Aktuella inbyteskampanjer
1067 svar till detta ämne
Postad 29 October 2009 - 10:44
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Asså... najks, tror inte att du har någon så stor chans at all om du går till rätten.
Eftersom.. Detta infördes nyligen så de kanske inte har hunnit säga till kunderna. Och sedan när du säger att du har köpt inom sverige så är det så att CDON har importerat dessa spel, dvs. en till aktör kommer in i spelet dvs. Du kommer ha 2 stora företag emot dig.
Och ifall det skulle vara många som skapar problem så kan de stoppa inbyteserbjudanden, det är inte så att de måste lägga ut erbjudanden, det är bara något de gör, för deras egna och vår bästa.
Oh well, när skall du gå till affären?.. Skynda vi väntar.
Postad 29 October 2009 - 10:46
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Asså... najks, tror inte att du har någon så stor chans at all om du går till rätten.
Eftersom.. Detta infördes nyligen så de kanske inte har hunnit säga till kunderna. Och sedan när du säger att du har köpt inom sverige så är det så att CDON har importerat dessa spel, dvs. en till aktör kommer in i spelet dvs. Du kommer ha 2 stora företag emot dig.
Och ifall det skulle vara många som skapar problem så kan de stoppa inbyteserbjudanden, det är inte så att de måste lägga ut erbjudanden, det är bara något de gör, för deras egna och vår bästa.
Oh well, när skall du gå till affären?.. Skynda vi väntar.
Rätten? hehe.. har inga planer på att driva det längre än till affären, det brukar funka bra för mig.. btw.. det jag frågade killen i butiken var "så om jag har spel köpta i sverige med kvitto till, så skall det vara okej" vilket han då svarade att "då skall det inte vara något problem".. problem solved alltså.. (notera jag ringde idag!) trevligt att kunna roa den stora grå massan ibland iaf  vi får se kring 1700 om jag lyckats i mina förehavanden, eller om jag får erkänna mig slagen! //najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 29 October 2009 - 10:47.
Postad 29 October 2009 - 11:11
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Spännande...
Själv hoppas jag på att mitt ex av Mirrors Edge dyker upp imorgon från mymemory.co.uk. Just nu så ser det mörkt ut.
Är ju ingen storinbytare som vissa andra här, men Dragon Age hade varit trevligt att boka innan november är igång.
Postad 29 October 2009 - 18:20
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Så, då var man hemma igen!
För alla er skeptiker... wait for it, wait for it... Jajemen det gick finnemang för mig att byta in spelen!
Bytte in både Narnia, TNA impact, Facebreaker, Stormrise!
Det var inget snack om PEGI-märkning hit och PEGI-märkning dit..
Inga problem alls, lämnade cirkus 12ex. av varje! (med bekanta som sällskap dvs.)
Så ptja vad ska man säga? Ryktet om att endast PEGI-märkta spel funkar är betydligt överdrivet!
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 29 October 2009 - 18:31.
Postad 29 October 2009 - 18:33
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
vilken gamestop affär va du inne i?
Inte i göteborg möjligtvis? =D
Postad 29 October 2009 - 18:36
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
vilken gamestop affär va du inne i? Inte i göteborg möjligtvis? =D
Inte riktigt, bor längre norrut  han i kassan blinkade inte ens när jag lassade upp tna impact och narnia som exempel.. det var helt reko! //najkks
Postad 29 October 2009 - 18:38
ToniM
-
ToniM
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag kom också precis hem (från skärholmen) och det gick att byta in utan problem! Killen blev t.o.m imponerad av plåtfodralet till Narnia  Och bäst av allt: jag hade inga kontanter med mig så han betalade mina 2kr
Postad 29 October 2009 - 18:44
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Känns som det beror på vilken affär man går in i då.
Någon som har blivit nekad i göteborg?
Är lite intresserad för jag har Street Fighter 4 och Killzone 2 som inte är Pegi som jag aldrig spelar och vill antingen sälja hos gamestop eller byta mot annat spel.
Postad 29 October 2009 - 18:44
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Wow.. Tur du hade där..
Lämna inte in 100 st bara innan jag kan skaffa mer spel..
Anyways, Congratulations you have been a couple of thousands richer.
Lacunaz, ger dig 2 pegi märkta spel om du vill  ..  , träffas i GBG. Nordstan eller nån annanstans.
Redigerat av qazqa, 29 October 2009 - 18:47.
Postad 29 October 2009 - 18:51
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Inte riktigt, bor längre norrut 
han i kassan blinkade inte ens när jag lassade upp tna impact och narnia som exempel.. det var helt reko!
//najkks
"Lite längre norrut" så har dom kanske inte samma problem. (?) ÅTERIGEN: I stockholmsaffärerna, sist jag var inne, så stod det _fortfarande_ mängder av t ex LAIR på hyllan i en av affärerna.. måste ju varit 5 månader sen det hamna på exkluderingslistan? Och på en av dom GAME jag var på hade dom fått in över 30st SKATE första dagen (!) utav Call of juarez dealen (antagligen för det såldes för 99:- på webhallen, och ingick i "3 st spel för 99:-" på ica maxi lindhagen) Så återigen, ditt snack om att dom "tjänar grova stålar då dom säljer spelen för 269:-" stämmer ju bara OM dom säljer spelen.. Och uppenbarligen så är det mängder av spel som står kvar på hyllan i stockholm. Ska ta en mobiltele-bild när jag hämtar ut ratchet!
Postad 29 October 2009 - 18:51
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Wow.. Tur du hade där.. Lämna inte in 100 st bara innan jag kan skaffa mer spel..
Anyways, Congratulations you have been a couple of thousands richer. 
Lacunaz, ger dig 2 pegi märkta spel om du vill .. , träffas i GBG. Nordstan eller nån annanstans.
Jo men detta blir ju utslaget nov -09 - mars -10 eftersom releaserna ligger därikring!  //najkks
Postad 29 October 2009 - 18:53
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jo men detta blir ju utslaget nov -09 - mars -10 eftersom releaserna ligger därikring! 
//najkks
NOOO SPARE ME SOME GAMES.. Få se vad som händer, väntar på 4 spel från cdon men fan la beställning idag morgon men tror inte den kmr imorgon.. Måndag antar jag :/.. Noo *sadface*.
Postad 29 October 2009 - 18:55
Illyren
-
Illyren
-
Forumräv
-
-
641 inlägg
frågar återigen. Vad händer om man inte är hemma när man ska komma och hämta spelen? Har 3 spel som jag inte kommer kunna hämta p.g.a. jobb utomlands. Läggs dessa spel undan eller hur fungerar det?
Postad 29 October 2009 - 18:58
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
frågar återigen. Vad händer om man inte är hemma när man ska komma och hämta spelen? Har 3 spel som jag inte kommer kunna hämta p.g.a. jobb utomlands. Läggs dessa spel undan eller hur fungerar det?
Jag svarade ju, antingen så har du någon som hämtar ut spelen åt dig eller så ringer du dem och frågar, så kan det säkert ordnas.
Postad 29 October 2009 - 19:07
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jag svarade ju, antingen så har du någon som hämtar ut spelen åt dig eller så ringer du dem och frågar, så kan det säkert ordnas.
Alltså de håller spelen 48 timmar, sedan "släpps de till massorna", men du får ändå ditt spel i slutänden!! Han på gamestop sa att en förbokning håller i upp till 6mån.. (dvs. hämta max 6mån efter release) Hinner du inte dit innan då är det segt  //najkks
Postad 29 October 2009 - 19:30
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Får la svänga förbi gamestop o kolla vad street fighter 4 och killzone 2 e värda.
kanske inte ens e lönt att lämna in, vet någon vad dom brukar ta för halvnya spel?
Postad 29 October 2009 - 19:47
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Får la svänga förbi gamestop o kolla vad street fighter 4 och killzone 2 e värda. kanske inte ens e lönt att lämna in, vet någon vad dom brukar ta för halvnya spel?
Beror ju helt på om du kör inbyte.. eller inköp! tror inte killzone2 betingar mer än 110kr beg., SF4 något liknande! men du kan räkna med att de sätter ut dem för 289kr/st  //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:06
Illyren
-
Illyren
-
Forumräv
-
-
641 inlägg
Alltså de håller spelen 48 timmar, sedan "släpps de till massorna", men du får ändå ditt spel i slutänden!! Han på gamestop sa att en förbokning håller i upp till 6mån.. (dvs. hämta max 6mån efter release)
Hinner du inte dit innan då är det segt 
//najkks
vadå släpps ut till massorna? Så att folk kan köpa det?
Postad 29 October 2009 - 20:09
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jajemen! Om vi säger såhär... Modern warfare 2 lär gå åt överdjävligt snabbt tror jag! Bokar du det så håller de DITT ex. i upp till 48 timmar.. sedan säljs det vidare.. dock får du ditt spel, men då får du vänta på nästa leverans av spel de får in till butiken! //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:10
dj_komodo
-
dj_komodo
-
Beroende
-
-
1194 inlägg
ja, dem håller spelet till just dig i 48 timmar, sen släpper dem spelet till allmänheten, så om dem råkar ta slut så får du vänta tills dem får in den igen...
*edit*
najskorn va snabbare å förklara
Redigerat av dj_komodo, 29 October 2009 - 20:12.
Postad 29 October 2009 - 20:10
lacunaz
-
lacunaz
-
Användare
-
-
247 inlägg
Beror ju helt på om du kör inbyte.. eller inköp!
tror inte killzone2 betingar mer än 110kr beg., SF4 något liknande!
men du kan räkna med att de sätter ut dem för 289kr/st 
//najkks
Ska kolla, känns dock inte lönt att lämna in då, kan lika väl byta in dom mot något spel istället. Offtopic, bara jag som tyckte street fighter va skit trökigt =P fan va gött när ja får mitt ex av tekken 6.
Postad 29 October 2009 - 20:11
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Ja! Det där har disskuterats i spaltmeter! Min ståndpunkt i frågan är att det är skit! En sak om man bara har förbokat spelet, och inte betalt. Då kan dom ju sälja det vidare. Men att dom börjar sälja FÖRBETALDA kopior (antingen via pengar eller inbyte) efter 48 timmar är bara ren och skär girighet... kopian är ju redan betald för.. så det handlar ju enbart om att dom vill kunna maximera vinsten på förbokande kunders bekostnad... Kommer du efter 48h och spelet är slut får du fint vänta tills nästa leverans...
Postad 29 October 2009 - 20:13
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Ja! Det där har disskuterats i spaltmeter!
Min ståndpunkt i frågan är att det är skit! En sak om man bara har förbokat spelet, och inte betalt. Då kan dom ju sälja det vidare.
Men att dom börjar sälja FÖRBETALDA kopior (antingen via pengar eller inbyte) efter 48 timmar är bara ren och skär girighet... kopian är ju redan betald för.. så det handlar ju enbart om att dom vill kunna maximera vinsten på förbokande kunders bekostnad... Kommer du efter 48h och spelet är slut får du fint vänta tills nästa leverans...
Helt korrekt, de gör det för att maximera sina vinster! Oavsett om ditt ex. nu kostar 1kr eller 199kr (brutal legend vs. tekken 6 tex) //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:21
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
det råkar nämligen vara så att jag har butiksschefen på band där han godkänner alla svensk-köpta spel för inbyte - endast borträknat de fåtal som ligger på deras exkluderingslista!
detta kommer bli intressant när man besöker butiken.. men som du säger, de tjänar grova pengar också!
//najkks
HAHAHA inte lite pinsam du, och för ett par spel dessutom. Hoppas du pluggar länge. Klart roligaste jag har läst idag. (inte på ett bra sett för din del)
Postad 29 October 2009 - 20:23
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
HAHAHA inte lite pinsam du, och för ett par spel dessutom. Hoppas du pluggar länge.
Klart roligaste jag har läst idag. (inte på ett bra sett för din del)
Oavsett, det funkade utan problem.. så i slutänden skrattar jag hela vägen till tradera  medans vissa andra knappt ens får byta in tna impact och narnia på nåder.. //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:27
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Oavsett, det funkade utan problem.. så i slutänden skrattar jag hela vägen till tradera  medans vissa andra knappt ens får byta in tna impact och narnia på nåder..
//najkks
Hoppas du inte syftar på mig, haha. Har inte köpt de två spelen men som tur var så fick jag ett mail från cdon om att mina spel hade kommit fram gött att få de imorgon.
Postad 29 October 2009 - 20:30
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Hoppas du inte syftar på mig, haha. Har inte köpt de två spelen men som tur var så fick jag ett mail från cdon om att mina spel hade kommit fram gött att få de imorgon.
Nejdå, inte du.. nån annan här över, gött då är det bara att kvicka dig ner till gamestop före 1a nov då!  //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:31
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Känns roligare att skratta när man gör riktigt kap eller affärer =) Sedan är tradera ett knapptryck ifrån så glädjen blir ju inte långlivad  och för 200:- i vinst per spel. Inte för att vara sån men ett kvitto på inbytet hade varit nice att se  Eller på dom du fick med tanke på dina vänners hjälp. Oavsett, det funkade utan problem.. så i slutänden skrattar jag hela vägen till tradera  medans vissa andra knappt ens får byta in tna impact och narnia på nåder..
//najkks
Postad 29 October 2009 - 20:39
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Jepp, tror att jag drar mig ner imorgon.. Kommer Ha 3 stormrise, 2 Facebreak, 1 CoJ:2.  .
Sen får vi se vad som händer.
Postad 29 October 2009 - 20:39
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Känns roligare att skratta när man gör riktigt kap eller affärer =) Sedan är tradera ett knapptryck ifrån så glädjen blir ju inte långlivad och för 200:- i vinst per spel.
Inte för att vara sån men ett kvitto på inbytet hade varit nice att se Eller på dom du fick med tanke på dina vänners hjälp.
Ett kvitto?? Ett kvitto?? Pröva snarare ett kvitto per spel.. dock lite smådrygt att fylla i alla personuppgifter på varje kvitto!  Men ett måste enligt dem om de skall kunna byta in flera av samma ex.. fast mot olika releaser! Vinsten varierar.. fick ca. 530kr för UC2, som jag bytt till mig för 200kr (alltså 330kr i snabb vinst) Som student helt okej, då får man råd med kommande kurslitteratur billigt och bra.. //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:41
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Inga problem att få flera spel på ett kvitto =)
Men ok visa dina 24 kvitton då
Postad 29 October 2009 - 20:46
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Det blir problem att skaffa fler spel på 1 kvitto, eftersom man inte får lämna in dubletter..
Postad 29 October 2009 - 20:50
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Inga problem att få flera spel på ett kvitto =)
Men ok visa dina 24 kvitton då 
Som usern nedan skrev.. NEJ det blir problem om man kör samma på ett kvitto! Då blir det dublett-varning.. därför bad jag om att få ett kvitto per spel! Kan försöka scanna in imorrn.. på nåt sätt bör det väl gå, för tvivlarna! //najkks
Postad 29 October 2009 - 20:56
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Ja! Det där har disskuterats i spaltmeter!
Min ståndpunkt i frågan är att det är skit! En sak om man bara har förbokat spelet, och inte betalt. Då kan dom ju sälja det vidare.
Men att dom börjar sälja FÖRBETALDA kopior (antingen via pengar eller inbyte) efter 48 timmar är bara ren och skär girighet... kopian är ju redan betald för.. så det handlar ju enbart om att dom vill kunna maximera vinsten på förbokande kunders bekostnad... Kommer du efter 48h och spelet är slut får du fint vänta tills nästa leverans...
Så din ståndpunkt är att butiken ska ha massa förbokade spel som inte hämtas ut och inte kan säljas, utan enbart upptar lagerplats? Är du så lat att du inte orkar masa dig till affären inom 48h så kan det inte vara så viktigt för dig att ha spelet innan butiken får nästa leverans av spelet. Sen är det ju faktiskt så att du har ingått avtal där det klart och tydligt står vad som gäller: Hämtar du inte inom 48h så kan dom inte garantera att dom har spelet inne. Girighet...jovisst, men i detta fallet inte från butiken...
Postad 29 October 2009 - 21:03
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Så din ståndpunkt är att butiken ska ha massa förbokade spel som inte hämtas ut och inte kan säljas, utan enbart upptar lagerplats? Är du så lat att du inte orkar masa dig till affären inom 48h så kan det inte vara så viktigt för dig att ha spelet innan butiken får nästa leverans av spelet. Sen är det ju faktiskt så att du har ingått avtal där det klart och tydligt står vad som gäller: Hämtar du inte inom 48h så kan dom inte garantera att dom har spelet inne. Girighet...jovisst, men i detta fallet inte från butiken...
Haha..klockrent, bortsett från att "anser du att det är kunden som är girig bara för att han kanske inte har möjlighet att ta sig till gamestop inom 48 timmar" ?? han har ju redan slantat upp för sitt spel innan  dessutom.. den obefintliga lagerplats som ett hundratal ps3-lir tar, ja inte mycket direkt.. hehe.. faktum är ju att affären tjänar grovt på det då de kränger ditt redan betalda ex.. och tar hem ett annat till dig lite i efterhand.. //najkks
Postad 29 October 2009 - 21:04
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Som usern nedan skrev.. NEJ det blir problem om man kör samma på ett kvitto! Då blir det dublett-varning.. därför bad jag om att få ett kvitto per spel!
Kan försöka scanna in imorrn.. på nåt sätt bör det väl gå, för tvivlarna!
//najkks
Är ju bara att ta ett kort med mobil eller kamera =) Det går bra att byta in samma spel till olika bokningar och ändå få ett kvitto. det går däremot inte bra att byta in 2 narnia till ett annat spel. Har själv 2 kvitton där det är 3 ex av samma spel på ett kvitto.
Postad 29 October 2009 - 21:08
qazqa
-
qazqa
-
Användare
-
-
101 inlägg
Är ju bara att ta ett kort med mobil eller kamera =)
Det går bra att byta in samma spel till olika bokningar och ändå få ett kvitto. det går däremot inte bra att byta in 2 narnia till ett annat spel. Har själv 2 kvitton där det är 3 ex av samma spel på ett kvitto.
Ärligt?? Vafan jag fick inte göra det.. Jag gick dessutom till Game efter min först förhandsbokning och sedan när jag kom tillbaka så kände han igen mig och sa inga dubletter vafan.. Blir lite snack imorgon om han står där i kassan igen..
Postad 29 October 2009 - 21:15
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Är ju bara att ta ett kort med mobil eller kamera =)
Det går bra att byta in samma spel till olika bokningar och ändå få ett kvitto. det går däremot inte bra att byta in 2 narnia till ett annat spel. Har själv 2 kvitton där det är 3 ex av samma spel på ett kvitto.
Mysko.. eftersom han sa att "ja men då får du ta ett kvitto per bokning", annars går det som dubletter! hmm.... ??? //najkks
Postad 29 October 2009 - 21:17
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Haha..klockrent, bortsett från att "anser du att det är kunden som är girig bara för att han kanske inte har möjlighet att ta sig till gamestop inom 48 timmar" ?? han har ju redan slantat upp för sitt spel innan 
dessutom.. den obefintliga lagerplats som ett hundratal ps3-lir tar, ja inte mycket direkt.. hehe..
faktum är ju att affären tjänar grovt på det då de kränger ditt redan betalda ex.. och tar hem ett annat till dig lite i efterhand..
//najkks
Ja, jag anser att kunden är girig då denne anser sig ha rätt till ngt som "han" enligt avtalet INTE har rätt till. Angående den obefintliga lagerplatsen...du har helt rätt i att ps3-spel i sig tar väldigt lite plats, men du glömmer att butiker som gamestop inte direkt har stora lagerutrymmen. Små grejer i ett litet rum tar lika mkt plats som stora grejer i ett stort rum  Sen har du ju själv sagt att butikerna inte tjänar allt för mkt på att sälja nya spel. Imponerande då att dom tjänar "grova" pengar på att sälja "mitt" förbokade ex. Men visst, dom säljer ju spelet 2ggr, men å andra sidan får dom då ge bort en del spel från nästa leverans.
Postad 29 October 2009 - 21:24
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Ja, jag anser att kunden är girig då denne anser sig ha rätt till ngt som "han" enligt avtalet INTE har rätt till.
Angående den obefintliga lagerplatsen...du har helt rätt i att ps3-spel i sig tar väldigt lite plats, men du glömmer att butiker som gamestop inte direkt har stora lagerutrymmen. Små grejer i ett litet rum tar lika mkt plats som stora grejer i ett stort rum 
Sen har du ju själv sagt att butikerna inte tjänar allt för mkt på att sälja nya spel. Imponerande då att dom tjänar "grova" pengar på att sälja "mitt" förbokade ex. Men visst, dom säljer ju spelet 2ggr, men å andra sidan får dom då ge bort en del spel från nästa leverans.
Sa jag verkligen det?? Tror nog att de tjänar även på nya spel, en viss avans har ju alla butiker på sånt.. frågan är ju bara hur mycket det kan röra sig om? Vet ju att de tjänar på spelen som vi byter in nu (värde ca 99kr) och säljer dem för runt 200 - 250kr/st till intet ont anande föräldrar som inte kollar prisjakt m.m.  om de lyckas kränga en kunds förbokade spel till någon annan så gör de ju avans x 2 där! //najkks
Postad 29 October 2009 - 21:31
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Mysko.. eftersom han sa att "ja men då får du ta ett kvitto per bokning", annars går det som dubletter!
hmm.... ???
//najkks
 Sorry om jag tvivlar på dig =) men ser gärna kort på dina bokningar.
Postad 29 October 2009 - 21:33
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Ja, jag anser att kunden är girig då denne anser sig ha rätt till ngt som "han" enligt avtalet INTE har rätt till.
Angående den obefintliga lagerplatsen...du har helt rätt i att ps3-spel i sig tar väldigt lite plats, men du glömmer att butiker som gamestop inte direkt har stora lagerutrymmen. Små grejer i ett litet rum tar lika mkt plats som stora grejer i ett stort rum 
Sen har du ju själv sagt att butikerna inte tjänar allt för mkt på att sälja nya spel. Imponerande då att dom tjänar "grova" pengar på att sälja "mitt" förbokade ex. Men visst, dom säljer ju spelet 2ggr, men å andra sidan får dom då ge bort en del spel från nästa leverans.
1. Till att börja med, det är ju avtalet det är fel på. Visst att man godkänner det, men det gör man ju med mycket, man har ju inget val. Hur många läser alla finstilta sidor i allt dom skriver under? Även fast man godkänner det, så anser jag att man som här och nu, har rätt att diskutera saker och ting.. Fast du kanske är en sån som bara går genom livet och accepterar allt som alla säger  2. Det handlar inte om att vara lat, det handlar om att jag till att börja med reser en del i jobbet, och det kommer med kort varsel, så jag kan vara bortreset dom 48 timmarna, sen kommer jag hem säg fredag och vill kunna lira mitt FÖRBOKADE OCH FÖRBETALDA spel under helgen, men kan inte så göra för dom sålt mitt betalda ex till nån annan. Sen så, kanske är svårt för vissa av er att förstå, så är dom flestas liv så att dom inte kan göra som dom behagar hela tiden... Många har ju allt från jobb till familj till diverse andra åtaganden runt omkring sig, och då kanske man helt enkelt inte kommer loss inom 48 timmar... 3. Så ja, jag anser att mitt ex ska få ta upp deras lagerplats... för det spelar ju ingen roll för dom, dom går ju inte back, även om jag så aldrig skulle komma och hämta mitt ex, det är ju redan betalt! Utan, det enda det handlar om är att dom är giriga och inte vill förlora eventuell EXTRA inkomst, detta som sagt på förBETALANDE kunders bekostnad. Så det handlar ju inte om att dom som du sen skriver "får ge bort från kommande leverans".. Dom vill smida medans järnet är varmt.. Vid nyrelease är det större efterfrågan och dom vill inte "förlora" kunder... 4. såå, som sagts tidigare, jag hade ALDRIG befattat mig med butiker som game och gamestop om det inte vore för att man kunde abusea deras inbyteskampanjer med billiga skitspel... Just på grund av det så skiter jag i om jag får vänta på mitt spel eftersom jag ändå får det såpass billigt... Men hade jag betalt deras överpriss, 699-> kontant, och inte fått mitt spel, då hade jag fan gått bananas och rivit hela deras inredning  edit: angående hur man får och inte får göra, det är helt slumpartat det där... Jag ville ha 2 ex av ett spel (ge bort ett i present!) så jag tog med mig brorsan för att boka. Han bakom kassan sket fullständigt i allt, tog dubletter av båda spelen i inbyte, på samma kvitto, och skrev 2 ex av samma spel till samma konsoll på kvitot som förbokning i mitt namn...
Redigerat av whopp, 29 October 2009 - 21:39.
Postad 29 October 2009 - 21:33
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
om de lyckas kränga en kunds förbokade spel till någon annan så gör de ju avans x 2 där!
//najkks
Så kan du ju inte räkna eftersom dom då "förlorar" spel på nästa leverans. Dom säljer ju inte mer än dom har bara för att dom säljer just ditt spel som du har bokat. det är ju inte så att du måste köpa det på nytt när dom får in igen.
Postad 29 October 2009 - 21:38
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Så kan du ju inte räkna eftersom dom då "förlorar" spel på nästa leverans. Dom säljer ju inte mer än dom har bara för att dom säljer just ditt spel som du har bokat. det är ju inte så att du måste köpa det på nytt när dom får in igen.
Men självklart kan man räkna så.. dels så kränger de ditt förbokade ex - då gör de viss avans oavsett om det är Du som köper det eller någon annan gamer! Sedan tar de hem ytterligare ett - i detta fall åt dig - vilket genererar ytterligare en vinst åt butiken! //najkks 1. Till att börja med, det är ju avtalet det är fel på. Visst att man godkänner det, men det gör man ju med mycket, man har ju inget val. Hur många läser alla finstilta sidor i allt dom skriver under?
2. Det handlar inte om att vara lat, det handlar om att jag till att börja med reser en del i jobbet, och det kommer med kort varsel, så jag kan vara bortreset dom 48 timmarna, sen kommer jag hem säg fredag och vill kunna lira mitt FÖRBOKADE OCH FÖRBETALDA spel under helgen, men kan inte så göra för dom sålt mitt betalda ex till nån annan. Sen så, kanske är svårt för vissa av er att förstå, så är dom flestas liv så att dom inte kan göra som dom behagar hela tiden... Många har ju allt från jobb till familj till diverse andra åtaganden runt omkring sig, och då kanske man helt enkelt inte kommer loss inom 48 timmar...
3. Så ja, jag anser att mitt ex ska få ta upp deras lagerplats... för det spelar ju ingen roll för dom, dom går ju inte back, även om jag så aldrig skulle komma och hämta mitt ex, det är ju redan betalt! Utan, det enda det handlar om är att dom är giriga och inte vill förlora eventuell EXTRA inkomst, detta som sagt på förBETALANDE kunders bekostnad. Så det handlar ju inte om att dom som du sen skriver "får ge bort från kommande leverans".. Dom vill smida medans järnet är varmt.. Vid nyrelease är det större efterfrågan och dom vill inte "förlora" kunder...
4. såå, som sagts tidigare, jag hade ALDRIG befattat mig med butiker som game och gamestop om det inte vore för att man kunde abusea deras inbyteskampanjer med billiga skitspel... Just på grund av det så skiter jag i om jag får vänta på mitt spel eftersom jag ändå får det såpass billigt... Men hade jag betalt deras överpriss, 699-> kontant, och inte fått mitt spel, då hade jag fan gått bananas och rivit hela deras inredning 
Punkt 4 - så KLOCKREN!! Klart man vill nyttja deras erbjudanden, annars hade man knappast handlat där!!  Ta tex. mediamarkt som kör natt-öppet den 10e och kränger sina MW2 för 599kr! Dock fick man det ju för 399kr på gamestop i och med inbyteskampanjen.. //najkks
Postad 29 October 2009 - 21:42
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
2. Det handlar inte om att vara lat, det handlar om att jag till att börja med reser en del i jobbet, och det kommer med kort varsel, så jag kan vara bortreset dom 48 timmarna, sen kommer jag hem säg fredag och vill kunna lira mitt FÖRBOKADE OCH FÖRBETALDA spel under helgen, men kan inte så göra för dom sålt mitt betalda ex till nån annan. Sen så, kanske är svårt för vissa av er att förstå, så är dom flestas liv så att dom inte kan göra som dom behagar hela tiden... Många har ju allt från jobb till familj till diverse andra åtaganden runt omkring sig, och då kanske man helt enkelt inte kommer loss inom 48 timmar...
Klart att det tar upp plats, det handlar inte bara om att dom vill sälja spelen vad du än tror. Du vet ju när det släpps (i dom flesta fall) när du bokar det. vet du att du kommer vara borta då så be någon annan hämta ditt spel. Du vet också om att det ligger i 48 timmar när du bokar, passar det dig inte så boka inte spelet. Du kan även ringa om du vet med dig att du inte kommer vara hemma inom dom 48 timmarna och be dom hålla ditt spel till dagen du kommer hem (inga problem med det) Giriga är det vi som är som bara vill ha ha och ha spelen bara för att vi får dom så billigt som vi får. Då kan vi fan vänta på dom också. Bokar man upp ett spel nu som kommer om 5 månader så kan man nog vänta en vecka extra om det skulle vara så. Hur ofta bokar man ett spel till fullpris på Gamestop eller game då? och dessutom betalar i förskott  Men självklart kan man räkna så.. dels så kränger de ditt förbokade ex - då gör de viss avans oavsett om det är Du som köper det eller någon annan gamer!
Sedan tar de hem ytterligare ett - i detta fall åt dig - vilket genererar ytterligare en vinst åt butiken!
//najkks
Hur blir det ytterligare en vinst att dom tar hem ett spel och GER dig det "gratis" vid det tillfället? Hade du hämtat det så hade ju den person som köpte "ditt" spel fått vänta till nästa leverans och då betala för det. Nu får du nog tänka om eller sova ett par timmar innan du svara likadant igen.
Redigerat av Fiddey, 29 October 2009 - 21:45.
Postad 29 October 2009 - 21:46
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Klart att det tar upp plats, det handlar inte bara om att dom vill sälja spelen vad du än tror. Du vet ju när det släpps (i dom flesta fall) när du bokar det. vet du att du kommer vara borta då så be någon annan hämta ditt spel. Du vet också om att det ligger i 48 timmar när du bokar, passar det dig inte så boka inte spelet. Du kan även ringa om du vet med dig att du inte kommer vara hemma inom dom 48 timmarna och be dom hålla ditt spel till dagen du kommer hem (inga problem med det) Giriga är det vi som är som bara vill ha ha och ha spelen bara för att vi får dom så billigt som vi får. Då kan vi fan vänta på dom också. Bokar man upp ett spel nu som kommer om 5 månader så kan man nog vänta en vecka extra om det skulle vara så.
Hur ofta bokar man ett spel till fullpris på Gamestop eller game då? och dessutom betalar i förskott 
Hur blir det ytterligare en vinst att dom tar hem ett spel och GER dig det "gratis" vid det tillfället? Nu får du nog tänka om eller sova ett par timmar innan du svara likadant igen.
Sorry.. "ger dig det gratis" ?? 1. du förbokar ett spel, byter in 2st.. eller bara förbokar utan inbyte - detta genererar en viss vinst till butiken! 2. de säljer ditt ex. vidare till en annan kund - vilket genererar en viss vinst till butiken 3. du kommer tillbaka och hämtar ut ditt spel - dock ett annat ex. som kommer lite senare.. De har sålt 2st. ex av spelet, ett till dig, och ett till kunden som fick förtur till ditt exemplar! Då har de alltså sålt två st. spel, och alltså även gjort viss avans på bägge dessa spel! //najkks
Postad 29 October 2009 - 21:56
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3024 inlägg
Såklart dom gör avans på spelen. men dom tjänar ju inte mera bara för att dom säljer ditt ex till en annan.
Då måste dom ju ändå ge dig ett senare vilket inte ger dom något alls.
Du måste ju förstå att du tänker fel här.
Postad 29 October 2009 - 22:03
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
Ja se där har du bara aningen fel.. att likna det vid att bli "nekad" att komma in på krogen en fredagskväll, du kan ana ord som särbehandling, diskriminering m.m. vilket inte direkt ger positiv feedback för själva stället!
Du tror inte de själva tjänar pengar då? Mina inbytta spel får en ny prislapp om 269kr/st i hyllan, sedan kommer "Olles" intet ont anande mamma in och köper dem bägge.. de har alltså gått med vinst! (om man jämför med vad det in fakto kostar dem att köpa in ett enda ex. av ett nyreleaset spel)
//najkks
Nja, till skillnad från vad många tror så stämmer det faktiskt att butiken inte har några skyldigheter mot dig som kund att du ska få köpa varken det ena eller det andra till ett visst pris. Däremot kan det naturligtvis bli en hel del gnäll. Avtal sluts när man byter pengar mot vara, inte när man sätter ut eller läser en annons. En butik kan också porta dig så länge de har vettiga orsaker. Särbehandling är inget märkvärdigt, men blir du diskrimenerad ligger butiken pyrt till. Allt detta är dock naturligtvis extremt ovanlig då det ger badwill.
Postad 29 October 2009 - 22:05
whopp
-
whopp
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Klart att det tar upp plats, det handlar inte bara om att dom vill sälja spelen vad du än tror. Du vet ju när det släpps (i dom flesta fall) när du bokar det. vet du att du kommer vara borta då så be någon annan hämta ditt spel.
Återigen, då ska jag ringa runt, hitta nån som vill göra mig den tjänsten (alla bor inte vägg i vägg med en gamestop  själv har jag runt 40-50 minuters enkel resväg till den där jag brukar boka).. Åka över med kvitto, bla bla bla.. Och vaddå tar plats? Det gör ju alla andra 100-tals begagnade spel ute i deras hyllor oxå... Som sagt, vi ser olika på detta. Som jag redan skrivit längre ner, jag anser att hela grejen med förbokning är att man garanterar sig ett ex... Har butiken inte plats för att hålla spelen ska dom inte hålla på med förbokning heller... Du vet också om att det ligger i 48 timmar när du bokar, passar det dig inte så boka inte spelet. Du kan även ringa om du vet med dig att du inte kommer vara hemma inom dom 48 timmarna och be dom hålla ditt spel till dagen du kommer hem (inga problem med det) Giriga är det vi som är som bara vill ha ha och ha spelen bara för att vi får dom så billigt som vi får. Då kan vi fan vänta på dom också. Bokar man upp ett spel nu som kommer om 5 månader så kan man nog vänta en vecka extra om det skulle vara så.
Yeap, nuförtiden vet jag det. Visste det dock inte (då ingen informerat mig om det, visst att det oxå stod i nån finstilt text nånstans, men hade inte skadat om nån sagt det till mig vid bokning.. Nu verkar det även stå på kvittot, vet inte om det gjorde det förr eller ej...).. Så jag gick på niten att nöta dom 40-50 minutrarnas enkel resväg, endast för att komma fram och få höra att spelen var slut  Och som jag skrev, personligen så accepterar jag det, eftersom jag vet att jag får det billigt. Men likförbannat anser jag att systemet är fel. Hur ofta bokar man ett spel till fullpris på Gamestop eller game då? och dessutom betalar i förskott 
Så sant, men handlar om själva principen i det hela, jag anser att när jag förbokat och betalt för nått, så ingår det i själva "förbokningstjänsten" att dom håller mitt spel! Hela j*vla grejen (ursäkta mitt språk) med att förboka, är ju att garantera sig ett ex vid release (eller några dagar efter då, om jag nu inte hinner till precis releasedagen) Nu hamnar ju gamestops grej lite speciellt eftersom man återigen kör inbyte, men finns nog en skara som även slantar upp för förbokningen kontant. Iofs brukar det då oftast vara betala 5:- vid bokning och resten när dom hämtar ut, vilket är helt 100% okej... Ligger dom inte ute med pengar så kan dom inte förvänta sig ett spel.. Då är nästan 48 timmar åt andra hållet generöst. Hur blir det ytterligare en vinst att dom tar hem ett spel och GER dig det "gratis" vid det tillfället? Hade du hämtat det så hade ju den person som köpte "ditt" spel fått vänta till nästa leverans och då betala för det. Nu får du nog tänka om eller sova ett par timmar innan du svara likadant igen.
Nä, tillgång och efterfrågan. Personen som kommer in och får höra att det är slut, kommer med största sannolikhet gå någon annanstans (eftersom han är beredd att betala 699:- är han nog inte så priskänslig).. Det MÅSTE vara så dom resonerar... Återigen, smida medans järnet är varmt, eller vad talspråket nu säger... Vid release så vill ju alla som är sugna ha spelet NU, dom kommer inte gå och vänta på gamestops nästa leverans --> "förlorad" försäljning för dom.
Postad 29 October 2009 - 22:06
Unregisteredddb310e6
-
Unregisteredddb310e6
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
1. Till att börja med, det är ju avtalet det är fel på. Visst att man godkänner det, men det gör man ju med mycket, man har ju inget val. Hur många läser alla finstilta sidor i allt dom skriver under? Även fast man godkänner det, så anser jag att man som här och nu, har rätt att diskutera saker och ting.. Fast du kanske är en sån som bara går genom livet och accepterar allt som alla säger 
3. Så ja, jag anser att mitt ex ska få ta upp deras lagerplats... för det spelar ju ingen roll för dom, dom går ju inte back, även om jag så aldrig skulle komma och hämta mitt ex, det är ju redan betalt! Utan, det enda det handlar om är att dom är giriga och inte vill förlora eventuell EXTRA inkomst, detta som sagt på förBETALANDE kunders bekostnad. Så det handlar ju inte om att dom som du sen skriver "får ge bort från kommande leverans".. Dom vill smida medans järnet är varmt.. Vid nyrelease är det större efterfrågan och dom vill inte "förlora" kunder...
4. såå, som sagts tidigare, jag hade ALDRIG befattat mig med butiker som game och gamestop om det inte vore för att man kunde abusea deras inbyteskampanjer med billiga skitspel... Just på grund av det så skiter jag i om jag får vänta på mitt spel eftersom jag ändå får det såpass billigt... Men hade jag betalt deras överpriss, 699-> kontant, och inte fått mitt spel, då hade jag fan gått bananas och rivit hela deras inredning 
1. Okej, så det är fel på avtalet. Men kom inte och säg att du inte har ngt val, ingen som tvingar dig att skriva på. Hmm, ja jag går nog genom livet och accepterar en hel del, men hur hade du tänkt dig att den här diskussionen hade fungerat om ingen får säga emot dig? 2. Håller med om det mesta som Fiddey skrev ovan. 3. Låter ju väldigt rimligt att butiken ska fylla sitt lager med spel som samlar damm bara för att du "någon gång när du känner för det" kanske hämtar ut det. Att dom sedan skulle välja att förlora en köpare bara för att hålla "ditt" spel som du ändå inte hämtat ut inom utsatt tid är ju bara dumt. 4. Hur var det nu igen? Butiken var girig eftersom dom har en 48h klausul. Men du är inte girig trots att du aldrig skulle sätta din fot i butiken om den inte hade ett erbjudande du kan exploatera till max. Logiken flödar... Sedan tar de hem ytterligare ett - i detta fall åt dig - vilket genererar ytterligare en vinst åt butiken!
Exakt hur genererar detta ytterligare vinst åt butiken? Får dom betalt av distributören för att sälja spelet? Du hämtar ju iaf ut det UTAN att betala eftersom du redan har gjort det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|