Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIGH-END

1938 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Denon AH-D5000 (Hörlurar) 4 9 (10) Inga priser
HiFiMAN HE-500 (Hörlurar) 3 8.333332 (2) Inga priser
Philips Fidelio L1 (Hörlurar) Rapporterad 3 (0) Inga priser
Bang Olufsen BeoPlay H6 Over-ear Headset (Hörlurar) Rapporterad 9 9.133332 (14) Inga priser
HiFiMAN HE-560 Over-ear (Hörlurar) 6 8.75 (3) Inga priser
Oppo PM-1 (Hörlurar) 8 8.333332 (2) Inga priser
Denon AH-MM400 Over-ear (Hörlurar) Rapporterad 6 8.6 (4) Inga priser
Pioneer SE-Master1 Over-ear (Hörlurar) 6 5.666666 (2) Inga priser
Sennheiser HD 800S Over-ear (Hörlurar) 4 9.363636 (10) 16 190:-
Focal Utopia II (2022) Over Ear (Hörlurar) 8 (0) 57 890:-
4 relaterade trådar

Postad 30 July 2011 - 13:01

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Audio Technica ATH-W1000X är trevliga hörlurar och kräver därefter en bra hörlursförstärkare. Musical Fidelity M1-Hpa är en mycket bra hörlursförstärkare och den klarar att driva de flesta av maknadens dynamiska hörlurar. Har även inbyggd usb-dac av bra kvalitet. Kostar runt 6000kr. Vill du gå upp i pris är Burson HA-160D en bra kap till runt 12000kr :)

Postad 30 July 2011 - 14:03

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
För sådana summor kan man få dugliga rörförstärkare också. Jag föredrog min Trafomator Head One över mina solid state förstärkare för W1000x.

Nu är den relativt lättdriven så det går att få den att spela ypperligt med billigare prylar. Liksom alla lågimpedanslurar jag testat körs den finfint ur min Goldpoint Headphone Pro. Audio GD C2.1 hade jag inte med W1000x. Billigare och kan inte se varför inte den skulle fungera ypperligt heller. Audio GD gör mycket prisvärda DACar dessutom.

Postad 30 July 2011 - 14:42

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
kan instämma av erfarenhet att just W1000X inte kräver något monster till förstärkare, lät exakt likadant ur hörlurssteget på Benchmark DAC1 som ur Heed Canamp och Schiit Lyr, och nästan lika bra direkt ur en Harman Kardon stereoförstärkare HK990 med en gnutta mindre väldefinierad bas.

Postad 30 July 2011 - 16:08

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
intressant. Goldpoint Headphone Pro och Audio GD C2.1 ska jag absolut titta lite närmare på. Vid en första anblick ser det ej ut som att de finns att köpa i sverige. Har någon koll på vart man beställer till bäst pris? Är det just nu enerellt bäst att beställa i England med ett pund på dryga 10án eller USA med dollar på ca 6.30 (där tillkomer väl även tull vilket det inte gör när man beställer från England). Hur som helst tackasam för tips.

Ang. att köra direkt ur hörlursutgången så är min upplevelse att HK AVR 255 inte gör det jobbet superbra. Tycker även att karaktären HK och w1000x kanske blir ett snäpp för dov/mörk. Oqvist pratar om rör här men jag är lite orolig för att även det ger lite väl laydback ljudbild. Jag kanske har fel där, har bara läst om rörförstärkare och aldrig själv ägt nått.

Redigerat av HOTDOG2004, 31 July 2011 - 06:51.

Postad 30 July 2011 - 21:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Stämmer att England brukar vara bra men nu är ju moms liksom inräknad ofta i de priserna också. Smidigare med reklamationer att skicka saker via EU och slippa tjafsa med tullverket flera vändor åtminstone. Sparar du exportdeklarationen så ska det inte vara några problem. Nu har jag inte råkat ut för något förstärkarras än så länge i alla fall. Vart lyckligt lottad överlag när det gäller mina ljudinköp.

GHP och C-2.1 är billigast såsom oftast att köpa direkt från tillverkaren. Trafomator Head One köpte jag också direkt från Serbien. Serbien är tyvärr inte med i EU. Vet inte om Trafomator har någon svensk återförsäljare numera. Akkelisaudio var inte så värst mycket dyrare men hade inte senaste revisionen i lager och sålde dem inte längre när jag kontaktade dem.

Gällande rörförstärkare så låter de precis som transistorförstärkare olika speciellt om man byter rör i dem. Har liten erfarenhet med rörförstärkare själv Skylab på head-fi har hört och ägt en hel drös inkl Head One. Kika igenom hans recensioner på head-fi. Ingen av de transistorförstärkare jag kör med idag är superaggressiva och vassa i kanterna som åtminstone äldre transistorförstärkare ofta beskylls för att vara så möjligen de alla kan beskyllas för att vara laidback.

Head One ger en större ljudbild för W1000x än Goldpoint Headphone Pron vilket nog gör att den kan upplevs som mer laid back. Rockar hårt för min del dock och föredrar Head Ones ljudbild över GHP överlag även om GHPn är mer intim. Marginellt mjukare W1000x är på inga sätt muddig på den. LCD-2 och DX 1000 är hörlurar jag ofta upplever för mjuka och varma på den och de föredrar jag med GHPn. LCD-2n kan jag knappt köra på rörförstärkaren efter att ha kört in mig på receivern som ger än mer transparens och dynamik. Musiken flödar friare helt enkelt.

Lurar som kräver mer i förstärkarväg så möjligen Head One saknar lite kräm även om den ofta sägs prestera relativt bra med lågimpedanslurar. Kan väl säga att den med dessa två hörlurar mest överensstämmer med den klassiska beskrivningen av rörförstärkare som varm mjuk och mellanregisterfokuserat med stor och lite blöt bas.

Kanske får ta en tur till stockholm och besöka lite ljudbutiker där eller försöka luska ut några exkl hörlursmöten. Ryktas om riktigt tungt artilleri på väg norröver senare i sommar :) Kostar en del men då får du lite skinn på näsan i alla fall.

Mycket fokus på förstärkare men källan ska inte glömmas bort heller.

Postad 01 August 2011 - 21:30

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Leckerton UHA-6s. Helt transparent, bäcksvart bakgrund. Fungerar utmärkt till portabla spelare också. Gör definitivt 8or runt Nuforce produkter - de är duktiga på marknadsföring på Nuforce, sämre ingenjörer.

lite inne på Uha-6s fast det verkar ju vara en helt okänd produkt i Sverige.

Ett par frågor:

"The UHA-6S is a high-performance USB DAC and amplifier combo. It features a 16-bit/48kHz USB streaming interface, a 24-bit/96kHz optical S/PDIF (TOSLINK) input, and a 1/8-inch analog line input."

Är det inte ett minus att den inte kan leverera 192kHz/24 över den optiska porten åt minstånde?

Jag tittar på hemsidan och blir förvirrad över de olika tilägg man kan välja om man lägger till någon hundralapp. Någon som vet vad det är för olika varianter under "Output Op-amps" (http://www.leckerton...roducts/uha-6s/ )

Sist men inte minst: Jag räknar med en dolar som står i 6.30*279=1760kr. Hur mycket ska jag räkna med att frakt och tull kostar mig?

Postad 02 August 2011 - 07:14

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Jag beställde en Little Dot MK 3 igår, ska bli kul att prova en rördesign. Priset gick på 1600kr med frakt + ev. moms och tull. Ville prova något utöver min udac 2 som funkat fint i snart ett år, men lite sugen på mer kräm som jag vet gör underverk. Tänkte fortsätta med udacen som dac till little dot. Jag testade audio-gd fun som är lite varmare förra året och den föll mig väl i smaken, speciellt med mina analytiska 900 pro.

Postad 02 August 2011 - 12:31

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Jag beställde en Little Dot MK 3 igår, ska bli kul att prova en rördesign. Priset gick på 1600kr med frakt + ev. moms och tull. Ville prova något utöver min udac 2 som funkat fint i snart ett år, men lite sugen på mer kräm som jag vet gör underverk. Tänkte fortsätta med udacen som dac till little dot. Jag testade audio-gd fun som är lite varmare förra året och den föll mig väl i smaken, speciellt med mina analytiska 900 pro.

Den är jag sugen på att höra, någonting säger mig dock att rörstärkare kan bli lite väl dov ikaraktären med mina w1000x.

En funderin, vad kostar det att byta rören, hur ofta måste man byta dem och är det väldigt specifika rör för enskilda modeller och därmed jobbigt att få tag på dem?

Postad 03 August 2011 - 08:22

b0ck3n
  • b0ck3n
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

lite inne på Uha-6s fast det verkar ju vara en helt okänd produkt i Sverige.

Ett par frågor:

"The UHA-6S is a high-performance USB DAC and amplifier combo. It features a 16-bit/48kHz USB streaming interface, a 24-bit/96kHz optical S/PDIF (TOSLINK) input, and a 1/8-inch analog line input."

Är det inte ett minus att den inte kan leverera 192kHz/24 över den optiska porten åt minstånde?

Jag tittar på hemsidan och blir förvirrad över de olika tilägg man kan välja om man lägger till någon hundralapp. Någon som vet vad det är för olika varianter under "Output Op-amps" (http://www.leckerton...roducts/uha-6s/ )

Sist men inte minst: Jag räknar med en dolar som står i 6.30*279=1760kr. Hur mycket ska jag räkna med att frakt och tull kostar mig?

Tullen är 20 % av produktens värde och fraktkostnaden. De olika op amp alternativen är ett sätt att möta audiofiler som tror att det gör hörbar skillnad, och som gärna ser dyra exotiska kretsar i sin utrustning. Mätningarna jag länkade till är gjorda med standardutförandet, och även den op ampen är egentligen overkill, så det är inget du behöver oroa dig för.

Blindtest visar att det är omöjligt att höra skillnad på bit-djup så länge det är samma master man lyssnar på. Jag har själv ABXat och kommit fram till att 256 vbr med bra codec inte går att skilja från 24/192. Downsampling görs så rent och precist så det kommer inte hörbart degradera ljudet heller, om du har högupplösta inspelningar som du vill lyssna på.

Postad 03 August 2011 - 08:54

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Hur är det tvärt om då? Min tidigare cd-spelare kunde sampla upp till 192khz och jag kunde utan problem höra skillnad.
S.A.T CD-Fix var det.

Postad 03 August 2011 - 11:20

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
på samma tema har jag ibland när externa dac diskuterats och många menar att man "inte får glömma bort källan" funderat på om man då egentligen endast menar källans kapacitet när det gäller att spela upp hög upplösning? Finns ingen annan vits med en superdyr cd-spelare?

Tack "bocken" för ditt svar.

just nu är jag inne på nått av följande.

Pro-Ject Head box II
Musical fidelity X-Cans V-3 (beg) såg en för 1500, är det rimligt pris, blir rören utslitna fort?
Leckerton audio UHA-6S
Audio GD C2.1
Nuforce uDAC 2

pro-ject känns lättast att slå till på då den är lätt att få tag på till en billig peng.

Postad 03 August 2011 - 15:08

b0ck3n
  • b0ck3n
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hur är det tvärt om då? Min tidigare cd-spelare kunde sampla upp till 192khz och jag kunde utan problem höra skillnad.
S.A.T CD-Fix var det.

Upsampling gör ingen skillnad. Om man inte har möjlighet att blindtesta med switchbox (foobars ABX fungerar väldigt bra) så är det lätt att inbilla sig att man hör skillnad. Människans ljudminne är ungefär 5 sekunder långt.

Postad 03 August 2011 - 18:10

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Som sagt, jag hörde utan problem skillnad. Det gick att byta uppsampling av/på utan att stänga av musiken.

Postad 03 August 2011 - 20:55

b0ck3n
  • b0ck3n
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Då är det antagligen en DSP kopplad till 24/192-läget som förändrar ljudet. En 24/192-inspelning innehåller mer information än ex. 16/44, men du kan inte lägga till den informationen till en 16/44-inspelning genom upsampling. Och som sagt, blindtester har visat att SACD är omöjligt att skilja från 16/44 - skillnaderna, om det finns några, mellan samma inspelning i Redbook CD och SACD är i sådana fall olika masters, och ibland är SACD masters bättre. Om du nersamplar en sån SACD master till 16/44 så kommer du inte höra någon skillnad mellan de olika filerna.

Postad 04 August 2011 - 07:10

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
"Intresseklubben antecknar"-varning på dig...

Tycker du kan ta din diskussion till någon av de andra hundratals blindtesttrådarna på forumet.

Redigerat av maximm, 04 August 2011 - 07:12.

Postad 04 August 2011 - 14:52

b0ck3n
  • b0ck3n
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Sätt på dig din finaste trollkarlshatt och lyssna på SACD du och njut. Frågan är, vad gynnar den mindre erfarne mest: råd som "rita ett kors på väggen och vänd din stereoanläggning mot norr" eller motsvarande, eller råd som är baserade på faktisk kunskap om ljud och utrustningen som reproducerar det?

Redigerat av b0ck3n, 04 August 2011 - 14:54.

Postad 04 August 2011 - 15:08

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0

Audio GD C2.1
Nuforce uDAC 2

Jag har jämfört audi-gd fun och udac 2 och skillnaden var inte jättestor, men hörbar. Audio-gd gav en mörkare ton över hela registret, vissa skulle nog kalla det varmare. Samtidigt blev basen fylligare och stramare, men annars hade jag nog föredragit udac 2, speciellt nu när den är inspelad och inte låter lika diskantig som när den var ny.

Postad 04 August 2011 - 20:26

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Jag har jämfört audi-gd fun och udac 2 och skillnaden var inte jättestor, men hörbar. Audio-gd gav en mörkare ton över hela registret, vissa skulle nog kalla det varmare. Samtidigt blev basen fylligare och stramare, men annars hade jag nog föredragit udac 2, speciellt nu när den är inspelad och inte låter lika diskantig som när den var ny.

¨'

Har nu beställt head box II, får förhoppningsvis hem imorgon fredag. Nu är det bara att hoppas att man blir nöjd!

Postad 04 August 2011 - 20:28

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Det tror jag säkert. Jag tycker det är väldigt små skillnader bland olika förstärkare oavsett prisklass eg, så att bli nöjd är inte svårt.

Jag tyckte mest little dot mk3 såg rolig ut, och så kommer folk säkert vilja röra vid de 200 grader varma rören muhahaha :P

Redigerat av maximm, 04 August 2011 - 20:29.

Postad 08 August 2011 - 18:36

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Hej! The Pimp skrev till mig på Head-Fi och tyckte att jag skulle komma hit.
Själv har jag inte så mycket saker. Har en del halvdyra hörlurar (som jag ej orkar lista, men det är lite gott och blandat från Denon och Sennheiser), och så har jag ett par Ultrasone Edition 8 Limited Edition, och måste säga att jag älskar dem. utan tvekan den bästa stängda hörluren jag har testat.
Tyvärr så har jag inte någon förstärkare för tillfället, då jag väntar på att Meier Classic ska släppas. Det är en uppgradering av deras Meier Concerto, om någon hört talats om den.
Kan i alla fall inte kräma ut det bästa från mina Ultrasones just nu. Lite synd är det. Men de låter bra oförstärkta med.

Andra planerade inköp är väl ett par Hifiman HE-500 och möjligen Audeze LCD-2. Lär väl köpa den ena av dem innan jul någon gång, hade jag tänkt.

Fråga mig något om ni vill veta mer!

Postad 08 August 2011 - 22:59

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
kul med fler hörlursintresserade, välkommen!

Postad 08 August 2011 - 23:00

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

kul med fler hörlursintresserade, välkommen!

Tack!
Hörlurar är min "grej", om man säger så. Föredrar lurar framför högtalare, alla dagar. Blir en helt annan upplevelse, imo.

Postad 09 August 2011 - 09:04

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Välkommen till forumet Utterberg! Lite nyfiken blev jag på vilka hörlurar du har i din samling :)

Postad 09 August 2011 - 13:32

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Välkommen till forumet Utterberg! Lite nyfiken blev jag på vilka hörlurar du har i din samling :)

Äh, inget speciellt. Har väl runt ett 10-tal lurar bara. Inget märkvärdigt! Det enda märkvärdiga som är värt att nämna är väl ED8 LE, då de kostade skjortan.

Aja, vilken butik är det bäst att beställa Hifiman HE-500 i från? Var blir det billigast? Har ingen aning om någon butik i Sverige säljer Hifiman-produkter ens. Någon som kan hjälpa mig?

Postad 09 August 2011 - 13:56

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Äh, inget speciellt. Har väl runt ett 10-tal lurar bara. Inget märkvärdigt! Det enda märkvärdiga som är värt att nämna är väl ED8 LE, då de kostade skjortan.

Aja, vilken butik är det bäst att beställa Hifiman HE-500 i från? Var blir det billigast? Har ingen aning om någon butik i Sverige säljer Hifiman-produkter ens. Någon som kan hjälpa mig?

Audio Concept i Stockholm ska börja sälja Hifiman enligt reklam i Hifi & Musik!

Postad 09 August 2011 - 15:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Välkommen Utterberg. Ultrasone Edition 8 är mycket trevliga stängda hörlurar.

Head-direct är det väl för import av HE-500 främst?.

Postad 09 August 2011 - 16:32

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Audio Concept i Stockholm ska börja sälja Hifiman enligt reklam i Hifi & Musik!

Ska de? Vad trevligt! Hoppas deras priser blir normala, och inte överprisade. HE-500, som jag är intresseras av kostar ju $899 och det blir ju c:a 6000 svenska kronor. Sedan lägger vi till 25% moms och kommer upp i c:a 7500. Hoppas att de kommer sälja den runt 7500-8000kr, annars blir jag lite besviken.

Annars blir det USA-import, eller beställa från UK.

Välkommen Utterberg. Ultrasone Edition 8 är mycket trevliga stängda hörlurar.

Head-direct är det väl för import av HE-500 främst?.

O, ja. Mycket trevliga är dem.

Jo, jag tror det. Har ej hittat någon annan sida, förutom en engelsk sida. AmpCity.co.uk.

Postad 09 August 2011 - 18:17

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Kolla in svenska importören www.transientdesign.se
Det är visst flera butiker i vårt avlånga land som kommer att bli återförsäljare för Hifiman.

Såg att priserna var följande:
HE-4 3990kr
HE-5LE 5990kr
HE-500 7490kr
HE-6 9990kr

Postad 09 August 2011 - 18:57

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Kolla in svenska importören www.transientdesign.se
Det är visst flera butiker i vårt avlånga land som kommer att bli återförsäljare för Hifiman.

Såg att priserna var följande:
HE-4 3990kr
HE-5LE 5990kr
HE-500 7490kr
HE-6 9990kr

Åh, billigare än väntat. Tack.

EDIT: var hittade du priserna?

Redigerat av Utterberg, 09 August 2011 - 19:41.

Postad 09 August 2011 - 19:53

Unregisteredfd74f397
  • Unregisteredfd74f397
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Hoppas att Hifiman tar fart i sverige också, det verkar vara ett mycket produktivt och intressant hörlursmärke. De gör ju faktiskt fler saker också, är rätt sugen på deras portabla spelare och köra istället för ipoden så jag slipper konvertera all min flac... :)

Postad 09 August 2011 - 19:53

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Åh, billigare än väntat. Tack.

EDIT: var hittade du priserna?

Reklam i senaste numret av HiFi&Musik :)

Postad 09 August 2011 - 19:57

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Reklam i senaste numret av HiFi&Musik :)

Aha, men det var reklam hör Audio Concept, eller?
Aja, tack för informationen. Mycket fin information.

Stod det något annat intressant i din tidning?

Postad 10 August 2011 - 12:04

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Nån som vet var man kan prova Ultrasone ED 8 i skåne, i affär såväl som privat kanske?

Hittade en rolig låt för hörlurar som klarar av djupbas: http://open.spotify....SYDEsurPNC1A9st

Redigerat av maximm, 10 August 2011 - 12:08.

Postad 10 August 2011 - 13:45

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Aha, men det var reklam hör Audio Concept, eller?
Aja, tack för informationen. Mycket fin information.

Stod det något annat intressant i din tidning?

Faktiskt reklam för www.transientdesign.se och deras återförsäljare.

Hifi&Musik är en rolig tidning och jag gillar att läsa deras tester av olika produkter, speciellt när de testar hörlurar :blink:

Postad 12 August 2011 - 11:21

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0
http://img27.imagesh...5218/musik2.jpg

man måste ha koll på ljudet :)

Postad 14 August 2011 - 22:29

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Faktiskt reklam för www.transientdesign.se och deras återförsäljare.

Hifi&Musik är en rolig tidning och jag gillar att läsa deras tester av olika produkter, speciellt när de testar hörlurar :)

Drog faktiskt till en affär och testade alla Hifiman-modeller de hade.
De var faktiskt bra. Försökte att jämföra dem med HD 800 med.

Postad 14 August 2011 - 22:56

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Drog faktiskt till en affär och testade alla Hifiman-modeller de hade.
De var faktiskt bra. Försökte att jämföra dem med HD 800 med.

En affär i Sverige? Var och vilken?

Postad 15 August 2011 - 00:02

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

En affär i Sverige? Var och vilken?

http://www.akkelisaudio.com/

I Göteborg. De hade HE-6, HE-5LE, HE-4.
De skulle även få in HE-500, men de hade ej fått in den när jag var där. Lyssnade via en Burson HA1-60, tror jag den heter.

Postad 15 August 2011 - 01:13

Blader
  • Blader
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

http://www.akkelisaudio.com/

I Göteborg. De hade HE-6, HE-5LE, HE-4.
De skulle även få in HE-500, men de hade ej fått in den när jag var där. Lyssnade via en Burson HA1-60, tror jag den heter.

Orkade Burson HA-160 driva He-6? Där ser man. :)

Postad 15 August 2011 - 02:05

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Orkade Burson HA-160 driva He-6? Där ser man. :)

Nä, den orkade ej driva den fullt ut, tyvärr. Lät aningen platt bara. Lite synd!
De andra var iaf riktigt fina. Fint och detaljerat ljud. Bra balans på hela klangen.

Postad 19 August 2011 - 17:41

Unregistered5ee49fef
  • Unregistered5ee49fef
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Även AudioConcept har fått in hifimans hörlurar i butiken nu, har inte varit där och provat än, men tänkte ge mig iväg någon dag framöver.
Kul att hörlursutbudet börjar samla sig i butikerna, nu saknas bara Staxarna i butik i Stockholm!

Postad 26 August 2011 - 22:47

ak3r
  • ak3r
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Nu ska man hitta någon annan lur än LCD-2:an =)
Har ni några tips?
Vill faktiskt ha lite mer bas :P LCD-2 är ju som sagt inte basfattiga, men som någon sa här på forumet (hammer65 eller oqvist?) Att tex d7000 har sin charm och är "roligare" att lyssna på =)
D7000?
Edition 8?
Pro 900?
Tips?
Pris: Max 15k

Redigerat av ak3r, 26 August 2011 - 23:02.

Postad 26 August 2011 - 23:35

Unregisteredfa0001fc
  • Unregisteredfa0001fc
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0
D7000 har ju en fin baspuckel och dem är mycket roliga att lyssna till :P Men vill du ha ren och subwoofer djupbas så tror jag du ska snegla runt efter D2000 moddade. dem går nog så djupt och rent ett par lurar kan :( mycket trevlig lur! I mitt tycke så är D7000/D2000 vägen att gå av dem du listade! men det är ju helt och hållet min smak och tycke ;)

Postad 27 August 2011 - 00:15

Utterberg
  • Utterberg
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
ED8, bara för att jag har en och att de är bra.

Är sämst på att motivera varför, men det räcker med att läsa recensionerna på Head-Fi. LCD-2 och ED8 ska vara en fin hörlurskombo att ha.

Postad 27 August 2011 - 00:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Näe ingen hörlur är roligare att lyssna på än LCD-2n. Vissa upplever den tydligen tråkigt kan inte riktigt förstå det :P

ED 8 har mindre bas. Speciellt mindre lågbas men är av en helt annan karaktär. Den är rätt på så du känner basen i alla fall så kan månne va vad du är ute efter. Hör toner ner till 20 hertz gör jag utan problem med i stort sett alla hörlurar jag äger :(

Pro 900 har bas boost from hell standard som kan tas ner smidigt med hjälp av KeeS modden om det blir för mycket. Bra alternativ om du vill ha det riktigt aggressivt samtidigt som den har ett mellanregister som på något sätt verkligen lyckas berätta historier för mig.

Vill du ha lite fylligare bas och mjukare ljud än med Ultrasone lurarna så finns DX 1000 att tillgå om nu inte Hammer sålt sin redan.

Denons kan säkerligen fungera också ;) D5000 ska ha mer bas fokus än D7000 vad jag förstått.

Postad 27 August 2011 - 09:19

ak3r
  • ak3r
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Näe ingen hörlur är roligare att lyssna på än LCD-2n. Vissa upplever den tydligen tråkigt kan inte riktigt förstå det :)

ED 8 har mindre bas. Speciellt mindre lågbas men är av en helt annan karaktär. Den är rätt på så du känner basen i alla fall så kan månne va vad du är ute efter. Hör toner ner till 20 hertz gör jag utan problem med i stort sett alla hörlurar jag äger :P

Pro 900 har bas boost from hell standard som kan tas ner smidigt med hjälp av KeeS modden om det blir för mycket. Bra alternativ om du vill ha det riktigt aggressivt samtidigt som den har ett mellanregister som på något sätt verkligen lyckas berätta historier för mig.

Vill du ha lite fylligare bas och mjukare ljud än med Ultrasone lurarna så finns DX 1000 att tillgå om nu inte Hammer sålt sin redan.

Denons kan säkerligen fungera också :) D5000 ska ha mer bas fokus än D7000 vad jag förstått.

Blev ultrasone pro 900 från reference audio!
Kul och testa hur de låter. Köpte även J$ pads (denon v3) som även skall passa till pro 900.

Postad 27 August 2011 - 10:29

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0

Blev ultrasone pro 900 från reference audio!
Kul och testa hur de låter. Köpte även J$ pads (denon v3) som även skall passa till pro 900.

Var du på ref å lyssnade på ultrasone pro 900? eller beställde du dem på nätet?

Postad 27 August 2011 - 12:00

ak3r
  • ak3r
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Var du på ref å lyssnade på ultrasone pro 900? eller beställde du dem på nätet?

Beställde ifrån näten.
Hittade billigare ställen, men sparade ca 700kr ifrån dem. Men tänke: bra att uppmuntra svenska ställen som tar in lite bättre lurar. Plus att man är säker att det inte är någon gråimport som man läst om att vissa utländska butiker gör.

Redigerat av ak3r, 27 August 2011 - 12:01.

Postad 06 September 2011 - 22:07

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

• 599 inlägg
  • 0

Beställde ifrån näten.
Hittade billigare ställen, men sparade ca 700kr ifrån dem. Men tänke: bra att uppmuntra svenska ställen som tar in lite bättre lurar. Plus att man är säker att det inte är någon gråimport som man läst om att vissa utländska butiker gör.

har du fått pro 900 än ? isf vad tycker du om dem B) ?

Postad 08 September 2011 - 19:04

hammer65
  • hammer65
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
Har haft möjligheten att få låna ett par Stax Omega2mk1 som jag under en veckas tid testat mot mina egna Omega2mk2. Det har varit mycket intressant och jag har suttit i timmar och lyssnat igenom stora delar av min skivsamling. Båda låter väldigt lika men samtidigt olika. Två sidor av samma mynt. De delar mycket gemensamt som klang, röståtergivning, upplösning och luftighet. Däremot presenterar de ljudet lite olika. Mk1 låter mer direkt som t.ex Grado medans Mk2 låter lite mer distanserad som LCD-2 rev2. Mk1 är mer spontan och medryckande, spelar direkt mot lyssnaren. Mk2 är låter mer kontrollerad och avvägt. För full tillfredställelse borde man ha båda lurarna i sin samling. Tyvärr produceras inte Mk1 längre och man blir hänvisad till begmarknaden. Lyckligtvis brukar Mk1 dyka upp under annonsmarknaden i head.fi :)
Bifogar en bild på testobjekten. Märk att Mk1 har bruna öronkuddar och Mk2 svarta!

Bifogad fil(er)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.