Den är öppen upptill, personligen så känns det bättre om den får andas lite bättre.Tack för snabbt svar! TV-bänken har stora luftningshål på baksidan. Den är nästan helt öppen i bak. Räcker det?
* Officiell tråd - Yamaha RX-V771 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 december 2012 - 19:42
Postad 26 december 2012 - 20:47
Är baksidan nästan öppen är det bara att köra (förutsatt att TV-bänkens bakkant står minst 3-4 cm från väggen).Tack för snabbt svar! TV-bänken har stora luftningshål på baksidan. Den är nästan helt öppen i bak. Räcker det?

Redigerat av Unregistered1605, 26 december 2012 - 20:53.
Postad 27 december 2012 - 04:19
Tack för den. Du sparade precis 500 kr åt migKlickade hem en 771:a för 2990 med frakt från fyndbörsen idag blir spännande att packa upp när den kommer.

Postad 27 december 2012 - 12:04

Postad 27 december 2012 - 18:03
Postad 28 december 2012 - 12:45
kolla psis min status på posten och min yamaha 771 e på gång ska bli spännande o se,så denon stärkaren får snart en ny plats i hemmet;)
Postad 28 december 2012 - 22:35
Postad 28 december 2012 - 22:53
Tänkte först köpa Teac AG-D500 men nu blev det en 771:a från ljudfokus för 3489:-
Alla verkar så nöjda med den.
Postad 29 december 2012 - 16:40

Hoppas bara att Ljudfokus inte helt gått över från Posten till DHL.
Postad 29 december 2012 - 17:10
Jag har också beställt en 771 från Ljudfokus. Tyvärr skickade de med DHL och inte med Posten som de brukar. Är man en otålig typ som jag känns DHL väldigt långsamma. En orsak till att jag brukar handla från Ljudfokus är att man oftast får leverans dagen efter. Även stora och tunga paket har tidigare kommit med blixtens hastighet. Tyvärr blev det inte så denna gång. Jag får väl försöka tygla min iver lite.
![]()
Hoppas bara att Ljudfokus inte helt gått över från Posten till DHL.
Känner igen mig satt och refreshade postens spårningen en och annan gång. Eloge till fynbörsen hämtade ut den på förmidagen dagen efter de skickat.
Postad 30 december 2012 - 14:19
Enligt Yamahas hemsida ska den funka till RX-V771, Se här http://se.yamaha.com...0_w/?mode=model
Tackar!
Nice då får man beställa en.
Postad 30 december 2012 - 17:45

Postad 30 december 2012 - 17:51

Är det någon som vet hur man ställer in scene-knapparna? Om jag trycker på TV så är det automatiskt inställt på av 4, jag vill ställa in den knappen till hdmi 4 där jag har tvn. Jag har läst instruktionsboken men kan inte få till det. Kanske bara är jag som är trögfattad men om någon kan förklara det för mig på samma sätt som man skulle förklara för en 12 åring så blir jag glad
Postad 30 december 2012 - 19:21
Det va stor skillnad på yamahan o denon mycket mer detaljerat ljud med yamahan e super nöjd
Är det nån som vet om det ska stå i displayen vilket ljud fomat man spelar i typ dts eller hd-master?
o fredrik det va väll bara hålla inne knappen va;)
Postad 30 december 2012 - 20:17
Körde första Jurassic park tidigare idag svävade som på moln och 15" subben fick bekänna färg.
Postad 30 december 2012 - 22:10

Snälla Ljudfokus, inte DHL nästa gång!!!
Postad 30 december 2012 - 22:30
lider med dig mange :)denna eviga väntan hehe men det e det värt det lovar jag
Postad 02 januari 2013 - 09:24
Postad 02 januari 2013 - 21:58
Jag väntar fortfarande på min 771:a.
Posten transporterar paket även under helger. Det verkar inte inte DHL göra. Enligt deras godssök ska kollit fortfarande ligga på någon terminal i Halmstad. Där har det legat i fyra dagar nu.
Snälla Ljudfokus, inte DHL nästa gång!!!
Har du fått din än?
Min ligger ochså på terminalen i Halmstad.
Postad 03 januari 2013 - 08:09
Postad 03 januari 2013 - 10:55

Postad 03 januari 2013 - 15:53
Hämtade ut min precis ska ta och pack upp den när ungarna sover

Postad 03 januari 2013 - 23:02
Postad 04 januari 2013 - 07:44
Postad 04 januari 2013 - 10:37
Postad 04 januari 2013 - 22:38
Postad 04 januari 2013 - 22:49
Ja det går.Alltså hur är det med 771an, kan man spela upp filer i USB ingången från USB minne?
Postad 04 januari 2013 - 22:51
Postad 05 januari 2013 - 09:05

Postad 05 januari 2013 - 10:55
jag har haft samma problem med min pc. Då var det grafikkortet i pc'n som själv ville skala av lite. ett tips kan således vara att kolla datorn och testa olika upplösningar för att se om det hjälper. ofta så är det datorn som bråkar när något bråkar. Iaf om jag får tala från min egen erfarenhetNu har DHL lyckats transportera hit vår 771:a.
Receivern är inkopplad och testad. Jag gillar verkligen denna receiver och alla dess inställningsmöjligheter. Egentligen är den helt överdimensionerad för våra små högtalare från Canton, men eftersom vi har både TV och projektor är det fantastiskt med två HDMI ut. En del fintrimning återstår. Enda problemet hittills är att HTPC:ns bild visas konstigt på TV:n. Ytterkanterna skärs av och t.ex. Windows 7-"flaggan" nere till vänster försvinner ur bild. 771:ans inställning för hantering av videosignal står på off och bilden skickas vidare obehandlad. Jag tror att det är TV:ns bildformat-inställning som ska ändras. En annan konstig sak är att HTPC:n på egen hand har börjat ändra ljudutgången till optisk istället för HDMI. Ingen optisk kabel är inkopplad.

Postad 05 januari 2013 - 17:44
FAT32 kan köras både på MAC och Windows.Nja.. Jag ser inga fördelar med FAT32 kontra ntfs.. Vill man lagra filer större än 4gb så måste ju NTFS till. NTFS är Microsofts egendom (samt även FAT32) och licensbelagd, om en tillverkare vill att sin produkt ska stödja NTFS så måste de betala en slant till ms.. Varför detta inte stöds på MICROSOFTS Xbox är en gåta många funderar på. Dyrare mediaspelare och bd-spelare mfl brukar stödja NTFS, där är en licens till ms inbakad i priset. Åtminstone har det varit på detta sett, men nu när t.ex exFAT blir vanligare så kanske det är annat som gäller?
Postad 05 januari 2013 - 20:20
Väldigt smidigt med 2 hdmi ut och jag har inte märkt någon bildförsämring som vissa här på tråden skriver.
Det ända jag tycker är lite konstigt är att man måste höja volymen så mycket innan det blir högt..
Postad 05 januari 2013 - 21:21
jag har haft samma problem med min pc. Då var det grafikkortet i pc'n som själv ville skala av lite. ett tips kan således vara att kolla datorn och testa olika upplösningar för att se om det hjälper. ofta så är det datorn som bråkar när något bråkar. Iaf om jag får tala från min egen erfarenhet
Tack för tips! Jag har testat inställningarna för grafikkortet. Men det verkar som att det är TV-inställningen som spökar. Nu är LG-tv:ens bildinställning inställd på "Full", vilket verkar funka så här långt.
En annan sak. Grundinställningen för högtalarnas impedans är 8 på 771:an. Högtalarnas impedans anges till 4-8. Vad blir den nominella impedansen då? Blir det 6? Borde jag ändra 771:ans till 6? Jag har sökt på Google, men inte hittat någon angivelse av nominell impedans för mina Canton-högtalaren (Canton Movie 90, inte de bästa med denna receiver, men de tar liten plats

Postad 05 januari 2013 - 22:04
Efter 2 dagar med en massa pillande så måste jag säga att jag är extremt nöjd !
Väldigt smidigt med 2 hdmi ut och jag har inte märkt någon bildförsämring som vissa här på tråden skriver.
Det ända jag tycker är lite konstigt är att man måste höja volymen så mycket innan det blir högt..
Vad kör du på för volym jag ligger runt -25-20db smäller på bra action scener men kommer det mycket dialog så tenderar jag att vilja dra på lite till.
Postad 05 januari 2013 - 22:39
Postad 05 januari 2013 - 22:55
Redigerat av bananplanta, 05 januari 2013 - 22:56.
Postad 06 januari 2013 - 02:37
Redigerat av Midskogs, 06 januari 2013 - 02:37.
Postad 06 januari 2013 - 07:50
Läst lite olika trådar om motstånds inställning och de flesta rekomenderar 8 ohm på förstärkaren med 6 ohms högtalare.
Vad kör du på för volym jag ligger runt -25-20db smäller på bra action scener men kommer det mycket dialog så tenderar jag att vilja dra på lite till.
Tack för informationen! Då låter jag den stå på 8 ohm. De uppgifter jag hittat om högtalarna anger antingen 4-8 eller endast 8 ohm.
Volymen brukar vi nog ha just runt -25-20, men min fru drar på lite mer ibland. Hon gillar hög volym på filmer. Om du vill ha högre volym på dialogen kan du höja volymen på centerhögtalaren, där den mesta dialogen ligger. On Screen --> Setup ---> Speaker (Manual Setup) --> Level
Postad 06 januari 2013 - 14:26
Tack för informationen! Då låter jag den stå på 8 ohm. De uppgifter jag hittat om högtalarna anger antingen 4-8 eller endast 8 ohm.
Volymen brukar vi nog ha just runt -25-20, men min fru drar på lite mer ibland. Hon gillar hög volym på filmer. Om du vill ha högre volym på dialogen kan du höja volymen på centerhögtalaren, där den mesta dialogen ligger. On Screen --> Setup ---> Speaker (Manual Setup) --> Level
Jag har lekt med nivåerna lite och gjort en ny mätning lät riktigt bra på transformers 2 igår. Med tiden får det bli en större center. Då kör man inte ovanligt lågt iaf. Fast hade nog fläskat på mer bas om man bodde i kåk.
Postad 07 januari 2013 - 20:14
Postad 07 januari 2013 - 20:23
Nu har jag beställt den, men en sak som jag undrar. Vart kopplar jag in för AUX? Jag tittar på manualen och det finns ingen "AUX" (RCA) uttag som det finns på min nuvarande förstärkare (Yamaha RX-V340RDS). Så vart kopplar jag in den kabeln?
Bara att koppla in på Audio 1 eller Audio 2
Postad 08 januari 2013 - 09:33

Postad 09 januari 2013 - 12:32

Har ett problem som jag skulle vilja lösa.
Jag har min yamaha v771 inuti en IKEA bestå möbel, framför denna finns en skjutdörr av trä vilket blockerar fjärrkontrollen. detta medför att om jag vill ändra ingång eller liknande måste jag gå fram och öppna skjutdörren så att fjärrkontrollen fungerar. Ljud kan jag styra på annat sätt men inte val av ingång.
Jag har läst om ir-förlängare och sånt men har inte kommit underfund med vad som behövs gällande ögon och sånt.
Finns det någon bra och billig lösning på detta problem?
Någon som använder sig av ir förlängare eller så som vet vad som behövs?
Postad 09 januari 2013 - 12:35
En sak som kan vara intressant(om genomförbart)är att du byter till en glasdörr där förstärkaren ärHoppas jag kan få hjälp här, skrev i en annan tråd men liten action där
Har ett problem som jag skulle vilja lösa.
Jag har min yamaha v771 inuti en IKEA bestå möbel, framför denna finns en skjutdörr av trä vilket blockerar fjärrkontrollen. detta medför att om jag vill ändra ingång eller liknande måste jag gå fram och öppna skjutdörren så att fjärrkontrollen fungerar. Ljud kan jag styra på annat sätt men inte val av ingång.
Jag har läst om ir-förlängare och sånt men har inte kommit underfund med vad som behövs gällande ögon och sånt.
Finns det någon bra och billig lösning på detta problem?
Någon som använder sig av ir förlängare eller så som vet vad som behövs?

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar