Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 September 2010 - 14:26

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Körde in FTP programmet nu.

I övrigt sjukt basic ftp program. Starta sen kan du nå den, inga inställningar men via Giga porten går det snabbt, testade att köra in lite filmer.

Har du provat att från FTP programmet på PS3:an ansluta dig till en FTP server utanför ditt lokala nätverk? T.ex. ftp.sunet.se (194.71.11.69) Fungerar det också?

Postad 15 September 2010 - 15:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Har du provat att från FTP programmet på PS3:an ansluta dig till en FTP server utanför ditt lokala nätverk? T.ex. ftp.sunet.se (194.71.11.69) Fungerar det också?

Är bara en PS3 server så du kan inte använda den så, men du borde kunna koppla upp dig från en extern klient.

Postad 15 September 2010 - 15:24

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Är bara en PS3 server så du kan inte använda den så, men du borde kunna koppla upp dig från en extern klient.

Insåg det själv precis... Jag var mest nyfiken på ifall GameOS blockerar internet access utanför subnätet som PS3:an sitter på eller inte. Det vore ju rätt trist ifall det inte gick att göra homebrew med internet access... :)

Postad 17 September 2010 - 12:27

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Testade precis JB med hjälp av lånad Ti-84+. Enkelt och fungerar smidigt! Inte provat mer än att ta backup på något spel. FTP blir att testa senare. Finns PSN-demos att ladda ner här:
http://www.ps3news.c...agename=psn&s=7

Postad 18 September 2010 - 11:08

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Fråga, säkert utan bra svar men vågar man köpa nytt ps3 nu och chansa på att det är firmware 3.41?

Postad 18 September 2010 - 11:28

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Fråga, säkert utan bra svar men vågar man köpa nytt ps3 nu och chansa på att det är firmware 3.41?

Köper du en maskin som legat i butiken ett tag så lär det ju vara en senare fw, men om du satsar på tex. 320 GB när den kommer så är det nog kört gissar jag iaf.

Postad 18 September 2010 - 11:36

Unregisteredccc1a0a9
  • Unregisteredccc1a0a9
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0
Tänkte pila ner till webhallen och köpa vanliga 120gb så då kanske man klarar sig. Tänker dock fråga innan vad de tror.

Postad 18 September 2010 - 17:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Tänkte pila ner till webhallen och köpa vanliga 120gb så då kanske man klarar sig. Tänker dock fråga innan vad de tror.

köp på tradera finns helt nya oöppnade förpackningar

Postad 18 September 2010 - 21:43

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Hur man fixar platinum till alla spel på en jailbreakad PS3

Postad 19 September 2010 - 00:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Köper du en maskin som legat i butiken ett tag så lär det ju vara en senare fw, men om du satsar på tex. 320 GB när den kommer så är det nog kört gissar jag iaf.

Inte en chans att 320gb versionerna har 3.42. Uppdateringen kom för knappt 2 veckor sen och det var nog långt innan det som 320gb versionerna lämnade produktionen

"SNES9X – Super Nintendo Emulator – Ported to the PS3"

Gött att se Homebrew scenen igång och då snackar vi bara början där folk portar enkelt. Detta kan bli stort

Postad 19 September 2010 - 01:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

känns onödigt varför inte spela tills sig det i stället mycket roligare

Postad 19 September 2010 - 02:31

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Suck.. Jag som hade hoppats på att man någon gång i framtiden skulle kunna få något för sina trophies. Rabatter i storen eller nå liknande. Dom skulle säkert tjäna på det för då skulle alla trophyjägare köpa ännu fler spel för att samla. Kanske inte så troligt att det skulle hända men nu är det väl defenitivt kört iaf skulle jag tro. Va trött man blir på hackers ;)

Postad 19 September 2010 - 06:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Suck.. Jag som hade hoppats på att man någon gång i framtiden skulle kunna få något för sina trophies. Rabatter i storen eller nå liknande. Dom skulle säkert tjäna på det för då skulle alla trophyjägare köpa ännu fler spel för att samla. Kanske inte så troligt att det skulle hända men nu är det väl defenitivt kört iaf skulle jag tro. Va trött man blir på hackers ;)

de skulle inte hindra med detta då de gäller pengar i såna fall då skulle de ändå behöva öka säkerheten på trophies då de blir mer klassade som pengar

Postad 19 September 2010 - 08:10

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Inte en chans att 320gb versionerna har 3.42. Uppdateringen kom för knappt 2 veckor sen och det var nog långt innan det som 320gb versionerna lämnade produktionen

"SNES9X – Super Nintendo Emulator – Ported to the PS3"

Gött att se Homebrew scenen igång och då snackar vi bara början där folk portar enkelt. Detta kan bli stort

Det stämmer säkert det du säger, jag skrev att det var vad jag trodde, inget annat ;)

Postad 19 September 2010 - 08:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det stämmer säkert det du säger, jag skrev att det var vad jag trodde, inget annat ;)

Ne det är lungt, bara menade att leadtime från produktion till att de säljer brukar vara väldigt lång.

Postad 19 September 2010 - 08:56

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Ne det är lungt, bara menade att leadtime från produktion till att de säljer brukar vara väldigt lång.

Tänkte inte på det, det låter ju väldigt vettigt ;)

Postad 19 September 2010 - 09:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
http://andritea.info...debug-psn-games

intressant

Postad 19 September 2010 - 10:18

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

http://andritea.info...debug-psn-games

intressant

Unpackern? Det är bara en windows-wrapper till Sonys egen packer/unpacker som ingår i SDKn. Annars är det väl USB FW loadern som verkligen är intressant.

Postad 19 September 2010 - 10:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Unpackern? Det är bara en windows-wrapper till Sonys egen packer/unpacker som ingår i SDKn. Annars är det väl USB FW loadern som verkligen är intressant.

nja menade firmware loadern

Postad 19 September 2010 - 10:59

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Work in progress.
Boota PSP isos på PS3.
http://www.ps3hax.ne...ead.php?t=13480
Custom Firmware:
http://www.ps3hax.ne...ps-for-ps3-cfw/
Other OS på slim:
http://www.ps3hax.ne...her-os-on-slim/

Det börjar redan se riktigt intressant ut!

Postad 19 September 2010 - 11:12

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Tack, det var ju jävligt roligt. Lägga ner trophyligan nu då kanske?

Postad 19 September 2010 - 11:17

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Eftersom du riskerar bli bannad på PSN så känns det som svårt för folk att synka dem.

Postad 19 September 2010 - 11:19

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

Eftersom du riskerar bli bannad på PSN så känns det som svårt för folk att synka dem.

Sant, får hoppas på det bästa.

Postad 19 September 2010 - 11:37

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Trophys fyller väl bara samma syfte som gamerscore. Att kunna jämföra med polarna hur bra man är på vissa spel. Hade achievements blivit en sådan succé hade det aldrig kommit trophys på PS3. Tror inte att Sony kommer att göra något mer med dem, men det är tråkigt när hackers förstör. Jag tycker det är roligt att jämföra trophys med mina kamrater och bråka vem som har mest om man lägger ihop gamerscore och trophys ;)

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 19 September 2010 - 11:39.

Postad 19 September 2010 - 11:39

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Det går alltid att se på timestamp om man har fuskat eller ej.

Postad 19 September 2010 - 12:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
funderar backup manger går inte att avinstallera som jag förstått min tanke i det = vart installeras det? på HDD eller NAND tex formaterar jag hdd är backup manager då borta? eller
går det o man skulle vilja plocka bort via ftp möjligen?

Redigerat av Duckface21, 19 September 2010 - 14:07.

Postad 19 September 2010 - 17:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

funderar backup manger går inte att avinstallera som jag förstått min tanke i det = vart installeras det? på HDD eller NAND tex formaterar jag hdd är backup manager då borta? eller
går det o man skulle vilja plocka bort via ftp möjligen?

Jo det går att ta bort, ligger på HDD. Tas bort som allt annat.

Postad 21 September 2010 - 14:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
OtherOS börjar komma tillbaka:

http://www.ps3hax.ne...s-for-psgroove/

Postad 21 September 2010 - 18:30

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Vad glad jag blir om Sony kommer på något riktigt elakt om en liten stund :)

Postad 22 September 2010 - 21:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Vad e det för status nu?
Går 3.42/3.50 att hacka eller krävs det att man gjorde det att man ligger kvar på 3.41?

Postad 22 September 2010 - 21:46

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
3.41 är den senaste som gått att hacka.

Postad 23 September 2010 - 06:05

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0

Vad glad jag blir om Sony kommer på något riktigt elakt om en liten stund

Får nog faktiskt hålla med dig.

Postad 23 September 2010 - 15:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Sony gjorde det:

Playstation 3 fans excited about the addition of Blu-Ray 3D support in the 3.50 firmware update might be in for a little shock. In an attempt to prevent any further action from hackers Sony have disabled support for third party USB periphials on the Playstation 3. This news comes amidst warnings of counterfeit Playstation 3 wireless controllers exploding.
Sony have disabled a great number of USB devices and is warning that counterfeit and unlicensed controllers may explode.

Some members of the official playstation forum are estimating up to 75% of 3rd Party USB adapters have been blocked and are currently working through the list in an attempt to find controllers and devices that still work.

The Examiner reports that Firmware update 3.50 means a controller may now be disabled 'if it works via USB and if the product isn't licensed by Sony'.

vet ej hur omfattande det är men tråkigt för de som är lagliga.

Postad 23 September 2010 - 15:06

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Det låter inte klokt...

Postad 23 September 2010 - 15:59

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Sony gjorde det:

vet ej hur omfattande det är men tråkigt för de som är lagliga.

Tror det är fler som kör med original än kopior och de flesta kopior kommer väl från t.ex Logitec osv.. dessa lär väl bli licenserade av Sony. Men visst 100kr kontrollerna från clas ohlsson kommer väl inte att fungera i fortsättningen vilket är tråkigt, för alla har väl kanske inte råd att satsa på en DS3 för 500kr.

Vidare är det lite trist att Sony börjar gå mer och mer som MS.. dvs låsa och kontrollera allt, men jag antar att det börjar blir nödvändigt som det ser ut nu.

Redigerat av Unregistered1232, 23 September 2010 - 16:00.

Postad 23 September 2010 - 16:11

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Precis. I blame the hackers.

Snart har vi 2st företag som är i behov att tillverka egen tillverkade saker så som hårdiskar etc.

M$ och Sony. Vilka har drivit dom?

Hackers. Alltså dessa individer som möjlig gör piratspelande och förluster för utvecklare.

Postad 23 September 2010 - 18:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Snart har vi 2st företag som är i behov att tillverka egen tillverkade saker så som hårdiskar etc.

Hackers. Alltså dessa individer som möjlig gör piratspelande och förluster för utvecklare.

Visst, stora snälla Sony gör inte fel. De måste ju skydda sina lagliga kunder från de ondskefulla hackersen, för tänk om de skadar just dig.

Otroligt nog har den omfattande piratkopieringen på 360 inte gjort något märkbart då maskinen fortfarande har högre attachrate och säljer i snitt mer än PS3. Borde ju inte vara så om nu det är förluster för utvecklarna.

Men visst, kollektiv bestraffning är mysigt......

Postad 23 September 2010 - 18:33

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Enligt dina utsago verkar det jue som om Microsoft inte gör ett enda fel men om man skall jämföra så har Sony varit väldigt tillmötesgående med Hårddisk byte, möjlighet att koppla vilket bluetooth Headset/Tangentbord/Mus som helst till konsollen, Gratis Live etc.

Men när piratkopieringen blir allt större så tvingas företaget att gå samma väg som M$ och göra tillbehör mm specifikt för konsollen inget märkligt med det bara sorgligt då Hackerna har tagit oss normala användare massa funktioner ifrån oss för detta hade inte hänt ifall ingen snål jävel hade börjat att mixtra från början.

Att folk säger att de skall bojkotta Sony etc för att de går samma väg som M$ tycker jag bara är löjligt och tar jag som Fanboy-inlägg då som sagt detta inte hade skett om inte Hackerna hade börjat med piratkopieringen.

Postad 23 September 2010 - 18:45

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
En del av Sonys metoder för att skydda sin produkt anser jag går över gränsen. Att ta bort Other OS var att gå över gränsen. Det finns vissa gränser som jag anser att man inte får passera, ens för att skydda sin produkt. Att ta bort marknadsförd funktionalitet tycker jag är självklart fel.

Om de däremot hittar sätt att låsa ute olagliga tredjepartsprodukter (pirat DS3:or t ex), så är det helt ok enligt mig.

Men OM Sony i den processen utesluter även möss, tangentbord, USB-minnen och hårddiskar, så har de återigen gått för långt.

Och om så sker är felet Sonys, inte hackarnas. Hackandet är hackarens fel. De skyddsåtgärder som den hackade vidtar, är den hackades ansvar.

Postad 23 September 2010 - 18:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Enligt dina utsago verkar det jue som om Microsoft inte gör ett enda fel men om man skall jämföra så har Sony varit väldigt tillmötesgående med Hårddisk byte, möjlighet att koppla vilket bluetooth Headset/Tangentbord/Mus som helst till konsollen, Gratis Live etc.

Men när piratkopieringen blir allt större så tvingas företaget att gå samma väg som M$ och göra tillbehör mm specifikt för konsollen inget märkligt med det bara sorgligt då Hackerna har tagit oss normala användare massa funktioner ifrån oss för detta hade inte hänt ifall ingen snål jävel hade börjat att mixtra från början.

Att folk säger att de skall bojkotta Sony etc för att de går samma väg som M$ tycker jag bara är löjligt och tar jag som Fanboy-inlägg då som sagt detta inte hade skett om inte Hackerna hade börjat med piratkopieringen.

Jag vet inte men som jag kommer ihåg det så körde Microsoft med låsta hårddiskar, egna headset och allt annat du tar upp från start och kan därför inte vara ett motmedel mot hackers.

Så på den punkten kan du väl knappast säga att man tvingas till samma väg. MS valde den vägen långt innan konsolen blev knäckt.

Och på vilket vis tvingas det? Microsoft har som sagt kört med låsta tillbehör från dag 1, hur bra har det hjälpt? konsolen knäcktes innan PS3 kom ut. Så du kan ju skippa det här ed att de "tvingas", de "måste" osv för bevisligen så hjälper det inte ett piss.

Du har absolut inga belägg för att de tvingas ta denna vägen, de väljer denna vägen..........trots att de flera gånger om har bevisats att diverse skydd som har kommit och gått har bara skapat en sak......problem för de som kört lagligt.

Ett spel på PC som låg på floppy för 10 år sen hade inga skydd men trots alla 1000-tals skydd som t ex finns i 360 så är dessa spel mer eller mindre lika enkla. Så hur mycket har det hjälpt?

Sony straffar endast de som vill köra lagligt. Jag tycker det är synd att de tar MS väg, men att skylla på att de måste göra det pga hackers är bara naivt....................

Postad 23 September 2010 - 18:59

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Är inte en fan-pojke någon som gillar t ex Sony eller MS (oftast lite för mycket till och med)? Om man kritiserar Sony och MS för alltför långtgående säkerhetstänkande, hur kan man då vara en fan-pojke?

Postad 23 September 2010 - 19:06

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Är inte en fan-pojke någon som gillar t ex Sony eller MS (oftast lite för mycket till och med)? Om man kritiserar Sony och MS för alltför långtgående säkerhetstänkande, hur kan man då vara en fan-pojke?

+1

Postad 23 September 2010 - 19:12

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Är det naivt? Tror du själv att det hade tagit bort dessa funktioner annars?

Alltså är det Hackarens fel att det har blivit så, inte Sony.

Har konsollen blivit hackad genom att man hittar ett hål genom OtherOS så har de jue inget val. Eller du kanske tycker att de skall låta allt vara oskyddat och låta piraterna göra som dom vill med konsollen?

Pirater innebär förluster för företaget så det är väl självklart att man gör något åt detta?

Finns en anledningen till att utvecklare undviker CD-rom baserade spel på PC då det bara är en tidsfråga innan det blir knäckt och folk tankar hem gratis.

Därför många väljer alternativ som Steam eller liknande för att undvika just denna bit.

Ja, och tack vare att M$ valde att snåla redan från början så har de lyckats säkra inkomster under dessa områden likaså Live.

Men om Sony går samma väg tack vare piratandet så är det fy skäms?

Förstår inte detta hycklande.

Bara för att ett företag inte valde denna väg från början betyder det då att de skall ge upp ifall konsollen etc blir hackad mitt inne i dess livscykel?

Det är att svika sina aktieägare och utvecklarna.

Postad 23 September 2010 - 19:17

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Jag kritiserar också deras säkerhetstänkande men har förståelse då problemet är piratkopiering.
Hackande går alltid hand i hand med piratkopiering även om hackarna inte har denna avsikt. De möjliggör dock detta till mindre kunniga pirater då de låser upp de säkerhetslås som håller konsollen etc intakt.

Postad 24 September 2010 - 05:40

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är det naivt? Tror du själv att det hade tagit bort dessa funktioner annars?

Alltså är det Hackarens fel att det har blivit så, inte Sony.

Har konsollen blivit hackad genom att man hittar ett hål genom OtherOS så har de jue inget val. Eller du kanske tycker att de skall låta allt vara oskyddat och låta piraterna göra som dom vill med konsollen?

Pirater innebär förluster för företaget så det är väl självklart att man gör något åt detta?

Finns en anledningen till att utvecklare undviker CD-rom baserade spel på PC då det bara är en tidsfråga innan det blir knäckt och folk tankar hem gratis.

Därför många väljer alternativ som Steam eller liknande för att undvika just denna bit.

Ja, och tack vare att M$ valde att snåla redan från början så har de lyckats säkra inkomster under dessa områden likaså Live.

Men om Sony går samma väg tack vare piratandet så är det fy skäms?

Förstår inte detta hycklande.

Bara för att ett företag inte valde denna väg från början betyder det då att de skall ge upp ifall konsollen etc blir hackad mitt inne i dess livscykel?

Det är att svika sina aktieägare och utvecklarna.

Det är inte hackers fel utan det är Sony som gör ett val.

De har ett val och de gör ett aktivt val. Historien har visat, gång på gång, att fortsatt begränsningar och höjd säkerhet har inte hindrat något.

Och dessa förluster du pratar om, hur kommer det sig att PS3 som varit helt skyddad från piratkopiering har lägre attachrate, mindre software försäljning over all och att stortitlarna fortfarande säljer bättre på 360........trots att 360 varit busenkel att hacka sen maj 2005. Det finns inga direkta belägg en hackad plattform ger en negativ effekt på försäljningen, den som tror det sväljer bara vad RIAA och Storföretag vill att du ska svälja. Det har gjorts riktiga bra forskning studier av svenska universitet som inte kunnat hitta klara samband och dessa känns liiiite mer pålitliga än vad t ex Sony vill att du ska tro.

Du pratar OtherOS. När knäcktes PS3? Jo i firmware version 3.41!!!!!!!!! När OtherOS redan var borta? SÅ VAD HJÄLPTE DET.

CD-rom baserade spel och flykten från det har hjälpt noll. Alla steambaserade spel är t ex också redan ute på nätet, så än en gång..........vad hjälpte det?

Jag har inget emot att man skyddar sig, men det ska inte vara på ett sätt som bara drabbar de som gör rätt för sig. Alla spärrar och skydd som begränsar för användaren har visat sig att det aldrig drabbar de som gör illegalt.

OtherOS togs bort innan hacket kom men vem är det nu som kommer få njuta av det igen? Jo de som har jailbreakat!

Ta Settler 7 som exempel, spelet kräver att du skulle vara Online. Hackers pacthade så du kunde lugnt spela offline. Vem var det då sen som drabbades när UBIsofts servers fuckade upp sig? Jo de som inte hade använt de hackade patchen.................

Man kan skydda sig utan att kollektivt straffa hela kundgruppen.

Detta är inte hyckleri utan bara en fingervisning på hur vår historia sett ut. Det hjälper ALDRIG, för det knäcks igen och kvar står de skara som gjorde rätt som de ända offren.

Redigerat av PalmiNio, 24 September 2010 - 05:47.

Postad 24 September 2010 - 07:00

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med.

Postad 24 September 2010 - 08:48

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Så du menar alltså att de tog bort Other-OS bara för att de ville?

Nej, de tog bort det för att personer som George Hotz inte skulle få tillgång till hela konsollen genom detta hål.

Hade in han börjat att gräva där hade det heller inte hänt.

Prata inte strunt Palminio. Du kan omöjligt mena att om man tog bort alla säkerhetsspärrar etc. Så att piratkopiering kan ske utan större bekymmer så påverkar det inte resultaten på software försälningen? Vem är det som är naiv frågar jag igen?

Attachrate är större på Xbox av några anledningar men framförallt pga av priset.

Om Microsoft inte hade bannat de användare som använt sig av piratkopiering så hade problemet varit avsevärt större än vad det är idag på konsollen och det hade synts markant på försäljningen av software.

Tro inte för en sekund att någon utan inte piratkopierar utan risk för straff.

* Nintendo monitored just 10 overseas websites for illegal software downloads, and, according to their findings, these sites racked up over 238 million counts of piracy during the month of June 2009 alone. *

Ja, i en drömvärld så skulle inte vi lagliga konsumenter drabbas av hackarna men nu är det så.

Och att skylla på Sony mm är bara löjligt. Ja, det är de som tar bort funktioner för att motarbeta piratkopiering men endast pga av detta.

Wii/DS har fått en känga pga av piratkopiering och likadant hade det varit för Microsoft ifall de inte hade haft Live-avgiftsbelagt och möjligheten att banna personer som använder sig av hack därifrån.

Jag är inte alls hjärntvättad av något storföretag som säger si eller så. Utan jag går på personer jag känner/träffat och snacket på stan/internet och överväldigande tycker:

Those Sony guys are becoming real Jerks ! luckily I still have a 3.41 PS3 so I'm getting revenge at them

To play GT5 Disc you will need to upgrade to 3.50.
I guess you will need to pirate that too.

Like me.

I would love to see piracy hit sony so hard it makes it so they can't sit down til the ps4!

ill download everything now!

:Det som kommer hända i slutänden är att PSN blir avgiftsbelagt likt Live detta för att säkerställa intäkter och "skrämma" piraterna från att gå online då de blir av med sitt avgiftsbelagda online konto.

Tycker det är komiskt att ingen yttrade sig när Microsoft tog bort möjligheten att använda icke licensierade minneskort etc.

Fast det är jue Microsoft och dom gör inga fel.

Postad 24 September 2010 - 09:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Så du menar alltså att de tog bort Other-OS bara för att de ville?

Nej, de tog bort det för att personer som George Hotz inte skulle få tillgång till hela konsollen genom detta hål.

Hade in han börjat att gräva där hade det heller inte hänt.

Prata inte strunt Palminio. Du kan omöjligt mena att om man tog bort alla säkerhetsspärrar etc. Så att piratkopiering kan ske utan större bekymmer så påverkar det inte resultaten på software försälningen? Vem är det som är naiv frågar jag igen?

Attachrate är större på Xbox av några anledningar men framförallt pga av priset.

Om Microsoft inte hade bannat de användare som använt sig av piratkopiering så hade problemet varit avsevärt större än vad det är idag på konsollen och det hade synts markant på försäljningen av software.

Tro inte för en sekund att någon utan inte piratkopierar utan risk för straff.

* Nintendo monitored just 10 overseas websites for illegal software downloads, and, according to their findings, these sites racked up over 238 million counts of piracy during the month of June 2009 alone. *

Ja, i en drömvärld så skulle inte vi lagliga konsumenter drabbas av hackarna men nu är det så.

Och att skylla på Sony mm är bara löjligt. Ja, det är de som tar bort funktioner för att motarbeta piratkopiering men endast pga av detta.

Wii/DS har fått en känga pga av piratkopiering och likadant hade det varit för Microsoft ifall de inte hade haft Live-avgiftsbelagt och möjligheten att banna personer som använder sig av hack därifrån.

Jag är inte alls hjärntvättad av något storföretag som säger si eller så. Utan jag går på personer jag känner/träffat och snacket på stan/internet och överväldigande tycker:

Those Sony guys are becoming real Jerks ! luckily I still have a 3.41 PS3 so I'm getting revenge at them

To play GT5 Disc you will need to upgrade to 3.50.
I guess you will need to pirate that too.

Like me.

I would love to see piracy hit sony so hard it makes it so they can't sit down til the ps4!

ill download everything now!

:Det som kommer hända i slutänden är att PSN blir avgiftsbelagt likt Live detta för att säkerställa intäkter och "skrämma" piraterna från att gå online då de blir av med sitt avgiftsbelagda online konto.

Tycker det är komiskt att ingen yttrade sig när Microsoft tog bort möjligheten att använda icke licensierade minneskort etc.

Fast det är jue Microsoft och dom gör inga fel.

Fortfarande.

1. De tog bort OtherOS, hjälpte det? nej för den Firmware version som hackades blev 3.41 där OtherOS redan var borta. Hacket du ser idag har inget med GeoHotz arbete att göra. Du tycker alltså det är rätt att man tar bort saker för konsumenterna som har köpt det fast det bevisligen INTE hjälper?

2. Än en gång, du får gärna förklara varför en maskin som 360 där man kunnat piratkopiera väldigt enkelt (kostar väl 300kr) sen Maj 2006......ändå säljer bättre än PS3 på mjukvarufronten och har högre attachrate......var är tappet där som du pratar om?

3. Priset på spelen på 360 och PS3 skiljer väl sig inte nämvärt? Vad priset på konsolen har spelar fan ingen större roll på försäljning av mjukvara, attachrate är antal mjukvara/antal konsoler så att 360 har sålt mer enheter spelar inte in.

4. Microsoft agerande via Live är helt OK i mina ögon, lika så för Sony och PSN. Vilken inverkan det har VET DU INTE, lika lite som du vet inverkan på piratkopiering. Jag kan bara hänvisa till riktiga studier av oberoende granskare och de pekar på att INGA direkta kopplingar finns.

5. Att skylla på Sony är OK, det är DE som gör valet vad som ska tas bort. DE valde att ta bort OtherOS! Detta Stoppade INTE piratkopieringen!

6. Vem har inte yttrat sig? Jag tycker alla "spärrar" och "borttagningar" som drabbar konsumenten är förkastliga. Sony stoppade PSjailbreak i 3.42 UTAN att det drabbade konsumenten. Att spärra hål på ett vis som den vardagliga användare inte märker är helt OK, men att aktivt ta bort saker som bara drabbar vanliga användare.

7. Finns klar statistik mellan spel där man aktivt haft tunga och dyra skydd jämfört med spel som inte haft skydd alls, guess what.............att de var helt öppna hade INGEN påverkan på försäljningen och de extremt skyddade spelen sålde INTE bättre.

8. Varför pekar du på MS hela tiden? De valde sin linje långt innan konsolen släpptes, så varför älta om det? Du försöker bara peka på saker som inte stämmer.

----- Så än en gång, att ta bort Other OS HJÄLPTE INTE! eller hur? MS hade sina spärrar innan konsolen var hackad så det kan inte varit pga hackers? att de sen spärrade minneskort är förkastligt....inget snack om det

Redigerat av PalmiNio, 24 September 2010 - 09:10.

Postad 24 September 2010 - 09:29

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0
Det är väl självklart att SONY ska få försöka skydda sig mot intrång på sina produkter, oavsett om det är i form av hack, mjukvara eller hårdvara. De har tagit fram en produkt och andra kopierar dem och tjänar pengar på det samtidigt som SONY förlorar på det. Om det sedan är spel som kopieras eller bootlegkontroller som säljs är ju helt oväsentligt.

Hur man än vrider och vänder på det så skulle alla dessa åtgärder inte ha blivit genomförda om inte folk kände behovet att ge sig in och rota i sakerna. Tillbehörstillverkarna vill tjäna pengar på andras produkter utan kostnaden för forskning och utveckling. Hackersen vill tjäna pengar på chip/loaders osv och piraterna vill att allt ska vara gratis och då förlorar spelutvecklarna pengar.

Att sedan de tjänar pengar ändå är heller ingen ursäkt till att inte betala för sig.

Homebrew är kanske en bra sak men vad tror ni seriöst är den största tillämpningen? Homebrews eller piratkopiering? Ärligt nu.

Sony straffar endast de som vill köra lagligt. Jag tycker det är synd att de tar MS väg, men att skylla på att de måste göra det pga hackers är bara naivt....................

De som kör lagligt blir lidande, ja. Men det ÄR hackersens fel, att påstå annat är ju bara idiotiskt. Jag tror knappast att SONY hade slösat tid och utvecklingskostnader på åtgärder om behovet inte fanns. Att det troligen inte hjälper länge är inte heller en ursäkt till att inte iallafall försöka.

Och till sist.
Borttagning av Other OS var fel men anledningen var åter igen Hackers, det var inte knäckt som PalmiNio skrev men det var bara en tidsfråga då säkerhetshålet fanns. För som det har sagts tidigare, de blir knäckta förr eller senare ändå.

Postad 24 September 2010 - 09:50

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
*Vad priset på konsolen har spelar fan ingen större roll *

Jasså? Xboxen kan du få tag på för 1500kr en PS3 för 2700kr. 1200kr skillnad du tror inte det påverkar?

Fler köper konsollen och de flesta skaffar Live. För att få tillgång till Live så kräver det att du inte hackar din konsoll i och med att det är avgiftsbelagt och en stor del av konsollen i självt så tvekar många.

Bra att du kan relatera till dina studier. Jag relaterar till personer som jag träffar och personer på forum och där är det en överväldigande grupp som endast skulle piratkopiera ifall det var fritt.

Så anledningen till att det inte är så utbrett som det är, är att online delen kan dessa företag styra och ta bort för de hackande individerna och detta är ett starkt kort då de flesta som köper en konsoll vill ha en multiplayer upplevelse.

Bara att kolla på antal procent som är uppkopplade med sina konsoller.

Du påpekar på uppdateringen 3.42 men vad har du för belägg att det löste problemet?

Deras sista utväg kanske var att begränsa möjligheten på andra sätt.

Tycker det är konstigt att konsollen har fungerat ypperligt fram till George Hotz och efterspelen som vi ser nu med Jailbreak.

Varför?

Jo, för att inge var där och grävde där de inte har med att göra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.