Självfallet! Jaså, när katten är borta dansar råttan på bordet!
S:t Eriks verkar populär här, den måste inhandlas i helgen, lagom pris också.
Apropå öl, det får mig osökt att tänka på vad det är för ölglas som gäller? Vad säger panelen?
Så är det. När det gäller ölglas brukar jag inte vara så kräsen. Som du ser på mina foton. Men dom ska helst inte diskas med för mycket diskmedel, endast vatten. Skumkronan blir oftast inte lika bra om man har förstört glaset med fett.
Eller för att göra det enkelt, det ska inte finnas fett kvar i glaset när man har diskat klart.
Risken är att rubbet åker ut och ersätts med dessa fina från Orrefors för att få det lite enhetligt. Tycker dom är riktigt cleana och snygga. Sen finns ju vinglas och sånt i samma serie också.
Jag visade specifikt vilka glas ifrån Orrefors jag ville ha ifrån min bättre hälft. Vi får se om det blir så. Nästan allt smakar bra just nu, en märklig eftersmak som 75 cl Níce chouffe på 10% lämnade efter sig. All musik blev lite bättre också och måste lyssnas av på lite högre volym. Märklig öl
Jag visade specifikt vilka glas ifrån Orrefors jag ville ha ifrån min bättre hälft. Vi får se om det blir så. Nästan allt smakar bra just nu, en märklig eftersmak som 75 cl Níce chouffe på 10% lämnade efter sig. All musik blev lite bättre också och måste lyssnas av på lite högre volym. Märklig öl
Nästan man inte kan kalla den för öl .... maltvin? Blev lite förvånad när jag såg att curaçao är iblandat!
Jag är riktigt nöjd med mina Difference-glas. Portern har jag ju haft några vändor men Aleglaset provade jag inte förrän idag. Tyvärr var det ju inte den godaste ölen men det beror nog inte på glaset. Det var gott att dricka ur iallaf. Det är tunt som ett champagneglas, till skillnad mot de flesta pilsnerglas man köper i "vanliga" affärer.
Men ska man bara köpa en av dom hade jag gått på Porterglaset.
Lite intressant fakta är att den lilla bryggpuben drivs av ett gäng mikrobiologer som sadlat om och bytt branch. Tur dom gjorde det!
Hoppas få möjligheten att att smaka lite fler av deras olika öl i framtiden. Än så länge bara ett par stycken, men alla har varit världsklass på.
Jag drack en flaska Midvinternattens mörker... Vet inte vad jag tycker riktigt.
Vet i fasen om jag tycker den ska få kallas för öl.... maltdryck med viss ölkaraktär kanske. Tveksamt om jag kommer köpa mig några fler flaskor. Sigtuna Brygghus ska ägna sig åt att göra Blizzards och annat
Själv har man dragit ett par guiness aldrig fel! /Mats
Nej det är härligt!
Jag har hört att man kan leva på 16 pints med Guiness och 1 pint mjölk per dag. Vet inte om det stämmer, men jag kan nog ställa upp och pröva när jag har semester eller så
Jag har hört att man kan leva på 16 pints med Guiness och 1 pint mjölk per dag. Vet inte om det stämmer, men jag kan nog ställa upp och pröva när jag har semester eller så
Jäkla oflyt då jag inte dricker mjölk längre
Nu när julen kryper sig allt närmre och närmre så är inte Ridgeways Bad King John helt fel. Engelsk black ale.
Ja den får man ta och pröva. Hur är den att lagra?
Hur den blir efter lagring kan jag inte svara på än. Lagrade en av mina ca 2 dagar innan jag drack den. Men jag har 2st kvar varav 1 ska lagras i minst 2år. Dom kan lagras ja. Kommer beställa 5st till imorgon. Finns bara 1st kvar i hela Uppsala.
Redigerat av BrittBastard, 05 December 2010 - 20:22.
Håller med, den var riktigt fin, vilken smakexplosion. Var riktigt fin att sitta och smutta på, dock drack jag inte hela själv vilket kändes bäst då det nästan kan bli för mycket med 65 cl av den fylliga ölen. Drack även vinterportern i helgen, den var också riktigt fin men jag tyckte att det fattades något i smaken på den, vet inte om det var lite mer rostad karaktär som jag velat ha. Har så svårt att beskriva ölsmak i ord.
Fick för övrigt 7 olika Belgiska öler av min bror i helgen som jobbar i Bryssel, bl.a två olika Leffe, ngn chimay och några andra sorter, ska bli kul att prova.
För egen del blev det ~10+ pissöl igår på firmafesten...
Så idag... ingenting. Bara ågren Men imorgon är jag med i matchen igen.
Hahaha! Blir nog inte så mycket ( men ändå nån! ) för mig ikväll heller, ska hjälpa kompisar att flytta hela helgen med start 08.00 imorgon!
Förresten, om det är någon som är sugen på privatimport så säg till, jag har lite viner och öl som jag är sugen på. ( OT men det blir lätt en hel del vinköp när man kollar i Livets Goda )
Var på bolaget under lunchen och efter att ha gluttat i denna tråden så smög jag ner två st IPA i korgen, ska bli kul å se vad ni har för smak här egentligen
Håhå... Har nästan haft julöls-kalender nu under december och druckit en ny sorts julöl för varje dag. En del riktigt usla och vissa suveräna.
Men, öppnade igår en Nøgne God Jul och till min fasa så stod ölet som ett kvastskaft ur flaskan! Det var som om den var en välskakad CocaCola Detta trots att den stått stilla i långt över en vecka. Har någon annan haft denna otur?
Blir nog en tur till systembolaget på onsdag för att plocka någon av de nya. Tror enbart att det blir "Abstrakt 04" från brewdog för min del. Ska även plocka upp några "vanliga" Yeti då de verkar vara i lager igen samt ett gäng Blizzard. Då bör man ha så man klarar sig ett tag till
Testade Son of Nekron i helgen, en god Porter men inte direkt något speciellt. Dock helt klart drickvärd
Najs. Blizzard och Yeti valde jag bort då jag spyr av porter. All annan öl älskar jag.
Hibernation var god, men inte lika fin som Sigtuna, fortfarande bäst.
Drack en Mr Sno'Balls idag. Smakade piss. Värsta ölen jag druckit på ett tag, smakade riktigt illa.
Trist att du inte gillar porter. Blizzard är lätt en av de godaste ölen jag druckit och Yetin är ju en riktig höjdare (dock ej en porter, det är en Stout)
Trist att du inte gillar porter. Blizzard är lätt en av de godaste ölen jag druckit och Yetin är ju en riktig höjdare (dock ej en porter, det är en Stout)
Dock intressant med annan smak i tråden.
Hmm, är Yetin en stout säger du? Då får jag nog ta och prova den också. Förstår inte vad det är med mig och Porter, men man kan väl inte gilla allt. Har för mig att jag tyckte om det förr i tiden, kan nog ha att göra med en porter-fylla jag hade ett par år sen. Sket svart sörja i ett helt dygn. Ingen bra öl att bli packad på...
Här är något av det mest vedervärdiga jag druckit.... haft den hemma ett tag men inte orkar pröva.. Som nån blandning av sockerdricka.. mäsk och annat otäckt.
Sitter med en importerad Falcon, det är ju trots allt inget speciellt ikväll utan mest sugen på några öl DSC00110__Small_.JPG82.92K0 Antal nerladdningar
Någon som smakat den här (Mikkeller - barrel aged black, whiskey edition? DSC00111__Small_.JPG90.01K0 Antal nerladdningar
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".