Samsung PS50C7705
476 svar till detta ämne
Postad 29 december 2010 - 08:08
Mr.Kräsen
-
Mr.Kräsen
-
Användare
-
-
232 inlägg
Tidningen Hemmabio har testat båda modellerna, i senaste numret testade de 7705 som genomgående fick bra betyg (slutbetyg 7/10) men den fick skarp kritik för att om man använde läget "Cinema smooth", vilket jag förstått är ett måste om man vill se 24p utan judder, så försämrades svärtan märkbart. Djupsvärtan var även något man klagade lite på, dock fick den beröm för färghanteringen och "bra bild".
6505 tyckte de faktiskt var något bättre bildmässigt (de gick inte in närmare på detta, nämndes bara kort) De uppmätte vad jag förstod även lägre svärta på den. MEN, den kunde inte hantera 24p korrekt Jag har tyvärr inte numret där den testades så jag vet inte slutbetyget på 6505.
Jag är själv ganska inne på en 7705 men det stör mig som fn att svärtan försämras vid 50hz (tex TV-sändningar) och i Cinema Smooth-läget 
Jag är själv en ägare av 7705 och kan bara hålla med om att svärtan är sisådär MEN är du inte en som ser film i ett helt nedsläckt rum så kommer du inse att svärtan förbättras markant men bara en liten lampa i rummet. Annars finns det inte mycket som slår denna tv just nu! Rekomenderas starkt!
Redigerat av Mr.Kräsen, 29 december 2010 - 08:08.
Postad 29 december 2010 - 09:00
Unregisteredfa59fbf5
-
Unregisteredfa59fbf5
-
Lärjunge
-
-
283 inlägg
Jag är själv en ägare av 7705 och kan bara hålla med om att svärtan är sisådär MEN är du inte en som ser film i ett helt nedsläckt rum så kommer du inse att svärtan förbättras markant men bara en liten lampa i rummet. Annars finns det inte mycket som slår denna tv just nu! Rekomenderas starkt! 
Ja den verkar ju grymt bra och jag är ingen "svärtanörd", men att den ska ha en sån onödig bugg (vill jag kalla det faktiskt) känns mkt onödigt. Tycker nästan att det borde gå att lösa via firmware då det inte känns som ett hårdvaruproblem direkt.
Postad 31 december 2010 - 12:22
SerialDex
-
SerialDex
-
Rookie
-
8 inlägg
Har haft den här tv:n i ett par månaders tid nu - och måste bara säga att jag älskar den
Jag var väldigt skeptisk till 3D innan jag köpte denna, och tänkte att det mest var smart att köpa en tv som är lite framtidssäkrad. Men oj vad schysst det är med 3D  Speciellt till ps3:an är det schysst i spel som COD: Black ops.
Tycker jag upptäcker nya grymma funktioner hela tiden.
Den senaste upptäckten är en underbar Samsung-app till iPaden/iphonen. Med den går det att använda iPaden som fjärrkontroll till tv:n, dessutom kan man använda den som tangentbord när man kör internet@tv. Oerhört smidigt! Rekommenderas
Postad 04 januari 2011 - 12:39
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
En liten reflektion över min egen tv. Jag har haft den drygt 1 månad nu och eftersom jag inte hunnit koppla in tv-antennen i nya huset har jag endast använt mig av en extren hårddisk och tvns inbyggda mediaspelare. MKVfiler i 1080 samtliga i bra kvalite. Till min fråga:
Jag har kalibrerat tvn enligt dennis thomsens inställningar och bilden (och tvn) är galet bra men jag reagerar på att svärtan känns dassig. Alldeles för grå. Jag vet inte om jag inbillar mig men svarta partier, ofta lite större, framstår som väldigt grådassiga, nästan som att det ligger en film ovanpå. Detta är dock svårt att upptäcka i mindre svarta partier mitt i bilden.
Är jag ensam om att uppleva detta eller är det något kännt fenomen som uppstår i samsungens mediaspelare?
Tack på förhand!
Postad 04 januari 2011 - 20:43
rikardlarsson
-
rikardlarsson
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag köpte denna tv innan jul och har möjlighet att köra digital-tv via Telia Fiberlan i min lägenhet, men jag har en del funderingar jag vill ha besvarade först.
Jag har förstått att tv:n har en inbyggd digital-tv-mottagare, men inte hittar någon detaljerad information om den. Är den inbyggda mottagaren tillräckligt bra för att inte bli en flaskhals om jag kör HD-kanaler från Telia?
Jag har tänkt köra på kanalpaket Lagom från Telia eftersom jag bara är intresserad av SVT HD än så länge. Om jag har förstått det rätt visas SVT:s hd-kanaler i 720p från Telia, räcker den inbyggda boxen för det? Vore fint om den gör det, för jag är inte sugen på att betala för en Motorola-box. Eller måste jag ha en Motorola-box från Telia för att kunna köra deras kanaler?
Tacksam för kvalitativ hjälp!
Postad 05 januari 2011 - 09:58
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Hej Rikard. Jag kan ha missförstått dig men det du har skaffat är ip-tv? Då kan du dessvärre ej använda tvns inbyggda digitalmottagare för detta ändamål. Den stödjer endast satelitt, kabel samt marksänd tv (obs dock endast lågupplösta svenska marksändningar, bor du i skåne kan du däremot ta emot de danska hd-marksändningarna).
Postad 05 januari 2011 - 16:57
maerklund
-
maerklund
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag har nu haft PS50C7705 hemma i drygt en vecka, köpte ett returex på NetOnNet som var förmånligt nedsatt i pris.
Jag är nöjd överlag men har några funderingar som kanske någon kan kommentera utifrån egna erfarenheter, seriösa gissningar kan såklart vara intressanta. har ni tips på hur jag löser mina problem tar jag tacksamt emot!
1 Jag upplever att den levererar en mycket bra bild, både från högkvalitet SD material via interna DVB-T mottagaren, HDMI från min SD SatBox samt BlueRay via HDMI och MKV HD material via inbyggda mediaspelaren. Jag har ej haft möjlighet att prova HD material från intern DVB-S ännu, väntar på nytt abbonemangskort från CanalDigital...
2 Hanteringsmässigt finns lite att önska. Lite väl invecklade menykommandon för att komma åt vissa funktioner och inställningar. Exvis byte av källa kräver konfirmeringstryck efter val/bläddring vilket irriterar. Det funkar bättre på t ex pana P46G20E som jag provat.
3 Inspelningsfunktion/timeshift funkar bra men irriterande att under inspelning så indikeras i vänstra hörnet "inspelning pågår" vilket stör pågående tittande! Går det att få bort? Genererar oljud från USB-disken när den kontinuerligt läser och skriver på disken. Välj en tyst USB-disk och göm i ett skåp.
4 upplever lite IR men har egentligen ingen referens. Definitivt blir det spår av t ex menyer, textremsor och annan statiskt info men det försvinner ganska fort vid tittande på rörliga bilder efteråt. Ser inga bestående fenomen.
5 Mediaspelarfunktionen fungerar bättre än väntat vid uppspelning från direktkopplad USB.
6 Internet@TV funkar för vad det är värt. Enda appen som jag testat är Google WebPicasa för bildvisning, funkar bra mot mitt eget konto. Tyvärr så skalas inte bilderna upp på skärmen vid bildspel. Har man laddat upp i t ex 1200x800 så visas de med svart ram kring på TV'n även i bildvisningens "fullskärmsläge".
7 Stora problemet just nu för mej är att DLNA funktionen inte funkar som den ska. Jag delar ut mediabibliotek ifrån olika servervarianter på min stationära Windows 7 Ultimate64 dator över trådat 100M hemnätverk, men TV'n hittar dem bara i 5% av fallen!! Oacceptabelt. Jag har provat Win7 Mediaplayer 12, Samsungs egen server applikation samt MEZZMO media server. samma klena resultat. Antingen hittar TV'n alla eller ingen. Har TV'n vid något tillfälle lyckats hitta servrarna så kan man räkna med att de är spårlöst borta efter en omstart av TV'n, och kommer inte tillbaka. Har ej hittat någon systematik i beteendet. Jag har en AC Ryan HD Mini, och den hittar minsann servrarna. Vad kan vara fel med TV'n eller min konfiguration? Ethernet porten är ialla fall inte död eftersom TV'n har lyckats uppdatera programvara över internet samt Internet@TV funkar.
Kan det vara mitt TV ex det är fel på angående DLNA uppkopplingen eller är det ett fenomen som fler drabbas av och som kan bero på nån konfiguration? (Jag vet ju inte varför tidigare köpare returnerade den...)
mvh
Postad 05 januari 2011 - 23:20
Unregisteredab974272
-
Unregisteredab974272
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag har försökt hitta rekommenderade bildinställningar på nätet men kan inte hitta någonting.
Är det någon annan som har lyckats hitta?
Eller någon som har pillat och fått till en bra bild och som vill dela med sig av sina inställningar?
/Niklas
Postad 06 januari 2011 - 09:16
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
cubelibre sök på killen jag skrev om ovan (dennisthomsen.dk) så hittar du en del godis, jag tyckte bilden blev grymm men har nu problem med svärtan istället.
Postad 06 januari 2011 - 12:50
Unregisteredab974272
-
Unregisteredab974272
-
Amatör
-
-
96 inlägg
cubelibre sök på killen jag skrev om ovan (dennisthomsen.dk) så hittar du en del godis, jag tyckte bilden blev grymm men har nu problem med svärtan istället.
Det r en 63 tummare han har va? fast det kanske inte spelar någon roll...
Postad 06 januari 2011 - 14:04
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Köpte denna tv häromdagen och kan säga att jag är hur nöjd som helst...
Dock hade jag oturen om att få ett par glasögon (av tre) där ena glaset inte lirar när man sätter igång 3D...
Dock har jag en fråga:
Jag har köpt in Comhem HD-tv modul och har fått den att fungera (efter intiala pairingstrul som dock även andra har stött på).
Dock får jag en popup-meddelande lite då och då (kanske en gång per timme och som varar i ca 5sek) om att CI-modulen tappar kontakt/ingen anslutning eller liknande...
Är det någon annan som har HD-modulen som har sett samma problem?
Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 06 januari 2011 - 14:05.
Postad 07 januari 2011 - 13:43
Unregisteredc120a6b5
-
Unregisteredc120a6b5
-
Amatör
-
-
68 inlägg
jag har haft min nu i ca 1 månad och är så fruktat nöjd. så otroligt mkt tv för pengarna. snygg design, bra bild, ljudet suger dock men jag kör ändå genom receiver så mig gör det inget vilken tv det hade varit. men det här köpet e jag defenitivt inte missnöjd med. ingen buzzing heller. film, spel, tv e riktigt fint. vanlig tv ser inte alls dumt ut. även om man föredrar hdtv rakt igenom. tog en bild dock med bara iphone men det får duga så länge. =)
Bifogad fil(er)
-
tv.jpg 40,04K
2 Antal nerladdningar
Postad 08 januari 2011 - 13:04
zaint_it
-
zaint_it
-
Rookie
-
5 inlägg
Köpte denna tv häromdagen och kan säga att jag är hur nöjd som helst...
Dock hade jag oturen om att få ett par glasögon (av tre) där ena glaset inte lirar när man sätter igång 3D...
Dock har jag en fråga:
Jag har köpt in Comhem HD-tv modul och har fått den att fungera (efter intiala pairingstrul som dock även andra har stött på). Dock får jag en popup-meddelande lite då och då (kanske en gång per timme och som varar i ca 5sek) om att CI-modulen tappar kontakt/ingen anslutning eller liknande...
Är det någon annan som har HD-modulen som har sett samma problem?
Jepp, jag har samma problem. Hjälper oftast att starta om TVn, men inte alltid, grymt irriterande.
Postad 08 januari 2011 - 13:42
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jepp, jag har samma problem. Hjälper oftast att starta om TVn, men inte alltid, grymt irriterande.
Jag tror att jag kan ha hittat lösningen... Via Inställningar-->Common Interface-->CI-meny-->Alternativ-->Meddelandevisning så skall du kunna välja att aktivera/avaktivera meddelanden. Efter ha avaktiverat detta så har jag inte fått någon felmeddelande... Dock har jag bara hunnit titta några timmar sen dess, men so far so good :-)
Postad 08 januari 2011 - 15:16
breakmachine
-
breakmachine
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det något mer än jag som tycker att det är något skumt med stora rörelser?
Speciellt när jag kollar på TV6 känns det som om allt rör sig pyttelite för fort eller att skärpan gör att det känns som man filmat i sportmode (kortare bländartid). Kollade på en film från usb-minne med inbyggda media playern och blev riktigt illamående efter ett tag. Jag valde Plasma just av den anledning att jag tycker att lcd/led-skärmar lider av just det här problemet. Har testat massor av inställningar och motion judder cancellation utan framgång.
Vad säger ni? Nån som känner igen det här?
//// ändring
stängde av motion judder cancellation och film-mode och nu ser det tokbra ut
Redigerat av breakmachine, 09 januari 2011 - 16:08.
Postad 09 januari 2011 - 17:24
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1 292 inlägg
Är det något mer än jag som tycker att det är något skumt med stora rörelser?
Speciellt när jag kollar på TV6 känns det som om allt rör sig pyttelite för fort eller att skärpan gör att det känns som man filmat i sportmode (kortare bländartid). Kollade på en film från usb-minne med inbyggda media playern och blev riktigt illamående efter ett tag. Jag valde Plasma just av den anledning att jag tycker att lcd/led-skärmar lider av just det här problemet. Har testat massor av inställningar och motion judder cancellation utan framgång.
Vad säger ni? Nån som känner igen det här?
//// ändring stängde av motion judder cancellation och film-mode och nu ser det tokbra ut 
Vad kör du för inställningar nu när du stängt av film-mode?
Postad 11 januari 2011 - 22:15
Unregisteredbd45d7c0
-
Unregisteredbd45d7c0
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Då var det dags för mitt första inlägg här, har tänkt om och om igen att skapa en användare här men har inte kommit till skott, har besökt sidan i flera år och häpnats av folks underbara biorum osv! Det jag nu ska fråga er har jag försökt hitta svar på efter att ha gått igenom X antal sidor på AVS-forum, componentforum osv. Jag köpte denna tv för ca 15 dagar sen och är i break-in/inkörningsperioden. Min ambition är att köra 250h av plasma break in dvd http://www.eaprogramming.com Frågan är då, vet nån av er om det öht går att hitta i service-menyn hur många timmar den har gått. Går jag in på den här sidan http://samsungplasma...image_retention så verkar inte informationen stämma längre för den här TVn. Tack på förhand! MVH Olle
Postad 12 januari 2011 - 15:56
Liox
-
Liox
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Om ni läst mitt tidigare inlägg så ser ni att jag haft problem med mitt köp,efter 2st panelbyten och nu sista gången moderkortet så är tv:n helt felfri.
Tv:n vid köp hade pixelfel,extrem retention samt ghosting i 3d som inte var av denna värld i ,andra panelen var helt felfri från retention men hade ännu mer pixelfel än första, men ghostingen var kvar.Så vid sista besöket de gjorde häromdagen byttes panelen igen samt moderkortet till tv:n och voila,ingen retention,inga pixelfel och ghostingen i 3d är det som natt och dag,visst kan den förekomma men nu kan man iaf titta på 3d film utan att vilja slänga ut tv:n.
Och det mest fantastiska av allt var faktiskt Samsungs hantering av allt detta,inga som helst problem,inga ifrågasättande av mina fel alls när man pratade med dem i telefon,inte en tendens till att försöka slingra sig.En eloge till Samsung faktiskt och nej,jag jobbar inte för dem
Postad 12 januari 2011 - 23:01
mrnis
-
mrnis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Om ni läst mitt tidigare inlägg så ser ni att jag haft problem med mitt köp,efter 2st panelbyten och nu sista gången moderkortet så är tv:n helt felfri. Tv:n vid köp hade pixelfel,extrem retention samt ghosting i 3d som inte var av denna värld i ,andra panelen var helt felfri från retention men hade ännu mer pixelfel än första, men ghostingen var kvar.Så vid sista besöket de gjorde häromdagen byttes panelen igen samt moderkortet till tv:n och voila,ingen retention,inga pixelfel och ghostingen i 3d är det som natt och dag,visst kan den förekomma men nu kan man iaf titta på 3d film utan att vilja slänga ut tv:n. Och det mest fantastiska av allt var faktiskt Samsungs hantering av allt detta,inga som helst problem,inga ifrågasättande av mina fel alls när man pratade med dem i telefon,inte en tendens till att försöka slingra sig.En eloge till Samsung faktiskt och nej,jag jobbar inte för dem 
Grattis! Skönt att det ordnade sig för dig, även om det säkert var jobbigt medan det strulade. Nu kan du njuta lika mycket som vi andra av en grym TV. Mvh Mrnis
Postad 13 januari 2011 - 09:59
PhilipK
-
PhilipK
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
hej! har någon av er som har 50C7705 testat att spela xbox360 eller ps3 på tvn? om så är fallet, har ni haft några problem med retention? om ni haft retentionproblem, hur länge har ni då spelat? hur är input lag? har själv funderat lite på denna tv, i 63 tums utförande, men är orolig för framförallt retention då jag spelar en del, sen är ju givetvis låg input lag väldigt viktigt också. lite feedback vore kanon! tack.
Postad 15 januari 2011 - 14:10
Liox
-
Liox
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej igen! Tänkte berätta en sak,efter de 2 pixel defekta panelerna byttes även moderkortet för att få tillrätta på den extrema crosstalken jag hade och tv:n blev helt undebar efter det.Så döm av min förvåning när jag slår på den och upptäcker att jag har lika extrema crosstalk(ghosting) som tidigare.Det enda jag gjort dagen innan var att uppgradera firmwaren online från 1016 till senaste 3005,detta gjordes även på den första innan jag nästan tittat på den.Letade därefter runt i lite engelska forum och hittade många som hade samma problem,att efter uppgradering blev 3D dålig (ghosting). Så jag nedgraderade helt enkelt firmwaren till 1016 igen och ghostingen var i regel borta,kikade därefter igenom vad uppgraderingarna gör och det var inget speciellt,iaf inget som jag bekymrar mig över.Så min rekomendation är att har ni version 1016,uppdatera EJ.Valde just 1016 igen pga av att de som är hardcore tv tittare har kommit fram till att den är bäst av de som finns,bla att 3d funkar i det närmaste klockrent och bildmässigt i 2d är det ingen extrem skillnad. Blev lite orolig ett tag men efter nedgraderingen är den klockren igen  Samsung borde känna till att Firmwaren kan ställa till det med crosstalk,märkligt. Här är lite info för den som vill göra det http://www.avforums....g-c-series.html
Redigerat av Liox, 15 januari 2011 - 16:30.
Postad 16 januari 2011 - 17:32
Unregisteredb300af9a
-
Unregisteredb300af9a
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon som skillnaden mot PS50C7700?
Är det en gråimporterad modell?
Postad 16 januari 2011 - 18:21
Liox
-
Liox
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Postad 16 januari 2011 - 18:27
Unregisteredb300af9a
-
Unregisteredb300af9a
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Om man inte är intresserad av 3-d funktionerna är det fortfarande en tv att satsa på eller blir det dyra extrapengar för ngt man troligtvis inte kommer utnyttja i någon större grad?
Postad 16 januari 2011 - 19:23
reboot81
-
reboot81
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Mina första iakttagelser av nyinköpt PS50C7705.
Har inget att jämföra med, men bilden är toppen. Finner inget att klaga på, och då kör jag ändå på låg ljusstyrka/kontrast/ljuselement nivåer.
Det enda jag stör mig på hittills är att jag har ett par gratis digitalkanaler och resten analogt, har inte funnig något sätt att lägga in analoga och digitala kanaler i samma lista. (Pil upp från digital TV2 till analog TV3 osv)
Har kört avi/mkv 1080p AC3 med separat undertext fil via nätverk från Mac:en som kör Serviio (DLNA server). Smidigt.
Visa JPG via lösningen ovan gick fint, dock behöver man bilder som är rätt stora (1080 på höjden), annars fylls inte skärmen upp med bilden. (går zooma in i enskild bild, ej skala upp/anpassa bildspelet)
Streama MP3 från en Twonky (DLNA) server med hjälp av gratis app till iPhonen. Eyecon 2.3.0 hette den visst.
Samsungs app 'TV Remote' fungerade utmärkt i början, men efter att ha kört Eyecon har den slutat att fungera...
(Edit: manuella nätverksinställningar fixade detta)
Brum/buzzing, ja det hörs tydligt när man kryper bakom och sätter i sladdar osv. Inget jag kan höra 3m ifrån.
Fjärren är stilren, men tar ett tag innan man lär sig vart alla knappar sitter.
Har provat två olika USB-minnen för att spela in/timeshifta. Fungerade inte. Extern hårddisk, Lacie 160Gb/4200rpm fungerade fint, fastän den har usel prestanda. Endast digitala kanaler går att spela in/timeshifta.
edit: 320GB SATA i låda ->USB (1port). Partionerad på vista burken i två delar, lät TV:n formattera ena för inspelning timeshift, den andra partionen fyller jag med filmer från datorn. Spela in ett program och stänga av TV:n funkar fint. Mycket praktiskt.
Redigerat av reboot81, 05 februari 2011 - 22:24.
Postad 17 januari 2011 - 13:51
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Hej igen
Jag har nu felsökt den gråaktiga bilden (upplevs som dassig svärta) på min tv genom att ändra de flesta inställningarna men framförallt cellljusstyrka samt brightness men denna gråaktiga hinnan lägger ändå kvar ovanpå bilden. Det är så pass markant att min gamla halvdåliga 32" samsung lcd upplevs som bättre avseende svärta och detta kan ju inte vara rätt? Finns det någon som kan guida mig i detta eller känner till liknande fel? Just nu känns det som att samsungs kundtjänst får ett litet samtal snart.
Köpte en likadan tv till farsan och tänkte försöka bege mig det och jämföra.
Tack på förhand!
Postad 18 januari 2011 - 11:51
Liox
-
Liox
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Pratade med Samsung pga att jag undrade om ny firmware efter 3005 ang crosstalk/ghosting i 3D eftersom min blivit ganska bra efter nedgradering till 1016 mot för 3005.Det märkliga är att enligt dem så får de inga felanmälningar pga crosstalk i 3d och enligt dem förekommer inte detta på plasman och det är definitivt inte firmware relaterat,hmm???
Så då vet ni alla som har crosstalk,den existerar inte enligt Samsung och att de bytte mitt moderkort pga den är då märkligt.
Nya moderkortet med 1016 knappt nån crosstalk,efter 3005 firmware uppgradering mycket crosstalk.
Efter nedgradering till 1016 igen knappt nån crosstalk igen men enligt Samsung hade inte detta med firmwaren att göra.
Har ni denna tv helt utan crosstalk,med lite eller mycket störande?
Kanske ska tillägga att jag tycker bilden i 2D och 3D är helt enormt bra så tv:n är helt grym,men det är de små detaljerna som är störande
Redigerat av Liox, 18 januari 2011 - 11:53.
Postad 18 januari 2011 - 14:45
MickeWi
-
MickeWi
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Läste på AVS forum om nedgradering till 1016 men orkade inte sätta mig in i det för rädsla av att göra fel. Är detta svårt? Skulle vilja se om det gör någon skillnad i ghosting.
Tacksam för svar
//Micke
Postad 18 januari 2011 - 20:13
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Fråga gällande service menyn:
Service menyn man kommer åt genom fjärrkontroll och följande kombination när tv:n är avstängd: INFO + MENU+ MUTE + strömknapp. Man kommer ut igen genom att trycka på strömknappen.
Notera att detta reset:ar bildinställningarna!
Jag ser bla följande i service menyn (till höger)
..
EDID SUCCESS
CALIB: AV X COMP X PC X HDMI X
...
vilket andra användare på nätet tror kan indikera på att kalibrering inte har utförts. I så fall hade det stått en "0" efter varje källa, som vissa andra användare har på sin tv.
Dessutom när man går in i ADC/WB menyn så händer får man bara upp en rad med information om den källan man för närvarande tittar på...
Observerna att jag inte har rört ngt eller ändrat några som helst inställningar (tanken var att bara hitta hur många timmar tv:n har varit igång, vilket detta ändå inte hjälpte mig)
Min fråga är om fler som har varit inne på system menyn upptäckt samma sak, dvs X efter varje källa?
Jag har den senaste versionen (3005.1) som jag uppdaterade från version 3003 som följde med tv:n.
Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 18 januari 2011 - 20:19.
Postad 19 januari 2011 - 12:14
Unregistered8e4a640b
-
Unregistered8e4a640b
-
Amatör
-
-
96 inlägg
någon här som med har beställt sin PS50C7705 från fyndbörsen,då dom hade erbjudande att man skulle få 3d filmer m.m. ,
man skulle fylla i person uppgifter på samsungs sida tror jag det var, så skulle dom skicka filmerna,har någon fått filmerna ännu????
,jag har ej fått dom ännu o det har gått ca 1månad nu:( sen jag fick hem teven.
/P
Redigerat av Unregistered8e4a640b, 19 januari 2011 - 12:15.
Postad 19 januari 2011 - 16:24
Crusty911
-
Crusty911
-
Rookie
-
2 inlägg
någon här som med har beställt sin PS50C7705 från fyndbörsen,då dom hade erbjudande att man skulle få 3d filmer m.m. , man skulle fylla i person uppgifter på samsungs sida tror jag det var, så skulle dom skicka filmerna,har någon fått filmerna ännu???? ,jag har ej fått dom ännu o det har gått ca 1månad nu:( sen jag fick hem teven.
/P
Fick mina filmer i förra veckan så det verkar ha fungerat. Skickade in min voucher i mitten av december så det tar litet tag. Kan lägga in en fråga gällande buzz, vet att detta tagits upp flertalet gånger men blir inte klok på om denna modell ska buzza eller inte. Detta är min andra PS50C7705 då 3D fuktionen var trasig på den förra. Hoppades då att detta var endast ett måndags ex. eftersom många sagt att den inte låter alls. Fick min nya nu i vecka och den låter lika illa den. Visst kan man överrösta ljudet med att höja volymen en massa men tycker inte den borde buzza såpass mycket att man stör sig på den... Hade en LCD låne tv och denna gav inte ifrån sig ett ljud, inte ens när mute var på. Är det så att alla låter, men att alla inte är lika känsliga för buzzingen? Kan tillägga att man sitter mellan 3-4 m ifrån och hör detta ändå...
Postad 19 januari 2011 - 17:08
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Fick mina filmer i förra veckan så det verkar ha fungerat. Skickade in min voucher i mitten av december så det tar litet tag.
Kan lägga in en fråga gällande buzz, vet att detta tagits upp flertalet gånger men blir inte klok på om denna modell ska buzza eller inte. Detta är min andra PS50C7705 då 3D fuktionen var trasig på den förra. Hoppades då att detta var endast ett måndags ex. eftersom många sagt att den inte låter alls. Fick min nya nu i vecka och den låter lika illa den. Visst kan man överrösta ljudet med att höja volymen en massa men tycker inte den borde buzza såpass mycket att man stör sig på den... Hade en LCD låne tv och denna gav inte ifrån sig ett ljud, inte ens när mute var på. Är det så att alla låter, men att alla inte är lika känsliga för buzzingen? Kan tillägga att man sitter mellan 3-4 m ifrån och hör detta ändå...
Köp en LG-plasma om du vill slippa buzz. Har haft en del Samsung-polasmor hemma och alla har buzzat otroligt mycket. Tycker själv också att LG gör bättre plasmor än Samsung. Kan rekommendera LG px950 som jag själv har. Ingen buzz och ingen IR, som också var extrem på Samsung-plasmorna.
Postad 19 januari 2011 - 17:10
Unregistered986e739b
-
Unregistered986e739b
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Även jag har fått mina 3d filmer
Jag har ingen buzz på min tv
Postad 19 januari 2011 - 17:44
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
någon här som med har beställt sin PS50C7705 från fyndbörsen,då dom hade erbjudande att man skulle få 3d filmer m.m. , man skulle fylla i person uppgifter på samsungs sida tror jag det var, så skulle dom skicka filmerna,har någon fått filmerna ännu???? ,jag har ej fått dom ännu o det har gått ca 1månad nu:( sen jag fick hem teven.
/P
Jag skickade in kupongen 20/12 och har ännu inte fått något.
Postad 19 januari 2011 - 17:57
Unregistered986e739b
-
Unregistered986e739b
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Jag skickade in kupongen 20/12 och har ännu inte fått något. 
Jag mailade dem innan jag fick mina filmer, dem sa att filmerna kommet att skickas ut i flera omgångar.
Postad 19 januari 2011 - 18:51
lostsoul
-
lostsoul
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
I mailet står det "några veckor" vilket jag tolkar som 2-3 veckor. Men den som väntar på något gott...  Annars? Är ni nöjda med filmerna?
Postad 19 januari 2011 - 23:04
Liox
-
Liox
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ang buzz,jag sitter på ca 3-3,5 meter och har jag helt tyst och det är tex stillbild som är vit eller någon annan bild med mycket ljus eller kontrast så kan jag höra min men har aldrig tänkt på det eller hört det under vanligt filmtittande så därför spelar det ingen roll.Gled föresten in i en butik och köpte Sony BDP-S570 för att testa om den lilla ghostingen jag kan märka av ibland försvinner helt,kört på en ps3 hittils.Ska bli intressant att se,om inte det försvinner helt så åker den tillbaka till butiken.
Postad 20 januari 2011 - 10:48
Unregistered8e4a640b
-
Unregistered8e4a640b
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Även jag har fått mina 3d filmer
Jag har ingen buzz på min tv
jag har inte heller någon buzz på min teve ,inte vad jag har hört iallafall;) är kanske döv;)
Postad 27 januari 2011 - 15:31
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ny version ute!
T-VALDEUC-3006.2
. Power On error when CAM is inserted
(especially, Samsung CAM, T-REX CAM, Orecrypt CAM, Boxer CAM)
. Audio is cut off when playing recorded TV with specific stream in Poland
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
. Add Yahoo widget(Internet @TV)
. ''Digital text'' menu is not showed when selecting ''Estonia'' as country. (Estonia)
. Latch up sometimes when entering ''3D Optimisation'' with 3D ''on''
. [PDP TV] Judder with 3D ''smooth'' mode (24Hz => 60Hz)
. Recorded TV is stopped if TF1 widget is played on TF1 channel.
. When watching and turning off/on several times, network setting is failed.
(Mac address error)
. Add the requirement of SkyD (Germany)
. Add Slovenian
Undrar om 3D-kvalitén har förbättras jämfört med versioner < 3XXX?
Redigerat av Unregisterede66b2ebb, 27 januari 2011 - 15:35.
Postad 27 januari 2011 - 15:48
Snarko
-
Snarko
-
Användare
-
-
105 inlägg
. Add ''Nordic'' region in PnP step with T2 Tuner
Va? Den här har väl inte DVB-T2-tuner väl? Är det någon som har en aning om vad som menas...?
Postad 27 januari 2011 - 16:06
Unregisterede66b2ebb
-
Unregisterede66b2ebb
-
Användare
-
-
105 inlägg
Va? Den här har väl inte DVB-T2-tuner väl? Är det någon som har en aning om vad som menas...?
Om jag inte minns helt fel så såg man samma beskrivning även för när 3005.1 kom ut... Har man åtgärdat samma bugg två gånger? ehm...
Postad 28 januari 2011 - 09:52
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
En del i denna tråd säger att 7705 inte har mycket bättre svärta än 685 och sen säger några att 685 har helt kass svärta. vilket skulle innebära att 7705 är steget över helt kass. Jag tycker detta är lite konstigt om man tittar på flatpanelsHD:s tester. pk950 och g20 som enligt många har ganska bra svärta har fått samma värden, 0.04 cd/m2 och 7705 fick 0.06 cd/m2. Värderna säger inte mig så mycket dom ser snarlika ut enligt mig som är en glad amatör. Är det så grotesk skillnad från 0.04 till 0.06? är det skillnaden mellan bra och helt kass?
Postad 29 januari 2011 - 14:13
Mygel
-
Mygel
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Fick denna TV för en vecka och har nu kört igenom en del material på den. Överlag är jag nöjd.
- Bra bild med klara färger och en svärta som jag är nöjd med.
- Ingen buzzning.
- Ingen IR (även efter att ha spelat TV-spel)
- Väldigt likt LCD TV i rörelser (dvs hemmavideo stucket). Kan det bero på hz??
Jag undrar dock om andra PS50C7705 oxå märker att den genererar en massa värme? Varmaste plasma som jag har sett om jag inte har helt fel. Nästan som ett extra element ibland! Beror antagligen på att den är så tunn, men är det något att ligga sömnlös över?
Postad 30 januari 2011 - 12:13
drogoth
-
drogoth
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Fick denna TV för en vecka och har nu kört igenom en del material på den. Överlag är jag nöjd.
- Bra bild med klara färger och en svärta som jag är nöjd med. - Ingen buzzning. - Ingen IR (även efter att ha spelat TV-spel) - Väldigt likt LCD TV i rörelser (dvs hemmavideo stucket). Kan det bero på hz??
Jag undrar dock om andra PS50C7705 oxå märker att den genererar en massa värme? Varmaste plasma som jag har sett om jag inte har helt fel. Nästan som ett extra element ibland! Beror antagligen på att den är så tunn, men är det något att ligga sömnlös över?
Det med LCD rörelser, stäng av motion judder canceller i bildinställningsmenyn så försvinner det fenomenet.....
Postad 30 januari 2011 - 13:28
Mygel
-
Mygel
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Det med LCD rörelser, stäng av motion judder canceller i bildinställningsmenyn så försvinner det fenomenet.....
Tac. Upptäckte den funktionen efter ha skrivit inlägget. Rätt många olika inställningar som kan göras och det är svårt att hitta tid att sätta sig in i alla... Innan fanns det en länk till någon snubbes inställningar som tydligen var bra. Någon som har den länken?
Postad 30 januari 2011 - 18:49
Sofus
-
Sofus
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tac. Upptäckte den funktionen efter ha skrivit inlägget. Rätt många olika inställningar som kan göras och det är svårt att hitta tid att sätta sig in i alla...
Innan fanns det en länk till någon snubbes inställningar som tydligen var bra. Någon som har den länken? http://dennisthomsen...w-and-settings/
Postad 01 februari 2011 - 09:28
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
Jag har provat dom men jag tyckte nog inte att det blev så himla bra, mätmässigt kanske men inte fröjd för ögat.
Postad 01 februari 2011 - 10:21
Unregistered28078
-
Unregistered28078
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har provat dom men jag tyckte nog inte att det blev så himla bra, mätmässigt kanske men inte fröjd för ögat.
Jag kör med de inställningarna och det ser riktigt bra ut, har dock kommit på att bilden blir till den bättre med senare firmware men man får samtidigt ghosting i 3D så jag följde en guide via AVSForum för att återgå till en tidigare firmware. 3D bilden är mycket bra men vanlig digital-TV samt HD material är sämre. Tänk bara på att inte hämta hem senaste uppdateringen från Samsung då det inte finns möjlighet att återgå till äldre versioner från den. //Enzio
Postad 02 februari 2011 - 14:23
stinger32
-
stinger32
-
Forumräv
-
-
529 inlägg
hmmm har senaste programvaran, är det bara att slänga tv:n nu?  går det inte att gå tillbaka verkligen?
Postad 03 februari 2011 - 18:45
zaint_it
-
zaint_it
-
Rookie
-
5 inlägg
Jahopp, idag dog min TV. Grabben satt och kollade på Shrek 3D när bilden blev svart. TV går att starta och den reagerar på IR, men tänds aldrig upp. Ska ringa Samsung imorgon
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|