Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alien Blu-Ray Anthology

648 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Alien Anthology Box (Blu-ray) (Filmer) 2 9.179998 (49) Inga priser
Alien Anthology - Limited Egg Edition (Blu-ray) (Filmer) 2 8.789472 (18) Inga priser
Alien (US) (Blu-ray) (Filmer) 1 (0) Inga priser
Alien 3 (US) (Blu-ray) (Filmer) 1 (0) Inga priser
Alien Resurrection (US) (Blu-ray) (Filmer) 1 (0) Inga priser
Aliens (US) (Blu-ray) (Filmer) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 25 October 2010 - 22:28

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Ett litet tips till er alla musikintresserade. Både på Alien och Aliens finns filmmusiken som 2 olika isolerade spår. Det ena spåret innehåller musiken i den ordning som finns i filmen och det andra spåret innehåller musiken som kompositören skrev den.

Om man väljer ett isolerat musikspår och får välja mellan "on" och "off", tryck höger pil en gång så kommer en ny meny upp "Complete music index". Tryck på "Enter". Sedan är det bara att välja och vraka, eller välj att spela alla spår. Spelaren spelar bara upp de spåren som är markerade. Kan även använda "shuffle". Detta gäller dock endast på bio-versionerna och Alien och Aliens. Har inte hunnit kolla än på de andra filmerna, men vet att det har klippts en del i musiken där med.

Postad 26 October 2010 - 09:41

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
Vilken kvalitet spelas de isolerade musikspåren i? Är det vanlig Dolby Digital, eller lite mer högupplöst?

Postad 26 October 2010 - 12:02

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Vilken kvalitet spelas de isolerade musikspåren i? Är det vanlig Dolby Digital, eller lite mer högupplöst?

De spelas i Dolby Digital 5.1 och låter väldigt bra.

Postad 26 October 2010 - 14:36

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Visar sig att min box gått med brev så det anländer till utlämningsstället efter 18 idag... så jag är välkommen efter 17 imorgon för att lösa ut det. Grr!

Postad 26 October 2010 - 14:46

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Visar sig att min box gått med brev så det anländer till utlämningsstället efter 18 idag... så jag är välkommen efter 17 imorgon för att lösa ut det. Grr!

Vad irriterande!

Postad 26 October 2010 - 17:18

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
trodde också jag skulle ha den i lådan idag men där låg istället... back to the future! som jag sett fram emot som bara den o ska kika på ikväll, kolla på lunchen lite snabbt o det ser o låter bra men känner mig lite besviken på att alien boxen inte kom, känner att det var den jag verkligen såg fram emot!

Postad 26 October 2010 - 18:24

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Hm, en aning besviken när filmen inte kom fram på utlovat datum. Mer postens fel än discshops möjligen. DVD-utgåvan (quadrilogy) lånade jag ut till morsan o farsan. Morsan hade tydligen "inte sett den där filmen med insekten." ;) Nära filmen fick stanna i hyllan.

Postad 26 October 2010 - 18:59

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Tycker synd om er som inte fått filmerna än. Discshop hade skickat mitt ägg med Schenker. Tittar på 4:e filmen nu. Jag är inte helt imponerad av allt. Alien är den film som ser bäst ut och Alien Resurrection ser sämst ut bildmässigt enligt mig. CGI-Alien i Alien 3 ser verkligen skrattretande ut nu. Missförstå mig inte, alla 4 filmerna ser väldigt bra ut. Jag ser nu verkligen fram emot de båda Alien Prequel-filmerna nu.

Såhär ser ägget ut tillsammans med delar av min samling:

Postad bild

Postad bild

Postad 26 October 2010 - 19:27

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Riktigt schysst klarinettmeister!

Ska dra till MM imorn och se om de fått in boxen där. Vilken tycker ni är snyggast av svenska versionen (facehugger) eller us edition?

Postad 26 October 2010 - 19:36

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Riktigt schysst klarinettmeister!

Ska dra till MM imorn och se om de fått in boxen där. Vilken tycker ni är snyggast av svenska versionen (facehugger) eller us edition?

Tackar Chris!

Jag tycker nog att den amerikanska verkar bättre, mest för att man kan ställa in den i bokhyllan utan att den tar en massa extra plats. Vet iofs. inte hur hög ansiktskramaren är på den svenska. Vore ju inte så kul om man upptäcker att man förstört motivet för att man klämt in en massa filmer bredvid.

Nu stör jag mig fortfarande på fodralet till ägg-utgåvan. Den passar jättedåligt ihop med andra BD-filmer och hade passat bättre på CD-hyllan men det blir också konstigt. Och nej, jag tänker inte förvara den i ägget.

Såg fö. att Discshop har 330 st. i lager (ägget) så de känns inte så limiterade...

Postad 26 October 2010 - 20:00

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
1. Am. utgåvan
2. svenska 'huggern'
3. ägget

Min "snyggo"-ordning. Så nu vet ni det ;)

Sitter här å bara stirrar. Hade ju sett fram emot att kolla lite Alien i HD i afton.
Får dricka saft istället.

Lider någon av filmerna av samma syndrom som Sagan Om Ringen-utgåvan, dvs, vissa filmer är bättre restaurerade än andra?

Postad 26 October 2010 - 20:11

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

1. Am. utgåvan
2. svenska 'huggern'
3. ägget

Min "snyggo"-ordning. Så nu vet ni det ;)

Sitter här å bara stirrar. Hade ju sett fram emot att kolla lite Alien i HD i afton.
Får dricka saft istället.

Lider någon av filmerna av samma syndrom som Sagan Om Ringen-utgåvan, dvs, vissa filmer är bättre restaurerade än andra?

Jag håller nog med dig i ordningen, men som mina bilder avslöjar så är jag litet materiell av mig och jag köpte aldrig huvud-utgåvan av Alien Quadrilogy som nu är ganska dyr, trots att det finns mycket bättre huvuden så det kändes ok att köpa denna utgåva.

Ja. Nu har jag sett klart på alla 4 filmerna. Och vad gäller Sagan om Ringen-syndromet så finns det även här, fast tvärtom. Jag anser att Alien ser bäst ut, tätt fäljt av Aliens, därefter Alien 3 och sist Alien Resurrection. Faktum är att både Alien och Aliens ser snuskigt bra ut! Jämförde nyss en liten scen från aliens och kollade på DVD:n och sedan på BD. Det är som natt och dag.

Postad 26 October 2010 - 20:24

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

. Och nej, jag tänker inte förvara den i ägget.

Va!! Skämtar du eller? Vad är då vitsen med att du köpte den! Då kunde du ju lika väl bara köpt vilken alien figur som helst och sedan den amerikanska boxen och ställt dem jämte varandra så hade ju allt varit bra! Självklart ska aliensnubben vakta dina filmer!

Postad 27 October 2010 - 08:39

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Ja. Nu har jag sett klart på alla 4 filmerna.

SKOJAR DU? Inte ser ni väl på filmerna? Det innebär ju att ni bryter förpackningen! Vad är det för idé??

Själv har jag mitt ägg ståendes i hyllan nu i min övriga samling av Sagan om Ringen, Avatar, Transformers etc. Alla inplastade och i nytt skick!

Värdet försvinner ju direkt då ni tar bort platsen på dem! Hyr filmerna istället och behålla era dyrgripar inplastade! :D

Postad 27 October 2010 - 08:47

Unregistered983
  • Unregistered983
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

SKOJAR DU? Inte ser ni väl på filmerna? Det innebär ju att ni bryter förpackningen! Vad är det för idé??

Själv har jag mitt ägg ståendes i hyllan nu i min övriga samling av Sagan om Ringen, Avatar, Transformers etc. Alla inplastade och i nytt skick!

Värdet försvinner ju direkt då ni tar bort platsen på dem! Hyr filmerna istället och behålla era dyrgripar inplastade! :D

Om du ser det som en investering så är det väl bättre du satsar pengarna på något annat som ger bättre avkastning. Det är väl en sak att samla på utgåvorna, men då skall man ju använda dem också. Känns som en dålig affär att köpa dem enbart för att de skall öka i värde, de är ju inte så speciellt limiterade att de kommer ge bra avkastning.

Postad 27 October 2010 - 08:49

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0

Hihi! Jag har saker som är ganska mycket mer värda än några filmboxar...
Jag har en oöppnad APC i 1/72 förresten. Kostade 500:- för några år sedan.

Om du ser det som en investering så är det väl bättre du satsar pengarna på något annat som ger bättre avkastning. Det är väl en sak att samla på utgåvorna, men då skall man ju använda dem också. Känns som en dålig affär att köpa dem enbart för att de skall öka i värde, de är ju inte så speciellt limiterade att de kommer ge bra avkastning.

+1

Undrar om jag kan få ut något för min Alien-box med ett ritat ägg på med alla 4 filmerna i utan text i Widescreen... på VHS som var dyr för 10 år sedan!!

Postad 27 October 2010 - 14:08

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0

Om du ser det som en investering så är det väl bättre du satsar pengarna på något annat som ger bättre avkastning.

Klart jag ser det som en invenstering, då jag lägger ut mina pengar på något jag verkligen vill ha :D Men för en del betyder samlandet mer än för andra. Jag själv samlar på det jag vill ha och vill gärna att det ska vara i det skick som jag köpte det i.

Sen finns det dem som köper saker för som du just säger "använda".. men bara för att man samlar på något måste man INTE använda det :P

Har en bekant som också har köpt ägget, och han tog ur filmerna, la dem i hyllan och gav ägget till sin 4 årige son att leka med. Känns helt onödigt i mina ögon, men får respeketera hans val B) Jag själv köpte det för just mitt samlande. Sen om det ger någon avkastning? Ja. det kan man inte direkt avgöra nu. Har ett Nintendo 8-bit spel i min samling i obruten förpackning som jag blivit erbjuden 2000:- för. Men det har ett samlarvärde för mig. Så det spelar ingen roll vad det kostade eller vad det är värt. Men det är kul att ha kännedomen att en del saker har sitt värde :D

Postad 27 October 2010 - 15:10

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Så har jag äntligen boxen i min hand. Vilket trevligt fodral! Frågan är nu bara när jag får lugn och ro att titta i fred på dessa filmer.

Postad 27 October 2010 - 15:16

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Postad bild

Postad 27 October 2010 - 15:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Såg oxå den svenska i affären och tyckte faktist att den så väldigt snygg ut! Cool facehugger!

Postad 27 October 2010 - 15:44

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
"Ballsack edition" :D

Tycker personligen att 'facehugger'-varianten upplevs lite plastig, men det var i o för sig väntat.

Postad 27 October 2010 - 15:49

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

"Ballsack edition" :D

Tycker personligen att 'facehugger'-varianten upplevs lite plastig, men det var i o för sig väntat.

Klart att den är plastig...den är ju gjord av plast! ;-)

Postad 27 October 2010 - 16:28

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ja ja Mr Obvious :D

Omslaget på boxen där innanför är môcke snyggare.

Postad 27 October 2010 - 17:44

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Precis kommit i från stan och köpt boxen! Första gången jag köper en BD film på Åhlens...billigast i stan 549kr tro det eller ej! Hemmakväll tar 649! Tycker boxen är ganska läcker i sin enkelhet! Gillar att filmerna INTE ligger i en foldout som på den engelska utgåvan!

Postad 27 October 2010 - 18:16

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Väntar spänt på att få nåt livstecken från Zavvi om de ska skicka den där boxen nån gång.... Nu får jag ju den inte förrän till julen då den lämnas till mig personligen (zavvi skickar inte den utomlands), men jag börjar bli lite orolig att jag inte ska få nåt billigt ägg

Postad 27 October 2010 - 18:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Hämtade boxne på vägen hem idag. Tror jag ska spara mig till helgen och ta ett extramaterial-maraton innan jag ger mig på filmerna igen för 327:e gången i livet :D

Postad 27 October 2010 - 18:47

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Det är ju mkt roligare att se extramaterialet efter filmerna! Annars har man ju i minnet hur dem gjorde exakt den effekten och då blir det inte lika kul.

Försökte för övrigt förgäves få tag på Alien Anthology boxen idag... MM, Elgiganten, Ica MAXI ingen hade!!!

Postad 27 October 2010 - 18:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Det är ju mkt roligare att se extramaterialet efter filmerna! Annars har man ju i minnet hur dem gjorde exakt den effekten och då blir det inte lika kul.

Försökte för övrigt förgäves få tag på Alien Anthology boxen idag... MM, Elgiganten, Ica MAXI ingen hade!!!

Nu hör det ju till saken att jag började se den första filmen vid 11 års ålder, dvs -81 och har sett alla andra ett stort antal ggr sen dess.

Sen har jag även plöjt igenom Quadrilogy-boxen med både filmer (extended/directors cut osv) samt allt extramaterial där.

Tro mig jag kan typ filmerna utantill, så minnet finns där ändå.

Så om jag råkar se extramaterialet för denna först lär kvitta för min del :)

Redigerat av masse70, 27 October 2010 - 18:52.

Postad 27 October 2010 - 18:55

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Jag var nog också ca 11 år när jag såg min första Alien film, detta var dock ganska mycket senare än -81 =)

Men men, suit yourself :)

Postad 27 October 2010 - 21:49

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med in zoomad bild på Aliens?
Har en Oppo Bdp-80, och senaste mjukvaran.

Postad 27 October 2010 - 21:59

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

Någon mer som har problem med in zoomad bild på Aliens?
Har en Oppo Bdp-80, och senaste mjukvaran.

Ja min Oppo 83 fick spelet när jag satte i första Alien-skivan. Tänk dig att man såg lite av övre vänstra hörnet av bilden bara och ovanför en tjock blank rand. Försökte starta om filmen några gånger men det slutade med att spelaren hängde sig och jag fick stänga av genom att hålla in power-knappen. När jag startade om den så gjorde jag en factory reset och sen fungerade det hur bra som helst. Vetifan vad som hände... :)

Postad 27 October 2010 - 22:39

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Det samma hände för mig men på Aliens, får testa Factory reset imorgon.

Postad 28 October 2010 - 03:40

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Ja samma hände för mig och min Oppo 83.

Postad 28 October 2010 - 05:13

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Det är tydligen en "bugg" som man kan komma runt enl nedanstående (saxat från avs) funkade för mig,misstänker oPPo kommer snart med ny FW.

Saxat:

Below is Oppo's response to my email re the glitch with BD83.

John,

Start the Alien or Aliens then select the Director's/Extended Cut.

After the director's introduction and during the 20th Century Fox logo, press the TOP MENU button.

At the Main Menu highlight "Play" then ENTER.

The aspect ratio should be correct for these films.

If this does not work, there is an alternative workaround:

When selecting the Director's/Extended Cut enable MU-TH-UR. After the title has played for 5-10 seconds, select the EXIT button using the navigation keys. This should bring you back the Main Menu of the disc. Turn MU-TH-UR off then select PLAY. The aspect ratio should now be proper.

Best Regards,

Customer Service

Mvh Nicke

Postad 28 October 2010 - 10:04

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

"Ballsack edition" :P

Grose :)
Postad bild

Postad 28 October 2010 - 10:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Grose :)

Felstavat! ;-)

Postad 28 October 2010 - 10:43

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0

Väntar spänt på att få nåt livstecken från Zavvi om de ska skicka den där boxen nån gång.... Nu får jag ju den inte förrän till julen då den lämnas till mig personligen (zavvi skickar inte den utomlands), men jag börjar bli lite orolig att jag inte ska få nåt billigt ägg

Till er som vill ha ägget så billigt som möjligt så finns den på hmv.com för ca 850kr med frakt.
Som hittat. Så låt Zavvi och dom andra som inte vill skicka hit behålla sin prylar.
Man kan alltså få nästan två ägg från UK till samma pris som ett Svenskt ägg. Skiljer det något mellan dom, minsta lilla? Tex Svensk text på omslag osv?

Postad 28 October 2010 - 10:53

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0

Man kan alltså få nästan två ägg från UK till samma pris som ett Svenskt ägg.

Ja..Hemmakväll tar 1795kr för ägget!

Postad 28 October 2010 - 12:22

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

Ja..Hemmakväll tar 1795kr för ägget!

Men vem i h-vete handlar hos hemmakväll då?!!

Discshop är kanske en bättre jämförelse 1495 kr!!!

Dessutom blir det knappast 850 kr med gällande växelkurs + kortpålägg. Sen blir det ju moms om man har oflyt då HMV skickar från kanalöarna!!

Redigerat av henke007, 28 October 2010 - 12:23.

Postad 28 October 2010 - 13:34

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0
Fick mitt ägg idag, tycker inte det är lika fult i verkligheten som många andra men det kunde ju givetvis varit snyggare men då hade det givetvis varit dyrare
/Mats

Postad 28 October 2010 - 13:36

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
HMV lägger inte på nå moms o grejer.

Det är priset på sidan + frakt som gäller.

Har beställt Terminator Salvation T-600 därifrån och den kom hem utan avgifter och frakten gick på £2.50

Postad 28 October 2010 - 13:37

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

HMV lägger inte på nå moms o grejer.

Det är priset på sidan + frakt som gäller.

Har beställt Terminator Salvation T-600 därifrån och den kom hem utan avgifter och frakten gick på £2.50

Nej de lägger inte på nåt, men fastnar det i svenska tullen så lägger de på avgifter

Postad 28 October 2010 - 14:19

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Kolla in min extremt über-limiterade Ripley vs Alien Multiple Egg Blu-ray and DVD Collector Box Set. :P
Den ser inte ut som något hunden krystat fram heller. :)

Bifogad fil  IMG_2634.JPG   206.62K   0 Antal nerladdningar

Postad 28 October 2010 - 15:43

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

• 688 inlägg
  • 0

Nej de lägger inte på nåt, men fastnar det i svenska tullen så lägger de på avgifter

Den kan ju inte fastna i tullen om den skickas från England. England ligger också i EU.

Postad 28 October 2010 - 15:53

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
looool

Postad 28 October 2010 - 15:56

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Var stormtroopers med i Alien också? :P

Postad 28 October 2010 - 15:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Kolla in min extremt über-limiterade Ripley vs Alien Multiple Egg Blu-ray and DVD Collector Box Set. B)
Den ser inte ut som något hunden krystat fram heller. :P

HAHAHA!!! :P

Veckans bästa inlägg om inte månadens!

Det kan väl inte vara så att du gör dig rolig på bekostnad av alla "geeknördfanatikers" (eget påhitt) dregglande över diverse billiga plastavgjutningar som följer med överprisade boxar med filmen? :P

Återigen alla får köpa vad de vill men alla har också rätt att tycka som de vill om det ;)

Redigerat av masse70, 28 October 2010 - 16:00.

Postad 28 October 2010 - 16:04

Josefsson87
  • Josefsson87
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Bara jag som inte får ut HD-ljud när jag kör bitstream genom PS3an? Spelar väl kvitta egentligen men undrar varför.

Postad 28 October 2010 - 16:22

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som köpt denna utgåva & använder en Pio lx71a som spelare. Får ingen sv text när jag ser på directors cut versionen. Funkar däremot ypperligt när man spelar upp bioversion. Testade i Ps3an min & där fungerade det med sv text på DC utgåvan. Kanske får ta & slänga iväg ett mail till Pioneer om detta.

Postad 28 October 2010 - 16:36

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2899 inlägg
  • 0
Står att det ska finnas deleted och extended scenes på disc 1 men hittar dem inte! Hittar bara deleted scenes marker!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.