Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8,33 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 5,92 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 23 februari 2011 - 06:23

Mongroovy
  • Mongroovy
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Stöd för NTFS, betyder det att inspelningar på över 4 gig inte kommer delas upp längre?

Postad 23 februari 2011 - 09:50

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Finns lite ny info angående EPG från Miraclefiles forum.
http://miraclefiles....mp;p=3069#p3069

Redigerat av Unregisteredafc8f69d, 23 februari 2011 - 09:53.

Postad 23 februari 2011 - 10:19

boborg
  • boborg
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Fattar inte at de inte kan fixa det så det går att använda DVB EPG från Canal Digital.

Postad 23 februari 2011 - 13:03

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1 319 inlägg
  • 0

Finns lite ny info angående EPG från Miraclefiles forum.
http://miraclefiles....mp;p=3069#p3069

Låter lovande!
Står ju även lite om det kommande stödet för CI+

Redigerat av TomasL, 23 februari 2011 - 13:03.

Postad 24 februari 2011 - 08:19

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Hej,

Har upptäckt följande på min MB 9 T2 med intern 500 GB hårddisk:

Om jag programmerar inspelning av två program på olika kanaler med samma starttid kommer bara den ena inspelningen starta på utsatt tid. Den andra startar 3 minuter efter.

Någon som kan verifiera?

Postad 24 februari 2011 - 08:22

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Hej,

Har upptäckt följande på min MB 9 T2 med intern 500 GB hårddisk:

Om jag programmerar inspelning av två program på olika kanaler med samma starttid kommer bara den ena inspelningen starta på utsatt tid. Den andra startar 3 minuter efter.

Någon som kan verifiera?

Jag har samma problem. Det gäller även om jag ställer in två program efter varandra på samma kanal.

Postad 24 februari 2011 - 09:14

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Det gäller även om jag ställer in två program efter varandra på samma kanal.

Korrekt. Jag skickar in en felrapport.

Postad 24 februari 2011 - 15:05

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Korrekt. Jag skickar in en felrapport.

Vad bra. Tack!

Jag misstänker att inställningarna för antal extra minuter före och efter timerinspelning har med saken att göra. Om någon av dessa har ett värde uppstår problemet. Funkar bättre om båda står på noll, men eftersom EPG-klockan tyvärr inte går exakt så missar man ju saker i början eller slutet av ett program på det sättet. :rolleyes:

Postad 24 februari 2011 - 19:48

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ja, det kan vara det som är orsaken. Jag har noll minuter förinspelning, och jag har inga sådana problem med min MB9, den startar inspelningarna simultant på båda kanalerna.

Postad 24 februari 2011 - 20:59

cure33
  • cure33
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Ja, det kan vara det som är orsaken. Jag har noll minuter förinspelning, och jag har inga sådana problem med min MB9, den startar inspelningarna simultant på båda kanalerna.

Frågan är bara varför den står och gör ingenting i 2 (3?) minuter. Låt säga att jag programmerar apparaten att spela in två program på samma kanal; 18:00-18:30 samt 18:30-19:00. Om jag har bett den att spela in 2 minuter extra som standard så kommer den i detta fall att ändå stoppa den första inspelningen klockan 18:30 exakt. Helt rätt så långt enligt mig, men nästa program börjar inte att spelas in förrän 18:32. Två minuters omotiverad paus i arbetet således.

Postad 25 februari 2011 - 09:36

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Frågan är bara varför den står och gör ingenting i 2 (3?) minuter. Låt säga att jag programmerar apparaten att spela in två program på samma kanal; 18:00-18:30 samt 18:30-19:00. Om jag har bett den att spela in 2 minuter extra som standard så kommer den i detta fall att ändå stoppa den första inspelningen klockan 18:30 exakt. Helt rätt så långt enligt mig, men nästa program börjar inte att spelas in förrän 18:32. Två minuters omotiverad paus i arbetet således.

Låter som en typisk bugg i timerfunktionen...

Fler och fler buggar som poppar upp. Synd, för jag var intresserad av T2-varianten av den här. Men nu väntar jag nog på att se hur humax-boxen är när den släpps om några veckor.

Postad 25 februari 2011 - 10:03

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Jo, jag har hittat ett par buggar, men i det stora hela funkar den bra.

/Daniel

Postad 27 februari 2011 - 18:04

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Ny rabattkod på Digitalboxen.com

M9DXXS/C/T

Postad 04 mars 2011 - 14:25

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Hej,

Tittade just på netonnet.se, M9 (M8, DigiNor 8800 och Vu+Duo) är nu borta ur utbudet.

Någon som vet varför?

(kommande CI+ för CD? tryck från CD och Viasat? dåliga erfarenheter av boxarna ur ett försäljningsperspektiv?)

Postad 04 mars 2011 - 14:55

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0

Det finns inte en chans denna box kommer godkännas för CI+, och inte dreambox eller Vu+ Duo för den delen heller.

Canal Digital avskyr dessa boxar som pesten, bara läsa på deras installatörsforum där faktiskt säger upp avtalen med handlare som säljer dessa alternativa Linux boxar.

Verkar som om BGPv4 vet vad han talar om...

Postad 04 mars 2011 - 15:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Hej,

Tittade just på netonnet.se, M9 (M8, DigiNor 8800 och Vu+Duo) är nu borta ur utbudet.

Någon som vet varför?

(kommande CI+ för CD? tryck från CD och Viasat? dåliga erfarenheter av boxarna ur ett försäljningsperspektiv?)

STOP avtal. De kan inte både vara återförsäljare av Digital TV och sälja dessa boxar. STOP är Com hem, Boxer, Canal Digital och Viasat med i.

Kan tänka mig att Boxer har ögonen mer öppna nu i och med T2.

Postad 04 mars 2011 - 15:09

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Alla linux-boxar tillbakadragna p.g.a. möjligheterna till "pirat-tv", alltså cardsharing m.m.

Det reds upp just nu hur det skall lösas, men avvaktas just nu.

Postad 04 mars 2011 - 20:24

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Alla linux-boxar tillbakadragna p.g.a. möjligheterna till "pirat-tv", alltså cardsharing m.m.

Det reds upp just nu hur det skall lösas, men avvaktas just nu.

Jag tycker att de ska fixa en bättre kryptering och därigenom förhindra cardsharing, istället för att tvinga folk att använda sunkiga operatörsboxar.

Postad 04 mars 2011 - 20:30

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Håller med. Jag kör ingen cardsharing, men straffas ändå.

Postad 05 mars 2011 - 07:07

Hakon
  • Hakon
  • Forumräv

• 950 inlägg
  • 0
Om programbolagen hade sänkt sina priser på abonemangen och struntat i dessa sketna boxar dom tillhandahåller hade nog marknaden sett annorlunda ut.Undrar hur mkt pengar det läggs på operatörsboxarna,hårdvara och mjukvara. Borde vara självklart att man skall få lov att köra med valfri mottagare.Det har ju i stort sett alltid varit problem med dessa op-boxar,dom klabbar mer eller mindra.Kunderna blir missnöjda då dom blir "påtvingade" dessa halvdana krångel boxar.Alternativa boxar som funkar betydligt bättre får ni inte ha,ajabaja, ni måste ha vårt skit.
Om man har flera TV-apparater i hemmet som man vill titta reklamfinasierade program på så får man betala extra för dessa kort, de är ju absurt, tänk om för fasen.

Det är ju knappast ett nytt problem detta med "pirat-TV", vad har hänt under alla dessa åren,inte så himla mycket. Hackers hänger hela tiden med och kommer nog så att göra .

Postad 07 mars 2011 - 09:23

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag tycker att de ska fixa en bättre kryptering och därigenom förhindra cardsharing, istället för att tvinga folk att använda sunkiga operatörsboxar.

Enda egentliga sättet att förhindra det är pairing vilket de flesta ca-system idag kan tillhandahålla om operatören så önskar.
Utan pairing så går dekrypteringsnyckeln i klartext mellan kort och box och kan därmed avlyssnas. Med pairing så går den krypterad på ett sånt sätt att den bara kan dekrypteras med hjälp av boxen som kortat är pairat med.

Man skulle naturligtvis kunna konstruera ett helt säkert system där alla boxar som har systemet kan användas utan att kortet pairas mot en specifik box men utan att cardsharing går att genomföra.
Men det är gissningsvis varken box-företag eller operatörer så intresserade av eftersom det minskar deras försäljning av operatörsboxar...

Postad 07 mars 2011 - 20:13

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

.....Man skulle naturligtvis kunna konstruera ett helt säkert system där alla boxar som har systemet kan användas utan att kortet pairas mot en specifik box men utan att cardsharing går att genomföra. Men det är gissningsvis varken box-företag eller operatörer så intresserade av eftersom det minskar deras försäljning av operatörsboxar...

Vad enkelt det skulle vara att bedriva företaget på det viset. Så fort någon konkurrent kommer med en bättre produkt förbjuder man den.

Postad 08 mars 2011 - 08:51

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Vad enkelt det skulle vara att bedriva företaget på det viset. Så fort någon konkurrent kommer med en bättre produkt förbjuder man den.

Visst är det smart... :)

Men allvarligt talat. Även om utbudet på dvb-t2 boxar är något begränast så är det ju som så att i övrigt finns det gott om boxar både för dvb-t och dvb-s/s2 som inte är operatörernas boxar men funkar utmärkt. Om man inte valt att ha viasat då..
Och dessa är ju tillåtna så länge de inte möjligör kopiering av det sända materialet eller delning av abonnemang.
Miraclebox skulle kunna fixa så att de uppfyller alla sånna krav om de vill. Tekniskt är det fullt möjligt.
Stäng av kortläsarna, slå på ci+ och kryptera materialet med boxunik nyckel innan det lagras på hårddisken är väl det som behövs...

Postad 13 mars 2011 - 11:41

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Något nytt om CI+ stöd för denna box?

Hade för mig att det var utlovat först för feb, men senarelagt till mars. Nu är det mars.

Hårdvaran hade rätt chip för detta enligt utsago tidigare i denna tråd.

Boxen känns intressant och relevant för inköp om EPG och CI+ stöd kommer.

För min del är det dessa bitar jag väntar på för att göra ett inköp. Om dessa bitar inte dyker upp så är det mindre intressant.

Redigerat av kenta2, 13 mars 2011 - 11:42.

Postad 14 mars 2011 - 14:49

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
kan man streama ut på internet med denna box?

Postad 17 mars 2011 - 18:51

mype
  • mype
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
nu finns det Enigma 2 till denna box:
http://miraclefiles.....php?f=41&t=451

Redigerat av mype, 17 mars 2011 - 18:53.

Postad 18 mars 2011 - 05:16

Unregistered76c435c2
  • Unregistered76c435c2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har sneglat lite på denna, står mellan denna och en dreambox 800hd dvb-c, vad tror ni? jag har alltid haft dreambox men börjar tröttna på att dem är så ******** dyra för det man får :P

Fixar denna cardsharing?
Jag vägrade att köpa en ci modul för 1100 kr så köpte en smartcard reader istället och kör cardsharing till EN! tv, den jag har i vardagsrummet.

Postad 18 mars 2011 - 09:02

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

nu finns det Enigma 2 till denna box:
http://miraclefiles.....php?f=41&t=451

Lite kort, men vad innebär Enigma 2?

Postad 18 mars 2011 - 09:03

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Kanske Clarke-Tech ET9000 eller VU+ Duo, AZ.box mfl om du vill ha Enigma2 box.

MB9 har ju i och för sig kommit i en E2 beta release, så det kanske kommer framåt.

Redigerat av kenta2, 18 mars 2011 - 09:03.

Postad 18 mars 2011 - 09:19

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Lite kort, men vad innebär Enigma 2?

Samma mjukvara som till Dreambox och VU+.

Postad 18 mars 2011 - 10:53

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Undrar om dom får till det, du vet ju hur det är med Enigma2 till IPBOX :P

Postad 19 mars 2011 - 07:36

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Undrar om dom får till det, du vet ju hur det är med Enigma2 till IPBOX :unsure:

Tvivlar på att dom får till det, ingen annan har ju lyckats.

Original mjukvaran verkar ju funka OK så Enigma2 kanske inte behövs. Sen så lär inte CI+ funka med Enigma2 om det nu funkar med original mjukvaran vilket jag starkt tvivlar på....

Postad 19 mars 2011 - 09:01

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Defcon: Du får tio ggr så mkt för pengarna jämför med en DM800C. CS fungerar bra och du har 1080p, dubbla tuners och 24 månaders garanti. Priset är dessutom lägre.

Gällande Enigma 2 så fungerar det faktiskt riktigt bra, bättre än DM800 exempelvis som jag upplever som en av dem långsammaste boxarna på marknaden. Nu väntar jag bara på den inofficiella E2:an med alla cammar, plugins m.m.

/En som provat :unsure:

Postad 19 mars 2011 - 09:55

ovsun
  • ovsun
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu är M9 tillbaka på NetOnNet med sänkt pris.
http://www.netonnet....vr/148635.5341/

Postad 19 mars 2011 - 10:57

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0

ok, men varför skulle man vilja ha det?

Nu är M9 tillbaka på NetOnNet med sänkt pris.
http://www.netonnet....vr/148635.5341/

Den vrkar bara finnas på internetorder och inte i butik. Om man däremot tittar på lagerstatus i en butik så säger den utgående modell, så kan det väl inte vara?

Postad 19 mars 2011 - 11:32

ovsun
  • ovsun
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Den vrkar bara finnas på internetorder och inte i butik. Om man däremot tittar på lagerstatus i en butik så säger den utgående modell, så kan det väl inte vara?

Såg inte att det när jag tittade på sidan. En gissning är att de fått tillåtelse av "Stopp" att sälja ut inneliggande lager och att den därefter utgår?

Postad 19 mars 2011 - 11:57

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Såg inte att det när jag tittade på sidan. En gissning är att de fått tillåtelse av "Stopp" att sälja ut inneliggande lager och att den därefter utgår?

Men det finns väl ingen lag om detta?

Jag tror att det är CD och Viasat som ligger bakom för jag vet att CD säger upp kontraktet med dom handlarna som säljer tex Dreambox och det gjorde ju Netonnet, frågan är ju vad dom gör med överblivet lager, Netonnet vill ju inte tappa kontrakt med CD.

CD hade ett installatörsforum tidigare som var öppet, där kunde man läsa attityder och vad CD har för regler osv....

Redigerat av BGPv4, 19 mars 2011 - 11:58.

Postad 19 mars 2011 - 17:10

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
T2-an av MB9 har legat på Netonnet ett tag.

Inte något som Viasat eller CD bryr sig om då den är för marknätet.

Boxer har ju inte samma policy om egna boxar, bara att de godkänner ett antal för att garantera att de skall funka ihop med deras kort och CAMar. Om man köper denna så har man inte godännande och ej heller support. För övrigt funkar inte de kodade MPEG4-kanalerna på denna. Men man kan ha den för att se SVT1 och 2 HD samt Boxers kodade MPEG2 kanaler. Till en början funkade allt men det rasade ihop för någon månad sedan. Ingen lösning än.

Postad 19 mars 2011 - 17:35

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

För övrigt funkar inte de kodade MPEG4-kanalerna på denna. Men man kan ha den för att se SVT1 och 2 HD samt Boxers kodade MPEG2 kanaler. Till en början funkade allt men det rasade ihop för någon månad sedan. Ingen lösning än.

Läste detta:
http://miraclefiles.....php?f=27&t=236

[I dagsläget måste du ha en CA-modul från Boxer för MPEG-4 kanalerna. Både CI+ och vanliga MPEG4 modulen går bra]

Postad 19 mars 2011 - 19:23

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

ok, men varför skulle man vilja ha det?

Stabilitet och all mjukvara (plugins, skins mm.) som finns till Enigma2 tex...

Postad 19 mars 2011 - 19:45

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Är lite sugen på en M9 med 2x DVB-T2 tuners. 3490kr inkl frakt hos Netonnet är väl ganska okej i nuläget. (Alternativet är att vänta på Humax BXR-HD+)

Jag kommer bara använda den för det fria DVB-T utbudet. Åtminstånde i nuläget.

- Kan man få en update hur det lirar i marknätet med M9 från er som har en sådan? Är det något som strular?

- Hur är fjärrkontrollen? Tror ingen gett något omdömme om fjärren. Är den okej eller skall man satsa på t.ex. en Logitech Harmony One?

Postad 20 mars 2011 - 13:37

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Risken med MB9 är väl att den inte är godkänd av Boxer om du skulle vilja abonnera på något paket framåt i tiden. Just nu funkar tydligen inte kodade MPEG4-kanaler med denna box.

Postad 20 mars 2011 - 15:46

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är lite sugen på en M9 med 2x DVB-T2 tuners. 3490kr inkl frakt hos Netonnet är väl ganska okej i nuläget. (Alternativet är att vänta på Humax BXR-HD+)

Jag kommer bara använda den för det fria DVB-T utbudet. Åtminstånde i nuläget.

- Kan man få en update hur det lirar i marknätet med M9 från er som har en sådan? Är det något som strular?

- Hur är fjärrkontrollen? Tror ingen gett något omdömme om fjärren. Är den okej eller skall man satsa på t.ex. en Logitech Harmony One?

Så här funkar det just nu:
- Fria utbudet inkl svt1hd och 2hd klarar boxen utan kort
- för att se övrigt hd utbud behöver du HD-tillvalet på boxer och deras CA-MPEG4 CI+ modul
- vissa SD kanaler är mpeg4 kodade så då behövs också CA-MPEG4 modul, går med en något äldre MPEG4 CA-modul, men då funkar inte kodade HD-kanaler.

I dagsläget kan box/CA CI+ modul bara koda av en betal kanal åt gången, dvs du kan ej spela in en betalkanal och titta på en annan, ev kan detta komma att lösas med framtida uppgraderingar. Fria kanaler kan du spela in 3st och se på ytterligare en.
Fjärrkontrollen är helt ok, bättre än alla andra jag haft faktiskt.
Jag har haft problem med tuner2 som ej fungerat sedan början, upptäckte dock idag att det var jag som gjort ett misstag när jag installerade intern HDD, hade vänt metallbryggan åt fel håll, den är ej helt symmetriskt så en del av fäste hade kortslutit några komponenter. efter två rökpuffar och ommontering fungerar det...

Postad 20 mars 2011 - 17:04

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Så här funkar det just nu:
- Fria utbudet inkl svt1hd och 2hd klarar boxen utan kort
- för att se övrigt hd utbud behöver du HD-tillvalet på boxer och deras CA-MPEG4 CI+ modul
- vissa SD kanaler är mpeg4 kodade så då behövs också CA-MPEG4 modul, går med en något äldre MPEG4 CA-modul, men då funkar inte kodade HD-kanaler.

I dagsläget kan box/CA CI+ modul bara koda av en betal kanal åt gången, dvs du kan ej spela in en betalkanal och titta på en annan, ev kan detta komma att lösas med framtida uppgraderingar. Fria kanaler kan du spela in 3st och se på ytterligare en.
Fjärrkontrollen är helt ok, bättre än alla andra jag haft faktiskt.
Jag har haft problem med tuner2 som ej fungerat sedan början, upptäckte dock idag att det var jag som gjort ett misstag när jag installerade intern HDD, hade vänt metallbryggan åt fel håll, den är ej helt symmetriskt så en del av fäste hade kortslutit några komponenter. efter två rökpuffar och ommontering fungerar det...

Hej engeln99! Tack för informationen. Så du är hyffsat nöjd & ser inga konstigheter i att rekomendera mottagaren? Det är ju en ny produkt med mjukvaruutvecklingen framför sig. Hårdvaran verkar ju vara okej.

I mitt fall så spelar det ingen roll att man inte kan spela in och/eller titta på flera kodade kanaler samtidigt då jag bara ser på det fria DVB-T utbudet & inte har något abbonemang, men sådant kan ju förändras. Tror ni detta är en sådan sak som kommer lösas? Eller är det 'by design' att det inte fungerar?

Nått annat man bör tänka på förutom att den inte är Teracom/Boxer godkänd?

Edit: Stavfel

Redigerat av frav, 20 mars 2011 - 17:04.

Postad 20 mars 2011 - 17:31

engeln99
  • engeln99
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hej engeln99! Tack för informationen. Så du är hyffsat nöjd & ser inga konstigheter i att rekomendera mottagaren? Det är ju en ny produkt med mjukvaruutvecklingen framför sig. Hårdvaran verkar ju vara okej.

I mitt fall så spelar det ingen roll att man inte kan spela in och/eller titta på flera kodade kanaler samtidigt då jag bara ser på det fria DVB-T utbudet & inte har något abbonemang, men sådant kan ju förändras. Tror ni detta är en sådan sak som kommer lösas? Eller är det 'by design' att det inte fungerar?

Nått annat man bör tänka på förutom att den inte är Teracom/Boxer godkänd?

Edit: Stavfel

Hej, jo nu när jag fick igång tuner2 så är jag nöjd! och kan rekommendera denna box. Bildmässigt är den kanon bra jag kör 1080i, den är relativt snabb och enkel att hantera. Vissa klagar på att EPG info är lite sämre än på boxer godkända boxar, jag får ca 1 vecka epg på fri kanaler och 1-2 dagar på andra. epg info sparas inte i boxen utan kommer fram när du tittar på den muxen.
Lite osäkert om det där med att koda av mer än en kanal kommer att lösas, kanske, det beror på om begränsningen ligger i CA modulen eller i boxens mjukvara. Med kort direkt i kortläsaren fungerar det att koda av flera kanaler dock så begränsas denna möjlighet att den då inte kodar av mpeg4 kanalerna, även i den lite äldre CA modulen mpeg4 jag har kan den koda av flera kanaler samtidigt, då med begränsningen att den inte kodar av HD kanalerna. Den nyaste den senaste CA CI+ modulen som klarar HD kodar av allt men bara en kanal i taget.

Postad 20 mars 2011 - 19:05

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Man kan ju fundera lite kring denna box. Om man bara har för avsikt att bara köra marknätet med PVR så kanske det finns nya intressanta alternativ runt hörnet som lanseras i närtid, tex Humax, som kommer att godkännas av Boxer.

Styrkan i denna box är om man istället väljer kombinationen av att ha en T2 tuner och kanske en S2 tuner, vilket aldrig Boxer kommer att godkänna. Dvs man kan ju ha digitala marknätets fria kanaler plus om man lägger upp en Europaparabol, ett mycket stort antal andra sat-kanaler och man betalar inte några abb till någon.

Redigerat av kenta2, 20 mars 2011 - 19:35.

Postad 20 mars 2011 - 19:33

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
@kenta2

i nästan alla dina inlägg snackar du bara negativt om denna box...En sak e säker,detta e den bässta box jag ägt,å jag har både mb8 å 9. så vi får vänta å se vad som framtiden har me sej.

Postad 21 mars 2011 - 10:03

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Var det någon som visste om det går att stream ut TV från denna box så man kan sitta på distans och se på tv

Jag har inte riktigt förstått ännu, klara boxen CI+ nu? Det talades ju tidigare att det skulle komma en uppgradering som möjliggjorde detta, har den kommit nu?

Postad 21 mars 2011 - 10:30

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Var det någon som visste om det går att stream ut TV från denna box så man kan sitta på distans och se på tv

Jag har inte riktigt förstått ännu, klara boxen CI+ nu? Det talades ju tidigare att det skulle komma en uppgradering som möjliggjorde detta, har den kommit nu?

Nope ingen CI+ för denna box och därför är den helt ointressant för framtiden.

Postad 21 mars 2011 - 10:59

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Nå, man skall väl aldrig säga aldrig när det gäller CI+ på denna. Jag noterar dock att det var ett tag sen vi hörde av signaturen "digitalboxen".

CI+ kommer till denna mottagare i mitten av februari...garanterat!

Så lät det i mitten av Januari. Jag tog det med en nypa salt då och är inte direkt förvånad att det inte dykt upp, men jag ser det ändå inte som omöjligt att det kan komma någon gång i framtiden.
Sen vore det kanske inte hela lösningen på problemet. Finns inte CA-moduler med avkodning av flera strömmar eller möjlighet att spela in kodat för senare avkodning så blir ju CI+ i sig inget nämnvärt steg framåt.

Redigerat av alfista, 21 mars 2011 - 11:02.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.