ok då har man kommmit tilll det stadiet där man villl pressa ur allt som tvn är kapabel till.
det spelar ingen roll om det är en tv/bil/dator
jag är likadan överallt

grejorna ska utnytjas till max.
Tyvärr efter lite testande så måste jag säga att 3D biten INTE är optimerad för fem öre på 950n.
tvn är kapabel till en superbild även vid 3D läget men den är inte optimerad för det.
varför vet jag inte.
största problemen är att det är rätt mycket cross talk i 3D
vilket gör att man tappar djup och skärpa i bilden + att det blir jobbigt för ögonen i längden.
jag vet att själv 3d effekterna ligger inbakade i filmerna så dom går inte att ändra,däremot så måste det gå att kunna justera ner cross talk.
alltså hur nära eller långt ifrån side by side biderna mixtras ihopp
det är väl det dom har klantat till på LG.
sen varför local dimming är avstängt vid 3D är en gåta
jag trodde 3D var till för maximalt djup ?
med cross talk och local dimming på OFF så har man säkert bara 50-60% av djupet som TVn skulle "kunna" prestera fram.
får man ordning på dom felen så tippar jag på att tvn soppar mattan med allt där ute vid 3D läget.
just nu gör den bara det i 2D läget

jag ska ringa inoff idag
köper man en tvn för 20k så vill jag ha tillgång till allt.
antingen om dom har en special fjärr för att komma in i service menyn eller om det är som det brukar en knapp kombination för att komma in.
jag vet med säkerhet att allt det där går att justera i servicemenyn.
så målet nu är att få tillgång till den.
Sen en annan hake om ni vill kolla på FULL HD 3D från PCn så måste ni först ha ett nyare Nvidia kort + Nvidia 3D Vision.
det är så jag kör just nu
då använder ni nåt som heter 3DTV Play (kolla bilden nedan)
utan 3D Vision aktiverat så kan ni inte få tillgång till "3D upplösningarna" 720p/1080p i 24Hz på tvn
FEL!
lol
Bifogad fil(er)
-
n3d.jpg 193,17K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered1008, 01 december 2010 - 12:28.