Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Humax BXR-HD

2479 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax BXR-HD (Digitalboxar) 3 7.307692 (12) Inga priser
Humax BXR-HD+ 500GB (Digitalboxar) 2 7.394736 (37) Inga priser
Humax BXR-HD2 (Digitalboxar) 2 3.416666 (11) Inga priser
Humax BXR-HD+2 500GB (Digitalboxar) 1 7.299998 (9) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 13 April 2011 - 16:50

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Jag har varit i kontakt med Expert och de håller en box åt mig i Södertälje om jag vill byta. Lite surt att behöva köra 6 mil enkel resa för det. Om flera har drabbats just idag lär ju en ny box inte hjälpa heller.

Jag ska koppla in boxen och se om det fungerar igen som det gjorde för vyrs. Mitt nya kort fungerar utmärkt i min gamla Dilog så det är boxen som strular.

Förutom denna palaver är jag nöjd med boxen.

vyrs här, bortse från mitt tidigare inlägg.boxen fungerade bara ett kort tag, nu är det samma skit för mig.hoppas detta åtgärdas omgående.Ringde nyss boxer och det man tror är att felet ligger i mjukvaran, mer vet man inte.Blir till att ringa supporten imorgon.Man får nog räkna med vecka innan det är åtgärdat.

Postad 13 April 2011 - 16:52

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det är säljstopp på boxen nu!!!
Fick ett mail från affären jag beställde ifrån och det är ett totalt säljstopp på denna humax, på humax bevåg...

Postad 13 April 2011 - 16:58

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Det är säljstopp på boxen nu!!!
Fick ett mail från affären jag beställde ifrån och det är ett totalt säljstopp på denna humax, på humax bevåg...

Jag tycker det är helt riktigt gjort av Humax att göra detta och inte som sagem, bara pumpa ut nya, fast man vet om alla problem.

Postad 13 April 2011 - 16:59

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har fått följande information av Boxer nyss: Viasat och Humax jobbar på felet. Ingen vet dock när det är klart.
Vilken typ av fel det var, fick jag inte heller reda på.

Och nu fungerar ljudet också. TACK !!!

Jag tycker det är helt riktigt gjort av Humax att göra detta och inte som sagem, bara pumpa ut nya, fast man vet om alla problem.

Sant. Historian med Sagemcom var en skandal.

Postad 13 April 2011 - 17:08

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Har fått följande information av Boxer nyss: Viasat och Humax jobbar på felet. Ingen vet dock när det är klart.
Vilken typ av fel det var, fick jag inte heller reda på.

Viasat?

Postad 13 April 2011 - 17:11

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Viasat?

Antar att det är Viaccess som avses.

Postad 13 April 2011 - 17:13

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Antar att det är Viaccess som avses.

Ja, det skulle det nog vara

Postad 13 April 2011 - 17:17

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nu försvann Kanal 6 också i 2 minuter, dock tillbaka.
Undrar vad som händer ??

Postad 13 April 2011 - 18:24

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Återstår att se om jag kan använda gamla boxen till att uppdatera nya kortet. Lite omständigt men funkar det så är det en workaround tills vidare.

Verkar inte funka det heller. :D
Kortet har suttit ett tag (mer än en timme) i gamla boxen men flyttar jag det till humaxen så är det samma resultat som förut.

Postad 13 April 2011 - 19:09

Unregisteredfd1d78ce
  • Unregisteredfd1d78ce
  • Lärjunge

• 386 inlägg
  • 0

vyrs här, bortse från mitt tidigare inlägg.boxen fungerade bara ett kort tag, nu är det samma skit för mig.hoppas detta åtgärdas omgående.Ringde nyss boxer och det man tror är att felet ligger i mjukvaran, mer vet man inte.Blir till att ringa supporten imorgon.Man får nog räkna med vecka innan det är åtgärdat.

Japp, när jag stänger strömmen helt på boxen och startar upp igen fungerar kodade kanaler i en till två minuter. Sen kommer samma gamla irriterande meddelande upp igen. Grejen är att jag vid flera tillfällen fått upp texten om att jag inte har access till kanalen. 5 sekunder senare verkar det som om boxen hunnit med att avkoda signalen och jag får bild. Verkar som om det är nåt sånt här som varit på gång en tid.

Starkt gjort av Humax att stoppa försäljningen. Nu hoppas vi att de klarar av problemen snabbt också.

Redigerat av Unregisteredfd1d78ce, 13 April 2011 - 22:25.

Postad 13 April 2011 - 20:22

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Är det någon som har prövat att göra en fabriksåterställning och sökt kanalerna på nytt ?

Jag kommer ihåg att jag haft något liknande problem med min gamla Humax VA-FOX T där återställning löste problemet, hade gärna prövat men jag har inspelade program och vet inte om de försvinner om jag återställer boxen..

Postad 13 April 2011 - 20:26

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Japp, när jag stänger strömmen helt på boxen och startar upp igen fungerar kodade kanaler i en till två minuter. Sen kommer samma gamla irreterande meddelande upp igen. Grejen är att jag vid flera tillfällen fått upp texten om att jag inte har access till kanalen. 5 sekunder senare verkar det som om boxen hunnit md att avkoda signalen och jag får bild. Verkar som om det är nåt sånt här som varit på gång en tid.

Starkt gjort av Humax att stoppa försäljningen. Nu hoppas vi att de klarar av problemen snabbt också.

Har Humax någon svensk supportsida på internet ?

Postad 13 April 2011 - 20:49

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Första riktiga problrmet idag. Boxen kan inte ta emot någon betalkanal. Testat allt som går att göra tillsammans med Boxers support. De har nu hänvisat mig tillbaka till återförsäljaren av boxen. Tyvärr är det Expert i norra Stockholm och ingen på denna sidan stan har boxen i lager så det går nog inte att bara byta mot en annan.

Tur att jag har gamla boxen kvar så det går att titta på tv överhuvudtaget.

Min Humax funkar på betalkanaler i alla fall. :D

Postad 13 April 2011 - 20:55

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Samma här med min BXR-HD+

Provade att göra boxen strömlös i några minuter och startade sedan om utan kort. Tryckte i kortet och jag hade bild på trean i ungefär 4 sek. Sen dog det igen.

Var i kontakt med kundtjänst eftersom jag först trodde det var mitt kort som pajat. Killen jag pratade med var hövlig och försäkte hjälpa. Efter frågan vilken box jag hade ändrades detta rätt snabbt. Han påpekade flera gånger att det minsann inte var något fel på boxen, eller programkortet, eller boxen, eller min utrustning, eller boxen. Jag fick inte en syl i vädret. Han sa att de skulle "styra om signalen lite" (eh???) och att det skulle funka igen inom 24h.

Blev lite nyfiken och försökte ta reda på vad felet nu kunde vara om det var så säkert att allt här funkade som det skulle men det var helt omöjligt att få ur honom någon mer info. Jag frågade om min box behövde stå på medan jag väntade på att det kom igång igen och när han sa att den kunde stå i standby blev jag misstänksam.

Jag tror faktiskt att felet ligger någonstans i boxers nät, de har säkert uppgraderat någon utrustning som helt plötsligt blivit inkompatibel med Humaxboxarna. Borde vara rätt enkelt att se... antingen dyker det upp en ny firmware till boxen som löser våra problem (då torde felet ligga i just boxen), eller så hoppar det igång utan att man gör något (då borde felet ligga i nätet).

Att butikerna säljstoppat håller jag med om att det är bra! Går ju inte att sälja en box som inte fungerar när man åker hem och kopplar in den.

Man kan utesluta att det är något med programkorten. Jag har testat mitt tvillingkort från TVn på övervåningen, det funkar inte heller i Humaxen. Däremot funkar båda korten perfekt där uppe på Sony TVn med inbyggd mottagare.

Undrar om de har planer på att ersätta oss som råkat ut för detta? Kundtjänstkillen var nämligen väldigt noga med att ta / verifiera mina kontaktuppgifter?

Postad 13 April 2011 - 20:58

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

Har Humax någon svensk supportsida på internet ?

Vad jag vet, så finns bara tel-support och nummret är tel. 0550-85527 mellan klockan 08.00-16.30.

Postad 13 April 2011 - 21:04

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Tycker det är uselt att de inte kan ge info om vad som händer / vad problemet är till sina kundtjänstmedarbetare? Lär ju vara en och annan förvirrad kund som ringer in nu och ett samtal med dem blir man ju inte direkt klokare av.

Fattar fan inte hur en del företag kan misslyckas så fatalt i kontakten med sina kunder. Hur svårt kan det vara?

Postad 13 April 2011 - 21:09

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Min Humax funkar på betalkanaler i alla fall. :D

Och det är då gissningsvis en BXR-HD (utan +). Eller?

Postad 13 April 2011 - 21:16

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Fattar fan inte hur en del företag kan misslyckas så fatalt i kontakten med sina kunder. Hur svårt kan det vara?

Det undrar jag med.
Men när det handlar om att säga "vi har gjort fel, vi ber om ursäkt, här får ni lika lång gratistid som ert abonnemang inte funkat" så tar det tydligen emot hos många företag. Även utan gratistiden brukar det vara svårt för dem att säga den första biten.
Nåja, lite OT kanske...

Postad 13 April 2011 - 21:19

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Är det någon som har prövat att göra en fabriksåterställning och sökt kanalerna på nytt ?

Jag kommer ihåg att jag haft något liknande problem med min gamla Humax VA-FOX T där återställning löste problemet, hade gärna prövat men jag har inspelade program och vet inte om de försvinner om jag återställer boxen..

Jag fick "tipset" av Boxer att just göra en fabriks återställning, men inte hjälpte det :D
Och jag som varit så supernöjd...
Håller med samtliga att Boxers kundtjänst är under all kritik, när jag återigen kontaktade dem så påstår de som vanligt att de inget hört om detta "fel" utan det måste vara fel på just min box.

Postad 13 April 2011 - 21:20

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Du får välja om de ska försvinna eller inte. Jag har tidigare provat, väljer man att inte formatera så blir det man spelat in kvar.
Alla timers/serieprogrameringar försvinner däremot. Kanske går att bevara via servicemenyn (som jag skrivit om tidigare).

Postad 14 April 2011 - 09:14

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Och det är då gissningsvis en BXR-HD (utan +). Eller?

Ja det är snikmodellen som fortfarande funkar. :D

Postad 14 April 2011 - 11:48

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0
Är det nån med Humax BXR-HD/HD+ som har kollat om inspelade betalprogram kan avspelas utan programkortet isatt=som om ej abonnemang??

Postad 14 April 2011 - 14:35

Erik_the_Dragon
  • Erik_the_Dragon
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
YES!!!

Jag startade precis upp min Humax BXR-HD+ och genast hittade den en ny mjukvara som jag installerade. Allt funkar klockrent nu.

Senaste mjukvaruversion är 1.00.03 14 april 2011

Grymt snabbt jobbat av Humax måste jag säga, all heder åt dem :)

Postad 14 April 2011 - 14:42

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

YES!!!

Jag startade precis upp min Humax BXR-HD+ och genast hittade den en ny mjukvara som jag installerade. Allt funkar klockrent nu.

Härligt att höra! Då blir det kanske hockey i HD ikväll trots allt! :D

Postad 14 April 2011 - 16:20

vyrs
  • vyrs
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

YES!!!

Håller med fullständigt.För er som inte vet,så kommer mjukvaran från Korea och där har man jobbat hela natten för att lösa detta.Känns tryggt trots allt, att man köpte Humax box.

Postad 14 April 2011 - 16:54

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Håller med fullständigt.För er som inte vet,så kommer mjukvaran från Korea och där har man jobbat hela natten för att lösa detta.Känns tryggt trots allt, att man köpte Humax box.

Kan inte annat än hålla med jag med. :)
Bra jobbat av dem. Annat än det franska skräpet... :D

Postad 14 April 2011 - 19:09

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Är det nån med Humax BXR-HD/HD+ som har kollat om inspelade betalprogram kan avspelas utan programkortet isatt=som om ej abonnemang??

Jag har spelat in två program samtidigt med boxerkortet i satt. Humax avkodade båda två, så jag behövde inte ha boxerkortet i för att titta på programmen vid ett senare tillfälle.

När jag spelat in program utan boxerkortet isatt, måste jag ha boxerkortet för att avkoda inspelningen, annars får jag upp kodat program.

Postad 14 April 2011 - 19:48

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Gött att uppdateringen löste problemet. Imponerande hur snabbt de fick fram den!

Man blir ju lite nyfiken på vad det var som strulade! Är det inte samma versionsnummer på fw uppdateringen som kom idag? Någon som fått ett mer uttömmande svar från boxer om vad som gick snett?

Någon som märkt några förändringar i övrigt sen uppdateringen kom?

Postad 14 April 2011 - 20:09

thojoh
  • thojoh
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har en linje eller vad man ska säga i nedre 1/4 delen av bilden på SVT1 HD kanalen. Bara på den kanalen. Hade inte det innan uppdateringen vad jag vet. Har startat om boxen efter uppdateringen, ingen skillnad.

/Detta försvann efter c:a 2 dagar, finns inte kvar hos mig nu.

Redigerat av thojoh, 21 April 2011 - 17:12.

Postad 14 April 2011 - 20:14

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Jag har spelat in två program samtidigt med boxerkortet i satt. Humax avkodade båda två, så jag behövde inte ha boxerkortet i för att titta på programmen vid ett senare tillfälle.

När jag spelat in program utan boxerkortet isatt, måste jag ha boxerkortet för att avkoda inspelningen, annars får jag upp kodat program.

Bra.Ryktet gick att det inspelade inte lagrades dekrypterat utan måste också dekrypteras vid avspelning med giltigt abonnemang.

Redigerat av TomasThoren, 14 April 2011 - 20:15.

Postad 14 April 2011 - 20:21

Safeboot
  • Safeboot
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har en linje eller vad man ska säga i nedre 1/4 delen av bilden på SVT1 HD kanalen. Bara på den kanalen. Hade inte det innan uppdateringen vad jag vet. Har startat om boxen efter uppdateringen, ingen skillnad.

Har samma skumma brytning i bilden, förhoppningsvis en tillfällighet...

Postad 14 April 2011 - 20:27

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag har samma problem, längst ner finns en rad, och en bit ovanför nästan mot mitten finns ytterligare ett streck, ser nästan ut som en del av bilden ligger ur fas eller nåt...

Postad 15 April 2011 - 05:53

janb
  • janb
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Jag har samma problem, längst ner finns en rad, och en bit ovanför nästan mot mitten finns ytterligare ett streck, ser nästan ut som en del av bilden ligger ur fas eller nåt...

Det saknas några linjer. Det är samma problem med Sagemcom RT90 så det beror inte på eran uppdatering.
Felet finns inte på SVTHD1 via satellit (CanalDigital) så det är ett fel i marknätet. Jag tar emot från Göteborg (Brudaremossen) kan någon bekräfta att felet finns från andra sändare ?

Edit: Jag har rapporterat till SVT och Teracom.

Redigerat av janb, 15 April 2011 - 06:19.

Postad 15 April 2011 - 06:53

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det saknas några linjer. Det är samma problem med Sagemcom RT90 så det beror inte på eran uppdatering.
Felet finns inte på SVTHD1 via satellit (CanalDigital) så det är ett fel i marknätet. Jag tar emot från Göteborg (Brudaremossen) kan någon bekräfta att felet finns från andra sändare ?

Edit: Jag har rapporterat till SVT och Teracom.

Samma fenomen med Hörbysändaren, så det är förmodligen ett centralt problem.

Postad 15 April 2011 - 06:57

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Stämmer, jag fick samma information av Humax support i Sverige. Annat än Boxers support som tjatar om att man ska kolla kablar och göra om installation, låta programkortet sitta i en timme. Då kommer bilden säger dom. Så det är JAG som kund som får informera deras j****a support med information. Dom är katastrof! Önskar att någon ansvarig kunde läsa detta forum och förklara sig.
Nåja, det blev en fri månad igen....

Postad 15 April 2011 - 10:51

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

SVT verkar ha problem med sina hd-sändningar. Igår detta problem, idag på morgonen låg bilden lite förskjuten snett uppåt vänster. Just nu verkar de sända annat program på SVT1HD jämfört med SVT1 (två olika avsnitt av go'kväll).

Postad 16 April 2011 - 08:26

Surte_Syd
  • Surte_Syd
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
"Slog till" igår och köpte en BXR HD+. Åkte hem och packade upp den, kopplade in enl. anvisning,men:
Boxen tar inte emot fjärrens signaler. Wizarden som startar upp fastnar alltså vid språkvalet. Batterierna är OK, och jag kunde styra TV:n efter inlägg av koden för den, så det är nog inte fjärren som felar. Har letat efter något sätt att göra hård reset, men hittar inget ;)
Någon av er som varit med om motsvarande? Tacksam för hjälp här....
(jag har tryckt på "PVR")

Redigerat av Surte_Syd, 16 April 2011 - 08:28.

Postad 16 April 2011 - 08:31

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

"Slog till" igår och köpte en BXR HD+. Åkte hem och packade upp den, kopplade in enl. anvisning,men:
Boxen tar inte emot fjärrens signaler. Wizarden som startar upp fastnar alltså vid språkvalet. Batterierna är OK, och jag kunde styra TV:n efter inlägg av koden för den, så det är nog inte fjärren som felar. Har letat efter något sätt att göra hård reset, men hittar inget ;)
Någon av er som varit med om motsvarande? Tacksam för hjälp här....
(jag har tryckt på "PVR")

Har du testat att ta ut/in batterierna? Skumt fel..

/ Kennet

Postad 16 April 2011 - 08:39

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 465 inlägg
  • 0
Kan det vara så att apparaten och fjärrkontrollen inte är synkade med samma IR-signaler? Testa och byta. Står någonstans i denna tråd hur man gör. Vet ej om det står i bruksanvisningen.

Redigerat av jln, 16 April 2011 - 08:40.

Postad 17 April 2011 - 09:32

Surte_Syd
  • Surte_Syd
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tack kentamagenta och jln för era tips, men tyvärr.....
-Har bytt batteri utan framgång.
-De enda koder jag hittar är de som man kan anpassa för TV, DVD och Audio

Något som verkar lite knepigt dock är att när jag styr t.ex. TV:n blinkar TV-Led:en på fjärren, men när jag styr boxen blinkar inte PVR-Led:en. Är det samma för er andra?

Mvh

Postad 17 April 2011 - 09:54

Corrigap
  • Corrigap
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Något som verkar lite knepigt dock är att när jag styr t.ex. TV:n blinkar TV-Led:en på fjärren, men när jag styr boxen blinkar inte PVR-Led:en. Är det samma för er andra?

Mvh

Jag vet att det inte är exakt samma problem som du har men det är kanske värt att kolla inlägg #110 (s. 4).

Corrigap

Postad 17 April 2011 - 10:24

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Mvh

Så gör inte min.
Tv knappen blinkar när den är aktiv, PVR blinkar när den är aktiv...så att säga.
Kanske din fjärr som är kass helt enkelt ?

Postad 18 April 2011 - 13:25

Surte_Syd
  • Surte_Syd
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Så gör inte min.
Tv knappen blinkar när den är aktiv, PVR blinkar när den är aktiv...så att säga.
Kanske din fjärr som är kass helt enkelt ?

Det verkar tyvärr som om du har rätt, Kenta. Ringde Humax support (0550-85527) och talade med en kille som kom fram till att "det måste vara fel på fjärrkontrollen. Har aldrig hört om ett sådant fel tidigare"

Suck, ingen bra början

------
Tack Corrigap, kunde funkat och bra tips ändå

Mvh

Redigerat av Surte_Syd, 18 April 2011 - 14:53.

Postad 18 April 2011 - 22:09

Unregisteredc41c7708
  • Unregisteredc41c7708
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Är det möjligt att byta vy på EPG i BXR+500 boxen?
Tycker den är jobbig, har en topfield där kan man byta vy, antingen att man ser det i sid led eller som en hel rad för varje kanal.

Postad 19 April 2011 - 09:48

JackBlack
  • JackBlack
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Är det möjligt att byta vy på EPG i BXR+500 boxen?
Tycker den är jobbig, har en topfield där kan man byta vy, antingen att man ser det i sid led eller som en hel rad för varje kanal.

Saknar också den vyn, hopplöst om man vill spela in flera saker under en vecka tex.

Postad 19 April 2011 - 23:49

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Fick min box idag. Verkar bra, men har någon nån idé om varfõr i hela friden jag inte får ut 5.1 ljud ur den. Ansluten via hdmi till stärkaren på samma sätt med samma kabel.och till samma ingång som min gamla sagem där det funkade utmärkt. Inte ens med spdif till stärkaren lyckades det. Skall man bli av med 5.1-ljudet bara för att man vill ha HD-bild. Vad är det jag missat? Hittar inga andra inställningar än flerkanal-stereo under ljudmenyn och jag har ställt det på flerkanal givetvis.

Redigerat av Unregistered508e5cf4, 20 April 2011 - 07:04.

Postad 20 April 2011 - 10:08

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Fick min box idag. Verkar bra, men har någon nån idé om varfõr i hela friden jag inte får ut 5.1 ljud ur den. Ansluten via hdmi till stärkaren på samma sätt med samma kabel.och till samma ingång som min gamla sagem där det funkade utmärkt. Inte ens med spdif till stärkaren lyckades det. Skall man bli av med 5.1-ljudet bara för att man vill ha HD-bild. Vad är det jag missat? Hittar inga andra inställningar än flerkanal-stereo under ljudmenyn och jag har ställt det på flerkanal givetvis.

Det finns en knapp på fjärren med en högtalar-ikon och ett frågetecken på. Den byter mellan olika tillgängliga ljudkällor i sändningen. Det tar ett par sekunder innan bytet märks så ha inte för bråttom när du väljer ljudspår.

Postad 20 April 2011 - 11:04

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Det finns en knapp på fjärren med en högtalar-ikon och ett frågetecken på. Den byter mellan olika tillgängliga ljudkällor i sändningen. Det tar ett par sekunder innan bytet märks så ha inte för bråttom när du väljer ljudspår.

Har dock för mig att jag provade den knappen, kanske väntade jag inte tillräckligt länge. Får väl prova ikväll igen.

Postad 20 April 2011 - 20:12

Gymir
  • Gymir
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag spelade in Sveriges Mästerkock på TV4 HD samtidigt som jag spelade in Arga Snickaren på Kanal 5 HD. När jag sedan tittade på någon av Canal+ kanalerna så hackade bilden enormt, medan TV 3 (SD) fungerade utan problem, och dessa kanaler ligger i samma mux.

Kanal 5 HD och TV4 HD ligger på mux 6 och TV 3 (SD) och Canal + ligger på mux 3, sändarmast Jägersro

Någon som haft något liknande problem ?

Postad 21 April 2011 - 22:28

Gille
  • Gille
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har precis köpt och installerat 2 st Humax BXR-HD. Har Cardsplitter från Splitworks som jag tänkt köra (köpt vid nyår men inte testat Cardsplittern förrän nu) men får det inte att fungera alls. Humaxen säger "Det går inte att läsa ditt programkort. Kontrollera att du fört in ett programkort från Boxer... ID: 152 007".

Är det någon annan som kör cardsplitter med Humax BXR-HD box och fått det att fungera eller som har tips för felsökning? Mailade splitworks i frågan för 2 dagar sedan men har inte fått något svar ännu.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.