Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW3500 *

601 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 april 2010 - 08:03

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Nu har jag iofs en TW5000, men jag tror att de förinställda lägena är ungefär desamma. Har du inte tänkt göra en professionell kalibrering tycker jag att du ska köpa DVE HD Basics. Sen utgår du ifrån Natural, den är mest färgkorrekt. Använd sedan DVE för att ställa in kontrast, ljusstyrka, färg och skärpa. Sedan är du hemma!

Det är väl så bra man kan få det utan riktig mätutrustning. Det är ingen större mening att någon annan postar sina inställningar då varje proj, rum och duk skiljer sig åt. Ett annat tips också om man kör PS3 åtminstone, så ska projjen vara inställd på "HDMI expanded" samt "Epson super white off". Detta för att få med BTB och WTW.

Redigerat av edtjope, 14 april 2010 - 08:05.

Postad 16 april 2010 - 12:05

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Projektorer är nytt för mig, så det kanske är en dum fråga, men...

Ska man verkligen behöva ändra Overscan på TW3500 från Off till 8%, för att fullt sträcka ut hela bilden med projektorn? Jag matar den med en 1920x1080-bild från datorn, och får ett par centimeters marginal till yttre kanten av den area projektorn skickar ljus på. Testbilden går ända ut i kanten, men bilden gör inte det utan Overscan igång.

/Zxinn

Postad 16 april 2010 - 12:17

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Nä, det ska du inte behöva. Overscan bör alltid vara av.

Är det svart runtom hela bilden? Eller är det bara uppe och nere. Isf kan det vara att du kör 1.85:1-film på en 1.78:1-duk. Då blir det ju lite svart... Men annars, om det är så på desktop och annat från datorn, så måste det ju vara något som är galet inställt i datorn.

Postad 16 april 2010 - 14:50

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Det blev svarta (så svart det nu blir med lampan bakom) kanter runt om hela bilden, som fylldes ut mer ju högre overscan jag ställde in. Och sen vid 8% overscan (max) blev det ända ut till kanten.

Jag kör native 1920x1080 från datorn. Skärmen har samma upplösning, och jag kör klonad output från mitt Radeon 5850. Vad jag kan se på projektorn så säger den sig få en 1080p-signal (runt 60 Hz stod det också). Det som slog mig som lite udda var att den säger HDMI1 som bildkälla men under står det även "component."

Jag har inte varit inne och ändrat några inställningar för output till projektorn, det får jag kika mer på.

Jag ska även testa Xboxen och Popcorn Hour via HDMI när jag kommer hem ikväll.

I övrigt är jag nöjd med projektorn. Den har inte perfekt panel alignment, men på sin höjd ser det ut som en halv till knappt en pixel, som inte märks från soffan vid annat än väldigt tunn och liten text. Jag gillar verkligen de realistiska färgerna i Theatre Black och x.v.Color-lägena, och Livingroom blir skoj när man vill ha det lite mer åt det mättade hållet.

Postad 16 april 2010 - 18:41

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hittade problemet, i Catalyst Control Center. Under inställningarna för DTV/HDMI -> Scaling Options låg den iställd på runt 8% underscan.

Någon som rekommenderar att köra Color Pixel Format RGB istället för YCbCr (component)?

Postad 22 april 2010 - 17:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3 116 inlägg
  • 0
;)

Nu är årets höjdpunkt hära där Projector Reviews jämför 25 projjar gentemot varandra,missa icke ----> Home Projector Comparision Report 2010

Postad 29 april 2010 - 15:13

_biofantasten_
  • _biofantasten_
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har en nästintill ny TW3500 till salu, den har endast gått 95h. Bra pris vid smidig affär, skicka PM!

Biofantasten

Postad 03 maj 2010 - 20:45

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har precis läst Hemmabios (nr 5) recension av TW3500 (samt andra projektorer i samma prisklass). Det är möjligt att jag är trött eller trög eller rent utav bägge delar - men jag blir inte klok på tidningens påstående om TW3500 möjligheter till lens shift.

Tidningen skriver att TW3500 kan skifta 46% av bildens höjd nedåt och 146% av bildens höjd uppåt (samt såklart tvärt om vid takmontering upp och ner).

Men - i Epsons manual för TW3500 påstås det att lens shiften erbjuder en vertikal lens shift på 96% av bildhöjden uppåt såväl som nedåt.

Är det någon som kan förtydliga hur omfattande lens shiften är? :) Epsons egna avståndskalkylator har jag försökt att förstå, men den driver mig till vansinne...

Postad 08 maj 2010 - 18:44

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
En snabb fråga, eftersom Epson lämnar 3 års tillverkargaranti på denna...vid beg-köp bör denna överlåtas till den nye ägaren? Korrekt?

Tacksam för snabbt svar.

Postad 09 maj 2010 - 11:34

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

En snabb fråga, eftersom Epson lämnar 3 års tillverkargaranti på denna...vid beg-köp bör denna överlåtas till den nye ägaren? Korrekt?

Tacksam för snabbt svar.

Har du bara kvittot så gäller det ju som garanti, eller hur.. kan ju varit du som köpte projektorn i butik det vet ju inte Epson om.

Postad 09 maj 2010 - 12:02

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Har du bara kvittot så gäller det ju som garanti, eller hur.. kan ju varit du som köpte projektorn i butik det vet ju inte Epson om.

Japp, det är så jag resonerar.

Postad 09 maj 2010 - 13:32

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa min första projektor. Väljer mellan tw 2900, 3500 och 3800.
Är det stora skillnader mellan dessa. Är det värt 3-4000 till från 2900 til 3500?
Kommer köra på en 90 duk på 4.7 meter

Postad 09 maj 2010 - 18:55

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Skall iväg till NetOnNet och köpa duk imorgon (Kingpin Velvet Freme). Tänkte passa på att köpa ett takfäste samtidigt. Någon som kan tipsa om ett bra takfäste hos NoN? Vill ha projjen nära taket.

/D

Postad 11 maj 2010 - 12:09

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
netonnet kör kampanj nu. epson 3500 takfäste 87 tums duk och en philips blurayspelare 16.990 kr mycket grejer för pengarna.

Postad 11 maj 2010 - 13:00

Unregistered822d95be
  • Unregistered822d95be
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Blu-ray spelaren är en kampanj från Epson själva. Det spelar ingen roll var du köper projjen. Men fäste och duk var ju generöst av netonet.

Postad 11 maj 2010 - 16:28

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Känns ju som man lika gärna kan lägga på 3000:- och köpa en Sony HW15 istället?

Postad 11 maj 2010 - 16:37

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Känns ju som man lika gärna kan lägga på 3000:- och köpa en Sony HW15 istället?

Det blir ca 5k om du skall köpa från en seriös butik.

Postad 11 maj 2010 - 20:16

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Projjen köpte jag för drygt en månad sedan då den sjönk i pris tillfälligt. Har inte haft möjlighet att montera/använda den ännu. Nu återstår duk, kablar och fäste, allt annat är inköpt. Såg att Netonnet sålde ett vogel som vart kort och man klickar fast projjen. Kan det vara något?

Postad 11 maj 2010 - 23:17

nicmarxp
  • nicmarxp
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Jag vill bara varna dig att projektorn är extremt stor och inte så snygg, även om den har en snygg färg. Min flickvän uppskattade inte den så mycket när den hängde på ett SMS-fäste, som i sig är snyggt, men det blev ett stökigt utseende att titta på eftersom projektorn är så enoooorm.

Jag byggde istället en låda som jag satt fast i taket som ska målas i samma färg. Kostade 100 kr för MDF-board och lite beslag på Beijers. SMS-stativet ska jag sälja.

Sen lite kabellister på det så smälter det in ganska bra... hör av dig hur du löste det och om du tycker det blev snyggt :blush:

PS: SMS-fästet skulle klara 12 kg, epson väger 7.3 kg, men jag tyckte inte alls att den satt stabilt. Den vickade lite och ville gärna rotera. Fästet verkar passa mycket bättre till en liten projektor. Fästet hade en väldigt smart konstruktion annars, men just till denna projektorn tyckte jag inte det stämde.

Redigerat av nicmarxp, 11 maj 2010 - 23:21.

Postad 11 maj 2010 - 23:34

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Snart är man medlem i klubben! Vägde mellan detta och nya högtalare (Vento 890DC) men resonerade som så att jag gott kan växa lite till med mitt nuvarande ljud då jag är riktigt nöjd - men att min fyra år gamla hd-ready Samsung får passera "gå" och hälsa sovrummet välkommen :blush:

Storlek på duk och dyl har jag inte bestämt, det får vi se när jag fått hem åbäket.

Redigerat av Kniff, 11 maj 2010 - 23:34.

Postad 17 maj 2010 - 21:18

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0

Snart är man medlem i klubben! Vägde mellan detta och nya högtalare (Vento 890DC) men resonerade som så att jag gott kan växa lite till med mitt nuvarande ljud då jag är riktigt nöjd - men att min fyra år gamla hd-ready Samsung får passera "gå" och hälsa sovrummet välkommen :)

Storlek på duk och dyl har jag inte bestämt, det får vi se när jag fått hem åbäket.

hej, fick min epson tw 3500 i dag , har testat den i kväll. väldigt nöjd med projektorn. imponerad av bildkvaliten, går det inte att ändra aspektläge i menyn. bildläge står på normal .

Postad 18 maj 2010 - 11:37

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

hej, fick min epson tw 3500 i dag , har testat den i kväll. väldigt nöjd med projektorn. imponerad av bildkvaliten, går det inte att ändra aspektläge i menyn. bildläge står på normal .

Får man fråga varifrån du köpte och till vilket pris? Är sugen på köpa men vet inte om jag vågar lägga en beställning hos Sekvencia, dom har ju inga vidare omdömen om man säger så..

Postad 18 maj 2010 - 12:05

BSM
  • BSM
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag har för mig att om du kör via HDMI så kan du inte välja själv i projektorn utan då tar den formatet som skickas till den. Kör du via komponent eller på annat vis så kan du ställa in det i projektorn annars får du ändra det i spelaren.

Postad 18 maj 2010 - 12:09

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Får man fråga varifrån du köpte och till vilket pris? Är sugen på köpa men vet inte om jag vågar lägga en beställning hos Sekvencia, dom har ju inga vidare omdömen om man säger så..

Du ska nog lyssna på omdömena tycker jag. Om alla slutar handla där m.fl. så slipper vi oseriösa butiker. Kolla hos någon som erbjuder bra service och garantitid i stället typ hembiobutiken med flera.

/K

Postad 18 maj 2010 - 13:19

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Du ska nog lyssna på omdömena tycker jag. Om alla slutar handla där m.fl. så slipper vi oseriösa butiker. Kolla hos någon som erbjuder bra service och garantitid i stället typ hembiobutiken med flera.

/K

+1

Jag brukar gå in och läsa om t.ex. Pixmania ibland, bara för skojs skull över vilka as de är, samtidigt som jag tycker så oerhört synd om alla som inte har läst på Prisjakt om dem INNAN de beställde något. Sen har jag svårt att förstå alla som ÄNDÅ beställer saker, TROTS att de har läst varningarna från alla andra. OT men ändå... Värt att poängtera igen och igen generellt så de usla aktörerna kanske försvinner (även om nya såklart dyker upp ändå).

Postad 18 maj 2010 - 14:36

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0

beställde från netonet i fredags och fick den hemkörd till bostaden i går. kostade 17.000 kr, netonet bjöd på en 87 tums manuell duk 16:9 och ett kingpin takfäste. av epson får man en philips blurayspelare. mycket grejer för pengarna tycker jag.

Postad 18 maj 2010 - 14:41

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0

Jag har för mig att om du kör via HDMI så kan du inte välja själv i projektorn utan då tar den formatet som skickas till den. Kör du via komponent eller på annat vis så kan du ställa in det i projektorn annars får du ändra det i spelaren.

tack för ditt svar, då vet jag lite mer . jag kör med hdmi tyckte det var lite knepigt att man inte kunde ändra i aspektmenyn.

Postad 18 maj 2010 - 15:26

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Finns väl ingen anledning att ändra när det sköts korrekt av projektorn! :)

Har du ngt fel på bildration så är det din källa du ska kontrollera.

Postad 18 maj 2010 - 16:07

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

beställde från netonet i fredags och fick den hemkörd till bostaden i går. kostade 17.000 kr, netonet bjöd på en 87 tums manuell duk 16:9 och ett kingpin takfäste. av epson får man en philips blurayspelare. mycket grejer för pengarna tycker jag.

Okej, jo de är klart de är ett kap om man vill ha/behöver alla dom grejerna. Jag skulle bli väldigt nöjd om de fanns ett paket med en 104" motordriven Kingpin-duk samt takfäste :)

Postad 18 maj 2010 - 16:29

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0

Okej, jo de är klart de är ett kap om man vill ha/behöver alla dom grejerna. Jag skulle bli väldigt nöjd om de fanns ett paket med en 104" motordriven Kingpin-duk samt takfäste :)

Där kommer en aspekt till in när det gäller seriösa butiker, dom kan du få en offert av. Maila tex fyndbörsen eller hembiobutiken och skriv exakt vad du vill ha så kan dom ta fram en offert med ett paketpris.
Det är bra mycket mer än priset man ska kika på. hifiklubben erbjuder en försäkring som gäller 4år inklusive lampan, de e bra grejjer det.
Finns säkert en massa fler bra butiker med liknande erbjudanden.

/karra

Postad 18 maj 2010 - 16:46

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Där kommer en aspekt till in när det gäller seriösa butiker, dom kan du få en offert av. Maila tex fyndbörsen eller hembiobutiken och skriv exakt vad du vill ha så kan dom ta fram en offert med ett paketpris.
Det är bra mycket mer än priset man ska kika på. hifiklubben erbjuder en försäkring som gäller 4år inklusive lampan, de e bra grejjer det.
Finns säkert en massa fler bra butiker med liknande erbjudanden.

/karra

Okej, tack för den infon :) här ska de mailas!

Och när jag ändå är igång, detta är ett bättre köp än en Mitsubishi HC3800?
Jag vet att det är en svår fråga, men det kanske är någon som har några åsikter eller nyttig information.

Postad 18 maj 2010 - 18:00

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag är så sjukt %#¤#" besviken nu :-(. Jag har precis kommit hem med en splitter ny TW3500. Kopplar upp och slår på den enligt konstens alla regler. Projektorns fläktar startar upp så smått och lampan börjar lysa. Jag kan se Epson-loggan under ca två sekunder, sen slocknar lampan. Kort därefter drar fläktarna igång på ett högre varvtal, efter ytterligare ett tag så stänger projektorn av sig och temp-lampan blinkar rött.

Naturligtvis har epson-supporten stängt för dagen. Jag fick tag på en kille i supportchatten som föreslog att jag skulle dra ur alla sladdar och vänta i 15 minuter. Funkade inte detta så skulle jag ta ut lampan och sätta i den igen.

Inget av detta fungerar, så det blir nog till att återvända till affären imorgon :).

Är det någon som har ytterligare förslag på vad man kan testa? (detta är min första projektor).

Postad 18 maj 2010 - 18:03

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Det råkar inte vara något från emballaget (eller något annat) som fastnat mot filtret? Eller om du ställt den olämpligt så att projektorn inte får någon ventilation?

Postad 18 maj 2010 - 18:16

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Det råkar inte vara något från emballaget (eller något annat) som fastnat mot filtret? Eller om du ställt den olämpligt så att projektorn inte får någon ventilation?

Nej, tyvärr inte. All "skyddsplast" är avlägsnad och projektorn har gott om utrymme för ventilation. Hela den beskrivna processen tar ca 10 sekunder.

Postad 19 maj 2010 - 21:12

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Det löste sig till slut. Jag returnerade projektorn och fick en ny på direkten :) . Detta exemplar fungerade och jag är vansinnigt nöjd och imponerad av bilden. Jag kan även svara på min tidigare fråga i tråden - den angivna lens shiften i manualen stämmer, och det som står i senaste numret av Hemmabio är knasigt...

Postad 20 maj 2010 - 15:18

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Upp med screenshots nu va!

Postad 22 maj 2010 - 12:20

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 903 inlägg
  • 0
nån som har den ultimata bildinställning på sin 3500. såg att hemmabiotidngen ställde in projektorn för ljust rum. dom ställde kontrasten på -1 ska man ställa på plus för mörkt rum , nån som har bra inställningar på teater 1 och livingroom, och dynamic. tycker dom ställde in mycket värden på - . jag kanske får ställa in på +, jag har helt svart rum. kom gärna med tips.

Postad 22 maj 2010 - 12:43

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Det går inte att komma med tips. Du måste kalibrera efter just dina förutsättningar. De kan aldrig bli desamma som någon annans.

Bästa tipset, om man itne vill lägga pengar på professionell kalibrering eller mätutrustning, är att köpa Digital Video Essentials HD och köra en omgång med den, och förhoppningsvis lära sig massor om bild på kuppen. :angry:

T.ex härifrån
http://www.hdmovieso...n...y=0&sort=3a

Postad 22 maj 2010 - 17:29

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
TW2900 för några tusenlappar billigare måste ju ändå vara ett bättre val. Verkar inte skilja något direkt.

http://www.youtube.c...h?v=zo1vzTE8g-A

Ser väldigt likvärdiga ut.

Redigerat av belzebubb, 22 maj 2010 - 17:32.

Postad 22 maj 2010 - 20:25

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Fick min för 15k inkl frakt så jag är mycket nöjd, bör dyka upp till veckan.

Postad 23 maj 2010 - 20:34

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Upp med screenshots nu va!

http://www.projector...-8100/image.php

nån som har den ultimata bildinställning på sin 3500. såg att hemmabiotidngen ställde in projektorn för ljust rum. dom ställde kontrasten på -1 ska man ställa på plus för mörkt rum , nån som har bra inställningar på teater 1 och livingroom, och dynamic. tycker dom ställde in mycket värden på - . jag kanske får ställa in på +, jag har helt svart rum. kom gärna med tips.

Skall köpa en Eye-One Display LT nästa vecka återkommer med resultat, men som en annan nämde, så spelar hårdvarukälla och rum en stor roll.

TW2900 för några tusenlappar billigare måste ju ändå vara ett bättre val. Verkar inte skilja något direkt.

http://www.youtube.c...h?v=zo1vzTE8g-A

Ser väldigt likvärdiga ut.

Kolla senaste nr. av hemmabio, dom skrev.
* Sämre optisk prestanda än TW3500
* Skarpare och mer kontrastrik än TW2900

3500 har bättre optik vilket ger mindre färgblödning.

Postad 23 maj 2010 - 22:50

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

http://www.projector...-8100/image.php

Skall köpa en Eye-One Display LT nästa vecka återkommer med resultat, men som en annan nämde, så spelar hårdvarukälla och rum en stor roll.

Kolla senaste nr. av hemmabio, dom skrev.
* Sämre optisk prestanda än TW3500
* Skarpare och mer kontrastrik än TW2900

3500 har bättre optik vilket ger mindre färgblödning.

Självklart är det något som skiljer. Annat vore ju väldigt konstigt när man betalar hela 4000:- mer. Men den lilla skillnaden tror jag inte det är något en lekman uppfattar.

Redigerat av belzebubb, 23 maj 2010 - 22:51.

Postad 24 maj 2010 - 09:04

TODA
  • TODA
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0

Självklart är det något som skiljer. Annat vore ju väldigt konstigt när man betalar hela 4000:- mer. Men den lilla skillnaden tror jag inte det är något en lekman uppfattar.

Självklar märker du den skillnaden side by side, tror du blir kanon nöjd med 2900.
Det är optiken i en projektor som är dyrast och ju billigare säger sig själv om prestandan.

Postad 27 maj 2010 - 04:16

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jag tog lite snabba screenshots på min 100"-duk, märkte ett par saker jag måste fixa (spänna duken hårdare m,m)

Bilderna är även tagna snett från höger så det kanske ser lite knasigt ut.

Längst ner i galleriet, Länk : https://www.minhembio.com/Kniff/66728/

Postad 29 maj 2010 - 09:16

bergmanman
  • bergmanman
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min projektor i ca 3 månader. Igår kväll fick jag för mig att flytta upp duken ca 10-15 cm, och gud vilket lyft det blev i bilden. Från att ha haft lens shiften nästintill i bott till att få upp den en bit.

Så om någon är lite missnöjd med bilden och har den väldigt långt ner, testa att flytta upp den och var beredd på att bli positivt överaskad :)

Redigerat av bergmanman, 29 maj 2010 - 09:50.

Postad 29 maj 2010 - 09:23

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Jag börjar också inse att det nog skulle bli bättre med lite mindre lensshift. Har en liten bit kvar till max, men en hel del lila skuggor, så jag tror jag ska försöka vinna en dm eller så i alla fall.

Postad 30 maj 2010 - 14:16

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Jag börjar också inse att det nog skulle bli bättre med lite mindre lensshift. Har en liten bit kvar till max, men en hel del lila skuggor, så jag tror jag ska försöka vinna en dm eller så i alla fall.

Med allt detta snack om placering så har jag bestämt att köra med en vägghylla, jag tror det blir ganska diskret och jag behöver knappt använda lensshiften. Funderade först på den populära VM Acoustics VM-S1 ( https://www.prisjakt...ukt.php?p=13598 )

Men hittade en annan hylla som Multibrackets gör som dessutom är vit och där konsollen är nästintill dold, Multibrackets Plexi Shelf ( https://www.prisjakt...kt.php?p=493461 )

Det enda jag noterade var att maxdjupet på hyllan var 33 cm, och att tw3500 har ett djup på 39cm enligt prisjakt, sitter själv på jobbet så kan ej mäta det egentliga djupet...Det viktiga är ju bara att fötterna står på hyllan, spelar ingen roll om fronten sticker ut litegrann.

I övrigt är jag kalasnöjd med projektorn, är min första så konstigt vore annars. Svärtan är det enda jag kan klaga på vad gäller bilden och då har jag långt ifrån optimala bildförhållanden. Har testat film, desktoptanvändande, spel och allt fungerar ypperligt! Har ställt in min HTPC att mata 24p vid filmtittande och det fungerar galant.

Redigerat av Kniff, 30 maj 2010 - 14:17.

Postad 30 maj 2010 - 14:52

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0

Med allt detta snack om placering så har jag bestämt att köra med en vägghylla, jag tror det blir ganska diskret och jag behöver knappt använda lensshiften. Funderade först på den populära VM Acoustics VM-S1 ( https://www.prisjakt...ukt.php?p=13598 )

Men hittade en annan hylla som Multibrackets gör som dessutom är vit och där konsollen är nästintill dold, Multibrackets Plexi Shelf ( https://www.prisjakt...kt.php?p=493461 )

Det enda jag noterade var att maxdjupet på hyllan var 33 cm, och att tw3500 har ett djup på 39cm enligt prisjakt, sitter själv på jobbet så kan ej mäta det egentliga djupet...Det viktiga är ju bara att fötterna står på hyllan, spelar ingen roll om fronten sticker ut litegrann.

Ett av mina tidigare inlägg i tråden:
https://www.minhembi...s...t&p=2788245

Det tycks alltså som att den sistnämnda hyllan inte är tillräckligt djup. Det går kanske att spara några centimeter med en annan hdmi-kabel än den jag har (Kramer Flat)?

Postad 30 maj 2010 - 16:16

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Byggde snabbt en med Elfa-prylar. Kostade inte många slantar och blev mer diskret än takfäste:

https://www.minhembi...c_id=346157.jpg

En kollega påpekade att jag kunde ha sågat av dem och bara använt övre delen (inte fäst dem nedtill) för att på så sätt haft ännu mindre konsoll. Skivan är en Elfa-hylla som jag kapat på bredden. Projektorn är som sagt stor och få hyllor är stora nog att rymma den.

Postad 30 maj 2010 - 18:11

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1 269 inlägg
  • 0
Ett annat förslag om det funkar i era rum är en expedit bokhylla från IKEA, den är 39cm djup och bara 149cm hög. Jag har en sådan själv och kommer ställa min framtida projje på den.
Tror det kommer bli snyggt då den passar bra i djupet.

/karra

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.