* Officiell Tråd - TX-SR308,508,578,608 *
Onkyo TX-SR608
(Förstärkare)
|
8
|
(113)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR308
(Förstärkare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR508
(Förstärkare)
|
6
|
(43)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR578
(Förstärkare)
|
8
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 30 June 2010 - 11:35
Jag hade en variant då jag spelade upp musik då ljudet blev sjukt lågt och man kunde dra på upp över 90 och det fortfarande var ganska lågt.
Upplever också att man får dra på mer än på 607:an jag hade innan vilket verkar konstigt.
Jag har ju exakt samma utrustning som innan. Kör 7.1.
Någon som upplever samma!
Känns kanske som om jag skulle ha väntat in Yamahas nya 767/1067........
/T
Postad 30 June 2010 - 14:56
Ser att flera sagt att ljudet blir ganska lågt.
Jag hade en variant då jag spelade upp musik då ljudet blev sjukt lågt och man kunde dra på upp över 90 och det fortfarande var ganska lågt.
Upplever också att man får dra på mer än på 607:an jag hade innan vilket verkar konstigt.
Jag har ju exakt samma utrustning som innan. Kör 7.1.
Någon som upplever samma!
Känns kanske som om jag skulle ha väntat in Yamahas nya 767/1067........
/T
mitt var så lågt att du inte hörde förrän vid 50 och till 90 gick det ju inte eftersom den slog av vid 60 men sedan så brann den ju upp med =)
Endel verkar fått bättre efter kalibrering.
Postad 30 June 2010 - 21:08
Min har jag kalibrerat 2 ggr med samma resultat.mitt var så lågt att du inte hörde förrän vid 50 och till 90 gick det ju inte eftersom den slog av vid 60 men sedan så brann den ju upp med =)
Endel verkar fått bättre efter kalibrering.
Postad 30 June 2010 - 21:55
Min har jag kalibrerat 2 ggr med samma resultat.
Börjar snart tvivla på att denna förstärkare är så bra alltså..
Postad 01 July 2010 - 08:20
Mitt omdöme om stärkaren är gott, krävs lite jobb med den, men det gör det med de flesta tekniska prylar man har.
Och de svagheter jag har med vissa ljud beror inte på stärkaren utan på att t.ex. boxern är gammal osv.
Jag tror man måste läsa på innan man börjar koppla ihop.
sedan finns det med all säkerhet ett och annat måndagsexemplar.
Efter min kalibrering så upplever jag ett mycket bra ljud från mina svaga saker som boxern och datorn och ruggigt ljud från xboxen och blue rayen.
Postad 01 July 2010 - 08:30
Sitter nu med 5.1 men kommer förhoppningsvis rigga upp min 9.1 setup i helgen. Det är bara små Canton MX-satelliter men blir trots allt en del kanaler att hålla koll på för stärkaren så ska bli intressant att se hur den klarar det. De två extra kanalerna sätts som sidosurrounder för att förbättra ljudbilden ytterligare. Ända upp till 11.1 sägs det ge bättre ljudbild även om det bara är 7.1 diskreta kanaler så det ska bli intressant att se/höra.
Finns vissa quirks som jag märkt, bland annat att växlingen mellan olika ljudinställningar inte känns så logisk och att stärkaren ibland tappar ljudet när jag kör musik från HTPCn utan TVn aktiverad. Men än så länge är jag nöjd och då har jag inte lagt allt för mycket tid på optimering eftersom högtalarsetupen inte är spikad ännu.
Redigerat av Woxxman, 01 July 2010 - 08:30.
Postad 01 July 2010 - 10:23
Postad 01 July 2010 - 11:55
Kanske en dum grej. Hade en HTPC som jag fick bra ljud från med en digitalkabel. Lämnade in HTCPN för service för fjärde gången men fick en ny dator iställte med en HDMI anslutning. Sur blev jag när jag upptäckte att det var en HDMI ingång. Så jag fick koppla analogt istället. Lågt ljud men så ökade jag volymen på datorn och det blev ljud. Nu har jag ganska hög volym och förstärkaren har en volym på mellan 39-43. Har ni som får låg volym dragit upp volymen på datorn eller i mediaspelaren.
ja
Postad 03 July 2010 - 10:46
Sen har jag en tvix 6600 inkopplad till "BD/DVD", men när jag byter ingång på teven till hdmi så ställer sig onkyon automatiskt på "TV/CD", så jag måste byta manuellt till "BD/DVD". Går det att ändra? Jag har ju ingenting inkopplad till "TV/CD", finns väl inte ens nån sån hdmi ingång.
Sen hur vet man om man kan köra ljudet från teven till förstärkaren? Måste teven vara speciellt kompatibel med förstärkaren, annars måste jag köra optiskt eller rca?
Postad 03 July 2010 - 12:09
Givetvis. Jag fick lågt ljud via XBOX'n. Nu har jag justerat upp den så nu tycker jag den låter riktigt bra. Ljudet är också helt ok, ja snäppet bättre än 607'an. Antar att kombination av ljudkälla och förvalt program kan ibland ge sämre/lågt ljud vilket jag upplevde någon enstaka gång. Precis som andra skrivit så är ljudet via BD grymt. Har också en ASRock HTPC med PowerDVD9 och det är också riktigta bra ljud. Kör alla källor (XBOX360, ComHem, BD, ASRock) via HDMI och HDMI ut till projektor och HDMI-switchen fungerar också riktigt bra. Fortfarande blir 608 varm men inte lika varm som 607'an som måste ha god vetilation. Undrar varför inte Onkyo kan fixa till detta med värmen? Andra likvärdiga förstärkare blir ju inte alls varma!Kanske en dum grej. Hade en HTPC som jag fick bra ljud från med en digitalkabel. Lämnade in HTCPN för service för fjärde gången men fick en ny dator iställte med en HDMI anslutning. Sur blev jag när jag upptäckte att det var en HDMI ingång. Så jag fick koppla analogt istället. Lågt ljud men så ökade jag volymen på datorn och det blev ljud. Nu har jag ganska hög volym och förstärkaren har en volym på mellan 39-43. Har ni som får låg volym dragit upp volymen på datorn eller i mediaspelaren.
Postad 04 July 2010 - 21:12
Det står såhär på subben. Inputs: 1 × line channel (RCA)
3 × LS input channels
MvH
Redigerat av sealand, 04 July 2010 - 22:19.
Postad 05 July 2010 - 19:21
Funderar på att lägga till ett par golvare till den mixen. Är det någon som har ett tips på ett par prisvärda sådana?
Och är det någon som testat music stream+ (den billigare) på någon onkyo 508 eller 608?
Och en tredje fråga någon som kör med en vinylspelare till onkyon?
Postad 06 July 2010 - 09:49
Ljudet för musik är verkligen under all kritik och dessutom har den börjat stänga av sig nu pga värmeproblem under sommaren. detta trots god ventilation. Känns som ingenjörerna på onkyo gjort en förstärkare som producerar 98% värme och 2% till högtalarna.
Ingen annan som upplever samma problem som jag?
Redigerat av Lindfors, 06 July 2010 - 09:50.
Postad 06 July 2010 - 18:19
Har inte en 508, har viss kritik när det gäller ljudet på musik fast tror det beror på vad jag spelar upp det med. Min microstereo har dåligt ljud i onkyon, min mp3 (iaudion 7) är rent av uselt. så har någon tips så hör av er.Börjar bli riktigt trött på min 508 nu.
Ljudet för musik är verkligen under all kritik och dessutom har den börjat stänga av sig nu pga värmeproblem under sommaren. detta trots god ventilation. Känns som ingenjörerna på onkyo gjort en förstärkare som producerar 98% värme och 2% till högtalarna.
Ingen annan som upplever samma problem som jag?
Dock om jag kör cdn genom blurayen som är en billig sak funkar det bra..och kör jag mp3 från htps är det bra och kör jag flac så är det strålande. och det utan någon dac.
Sedan värme problemet har jag inte upplevt alls trots flitigt användande. har riklig ventilation dock.
Var inga direkta svar på dina frågor. mera info om mitt läge.
Dock mycket fundersam varför mp3n funkar så dåligt.
Postad 06 July 2010 - 18:41
Köpte min för några dagar sedan, inte helt överens med mig själv, min gamla Pioneer VSX-908 THX Ultra gick i sönder, och införskaffade denna. Jag funderade på Denon 1911 och Pioneer 1019 men landade på 608:an...
Ljudet går inte att jämföra. Ljudet i min 10 år gamla Pioneer-förstärkare är mycket mycket mustigare och fylligare på alla sätt, och ger ett harmoniskt ljud även vid extremt hög volym (man får inte ont i öronen)
Finns det någon som har en bra guide med vilka inställningar jag ska ha och vilka jag ska undvika? Jag är allergisk mot allt som förvränger ljudbilden (extra bas, extra diskant osv) audyssey verkar väldigt bra, men jag märker att den förvränger mitt ljud, och de låga tonerna blir väldigt markanta.
I övrigt har jag inte märkt något problem med värmen, det sitter en fläkt i förstärkaren och den är sval och skön, och inte över 25 grader vid filmtittande (att jämföras med min Pioneer som blev EXTREMT varm) dessutom hörs inte fläkten, vilket jag tycker är jättebra.
Postad 06 July 2010 - 19:04
Postad 06 July 2010 - 19:40
Det jag fick för mig Audyssey gjorde, var att välja rätt frekvensläge och avstånd för högtalarna, detta kan man även göra själv i menyn.
Jag är ganska såld på de snabba menyerna, och fjärrkontrollen är grym, den är totalt rikt-okänslig!
Postad 06 July 2010 - 20:22
Jag stoppade till lät läge på det andra audusseyläget när jag ser på tv och film. Och tycker mig fått ett bra ljud där..riktigt bra understundom.Ja, det var det första jag fick göra, kanske jag ska köra den igen, får vänta tills imorgon, annars vaknar nog min dotter
Det jag fick för mig Audyssey gjorde, var att välja rätt frekvensläge och avstånd för högtalarna, detta kan man även göra själv i menyn.
Jag är ganska såld på de snabba menyerna, och fjärrkontrollen är grym, den är totalt rikt-okänslig!
Dock någon som kan förklara varför mp3n inte funkar bra alls...
Postad 08 July 2010 - 12:38
Postad 08 July 2010 - 23:02
Första och sista gången jag handlar på Media Markt.
Jag körde kalibreringen en gång till och ställde in samtliga högtalare på large, nu är det helt annat ljud, ska köra igenom ett par scener i transformers - revenge of the fallen och en del i sagan om ringen trilogin.
Har inte märkt något speciellt med musiken, kör en del via min Tvix och det låter perfekt likaså via min dvdspelare. Läget med stereo på samtliga högtalare låter kanon hos mig.
Hörde faktiskt ett par knäppar i fläkten, hoppas att det inte blir något återkommande som hos flertalet här i denna tråd. Fortfarande ligger förstärkaren på behaglig temperatur.
Dynamic EQ är helt uppåt väggarna fel, basen slår rakt igenom och ljudet blir hoptryckt och ansträngt även om jag pluggar två basportar på mina högtalare, får laborera lite till men denna inställning är och ska förbli AV
Postad 09 July 2010 - 16:21
Vad har du för högtalare?Jag köpte tyvärr min på Media Markt, Webhallen anser dom inte vara en fysisk butik, och helt omöjliga att prata med. Dessutom måste du som kund kolla med säljaren vilka butiker de prismatchar innan köp annars är du rökt.
Första och sista gången jag handlar på Media Markt.
Jag körde kalibreringen en gång till och ställde in samtliga högtalare på large, nu är det helt annat ljud, ska köra igenom ett par scener i transformers - revenge of the fallen och en del i sagan om ringen trilogin.
Har inte märkt något speciellt med musiken, kör en del via min Tvix och det låter perfekt likaså via min dvdspelare. Läget med stereo på samtliga högtalare låter kanon hos mig.
Hörde faktiskt ett par knäppar i fläkten, hoppas att det inte blir något återkommande som hos flertalet här i denna tråd. Fortfarande ligger förstärkaren på behaglig temperatur.
Dynamic EQ är helt uppåt väggarna fel, basen slår rakt igenom och ljudet blir hoptryckt och ansträngt även om jag pluggar två basportar på mina högtalare, får laborera lite till men denna inställning är och ska förbli AV
Postad 10 July 2010 - 01:57
Någon som upplevt samma fenomen?
Postad 10 July 2010 - 10:11
Postad 10 July 2010 - 10:25
Vad har du för högtalare?
Dynavoice M-85, samt motsvarande i center och surround, inköpta på www.fynda.se
Har en 508 som jag har lite problem med, när jag matar den via min Asus eb1012 med mkv filer som har dts ljud så klipper den ljudet var och varannan minut. Det knäpper till och ljudet är borta nån milli sekund, hemskt irriterande eftersom det blir nåra gånger under en hel film. Spelar med Mpc Hc och ac3 filter, testat mpc hc egna dts filter och det gör likadant. Har aldrig gjort så med min gamla Pioneer förstärkare, kör ljudet genom optisk kabel som jag testat byta.
Någon som upplevt samma fenomen?
Jag råkade ut för samma problem, knäppte till lite då och då, det var min hdmikabel som inte klarade överföringen, har dock inte testat hd-ljud med denna, men har för mig att det inte går att få hd-ljud via hdmikabel utan man måste köra coaxial eller optisk.
Jag fick hem en sr308 igår. Den är kopplad till en HTPC med blueray som kan streama HD-ljud via ett ati 5450 med hjälp av cyberlink powerdvd 10. Av någon anledning lyser dock inte indikatorerna på förstärkarna för hd-ljud på förstärkaren när dom borde. Istället lyser enbart vanlig dolby/dts-indikator. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Är det htpcn som inte skickar hd-ljud, eller är det förstärkaren som visar fel?
Kör du med hdmikabel eller med optisk- eller coaxial kabel ? Har du kontrollerat i Powerdvd om utmatning av hd-ljud är aktiverat, jag har för mig att det finns som valmöjlighet...
Postad 10 July 2010 - 10:48
Kör du med hdmikabel eller med optisk- eller coaxial kabel ? Har du kontrollerat i Powerdvd om utmatning av hd-ljud är aktiverat, jag har för mig att det finns som valmöjlighet...
Jag kör med hdmi-kabel ja. Jag har också satt inställningen i Powerdvd som output som rå DTS/DOLBY (alltså inte hd). Om det finns ett särskilt val i Powerdvd för utmatning som hd-ljud så visas inte detta av någon anledning. Kanske programmet inte märker av att grafikkortet kan bitstreama hd-ljud av någon anledning?
Postad 10 July 2010 - 18:42
Jag kör med hdmi-kabel ja. Jag har också satt inställningen i Powerdvd som output som rå DTS/DOLBY (alltså inte hd). Om det finns ett särskilt val i Powerdvd för utmatning som hd-ljud så visas inte detta av någon anledning. Kanske programmet inte märker av att grafikkortet kan bitstreama hd-ljud av någon anledning?
Har du kopplat samtliga sju högtalare, enligt manualen så stödjs inte hd-ljud om inte samtliga är inkopplade. Det är bara Powerdvd 10 ultimate som stödjer hd-ljud verkar det som, kolla länken http://www.cyberlink...tail_en_US.html
Pröva att köra med en optisk- eller koaxial kabel, finns det inget val för att bara skyffla signalen vidare för avkodning i förstärkaren ?
Postad 11 July 2010 - 07:06
Power DVD9 Ultra har samma stöd.Har du kopplat samtliga sju högtalare, enligt manualen så stödjs inte hd-ljud om inte samtliga är inkopplade. Det är bara Powerdvd 10 ultimate som stödjer hd-ljud verkar det som, kolla länken http://www.cyberlink...tail_en_US.html
Pröva att köra med en optisk- eller koaxial kabel, finns det inget val för att bara skyffla signalen vidare för avkodning i förstärkaren ?
Kolla i PDVD info att det verkligen är DTS HD som skickas ut från valt ljudspår. T.ex. Batman med Jokern har HD ljudet i spår 2.
Postad 11 July 2010 - 22:24
Dynavoice M-85, samt motsvarande i center och surround, inköpta på www.fynda.se
Jag råkade ut för samma problem, knäppte till lite då och då, det var min hdmikabel som inte klarade överföringen, har dock inte testat hd-ljud med denna, men har för mig att det inte går att få hd-ljud via hdmikabel utan man måste köra coaxial eller optisk.
Hur upplever du högtalarna när det gäller musik? ren stereo osv.
Postad 11 July 2010 - 23:45
Har du kopplat samtliga sju högtalare, enligt manualen så stödjs inte hd-ljud om inte samtliga är inkopplade. Det är bara Powerdvd 10 ultimate som stödjer hd-ljud verkar det som, kolla länken http://www.cyberlink...tail_en_US.html
Sju högtalare inkopplade? Jag har ju en 308:a och den är ju bara 5.1, så jag har bara fem inkopplade. Enligt informationen i windows så kan jag skicka max 6 kanalers ljud via hdmi. Jag antar att detta beror på att min förstärkare är 5.1 och bara har sex kanaler. Kanske cyberlink trilskas för att den vill att det skall vara 8 kanaler?
Power DVD9 Ultra har samma stöd.
Kolla i PDVD info att det verkligen är DTS HD som skickas ut från valt ljudspår. T.ex. Batman med Jokern har HD ljudet i spår 2.
Jag kör med powerdvd 10 ultra. Jag använder rätt ljudspår, men programet vägrar låta mig skicka ut det som hd-ljud av någon anledning.
Postad 12 July 2010 - 08:40
Dessa högtalare är de bästa jag haft, och med tanke på prislappen så blir man ännu mera lyrisk. och jag är inte ensam om detta, se alla tester.. Synd att dom la ner produktionen och inte kom med en uppföljare.
Jag har kört kalibreringen tre gånger nu, och jag börjar vänja mig med Dynamic EQ, Jag är kanske allergisk mot detta pga av min "midnight" funktion i min Pioneer 908. Ljudet som det är nu är grymt, hela rummet gungar av härlig bas, och ljud i harmoni, och inget platt ansträngt ljud som jag fick ibörjan, kanske förstärkaren börjar bli inspelad. Den blev ordentligt varm för någon dag sedan, i klass med min gamla Pioneer
[quote name='afulm' date='Jul 12 2010, 00:45 ' post='2952878']
Sju högtalare inkopplade? Jag har ju en 308:a och den är ju bara 5.1, så jag har bara fem inkopplade. Enligt informationen i windows så kan jag skicka max 6 kanalers ljud via hdmi. Jag antar att detta beror på att min förstärkare är 5.1 och bara har sex kanaler. Kanske cyberlink trilskas för att den vill att det skall vara 8 kanaler?
Jag tror inte att HDMI klarar detta, som jag skrev i ett föregående inlägg, så läste jag om detta någonstans, det krävs en koaxial- eller optisk kabel. Nu vet jag inte hur det är med HDMI 1.4 men då måste du ha stöd i båda ändar, vilket än så länge är ganska ovanligt i de flesta enheter förutom enheter tillverkade 2010.
Postad 13 July 2010 - 21:46
Jag tror inte att HDMI klarar detta, som jag skrev i ett föregående inlägg, så läste jag om detta någonstans, det krävs en koaxial- eller optisk kabel. Nu vet jag inte hur det är med HDMI 1.4 men då måste du ha stöd i båda ändar, vilket än så länge är ganska ovanligt i de flesta enheter förutom enheter tillverkade 2010.
Jodå, hdmi klarar detta. Ati 5000-familjen introducerade bitstreamning av hd-ljud från grafikkort som förstås bara har hdmi. Däremot vet jag inte om spdif klarar det?
Postad 15 July 2010 - 22:31
Har ett problem med min 508, jag kör hdmi thrue och när jag stängt av all kringutrustning och tv'n verkar den fortfarande vara igång eftersom den förblir varm. Jag måste stänga av allt först och sen starta förstärkaren i tex radio läge för att sen stänga av den, då kallnar den. Någon som vet hur man ska bete sig för att den ska stängas av ordentligt eller om jag har nån inställning fel?
Kör hdmi thrue för att ungarna inte ska behöva dra igång förstärkaren när de vill starta htpc'n för att kolla film.
Har en 508 jag med. Mitt problem är att hdmi thrue funkar inte alls på min. Stärkaren måste vara i on läge för att bild över huvud taget ska gå igenom. Enligt specsen ska ju detta funka men icke..Nån som vet hur man går till väga?
Tackar..
Postad 19 July 2010 - 08:01
1. En del får stutter när de kör en 1090p/24 via stärkaren.
2. Största problemet verkar dock vara att man måste avaktivera den grafiska OSD:en samt videobehandling för att bilden inte skall bli felaktigt behandlad.
Är detta generellt för 608:an eller kan det vara ett fenomen för den amerikanska modellen?
/Niklas
Postad 20 July 2010 - 09:16
När jag spelar spel fattar den inte att den tar emot en
dolby digital signal (5.1 / DTS)...
Står bara multichannel på displayen...
Har testat att koppla ljudet med den optiska sladden men då blir det bara tyst...
Borde väl för tusan gå att få ur skrället DTD ljud till Onkyon eller???
Funkade fint på min gamla sony som lyste upp som en julgran när den fick digitalt ljud
via en optisk kabel...
Förslag någon???
OBS! Det är inte HD ljuden jag är ute efter utan bara de "vanliga" 5.1/DTS...
Postad 20 July 2010 - 09:40
Jag har försökt få fjärrkontrollen till min 608 att styra min comhembox HUMAX CXHD-1000C.
Får det tyvärr ej att funka med dom koderna som man får med... är det någon på detta forum som fått det att fungera så vore jag evigt tacksam.
Hjärtliga hälsningar.
Postad 20 July 2010 - 09:45
Du "får ut" DD/DTS när det står multichannel, däremot har avkodningen skett i ditt PS3 och inte i din stärkare.Har mig en fet PS3 och en 608...
När jag spelar spel fattar den inte att den tar emot en
dolby digital signal (5.1 / DTS)...
Står bara multichannel på displayen...
Har testat att koppla ljudet med den optiska sladden men då blir det bara tyst...
Borde väl för tusan gå att få ur skrället DTD ljud till Onkyon eller???
Funkade fint på min gamla sony som lyste upp som en julgran när den fick digitalt ljud
via en optisk kabel...
Förslag någon???
OBS! Det är inte HD ljuden jag är ute efter utan bara de "vanliga" 5.1/DTS...
Postad 20 July 2010 - 10:49
Du "får ut" DD/DTS när det står multichannel, däremot har avkodningen skett i ditt PS3 och inte i din stärkare.
Misstänkte det...
Går det att stänga av???
Är beroende av balla lampor som lyser
Postad 20 July 2010 - 10:54
Då går du in i PS3:an och ställer om från PCM till Bitstream.Misstänkte det...
Går det att stänga av???
Är beroende av balla lampor som lyser
Postad 20 July 2010 - 11:01
Tackar!Då går du in i PS3:an och ställer om från PCM till Bitstream.
Skall testa detta...
Skall man köra ljudet via HDMI eller Optisk???
Postad 20 July 2010 - 11:02
Om du använder sitt PS3 som BD spelare så skulle jag köra på hdmi.Tackar!
Skall testa detta...
Postad 20 July 2010 - 11:09
Tackar!
Skall testa detta...
du måste av bocka alla pcm ljud som går utom 2st som inte gick tror om det ska vissa dolby digital i display ja ändrade bara en pcm till bitstream vart ändå multi channel, tror du får köra manuell inställning där du väljer ljud utgång
Postad 20 July 2010 - 11:12
Det gör jag inte...Om du använder sitt PS3 som BD spelare så skulle jag köra på hdmi.
Testade att stoppa i en optisk kabel, bytte utgång i PS3
och ändrade ingången i stärkaren till optisk...
Det enda som hördes var tystnaden...
Tackar för detta!!!du måste av bocka alla pcm ljud som går utom 2st som inte gick tror om det ska vissa dolby digital i display ja ändrade bara en pcm till bitstream vart ändå multi channel, tror du får köra manuell inställning där du väljer ljud utgång
Det skall jag testa!!!
Postad 21 July 2010 - 12:46
Jag fick heller inte HUMAX CXHD-1000C att fungera med fjärrkontrollen. Efter att boxen pajade så fick jag en ny från Comhem. Efterföljaren Humax CXHD-5000C och den fungerade med en gång med fjärrkontrollen.Hej alla glada.
Jag har försökt få fjärrkontrollen till min 608 att styra min comhembox HUMAX CXHD-1000C.
Får det tyvärr ej att funka med dom koderna som man får med... är det någon på detta forum som fått det att fungera så vore jag evigt tacksam.
Hjärtliga hälsningar.
Postad 21 July 2010 - 13:33
Automatisk kalibrering låter ju väldigt bra på papperet så det kanske är värt att byta upp sig lite?
Är endast därför jag funderar på 508 istället för 308.
Postad 26 July 2010 - 14:38
Utrustning: Onkyo SR508, Dynavoice Challenger M-65 EX, Dynavoice Magic FX-4 EX, Wharfedale Modus center (ska bytas till en Dynavoice Challenger C-5 EX), Heco Slam 10 (ska bytas till en XTZ 99 W12.16).
Postad 29 July 2010 - 22:12
Om jag vill koppla in Tv via HDMI och projektorn via exempelvis COMP OUT går det att göra och få möjlighet att visa bilden på dessa?
Om de går hur skall man göra?
Om inte detta går finns det något alternativ eller är de enbart en hdmi split som gäller?
Tacksam för svar
Postad 31 July 2010 - 17:59
(hur tar man bort ett inlägg) ?
Redigerat av Etik, 01 August 2010 - 00:46.
Postad 01 August 2010 - 15:52
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Köpråd - Surroundförstärkare upp till 5000
12 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?