http://www.fyndborse...0gb-dvdrw-black
Beställning lagd!
EDIT: Leverans kan först ske i slutet av november enligt Fyndbörsen... Surt sa räven
Redigerat av Unregistered8b210bf0, 03 November 2010 - 14:19.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
11 relaterade trådar
Postad 03 November 2010 - 14:12
Här får man i alla fall raka besked. Hoppas och tror att man snart kommer glömma att det blev lite dyrare, när man väl sitter där med sitt paket.
http://www.fyndborse...0gb-dvdrw-black Beställning lagd! EDIT: Leverans kan först ske i slutet av november enligt Fyndbörsen... Surt sa räven Redigerat av Unregistered8b210bf0, 03 November 2010 - 14:19. Postad 03 November 2010 - 15:12
Får se först när jag får mitt paket om jag ska behålla eller inte.
Har säkert någon Win7 licens över hemma. Men ja, det vore fint med lite raka besked och sånt virrvarr. Edit:Har nu hämtat mitt paket. Det är med trådad mus/trådat tangentbord och fjärrkontroll. Har inte provat starta den än men verkar inte vara med Win 7. Redigerat av Orio, 03 November 2010 - 19:49. Postad 03 November 2010 - 20:50
Ok, nu har jag hämtat ut mitt paket (det blev från Webhallen) EB1501P, utan BR. ( http://www.webhallen...-dvdrw-win_7_hp )
Som du skriver är det trådat tangentbord och mus, men med Win7 och fjärr. Jag åkte till sumpan och hämtade paketet och kollade vad som verkligen ingick. Håller på som bäst att installera nu, tar lite tid eftersom ASUS har skickat med en massa programvaror som installeras vid första användningen... Redigerat av Unregistered8b210bf0, 03 November 2010 - 20:50. Postad 04 November 2010 - 06:23 Det kanske är fördomar eller förutfattade meningar, men min bild är att Linux inte kan ge mig det användarvänliga stöd som jag önskar. Att det skulle kräva mer av mig som användare. För att sammanfatta: min bild är att Win7 är mer Plug and Play än Linux. Postad 04 November 2010 - 06:44
Dustin har nu också datorn utan OS hos sig (dock ej i lager än), för samma pris (3490 kr ord).
Postad 04 November 2010 - 08:20
Ah du beställde datorn du länkar till? Jag fick med en skiva där det står något om win 7 32/64 bitars men verkade mera vara en support skiva med drivrutiner. Ska undersökas närmare. Finns det någon partion med win7 möjligtvis kanske som man kan installera från. Postad 04 November 2010 - 08:31
Ja, jag köpte datorn jag länkar till. I den följde inte med någon skiva, utan Win7 var förinstallerat och fungerar bra. Än så länge nöjd, men har inte hunnit leka så mycket. Nästa steg är nog att installera XBMC och testa om det är bättre än WMC. Är inte helt överrens med WMC-layouten, men det kanske är en vanesak. Hoppas bara att fjärrkontrollen fungerar lika bra till XBMC som till WMC. Postad 04 November 2010 - 08:47
ladda ner CoreAVC och aktivera Cuda (tror jag heter det)
Spela upp video i MPC Det är det bästa ni kan göra om ni skall köra mkv. Postad 04 November 2010 - 09:13
Det låter som det var ett tag sedan du testade Linux. Ladda ner t.ex. Ubuntu och kör LiveCD (direkt från CD:n utan att installera något på hårddisken). Då kan du testa och känna dig för. Mycket fungerar direkt på LiveCD:n. Givetvis finns svenska och även ett svensk support forum http://www.ubuntu.se/ OT så nu lämnar jag tillbaka tråden Postad 04 November 2010 - 09:30
Jag var länge sugen på att gå över till Linux och testade Ubuntu från USB på min laptop. Det var en besvikelse. Ingen användarupplevelse alls.
Postad 04 November 2010 - 10:13
Nu vet jag inte vad du vill ha för användarupplevelse. Men så här kan det se ut (det är bara en fråga hur mycket du vill ha). http://www.youtube.c...h?v=VvfRpmqKRbs Postad 04 November 2010 - 19:31
Det är ett Windows 7 OEM man får köpa till eller om man vill köra det? Att bara köpa nyckel/koder (om det nu går), räcker det? Anledningen till att jag undrar är att jag uppfattat det som att det ligger ett windows repair-tjosan förinstallerat...
Postad 04 November 2010 - 19:48
Ja, OEM. Men det låter ganska ologiskt att du har recovery men inte windows.
Postad 04 November 2010 - 20:49
bara jag som tycker att 1501P:n är väldigt slö? jag har avinstallerat det mesta som var förinstallerat dragit ner alla grafik krävande inställningar m.m för att få ett hyfsat flyt i burken. Kan det måhända va den slöa 5400spinnars hddn som sitter i som gör att den känns så trött?
Postad 04 November 2010 - 23:33
Nu har jag fått igång mitt ex. Kör Windows 7.
Youtubes 720material fungerar laggfritt. SVTplay 720 tar en ******** tid att ladda, och det vill liksom inte starta i helskärm. Spotify flyter på perfekt. Filmer och Bluray testar jag i helgen. Vad är bäst att köra på? Windows Media Center, Media Player Classic, VLC, Boxee? SVTPlay fungerar lysande nu. Har inte kunnat testa högupplöst film än, bara dvd-rippar från extern hårddisk, och de flyter på fint. Windows Media Center känns inte helt lysande bara. Men Boxee har ett otroligt fint gränssnitt. Använder Boxee egen mediaspelare, eller tar den datorns förvalda? Och vad bör köras som standard? Tack, jag tolkade fel... Redigerat av dudek, 04 November 2010 - 23:33. Postad 05 November 2010 - 07:23
Min rekommendation hittar du i inlägg #360 Postad 05 November 2010 - 08:42
Slängde in XBMC live på min igår.
Fungerar bra än så länge, lite problem med att få fjärrkontrollen att fungera. Har följt någon dansk guide men Kan starta datorn med fjärrkontrollen. Postad 07 November 2010 - 22:10
Har suktat efter en EB1501P länge nu, men inköp av blöjor och sånt har kommit i vägen.
Nu ikväll har jag surfat runt lite och kollat på Boxee Box, och den verkar ju faktiskt ganska klockren, och kostar bara drygt 2000 kr. Medföljande fjärren var jädrigt nice med tangentbord på undersidan. Den saknar DVD/BR, men antar att det går att lösa med extern USB dito. Någon som kan övertala mig att stanna vid EB1501P? Det jag är ute efter är att strömma mina filmer från NAS samt köra lite Play-kanaler. Spotify hade varit ett plus, ännu ej hittat ifall detta är på väg till Boxee. Postad 07 November 2010 - 22:47
Spotify var en av dem starkaste argumentrena för mig. Plus att man sliper bry sig om vad tillverkaren skall stödja för något. Till exempel PS3 [om man glömmer fläktljud] skulle kunna slå ut det mesta OM inte Sony hade sina intressen på andra håll. Vilket innebär att film- och musiktjänster faller bort. Webbläsare är skit. Går inte att strömma vad som helst via den. Så i ditt fall kan du drabbas av liknande problem. Men med en dator är du 100% fri. Enda begränsningen är hårdvara som man är medveten från början.
Postad 08 November 2010 - 16:50
Hej!
Kan man få ut analogt 2-kanalsljud på baksidan? Jag har ingen receiver, och vill köra spotify utan att ha igång tv:n (där jag antar att ljudet kommer med över hdmi). Postad 08 November 2010 - 21:19
Ja, det går. Postad 10 November 2010 - 15:41
Är det någon som kör 1501P med HDMI till TV via receiver utan problem?
Postad 10 November 2010 - 19:24
Någon av er som har haft problem med bilden?
Jag får ingen bra bild alls, suddig och liten. Har full hd tv och kör ut via native 1920x1024 via tvn. Förstår inte vad mitt problem kan vara, känns som att jag har testat en massa inställningar. Postad 11 November 2010 - 06:41
Är det någon som använder sin box för att spela in TV? Hade ju varit bra om man kunde använda inspelningsfunktionen i typ WMC eller om det finns någon i XBMC.
Hur kan man få detta att fungera? Någon som vet? Postad 11 November 2010 - 18:15
1920x1080 menar du väl? Jag kör det till min tv, ingen suddig bild här. Postad 12 November 2010 - 14:03
Jag har en eb1501P, lagt in W7 enterprise och XBMC med senaste Dharma och aktiverat HW acc i XBMC. Får varken mkv eller iso filer att flyta tillfredställande. Tips?
Postad 12 November 2010 - 14:26
För mig flyter det bra. Vet inte vad jag gjort, mer än att ha installerat CoreAVC. Provade aldrig att spela upp mkv innan jag installerade, så jag vet inte om det blev någon skillnad dock. Jag har inte aktivt aktiverat HW acc i XBMC så jag vet inte om jag har den inställningen på eller av. Postad 12 November 2010 - 14:54 CoreAVC har jag också provat installera men det är fortfarande små störande hack i filmerna. Iso filmer hackar lika mycket som mkv (1080p) filmer. Jag kör ifrån en extern hårddisk, kan den vara boven? Postad 12 November 2010 - 18:25
Gjorde du något speciellt för att få svt play att fungera? Mitt fungerar fortfarande inte helt tillfredsställande utan när man vill se på något program så händer relativt ofta att den måste stanna och buffra, riktigt störande. Jag har 1501p
Jag har också installerat CoreAVC men de små ikonerna om att den används kommer endast upp om jag kör via windows media player eller media player classic så om jag använder xbmc eller vlc så känns det inte som att den används, behöver jag göra något speciellt för att dessa spelare även ska använda denna codec? Postad 12 November 2010 - 18:41 Tror inte att det är Eee Boxen som är problemet. Har lite olika burkar och den senaste tiden har Svtplay haft lite problem (på alla burkar). Det kommer och går. Postad 13 November 2010 - 17:29
Nu har jag också gått och skaffat mig en sådan här. Tröttnade på stenåldersburken som jag haft förut som inte ens kunde köra Youtube mera.
Smällde in Ubuntu 10.10 tillsammans med XBMC, min första riktiga Linux upplevelse på säkert 10 år. De vart lite googlande innan jag hade allt att fungera som det skall men det börjar vara en riktigt fröjd att jobba med nu. Skulle bara vilja få igång effekterna i desktop miljön samt compiz men den klagar på Composite reflections not started typ. Sedan har jag inte fått igång fjärrkontrollen ännu men det kommer väll. Om någon känner till något färdigt skrivet script att få igång den vore jag glad Överlag gillar jag boxen åtminstone, så ser den riktigt trevlig ut oxå. Finns de försten någon app som kör youtube i XBMC, vore trevligt. Postad 13 November 2010 - 21:46
Nu skrev jag för snabbt. Linux åker ut innan veckan är slut, trött på att leta på nätet och hålla på å krångla i terminalen (vart är gui, och det där jäkla password frågandet hela ###### tiden). Ingenting funkar heller som de står i guiderna utan man får hela tiden leta fel. De är snyggt men de är för mycket jobb för att få desktop snygg som man aldrig använder. Jag har snart satt ner hela min lediga tid sedan fredag och det funkar inte alls som jag vill ännu.
Dock vet jag inte om jag ska dra in 7 eller xp än istället. Redigerat av Icee, 13 November 2010 - 21:49. Postad 13 November 2010 - 22:20
Snacka om brasklapp (pest eller kolera) Redigerat av whome, 13 November 2010 - 22:21. Postad 14 November 2010 - 11:33
Den dagen Linux funkar grafiskt utan man måste dra ner 100 olika tillägg och slita i terminalen kommer jag tillbax. Höll på flera timmar nu senast och försökte dela ut en hdd på nätverket, kommer så långt så jag slipper och se vad som finns utdelat, sedan är det stop. Har inget problem med Windows, funkar problemfritt Postad 14 November 2010 - 14:35
Okej, Då förutsätter vi att vi aldrig mer hör av dig om några problem i den här tråden. Lycka till! Postad 15 November 2010 - 21:22
Är det någon av er som har testat att spela upp film från en annan enhet. Exempelvis en popcorn?
Jag har nämligen testat det och upplever att filmen flyter väldigt dåligt och ljud / bild hackar. Någon som har en lösning på detta eller beror det att eee boxen inte klarar av det ordentligt eller på något annat? har en 1501p, Postad 15 November 2010 - 21:34
Kör från en NAS (Readynas Duo) och det funkar bra.
Men jag gissar att resultatet beror på rätt många saker. T.ex. om du kör trådlöst, bitrate, protokoll (har inte koll på hur popcorn kopplar kopplar upp sig) osv. Postad 16 November 2010 - 14:35
Jag skaffade en 1501;a 22 Oktober och musen frös på den och bilden svartnade ideligen. Fick skicka iväg den och säljaren sa att de skulle försöka få den utbytt till en ny från Asus men antagligen tjurar dom för den skulle på rep. De bytte en hårddisk med oljud i och fläkten.
Härligt tänkte man när jag fick den åter 16 November men tji fick man. Går inte att boota från DVD;n så nu sitter man här med en Asus för 4600kr som efter 3 veckor inte är igång. Avvakta köp innan ni hör min fortsättning anser jag. Redigerat av Unregistered0bc846ae, 16 November 2010 - 14:37. Postad 17 November 2010 - 00:19
Är det någon som vet hur man ställer in den medskickade fjärrkontrollen att enbart starta eee boxen? Som det är nu så startar den även min laptop vilket är relativt irriterande.
Postad 17 November 2010 - 00:27
Ska bli intressant att se om man får problem eller om det kommer att gå som en oljad blixt.
Har beställt en 1501p med bluray och tänkte modda upp den till 4 Gb och SSD disk. Tanken är att den ska vara relativt mobil (lätt och kompakt) och relativt snabb. Både HTPC och Surfdator som kan tas med. Därför föll valet på eee box istället för Asrock. Är det någon som gjort liknande ingrepp med lyckat resultat? Postad 17 November 2010 - 07:34
Det går inte. Det är ju samma signal de reagerar på. Har samma problem. Försökte att avinstallera IR på laptopen men skiten installeras på nytt varje gång jag startar om. Det blir en bit svart eltejp på IR-ögat på laptopen. Man har inte 100% kontroll över en laptop då tillverkaren låser mycket på BIOS nivå. Och man ser inte alla menyer i BIOS heller för att ändra. Så är det med olika HP laptops iaf. Postad 17 November 2010 - 11:40
Håll oss informerade om hur moddningen går! Jag är själv mest intresserad av om ngn ägare med Bluray är nöjd med spelaren. Hyr fortfarande en hel del film och tänker hellre investera i en htpc med bluray än en separat spelare. Postad 17 November 2010 - 11:58
En annan fråge ställning som dykt upp, kanske borde tas i egen tråd men frågar här ändå.
Hur gör jag för att spela upp musik via HTPC till högtalarna? HTPC och förstärkare förstår jag att dom måste vara igång men tvn? Har en HTPC, PS3 kopplade till HDMI till förstärkare på HDMI IN. Sedan TV på HDMI Ut. När jag spelade musik från HTPC så måste tvn vara igång och inställd på den HDMI igången som HTPC är ansluten till. Varför är det så? Jag måste ju kunna starta HTPC, spela musik, stänga av tvn? Går ju inte ens via tvn ljudet? Ska ju bara ut i högtalarna.. Postad 17 November 2010 - 12:22
Ja, Orio, det vill jag också ha svar på.
Har du testat att koppla ljudet via coax/optisk mellan htpc och receiver, om det ger bättre resultat? Postad 17 November 2010 - 12:27
Har tyvärr ingen sådan kabel just nu men funderar på att investera i en bara för att prova..Men känns bara väldigt konstigt/dumt.
Visst har jag angett HDMI OUT till tvn men det är ju bilden, inte ljudet? 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |