Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 Slim

771 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 June 2010 - 13:05

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Reklamationsrätten är super =)

De första tiden (tror det är6 månaderna) är det upp till försäljaren att bevisa att felet INTE har funnits sedan början därefter måste du kunna påvisa att du INTE har förstört den utan att felet har funnits där sen början, dvs att inte yttre påverkan har skadat den eller oförsiktigt användande - men bevisbördan ligger hos dig som konsument.

Dock vet ju de flesta ÅF i sverige att boxen har haft en del problem och därmed har det varit tämligen enkelt att åberopa reklamationsrätt i väldigt många fall. Däremot kan du som konsument INTE gå till microsoft med reklamationsrätten, för den gäller gentemot din återförsäljare, varav det är väldigt viktigt att du köper konsolen från en pålitlig ÅF som finns kvar 2,5 år senare.

Redigerat av theonlyix, 21 June 2010 - 13:09.

Postad 21 June 2010 - 14:07

CCCP
  • CCCP
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du kanske ska begrunda vad du har sett först.

RRoD = Konsolen är död, inget med överhettning att göra.

Filmen visar en konsol som blivit för varm som stänger av sig själv när sensorn når en kritisk nivå. Konsolen är INTE död utan överhettad. Alltså INTE RRoD.

Både den gamla Xboxen och PS3 stänger av sig själva vid för hög värme.

RRoD är ett hårdvarufel där maskinen INTE startar och detta är inte efter en överhettning utan att den bara lagt av efter tidigare använde. Detta kan ske helt utan att du någon gång uppnåt en kritisk nivå.

Överhettar du en gammal 360 blinka 2 röda lampor. Då är det bara att dra ur sladden, låta den kylas sen starta igen så funkar den. RRoD är 3 blinkande lampor och då är du körd.

Folk på Neogaf pekar dessutom på en märklig dam samling nära den överhettade 360n. Om den har stått där så har användaren aktivt överhettat den då det stänger luftströmen:
Postad bild

Så än en gång, det är ingen död RRoD konsol du ser på bilderna, och RRoD är inget överhettningsproblem! Konsolen på bilden är en maskin som har stängt av sig för att den nått en kritisk temperatur vilket alla konsolen gör, både den gamla 360n - PS3 eller dator.

Här har du en överhettad 360 av model Jasper (7:23):
http://www.youtube.c...h?v=Huos9WIQ4OM

2 blinkande lampor, men efter att den fått kyla sig så var det bara att starta upp den igen :) Ingen RRoD.

Har inte skrivit att konsolen har fått RRoD. Läs om, läs rätt. Skrev att Microsoft har tagit bort den röda ringen, alltså dioderna som visar felet, fysiskt från konsolen. Det finns bara en röd diod kvar och den sitter i mitten av cirkeln och visar när konsolen har överhettats. Skrev också att man har tagit bort garantin på 3 år. Skrev att detta är Microsofts lösning på RRoD.

RRoD finns fortfarande kvar för X-clamp finns fortfarande kvar.

Som du ser på bilden så har det inte stått en 360 eller ens en 360 "Slim" på markeringen du visar. Det är fysiskt omöjligt, såvida att han inte har tillgång till "krympningsmaskin" som Wayne Szalinski hade i "Älskling, jag krympte barnen". :blink:

Postad bild

Sedan bör du veta att värmen stiger uppåt... Postad bild

Postad 21 June 2010 - 14:33

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Har inte skrivit att konsolen har fått RRoD. Läs om, läs rätt. Skrev att Microsoft har tagit bort den röda ringen, alltså dioderna som visar felet, fysiskt från konsolen. Det finns bara en röd diod kvar och den sitter i mitten av cirkeln och visar när konsolen har överhettats. Skrev också att man har tagit bort garantin på 3 år. Skrev att detta är Microsofts lösning på RRoD.

Som du ser på bilden så har det inte stått en 360 eller ens en 360 "Slim" på markeringen du visar. Det är fysiskt omöjligt, såvida att han inte har tillgång till "krympningsmaskin" som Wayne Szalinski hade i "Älskling, jag krympte barnen". :)

Postad bild

RRoD ersattes ju av E74 på falcon(har jag för mig) och har såvitt jag vet förklaringen i att minst 3 komponenter har lagt av i boxen, RRoD och E74 gavs 3 års garanti emot.
Har någon fått problem med Jasper? Isåfall, vad heter det där?
Vi har ingen som helst aning om vad den ensamma dioden egentligen innebär, men att MS skulle göra samma miss igen när de har en helt ny Mobo design verkar ganska otroligt.

Överhettning är ju ett bekymmer i värmen på sommaren med många produkter, inte minst mobiler och ipads så det får man nog tåla. Normalt sett är det ju bara till att låta den kylas lite och sen dra igång igen. Denna killen på bilden städar ju riktigt dåligt, så damm i insug lär ju komma.

Hur många pc fläktar bytte man inte som ung pga damm och skräp......

Angående om det stått en 360 slim på markeringen, kanske, om den har fötter som nuvarande box och det har städats runt om den ex med en disktrasa, men det är långsökt att man inte skulle flytta på den och torka även direkt under.
Annars kan ju en HD-DVD spelare ha stått där =)

Postad 21 June 2010 - 14:34

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Som du ser på bilden så har det inte stått en 360 eller ens en 360 "Slim" på markeringen du visar. Det är fysiskt omöjligt, såvida att han inte har tillgång till "krympningsmaskin" som Wayne Szalinski hade i "Älskling, jag krympte barnen". :blink:

Postad bild

Du började ju ditt inlägg med "Red Ring of Death är numera Red Dot of Death!" och hänvisade till en bild med röd "dot" så alla läste nog rätt :D utan du som skrev det.

Alla vet att värmen stiger upp ja, men också att den får kalluften från sidorna, och om det stod upp där man ser på bilden så ser du att den inte har haft något direkt utrymme att få in luften. så mitt råd till dig lyder efter dig själv, gör om gör rätt :)

Edit - din markering på bilden kan mycket väl stämma, för som ja hoppas du vet så har konsolen en "ram" runt sig vilket då innebär ungefär just nästan precis det mått du själv hänvisar till.

Så igen, gör om gör rätt ;)

Redigerat av Fiddey, 21 June 2010 - 14:36.

Postad 21 June 2010 - 14:43

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Det gör ju 802.11 b/g/n det är väl bara "a" som använder 5ghz?

Men med N har du ju dubbla bandbredden 40 istället för 20 så det är ju verkligen att rekommendera om man har N router eller möjlighet att införskaffa sådan.

N är den snabbaste standarden idag för vanliga wifi.

Ja och N på 5ghz är det bästa på kortare distans och det kan man inte använda och jag undrar varför...

Optimera trådlöst nätverk för din Xbox :)

Tom m$ själva tar upp störningsproblematiken på 2.4 i din länk

Postad 21 June 2010 - 14:51

CCCP
  • CCCP
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du började ju ditt inlägg med "Red Ring of Death är numera Red Dot of Death!" och hänvisade till en bild med röd "dot" så alla läste nog rätt ;) utan du som skrev det.

Alla vet att värmen stiger upp ja, men också att den får kalluften från sidorna, och om det stod upp där man ser på bilden så ser du att den inte har haft något direkt utrymme att få in luften. så mitt råd till dig lyder efter dig själv, gör om gör rätt :)

Edit - din markering på bilden kan mycket väl stämma, för som ja hoppas du vet så har konsolen en "ram" runt sig vilket då innebär ungefär just nästan precis det mått du själv hänvisar till.

Så igen, gör om gör rätt :blink:

Nej, hänvisade inte till något. Microsoft har bytt ut RRoD mot RDoD men det betyder som sagt var inte att RRoD är åtgärdat, speciellt eftersom X-clamp fortfarande finns kvar.

Enheten på bild har bara överhettats, precis som jag skrev.

Så... vad får vi fram av detta? Jo, att även du bör läsa vad man skriver och inte vad du vill att det ska stå.

Sedan har inte alls 360 Slim någon ram. Står direkt på hela sin ytan så det är som sagt var fysiskt omöjligt att det är en 360 eller ens en 360 Slim som har stått dör. Möjligen har det stått en HD-DVD.

Postad bild

Postad 21 June 2010 - 15:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Igår hände nåt märkligt hos mig, både sattelit TVn och Wifi nätet dog samtidigt. Jag fattade ingenting men så hörde jag att grannen klippte gräset, kan det verkligen vara så känsligt för störningar ??

Postad 21 June 2010 - 15:18

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
vad jag menade med "ram" är ju att det inte är hela ytan som har galler,och tittar du noga på dom olika videor det finns ute på den så ser du att den står på sin lilla ram, så varför ens tjata om det?

Är ju inte direkt något jag hittar på då det syns tydligt.

Även om bilden visar en överhettad 360 så skrev du ändå att "Red Ring of Death är numera Red Dot of Death!" och någon tanke måste du ju ha haft med det.

Edit- det är alltid lätt att klaga på saker :) du skriver ju själv att man fortfarande kan få det då den lider av överhettning osv. för att sedan säga att det inte har med saken att göra och att den bara är överhettad, ändå skriver du att det finns kvar. och att MS tagit bort sin extra garanti.
Borsett från överhettningen, vilka problem har den nya boxen? som du skriver att den har. all elektronik lider av värme.

GÖR OM, GÖR RÄTT.

Edit2- kollade videon igen du länkade till, hur vet vi att det är på slimen han spelar? jag tycker det väsnas väldigt mycket och enligt ms och andra som hört testat så låter den inte så mycket.
Jag säger inte att det INTE är slim han spelar på, men vi kan ju ändå inte veta det med säkerhet. Finns ju många som gör allt för att förstöra tyvärr. (åt bägge håll)

Redigerat av Fiddey, 21 June 2010 - 15:37.

Postad 21 June 2010 - 16:23

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Vad i hela friden skulle kunna få en att "uppgradera", känns ju fortfarande som en plastig Hello Kitty leksak? Wifi känns kanske inte så intressant för dom som spelar online, jag hade den nya adaptern och det var en ren fröjd att byta till trådat.

Postad 21 June 2010 - 16:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Som du ser på bilden så har det inte stått en 360 eller ens en 360 "Slim" på markeringen du visar. Det är fysiskt omöjligt, såvida att han inte har tillgång till "krympningsmaskin" som Wayne Szalinski hade i "Älskling, jag krympte barnen". :)

Postad bild

Som sagt RRoD har aldrig varit en fråga om överhettning. Så att detta är MS svar blir därför fel. Du kan överhetta en gammal 360 om och om igen utan att få RRoD.

Jag vet också att värme stiger. Vad har det med saken att göra? In/utblåset är på höger sida och om den då har stått mot vägen så blir där ingen cirkulation vilket gör att samma varma luft åker och och ut hela tiden.

Att RRoD blivir RDoD betyder såklart inte att RRoD är löst. Men poängen med överhettningen är att det inte bevisar att RROD/RDoD finns på slim heller då överhettning inte har med det att göra.

Sen så är det heller inte en fråga om X-clamp eller inte X-clamp. RRoD grundar sig till stor del i lödpunkterna för GPUn och en X-clamp fix tvingade bara tillbaka en kontakt, det löste inte själva grundproblemet.

Markeringen på bilden visar ramen, den har en ram kring kanten och sedan luft flänsar. Om den har stått och matat så kommer där bli en tydligare damm samling under dessa hål med en tydlig ram runt.

Oavsett vad så finns där 100 andra faktorer som kan spela in. Men jag kan säga såhär, det krävs mycket strypning av luft för att överhetta den. En Jasper klarar nästan 10 min UTAN fläkt innan den blir överhettad, du kan låsa in en Jasper i en låda med minimal luft och den klarar sig. Så nej överhettning är INTE ett problem på nyare modeller och bör således ej inte vara på denna heller. De gamla stängde av sig snabbt om du stängde in dem.

Som sagt kolla gärna mitt test på en jasper där jag kör den helt utan fläktar, de klarar rätt mycket.

Men som sagt Överhettning = Alla. Överhettning = RRoD = falskt. Så MS har inte hittat på någon nödlösning som du pratar om.

För övrigt, här är ramen vi snackar om:
Postad bild

Är just att man ser klara streck där inget damm är som får en att undra om den inte har stått där.

Redigerat av PalmiNio, 21 June 2010 - 16:37.

Postad 21 June 2010 - 16:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Ja och N på 5ghz är det bästa på kortare distans och det kan man inte använda och jag undrar varför...

Tom m$ själva tar upp störningsproblematiken på 2.4 i din länk

Om de ska ha N så måste den vara dualband vilket drar upp priset rätt bra. Man kan inte ha allt här i världen :)

Postad 21 June 2010 - 17:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Killarna på Anandtech går över den gamla sagan om RRoD. Rätt bra läsning om man vill ha en susning om vad som kan ha varit orsaken:

http://www.anandtech.com/show/2682

Som sagt är det inte någon form av överhettning som får den att bryta samman, en del dog ju direkt utan att ens GPUn har gått igång.

Stress av lödpunkter, av bristande kvalité, är troligen den bästa summan. Den dåligt konstruerade kylningen gjorde antagligen inte problemet mindre med tiden. Men som sagt, du kan överhetta den flera gånger på rad utan att lödpunkterna tappar.

Problemet har löst sig själv till stor del via mindre tillverkningsteknik. Nu har man dels en 120mm fläkt rakt på och GPUn är inte gömd under en DVD med kylnings som knappt passar en passiv HTPC kort.

I teorin kan det dock vara ett frågetecken om att samla allt under en fläns. Vi får se med tiden, jag ska stressa min iaf.

Postad 22 June 2010 - 12:38

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Microsoft to sell new Xbox in Japan for US$328, discount old by 17%

TOKYO -- Microsoft Corp. will sell a new model of its Xbox 360 video-game console in Japan for 29,800 yen (US$328) starting June 24 and will cut the price of its existing player by 17 percent.

Postad 22 June 2010 - 12:42

GodZilly
  • GodZilly
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Microsoft to sell new Xbox in Japan for US$328, discount old by 17%

TOKYO -- Microsoft Corp. will sell a new model of its Xbox 360 video-game console in Japan for 29,800 yen (US$328) starting June 24 and will cut the price of its existing player by 17 percent.

?

Den kostar väl $299 i USA? Det var väl inte speciellt stor skillnad?

Postad 23 June 2010 - 22:43

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Förhandsbokade en 360 Slim för ca en vecka sedan från webhallen, ordern ligger naturligtvis "vilande" då produkten inte släpps förrän den 16e men något förbryllar mig. Går man in på deras hemsida så ser man att det går att beställa den "vanliga" versionen av Slim, dvs utan spel. Slimpaketet jag förhandsbokade hade Gears Of War 2 GOTYE och Fable II men finns inte kvar på hemsidan.

Kollar jag min orderhistorik så ligger den dock fint där men länken till produkten funkar inte. Har någon varit med om något liknande?

Antar att man borde kontakta deras support men nu sitter man här i kunskapens paradis och klockan är lååångt över deras telefontid :) så vad tror expertpanelen? Försvann mitt tjusiga slimpaket med två spel? Har de möjligtvis gjort fel?

Har jag postat fel eller dyl så ber jag ödmjukast om ursäkt :lol:

Postad 23 June 2010 - 22:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Har jag postat fel eller dyl så ber jag ödmjukast om ursäkt :)

Ingalunda, rätt tråd :lol:

Postad 24 June 2010 - 00:05

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Samma sak hände när jag bokade mitt Xbox mw2 hos Webhallen. Då sa dom att deras leverantör inte skulle ta in den till Sverige.. Men kan väl knappast gälla en bundle, men man vet aldrig..

Postad 24 June 2010 - 01:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
The new Xbox 360 is extremely quiet, and I was sitting directly next to it. Of all the advantages presented by the new hardware this might be the most attractive.

IGN

Postad 24 June 2010 - 01:31

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

The new Xbox 360 is extremely quiet, and I was sitting directly next to it. Of all the advantages presented by the new hardware this might be the most attractive.

IGN

Music to my ears :)

Postad 24 June 2010 - 13:44

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Tråkigt att man köpte en Elite för några veckor sedan, men så är det..
Är det nån som har lite fakta om vad den nya maskinen klarar av och stödjer?

Bluray? MKV-stöd? SRT-stöd? osv osv..

Tackar!
/ Anders

Postad 24 June 2010 - 13:58

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Det är samma som den gamla.

Redigerat av JMKbiker, 24 June 2010 - 13:58.

Postad 24 June 2010 - 15:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Nu har även gamereactor gjort en 'unboxing' :)

Upp packning?

Postad 24 June 2010 - 15:25

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Nu skulle det bara ha kommit ett "vettigt" inyteserbjudande :)
999 + elite känns väldigt dyrt, med tanke på att jag kan sälja min elite på tradera och köpa en ny "slim" med god vinst, som jämförelse. Speciellt med tanke på att slim ska kosta lika mycket som en elite.
Egentligen behöver jag väl ingen ny box, men den är snygg, och snygg, och lite tystare vilket bara är en bonus. ^^

Redigerat av Great_Grumbledock, 24 June 2010 - 18:39.

Postad 24 June 2010 - 15:28

LaResistance
  • LaResistance
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Samma sak hände när jag bokade mitt Xbox mw2 hos Webhallen. Då sa dom att deras leverantör inte skulle ta in den till Sverige.. Men kan väl knappast gälla en bundle, men man vet aldrig..

Dramat har löst sig, ringde dem idag och det var inga problem, verkade som om de plockat bort den från sidan för att uppdatera infon eller något, supportkillen babblade en massa men slutet gott, allting gott. :)

Postad 24 June 2010 - 16:46

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Det är samma som den gamla.

Riktigt ###### tråkigt måste jag säga, vore en stor bonus om den stödde mkv osv..

Postad 24 June 2010 - 17:19

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Nu skulle det bara ha kommit ett "vettigt" inyteserbjudande :)
999 + eli8tle känns väldigt dyrt, med tanke på att jag kan sälja min elite på tradera och köpa en ny "slim" med god vinst, som jämförelse. Speciellt med tanke på att slim ska kosta lika mycket som en elite.
Egentligen behöver jag väl ingen ny box, men den är snygg, och snygg, och lite tystare vilket bara är en bonus. ^^

Tänker du efter så inser du att du inte kommer att få lika mycket som en ny slim kostar att köpa just med tanke på att dom kostar typ samma som gamla Elite :lol:

Men bara en elite kanske du kan få 1800:- så lägger du till typ 800:- så har du en Slim. sedan kanske det blir frakt om du ska skicka iväg din också. så smidigast är ju helt klart att betala ca 200:- extra och göra bytet på gamestop.

Postad 24 June 2010 - 18:58

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Tänker du efter så inser du att du inte kommer att få lika mycket som en ny slim kostar att köpa just med tanke på att dom kostar typ samma som gamla Elite :lol:

Men bara en elite kanske du kan få 1800:- så lägger du till typ 800:- så har du en Slim. sedan kanske det blir frakt om du ska skicka iväg din också. så smidigast är ju helt klart att betala ca 200:- extra och göra bytet på gamestop.

Elite och kanske ett par gamla spel som man slänger med, blir nog upp mot 2k i alla fall, kan bli mer beroende på marknad. Sen blir ju steget "upp" till en "slim" bara drygt 500kr, och med tanke på att de säkert går ner i pris efter någon månad så kan det nog vara en bra idé att skaffa en sen :)

Postad 24 June 2010 - 19:04

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Elite och kanske ett par gamla spel som man slänger med, blir nog upp mot 2k i alla fall, kan bli mer beroende på marknad. Sen blir ju steget "upp" till en "slim" bara drygt 500kr, och med tanke på att de säkert går ner i pris efter någon månad så kan det nog vara en bra idé att skaffa en sen :)

Med spel kan du säkert få 2K men du har du ju mindre spel =) eller så byter du in dom när du köper den nya. Ska du vänta någon måndad (som du tror slim går ner på) så går ju även värdet på din ner =) och på dom "nya" elite också.

Men självklart gör du som du vill :lol: men så mycket cash kommer du inte spara in på att sälja privat och sedan köpa nytt.

Postad 25 June 2010 - 00:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
215 euro för en 360 S är väl ganska ok pris eller?

Postad 25 June 2010 - 09:57

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Nu har även gamereactor gjort en 'unboxing' :P

Upp packning?

Särskrivning ftw!

Handkontrollen till den nya maskinen skiljer sig från den gröna Halo/Elite-dosan, men bara när det gäller Home-knappen som nu kromats.

Hmm så de har inte märkt av färgskillnaderna? tyckte de var ganska uppenbara och gav ett mycket snyggare utseende.

Postad 25 June 2010 - 11:09

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Postad bild

Nu är säkert BF2 och Skate 3 inte värda så mycket i inbyte, men beroende på hur mycket och om man äger spelen,
så kan det ju kanske vara värt att byta in sin kopia och ta pengarna, förhandsboka och betala 2599:- minus pengarna
man fick för spelet (som man för övrigt får en ny och fin kopia av tillsammans med den nya konsolen).

Eftersom Gamestop ligger betydligt närmare mig än Webhallen så lutar det nog åt den dealen här. Min gamla Elite behåller
jag gladeligen.

Postad 26 June 2010 - 11:42

Unregistereddc9b15fa
  • Unregistereddc9b15fa
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Dustinhome säljer med 2st spel för 2490kr.
http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5834

Siba har med BF Bad Company 2 för 2599.
http://www.siba.se/P...mp;ref=prisjakt

Postad 26 June 2010 - 14:22

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

Dustinhome säljer med 2st spel för 2490kr.
http://www.dustinhom...e_Prisjakt_5834

Woah! den tar vi sa polisen :P

Postad 26 June 2010 - 14:49

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Dustin: 2448kr med studentrabatten :P

Postad 26 June 2010 - 14:53

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Ingen aning om hur det kommer sig att mitt kortnummer fortfarande fungerar, tog ju studenten för några år sedan :P
Hur som helst bokad/betald nu för 2448:- inkl frakt. Om man kollar orderinformation så ser det ut som att de skickar
Forza 3 och ODST så snart som möjligt.

Postad 27 June 2010 - 11:42

Mihlberg
  • Mihlberg
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Nån som redan har MODDAT sin slim :P

http://www.youtube.c...feature=related

Postad 27 June 2010 - 15:55

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

Nån som redan har MODDAT sin slim :P

http://www.youtube.c...feature=related

Riktigt fult var det i alla fall.

Postad 27 June 2010 - 16:44

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Postad bild

Nu är säkert BF2 och Skate 3 inte värda så mycket i inbyte, men beroende på hur mycket och om man äger spelen,
så kan det ju kanske vara värt att byta in sin kopia och ta pengarna, förhandsboka och betala 2599:- minus pengarna
man fick för spelet (som man för övrigt får en ny och fin kopia av tillsammans med den nya konsolen).

Eftersom Gamestop ligger betydligt närmare mig än Webhallen så lutar det nog åt den dealen här. Min gamla Elite behåller
jag gladeligen.

betyder detta att man inte längre kan byta in sin elite + 999kr för den ny xbox360 ?
hittar inget på gamestops hemsida

Postad 27 June 2010 - 19:34

Unregisteredb7a4fce7
  • Unregisteredb7a4fce7
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Inga mer nyheter om att de överhettas? Eller var det bara trams och bluff? Jag har inte förbokat någon Slim än, men det börjar närma sig release, så det är väl dags att slänga iväg en beställning.
Det kommer att kännas helt fantastiskt att sitta och lira "Mass Effect 2" utan de tjutande fläktarna som stör! :P

Postad 27 June 2010 - 19:35

majls
  • majls
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

OBS: Fullbokad av den tilldelning vi har fått till första skeppningen.Nästa skeppning veckan efter release.

Postad 27 June 2010 - 22:08

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Med spel kan du säkert få 2K men du har du ju mindre spel =) eller så byter du in dom när du köper den nya. Ska du vänta någon måndad (som du tror slim går ner på) så går ju även värdet på din ner =) och på dom "nya" elite också.

Men självklart gör du som du vill :P men så mycket cash kommer du inte spara in på att sälja privat och sedan köpa nytt.

På Tradera betalas det inte mycket för en elite sen den nya slim annonserades. Gick en 6 månader gammal box + 8 skapligt nya spel för 1500:- igår.

Postad 27 June 2010 - 22:10

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

På Tradera betalas det inte mycket för en elite sen den nya slim annonserades. Gick en 6 månader gammal box + 8 skapligt nya spel för 1500:- igår.

Du skulle köpt den, tagit spelen och bytt in på gamestop + 999:-
Så hade du fått 8 skapligt nya spel "gratis" :P

Postad 27 June 2010 - 22:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Avbokade precis min slim på Webhallen. Insåg att jag blivit ganska fäst vid min röda (hyffsat tysta) Elite. :-)

Postad 28 June 2010 - 09:46

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Inga mer nyheter om att de överhettas? Eller var det bara trams och bluff? Jag har inte förbokat någon Slim än, men det börjar närma sig release, så det är väl dags att slänga iväg en beställning.
Det kommer att kännas helt fantastiskt att sitta och lira "Mass Effect 2" utan de tjutande fläktarna som stör! :P

När jag lirade ME2 så ven inga fläktar, jag installerade det :D

Postad 28 June 2010 - 10:08

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

• 730 inlägg
  • 0

Avbokade precis min slim på Webhallen. Insåg att jag blivit ganska fäst vid min röda (hyffsat tysta) Elite. :-)

+1

Postad 28 June 2010 - 10:27

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0
Någon som vill ha min tilldelning från webhallen? Tror ajg kör på någon inbytesdeal på gamestop i stället, orkar hålla på att lägga ut och sälja m.m. =)

Postad 28 June 2010 - 12:58

The Sounder
  • The Sounder
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tror att det är dags att uppdatera sig med den nya eftersom min arcade gick sönder för ungefär en månad sen :) Tror ni verkligen att man kan tjäna 200-300 spänn på en trasig box? Sökte på defekt xbox på tradera och där kom upp en del :unsure:

Postad 28 June 2010 - 13:51

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Tror att det är dags att uppdatera sig med den nya eftersom min arcade gick sönder för ungefär en månad sen :) Tror ni verkligen att man kan tjäna 200-300 spänn på en trasig box? Sökte på defekt xbox på tradera och där kom upp en del :unsure:

Vad menar du med "tjäna"?
Du kan säkerligen sälja ditt 360 för 200-300kr, iom att man kan skicka det till Tyskland och inom 2-3 veckor få ett fungerande 360 så är det ganska billigt.

Postad 28 June 2010 - 15:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0

Någon som vill ha min tilldelning från webhallen? Tror ajg kör på någon inbytesdeal på gamestop i stället, orkar hålla på att lägga ut och sälja m.m. =)

Vad hade du tänkt dig? :)

Postad 29 June 2010 - 13:01

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

• 865 inlägg
  • 0

Vad hade du tänkt dig? :)

Nej, bara liksom "ta över" beställningen och hämta ut den i stället för mig :) Man behöver väl bara ange ordernumret och pröjsa typ? Tig hämta och betala i butik nämligen. Inget mer avancerat än så!

Tänkte bara om någon var sugen på den första tilldelningen i stället för jag avbokar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.