PSN+ (Playstation Plus)
Postad 13 June 2013 - 21:04
12th June: Uncharted 3 Drake’s Deception (Single Player)
12th June: LittleBigPlanet Karting
12th June: XCOM: Enemy Unknown
Men inte dessa:
29th May: Kingdoms of Amalur: Reckoning
29th May: ICO and Shadow of the Colossus HD Collection
29th May: Demon’s Souls
5th June: Rayman Origins
5th June: Coconut Dodge Revitalised
Har jag förstått det rätt?
Några andra fördelar med plus? (utöver rabatter och mp-online till PS4)
Har taskigt med pengar nu, nackdelar med att ta en 3 månaders innan man tar ett helt år?
Eller fördelar att ta på ett år?
Postad 13 June 2013 - 21:10
Andra fördelar:
Cloud saves, auto-synk av trophies, nedladdning av patchar - Alla dom där har jag ställt in så min PS3 kopplar upp sig varje morgon vid 05:00 och gör det. Sen stänger den ner sig igen. När jag väl drar igång den igen så ser jag först en lista på vad som gjorts under natten.
Sen får man rabatt på spel, tillgång till vissa betan tidigare än "vanliga dödliga" - Har jag missat något tro?
Postad 13 June 2013 - 21:24
Vad harcdu för storlek på din hårddisk i nuläget?Ojojoj, ja då får jag slå till! Tack!
Postad 13 June 2013 - 21:30
Såg att några spel var att man fick prova på dem en timma, men det var inga av dem i den listan eller?
Helt sjukt värde om alla de är fulla spel.
Postad 13 June 2013 - 21:40
https://www.prisjakt...t.php?p=1158527 (Hitachi 1TB, 2,5", 9,5mm hög)
ikväll och börjar fundera över framtiden
Postad 13 June 2013 - 21:44
Det är triallistan du tänker på.Eeh, 80 GB, så jag får köra nått spel i taget...
Såg att några spel var att man fick prova på dem en timma, men det var inga av dem i den listan eller?
De får man bara spela i en timme, tyvärr.
Postad 13 June 2013 - 21:45
Eeh, 80 GB, så jag får köra nått spel i taget...
Ladda ner och ta avbryt direkt, så är det som att du hämtat spelen och även när dom tas bort från listan så kan du ladda ner gratis
Redigerat av Fiddey, 13 June 2013 - 21:46.
Postad 13 June 2013 - 21:54
Det var ungefär så jag reagerade när jag skaffade det medTack för alla svar, fattar inte vad jag väntat på, haha!
Bara att fråga på när du har något du undrar över...
Postad 13 June 2013 - 22:03
Postad 13 June 2013 - 23:39
Tack för alla svar, fattar inte vad jag väntat på, haha!
Ett annat tips är att dom senaste åren har plus kostat 395:- har jag för mig för ett år om man köper i september.
Postad 13 June 2013 - 23:40
Postad 13 June 2013 - 23:47
Ja innan jul är det ju fina priser på PS+-abonnemangKostade 360kr bara för några veckor sen av någon anledning - kommer inte ihåg vad som "firades". 360kr annars i december har det varit varje år.
Postad 14 June 2013 - 09:47
Postad 14 June 2013 - 14:50
Postad 14 June 2013 - 19:29
Någon som hittat lösningen till det här?
Postad 14 June 2013 - 21:12
Jag har både 2D och 3D i min lista. Vad ska man med de till?Någon som vet vart man hittar 2D Movies-delen till Uncharted 3 (PS+) ? Hittar inte den i min download list i PSN Store, den finns inte i butiken heller. Går man in på Extras i spelets meny så ser man bara vad som är tillgängligt i PSN Store - Inga filmer där inte.
Någon som hittat lösningen till det här?
Postad 14 June 2013 - 21:20
Det är mellansekverserna i spelet. Både dom vanliga och dom för 3D-apparaterna. Bl a Naughty Dog och Insomniac Games brukar gömma sina laddningstider bakom dom klippen så spelet känns som en helhet utan laddningstider.Jag har både 2D och 3D i min lista. Vad ska man med de till?
Postad 14 June 2013 - 21:26
Så det är 25Gb download????!!!!! (3D antar jag är Avatar-3D? så det kan jag skippa)Det är mellansekverserna i spelet. Både dom vanliga och dom för 3D-apparaterna. Bl a Naughty Dog och Insomniac Games brukar gömma sina laddningstider bakom dom klippen så spelet känns som en helhet utan laddningstider.
Tur jag har 250 Gb modellen...
Blir inge uncharted idag iaf. Har uncharted 3 först i download listan sedan ca 50 Gb innan det är dags för mellansekvenserna. Har tankat sedan 19 och är bara uppe i 75% av uncharted
Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 June 2013 - 21:28.
Postad 14 June 2013 - 21:33
Så det är 25Gb download????!!!!! (3D antar jag är Avatar-3D? så det kan jag skippa)
Tur jag har 250 Gb modellen...
Mnjaaaah, det är 11+12+4GB (MP) så det är lite mer... + att du behöver det dubbla i ledigt utrymme då det där bara är installationsfiler. Fundera på att köpa en 1TB disk - 549kr i dagsläget. Kolla gårdagens inlägg i den här tråden så skriver jag om vad man ska tänka på.
Postad 14 June 2013 - 21:42
Jag har redan en TB disk. Hur formaterar man en sån så det funkar med PS3?
Postad 14 June 2013 - 21:51
Det står i manualen. Men lite snabbt, först tar du backup på din hårddisk till en extern hårddisk. Funktionen hittar du i menyn "Settings" (eller vad den hette) nästlängst till vänster. När det är klart efter några timmar så avaktiverar du ditt system under "Account Settings" i menyn nästlängst till höger (När man byter hårddisk så räknas det som ett nytt system, du får ha nedladdade spel på två olika system). Sen är det bara att byta hårddisk fysiskt (läs manualen eller googla). Med den nya hårddisken i så vill PS3an formatera den - Let it do that. Sen, är det bara att gå in på menyn "Settings" och välja "Restore System" - OBS, det går inte på en kvart.Pausade allt utom Unchartedfilerna. 100Gb ledigt.
Jag har redan en TB disk. Hur formaterar man en sån så det funkar med PS3?
För att slippa tillfällig extern backuphårddisk så har jag beställt en USB-to-SATA-sladd, läs mer om det i följande inlägg:
https://www.minhembi...0
Postad 15 June 2013 - 08:48
Postad 17 June 2013 - 14:17
Postad 17 June 2013 - 14:26
om han är inloggad på det kontot och det inte är ett spel som går att spela utan plus (free2play, MMOs m.m.) så kommer han inte kunna spela multiplayerTänkte höra en sak om ni vet... Jag har ju mitt konto med plus, och grabbens är ett USA konto utan plus. Betyder detta att han inte kommer att kunna köra multiplayer på ps4:an sedan?
Han kan spela multiplayer på de andra "vanliga" spelen om han är inloggad på ditt konto.
Postad 17 June 2013 - 18:22
Postad 17 June 2013 - 18:55
Ja, jag hade samma problem. Det var något fel i första filen så skit i download list, gå in i butiken och ladda ner spelet därifrån igen. Då får du Singleplayer, Multiplayer, 2D Movies och 3D Movies att ladda ner.Nu har jag laddat ner Uncharted 3 två gånger och installerat det men får fortfarande inte fram spelet i min spellista. Det finns alltså inte överhuvudtaget där. Alla andra spel jag laddat ner finns..bl.a X-com. Någon som har liknande problem?
Sen funkar spelet - Spelade precis.
Postad 17 June 2013 - 20:41
Postad 17 June 2013 - 20:48
Japp samma fel hos mig tänkte precis lägga ett inlägg och kolla om någon annan hade samma fel för google hjälpte mig inte, Så nu kör jag på Colins lösning och hoppas det funkar. Tar sin lilla tid ladda ner bara på 24mbit Adsl linan vilket jag redan gjort två gånger. Så 3e gången gilt nuNu har jag laddat ner Uncharted 3 två gånger och installerat det men får fortfarande inte fram spelet i min spellista. Det finns alltså inte överhuvudtaget där. Alla andra spel jag laddat ner finns..bl.a X-com. Någon som har liknande problem?
Postad 17 June 2013 - 21:02
Postad 17 June 2013 - 21:12
Tror det ligger kvar på disken , Jag har demon souls,xcom+infamous på disken och det blir ca 30GB, systeminformationen säger jag har använt 328 av 465 GB. Så nog ligger uncharted filerna kvar någonstans och skräpar som man laddat ner och installerat ? Sedan har jag en additional content till uncharted som ligger under speldata på 22GB.Ja, jag tog också ner Singleplayer två ggr o PS3an installerade den men dom syns inte... Frågan är, är dom verkligen kvar o tar plats för mig eller vadå? Ser inte installationerna under PS3 Game Data... Det är trots allt 32GB som tas upp på hårddisken av något oanvändbart... ?
Postad 17 June 2013 - 21:54
PS4 auto updates and social features are NOT behind the PS+ paywall. Gaikai fee TBD.#1
Originally Posted by David Scammell:
"If you choose not to subscribe we are still gating relatively little in many senses, so access to online catch-up TV and online movie services sit outside of the gate, for example. The social features of PS4 and PS4 games sit out of the subscription service... things like auto-updates on PS4 sit outside of PlayStation Plus, so we're trying to be as balanced and as fair as we possibly can. If you choose to pay the subscription, yes, you get one important element of modern-day gameplay, but you also get fantastic value in games, including the PlayStation Plus Edition of DriveClub."
Auto-update functionality had previously only been available to PS Plus subscribers on PS3, and though it isn't yet clear what Gara means by PS4's "social features", it's possible he could be referring to the console's broadcasting and video upload features.
Originally Posted by David Scammell:
Whether PlayStation Plus users will be required to pay an additional fee for access to PS3 title streaming through Gaikai, however, is still undecided.
"In short, we haven't decided," said Gara when asked whether the firm plans to introduce additional PlayStation Plus tiers to accommodate backwards-compatibility streaming. "The Gaikai developments are exciting. The Remote Play feature which we're particularly excited about not just benefits PS4 but PS Vita - that uses some Gaikai technology.
"But secondly, the full cloud gaming service comes a bit later – we announced that 2014 will start to see that introduced for PS3 titles in the US, and we'll start to see a gradual increase in consoles, titles, devices and countries involved as we go forward, so there is a plan there to bring the PlayStation experience to more devices out of the cloud using the Gaikai that will broaden over time.
"Will that be part of PlayStation Plus? I genuinely don't know. Will that require some other, different charging mechanism? Perhaps. We just haven't sat down to answer that question yet." http://www.videogame....s_changes.html
Postad 17 June 2013 - 22:01
Jag behövde ladda ner Free to Play MP för att det skulle synas.Nu har jag laddat ner Uncharted 3 två gånger och installerat det men får fortfarande inte fram spelet i min spellista. Det finns alltså inte överhuvudtaget där. Alla andra spel jag laddat ner finns..bl.a X-com. Någon som har liknande problem?
Postad 18 June 2013 - 15:25
Det är väl i mitten av månaden de nya spelen brukar att komma?släpps dom nya spelen i månadsskiftet? finns några rykten om vad det kan tänkas vara för spel? jag håller på att tanka hem alla som kommit nu, men har fått blodad tand för ps+ efter att ha ägt det i över ett halvår utan att ladda hem något (efterbliven som man är).
Postad 18 June 2013 - 15:52
Et ej ska jag erkänna. Tycker att det droppas lite när som helstDet är väl i mitten av månaden de nya spelen brukar att komma?
Postad 18 June 2013 - 16:37
Resterande brukar mest vara gåvor.
Postad 18 June 2013 - 23:22
Nu när jag just fått nytt jobb och pengarna kommer börja trilla in nästa månad så blir det definitivt att ge sig in i detta!
Postad 19 June 2013 - 06:40
Det är väl i mitten av månaden de nya spelen brukar att komma?
Postad 19 June 2013 - 15:25
In summary
Leaving PS Plus in July:
- 3rd July: Kingdoms of Amalur – Reckoning
- 3rd July: Lord of the Rings War in the North
- 3rd July: The Cave
- 3rd July: Rayman Origins
- 3rd July: Coconut Dodge
- 3rd July: Battlefield 3
- 3rd July: Payday: The Heist
- 3rd July: Saints Row the Third
- 3rd July: Ninja Gaiden Sigma Plus