Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Har du rippade spel eller chippad Kryss låda @ Live

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 November 2009 - 16:44

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Tycker de borde kunna stänga av moddade konsoler helt och hållet.

Nåja, det är kanske lite väl drastiskt.

Själv kör jag med 2 boxar, en bannad och en ny obannad som jag köra alla onlinespel på. Min box bannades i denna vågen och jag kände att jag omöjligt kunde vara utan Fifa 10 över live.

Postad 21 November 2009 - 16:47

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
håller med maximm helt och hållet...

Postad 21 November 2009 - 16:49

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0

håller med maximm helt och hållet...

+1

Postad 21 November 2009 - 17:48

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Tycker de borde kunna stänga av moddade konsoler helt och hållet.

Kan de säkert. Men det vore olagligt :)

Postad 21 November 2009 - 18:19

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Att dom bannar folk från live är helt ok då man bryter mot det avtalet, men dom får inte ändra något som försämrar funktionerna hos din xbox som du äger.

Vad har du för belägg för det du påstår?

Postad 21 November 2009 - 18:37

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Jag tycker att du Sinners ska läsa igenom microsofts användarvilkor för xbox 360...

16. Tjänstens drift och utrustning
Tjänsten får bara användas från en Xbox-konsol i originalutförande, Xbox 360-konsol, persondator eller annan utrustning godkänd av oss eller genom att logga in på ditt konto via Xbox.com. Du intygar att du endast använder auktoriserad program- och maskinvara för att komma åt Tjänsten, att program- och maskinvaran inte har modifierats på icke godkända sätt (t.ex. genom icke-auktoriserade reparationer, icke-auktoriserade uppgraderingar eller icke-auktoriserade nerladdningar). Vi har rätt att sända data, applikationer eller annat innehåll till programvara eller maskinvara som du använder för att få tillgång till Tjänsten, i det uttalade syftet att upptäcka icke-auktoriserad modifikation. Alla försök att nedmontera, dekompilera, skapa härledda verk från, utföra reverse engineering på, modifiera, vidare underlicensiera, distribuera eller för andra ändamål andvända Tjänsten, spel, applikationer, eller annat innehåll tillgängligt eller åtkomligt genom Tjänsten, eller maskinvara eller programvara kopplad till Tjänsten eller en Xbox-konsol i originalutförande eller Xbox 360-konsol är strängt förbjudna och kan leda till att ditt konto och/eller din möjlighet att använda tjänsten avbryts. Det kan också leda till juridiska påföljder från Microsoft. Microsoft har rätt att vidta de juridiska åtgärder man anser lämpliga mot användare som bryter mot Microsofts system- eller nätverkssäkerhet, detta avtal eller övriga villkor som är införda eller hänvisade till i detta avtal. Sådana användare kan också hållas ansvariga i brott- eller civilmål.

Microsoft förbehåller sig fullständig och exklusiv rätt att bedöma hur Tjänsten skall drivas. Microsoft har bl.a. rätt att: (a) begränsa tillgång till Tjänsten; (:) hämta information från den Xbox-konsol i originalutförande, Xbox 360-konsol eller persondator och ansluten kringutrustning som används för att logga in på Tjänsten efter vad som behövs för att driva Tjänsten och skydda dess säkerhet och genomdriva detta Avtal, samt © uppgradera, ändra, dra tillbaka, stänga av eller upphöra med alla funktioner hos Tjänsten, något spel eller annat innehåll tillgängligt eller åtkomligt genom Tjänsten, eller hos någon maskinvara relaterad till Tjänsten eller en Xbox i orginalutförande eller Xbox 360-konsol eller persondator, från tid till annan utan föregående varning, vilket kan innefatta automatisk nedladdning av relaterade program direkt till Xbox-konsolen i originalutförande, Xbox 360-konsolen eller datorn, inklusive prgramvara som förhindrar dig att använda Tjänsten, spela piratkopierade spel eller använda oauktoriserad kringutrustning.

Postad 21 November 2009 - 18:51

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Avtalet skall också mig veterligen stödas av svensk lagstiftning, där finns det tveksamheter enligt många. MS kan ju ha vilka avtal som helst men det betyder inte att de är tillåtna om det prövas i domstol.

Postad 21 November 2009 - 18:52

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Jag tycker att du Sinners ska läsa igenom microsofts användarvilkor för xbox 360...

Har DU läst igenom den? Ingenstans lovar de sig rätten att nergradera funktionaliteten, förutom för Xbox Live ('Tjänsten'). Att radera alla certifikat som tillåter en att installera spel på HDDn är inte ens OK enligt deras användaravtal...
De förbehåller sig rätten att 'förhindra dig att använda Tjänsten (Xbox Live, vilket de gjort genom att banna piraterna), spela piratkopierade spel (Vilket de INTE gjort, det går fortfarande att spela på modiferade xboxs) eller använda oauktoriserad kringutrustning (Som de gjort mot Datels minneskort, men verkar inte ha gjort med hemmahackade HDDs eller HongKong-diskar ÄN...).'

Postad 21 November 2009 - 19:13

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Avtalet skall också mig veterligen stödas av svensk lagstiftning, där finns det tveksamheter enligt många. MS kan ju ha vilka avtal som helst men det betyder inte att de är tillåtna om det prövas i domstol.

Det här verkar många ha svårt att förstå.

Konsumentköplagen kan inte förhandlas bort. Det enda som kan göras är att förbättra för konsumenten, inte försämra, om man jämför med Konsumentköplagen.

Så ett företag som säljer till/i Sverige MÅSTE hålla sig till KKL, så enkelt är det. Skit samma vad som står i några avtal.

Postad 21 November 2009 - 21:48

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Det här verkar många ha svårt att förstå.

Konsumentköplagen kan inte förhandlas bort. Det enda som kan göras är att förbättra för konsumenten, inte försämra, om man jämför med Konsumentköplagen.

Så ett företag som säljer till/i Sverige MÅSTE hålla sig till KKL, så enkelt är det. Skit samma vad som står i några avtal.

+10

Postad 21 November 2009 - 22:07

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Läste siffror om att det var runt 120k som pratat med KO osv och kommer att lämna in anmälningar, så det kommer att bli tufft för MS :)

Som vanligt mycket snack liten verkstad. 120000 personer som fått sina konsoller bannade och pratat med KO och tänker gå vidare? 120000 personer, då borde både Aftonbladdret och DN ha nappat på nyheten tycker man.

Postad 22 November 2009 - 01:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
120 000 personer låter helt fel, den siffran tror jag inte ett dugg på. Det har ju sagts att runt 600 000 har bannats i den här vågen. I hela världen. Lite perspektiv, tack.

Postad 22 November 2009 - 02:18

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
haha, 120000 som anmält till KO för att dem moddar sina boxar för att kunna spela sina olagligt nedladdade spel :)
Undrar om dem vill ha en ny xbox, pengar eller att MS tar tillbaka banningen?

Postad 22 November 2009 - 12:13

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Det gäller inte bannen från live utan att de tagit bort att man inte kan installera spel på hddn eller spela redan installerade spel.
Sen så tror jag inte direkt själv på den siffran utan det är bara vad jag hört.

Redigerat av sinnes, 22 November 2009 - 12:13.

Postad 22 November 2009 - 12:25

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Det gäller inte bannen från live utan att de tagit bort att man inte kan installera spel på hddn eller spela redan installerade spel.
Sen så tror jag inte direkt själv på den siffran utan det är bara vad jag hört.

Fortfarande - Det är saker som tillkommit genom UPPDATERINGAR FRÅN XBOX LIVE, inget som fanns på boxen från början.

Postad 22 November 2009 - 12:46

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Funktionen finns väl numer på alla nya xboxar redan från start?

Postad 22 November 2009 - 19:32

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Fortfarande - Det är saker som tillkommit genom UPPDATERINGAR FRÅN XBOX LIVE, inget som fanns på boxen från början.

Såvitt jag vet har du väll möjligheten att installear spel direkt till hårddisken med nyare Xboxar direkt ur lådan? Eller skeppas alla med gamla mjukvaruversioner från flera år tillbaka? :)

Postad 22 November 2009 - 19:37

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Kan ju säga att jag hade de "nya" funktionerna från start i min elite iaf, förstår inte varför det skulle vara annorlunda på en Arcade.

Postad 24 November 2009 - 16:11

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag blev bannad för veckan, helt ok med tanke på att jag inte köpt ett spel sen 3 år tillbaka.

Jag tror faktiskt MS förlorar pengar på att banna användare.
Jag har aldrig tidigare betalt för spelen jag spelar och kommer inte börja gör det nu heller. Däremot har jag sedan början betalt 59:- för live guld. Alla som blir bannade säger ju naturligtvis upp detta medlemskap.

Redigerat av Ka11e, 24 November 2009 - 16:11.

Postad 24 November 2009 - 16:21

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Jag blev bannad för veckan, helt ok med tanke på att jag inte köpt ett spel sen 3 år tillbaka.

Jag har aldrig tidigare betalt för spelen jag spelar och kommer inte börja gör det nu heller. Däremot har jag sedan början betalt 59:- för live guld. Alla som blir bannade säger ju naturligtvis upp detta medlemskap.

Jepp, dags att sälja sina Microsoftaktier nu då. Det är naturligtvis en kalkylerad "risk" av MS att banna flashare/pirater. Det de förlorar på karusellerna tar de igen på gungorna.

Postad 24 November 2009 - 16:21

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Nej, det gör inte alla som blir bannade. Naturligtvis.

Postad 24 November 2009 - 16:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Känns inte som att alla som blir bannade slutar använda Live gold, speciellt inte om man köper en ny xbox att använda sitt konto på.

Postad 24 November 2009 - 16:58

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Så du har alltså spenderat 708:- om året för något som du kan få för 340:- om året men du kan inte tänka dig att köpa ett spel? Hur tänker du här?

Postad 24 November 2009 - 17:02

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Betala månadsvis för att kunna säga upp snabbt när man blir bannad, gammalt pirat-knep har jag hört.

Redigerat av JockeJ, 24 November 2009 - 17:47.

Postad 24 November 2009 - 17:21

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Så du har alltså spenderat 708:- om året för något som du kan få för 340:- om året men du kan inte tänka dig att köpa ett spel? Hur tänker du här?

Sjukt. Hade hellre betalt 340kr för Live, sen tatt de resterande 368kr och köpt tre nya spel på GameStop via inbyteskampanjer ... OCH INTE F###&@G PIRATKOPIERAT DIN &Ä#¤# BOTTENSUGARE.

Redigerat av maximm, 24 November 2009 - 17:22.

Postad 24 November 2009 - 17:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Betala månadsvis för att kunna säga upp snabbt när man blir bannad, gammalt pirat-knep.

Okej, ett "gammalt" piratknep att lägga dubbelt så mycket pengar som man behöver på live utifall man blir bannad. Check på det. Och då har man en "giltigt" ursäkt att inte köpa "dyra" spel.

Men lyssna inte på en loser som mig med 57 spel hemma som jag betalat för och kan spela utan problem.

Postad 24 November 2009 - 17:47

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Att "gnällspikarna" "moraltanterna" "wannabe poliserna" etc fortfarande orkar bry sig vad andra gör och inte gör!

OJOJOJ HUR kan du göra så?? FY skäms!! ;)

Redigerat av PrOoF, 24 November 2009 - 17:48.

Postad 24 November 2009 - 17:48

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Gammalt pirat-knep har jag hört får jag väl förtydliga eftersom jag känner av konstiga vibbar här nu ;)

Postad 24 November 2009 - 17:52

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Men lyssna inte på en loser som mig med 57 spel hemma som jag betalat för och kan spela utan problem.

Förstår inte hur du kan sova om nätterna ;)

Postad 24 November 2009 - 17:57

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Att "gnällspikarna" "moraltanterna" "wannabe poliserna" etc fortfarande orkar bry sig vad andra gör och inte gör!

Kastar du inte glas i stenhus nu?

Postad 24 November 2009 - 18:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Aj då förlåt, jag trodde detta var ett diskussionsforum där man får vädra sin åsikt och inte var tvungen att hålla med alla hela tiden. Måste ha missat den delen av reglerna.

Förstår inte hur du kan sova om nätterna ;)

Med +40 ospelade spel hemma? Vissa nätter ligger jag bara och skakar "måste gå upp och spela".

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 24 November 2009 - 18:23.

Postad 24 November 2009 - 19:08

Ka11e
  • Ka11e
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Raderat inlägg..

Redigerat av Ka11e, 24 November 2009 - 19:15.

Postad 24 November 2009 - 19:15

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Det betyder att du tjänade minst 500k förra året, och du har svårt att betala spel och tv-licens?

Grattis!

Postad 24 November 2009 - 19:21

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Raderat inlägg..

Det betyder att du tjänade minst 500k förra året, och du har svårt att betala spel och tv-licens?

Grattis!

Det kanske det är så att man inte håller man alla hela tiden men den attityden att radera inlägg när någon svara på dem är tråkig. Klara du inte av att stå för dina åsikter kanske du inte skall skriva på forumet överhuvudtaget.

Jag har inget emot personer som bränner spel, flashar maskiner etc. Jag äger inte heller några aktie i MS eller tycker att de är världens bästa företag. Men jag håller inte heller med er om era åsikter om att ha en flashad maskin och jag är beredd att få en del mothugg på det jag skriver. Men det är en del av att hänga på ett diskussionforum.

Postad 24 November 2009 - 20:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Säger bara..Har man inte råd att köpa spel så får man väl skaffa sig en ny hobby som promenader i skogen.
Skulle gärna få va ännu hårdare

Sen kan man hyra spel för en rätt billig penning om man nöjer sig med att ha ett spel hemma åt gången.

Postad 30 November 2009 - 16:06

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
På riktigt?

http://www.blocket.s...n...m?ca=19&w=3

;)

Postad 30 November 2009 - 17:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Återställer bara HDD funktionaliteten; tillåter fortfarande inte den bannade boxen att gå ut på Live.

Postad 30 November 2009 - 21:58

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Återställer bara HDD funktionaliteten; tillåter fortfarande inte den bannade boxen att gå ut på Live.

Om det och Mediacenterfunktionen funkar så är det ju ok. Att @livet försvann är bara att gilla...

Postad 01 December 2009 - 12:57

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

OJOJOJ HUR kan du göra så?? FY skäms!! :lol:

Nu är det svårt att uppfatta om det är ironi i detta inlägg. Men hallå? Vad är det som händer egentligen, ok om folk har moddade boxar, men att gå och försvara sitt beteende och gnälla som småungar när "moraltanterna" kommer?

Märkte detta när jag läste i ett annat tv-spelsforum (som jag lämnade illa kvickt då de flesta verkade vara 13 eller yngre) där det fanns trådar om vilka halucigena svampar man skulle beställa på internet. När någon med vett i huvudet skrev "hallå, vad håller ni på med?" så var det övervägande inlägg som lät i stil med "skit i det din moraltant!", "Om Om folk vil hålla på så får de väl göra det!", "Bry dig inte!".......

Kanske ett ålders tecken när man börjar fundera på hur "dagens ungdom" tänker och beter sig? :P

vad jag menar är, jag bryter själv mot hastighetsbegränsningarna då och då. Men det är inget jag talar högt om eller skryter vid fikabordet/internetforum på..... och skulle jag åka fast, så har jag själv inget moraliskt argument som rättfärdigar mitt beteende.

I vilket hänseende har man rätten på sin sida när man brutit mot det nyttjande avtal som Microsoft ställt mot den som använder sin xbox eller den mjukvara som spelas upp?

Jag likställer allt detta gnäll med fyraåringen ajg såg igår som satte sig mitt på butiksgolvet, pekade och skrek utan tanke på att ställa sig upp innan mamman gått med på att ge honom sin Mars-bar......

Nu slutar jag innan jag muterar till en moralkärring av den högre skolan :P

Postad 02 December 2009 - 01:13

Derox
  • Derox
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

vad jag menar är, jag bryter själv mot hastighetsbegränsningarna då och då. Men det är inget jag talar högt om eller skryter vid fikabordet/internetforum på..... och skulle jag åka fast, så har jag själv inget moraliskt argument som rättfärdigar mitt beteende.

Klart du har moraliska argument för din sak, frågan är bara vems moral du utgår ifrån ;). Finns ju ingen universellt korrekt moral.

Postad 02 December 2009 - 14:00

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag hade 1 av varje tills i helgen då jag flashade den själv så vi kunde lira över systemlink :) (hade inte tillräckligt många skivor av samma spel)

Har aldrig spelat över live utan det är via systemlink det är roligast. Sen finns det program som det går att spela över nätet även om den är bannad som funkar väldigt bra.

Redigerat av Biokillen, 02 December 2009 - 14:01.

Postad 02 December 2009 - 16:09

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Blev själv bannad nyligen och lade en hold på mitt LIVE abonnemang.
Saken är den att dom i mitt fall förlorar en värdefull kund då jag säkert lagt ut ett antal tusen på XBLA spel och DLC content i form av låtar till GH för länge sen men spelar ALDRIG live.

Jag har en hel drös med piratspel men som jag aldrig orkar lira längre dock har det hänt ngn gång att polare kommer över och vi dragit igång ngt bilspel (och då har jag ryckt ethernetsladden som tyvärr inte hjälpte i det långa loppet).

Trials är nog den enda anledningen varför jag har haft LIVE kvar så när det kommer DLC till det (ganska snart har jag hört) så får det bli en ny box tyvärr (men 1 flashad och 1 oflashad är ju inte dumt).

Så jag tror inte MS tjänar på att banna alla generellt

Postad 02 December 2009 - 17:57

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Blev själv bannad nyligen och lade en hold på mitt LIVE abonnemang.
Saken är den att dom i mitt fall förlorar en värdefull kund då jag säkert lagt ut ett antal tusen på XBLA spel och DLC content i form av låtar till GH för länge sen men spelar ALDRIG live.

Jag har en hel drös med piratspel men som jag aldrig orkar lira längre dock har det hänt ngn gång att polare kommer över och vi dragit igång ngt bilspel (och då har jag ryckt ethernetsladden som tyvärr inte hjälpte i det långa loppet).

Trials är nog den enda anledningen varför jag har haft LIVE kvar så när det kommer DLC till det (ganska snart har jag hört) så får det bli en ny box tyvärr (men 1 flashad och 1 oflashad är ju inte dumt).

Så jag tror inte MS tjänar på att banna alla generellt

Om du har en "hel drös med piratspel" hemma så kan du väl knappast säga att du är en värdefull kund?

Är det inte så att MS får en del av kakan vid varje spelförsäljning till 360:n? Och om det nu är så att de skulle förlora pengar på detta (vilket jag inte tror att de gör i det långa loppet) så kanske de bryr de sig mindre om det än att de gentemot speltillverkare visar att de inte accepterar piratkopiering?

Redigerat av jayreso, 02 December 2009 - 18:01.

Postad 02 December 2009 - 20:44

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Om speltillverkarna vill hindra piratkopiering eller vill ######s med piraterna kan alla spel ta efter "The Saboteur".

Där har dom extramaterial man får en kod till när man köper spelet. Man skriver in koden så får man tillgång till DLC. Mer gömställen, "nudity" och lite annat smått och gott, om man får tro det som sägs när man startar spelet.

Kanske vore en idé att börja med serials igen som gamla goda tiden på PC-spelen :)

Postad 02 December 2009 - 21:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Kanske vore en idé att börja med serials igen som gamla goda tiden på PC-spelen ;)

Det är ju exakt det de har gjort. Med den skillnaden att
a) det inte går att skriva ett program som gör nya serials till dig
B ) inte går att komma runt själva 'kollen' efter serialsen
c) det bara går att använda koden en gång...

Så genom att lägga halva spelet som DLC så slår de två flugor i en smäll; de blir av med piratproblemet samt problemet med att folk köper spelet begagnat...

Redigerat av Unregistered6810b893, 02 December 2009 - 21:55.

Postad 02 December 2009 - 22:03

Biokillen
  • Biokillen
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Det där skulle ju aldrig gå att man var tvungen att ladda ner halva spelet ;)

Så alla med xbox måste helt plötsligt skaffa internetanslutning som är hyffsad också för att kunna ladda ner det innan man ska spela. Jobbigt om man har det i en stuga tex ;)

De skulle nog få rätt mycket skit för det...

Postad 02 December 2009 - 22:08

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Att hindra folk från att köpa begagnade spel är ju dock utanför vad dom har rätt att göra.

Okej att dom vill stoppa pirater, men något sånt måste ju vara olagligt på något vis.

Förövrigt så är det inte halva spelet man måste ladda ner utan nån liten grej som låser upp mer gömställen och nudity. Själva spelet är fullt spelbart utan det lilla DLCt, men man får ut mer via det.

Postad 03 December 2009 - 08:58

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0

Om du har en "hel drös med piratspel" hemma så kan du väl knappast säga att du är en värdefull kund?

Är det inte så att MS får en del av kakan vid varje spelförsäljning till 360:n? Och om det nu är så att de skulle förlora pengar på detta (vilket jag inte tror att de gör i det långa loppet) så kanske de bryr de sig mindre om det än att de gentemot speltillverkare visar att de inte accepterar piratkopiering?

Tja vi kan väl säga att jag fick dessa piratspel av ngn och sen nyttjar jag dom inte.
Däremot har jag köpt massa annat via LIVE så jo jag vidhåller nog min position om en bra kund.
I mitt fall förlorar dom ca 2-3000 per år eller kanske mer.
Men men snart blir det en ny för jag hör att DLC till Trials är nära förestående.

Postad 03 December 2009 - 09:38

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Upskattningar av mig: (%pengar av köp från konsument till MS)
Konsol: Microsoft går precis runt ~ eventuellt lite back
Tillbehör: ca 50%
XBLA-grejjer: ca 50%
Xbox Live: 100%
Spel: Runt 200kr/spel för nya spel. Dvs köper du ett spel idag för 700kr går 200kr direkt till MS. Mindre för äldre spel.

Det är alltså spelen MS tjänar mest pengar på, helt enkelt.

Redigerat av maximm, 03 December 2009 - 09:56.

Postad 03 December 2009 - 09:48

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
MS kan väl inte ha 100% förtjänst på Live? Det kostar väl pengar att driva skiten också?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.