Redigerat av mcmike, 20 October 2012 - 15:28.
Viasats Viaplay - är det något att ha?
Postad 20 October 2012 - 15:29
Postad 20 October 2012 - 15:37
Ytterligare problem med Viaplay, tryckte paus i matchen, var borta i 15 min, tryckte på play och vips...så var jag live. I en film hade det kanske inte gjort nåt, då kan man ju backa, men i en match är det ju meningslöst när man redan vet resultatet 15 min senare. Otroligt hur det kan vara så svårt att få till detta, det är ju inte direkt så att dom är först ut på marknaden med en streamingtjänst
Men SKA det fungera så som du vill då i en Premier League match som sänds live?
Som en digitalbox med hårddisk typ.
/Fredrik
Postad 20 October 2012 - 18:42
Håller helt med, bildkvaliten med livesport är ett skämt, nästan så jag får bättre bild med de piratstreams som finns än det jag får via Viaplay, trots 100Mbit/s förbindelse. Även med bilden i högsta kvalite (enligt Viaplays definition) så är det ett ständigt "mikroryckande", som inte finns i tjänster som NetFlix osv som ju också använder silverlight och köras på samma dator.
Ja i dag var ingen höjdare(just detta som gör att jag aldrig skulle betala för denna tjänst, har förövrigt gratis just nu eftersom jag är satellitkund). Kollade på Liverpoolmatchen och det är helt otroligt vad det hackade/ var stuttering. När jag kollade för två veckor sedan var det helt ok (obs! när jag bytte till Internet Explorer som webläsare, Firefox har alltid haft stutterproblemen) men nu verkar de ha gjort om något med hemsidan(tonar ner bakgrunden när du trycker på play) och jag vet inte om det är det som fuckat upp det men det var nästan så man inte kunde fortsätta kolla pga detta stutterproblem. Grejen är att det måste vara långt under 20fps på deras sändningar. Efter 15min så vänjer dock ögonen sig något och man uthärdar men det är alldeles för dåligt av Viasat att fortfarande ha dessa problem. Och nej det är inget fel på min dator eller mitt bredband eller cache i browser som måste tömmas eller nåt annat. Piratstreams är oftast dålig bildkvalitet men inte fan hackar det!
BTW. Någon som testat att kolla via en surfplatta med android? Funkar i princip aldrig på min Nexus 7 iaf. Bilden håller på o fryser hela tiden men ljudet brukar fungera och då pratar vi livesport. filmer och serier är inga problem. Där har de också mycket att göra. Snälla Viasat uppdatera er app till android.
Postad 20 October 2012 - 21:39
Nu börjar det ta sig Viaplay......fortsätt så här så får ni fler nöjda kunder och på så vis fler nyteckningar
MVH / HENKE
Postad 21 October 2012 - 02:02
Men SKA det fungera så som du vill då i en Premier League match som sänds live?
Som en digitalbox med hårddisk typ.
/Fredrik
Förstår inte din fråga, självklart ska det pause fungera som pause om det finns, allt annat är ju absurt. Finns inte funktionen paus ska det så klart inte finnas någon möjlighet att pausa heller. Vi snackar ju typ om 10-15 min här, hade det varit 2 timmar eller nåt hade det ju varit en annan sak.
Postad 21 October 2012 - 16:32
Postad 21 October 2012 - 18:33
Postad 21 October 2012 - 19:50
Ännu en helg med felfri live sport. Bilden lika bra som vanligt. Tummen upp Viaplay
Ironi eller fullt allvar? Vilken platform använder du?
Postad 21 October 2012 - 20:33
Ironi eller fullt allvar? Vilken platform använder du?
Absolut! Kör dubblering från IMac till Apple tv aldrig problem. Däremot från iPad blir inte lika bra bild! Tummen ner för viaplay boxen den fungerar aldrig, kommer jag att säga upp däremot....Har Comhem lina!
Bilden till VT55"
Redigerat av mcmike, 21 October 2012 - 20:34.
Postad 21 October 2012 - 21:15
Postad 21 October 2012 - 21:32
Postad 21 October 2012 - 23:24
Absolut! Kör dubblering från IMac till Apple tv aldrig problem. Däremot från iPad blir inte lika bra bild! Tummen ner för viaplay boxen den fungerar aldrig, kommer jag att säga upp däremot....Har Comhem lina!
Bilden till VT55"
Nu är väl problemet i första hand när väl sporten kommer igång, i studion sitter de ju för det mesta still. T.ex en långboll hackar ju nåt förtvivlat när man kör Silverlight (oavsett webbläsare), och iom att det fungerar med andra videotjänster så är det ju inte Silverlight som är problemet.
improwise2: nu kommer en helt otrolig newbiefråga men.. hur får du bilden till tv:n från foxsocccer2go (eller vilken annan sida som helst)? Jag har aldrig gjort nåt sånt här så hmm..
Är nog lite fel tråd för det, men googla t.ex. på "unblockus" och titta lite i NetFlix tråden här på forumet så har du en bra början
Postad 22 October 2012 - 13:56
Postad 23 October 2012 - 18:35
Något bättre upplevelse i helgen, kör iPhone till Apple TV. Jag är dock fortfarande inte nöjd med bilden under match, den är knappast acceptabel och långt ifrån bra. Det finns ett klart utrymme för förbättring och jag hoppas Viaplay anstränger sig. Jag undrar om det enbart är bandbredden som är problemet?
Testat att köra från datorn?
Jag tycker också kvalitén är minst sagt varierande trots 200mbit lina! Vissa matcher ser det dock riktigt bra ut
Postad 23 October 2012 - 19:48
Postad 23 October 2012 - 21:11
Postad 24 October 2012 - 06:57
Japp, inte bra där heller. Testar nu via en LG Blu-ray med inbyggd Viaplay-app. Ser inte heller något vidare ut, inte ens för film. För mig är Netflix via Apple TV ett benchmark att sträva efter.Testat att köra från datorn?
Jag tycker också kvalitén är minst sagt varierande trots 200mbit lina! Vissa matcher ser det dock riktigt bra ut
Postad 24 October 2012 - 13:45
Fredag kanske eller?
Postad 24 October 2012 - 19:43
Finns ju ett paket till parabolen som heter Viaplay/HD som kostar 129kr/månaden. Antar att Viaplay.se är något helt annat, trotts att båda heter Viaplay? Du får betalat ytterligare 199kr/månaden om du vill ha hela utbudet på Viaplay.se?
Om du har Viasat guld via parabol, får du då Viaplay gratis tillsvidare då premierleague matcherna på lördagar inte fungerar? Kan man med andra ord skita i att betala 129kr/månaden för Viaplay/HD och istället få Viaplay gratis tillsvidare?
Redigerat av Unregistered3fad9b62, 24 October 2012 - 19:43.
Postad 24 October 2012 - 22:40
Så det behövs alltså jänkare, dessutom säkerligen konsevativa sådana iom att vi snackar Fox, för att via oss Europeer hur fotboll på TV/monitor/projektor/mobil ska se ut? Det bör väl kanske sägas att vissa av funktionerna ovan tycker jag är mer elitserie än grundkrav, dvs det kanske eg inte ska tala mot Viaplay, utan snarare för Fox. Hade inte ens tänkt tanken på möjligheten att i en webbsändning får flera samtida streams och liknande, det är riktigt imponerande!
Redigerat av Unregistered1413, 24 October 2012 - 22:48.
Postad 26 October 2012 - 16:51
Hur får du in Fox, säger bara att jag inte har rättighet att titta på detta fel region. Betalar gärna för att se fotboll med rätt attityd.
Postad 26 October 2012 - 21:12
Hejsan !
Hur får du in Fox, säger bara att jag inte har rättighet att titta på detta fel region. Betalar gärna för att se fotboll med rätt attityd.
En tjänst som UnblockUs eller VPN lösning.
Postad 27 October 2012 - 11:20
Någon som testat att köra Viaplay på Xbox 360 via Internet Explorer på Xboxen?
Postad 27 October 2012 - 22:07
Så det behövs alltså jänkare, dessutom säkerligen konsevativa sådana iom att vi snackar Fox, för att via oss Europeer hur fotboll på TV/monitor/projektor/mobil ska se ut? Det bör väl kanske sägas att vissa av funktionerna ovan tycker jag är mer elitserie än grundkrav, dvs det kanske eg inte ska tala mot Viaplay, utan snarare för Fox. Hade inte ens tänkt tanken på möjligheten att i en webbsändning får flera samtida streams och liknande, det är riktigt imponerande!
Kanske var lite väl hård mot svenska utbudet här, C Sports (C More) är faktiskt rätt hyfsat. Inte lika bra som Fox sändningar, men klart bättre än något jag sett på Viaplay. HD sändningar känns faktiskt ibland som om det är HD, och klart mindre problem med ryckningar än på Viaplay. Att C Sports desstuom har arkiv där man kan se matcher i efterhand (precis som Fox) är också pluspoäng. C Sports har ju varit igång längre än Viaplay om jag minns rätt, så förhoppningsvis kan Viaplay få ordning på saker och ting också i framtiden, men dom är absolut inte där idag tycker jag.
Postad 27 October 2012 - 23:09
Nu får jag sitta och hoppas på stabilitets fixar till nästa app. Synd att resultatet varierar värre än vädret i Sverige för många av oss fortfarande förhoppningsfulla kunder.
Om det handlar om för hög belastning på servrarna så undrar jag hur upplägget ser ut. Ser ju reklam pelare överallt men har Viasat/Viaplay klart för sig hur mycket kunder som kan regga sig eller finns det någon spärr vid maxtak för vad som är möjligt???
Ja det är frågor utan svar som jag får ta med mig i graven för innan dess lär jag inte fått svar på detta
puuuuuuuuuhhhh nu har jag cp gnällt av mig lite
Postad 28 October 2012 - 13:07
Var först inne på att det skulle vara Silverlights fel men även C Sports kör ju Silverlight med klart bättre resultat, så det är nog bara konstatera att Viaplay helt enkelt inte är bra nog
Redigerat av Unregistered1413, 28 October 2012 - 13:11.
Postad 29 October 2012 - 01:07
Kan för övrigt tipsa att den som vill se att det verkligen går att via fotboll över Internet i bra kvalité med fördel kan skaffa ett konto på www.foxsoccer2go.com som sänder bland annat Premier League, Champions League och lite mer. är ju eg helt otroligt att man ska behöva gå över atlanten till jänkarna för att kunna se europeisk fotboll i godkänd kvalité
Vad kör de för upplösning på sina streams? Hittade ingen information ang det överhuvudtaget på deras sida, körde en testvideo med "high" som inställning och det såg inge vidare ut, dock kanske det inte representerar hur det ser ut vid en vanlig stream.
Har själv viaplay och jämför med den bildkvaliten. Viaplar kör dock det förbannade silverlight så det blir en massa stutter/judder om man kör från datorn, där kan jag dock köra maxkvalite (2.9mbit/s). Lirar jag från ipaden är det antagligen 1.9mbit/s kvalite men man slipper allt stuttering tack vare att silverlight inte är inblandat.
Redigerat av Användarnamnet är upptaget, 29 October 2012 - 01:11.
Postad 29 October 2012 - 19:26
Vad kör de för upplösning på sina streams? Hittade ingen information ang det överhuvudtaget på deras sida, körde en testvideo med "high" som inställning och det såg inge vidare ut, dock kanske det inte representerar hur det ser ut vid en vanlig stream.
Har själv viaplay och jämför med den bildkvaliten. Viaplar kör dock det förbannade silverlight så det blir en massa stutter/judder om man kör från datorn, där kan jag dock köra maxkvalite (2.9mbit/s). Lirar jag från ipaden är det antagligen 1.9mbit/s kvalite men man slipper allt stuttering tack vare att silverlight inte är inblandat.
Bilden är OK rent kvalitetsmässigt, ung som bra SD kvalité skulle jag säga. Ang. stuttering så ska man inte på något sätt använda Viaplay som referens för vad Silverlight kan leverera, känns inte på något sätt som om Silverlight begränsar Viaplay, snarare tvärt om. Därmed inte sagt att Silverlight är "ryckfritt", men implementationen hos operatören påverkar en hel del. Såg t.ex. La Liga på C Sports i helgen och det var faktiskt riktigt bra kvalité, dvs bra nog att ersätta vanliga kanaler, det har jag aldrig känt med Viaplay (via webbläsaren)
Postad 29 October 2012 - 23:08
Bilden är OK rent kvalitetsmässigt, ung som bra SD kvalité skulle jag säga. Ang. stuttering så ska man inte på något sätt använda Viaplay som referens för vad Silverlight kan leverera, känns inte på något sätt som om Silverlight begränsar Viaplay, snarare tvärt om. Därmed inte sagt att Silverlight är "ryckfritt", men implementationen hos operatören påverkar en hel del. Såg t.ex. La Liga på C Sports i helgen och det var faktiskt riktigt bra kvalité, dvs bra nog att ersätta vanliga kanaler, det har jag aldrig känt med Viaplay (via webbläsaren)
Ja, det kanske är extra dåligt hos viaplay med denna stuttering, tyckte faktiskt det var lite bättre för nån/några veckor sedan när jag installerade IE9 men sen tyckte jag det blev samma skit igen, så blir tvungen att köra från ipaden för att slippa hackandet. Datorn är helt klart bättre prestandamässigt än ipaden men som sagt man slipper silverlight via den, och därmed stuttering. Har tom installerat om datorn, dock inte pga detta problem, och då fått en helt fräsch dator, uppdaterade även drivrutiner till grafikkortet i hopp om att det skulle bli bättre men icke. Kanske bara att acceptera att inte går att komma ifrån stuttering/judder när man kör från datorn, även om vissa måste få det att funka ok?
Postad 30 October 2012 - 12:44
Ja, det kanske är extra dåligt hos viaplay med denna stuttering, tyckte faktiskt det var lite bättre för nån/några veckor sedan när jag installerade IE9 men sen tyckte jag det blev samma skit igen.
Detta är exakt mina erfarenheter angående viaplay. Jag fick även ett annat tips och det var att gå till deras gamla site: viasat.viaplay.se och där fungerade det också bättre de första gångerna jag testade men sedan en månad tillbaka så fungerar inte en enda stream därifrån. Det är så fruktansvärt dåligt av viasat att blunda för detta problem. Frågade detta innan men ingen svarade så ställer frågan igen: Är det någon som testat att köra viaplayappen på android på en surfplatta? Era erfarenheter? Där märks det så tydligt att deras app är endast anpassad för mobiler med låg upplösning. Fungerar i princip aldrig samt dålig bild när det väl är bild och buffrar konstant.
Nä om viasat vill ha kunder till denna tjänst så är det dags att de börjar plöja ner betydligt mer pengar i den så att de kan få fram en fungerande tjänst.
Postad 31 October 2012 - 00:08
Kanske bara att acceptera att inte går att komma ifrån stuttering/judder när man kör från datorn, även om vissa måste få det att funka ok?
Är det inte snarare så att man får acceptera att Viaplay inte har kompentensen (eller viljan) som krävs för en bra streamingtjänst? Visst kan det hända att man nån gång får stuttering även med "bra implementationer", men det kan man ju få på vanlig TV, vilket väl iaf jag själv använder som nån slags referens. Sen finns det absolut förbättringspotential hos Silverlight.
Postad 31 October 2012 - 00:35
Är det inte snarare så att man får acceptera att Viaplay inte har kompentensen (eller viljan) som krÄvs för en bra streamingtjÄnst? Visst kan det hÄnda att man nån gång får stuttering Även med "bra implementationer", men det kan man ju få på vanlig TV, vilket vÄl iaf jag sjÄlv anvÄnder som nån slags referens. Sen finns det absolut förbÄttringspotential hos Silverlight.
Ja, hur det än ligger till så drabbar det mig som kund, som det ser ut i dagsläget finns inte mycket att göra för mig så jag slipper laggandet som blir när man kör genom datorn, har försökt det mesta och var idag i kontakt med kundtjänst där jag pratade med en vettig snubbe som försökte hjälpa mig men det blev tyvärr inte nån förändring. Är väl kombinatinen av hårdvara och silverlight/viaplay som inte lirar för mig och många andra helt enkelt. Får köra via paddan så länge, där det faktiskt funkar helt ok. Är mer själva grejen att jag inte tycker att jag ska behöva göra det. Nåja.
Ang förbättringspotential hos silverlight, ska de inte sluta utveckla den? Har för mig jag låste något om det men kan vara ute och cykla.
Redigerat av Användarnamnet är upptaget, 31 October 2012 - 00:36.
Postad 31 October 2012 - 12:37
Med Viaplay verkar man ju få ett stort utbud sport till en ganska vettigt summa i månaden 199 kr, men efter att ha läst denna tråd är jag inte så säker längre. Tänkte i så fall kolla via deras Viasat box.
Alternativet är att skaffa Comhem 8 favoriter och välja till sportkanaler för 249 kr i månaden.
Har ingen lust att lägga mer än 250 kr i månaden på TV ska väl också tilläggas.
Den streamingtjänst jag har provat är Netflix via PS3 och den tycker jag har fungerat bra, har bara hackat till någon enstaka gång.
Men Viaplay är alltså sämre än Netflix när det gäller flytet i bilden?
Tack på förhand för era synpunkter!
Redigerat av Hassepower, 01 November 2012 - 11:20.
Postad 31 October 2012 - 16:27
Skulle aldrig drömma om att blåsa upp en match på projektorn för att "njuta" av alla artefakter. De måste anse att deras tittare bara vill se matcherna på mobilen eller liknande små skärmar. Filmutbudet har jag visserligen inte, men hur kul hade det varit med enbart 2-kanalsljud när man har hemmabio.
Som vanligt finns tekniken, men ekonomi sätter käppar i hjulet och hindrar oss användare från att få den upplevelse vi vill ha.
Postad 31 October 2012 - 22:48
Ja, hur det än ligger till så drabbar det mig som kund, som det ser ut i dagsläget finns inte mycket att göra för mig så jag slipper laggandet som blir när man kör genom datorn, har försökt det mesta och var idag i kontakt med kundtjänst där jag pratade med en vettig snubbe som försökte hjälpa mig men det blev tyvärr inte nån förändring. Är väl kombinatinen av hårdvara och silverlight/viaplay som inte lirar för mig och många andra helt enkelt. Får köra via paddan så länge, där det faktiskt funkar helt ok. Är mer själva grejen att jag inte tycker att jag ska behöva göra det. Nåja.
Ang förbättringspotential hos silverlight, ska de inte sluta utveckla den? Har för mig jag låste något om det men kan vara ute och cykla.
Kan absolut förstå att det är frustrerande och det viktiga är om det fungerar som helhet. Av det skälet är jag klart tveksamt till att betala för Viaplay i dagsläget, trots att jag kört NetFlix osv i flera år nu och nog får sägas vara en early adopter när det gäller onlinestreaming. C More har jag däremot precis sagt upp hos ComHem för att köra det enbart över nätet, tycker dom ligger före, iaf på sportdelen, även om det finns förbättringspotential även där. Bara glädjen över att ge ComHem minder pengar varje månad är värt det
Postad 01 November 2012 - 21:46
Sportutbudet ikväll har inte varit det bästa, så jag har bara haft möjlighet att se allsvensk hockey och nån europaliga i basket, och jag gissar att ingen av dem kanske spelas in i bästa möjliga kvalité. Men jag ser verkligen fram emot helgen och att testa med några fotbollsmatcher från england och spanien.
Har även testat lite även med en HD film (Transit)och även det ser RIKTIGT bra ut! Här skulle jag nog säga att vi faktiskt snackar riktig HD (iaf TV branschens definition av det). Om nu Viasat kan klarar av att hålla detta även när det inte är typ 3 användare i Sverige som kör så är det mycket lovande. Att sen Transit i sig verkar vara en riktigt dålig film kan man knappast lasta Viaplay för
(Har inte riktigt setup:en för stunden för testa ljudet, dvs kvalité, antal kanaler osv)
Redigerat av Unregistered1413, 01 November 2012 - 22:03.
Postad 01 November 2012 - 22:39
Postad 01 November 2012 - 23:50
Efter att i flera inlägg totalsågat Viaplay (inte utan anledning) så har jag ikväll testat deras nya app för Windows 8 och jäklar vilken skillnad! Nog för att Viasats definition av HD lämnar lite övrigt att önska men bilden är fullt i klass med mina vanliga SD kanaler, kanske tom lite bättre. Men framför allt, DET RYCKER INTE!!! Och då menar jag inte att det rycker väldigt lite, det finns ta mig tusan inte ett spår av ryckningar. Och sändningarna startar snabbt som tusan när man klickar på play, ofta har man HD kvalité inom bara några sekunder.
Sportutbudet ikväll har inte varit det bästa, så jag har bara haft möjlighet att se allsvensk hockey och nån europaliga i basket, och jag gissar att ingen av dem kanske spelas in i bästa möjliga kvalité. Men jag ser verkligen fram emot helgen och att testa med några fotbollsmatcher från england och spanien.
Har även testat lite även med en HD film (Transit)och även det ser RIKTIGT bra ut! Här skulle jag nog säga att vi faktiskt snackar riktig HD (iaf TV branschens definition av det). Om nu Viasat kan klarar av att hålla detta även när det inte är typ 3 användare i Sverige som kör så är det mycket lovande. Att sen Transit i sig verkar vara en riktigt dålig film kan man knappast lasta Viaplay för
(Har inte riktigt setup:en för stunden för testa ljudet, dvs kvalité, antal kanaler osv)
Jamen dåså då är det bara för alla viaplay kunder att uppdatera sitt operativ till Windows 8 då
Postad 01 November 2012 - 23:55
har du någon källa till detta med viaplay för PS3?Jamen dåså då är det bara för alla viaplay kunder att uppdatera sitt operativ till Windows 8 då
skämt och sido,kul att det rullade på bra på med appen, frågan år varför den inte lanseras till fler operativ då majoriteten av deras kunder knappast sitter på en dator med win 8. Såg att viaplay skaffat en app till ps3 också, trodde i min enfald att den bara skulle vara att plocka hem, som det är med Netflixs densamme, men man måste vara playstation plus kund för att kunna använda den, ehm ok.
jag har inte sett någon sådan app och jag är plus-kund, inte heller har jag fått någon information om detta.
inte heller är PS3an listad här http://viaplay.se/devices
Redigerat av Christopher_A, 01 November 2012 - 23:56.
Postad 02 November 2012 - 00:29
har du någon källa till detta med viaplay för PS3?
jag har inte sett någon sådan app och jag är plus-kund, inte heller har jag fått någon information om detta.
inte heller är PS3an listad här http://viaplay.se/devices
Sorry, fick det att låta som att appen redan fanns till PS3an, det gör den inte än men är på gång, när står inte vad jag ser.
http://se.ign.com/ne...l-PS3-i-Sverige
Postad 02 November 2012 - 01:17
Jamen dåså då är det bara för alla viaplay kunder att uppdatera sitt operativ till Windows 8 då
skämt och sido,kul att det rullade på bra på med appen, frågan år varför den inte lanseras till fler operativ då majoriteten av deras kunder knappast sitter på en dator med win 8. Såg att viaplay skaffat en app till ps3 också, trodde i min enfald att den bara skulle vara att plocka hem, som det är med Netflixs densamme, men man måste vara playstation plus kund för att kunna använda den, ehm ok.
Grejen är den att appen ser ut och fungerar i stort sett exakt som webbsiten, endast själva playern skiljer sig åt lite. Ev är det då att dom typ kör en websida men inte använder sig av silverlight som videomotor (med en app installerad så vet man ju att man har tillgång till videomotor X, med en webbklient får man köra nån av dom som antagligen finns installerad). Ett extremt tydligt sätt att se skillnaden är att ta nån sportsändning (som ofta pågår längre än själva eventet) och kolla in den här "tickern" längst ner, med silverlight så studsar den fram, i appen kan man se vissa tendenser till ryckningar men inte mer. Upplever även att samma stream är klart skarpare i appen, t.ex Viasat loggan känns skarpare.
Nackdelen med appar är att dom ofta har klart sämre gränssnitt upplever jag, t.ex. NetFlix app är ju klart sämre än deras webbsite (bara kört US versionen), man saknar funktioner man vant sig med, som att kunna spola med piltangenterna osv. Viaplay har ju aldrig haft något sådant i sin webbklient så där blir skillnaderna mindre.
Det intressanta är att jag tvivlar starkt på att Viaplay m.fl. utvecklat någon egen grafikmotor att använda i sina appar, utan de använder säkert någon Microsoft-teknik, vilket då eg borde vara samma teknik som används i SIlverlight kan man tycka. Min känsla är att det är silverlight plugin:en i webbläsarna som är problemet, inte silverlightteknologin i sig, jag menar, hur svårt kan det eg vara att visa normal video på en dator 2012, bandbreddsproblematiken är ju löst för de flesta för länge sedan, iaf i Sverige
Redigerat av Unregistered1413, 02 November 2012 - 01:21.
Postad 03 November 2012 - 17:19
Redigerat av Unregistered1413, 03 November 2012 - 17:22.
Postad 03 November 2012 - 22:25
Har nu kollat 2 fotbollsmatcher från england och de positiva intrycken av Viaplays Windows 8 app består. Om man verkligen letar efter det kanske man kan hitta nån liten tendens till ryckningar, men de är isf väldigt små, och kan mkt väl ligga i själva sändningen. Något som skulle kunna vara bättre är att bilden blir rätt "suddig" vid långa panoreringar (tänk typ uppspel, inlägg), men då jag inte har motsvarande HD kanaler kan jag inte avgöra i vilken mån detta är app:ens fel eller helt enkelt beror på sändningen. Egentligen är nog den viktigaste frågan, iaf för mig, är detta minst lika bra som kvalitén jag får via ComHem? Och så här långt är svaret ja, och då sitter jag för stunden ändå bara 3 m ifrån en bild som är 2,5 meter bred.
Bra att det fungerar utan dessa irriterande ryckningar för dig, själv har jag gett upp
Postad 04 November 2012 - 14:42
Bra att det fungerar utan dessa irriterande ryckningar för dig, själv har jag gett upp
Som jag förstått det finns inte silverlight till windows 8 och inte heller till IE 10, html 5 är det som gäller tydligen, kan ju vara därför det går så smidigt för dig. Internet explorer 10 ska väl släppas snart även till windows 7, blir intressant att se om Viaplay lirar i den eller om det just är därför appen var tvunget att utvecklas till Win 8.
Nä, Silverlight finns till så väl Windows 8 som IE10, eller ja, det finns till Windows 8. Kör jag Silverlight i webbläsaren (oavsett vilken) så tycker jag det fungerar ung som tidigare i Windows 7. Återigen, jag har alltid upplevt Viaplays silverlight lösning som klart sämre än t.ex. Netflix motsvarande, så det känns inte som det är Silverlight som sätter lägstanivån utan Viaplay. Testade även NetFlix Windows 8 app igår och känslan är att även den är bättre än motsvarande i webbläsaren.
Postad 04 November 2012 - 20:51
Lite tråkigt så verkar de inte vilja ta upp kampen mot netflix utan jag noterade hur de började ta bort äldre filmer och sedan lägga upp en massa på någon ny hyrfilmslista. Så det är väl mer SF anytime de slåss mot. Varför ska jag betala 79 spänn i månaden när jag ändå måste hyra det mesta för 29 kr per film???? Visst man verkar få nyare filmer betydligt snabbare än netflix men orka med irritationen när man ser en film gratis i en dag för att sedan se den gått över till hyr-sidan.
Så nej för min del är det ingenting jag behöver då jag har en välsorterad hyrbutik på 2 minuters cykelavstånd. Bluray för lägre kostnad. Dock så har de absolut vässat bildkvaliten jämfört med senast i allmänhet men tyvärr så drabbades jag ofta av låsningar när jag pausade filmen och skulle gå tillbaks. Viaplay kommer inte ihåg vart jag var och visar ingen lista över senast sedda rullar. Så varje gång jag startar upp måste jag gå igenom hela processen igen.
Netflix är betydligt mer lätthanterligt speciellt om man inte har tillgång till mus/tangentbord. Du kan förbereda din spellista på datorn och sedan ha allt lättillgängligt. Sökfunktionen är liksom det mesta lite smidigare på netflix. Bildkvaliten är ibland rent superb. Planet earth hävdade sig förvånansvärt bra mot planet earth bluray boxen man har. Inte mycket som avslöjar att det är nätstreaming det handlar om
Postad 05 November 2012 - 01:10
Ironiskt nog visste inte ens Viaplays kundsupport att dom ens hade en Windows 8 app, utan det krävdes en hel del förklaringar för att få dem att förstå att ja, jag körde på en PC men inte via webbläsaren
Redigerat av Unregistered1413, 05 November 2012 - 01:11.
Postad 05 November 2012 - 20:38
För egen del är intresset för Viaplay till 90% kopplat till sporten dom har. Finurligt nog har dom, vad jag vet, sett till att paketera det så att man för att få sporten måste köpa allt annat också. Såg Liverpool - Newcastle idag via Windows 8 app:en och det var nog den bästa bilden jag sett på länge, fullt i klass med en bra HD kanal.
Ironiskt nog visste inte ens Viaplays kundsupport att dom ens hade en Windows 8 app, utan det krävdes en hel del förklaringar för att få dem att förstå att ja, jag körde på en PC men inte via webbläsaren
Ja är nog samma här angående sporten, finns inte en chans att jag haft tjänsten utan tillgång till den. Fan ska man bli tvungen att uppdatera till Windows 8 för att slippa ryckandet, lutar nog åt att jag kommer göra det iaf och pröva, kostar ju inte så mycket att uppgradera.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?