Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Epson EH-TW3500 *

601 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 14 April 2010 - 08:03

edtjope
  • edtjope
  • ForumrĂ€v

• 772 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag iofs en TW5000, men jag tror att de förinstÀllda lÀgena Àr ungefÀr desamma. Har du inte tÀnkt göra en professionell kalibrering tycker jag att du ska köpa DVE HD Basics. Sen utgÄr du ifrÄn Natural, den Àr mest fÀrgkorrekt. AnvÀnd sedan DVE för att stÀlla in kontrast, ljusstyrka, fÀrg och skÀrpa. Sedan Àr du hemma!

Det Àr vÀl sÄ bra man kan fÄ det utan riktig mÀtutrustning. Det Àr ingen större mening att nÄgon annan postar sina instÀllningar dÄ varje proj, rum och duk skiljer sig Ät. Ett annat tips ocksÄ om man kör PS3 Ätminstone, sÄ ska projjen vara instÀlld pÄ "HDMI expanded" samt "Epson super white off". Detta för att fÄ med BTB och WTW.

Redigerat av edtjope, 14 April 2010 - 08:05.

Postad 16 April 2010 - 12:05

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0
Projektorer Àr nytt för mig, sÄ det kanske Àr en dum frÄga, men...

Ska man verkligen behöva Àndra Overscan pÄ TW3500 frÄn Off till 8%, för att fullt strÀcka ut hela bilden med projektorn? Jag matar den med en 1920x1080-bild frÄn datorn, och fÄr ett par centimeters marginal till yttre kanten av den area projektorn skickar ljus pÄ. Testbilden gÄr Ànda ut i kanten, men bilden gör inte det utan Overscan igÄng.

/Zxinn

Postad 16 April 2010 - 12:17

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlĂ€gg
  • 0
NÀ, det ska du inte behöva. Overscan bör alltid vara av.

Är det svart runtom hela bilden? Eller Ă€r det bara uppe och nere. Isf kan det vara att du kör 1.85:1-film pĂ„ en 1.78:1-duk. DĂ„ blir det ju lite svart... Men annars, om det Ă€r sĂ„ pĂ„ desktop och annat frĂ„n datorn, sĂ„ mĂ„ste det ju vara nĂ„got som Ă€r galet instĂ€llt i datorn.

Postad 16 April 2010 - 14:50

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0
Det blev svarta (sÄ svart det nu blir med lampan bakom) kanter runt om hela bilden, som fylldes ut mer ju högre overscan jag stÀllde in. Och sen vid 8% overscan (max) blev det Ànda ut till kanten.

Jag kör native 1920x1080 frÄn datorn. SkÀrmen har samma upplösning, och jag kör klonad output frÄn mitt Radeon 5850. Vad jag kan se pÄ projektorn sÄ sÀger den sig fÄ en 1080p-signal (runt 60 Hz stod det ocksÄ). Det som slog mig som lite udda var att den sÀger HDMI1 som bildkÀlla men under stÄr det Àven "component."

Jag har inte varit inne och Àndrat nÄgra instÀllningar för output till projektorn, det fÄr jag kika mer pÄ.

Jag ska Àven testa Xboxen och Popcorn Hour via HDMI nÀr jag kommer hem ikvÀll.

I övrigt Àr jag nöjd med projektorn. Den har inte perfekt panel alignment, men pÄ sin höjd ser det ut som en halv till knappt en pixel, som inte mÀrks frÄn soffan vid annat Àn vÀldigt tunn och liten text. Jag gillar verkligen de realistiska fÀrgerna i Theatre Black och x.v.Color-lÀgena, och Livingroom blir skoj nÀr man vill ha det lite mer Ät det mÀttade hÄllet.

Postad 16 April 2010 - 18:41

zxinn
  • zxinn
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0
Hittade problemet, i Catalyst Control Center. Under instÀllningarna för DTV/HDMI -> Scaling Options lÄg den istÀlld pÄ runt 8% underscan.

NÄgon som rekommenderar att köra Color Pixel Format RGB istÀllet för YCbCr (component)?

Postad 22 April 2010 - 17:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • MĂ€stare

• 3116 inlĂ€gg
  • 0
;)

Nu Àr Ärets höjdpunkt hÀra dÀr Projector Reviews jÀmför 25 projjar gentemot varandra,missa icke ----> Home Projector Comparision Report 2010

Postad 29 April 2010 - 15:13

_biofantasten_
  • _biofantasten_
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Har en nÀstintill ny TW3500 till salu, den har endast gÄtt 95h. Bra pris vid smidig affÀr, skicka PM!

Biofantasten

Postad 03 May 2010 - 20:45

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Jag har precis lÀst Hemmabios (nr 5) recension av TW3500 (samt andra projektorer i samma prisklass). Det Àr möjligt att jag Àr trött eller trög eller rent utav bÀgge delar - men jag blir inte klok pÄ tidningens pÄstÄende om TW3500 möjligheter till lens shift.

Tidningen skriver att TW3500 kan skifta 46% av bildens höjd nedÄt och 146% av bildens höjd uppÄt (samt sÄklart tvÀrt om vid takmontering upp och ner).

Men - i Epsons manual för TW3500 pÄstÄs det att lens shiften erbjuder en vertikal lens shift pÄ 96% av bildhöjden uppÄt sÄvÀl som nedÄt.

Är det nĂ„gon som kan förtydliga hur omfattande lens shiften Ă€r? :) Epsons egna avstĂ„ndskalkylator har jag försökt att förstĂ„, men den driver mig till vansinne...

Postad 08 May 2010 - 18:44

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
En snabb frÄga, eftersom Epson lÀmnar 3 Ärs tillverkargaranti pÄ denna...vid beg-köp bör denna överlÄtas till den nye Àgaren? Korrekt?

Tacksam för snabbt svar.

Postad 09 May 2010 - 11:34

TODA
  • TODA
  • AnvĂ€ndare

• 129 inlĂ€gg
  • 0

En snabb frÄga, eftersom Epson lÀmnar 3 Ärs tillverkargaranti pÄ denna...vid beg-köp bör denna överlÄtas till den nye Àgaren? Korrekt?

Tacksam för snabbt svar.

Har du bara kvittot sÄ gÀller det ju som garanti, eller hur.. kan ju varit du som köpte projektorn i butik det vet ju inte Epson om.

Postad 09 May 2010 - 12:02

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Har du bara kvittot sÄ gÀller det ju som garanti, eller hur.. kan ju varit du som köpte projektorn i butik det vet ju inte Epson om.

Japp, det Àr sÄ jag resonerar.

Postad 09 May 2010 - 13:32

Mattiaas
  • Mattiaas
  • Wannabe

• 25 inlĂ€gg
  • 0
Har tÀnkt köpa min första projektor. VÀljer mellan tw 2900, 3500 och 3800.
Är det stora skillnader mellan dessa. Är det vĂ€rt 3-4000 till frĂ„n 2900 til 3500?
Kommer köra pÄ en 90 duk pÄ 4.7 meter

Postad 09 May 2010 - 18:55

DennisA
  • DennisA
  • ForumrĂ€v

• 789 inlĂ€gg
  • 0
Skall ivÀg till NetOnNet och köpa duk imorgon (Kingpin Velvet Freme). TÀnkte passa pÄ att köpa ett takfÀste samtidigt. NÄgon som kan tipsa om ett bra takfÀste hos NoN? Vill ha projjen nÀra taket.

/D

Postad 11 May 2010 - 12:09

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

• 904 inlĂ€gg
  • 0
netonnet kör kampanj nu. epson 3500 takfÀste 87 tums duk och en philips blurayspelare 16.990 kr mycket grejer för pengarna.

Postad 11 May 2010 - 13:00

Unregistered822d95be
  • Unregistered822d95be
  • Amatör

• 64 inlĂ€gg
  • 0
Blu-ray spelaren Àr en kampanj frÄn Epson sjÀlva. Det spelar ingen roll var du köper projjen. Men fÀste och duk var ju generöst av netonet.

Postad 11 May 2010 - 16:28

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlĂ€gg
  • 0
KÀnns ju som man lika gÀrna kan lÀgga pÄ 3000:- och köpa en Sony HW15 istÀllet?

Postad 11 May 2010 - 16:37

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

KÀnns ju som man lika gÀrna kan lÀgga pÄ 3000:- och köpa en Sony HW15 istÀllet?

Det blir ca 5k om du skall köpa frÄn en seriös butik.

Postad 11 May 2010 - 20:16

DennisA
  • DennisA
  • ForumrĂ€v

• 789 inlĂ€gg
  • 0
Projjen köpte jag för drygt en mÄnad sedan dÄ den sjönk i pris tillfÀlligt. Har inte haft möjlighet att montera/anvÀnda den Ànnu. Nu ÄterstÄr duk, kablar och fÀste, allt annat Àr inköpt. SÄg att Netonnet sÄlde ett vogel som vart kort och man klickar fast projjen. Kan det vara nÄgot?

Postad 11 May 2010 - 23:17

nicmarxp
  • nicmarxp
  • Amatör

• 83 inlĂ€gg
  • 0
Jag vill bara varna dig att projektorn Àr extremt stor och inte sÄ snygg, Àven om den har en snygg fÀrg. Min flickvÀn uppskattade inte den sÄ mycket nÀr den hÀngde pÄ ett SMS-fÀste, som i sig Àr snyggt, men det blev ett stökigt utseende att titta pÄ eftersom projektorn Àr sÄ enoooorm.

Jag byggde istÀllet en lÄda som jag satt fast i taket som ska mÄlas i samma fÀrg. Kostade 100 kr för MDF-board och lite beslag pÄ Beijers. SMS-stativet ska jag sÀlja.

Sen lite kabellister pÄ det sÄ smÀlter det in ganska bra... hör av dig hur du löste det och om du tycker det blev snyggt :blush:

PS: SMS-fÀstet skulle klara 12 kg, epson vÀger 7.3 kg, men jag tyckte inte alls att den satt stabilt. Den vickade lite och ville gÀrna rotera. FÀstet verkar passa mycket bÀttre till en liten projektor. FÀstet hade en vÀldigt smart konstruktion annars, men just till denna projektorn tyckte jag inte det stÀmde.

Redigerat av nicmarxp, 11 May 2010 - 23:21.

Postad 11 May 2010 - 23:34

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Snart Àr man medlem i klubben! VÀgde mellan detta och nya högtalare (Vento 890DC) men resonerade som sÄ att jag gott kan vÀxa lite till med mitt nuvarande ljud dÄ jag Àr riktigt nöjd - men att min fyra Är gamla hd-ready Samsung fÄr passera "gÄ" och hÀlsa sovrummet vÀlkommen :blush:

Storlek pÄ duk och dyl har jag inte bestÀmt, det fÄr vi se nÀr jag fÄtt hem ÄbÀket.

Redigerat av Kniff, 11 May 2010 - 23:34.

Postad 17 May 2010 - 21:18

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

• 904 inlĂ€gg
  • 0

Snart Àr man medlem i klubben! VÀgde mellan detta och nya högtalare (Vento 890DC) men resonerade som sÄ att jag gott kan vÀxa lite till med mitt nuvarande ljud dÄ jag Àr riktigt nöjd - men att min fyra Är gamla hd-ready Samsung fÄr passera "gÄ" och hÀlsa sovrummet vÀlkommen :)

Storlek pÄ duk och dyl har jag inte bestÀmt, det fÄr vi se nÀr jag fÄtt hem ÄbÀket.

hej, fick min epson tw 3500 i dag , har testat den i kvÀll. vÀldigt nöjd med projektorn. imponerad av bildkvaliten, gÄr det inte att Àndra aspektlÀge i menyn. bildlÀge stÄr pÄ normal .

Postad 18 May 2010 - 11:37

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

hej, fick min epson tw 3500 i dag , har testat den i kvÀll. vÀldigt nöjd med projektorn. imponerad av bildkvaliten, gÄr det inte att Àndra aspektlÀge i menyn. bildlÀge stÄr pÄ normal .

FĂ„r man frĂ„ga varifrĂ„n du köpte och till vilket pris? Är sugen pĂ„ köpa men vet inte om jag vĂ„gar lĂ€gga en bestĂ€llning hos Sekvencia, dom har ju inga vidare omdömen om man sĂ€ger sĂ„..

Postad 18 May 2010 - 12:05

BSM
  • BSM
  • Amatör

• 60 inlĂ€gg
  • 0

Jag har för mig att om du kör via HDMI sÄ kan du inte vÀlja sjÀlv i projektorn utan dÄ tar den formatet som skickas till den. Kör du via komponent eller pÄ annat vis sÄ kan du stÀlla in det i projektorn annars fÄr du Àndra det i spelaren.

Postad 18 May 2010 - 12:09

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlĂ€gg
  • 0

FĂ„r man frĂ„ga varifrĂ„n du köpte och till vilket pris? Är sugen pĂ„ köpa men vet inte om jag vĂ„gar lĂ€gga en bestĂ€llning hos Sekvencia, dom har ju inga vidare omdömen om man sĂ€ger sĂ„..

Du ska nog lyssna pÄ omdömena tycker jag. Om alla slutar handla dÀr m.fl. sÄ slipper vi oseriösa butiker. Kolla hos nÄgon som erbjuder bra service och garantitid i stÀllet typ hembiobutiken med flera.

/K

Postad 18 May 2010 - 13:19

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlĂ€gg
  • 0

Du ska nog lyssna pÄ omdömena tycker jag. Om alla slutar handla dÀr m.fl. sÄ slipper vi oseriösa butiker. Kolla hos nÄgon som erbjuder bra service och garantitid i stÀllet typ hembiobutiken med flera.

/K

+1

Jag brukar gĂ„ in och lĂ€sa om t.ex. Pixmania ibland, bara för skojs skull över vilka as de Ă€r, samtidigt som jag tycker sĂ„ oerhört synd om alla som inte har lĂ€st pĂ„ Prisjakt om dem INNAN de bestĂ€llde nĂ„got. Sen har jag svĂ„rt att förstĂ„ alla som ÄNDÅ bestĂ€ller saker, TROTS att de har lĂ€st varningarna frĂ„n alla andra. OT men Ă€ndĂ„... VĂ€rt att poĂ€ngtera igen och igen generellt sĂ„ de usla aktörerna kanske försvinner (Ă€ven om nya sĂ„klart dyker upp Ă€ndĂ„).

Postad 18 May 2010 - 14:36

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

• 904 inlĂ€gg
  • 0

bestÀllde frÄn netonet i fredags och fick den hemkörd till bostaden i gÄr. kostade 17.000 kr, netonet bjöd pÄ en 87 tums manuell duk 16:9 och ett kingpin takfÀste. av epson fÄr man en philips blurayspelare. mycket grejer för pengarna tycker jag.

Postad 18 May 2010 - 14:41

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

• 904 inlĂ€gg
  • 0

Jag har för mig att om du kör via HDMI sÄ kan du inte vÀlja sjÀlv i projektorn utan dÄ tar den formatet som skickas till den. Kör du via komponent eller pÄ annat vis sÄ kan du stÀlla in det i projektorn annars fÄr du Àndra det i spelaren.

tack för ditt svar, dÄ vet jag lite mer . jag kör med hdmi tyckte det var lite knepigt att man inte kunde Àndra i aspektmenyn.

Postad 18 May 2010 - 15:26

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlĂ€gg
  • 0
Finns vÀl ingen anledning att Àndra nÀr det sköts korrekt av projektorn! :)

Har du ngt fel pÄ bildration sÄ Àr det din kÀlla du ska kontrollera.

Postad 18 May 2010 - 16:07

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

bestÀllde frÄn netonet i fredags och fick den hemkörd till bostaden i gÄr. kostade 17.000 kr, netonet bjöd pÄ en 87 tums manuell duk 16:9 och ett kingpin takfÀste. av epson fÄr man en philips blurayspelare. mycket grejer för pengarna tycker jag.

Okej, jo de Àr klart de Àr ett kap om man vill ha/behöver alla dom grejerna. Jag skulle bli vÀldigt nöjd om de fanns ett paket med en 104" motordriven Kingpin-duk samt takfÀste :)

Postad 18 May 2010 - 16:29

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlĂ€gg
  • 0

Okej, jo de Àr klart de Àr ett kap om man vill ha/behöver alla dom grejerna. Jag skulle bli vÀldigt nöjd om de fanns ett paket med en 104" motordriven Kingpin-duk samt takfÀste :)

DÀr kommer en aspekt till in nÀr det gÀller seriösa butiker, dom kan du fÄ en offert av. Maila tex fyndbörsen eller hembiobutiken och skriv exakt vad du vill ha sÄ kan dom ta fram en offert med ett paketpris.
Det Àr bra mycket mer Àn priset man ska kika pÄ. hifiklubben erbjuder en försÀkring som gÀller 4Är inklusive lampan, de e bra grejjer det.
Finns sÀkert en massa fler bra butiker med liknande erbjudanden.

/karra

Postad 18 May 2010 - 16:46

CeEss
  • CeEss
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

DÀr kommer en aspekt till in nÀr det gÀller seriösa butiker, dom kan du fÄ en offert av. Maila tex fyndbörsen eller hembiobutiken och skriv exakt vad du vill ha sÄ kan dom ta fram en offert med ett paketpris.
Det Àr bra mycket mer Àn priset man ska kika pÄ. hifiklubben erbjuder en försÀkring som gÀller 4Är inklusive lampan, de e bra grejjer det.
Finns sÀkert en massa fler bra butiker med liknande erbjudanden.

/karra

Okej, tack för den infon :) hÀr ska de mailas!

Och nÀr jag ÀndÄ Àr igÄng, detta Àr ett bÀttre köp Àn en Mitsubishi HC3800?
Jag vet att det Àr en svÄr frÄga, men det kanske Àr nÄgon som har nÄgra Äsikter eller nyttig information.

Postad 18 May 2010 - 18:00

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr sÄ sjukt %#€#" besviken nu :-(. Jag har precis kommit hem med en splitter ny TW3500. Kopplar upp och slÄr pÄ den enligt konstens alla regler. Projektorns flÀktar startar upp sÄ smÄtt och lampan börjar lysa. Jag kan se Epson-loggan under ca tvÄ sekunder, sen slocknar lampan. Kort dÀrefter drar flÀktarna igÄng pÄ ett högre varvtal, efter ytterligare ett tag sÄ stÀnger projektorn av sig och temp-lampan blinkar rött.

Naturligtvis har epson-supporten stÀngt för dagen. Jag fick tag pÄ en kille i supportchatten som föreslog att jag skulle dra ur alla sladdar och vÀnta i 15 minuter. Funkade inte detta sÄ skulle jag ta ut lampan och sÀtta i den igen.

Inget av detta fungerar, sÄ det blir nog till att ÄtervÀnda till affÀren imorgon :).

Är det nĂ„gon som har ytterligare förslag pĂ„ vad man kan testa? (detta Ă€r min första projektor).

Postad 18 May 2010 - 18:03

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlĂ€gg
  • 0
Det rÄkar inte vara nÄgot frÄn emballaget (eller nÄgot annat) som fastnat mot filtret? Eller om du stÀllt den olÀmpligt sÄ att projektorn inte fÄr nÄgon ventilation?

Postad 18 May 2010 - 18:16

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Det rÄkar inte vara nÄgot frÄn emballaget (eller nÄgot annat) som fastnat mot filtret? Eller om du stÀllt den olÀmpligt sÄ att projektorn inte fÄr nÄgon ventilation?

Nej, tyvÀrr inte. All "skyddsplast" Àr avlÀgsnad och projektorn har gott om utrymme för ventilation. Hela den beskrivna processen tar ca 10 sekunder.

Postad 19 May 2010 - 21:12

calymene
  • calymene
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Det löste sig till slut. Jag returnerade projektorn och fick en ny pÄ direkten :) . Detta exemplar fungerade och jag Àr vansinnigt nöjd och imponerad av bilden. Jag kan Àven svara pÄ min tidigare frÄga i trÄden - den angivna lens shiften i manualen stÀmmer, och det som stÄr i senaste numret av Hemmabio Àr knasigt...

Postad 20 May 2010 - 15:18

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlĂ€gg
  • 0
Upp med screenshots nu va!

Postad 22 May 2010 - 12:20

mr richards
  • mr richards
  • ForumrĂ€v

• 904 inlĂ€gg
  • 0
nÄn som har den ultimata bildinstÀllning pÄ sin 3500. sÄg att hemmabiotidngen stÀllde in projektorn för ljust rum. dom stÀllde kontrasten pÄ -1 ska man stÀlla pÄ plus för mörkt rum , nÄn som har bra instÀllningar pÄ teater 1 och livingroom, och dynamic. tycker dom stÀllde in mycket vÀrden pÄ - . jag kanske fÄr stÀlla in pÄ +, jag har helt svart rum. kom gÀrna med tips.

Postad 22 May 2010 - 12:43

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlĂ€gg
  • 0
Det gÄr inte att komma med tips. Du mÄste kalibrera efter just dina förutsÀttningar. De kan aldrig bli desamma som nÄgon annans.

BÀsta tipset, om man itne vill lÀgga pengar pÄ professionell kalibrering eller mÀtutrustning, Àr att köpa Digital Video Essentials HD och köra en omgÄng med den, och förhoppningsvis lÀra sig massor om bild pÄ kuppen. :angry:

T.ex hÀrifrÄn
http://www.hdmovieso...n...y=0&sort=3a

Postad 22 May 2010 - 17:29

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlĂ€gg
  • 0
TW2900 för nÄgra tusenlappar billigare mÄste ju ÀndÄ vara ett bÀttre val. Verkar inte skilja nÄgot direkt.

http://www.youtube.c...h?v=zo1vzTE8g-A

Ser vÀldigt likvÀrdiga ut.

Redigerat av belzebubb, 22 May 2010 - 17:32.

Postad 22 May 2010 - 20:25

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Fick min för 15k inkl frakt sÄ jag Àr mycket nöjd, bör dyka upp till veckan.

Postad 23 May 2010 - 20:34

TODA
  • TODA
  • AnvĂ€ndare

• 129 inlĂ€gg
  • 0

Upp med screenshots nu va!

http://www.projector...-8100/image.php

nÄn som har den ultimata bildinstÀllning pÄ sin 3500. sÄg att hemmabiotidngen stÀllde in projektorn för ljust rum. dom stÀllde kontrasten pÄ -1 ska man stÀlla pÄ plus för mörkt rum , nÄn som har bra instÀllningar pÄ teater 1 och livingroom, och dynamic. tycker dom stÀllde in mycket vÀrden pÄ - . jag kanske fÄr stÀlla in pÄ +, jag har helt svart rum. kom gÀrna med tips.

Skall köpa en Eye-One Display LT nÀsta vecka Äterkommer med resultat, men som en annan nÀmde, sÄ spelar hÄrdvarukÀlla och rum en stor roll.

TW2900 för nÄgra tusenlappar billigare mÄste ju ÀndÄ vara ett bÀttre val. Verkar inte skilja nÄgot direkt.

http://www.youtube.c...h?v=zo1vzTE8g-A

Ser vÀldigt likvÀrdiga ut.

Kolla senaste nr. av hemmabio, dom skrev.
* SÀmre optisk prestanda Àn TW3500
* Skarpare och mer kontrastrik Àn TW2900

3500 har bÀttre optik vilket ger mindre fÀrgblödning.

Postad 23 May 2010 - 22:50

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlĂ€gg
  • 0

http://www.projector...-8100/image.php

Skall köpa en Eye-One Display LT nÀsta vecka Äterkommer med resultat, men som en annan nÀmde, sÄ spelar hÄrdvarukÀlla och rum en stor roll.

Kolla senaste nr. av hemmabio, dom skrev.
* SÀmre optisk prestanda Àn TW3500
* Skarpare och mer kontrastrik Àn TW2900

3500 har bÀttre optik vilket ger mindre fÀrgblödning.

SjÀlvklart Àr det nÄgot som skiljer. Annat vore ju vÀldigt konstigt nÀr man betalar hela 4000:- mer. Men den lilla skillnaden tror jag inte det Àr nÄgot en lekman uppfattar.

Redigerat av belzebubb, 23 May 2010 - 22:51.

Postad 24 May 2010 - 09:04

TODA
  • TODA
  • AnvĂ€ndare

• 129 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlvklart Àr det nÄgot som skiljer. Annat vore ju vÀldigt konstigt nÀr man betalar hela 4000:- mer. Men den lilla skillnaden tror jag inte det Àr nÄgot en lekman uppfattar.

SjÀlvklar mÀrker du den skillnaden side by side, tror du blir kanon nöjd med 2900.
Det Àr optiken i en projektor som Àr dyrast och ju billigare sÀger sig sjÀlv om prestandan.

Postad 27 May 2010 - 04:16

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0
Jag tog lite snabba screenshots pÄ min 100"-duk, mÀrkte ett par saker jag mÄste fixa (spÀnna duken hÄrdare m,m)

Bilderna Àr Àven tagna snett frÄn höger sÄ det kanske ser lite knasigt ut.

LĂ€ngst ner i galleriet, LĂ€nk : https://www.minhembio.com/Kniff/66728/

Postad 29 May 2010 - 09:16

bergmanman
  • bergmanman
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
Jag har nu haft min projektor i ca 3 mÄnader. IgÄr kvÀll fick jag för mig att flytta upp duken ca 10-15 cm, och gud vilket lyft det blev i bilden. FrÄn att ha haft lens shiften nÀstintill i bott till att fÄ upp den en bit.

SÄ om nÄgon Àr lite missnöjd med bilden och har den vÀldigt lÄngt ner, testa att flytta upp den och var beredd pÄ att bli positivt överaskad :)

Redigerat av bergmanman, 29 May 2010 - 09:50.

Postad 29 May 2010 - 09:23

Micleg
  • Micleg
  • ForumrĂ€v

• 503 inlĂ€gg
  • 0
Jag börjar ocksÄ inse att det nog skulle bli bÀttre med lite mindre lensshift. Har en liten bit kvar till max, men en hel del lila skuggor, sÄ jag tror jag ska försöka vinna en dm eller sÄ i alla fall.

Postad 30 May 2010 - 14:16

Kniff
  • Kniff
  • LĂ€rjunge

• 309 inlĂ€gg
  • 0

Jag börjar ocksÄ inse att det nog skulle bli bÀttre med lite mindre lensshift. Har en liten bit kvar till max, men en hel del lila skuggor, sÄ jag tror jag ska försöka vinna en dm eller sÄ i alla fall.

Med allt detta snack om placering sÄ har jag bestÀmt att köra med en vÀgghylla, jag tror det blir ganska diskret och jag behöver knappt anvÀnda lensshiften. Funderade först pÄ den populÀra VM Acoustics VM-S1 ( https://www.prisjakt...ukt.php?p=13598 )

Men hittade en annan hylla som Multibrackets gör som dessutom Àr vit och dÀr konsollen Àr nÀstintill dold, Multibrackets Plexi Shelf ( https://www.prisjakt...kt.php?p=493461 )

Det enda jag noterade var att maxdjupet pÄ hyllan var 33 cm, och att tw3500 har ett djup pÄ 39cm enligt prisjakt, sitter sjÀlv pÄ jobbet sÄ kan ej mÀta det egentliga djupet...Det viktiga Àr ju bara att fötterna stÄr pÄ hyllan, spelar ingen roll om fronten sticker ut litegrann.

I övrigt Àr jag kalasnöjd med projektorn, Àr min första sÄ konstigt vore annars. SvÀrtan Àr det enda jag kan klaga pÄ vad gÀller bilden och dÄ har jag lÄngt ifrÄn optimala bildförhÄllanden. Har testat film, desktoptanvÀndande, spel och allt fungerar ypperligt! Har stÀllt in min HTPC att mata 24p vid filmtittande och det fungerar galant.

Redigerat av Kniff, 30 May 2010 - 14:17.

Postad 30 May 2010 - 14:52

WayFar
  • WayFar
  • LĂ€rjunge

• 499 inlĂ€gg
  • 0

Med allt detta snack om placering sÄ har jag bestÀmt att köra med en vÀgghylla, jag tror det blir ganska diskret och jag behöver knappt anvÀnda lensshiften. Funderade först pÄ den populÀra VM Acoustics VM-S1 ( https://www.prisjakt...ukt.php?p=13598 )

Men hittade en annan hylla som Multibrackets gör som dessutom Àr vit och dÀr konsollen Àr nÀstintill dold, Multibrackets Plexi Shelf ( https://www.prisjakt...kt.php?p=493461 )

Det enda jag noterade var att maxdjupet pÄ hyllan var 33 cm, och att tw3500 har ett djup pÄ 39cm enligt prisjakt, sitter sjÀlv pÄ jobbet sÄ kan ej mÀta det egentliga djupet...Det viktiga Àr ju bara att fötterna stÄr pÄ hyllan, spelar ingen roll om fronten sticker ut litegrann.

Ett av mina tidigare inlÀgg i trÄden:
https://www.minhembi...s...t&p=2788245

Det tycks alltsÄ som att den sistnÀmnda hyllan inte Àr tillrÀckligt djup. Det gÄr kanske att spara nÄgra centimeter med en annan hdmi-kabel Àn den jag har (Kramer Flat)?

Postad 30 May 2010 - 16:16

Micleg
  • Micleg
  • ForumrĂ€v

• 503 inlĂ€gg
  • 0
Byggde snabbt en med Elfa-prylar. Kostade inte mÄnga slantar och blev mer diskret Àn takfÀste:

https://www.minhembi...c_id=346157.jpg

En kollega pÄpekade att jag kunde ha sÄgat av dem och bara anvÀnt övre delen (inte fÀst dem nedtill) för att pÄ sÄ sÀtt haft Ànnu mindre konsoll. Skivan Àr en Elfa-hylla som jag kapat pÄ bredden. Projektorn Àr som sagt stor och fÄ hyllor Àr stora nog att rymma den.

Postad 30 May 2010 - 18:11

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

• 1269 inlĂ€gg
  • 0
Ett annat förslag om det funkar i era rum Àr en expedit bokhylla frÄn IKEA, den Àr 39cm djup och bara 149cm hög. Jag har en sÄdan sjÀlv och kommer stÀlla min framtida projje pÄ den.
Tror det kommer bli snyggt dÄ den passar bra i djupet.

/karra

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.