Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR

1276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD AV-GP WD20EURS 64MB 2TB (Interna hårddiskar) 3 7 (1) Inga priser
Samsung SMT-C7160 250GB (Digitalboxar) 3 7,49 (36) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 29 maj 2011 - 09:27

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hos mig buggar ljudet med optisk ut. Hackar och har sig med en gammal Yamaha RX596.

Redigerat av xp2002, 29 maj 2011 - 09:34.

Postad 29 maj 2011 - 20:52

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag tror att jag kommer att behålla PVR-boxen. Har kopplat in den via HDMI2 direkt i TVn. En optisk kabel får grejja DD-ljudet. Kanske kommer det en uppgradering från Samsung vad det lider?

Time-shifting och möjligheten att spela in HD väger tillräckligt tungt och dessutom kan fjärren till boxen styra TVn så det går ganska geschwindt att byta ingångskälla. ;)

//Stefan

Postad 30 maj 2011 - 12:36

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Ni som ej har ljud , menar ni att när ni kör med en hdmi kabel från boxen till er reciver vidare till tven ? Så funkar det ej ?

JAg har en Onkyo 607a och med denna dragning funkar det för mig. Fast ibland skulle jag vilja kunna se på boxen utan att slå på recivern. Men hur ska jag få det att funka ? Har en Samsung med gott om hdmi utångar.

Postad 30 maj 2011 - 13:12

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag fick min box i fredags, idag felanmälde jag den för högt fläktljud och en enerverande kanaltablå som poppar upp hela tiden.
2 minuter efter anmälningen fick jag ett SMS som berättade att en garantifraktsedel var utskickad.

Nu är bara frågan om man får en reparerad box eller om man får en ny som har samma problem. ;)

I övrigt var jag imponerad över hur snabbt kanalbytena gick och hur bra bilden är. Menyerna flyter på bra utan något överdrivet laggande. Lite segt kunde det dock vara i vissa lägen men inget jag stördes över.

Jag har iofs inte hunnit testa boxen speciellt mycket, men ovan punkter är de jag kommit fram till än så länge.

Mina erfarenheter är att jämföras med att ha använt en HTPC med MediaPortal + FloppyDTV tidigare.

Postad 30 maj 2011 - 17:50

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Ni som ej har ljud , menar ni att när ni kör med en hdmi kabel från boxen till er reciver vidare till tven ? Så funkar det ej ?

JAg har en Onkyo 607a och med denna dragning funkar det för mig. Fast ibland skulle jag vilja kunna se på boxen utan att slå på recivern. Men hur ska jag få det att funka ? Har en Samsung med gott om hdmi utångar.

Min Denon 1911 har ARC (Audio Return Channel) och om det är denna funktion eller ej som gjorde att jag kunde se på TV genom boxen utan att ha receivern på, vet jag ej. Däremot funkade detta klockrent med gamla boxen. Med den nya är det bara bild och jag har kopplat precis som du beskriver.

Idag skaffade jag dock en optisk kabel och har jackat denna mellan boxen och receivern. Bilden tar jag direkt till TVn och in i HDMI2-ingången. Fjärren till boxen kan styra TVn så valet av ingång inkluderar inget fjärr-byte!

Nackdelen blir väl att jag måste dra ner volymen på TVn om jag ska tappa ljudet via receivern. Väntar dock ivrigt på att få svar från Samsung i denna fråga.

Jag verkar dock inte ha upplösningsproblemet med min box utan bara ljudet (peppar, peppar)...

//Stefan

Postad 30 maj 2011 - 18:51

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Nu har jag försökt att koppla ljudet optiskt (slagit av tilldelningen av HDMI-port i receivern) och tappat bilden till HDMI2 på TVn.

Först funkade det inte alls. Antingen ljud eller bild. Inte både och. Efter en massa svordomar och förbannelser gjorde jag ett sista försök. Denna gång utan att byta HDMI-ingång på TVn utan körde via displayen på receivern... Och tro på f-n att jag fick till det. Hur vet jag inte, men nu får jag ljudet ur receivern eller TVn.

HD PVR-boxen får stanna i mitt hem. Nu dags för annonsering av den gamla boxen och den gamla BDn! ;)

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 30 maj 2011 - 19:11.

Postad 30 maj 2011 - 20:45

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jag fick min box i fredags, idag felanmälde jag den för högt fläktljud och en enerverande kanaltablå som poppar upp hela tiden.
2 minuter efter anmälningen fick jag ett SMS som berättade att en garantifraktsedel var utskickad.

Nu är bara frågan om man får en reparerad box eller om man får en ny som har samma problem. :)

I övrigt var jag imponerad över hur snabbt kanalbytena gick och hur bra bilden är. Menyerna flyter på bra utan något överdrivet laggande. Lite segt kunde det dock vara i vissa lägen men inget jag stördes över.

Jag har iofs inte hunnit testa boxen speciellt mycket, men ovan punkter är de jag kommit fram till än så länge.

Mina erfarenheter är att jämföras med att ha använt en HTPC med MediaPortal + FloppyDTV tidigare.

Berätta gärna om din utbytta/reparerade box låter mindre. Det är nämligen något oklart hur mycket boxen "ska" låta.

Postad 31 maj 2011 - 07:30

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Berätta gärna om din utbytta/reparerade box låter mindre. Det är nämligen något oklart hur mycket boxen "ska" låta.

Jo jag ska avlägga rapport när den är utbytt/repad.

Visst kan jag hålla med om att det kan vara acceptabelt med en viss ljudnivå, men när boxen överröstar min HTPC och Cartoon Network (på relativt hög volym) och jag dessutom står i ett annat rum och ändå hör boxens fläktljud klart och tydligt så är det inte OK. Då har man antingen misslyckats med fläktstyrningen, räknat fel på dimensioneringen, monterat något fel eller något annat misstag har begåtts.

Postad 31 maj 2011 - 07:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Min låter ingenting så det måste vara ngt fel på den du fått.

Postad 01 juni 2011 - 16:39

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Min låter ingenting så det måste vara ngt fel på den du fått.

Har vi inte redan avhandlat att du packat in din box i en möbel? Fler har klagat på höga ljudnivåer. Än har jag inte sett någon som tycker boxen är tyst (som inte packat in den i ljuddämpning).

Svårt att svar på då ljud är så individuellt. Enda jag kan säga är att jag aldrig hört den låta ngt. Om det beror på att min miljö i övrigt är lite bullrig eller om det beror på att min möbel isolerar ljudet bra är svårt attt säga. Jag tänker inte plocka ut den ur möbeln för att prova för det var ett **** att få in den där :D

Var har du din box placerad? Min står i en möbel med glasfront.

För övrigt når comhems support nya höjder. Fick precis veta att supporten inte omfattar hela boxen. Digital ut omfattas t ex inte av någon support. Dvs om du inte får ut något ljud till din stärkare så är det inte något Comhem bryr sig om. Supporten omfattar endast vägguttag - box - tv. Trodde detta var ett dåligt skämt först men Comhems kundtjänst stod på sig. Om inte mina problem lösts av tekniker på fredag ska jag slå konsumentköplagen i huvudet på kundtjänst nästa vecka.

Hur kan man som "seriöst företag" på allvar hävda att en trasig utgång på boxen inte omfattas av support/garanti? I så fall får de väl stryka digital ut i boxens specifikationer. Jösses, ge mig TV via fiber nu så jag kan välja min egen operatör.

Postad 01 juni 2011 - 16:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Har provat med dörren öppen i min möbel också och jag hör iaf inget störande ljud så det måste vara ngt fel om man hör den från rummet bredvid.

Har vi inte redan avhandlat att du packat in din box i en möbel? Fler har klagat på höga ljudnivåer. Än har jag inte sett någon som tycker boxen är tyst (som inte packat in den i ljuddämpning).

För övrigt når comhems support nya höjder. Fick precis veta att supporten inte omfattar hela boxen. Digital ut omfattas t ex inte av någon support. Dvs om du inte får ut något ljud till din stärkare så är det inte något Comhem bryr sig om. Supporten omfattar endast vägguttag - box - tv. Trodde detta var ett dåligt skämt först men Comhems kundtjänst stod på sig. Om inte mina problem lösts av tekniker på fredag ska jag slå konsumentköplagen i huvudet på kundtjänst nästa vecka.

Hur kan man som "seriöst företag" på allvar hävda att en trasig utgång på boxen inte omfattas av support/garanti? I så fall får de väl stryka digital ut i boxens specifikationer. Jösses, ge mig TV via fiber nu så jag kan välja min egen operatör.

Om det nu är din stärkare som inte gillar boxen så är det väl knappast comhems fel eller hur?

Redigerat av Unregistereddc471864, 01 juni 2011 - 16:47.

Postad 01 juni 2011 - 17:06

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Om det nu är din stärkare som inte gillar boxen så är det väl knappast comhems fel eller hur?

Utveckla gärna hur du drar slutsatsen att det är fel på stärkaren och inte boxen utan att göra någon felsökning. Förklara även hur man kan utesluta den svaga signalen som felkälla utan felsökning.

Du tycker alltså det är ok att Comhem skiter i om du kan få ut DD ur din nya box? Även om du kopplar via HDMI bryr Comhem inte sig om det funkar eller ej, så länge du inte drar ut ljudet i TVn. Och mej veterligen finns ingen TV med DD.

Postad 01 juni 2011 - 17:10

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Det där låter ruskigt märkligt. Digital ljudutgång måste väl ändå kunna ses som en så pass grundläggande funktion år 2011 att det är rimligt att kunna klassa boxen som oanvändbar utan den, även om jag själv kör ljudet genom receivern via HDMI. Kontakta ARN om de inte tar sitt förnuft till fånga.

Utveckla gärna hur du drar slutsatsen att det är fel på stärkaren och inte boxen utan att göra någon felsökning. Förklara även hur man kan utesluta den svaga signalen som felkälla utan felsökning.

Du tycker alltså det är ok att Comhem skiter i om du kan få ut DD ur din nya box? Även om du kopplar via HDMI bryr Comhem inte sig om det funkar eller ej, så länge du inte drar ut ljudet i TVn. Och mej veterligen finns ingen TV med DD.

Inte för att det fixar boxen, men kan du inte koppla boxen till TV:n med HDMI och optisk ut från TV:n till receivern? Om nu inte box -> receiver -> TV funkar för dig av någon anledning.

Postad 01 juni 2011 - 17:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag kanske missat ngt. Du får alltså inget ljud om du kopplar boxen till din tv?

Postad 02 juni 2011 - 21:08

ragnevi
  • ragnevi
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Fick denna boxen förra veckan, efter en diskussion med comhem då jag var grymt missnöjd med deras Motorola-box. Denna box är betydligt bättre, men jag blev lite sur att priset var satt till 495:- när du tecknar ett två årsabonnemang då de sa att jag som kompensation för de strul jag haft skulle fått den för 995:- och att den för andra kostade 1495:-. Jaha, så min kompensation var alltså att jag fick betala 500:- mer för samma box, å andra sidan har de inte krävt tillbaks Motorola boxen av mig.

Men jag tycker att denna box är betydligt bättre, det går mycket snabbare att byta kanal, menyerna är mer logiska. Jag saknar inte On-demand-tjänsterna alls, för de var så otympliga att använda att den funktionen nyttjades inte.

Postad 03 juni 2011 - 12:52

M I A
  • M I A
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jaha...det var ju med blandade känslor man läste denna tråden. Då min nuvarande HD-box gått och dött (Humax som införskaffades -08 nån gång) så är man på jakt efter ny. Nu hade Humax-boxen ingen inspelningsfunktion, men det var en HD-box och den har ärligt talat funkat felfritt i mina ögon. Det enda jag kan anmärka var att den tappade programinfon lite då och då. Men en omstart fixade det. Så man blir lite mörkrädd när man läser om buggarna på denna relativt nya Samsung-box. Och det blir inte bättre när jag själv har Samsung TV samt H/K avr245 förstärkare...vill minnas att några stycken med i alla fall H/K förstärkade hade problem med bild/ljud.

Vad göra? Kan ni som införskaffat denna box verkligen rekommendera den? Skulle ni skaffat den igen om ni kunde gå tillbaka i tiden? :( Tips på andra HD-boxar med inspelningsfunktion (samt dubbla tuners) som är kompatibla med comhem?

Postad 03 juni 2011 - 13:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Vad göra? Kan ni som införskaffat denna box verkligen rekommendera den? Skulle ni skaffat den igen om ni kunde gå tillbaka i tiden? :( Tips på andra HD-boxar med inspelningsfunktion (samt dubbla tuners) som är kompatibla med comhem?

Den andra HDPVR som kan användas med Comhem-abonnemang är Humax HDPVR-1000c (se särskild tråd). Jag har haft min ett par månader nu och även bytt hårddisken till 1.5TB.
Är nöjd med min box - har även en Humax CXHD-5000c där tvillingkortet sitter eftersom jag ofta behöver ha tillgång till fler kanaler än de två tuners som finns i min HDPVR kan ta emot.
Nackdelen med denna HDPVR är att den bara säljs i fackhandeln och alltså inte av Comhem till rabatterat pris i samband med abonnemang.

Postad 03 juni 2011 - 14:41

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jaha...det var ju med blandade känslor man läste denna tråden. Då min nuvarande HD-box gått och dött (Humax som införskaffades -08 nån gång) så är man på jakt efter ny. Nu hade Humax-boxen ingen inspelningsfunktion, men det var en HD-box och den har ärligt talat funkat felfritt i mina ögon. Det enda jag kan anmärka var att den tappade programinfon lite då och då. Men en omstart fixade det. Så man blir lite mörkrädd när man läser om buggarna på denna relativt nya Samsung-box. Och det blir inte bättre när jag själv har Samsung TV samt H/K avr245 förstärkare...vill minnas att några stycken med i alla fall H/K förstärkade hade problem med bild/ljud.

Jag skulle inte skaffa den om jag kunde gå tillbaka i tiden. Min ska dock skickas in för service nästa vecka, så om jag får ett ex som fungerar bättre kanske jag ändrar mig. Även om jag har extremt låga förväntningar på att fläktljudet kommer fixas (tror det är en för billig fläkt i kombination med dålig firmware) så hoppas jag på en box som kan leverera ljud och bild felfritt iaf.

Postad 05 juni 2011 - 13:15

hasse-2009
  • hasse-2009
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med att avspelningen stannar, något som jag får lösa genom att backa avspelningen något för att sedan trycka på play. Då rullar det ett tag för att sedan stanna igen och bilden och ljudet fryser.

Senaste gången det inträffade var idag då jag tittade på 2:a finalmatchen i stanley cup. Det är då inspelat fån ESPN America HD - inspelningen är lång, tre timmar. Under desssa tre timmar har jag givetvis snabbspolat en del under reklam osv. Men problemet uppstår inte i direkt anslutning till någon snabbspolning. Utan någon exakt bokföring så skulle jag säga att fenomenet uppstod mot den sista delen av den långa avspelningen.

Har haft detta problem tidigare, och jag undrar om det inte var motsvarande inspelning från match 1, tänkte inte mer på det då, men nu upprepas det.

Postad 07 juni 2011 - 01:56

sumsar99
  • sumsar99
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som vet något om filsystemet på hårddisken. Jag antar att boxen kör någon variant av Linux.
Funderar på om man skulle kunna föra över inspelat material till dator genom att plocka ur disken.
Om det funkar skulle man ju lätt kunna rodda om boxen så att disken är extern.
Lite bökigt men ändå OK om man någon gång skulle vilja spara något man spelat in.

Måste man ha kort i för att kunna se på inspelat material? Tänker närmast på om materialet hamnar på disk innan eller efter det dekrypterats.

Postad 07 juni 2011 - 06:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Någon som vet något om filsystemet på hårddisken. Jag antar att boxen kör någon variant av Linux.
Funderar på om man skulle kunna föra över inspelat material till dator genom att plocka ur disken.
Om det funkar skulle man ju lätt kunna rodda om boxen så att disken är extern.
Lite bökigt men ändå OK om man någon gång skulle vilja spara något man spelat in.

Måste man ha kort i för att kunna se på inspelat material? Tänker närmast på om materialet hamnar på disk innan eller efter det dekrypterats.

Har för mig innehållet är krypterat så det blir nog svårt

Postad 07 juni 2011 - 06:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1 877 inlägg
  • 0

Har för mig innehållet är krypterat så det blir nog svårt

Förmodar att det är som med Humax HDPVR dvs att fria kanaler kan spelas upp direkt från extern USB-disk medan Conax-krypterade måste spelas upp via en box med programkort där krypteringsnyckeln finns.

Postad 07 juni 2011 - 06:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Förmodar att det är som med Humax HDPVR dvs att fria kanaler kan spelas upp direkt från extern USB-disk medan Conax-krypterade måste spelas upp via en box med programkort där krypteringsnyckeln finns.

Så är det säkert

Postad 09 juni 2011 - 19:17

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Hur visas er signalstatus? Jag har mycket lägre signalstatus på mottagare 0 än på mottagare 1. Trots att signalstyrkan är uppmätt till samma på de olika frekvenserna. Hur ser det ut för er andra?

Postad 10 juni 2011 - 09:06

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Hur visas er signalstatus? Jag har mycket lägre signalstatus på mottagare 0 än på mottagare 1. Trots att signalstyrkan är uppmätt till samma på de olika frekvenserna. Hur ser det ut för er andra?

Samma sak här. Jag har kopplat in en billig signalförstärkare och då har jag ca. 32% signalstyrka på 0:an och över 40% på 1:an.

Postad 10 juni 2011 - 09:13

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Det har varit lite ledighet så jag har inte fått tummen ur riktigt, men idag 10/6 05:47 tog ComHem i Örebro Kristinehamn emot min HD PVR.

Boxen är felanmäld för att ploppa upp programlistan sporadiskt samt att fläkten snurrar upp och låter alldeles för högt vid olika intervall.

Ett plus är att jag får avdrag på räkningen under den tid som min box är hos ComHem. Det är iaf någont i den stilen jag fick förklarat för mig när jag anmälde boxen, sen får vi se om det stämmer i verkligheten också. :)

Redigerat av Krazz, 10 juni 2011 - 12:12.

Postad 10 juni 2011 - 19:22

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Samma sak här. Jag har kopplat in en billig signalförstärkare och då har jag ca. 32% signalstyrka på 0:an och över 40% på 1:an.

Intressant, undra om det är så på alla...min visar 22-32 på 0:an och över 50 på 1:an. Signalen är uppmätt av tekniker till drygt 50.

Postad 10 juni 2011 - 19:27

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
En handhavandefråga som dök upp och som någon kanske kan svaret på: Hur byter man kanal med siffertangenterna? När jag slår in ett nummer högre än 9 blir siffrorna röda och det skiftas inte till den valda kanalen. Oavsett om jag slår in t ex 034 eller 34. Vill gärna få min Logitech 700 att lira med detta. Jag har, givetvis, testat att byta kanal med siffertangenterna på originalfjärren också med samma, ovan beskrivna, resultat.

//Stefan

Redigerat av Unregistered0b419999, 10 juni 2011 - 19:28.

Postad 10 juni 2011 - 19:49

carloskar
  • carloskar
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick den här boxen i veckan och har ett litet problem. Jag kör ljudet via HDMI till min Samsung LE40A656 TV vidare till min stereo och det hackar till rätt ofta, 2-3 gånger i minuten. Ett kort hack, och det spelar ingen roll vilken kanal jag tittar på, HD eller SD spelar inte heller någon roll. Jag har aldrig förut märkt någt hackande när jag skickat ljud via HDMI till TVn så jag misstänker boxen.
Är det någon mer som har samma problem? När jag får tid tänkte jag ta ljudet analogt istället direkt till förstärkaren och se om det hjälper.

Postad 10 juni 2011 - 20:06

carloskar
  • carloskar
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Fick den här boxen i veckan och har ett litet problem. Jag kör ljudet via HDMI till min Samsung LE40A656 TV vidare till min stereo och det hackar till rätt ofta, 2-3 gånger i minuten. Ett kort hack, och det spelar ingen roll vilken kanal jag tittar på, HD eller SD spelar inte heller någon roll. Jag har aldrig förut märkt någt hackande när jag skickat ljud via HDMI till TVn så jag misstänker boxen.
Är det någon mer som har samma problem? När jag får tid tänkte jag ta ljudet analogt istället direkt till förstärkaren och se om det hjälper.

Analogt ut från boxen direkt till stereon hjälpte, inget mer hackande. Det fungerar dock bra att ta ljudet från mediacentret genom HDMI till TVn och sen vidare till stereon.

Postad 13 juni 2011 - 18:09

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

En handhavandefråga som dök upp och som någon kanske kan svaret på: Hur byter man kanal med siffertangenterna?

Det visade sig att de kanalnummer man ska använda när man byter kanal med siffertangenterna är det nummer önskad kanal har i Favoritlistan (om man nu har den aktiverad)... Ibland är det inte så svårt, bara kanske inte så uppenbart. Eller logiskt...

En helt annan sak var att tjejen jag talade med på Samsung svarade nej på frågan om de själva hade någon aktivitet i forumet... Trodde jag var lite av en självklarhet...

//Stefan

Postad 20 juni 2011 - 19:24

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Får min box i veckan, ska bli intressant att se vilka buggar jag får hehe :)

Postad 22 juni 2011 - 15:37

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Vill du vara med och beta-testa nästa mjukvara till Samung HD-PVR SMT-7160?

Lystring alla tekniskt kunniga och intresserade som har en Samsung HD-PVR! Anmäl dig på formuläret på http://www.comhem.se där du presenterar dig och berättar lite kort om dig själv, ditt tekniska intresse och eventuell utbildnining. Berätta även om din erfarenhet av digitalboxar och digital-tv.

Vi kommer att skicka dig en box med nästa version av programvaran installerad, som du kopplar in i stället för den box du har idag. Du får också ett enkelt frågeformulär för återrapportering. Som tack för hjälpen får du ett VIP-abonnemang under en månad.

Tack för att du vill vara med och förbättra Samsung HD-PVR.
Com Hem AB, Teknisk Utveckling TV

Tack alla som anmält sitt intresse, vi har nu fått tillräckligt med anmälningar.

Redigerat av Tele2 Sverige, 28 juni 2011 - 12:33.

Postad 22 juni 2011 - 15:43

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Bra initiativ Comhem! Hoppas på många intresserad som vill testa den nya mjukvaran. Och att de gör det fort :)

Postad 22 juni 2011 - 16:09

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hej! Här kommer den första buggrapporteringen: Det går inte att fylla i formuläret. Får bara felmeddelandet "An error occurred. We were unable to process your request at this time. Please try again later." när jag klickar på "Skicka ärendet". Ska testa igen lite senare.

Postad 22 juni 2011 - 17:05

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Om någon går i tankarna att skaffa denna box så säljer jag min för 1500, så slipper du bindningstid :)

Boxen är ca 2 mån gammal och har precis funktionstestats av ComHem...

Finns att hämta i Solna. Om någon är intresserad skicka PM, efter helgen lägger jag ut den på Blocket.

Redigerat av xp2002, 22 juni 2011 - 18:57.

Postad 22 juni 2011 - 17:27

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Om någon går i tankarna att skaffa denna box så säljer jag min för 1500, så slipper du bindningstid :)

Boxen är ca 2 mån gammal och har precis funktionstestats av ComHem...

Finns att hämta i Solna.

Varför ska du sälja den och vad använder du för box istället?

Postad 22 juni 2011 - 17:46

xp2002
  • xp2002
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Varför ska du sälja den och vad använder du för box istället?

Jag tycker denna box har för hög ljudnivå när den står i en öppen möbel, tycker också det är för lång uppstartstid.

Jag kör med en gammal Humax icke-PVR, den funkar bättre för mig.

Hej! Här kommer den första buggrapporteringen: Det går inte att fylla i formuläret. Får bara felmeddelandet "An error occurred. We were unable to process your request at this time. Please try again later." när jag klickar på "Skicka ärendet". Ska testa igen lite senare.

Hahaha, känns symptomatiskt för ComHems kundservice. :) Stor humor...

Postad 22 juni 2011 - 19:46

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

+1

Postad 22 juni 2011 - 20:49

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Får samma fel :)

Postad 23 juni 2011 - 06:56

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Fortfarande samma fel. Förmodligen la dom ut koden för formuläret igår innan dom gick för dagen och har inte hunnit komma till jobbet ännu. :)

Postad 23 juni 2011 - 07:39

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej,

Vi ber så mycket om ursäkt för att kontakt formuläret inte fungerar och vi arbetar på att av hjälpa felet så fort som möjligt.

Vi återkommer så snart som det fungerar igen.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 23 juni 2011 - 10:29

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Nu är felet fixat och formuläret går nu att fylla i och skicka. :)

Postad 23 juni 2011 - 10:50

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Nu är felet fixat och formuläret går nu att fylla i och skicka. :)

Det är helt riktigt, nu fungerar formuläret igen.

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

Postad 25 juni 2011 - 09:58

carloskar
  • carloskar
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har upptäckt en störig sak, tiden som visas när man time-shiftar har bara minutupplösning jämfört med sekundupplösning på förra boxen. Det känns lite konstigt när man stegar bakåt (15 sekunders steg?) men man ser ingen ändring i tiden eftersom man fortfarande är inne på samma minut.

Postad 28 juni 2011 - 12:34

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Vill du vara med och beta-testa nästa mjukvara till Samung HD-PVR SMT-7160?

Lystring alla tekniskt kunniga och intresserade som har en Samsung HD-PVR! Anmäl dig på formuläret på http://www.comhem.se där du presenterar dig och berättar lite kort om dig själv, ditt tekniska intresse och eventuell utbildnining. Berätta även om din erfarenhet av digitalboxar och digital-tv.

Vi kommer att skicka dig en box med nästa version av programvaran installerad, som du kopplar in i stället för den box du har idag. Du får också ett enkelt frågeformulär för återrapportering. Som tack för hjälpen får du ett VIP-abonnemang under en månad.

Tack för att du vill vara med och förbättra Samsung HD-PVR.

Tack alla som anmält sitt intresse, vi har nu fått tillräckligt med anmälningar.

Postad 29 juni 2011 - 21:19

Kordon
  • Kordon
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Fick precis hem en sån här box. Men fungerar det inte att använda SmartWii till den även om man bara har vanliga digitalkanaler?

Postad 03 juli 2011 - 11:44

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Har haft den här boxen i nån vecka nu, och har redan fått problem.

Det första är att upplösningen inte stämmer, och när man byter mellan SD och HD så blir det myrornas krig ibland, och bilden går tillbaka till 5xxP.

Det andra är att ibland går inte boxen igång när den har gått ner i standby läge. måste dra ut strömen så att den bootar om helt.

Annars fungerar den väll bra hittar väll fler fel snart! :)

Postad 03 juli 2011 - 22:17

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
När släpptes denna box?

Postad 03 juli 2011 - 23:39

metalfan
  • metalfan
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag beställde den här boxen för någon vecka sen när nätdelen på min gamla Humax CXHD-1000C pajade (jag fick den lagad på garanti, men var ändå sugen på en box med inspelning).

Jag hade läst lite i tråden om diverse problem men sånt står det ju i de flesta trådar om alla produkter och jag har typ aldrig råkat ut för några problem med mina elektroniska prylar så jag antog att det var överdrivet.. men icke!

Störiga saker som drar ned betyget enormt och som försämrar upplevelsen med HD-boxen:

- Orimligt högt fläktljud. Har någon ens använt boxen i tyst hemmamiljö under framtagningen? (Luften som blåses ut känns inte ens varm till på köpet.. )
- Det är betydligt sämre bild på HD-kanalerna än gamla Humaxen, allt ser pixligt och oskarpt ut. (Knappt någon skillnad på SD och HD längre..)

Problem som gör boxen i princip oanvändbar för mig:
- Under dag två så hängde sig boxen 3 gånger så att jag var tvungen att bryta strömmen för att få liv i den igen. Då tröttnade jag och bytte tillbaks till Humaxen som under flera års användning aldrig hängt sig!

Nu har jag bytt tillbaks till Samsung-PVR:en igen för att jag ville spela in Wimbledonfinalen och "The Big 4". Skulle boxen även hänga sig och paja inspelningar så att man inte kan lita på att det blir inspelat är den enda stora fördelen med boxen borta för mig.

Positivt med boxen:

- Snyggare menyer, snabba kanalbyten, enklare att hantera favoritlistor än i Humaxen, integreras bra med min Samsung-tv.

En fråga kan jag slänga in också:

Jag har inte hittat någon knapp som växlar till förra kanalen man tittade på, finns det en sådan knapp på fjärren? Knappen "Return" kändes logisk men inte då.. Jag saknar den funktionen!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.