Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 4 290:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 528:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
7 relaterade trådar

Postad 02 augusti 2010 - 11:03

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

1 Räcker det med cccam på bägge boxarna utan att köra newcs?

Ja.

2 Var finns configfilerna för cccam?

/etc/ på VU+ och /var/etc/ på DM500 har jag för mig.

3 Har CD kortet i den nedre kortläsaren och Viasat i den övre men då funkar bara CD kanalerna, byter jag plats på korten så funkar bara Viasat kanalerna, hur får jag igång den övre kortläsaren?

Konfa CCcam.cfg

Postad 08 augusti 2010 - 10:28

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Finns det någon här som har möjlighet att uttala sig om denna box kvalitet på tunern ? Det jag tänker på är om den klarar svaga transpondrar bra ?
Ex Vantage mottagare har som tidigare känt bra tuner, Dreambox inte så bra. Så om vi tar föregående boxar som referenser var hamnar VU+ Duo, så ni som tar in mer "udda" satelliter ge gärna en hint om tuner kvalitet. Nu menar jag inte de vanliga positionerna Thor 1w alt Sirius 4,8e ,dom klarar i stort sett alla boxar av.

Redigerat av Hakon, 08 augusti 2010 - 11:33.

Postad 09 augusti 2010 - 20:17

claes_mia
  • claes_mia
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Min gamla Topfield 5510 dog häromdan så efter ivrigt läsande allt beröm här tänkte jag att en VU+ Duo vore nog en bra ersättning. Fick hem en version 2.2 i förgår. Provkörde först mjukvaran som var med, men den behövde ju helt klart uppdateras så jag provar senaste PLi eftersom den lovordas här. Väldigt mycket fungerar helt som det ska men några saker vill sig inte;

1. Jag får inte den inbyggda Conax-modulen att fungera alls. CD-kort. Verkar inte som den detekteras, syns inte alls i SoftCam/CI-listan. Är det någon här som får den att fungera? I så fall med vilken image?

2. När jag stoppar i kortet i en gammal Conax-CAM (4.00e) så fungerar det så länge jag inte spelar in något som kräver den andra tunern. Då fryser bilden och bara textningen uppdateras på det jag tittar på, så båda tunerna fungera som de ska. Om jag kör nån okodad kanal så fungerar det också. Vad göra? köpa en modernare Conax-CAM? Eller prova att köra senaste VU+ egna image?

Hanteringen av CAM-portarna verkar instabil; måste starta om helt för att få igång det alls när jag provar lite olika kombinationer, eller så beror det på min gamla Conax-CAM.

Saknade saker från Topfield-burken, går det att hitta plugins som ger samma funktioner?

3. Automatisk/permanent timeshift? Så man inte behöver slå på den manuellt varje gång. Hittade en kommentar om en "PermTimeshift"-plugin, men den finns inte kompilerad än för VU+ PLi verkar det.

4. Fler "bokmärken"/markerade platser i en inspelning? Att den fortsätter spela upp där man var sist täcker nästan in behovet, men inte helt.

I övrigt verkar det vara en riktigt duktig burk :-)

Hej!

HD kanalerna verkar inte fungera via CA interface och CanalDigital kort, förutom SVT HD, inga problem med SD kanaler. Jag har två Dilog, CA-Modul, Conax CAS 7.0, som fungerar perfekt med Elgato EyeTV Sat. Fungerar varken med original image eller Pli. Din gamla Conax-CAM (4.00e) fungerar inte med HD kanaler, jag fick min bytt. Inga problem alls med cccam.

Någon annan som fått CA interface och CanalDigital att fungera? Hårdvarufel på min box eller mjukvara?

MVH

Finns det någon här som har möjlighet att uttala sig om denna box kvalitet på tunern ? Det jag tänker på är om den klarar svaga transpondrar bra ?
Ex Vantage mottagare har som tidigare känt bra tuner, Dreambox inte så bra. Så om vi tar föregående boxar som referenser var hamnar VU+ Duo, så ni som tar in mer "udda" satelliter ge gärna en hint om tuner kvalitet. Nu menar jag inte de vanliga positionerna Thor 1w alt Sirius 4,8e ,dom klarar i stort sett alla boxar av.

Hej!

Väldigt bra tuner, mycket bättre än både DM500 och DM7000.

MVH

Redigerat av claes_mia, 09 augusti 2010 - 20:23.

Postad 14 augusti 2010 - 23:08

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Kul att priset på boxen börjar gå ner så man har råd med en till sovrummet också.

Finns tom för 3995:- nu.

Konstigt att ingen nämner nåt om G-sod (Green screen of death), eller händer det bara mig? Vanligt fenomen då du laddar ner epg data från Rytec...trots att Rytec inställningarna är rätt. Jag kör med DreamElite 1.3.3F (OE1.5), intern hdd och usb sticka för picons, swapfile och epg datafilen. Jag försöker testa om det är min usb sticka (läser kanske för långsamt eller nåt?) eller kanske nedladdning av "felaktiga" plugins (OE1.6) som orsakar mina krashar. Ibland kan jag ladda ner manuellt, ibland inte, samma med auto nedladddning av epg datan. Krashar gör den var och varannan gång. Testade att köra utan swapfil på stickan men tyvärr med samma resultat. Gillar DE imagen bäst, annars skulle jag byta.....

Någon annan med samma erfarenhet?

Postad 14 augusti 2010 - 23:13

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Hej!

HD kanalerna verkar inte fungera via CA interface och CanalDigital kort, förutom SVT HD, inga problem med SD kanaler. Jag har två Dilog, CA-Modul, Conax CAS 7.0, som fungerar perfekt med Elgato EyeTV Sat. Fungerar varken med original image eller Pli. Din gamla Conax-CAM (4.00e) fungerar inte med HD kanaler, jag fick min bytt. Inga problem alls med cccam.

Någon annan som fått CA interface och CanalDigital att fungera? Hårdvarufel på min box eller mjukvara?

MVH

Hej!

Väldigt bra tuner, mycket bättre än både DM500 och DM7000.

MVH

Tror att kortet måste pairas till CA modulen för att det ska funka men funkar än sålänge med softcam.
Här har du pairing cams http://www.hansa-ele....asp#pairing-CD
DM500/DM7000 är gamla SD boxar som inte tillverkas längre heller så självklart är tunern bättre.

Redigerat av Leatherface, 14 augusti 2010 - 23:20.

Postad 15 augusti 2010 - 13:04

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Finns tom för 3995:- nu.

Var har du sett den i Sverige för 3995:-?

Jag behöver en till box men jag tänker inte betala 4290:- för den som de tar ut nu i Sverige, den kostade för några dagar sedan 3890:- vilket jag är beredd betala.

Redigerat av BGPv4, 15 augusti 2010 - 13:04.

Postad 16 augusti 2010 - 17:15

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Konstigt att ingen nämner nåt om G-sod (Green screen of death), eller händer det bara mig? Vanligt fenomen då du laddar ner epg data från Rytec...trots att Rytec inställningarna är rätt. Jag kör med DreamElite 1.3.3F (OE1.5), intern hdd och usb sticka för picons, swapfile och epg datafilen. Jag försöker testa om det är min usb sticka (läser kanske för långsamt eller nåt?) eller kanske nedladdning av "felaktiga" plugins (OE1.6) som orsakar mina krashar. Ibland kan jag ladda ner manuellt, ibland inte, samma med auto nedladddning av epg datan. Krashar gör den var och varannan gång. Testade att köra utan swapfil på stickan men tyvärr med samma resultat. Gillar DE imagen bäst, annars skulle jag byta.....

Någon annan med samma erfarenhet?

Detta kan hända om du kör med ett skin eller ett plugin som inte är kompatibelt med imagen. Helt normalt!

Postad 14 september 2010 - 11:21

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Hej en liten fråga.
Funderar på att köpa min första linux box och undrar följande om jag installerar PLI kan man byta tillbaka till orginalmjukvaran som medföljde VU+Duo eller har man gjort sitt val ?

Har idag abonnemang både på Canal Digital ( allt ) och Viasat ( Underhållning, dokumentär, golf ) behöver jag verkligen CA modul till denna box ?
Har inte behövt detta innan ( Vantage 7100s ).

Hoppas någon kan svara.

Postad 14 september 2010 - 12:37

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hej en liten fråga.
Funderar på att köpa min första linux box och undrar följande om jag installerar PLI kan man byta tillbaka till orginalmjukvaran som medföljde VU+Duo eller har man gjort sitt val ?

Har idag abonnemang både på Canal Digital ( allt ) och Viasat ( Underhållning, dokumentär, golf ) behöver jag verkligen CA modul till denna box ?
Har inte behövt detta innan ( Vantage 7100s ).

Hoppas någon kan svara.

Ja du kan byta tillbaka till originalprogramvaran, originalprogramvaran är också Enigma2.

Smarta med Vu+ Duo är att den är så smart med att uppgradera programvaran, du bara stoppa programvaran på en USB sticka och stoppar in den i boxen och startar om boxen med strömknappen på baksidan och den flashar automatiskt.

Just nu tycker jag VIX imagen fungerar bäst med EPG och CoolEdit.

http://www.vuplus-su...co.uk/forum.php

Du behöver ingen CA modul, kör med OSCAM så funkar det perfekt, jag har färdiga configfiler du kan få som fungerar med båda kortläsarna i boxen och du behöver inte Mgcamd eller CCcam för Oscam uppdaterar kortet själv.

Av alla boxar jag haft är detta den klart bästa boxen jag haft någonsin. finns inget man stör sig på som man brukar annars med andra boxar, enda alternativet till denna om du behöver fler tuners eller för kabel eller Robbans kanaler är DM8000 för nästan dubbla priset, det är DM8000 eller Vu+ Duo som gäller idag om man köper en ny box.

Sen kan jag säga att tunern är ruggigt bra med svaga signaler, jämfört med min original DM800 är det stor skillnad till Vu+ fördel..

Redigerat av BGPv4, 14 september 2010 - 12:44.

Postad 14 september 2010 - 17:21

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Håller med föregående talare, boxen hoppar åttor runt ex DM800 :blush:
Mkt bra tuners , kör med 120cm motorparabol och plockar 75e-30w och tar in de satlliter jag bör ta in.
Boxen klarar svaga transpondrar lika bra som Vantage. Fanns en hel del som inte gick att få bild med DM800 men Vu+ klarar det med bravur.
Köp köp...

Postad 15 september 2010 - 11:52

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Hej
Har precis skickat min beställning på 1 st VU+ Duo, förslag till bra VU+ sidor på nätet mottages gärna. Funderar på att lägga in PLI i den med en gång.

Postad 15 september 2010 - 13:51

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=257298 :)

Vix (plus tillhörande forum... finns massor med matnyttigt där):
http://www.vuplus-support.co.uk/

PLi:
http://www.pli-image...forum/index.php

VTI:
http://www.vuplus-su...d.php?boardid=6

Lite sammanställningar över nedladdningsbara imagear och annat:
http://dream-zone.dk...splay.php?f=230

Postad 15 september 2010 - 17:13

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
http://www.sat-universe.com/
http://avforum.no/fo...pvr-dvb-s2.html

Postad 15 september 2010 - 18:07

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...howtopic=257298 :)

Vix (plus tillhörande forum... finns massor med matnyttigt där):
http://www.vuplus-support.co.uk/

PLi:
http://www.pli-image...forum/index.php

VTI:
http://www.vuplus-su...d.php?boardid=6

Lite sammanställningar över nedladdningsbara imagear och annat:
http://dream-zone.dk...splay.php?f=230

http://www.sat-universe.com/
http://avforum.no/fo...pvr-dvb-s2.html

Tackar för länkarna, bara att börja plöja genom dem. Hittade favorit tråden "Linux for newbies".

Postad 15 september 2010 - 23:22

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hej
Har precis skickat min beställning på 1 st VU+ Duo, förslag till bra VU+ sidor på nätet mottages gärna. Funderar på att lägga in PLI i den med en gång.

Välkommen i klubben, du kommer inte ångra dig.

Postad 16 september 2010 - 12:06

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Funkar denna som intern hdd WD Caviar Green WD10EARS eller vad ska jag välja ?
Hittar inget i specifikationen om det ska vara 2.5" eller 3.5" storlekar på den interna hdd.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 16 september 2010 - 12:25.

Postad 16 september 2010 - 12:41

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Funkar denna som intern hdd WD Caviar Green WD10EARS eller vad ska jag välja ?
Hittar inget i specifikationen om det ska vara 2.5" eller 3.5" storlekar på den interna hdd.

3,5" SATA ska det vara
Har läst för mkt skit om dessa "Green" discar så jag hade satsat på en standard.
Själv har jag ingen disc i min Vu utan jag spelar in på en FreeNas server= knäpptyst ifrån surrande disc.

Vet inte om denna kan va nåt https://www.prisjakt...kt.php?p=461197

Redigerat av Hakon, 16 september 2010 - 12:47.

Postad 16 september 2010 - 14:28

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Här rapporterar användare vilka diskar de har.
http://www.vuplus-su...TA-HDD-and-size

!! Varnar speciellt för WD10EADS-00L som *INTE* fungerar - provat själv.
Den disken som Hakon länkar till har jag själv och den fungerar bra, den är tyst för att vara en 7200 rpm.
Min VU+ Duo står framme på samma hylla som jag hade CD's PVR-box. VU'n hörs svagt på en meters håll när allt annat är avstängt, med CD's box överröstade allt och satte även hyllan i svängning.

Postad 17 september 2010 - 07:28

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är en nybliven ägare av en Vu+ duo och har ett stort problem med att inte Canal digitalkortet avkodas inte ens sd kanalerna, jag har installerat och aktiverat cccam men det hjälper inte hoppas på hjälp med en lösning på problemet.

Postad 17 september 2010 - 12:31

Svennn
  • Svennn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,
Funderar starkt på en Vu+ Duo och har tre frågor:
1) Jag har hört att HD inspelningarna blir nedskalade. Stämmer detta? Om ja, till vilken upplösning?
2) Kan man samtidigt titta på en kanal och strömma en annan till t.ex. en PC? Naturligtvis ligger båda kanalerna på samma satellit.
3) Finns det mottagare med bättre bild på SD/HD?

Postad 17 september 2010 - 12:51

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hej!
Jag är en nybliven ägare av en Vu+ duo och har ett stort problem med att inte Canal digitalkortet avkodas inte ens sd kanalerna, jag har installerat och aktiverat cccam men det hjälper inte hoppas på hjälp med en lösning på problemet.

Vilken image kör du?

Postad 17 september 2010 - 12:55

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Vilken image kör du?

Senaste OpenPli

Postad 17 september 2010 - 12:57

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hej,
Funderar starkt på en Vu+ Duo och har tre frågor:
1) Jag har hört att HD inspelningarna blir nedskalade. Stämmer detta? Om ja, till vilken upplösning?
2) Kan man samtidigt titta på en kanal och strömma en annan till t.ex. en PC? Naturligtvis ligger båda kanalerna på samma satellit.
3) Finns det mottagare med bättre bild på SD/HD?

1. Nej, ingen nedskalning.
2. Ja, det går utmärkt t.ex. via VLC-player.
3. Definiera bättre. Jag märker skillnad t.ex. mot CD's pvr, men vilken som är bäst hmmmmm..... VU'n slätar inte ut bilden som CD's gör och det gör att sd-kanaler kanske ser lite brusigare ut.

Postad 17 september 2010 - 13:02

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Senaste OpenPli

Och du kör den inbyggda kortläsaren.
Kan du läsa kortet i kontrollpanelen för cccam, "kortet rätt isatt"

Postad 17 september 2010 - 13:08

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Och du kör den inbyggda kortläsaren.
Kan du läsa kortet i kontrollpanelen för cccam, "kortet rätt isatt"

I den nedre kortläsaren Nej det finns icke. Har även prövat med en conaxcam med samma resultat.

Redigerat av Nyborg, 17 september 2010 - 13:12.

Postad 17 september 2010 - 13:35

Svennn
  • Svennn
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

1. Nej, ingen nedskalning.
2. Ja, det går utmärkt t.ex. via VLC-player.
3. Definiera bättre. Jag märker skillnad t.ex. mot CD's pvr, men vilken som är bäst hmmmmm..... VU'n slätar inte ut bilden som CD's gör och det gör att sd-kanaler kanske ser lite brusigare ut.

Hej,
Tackar för ditt svar.
3. Ja, det var det jag menade, hur ser ut uppskalning av SD kanaler. Miraclebox ägarna är väldigt nöjda med bilden men jag skulle vilja veta hur ser bilden ut jämfört med en Dreambox via HDMI anslutningen. Är bilden (mycket) bättre med någon annan mottagare?
Det snackas om uppdatering till 1080p (mediaspelare). Blir det något av det?

Postad 17 september 2010 - 16:16

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

I den nedre kortläsaren Nej det finns icke. Har även prövat med en conaxcam med samma resultat.

Problemet löstes med ny image VIX, nu till ett annat problem har 7 lnb och får inte till det med diceqkonfigurationen, är det möjligen någon som kan ge ett råd om hur de ska konfigureras jag har en 8 läges switch och har prövat det mesta i inställningsväg.
Mvh

Postad 18 september 2010 - 12:45

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Får detta meddelande när jag försöker föra över satelittkanaler via DreamBoxEdit ( FTP ).
Connected.
Dreambox response: Login successful.
** Getting directory list /var/tuxbox/config/enigma/* **
Starting FTP transfer
Transfer complete
** Sending file "/var/tuxbox/config/enigma/lamedb" **
Starting FTP transfer
Transfer aborted
Error sending file "lamedb" to the Dreambox.
Disconnecting.
Disconnected.

Någon som vet vad som är fel ?

Postad 18 september 2010 - 13:16

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Kolla så att du har rätt sökvägar i Profiles

/etc/enigma2/
/etc/enigma2/
/etc/tuxbox/

Postad 18 september 2010 - 13:17

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Har du rätt settings i DB Edit ?
Skal vara som på bifogad bild
Bifogad fil  vu.JPG   21,71K   4 Antal nerladdningar

Edit: ramti var snabbare :)

Redigerat av Hakon, 18 september 2010 - 13:18.

Postad 18 september 2010 - 15:47

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Tack det var fel sökvägar inställda.

Har ett mindre **** att få rätt inställning i menyn på mina 10 lnb som jag har kopplade i en 10/1 DiSEqC.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 18 september 2010 - 15:48.

Postad 18 september 2010 - 15:56

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Tack det var fel sökvägar inställda.

Har ett mindre **** att få rätt inställning i menyn på mina 10 lnb som jag har kopplade i en 10/1 DiSEqC.

Bör inte vålla problem med bara 10LNB :) Pma om du har MSN så kanske jag kan ge hjälp .

Postad 19 september 2010 - 07:37

boa16
  • boa16
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Canal digital med orginalkort fungerade igår men idag är allt svart undrar om det är några fler som har samma problem?

Postad 19 september 2010 - 09:49

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Nej, här fungerar CD's kanaler - provat en hel drös, både sd och hd.

Redigerat av Unregisteredfafe07e5, 19 september 2010 - 09:50.

Postad 19 september 2010 - 17:29

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Äntligen så funkar allt eller rättare sagt kl 01.00 igår natt. Har fått kanaler på alla satelliter och gjort om favoritlistor själv. ;)

Tack Hakon för din expertis, guldvärt!

Nu ska jag leta efter lite bra plugins, några förslag ( använder PLI ) ?

Postad 19 september 2010 - 17:59

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Äntligen så funkar allt eller rättare sagt kl 01.00 igår natt. Har fått kanaler på alla satelliter och gjort om favoritlistor själv. ;)

Då kanske du kan hjälpa mej med inställningarna av diceqsvitchen jag har en 8/1. Jag använder Vix image och får ingen
epg. Epg laddar inte ned till de nordiska eller svenska kanalerna bara de övriga Engelska osv.

Postad 19 september 2010 - 20:37

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Kul att du fick rätt på det.
Plugins
Shoutcast, internetradio
Epg Refresh, uppdaterar EPG
Merlin Musicplayer, spelare för MP3
Dvd Player, spelar DVD Iso filer
IMDB Details, visar info om filmen du valt
Bitrate viewer, visar vald kanals video och ljud bitrate
Magic HD , snyggaste skinnet
Picons, ger kanallogga nere till vänster i infobar (tips sätt i en USB sticka för detta)
Google maps.

Postad 19 september 2010 - 22:24

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Har just införskaffet en VU+ duo, installerat senaste PLI och laddat ner och installerat cccam så nu kan jag titta på alla CanalDigital-kanalerna (tack för de inläggen som förklarade hur man gör). Men jag har 10 LNBer och kan inte se hur man kan konfigurera mer än 4 i tunern. Hittar ingen plugin heller som heter nånting om Diseqc. Så hur gör man?

Postad 20 september 2010 - 14:49

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Då kanske du kan hjälpa mej med inställningarna av diceqsvitchen jag har en 8/1. Jag använder Vix image och får ingen
epg. Epg laddar inte ned till de nordiska eller svenska kanalerna bara de övriga Engelska osv.

Har just införskaffet en VU+ duo, installerat senaste PLI och laddat ner och installerat cccam så nu kan jag titta på alla CanalDigital-kanalerna (tack för de inläggen som förklarade hur man gör). Men jag har 10 LNBer och kan inte se hur man kan konfigurera mer än 4 i tunern. Hittar ingen plugin heller som heter nånting om Diseqc. Så hur gör man?

Ta reda på vilka satelliter ni har inkopplade på eran DiSEqC switch ( ex Thor=1, Sirius=2,Hotbird=3 osv ), detta måste bli rätt.

Meny->Installation->Kanalsökning->Tuner Konfiguration

Välj Tuner A eller B
Konfigurationsläge - Avancerad
Satelliten - Välj din satellit ( Thor,Sirius,Astra... )
LNB - Ge varje satellit en siffra 1 till 8 eller 1 till 10 beroende på hur många satelliter ni ska ta in.
Uncommitted DiSEqC Kommando - Input 1 ( till den som ligger inkopplad på nr 1 på DiSEqc switchen )
Tryck OK ( Spara ).

Detta ska upprepas på varje Satellit. Rör inga andra inställningar på sidan.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 20 september 2010 - 14:50.

Postad 20 september 2010 - 17:49

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

För lite info om switchen,fabrikat,modelnr ???
Funkar det inte med hifighost inställningar får du återkomma med mer info.

Redigerat av Hakon, 20 september 2010 - 17:51.

Postad 20 september 2010 - 21:18

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

För lite info om switchen,fabrikat,modelnr ???
Funkar det inte med hifighost inställningar får du återkomma med mer info.

Det var de inställningarna jag kom fram till så nu funkar det, jag bytte till Open Pli och då funkar även Epg.
Så tack för hjälpen!

Postad 21 september 2010 - 10:48

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Hur fungerar VU+ Duo boxen med Canal digital HD och SD, bra inspelningsfunktioner osv? Är bra sugen på att kräva pengarna tillbaks (2695:-) för deras ###### skit PVR-box nu efter senaste uppdateringen som skulle fixa alla problem enligt dem, men som har gjort boxen i princip användbar.

Postad 21 september 2010 - 12:41

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Hur fungerar VU+ Duo boxen med Canal digital HD och SD, bra inspelningsfunktioner osv? Är bra sugen på att kräva pengarna tillbaks (2695:-) för deras ###### skit PVR-box nu efter senaste uppdateringen som skulle fixa alla problem enligt dem, men som har gjort boxen i princip användbar.

Har kört med den i drygt tre månader nu. Både Canal Digital HD och SD fungerar kalas. Förutom att den fungerar fantastiskt bra i jämförelse med CDs egen PVR, får man ju massa spännande extra funktionalitet på köpet.

Vill dock varna för:
1. Det är betydligt mera krångligt att skaffa USB DVB-T numera (för de som känner behov av det) eftersom det teamet som hade en bra lösning har lagt av (Dream-Elite). Det går att få tag på deras image på annat håll, men man får sedan göra en del manuellt arbete eftersom deras server inte längre är uppe. Det jobbas på att ta fram en lösning, så snart kommer säkert flera team att fixa detta. Konsekvensen blir att du inte kan se på TV6 (såvida du inte också har Viasat).
2. Textning fungerar generellt sett bra, men det är inte alla imagear som sköter formateringen helt perfekt avseende t.ex. radbrytningar (en del personer tycker det är irriterande). Väljer man OpenPLi slipper man det problemet med textning.
3. Vad jag vet så går det inte att köra Canal Digitals nya OD-tjänst. Kan dock ha fel där. :)
4. Sedan är det ju det mörka pairnings-molnet; vi vet inte exakt vad som händer i framtiden.
5. Man bör inte ha tummen precis mitt i handen om man skaffar en sådan här box. Faktum är att man får greja och pilla lite för att få igång den. En normalt funtad person i dagens tekniska värld bör dock inte få några problem (jag fick ju igång min ;)) , och det finns ju alltid snällt folk här på forumet som kan ge tips och råd.

Postad 21 september 2010 - 13:07

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ta reda på vilka satelliter ni har inkopplade på eran DiSEqC switch ( ex Thor=1, Sirius=2,Hotbird=3 osv ), detta måste bli rätt.

Meny->Installation->Kanalsökning->Tuner Konfiguration

Välj Tuner A eller B
Konfigurationsläge - Avancerad
Satelliten - Välj din satellit ( Thor,Sirius,Astra... )
LNB - Ge varje satellit en siffra 1 till 8 eller 1 till 10 beroende på hur många satelliter ni ska ta in.
Uncommitted DiSEqC Kommando - Input 1 ( till den som ligger inkopplad på nr 1 på DiSEqc switchen )
Tryck OK ( Spara ).

Detta ska upprepas på varje Satellit. Rör inga andra inställningar på sidan.

Förutom ovanstående behöver man också välja Diseqc 1.1, men sen fungerar det nu med 10 LNBer.
Mycket tack!

Postad 21 september 2010 - 13:13

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Inget livsviktigt, men ändå: Jag laddade ner PLIs plugin bitrate. Trodde att den skulle visa bitrate nere till vänster i info-fältet, men ser inget. Behöver man göra något för att aktivera den?

Postad 21 september 2010 - 15:37

Unregisteredfafe07e5
  • Unregisteredfafe07e5
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Inget livsviktigt, men ändå: Jag laddade ner PLIs plugin bitrate. Trodde att den skulle visa bitrate nere till vänster i info-fältet, men ser inget. Behöver man göra något för att aktivera den?

Blå knapp, välj Bitrate viewer då bör en stor blaffa visandes bitraten dyka upp mitt skärmen, men hur det visas beror lite på vilket skin du har.

Redigerat av Unregisteredfafe07e5, 21 september 2010 - 20:52.

Postad 22 september 2010 - 08:23

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Har kört med den i drygt tre månader nu. Både Canal Digital HD och SD fungerar kalas. Förutom att den fungerar fantastiskt bra i jämförelse med CDs egen PVR, får man ju massa spännande extra funktionalitet på köpet.

Vill dock varna för:
1. Det är betydligt mera krångligt att skaffa USB DVB-T numera (för de som känner behov av det) eftersom det teamet som hade en bra lösning har lagt av (Dream-Elite). Det går att få tag på deras image på annat håll, men man får sedan göra en del manuellt arbete eftersom deras server inte längre är uppe. Det jobbas på att ta fram en lösning, så snart kommer säkert flera team att fixa detta. Konsekvensen blir att du inte kan se på TV6 (såvida du inte också har Viasat).
2. Textning fungerar generellt sett bra, men det är inte alla imagear som sköter formateringen helt perfekt avseende t.ex. radbrytningar (en del personer tycker det är irriterande). Väljer man OpenPLi slipper man det problemet med textning.
3. Vad jag vet så går det inte att köra Canal Digitals nya OD-tjänst. Kan dock ha fel där. :)
4. Sedan är det ju det mörka pairnings-molnet; vi vet inte exakt vad som händer i framtiden.
5. Man bör inte ha tummen precis mitt i handen om man skaffar en sådan här box. Faktum är att man får greja och pilla lite för att få igång den. En normalt funtad person i dagens tekniska värld bör dock inte få några problem (jag fick ju igång min B)) , och det finns ju alltid snällt folk här på forumet som kan ge tips och råd.

Oki,
1. Bryr jag mig inte om, plockade bort vanliga tv-antennen på taket första sommaren i huset hehe.
2. Textning kan ju vara bra om det fungerar, i alla fall så vill sambon ha text, jag ser hellre på tv utan text.
3. Deras VOD tjänst tänker jag bojkotta ändå, va ju uppdateringen med den som totalt förstört hela boxen :unsure:
4. Detta är ju värre om inte det kan lösas
5. Har kört linux på datorer sen -98 typ så att fixa med en box klarar jag nog av hehe

Postad 23 september 2010 - 19:10

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Update
Har installerat 1 TB HDD och gjort min första inspelning av en film från Canal + Film HD och det blev kanon. ca 14 GB med 5.1 ljud + perfekt text :P .

Även installerat Picons till alla kanaler.

Kanon mottagare.

Postad 23 september 2010 - 20:13

xjeldc
  • xjeldc
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag har listat ut hur man gör egna favoritlistor. Men när jag försöker lägga dit kanaler så tar det inte, listorna är tomma. Jag gör något fel. Instruktioner borde finnas här, men inte ännu. På detta forum hittade jag detta svar på liknande fråga:

1. MENU knappen på den kanal du är på i listan.

Det är ett steg på vägen, men jag lyckas inte. Ber om utförligare beskrivning.

Postad 23 september 2010 - 21:08

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0

Jag har listat ut hur man gör egna favoritlistor. Men när jag försöker lägga dit kanaler så tar det inte, listorna är tomma. Jag gör något fel. Instruktioner borde finnas här, men inte ännu. På detta forum hittade jag detta svar på liknande fråga:

Det är ett steg på vägen, men jag lyckas inte. Ber om utförligare beskrivning.

Tryck PIL UPP på fjärren, nu får du upp kanallistan.Markera kanalen, tryck meny, välj "lägg till kanal i favoritlista" tryck ok, välj vilken favorit du vill ha den i, tryck ok. Enkelt eller hur :P

Redigerat av Hakon, 23 september 2010 - 21:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.