Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 mars 2012 - 22:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Nja, kolla mitt album, jag köper inte smart cover igen. Jag beställde två st 64 GB 4G från Apple.se vid lunch, det ser ut som de kan dyka upp i nästa vecka eller veckan därpå. Jag är ändå bortrest nästa vecka så jag kan vänta...

Hur lyckades du med det? Har haft mitt smartcover på i över ett halvår och det finns inte ett enda märke på min ipad

Postad 23 mars 2012 - 22:11

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Köpte min första iPad idag, en wifi 16 gig. Vilken underbar liten maskin!

Postad 23 mars 2012 - 22:20

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Många säger att man inte ser skillnad på skärmen i butik...

Jag kan bara säga att efter ha lekt med min nya 64GB wifi (var kanske lite väl mycket utrymme?) så är skärmen underbar. Speciellt om jag jämför med mid iPad1 som också var slö så in i ****.

Jag köpte ett smart cover men läste om en del som fått aluminiumet något skadat på sidan så jag köpte även ett Copter displayskydd full body, men använde bara den för baksidan för att kunna behålla den slanka formen..

Postad 23 mars 2012 - 22:21

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Gick in på expert i Barkaby idag kl 16.30. En kille framför mig, tog 4 minuter innan jag hade en 32gb wifi i handen... Killen sa att han hade hur mkt som helst på lager. Skönt att kunna använda sitt medmera kort å få lite återbäring sen på några hundralappar;) har lekt med den i några timmar nu å känner inte någon värme som alla snackar om, laddat hem en massa, kollat på filmer, spelat å tagit bilder... Än så länge är jag supernöjd:)

Postad 23 mars 2012 - 23:13

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Laddade in mina foton från min kompaktkamera samt systemkamera tidigare ikväll. Vilken WOW känsla det gav. Bilder som har sett hyffsade ut på datorn är nu knivskarpa. Jag rekommenderar varmt att använda nya paddan som bildvisare.

Postad 23 mars 2012 - 23:14

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hur lyckades du med det? Har haft mitt smartcover på i över ett halvår och det finns inte ett enda märke på min ipad

Jag har haft mitt smart cover i ett år nu och har heller inga märken.

Postad 23 mars 2012 - 23:24

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0
Usch vad dyra appar var, jämfört med iPhone eller Androidvarianter...

Postad 23 mars 2012 - 23:27

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Kan fortfarande inte se nyttan med en padda jämfört med en macbook air??? Ungefär samma storlek och pris med den stora skillnaden att paddan är så oändligt mkt långsammare och dessutom ganska begränsad, i alla fall om man vill skriva...

G

Postad 23 mars 2012 - 23:52

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Usch vad dyra appar var, jämfört med iPhone eller Androidvarianter...

Har faktiskt inte märkt någon större skillnad. Tyvärr måste man betala två gånger för vissa appar som inte är gjorda både för iPad och iPhone, det är lite trist, så nu köper jag nästan bara appar som fungerar på båda.

Har du några exempel på appar du tänker på?

Postad 23 mars 2012 - 23:54

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Kan fortfarande inte se nyttan med en padda jämfört med en macbook air??? Ungefär samma storlek och pris med den stora skillnaden att paddan är så oändligt mkt långsammare och dessutom ganska begränsad, i alla fall om man vill skriva...

G

Air nästan dubbelt så tung och nästan dubbelt så dyr, ipad 3 har bättre upplösning, mindre systemadministration (för en ovan användare), kan köpas med integrerad 3G och GPS, dubbelt så lång batteritid.
I slutändan tycker jag det är att jämföra äpplen och äpplen (läs päron). Två helt olika maskiner till olika ändamål.

Det ultimata hade varit en air med löstagbar skärm som blev en ipad, det skulle vara mumma det.

Redigerat av Termos, 23 mars 2012 - 23:57.

Postad 24 mars 2012 - 00:21

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1 691 inlägg
  • 0

Har faktiskt inte märkt någon större skillnad. Tyvärr måste man betala två gånger för vissa appar som inte är gjorda både för iPad och iPhone, det är lite trist, så nu köper jag nästan bara appar som fungerar på båda.

Har du några exempel på appar du tänker på?

Några snabba exempel,

Plants vs. Zombies 22 vs 49 kr
Olika Angry Bird 7 vs 22 kr
Fruit Ninja 7 vs 22 kr
Reeder 22 vs 38 kr

Tycker det går igen på det mesta. Och tycker nog faktiskt 49 kr är för mycket för ett iPadspel, om det inte är nåt alldeles extra. Tycker inte det brukar vara nära en tiondel av innehållet av ett riktigt fullprisspel till PC, tex.

Postad 24 mars 2012 - 01:31

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0

Några snabba exempel,

Fruit Ninja 7 vs 22 kr
Reeder 22 vs 38 kr

Tycker det går igen på det mesta. Och tycker nog faktiskt 49 kr är för mycket för ett iPadspel, om det inte är nåt alldeles extra. Tycker inte det brukar vara nära en tiondel av innehållet av ett riktigt fullprisspel till PC, tex.

Håller med om att 49 kr är mycket, iaf för PvZ. Tycker inte ens det är värt dom pengar jag betalade för iPhone-versionen. Det är ju upp till appföretagen själva att besluta om dom vill sälja iPad- och iPhone-versionerna tillsammans eller separat. Köper inte längre apps som bara är skapade för iPhone om dom inte är väldigt bra och billiga.

Men kollar man appstore och iPad-apps finns det faktiskt många bra apps som är gratis eller väldigt billiga också.

Postad 24 mars 2012 - 01:45

nautiqu3
  • nautiqu3
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
På Apple svenska sida så skyltar dom tydligt med 4G idag... det är faktiskt riktigt sunkigt.
Köpte min iPad (3 gen) 32gb med "4G" idag och är mest fundersam om varför inte Personal Hotspot finns med i system inställningarna?! Är jag den enda som reagerat över detta?
Det var en av deras USPar när de lanserade nya ipaden... vad är detta?!

Postad 24 mars 2012 - 03:17

FocusST
  • FocusST
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Är redan inne på min andra iPad gen 3.
Första var doa. Skärmen var kass! Svart 32 wifi.

När jag kom tillbaka var denna modellen slut så jag fick lägga till en tusing till för 3G varianten.
Allt frid och fröjd nu :)

Ang skärmfelet så vet jag inte hur jag ska förklara felet. Såg ut som en massa svarta plastflagor låg mellan skärmen och glaset.

Dum fråga såhär tre på natten efter ett par öl, men är de någon som vet om kan man få ett extra simkort till sitt 3Total abonnemang hos Tre?

Postad 24 mars 2012 - 07:44

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Några snabba exempel,

Fruit Ninja 7 vs 22 kr
Reeder 22 vs 38 kr

Jag tycker också runt 49 är i mesta laget för enklare spel. Jag brukar invänta kampanjer då dom rear ut spel, ea har t.ex. en sida där dom visar vilka ea-spel är på rea just nu.
http://dailydeals.ea...lish/3250/46427
Dom påstår att den uppdateras varje dag, men sällan ser jag nya deals där. Dessutom har dom titt som tätt 7kr för nästan alla deras spel. Annars är det att hålla ögonen öppna.

Postad 24 mars 2012 - 07:59

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

På Apple svenska sida så skyltar dom tydligt med 4G idag... det är faktiskt riktigt sunkigt.
Köpte min iPad (3 gen) 32gb med "4G" idag och är mest fundersam om varför inte Personal Hotspot finns med i system inställningarna?! är jag den enda som reagerat över detta?
Det var en av deras USPar när de lanserade nya ipaden... vad är detta?!

Ja, det verkar lite märkligt. läser man denna länk så får man intrycket att på Ipad så är det kopplat till abonnemnaget: http://support.apple.com/kb/HT4517

Redigerat av Tomas L, 24 mars 2012 - 08:01.

Postad 24 mars 2012 - 09:00

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Är på målinjen att köpa mig en 32 + 3G, dock så tycker jag inte att skillanden på pris mellan 16 & 32 är befogad! Jag funderar nämligen på om det är värt att köpa sig en 32:a? Vad tror ni? Min förra padda var på 16 och det räckte och blev över, Dock så tänker jag på att alla program osv kommer ju att bli dubbelt så stora nu när den de skall stödja Retina skärmen på den Nya iPaden..

Är det dumristigt att köpa sig en 16gigs padda?

Postad 24 mars 2012 - 09:06

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Många säger att man inte ser skillnad på skärmen i butik...

Jag kan bara säga att efter ha lekt med min nya 64GB wifi (var kanske lite väl mycket utrymme?) så är skärmen underbar. Speciellt om jag jämför med mid iPad1 som också var slö så in i ****.

Jag gjorde lite jämnförelser mellan iPad 1 och iPad 3. Gränssnitten går lika fort. Det är spelen som gör skillnaden. Där går det extremt fort.
64GB är för mig ett måste. Har redan fyllt min padda med spel och program för 31GB, och ändå är många inte ännu anpassade till nya retina skärmen, vilket betyder att appar kommer bli större i storlek. Så du gjorde ett rätt val av storlek ;)

Postad 24 mars 2012 - 09:13

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Är på målinjen att köpa mig en 32 + 3G, dock så tycker jag inte att skillanden på pris mellan 16 & 32 Är befogad! Jag funderar nÄmligen på om det Är vÄrt att köpa sig en 32:a? Vad tror ni? Min förra padda var på 16 och det rÄckte och blev över, Dock så tÄnker jag på att alla program osv kommer ju att bli dubbelt så stora nu nÄr den de skall stödja Retina skÄrmen på den Nya iPaden..

Är det dumristigt att köpa sig en 16gigs padda?

Allt beror verkligen på vad tanken är med paddan. Det är bara du själv som vet om du kommer spela på den eller använda massa program. Du har ju en padda sedan tidigare. Tänk efter vad du gjorde med den och anpassa köpet efter det. Jag tror fortfarande inte folk kommer filma och fota så mycket med stora paddan. 16GB låter som det passar dig. Jag hade 32GB tidigare och det var för lite för mig så det blev en 64GB denna gång. But that's me ;)

Redigerat av Midnight, 24 mars 2012 - 09:15.

Postad 24 mars 2012 - 09:27

Unregistered999c55bc
  • Unregistered999c55bc
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag hade en, för mig, förvånande upplevelse igår, gick in på Mzone Kungsgatan och skulle kika på nya skärmen, ingen av oss som stod där visste vilken ipad som var den nya kontra ipad2 (låg blandat).
Det jag först urskiljde den nya på var märkbart tyngre vikten, sen värmen på baksidan och tillslut efter att ha jämfört med min egen ipad2 skärmen...

Tyvärr uteblev den där wow faktorn som t ex Iphone 4 gav mig kontra 3GS, däremot är ju nya skärmen väldigt fräsch och sitter man idag på en ipad 1 så känns det som en vettig uppgradering, däremot har jag svårt att motivera en uppgradering från ipad 2.

Apple har förfinat den absolut bästa plattan på marknaden, men för första gången på länge så pumpade min nörd-ådra inte alls så starkt som den brukar göra - Visar bara hur extremt bra ipad 2 är fortfarande!

Postad 24 mars 2012 - 09:53

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Att jag kan sitta här och läsa era foruminlägg UTAN att behöva zooma in eller kisa, det gjorde min upgrade från 2 till 3 berättigad.

Postad 24 mars 2012 - 10:18

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Allt beror verkligen på vad tanken är med paddan. Det är bara du själv som vet om du kommer spela på den eller använda massa program. Du har ju en padda sedan tidigare. Tänk efter vad du gjorde med den och anpassa köpet efter det. Jag tror fortfarande inte folk kommer filma och fota så mycket med stora paddan. 16GB låter som det passar dig. Jag hade 32GB tidigare och det var för lite för mig så det blev en 64GB denna gång. But that's me ;)

Tja, det var ju mest läsning om jag tänker efter... Nä det blir nog en 16 gigare..

Postad 24 mars 2012 - 10:53

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Skärmen gör att den nya är totalt överlägsen 2:an.
Den gamla känns som 10 år gammal när man går tillbaka och testar, uppgradera om ni kan.

Postad 24 mars 2012 - 11:07

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0
Var inne och testade den lite igår men nä... jag kör Android idag på min telefon och iOS känns ju så sjukt omodernt man jämför.
Sitter nu och funderar på om man ska ha en Asus Prime, eller vänta på (enligt ryktet) googles egna tablet som kanske kommer i maj (för runt 2000).

Annars var det en fin tablet, snabb, grym skärm och allt det där. Men avsaknaden av SD-kort, HDMI, och framför allt då iOS gjorde att jag inte kände det var värt det. Sedan har jag ju köpt på mig en hel del appar till Android redan och det känns ju lite surt att behöva köpa om allt på Ipad.

Postad 24 mars 2012 - 11:13

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Jag gjorde lite jämnförelser mellan iPad 1 och iPad 3. Gränssnitten går lika fort. Det är spelen som gör skillnaden. Där går det extremt fort.
64GB är för mig ett måste. Har redan fyllt min padda med spel och program för 31GB, och ändå är många inte ännu anpassade till nya retina skärmen, vilket betyder att appar kommer bli större i storlek. Så du gjorde ett rätt val av storlek ;)

Appar och spel för 31GB du måste du har runt 200 appar, vilket känns meningslöst för många. Själv så spelar man ut ett spel och går på nästa varför ha 50 spel man aldrig kör?

En 32BG är givet tills nästa är då 128GB antagligen kommer.

Postad 24 mars 2012 - 11:22

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Märkte nu för första gången att jag har 1 st död pixel. Retsamt men vet inte om jag orkar krångla med att byta då min modell är slut i butik nu. Den stör faktiskt inte väldigt mycket.

Men hur är det annars, garantin lär väl täcka det? Så rent teoretiskt kan jag kliva in om 6 månader och byta om jag skulle börja reta mig för mycket på den?

Postad 24 mars 2012 - 11:45

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Var inne och testade den lite igår men nä... jag kör Android idag på min telefon och iOS känns ju så sjukt omodernt man jämför.
Sitter nu och funderar på om man ska ha en Asus Prime, eller vänta på (enligt ryktet) googles egna tablet som kanske kommer i maj (för runt 2000).

Annars var det en fin tablet, snabb, grym skärm och allt det där. Men avsaknaden av SD-kort, HDMI, och framför allt då iOS gjorde att jag inte kände det var värt det. Sedan har jag ju köpt på mig en hel del appar till Android redan och det känns ju lite surt att behöva köpa om allt på Ipad.

Smaken är väl som baken, kör både Android och iOs, men jag föredrar iOs alla dagar i veckan, visst kan det vara coolt till en början med widgets som saknas i iOs, men man tröttnar ganska snabbt anser jag. Snyggare och mer stilrent med iOS. Är tvungen till att hålla på med Android på jobbet, och jag gillar det inte. Sen har vi några iOS användare också på jobbet och det är klart mer strul på Android och även Windows phone att få dem att lira med Microsoft Exchange och servermiljö. Tycker det är rätt märkligt att t o m Windos egna lurar beter sig sämre tillsammans med Exchange än iPhone...

Men som sagt det är väl smaksak, saken med Apple är ju att det är användarvänligt och det är fokus på det, enkelt, inte hålla på att konfigurera hit o dit.

Märkte nu för första gången att jag har 1 st död pixel. Retsamt men vet inte om jag orkar krångla med att byta då min modell är slut i butik nu. Den stör faktiskt inte väldigt mycket.

Men hur är det annars, garantin lär väl täcka det? Så rent teoretiskt kan jag kliva in om 6 månader och byta om jag skulle börja reta mig för mycket på den?

Det skulle du säkert kunna göra, jag gjorde så med min iPad 2 som hade backlight bleeding, (var så på några av de första omgångarna) bytte den efter ett tag

Postad 24 mars 2012 - 12:01

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1 289 inlägg
  • 0

Smaken är väl som baken, kör både Android och iOs, men jag föredrar iOs alla dagar i veckan, visst kan det vara coolt till en början med widgets som saknas i iOs, men man tröttnar ganska snabbt anser jag. Snyggare och mer stilrent med iOS...

Men som sagt det är väl smaksak, saken med Apple är ju att det är användarvänligt och det är fokus på det, enkelt, inte hålla på att konfigurera hit o dit.

Jo, visst är den det. Förstår dock inte riktigt det där, om man inte gillar att pilla och ändra så är det väl bara att låta bli det? Tycker iOS känns så j-vla gammalt och fult nu, men skulle man trots allt vilja ha något som liknar det på sin Android så går det ju också att fixa isf?
https://play.google....mxhdW5jaGVyIl0.

http://www.youtube.c...h?v=z2jv0CQd6p0

Äsch, jag vet inte... men jag gillar väl helt enkelt widgets, live wallpaper, och den jämfört med iOS väldigt öppna plattformen som Android innebär.

Redigerat av zippiz, 24 mars 2012 - 12:02.

Postad 24 mars 2012 - 12:04

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Dom skickar den oftast på reparation och sedan får du en annan enhet (bättre beg. men ser ut som ny) Så gör dom med iPhones. Från Apples sida gäller inte DOA, man måste alltid skicka den på reparation även om man precis köpt den, MEN som tur är finns det bra återförsäljare som förstår frustrationen över en nyinköpt produkt som inte fungerar som det ska och därmed brukar dom kunna byta ut enheten direkt.
Apple är verkligen den sura varianten av ett äpple för dom anser att alla är kvaliteets testade och kan inte vara fel vid köp. Fick ta stor kritik när över 1000 iphones rullade ut på företaget och 21st var defekta vid inköpet. Det var bara att skicka dom på reparation. På den här fronten suger Apple rejält.

I ditt fall så kan säkert återförsäljaren hjälpa dig, men ju snabbare du är att felanmäla, ju större chans du har att byta ut den när dom får in det på lager

Postad 24 mars 2012 - 12:12

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Appar och spel för 31GB du måste du har runt 200 appar, vilket känns meningslöst för många. Själv så spelar man ut ett spel och går på nästa varför ha 50 spel man aldrig kör?

En 32BG är givet tills nästa är då 128GB antagligen kommer.

Du har rätt i det du säger, men jag brukar stor handla när det är rea 7kr per spel och då blir det en bunt. Visst kan man köpa spelen och inte synka ner dom till paddan förens man ska använda spelet, men orka hålla på. Bättre att ha alla spel där så kan man blanda lite :) Dessutom tar programmen en del plats och det behöver man hela tiden.

Jag fixar och trixar en hel del med bilder och filmer man tagit och där kommer orsaken till plats behovet. Ett exempel som jag gjorde på jobbar polarna:
http://www.youtube.com/watch?v=nSspqhuUx68
Mice är felstavat i filmen om någon funderade på att kommentera ;)

Man behöver en hel del filmer på paddan för att kunna välja och vraka rätt delar utav filmerna. Som sagt, detta är mitt behov och älskar göra löjliga film klipp med iOS enheter. Alla har sina krav ;)

Android med Widget rules, därför kör jag en iPhone och en HTC

Redigerat av Midnight, 24 mars 2012 - 12:15.

Postad 24 mars 2012 - 12:42

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Tack midnight. Jag trodde alltid Apple vara måna om kunderna, nästan till överdrift.

Rädslan är bara att man får ett exemplar med samma fel, eller ännu fler pixlar. Läst lite på amerikanska forum där någon efter 5 öppnade boxar hittade en felfri. Och och med att pixeln är så extremt liten så stör ju egentligen ett fingeravtryck mer...

Ska se hur mycket mina ögon vill leta reda på pricken. Nyss satt jag verkligen och letade och det tog en stund. Så med andra ord, ingen jättegrej men ändå retsamt.

Postad 24 mars 2012 - 13:02

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0

Du får vänja dig med den döda pixeln då apple ser det som normalt. Hade kanske 2-3 döda pixlar på min macbook förut men fick svaret att det måste vara minst 12 (eller det kanske var 8, kommer inte ihåg) döda pixlar för att det skall åtgärdas.

Fick även en Macbook Pro med dåligt batteri redan från början, fick då kalla handen från början både från Återförsäljaren och Apple Suport. De menade att jag inte kunde mäta batteriprestanda med 3:e parts program (Som bara summerar faktiska uppgifter om batteriet som finns i datorn) eftersom det inte är ett program från Apple, men Apple har inget eget program.

Apple verkar suga hårt när det krånglar och ser kvalitetsbrister som normalt.

Redigerat av Unregistered291b229b, 24 mars 2012 - 13:13.

Postad 24 mars 2012 - 13:09

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Apple är serviceminded och hjälper på ett bra sätt om man har problem. Problemet är att dom vill alltid att man kontaktar dom och felsöker det hela per telefon och sedan ska man skicka in telefonen och dom avgör om det är en DOA och därmed så kan man få en ny telefon. Det tar mellan 10-14dagar för detta.

Från Apples hemsida:
"Vad händer om en mottagen artikel är defekt?

Om du får problem med din nya Apple-produkt, kontakta omedelbart Apple Care och rapportera produkten.
Kom ihåg att produkter som är defekta vid ankomsten måste rapporteras till Apple Store inom 14 dagar."

Har man köpt produkten hos någon återförsäljare så ska dom följa Apple och skicka den på reparation för det är i slutändan Apple som bestämmer om det är en DOA eller inte.
Som jag sa tidigare så har många återförsäljare "rätt resonering" och hjälper en om man anmäler inom några dagar efter köp och därmed få ut en ny. The Phonehouse är INTE en av dom. Dom följer stenhårt på Apples rutiner.

Jag kan säga så här, jag har ofta velat öppna produkten jag precis köpt i butiken och skulle det vara något fel så står jag kvar i butiken och kräver en ny enhet. Det har dock inte blivit så ännu som tur är.

Lite information om Dead Pixels Warranty, dock är artikeln från 2010:
http://www.iphonehac...d-revealed.html

Verkar vara minst 3döda pixlar innan dom byter ut den på en iPad

Nedan har du ett bra test på om man har döda pixlar. Använd din iOS produkt för att gå in på sidan för att testa:
http://www.theipadgu...est-how/7171269

Redigerat av Midnight, 24 mars 2012 - 13:18.

Postad 24 mars 2012 - 13:14

Freppa_
  • Freppa_
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Nu sitter man och leker med min första padda.
Helt underbar liten sak. Känner verkligen detta var något jag saknade.
Inge mer sitta framåtböjd över soffbordet och surfa på 55 tums tvn :)

Jag har tänkt streama det mesta från min Mac mini. Provar vlc streamer just nu. Verkar fungera bra.
Finns det några nackdelar med det programmet? Finns det något bättre?
Kommer dock fortsätta se 90 % av filmer och serier på tvn.

Postad 24 mars 2012 - 14:11

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Vilket program har den bästa streamingen för video? Programmet jag kör med kodar som bäst om till 5mbit/s, hade gärna haft lite bättre nu på retinadisplayen.

Postad 24 mars 2012 - 14:26

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Frågan är om man vågar boka en Ipad på Apple.se iaf det skulle vara en gul skärm på den eller liknande, hmm.

Postad 24 mars 2012 - 14:42

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4 105 inlägg
  • 0
Ett måste för alla som gillar teknik och vetenskap är Wired tidningen. Kostar 150kr för ett år, och man behåller alla tidningar man fått under prenumerationen. Tidningarna är riktiga ipad-versioner, så man kan rotera skärmen och så anpassar sig materialet, de har filmer och musikklipp osv, alltså inga fattiga pdf-konverteringar som många andra har.

Ungefär lika mycket reklam som papperstidningen dock.

Redigerat av maximm, 24 mars 2012 - 14:42.

Postad 24 mars 2012 - 14:52

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Att jag kan sitta här och läsa era foruminlägg UTAN att behöva zooma in eller kisa, det gjorde min upgrade från 2 till 3 berättigad.

+1 på det! Otroligt skönt!

Postad 24 mars 2012 - 15:15

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Just det där med gul skärm har jag inte upplevt, däremot så kan den uppfattas det om man har en konstig betrakningsvinkel. Men rakt framifrån är det inga konstigheter.

Postad 24 mars 2012 - 15:36

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0
Till vänster nya iPad och till höger gamla iPad 1. Den gulare tonen visas bara upp när det visas hudfärg. Den vita bakgrunden är inte gul dom tur är. Dom som har problem med gul färg på skärmen visas som lättast när man har en vit bakgrund. Testa och se själv om ni fått ett gult ex ;) Jag fick som tur inte det. Notera att det gula fenomenet har varit på tapeten sedan iPad 2 kom. Ett antal blev drabbade

Bifogad fil(er)

Redigerat av Midnight, 24 mars 2012 - 16:11.

Postad 24 mars 2012 - 16:22

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Till vänster nya iPad och till höger gamla iPad 1. Den gulare tonen visas bara upp när det visas hudfärg. Den vita bakgrunden är inte gul dom tur är. Dom som har problem med gul färg på skärmen visas som lättast när man har en vit bakgrund. Testa och se själv om ni fått ett gult ex ;) Jag fick som tur inte det. Notera att det gula fenomenet har varit på tapeten sedan iPad 2 kom. Ett antal blev drabbade

Både min iphone 4 samt ipad 2 hade en gulaktig tendens i början. Detta har försvunnit på båda enheterna. Vet inte om detta var fallet med andras gulhet, att det försvann alltså.

Postad 24 mars 2012 - 16:55

givetvis
  • givetvis
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Batteritiden är ju helt fantastisk precis som skärmen. Grymt nöjd.

Postad 24 mars 2012 - 17:37

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0

Air nästan dubbelt så tung och nästan dubbelt så dyr, ipad 3 har bättre upplösning, mindre systemadministration (för en ovan användare), kan köpas med integrerad 3G och GPS, dubbelt så lång batteritid.
I slutändan tycker jag det är att jämföra äpplen och äpplen (läs päron). Två helt olika maskiner till olika ändamål.

Det ultimata hade varit en air med löstagbar skärm som blev en ipad, det skulle vara mumma det.

Kan faktiskt hålla med dig en aning ;) Men ditt förslag med en löstagbar skärm till AIR vore som sagt inte helt fel :)

G

Postad 24 mars 2012 - 18:35

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

G

Bortsett från att Air nu har en fjärdedel av upplösningen. Har en Air 11,6 2011 och iPad 1 och 3.

Använder Air oftare men paddan är behändigare plus att barnen kan spela och titta på film på den.

Air saknar det som är paddans viktigaste egenskap: pekskärmen.

Redigerat av Micleg, 24 mars 2012 - 18:36.

Postad 24 mars 2012 - 19:05

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Haft min 16GB Wi-Fi ett tag nu (känns det som iaf), och ångrar inte att jag sparade nästan en tusenlapp. Hade velat ha 64 GB, men varken den eller 32 fanns i butiken, så det blev en 16. Har lagt över 2 st filmer, ett paket kortare filmer (utbildningsmaterial), två smarta playlists, dom flesta programmen jag behöver samt ett stort spel. 2,1 GB musik, 1,8 GB Video.. totalt 6.9 GB tillgängligt och 6,4 GB används. Tillsammans med möjligheten att kunna streama program från SVT play och TV4 Play, samt en del från youtube, går 16 GB alldeles utmärkt.

Använder man sin iPad mest hemma och inte behöver lagra massa egenfångat videomaterial tror jag 16 GB räcker långt för dom flesta.

Postad 24 mars 2012 - 21:30

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Jag köpte 64GB WiFi på EG. Jag har sedan tidigare en IPad 1. Skärmen är fantastisk som många skriver om men det jag är mycket imponerad av om man kommer från en Ipad 1 är hastigheten. Nu är det ju som att surfa från min laptop. Att gå in på Aftonbladet från Ipad 1 är ganska segt men på denna rasslar det bara till.

Brutal skärm och bra prestanda är det som jag tycker är bäst med den.

Postad 24 mars 2012 - 21:54

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Hur surfar ni på forat från iPad? Safari eller finns det någon bra app för det?

Postad 24 mars 2012 - 22:20

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Jag har bara avänt den, iofs rätt mycket då den har till 99% har ersatt notebook/stationär dator hemma. Jag har både Iad 1 och 2 och varit väldigt rädd om dem och bägge är i nyskick förutom skadan smart cover har orsakat. Har man tur så kanske man klarar sig, men problemet är inte ovanligt och jag rekommenderar inte smart cover.

Postad 24 mars 2012 - 22:35

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Har även förutom en död pixel hittat en pyttestrimma av hår/damm under skärmen.

Borde väl vara godkänt för att få den utbytt på Elgiganten? Eller kontaktar jag Apple direkt? Elgiganten har väl 30 dagars returrätt till och med om dom skulle börja motsätta sig?

Postad 25 mars 2012 - 01:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Gulheten i skärmarna beror på limmet som används för att fästa glaset, eftersom de skeppes ut i princip så fort de har gått igenom funktionskoll så hinner inte limmet kurera eftersom det tar ett par veckor, så har det varit på de flesta retinaprylar som Apple släppt.
Kylan under frakten hjälper ju inte till heller, avvakta ett par veckor, är det fortf kvar eller om det finns lokala missfärgningar, gå til butiken där ni köpte den eller en premium reseller.

Redigerat av simulacra, 25 mars 2012 - 01:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.