Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Köptips och Råd!

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 September 2011 - 22:19

schangtil
  • schangtil
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Skall köpa en TV för ca 10 000, men det skulle inte göra så mycket om den blev billigare.Har inget behov av 3D och det spelar ingen roll hur mycket ström som tvn förbrukar. Är lite osäker på om man skall välja en plasma eller en LCD. Kommer att köra XBMC och om man spelar musik från det under en fest så kan det väll bli inbränningar (kan vara långa fester). Hur är det med inbränningar nuförtiden?

Vill att tvn skall vara minst 46" men uppemot 50" skulle ju inte skada.

Vad skall jag kolla på för olika modeller?

Postad 18 September 2011 - 23:12

lindos
  • lindos
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Oj. Nu såg jag denna Samsung inom budget, bra mycket större och enligt specarna minst lika bra(?):
Samsung 51" Plasma-TV PS51D535, 5990 på komplett: http://www.komplett....13-74A15260DF1C
Ska man avboka bravian på 40 tum och satsa på denna istället?

Postad 19 September 2011 - 13:53

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
Någon som kan berätta nått om Samsungs ps51D535 som nu finns på komplett för 5990:- den är nersatt från 7990:-.

Postad 19 September 2011 - 15:29

TheLarsson
  • TheLarsson
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...kt.php?p=851085

Är det en bra tv? För i så fall blir det till att beställa. :)

Postad 20 September 2011 - 10:13

trigger_killer
  • trigger_killer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Letar efter en 55-60 tums platt tv! Skulle vilja ha förslag på en budget (most bang for the buck), och en dyrare! Letar efter en med bra bild!
Skall använadas till, spel (ps3,xbox 360) film, i olika format från servern som står i vardagsrummet!

Mvh

Postad 20 September 2011 - 21:52

schangtil
  • schangtil
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vad tror ni om https://www.prisjakt...kt.php?p=580618, finns det någon i den prisklassen som är bättre? vet någom om den har några kända fel?

Postad 21 September 2011 - 10:35

Peterwallbom
  • Peterwallbom
  • Lärjunge

• 429 inlägg
  • 0
fick hem min Samsung ps51d535 igår och jag är kanonnöjd, den enda negativa är att den har få hdmi ingångar sen tycker jag foten är lite ranglig. bilden är helt suveräna, jag bör både bluray och popcorn hour. Prisvärd på Komplett.se!!

Postad 21 September 2011 - 14:08

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är den här tv:n något att ha? Prisvärt för en 32" lcd-tv?
https://www.prisjakt...kt.php?p=587801

Fördelar? Nackdelar?

Tacksam för alla svar :)

Postad 21 September 2011 - 14:17

SimonM7
  • SimonM7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Min sex år gamla trogna LG LX1 på 32" vars förhållandevis nyliga problem jag beskrivit och grämt mig över i en annan tråd har nu så kraftiga missfärgningar i bilden att jag är beredd att ge upp. Nu letar jag således efter en ersättning.. inte en sekund för sent vill jag nog säga. :D

Främst spelar jag PS3 och 360, men även Wii och en del äldre spelgrejer så SD/skalningen bör vara hyfsad också. Jag ser även en del på film på blu-ray via PS3 och allehanda tv-avsnitt ut genom datorn. TV:n i sig behöver inga spejsade funktioner, USB-stöd, appar, nätverk eller dylikt.

Jag har en vag önskan om 4000-7000kr-klassen, men pressar hemskt gärna ner det så mycket jag kan eftersom min PS3 precis exploderat också och den är långt förbi sin garanti.

Efter att ha läst i den här tråden på liknande förfrågningar så har jag dels kikat på

LG 42LK450N
https://www.prisjakt...kt.php?p=860063

och

Panasonic Viera TX-P42U30E
https://www.prisjakt...kt.php?o=851085

LG:n verkar ju vara väldigt vass för prisklassen och jag tänker mig att den förmodligen åtminstone har bättre svärta än vad jag är van vid med min äldre LG. Responstiden på den jag har är jag naturligtvis van vid efter 6 år, och jag föreställer mig att denna LG bara just är bättre på alla punkter, samt större. Jag känner att jag kan nöja mig med det om inte svärtan är *lika* grå, för det vore lite besvikande.

Panasonicen känns som ett alternativ grundat på vad som sagts om TX-P42G30Y, förutsatt att de i närheten av delar attribut. Egentligen känns plasma som att jag automatiskt borde gå upp lite i storlek när jag ändå håller på, men 42" känns samtidigt tillräckligt om det inte är väldigt tydligt att jag kan få fatt i något strålande genom att bita ihop lite och ta i.

Sony-prylarna som snackats om (500, 503 osv) verkar ju ha kanonbild, men responstiden på dem ska vara något alldeles monstruöst att spela med, därför känns inte de som ett alternativ.

Jag tar gärna förslag utöver dessa, men väldigt gärna lite tankar kring dem och vad - om det skulle vara så - som skulle vara smartare i prisklass och utförande. Vid andra förslag, pressa gärna priset nedåt, för 7000 är som sagt i lite.. extremfall. I egenskap av illustratör och serietecknare är jag en sån fattiglapp att jag får lära mig ta upp näring ur.. golvmattan i så fall. :P

Tack på förhand!

Redigerat av SimonM7, 21 September 2011 - 14:18.

Postad 22 September 2011 - 09:30

Mx191
  • Mx191
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag är inne på att skaffa en plasma, närmare bestämt denna: http://www.komplett....aspx?sku=637913

Man har ju läst om alla skräckexempel med inbränningar osv men hör inte det till det förgångna? Är det någon speciellt man ska tänka på med en ny plasma eller är det bara att köra på som vanligt?

Postad 22 September 2011 - 13:46

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Skulle vara kul veta om det är någon skillnad på bildkvalité mellan Panasonic Viera TX-P42U30E och Panasonic Viera TX-P42G30Y

Postad 22 September 2011 - 16:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Trodde det skulle va en bra ide med en klistrad hjälptråd... men man får ju knappt nån får ju hjälp längre... va bättre innan, trots dom många trådarna, och nån gnällde med"SÖK!", så fick man ju alltid hjälp, och skapade intressanta diskussioner på vägen... :unsure:

Redigerat av Garrett, 22 September 2011 - 16:36.

Postad 22 September 2011 - 16:59

Robin_K
  • Robin_K
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Skulle vara kul veta om det är någon skillnad på bildkvalité mellan Panasonic Viera TX-P42U30E och Panasonic Viera TX-P42G30Y

Undrar precis samma sak, är ute efter en ny tv men vet inte om jag kommer märka någon skillnad mellan apparaterna

Postad 22 September 2011 - 19:21

DonRon
  • DonRon
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Har lovat min far att hjälpa han att köpa en ny "stor" plasma TV.
Jag föreslog Panasonic Viera TX-P65VT30Y då den hade fått fina betyg och kommentarer, men han vill inte ha 3D så det blir bara onödiga pengar.
Hans kollegor på jobbet säger att han det är en "Sharp Aquos" han ska ha men jag tycker han ska ha en Panasonic då jag själv har en (G10) som jag är väldigt nöjd med.

Finns det någon likvärdig Panasonic Viera TX-P65VT30Y utan 3D som vi skulle ta och kika på istället?

Alla svar uppskattas!

Postad 22 September 2011 - 23:47

PieEater
  • PieEater
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag föreslog Panasonic Viera TX-P65VT30Y då den hade fått fina betyg och kommentarer, men han vill inte ha 3D så det blir bara onödiga pengar.
Hans kollegor på jobbet säger att han det är en "Sharp Aquos" han ska ha men jag tycker han ska ha en Panasonic då jag själv har en (G10) som jag är väldigt nöjd med.

Finns det någon likvärdig Panasonic Viera TX-P65VT30Y utan 3D som vi skulle ta och kika på istället?

Alla svar uppskattas!

Den TVn har bäst 2D bild av de nya tv-apparaterna där ute.

Panasonic är inte dumma och gör TV därefter. Varför skulle de få för sig att göra en billig TV med svinbra 2D bild för då kommer många entusiaster inte att köpa deras dyraste 3D TV. Hoppas du förstår vad jag menar. De har sin målgrupp med varje TV.
Tycker du ska ligga på han att han inte får en bättre 2D TV för pengarna, om han nu har så mycket pengar över.

Postad 23 September 2011 - 00:05

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Alla svar uppskattas!

VT30 är bäst utan tvekan. Kan ni vänta lite så kan ju Sharps nya samarbete med Pioneer kanske vara något om ni har obegränsad budget. Här Kommer i 60" och i 70" Fast risken är att den dröjer till efter nyår och den lär nog kosta 70-80tkr men den ska enligt preliminära första tester knäppa Pansonicen på fingrarna

Postad 23 September 2011 - 11:48

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Trodde det skulle va en bra ide med en klistrad hjälptråd... men man får ju knappt nån får ju hjälp längre... va bättre innan, trots dom många trådarna, och nån gnällde med"SÖK!", så fick man ju alltid hjälp, och skapade intressanta diskussioner på vägen... :unsure:

Håller med dig fullständigt. Jag har inte fått ett endaste svar vilket till stor del kan bero på att inlägget inte syns så lätt. Bättre med egna trådar!

Postad 23 September 2011 - 11:54

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Dom som får hjälp ställer specifika frågor med behov och önskemål. Skriver man "Bästa 42-50 för under 6000" så orkar ingen bry sig då personen som frågar inte orkar bry sig.

Postad 23 September 2011 - 11:57

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Är den här tv:n något att ha? Prisvärt för en 32" lcd-tv?
https://www.prisjakt...kt.php?p=587801

Fördelar? Nackdelar?

Tacksam för alla svar :)

Som denna. Inget illa menat Leovincexz men här saknas all möjlig info som behövs för att ge ett gott råd

Vill man ha ett bra svar får man ställa en uttänkt fråga och ge kriterier för önskat resultat.

Redigerat av ganksta1, 23 September 2011 - 11:58.

Postad 23 September 2011 - 21:00

LeovinceZX
  • LeovinceZX
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Som denna. Inget illa menat Leovincexz men här saknas all möjlig info som behövs för att ge ett gott råd

Vill man ha ett bra svar får man ställa en uttänkt fråga och ge kriterier för önskat resultat.

Förstår ditt tankesätt där du vill att man ska skriva vad man ska använda den till så som spel, tv-tittande men min fråga går fortfarande att svara på. Läser man specifikationen så kan man eventuellt redan där se att tv:n är dålig att spela spel på men duger alldeles utmärkt vanligt för tv-tittande (bara ett exempel). :)

Postad 24 September 2011 - 07:05

battleangel
  • battleangel
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Håller också med om att tråden ej löser problemet givetvis. Dessutom vet ju alla om hur attityden är här på forumet visavi de som har "fräckheten" att fråga om (billiga) LCD. Man går då till vilka extremer som helst, inklusive att rekommendera HD Ready-plasma och allt möjligt annat hittepå. Inget nytt under solen, bara ett symptom på elitism.

Postad 24 September 2011 - 11:43

Asprarn
  • Asprarn
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Får lá se om denna tråd funkar, Letar TV under 10k har tittat på Panasonics 50" för 9990 (https://www.prisjakt...kt.php?p=848213)

Vill han en 46" minst, kommer att användas mest till att kolla på film och hockey!

Most bang for the buck? :>

Postad 24 September 2011 - 13:03

trigger_killer
  • trigger_killer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Letar efter en 55-60 tums platt tv! Skulle vilja ha förslag på en budget (most bang for the buck), och en dyrare! Letar efter en med bra bild!
Skall använadas till, spel (ps3,xbox 360) film, i olika format från servern som står i vardagsrummet!

Mvh

Några goda råd?

Postad 24 September 2011 - 23:23

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Får lá se om denna tråd funkar, Letar TV under 10k har tittat på Panasonics 50" för 9990 (https://www.prisjakt...kt.php?p=848213)

Vill han en 46" minst, kommer att användas mest till att kolla på film och hockey!

Most bang for the buck? :>

Helt klart, bara köra.

Håller också med om att tråden ej löser problemet givetvis. Dessutom vet ju alla om hur attityden är här på forumet visavi de som har "fräckheten" att fråga om (billiga) LCD. Man går då till vilka extremer som helst, inklusive att rekommendera HD Ready-plasma och allt möjligt annat hittepå. Inget nytt under solen, bara ett symptom på elitism.

40/46 EX503/500 är ju en av dom mest rekommenderade tv apparaterna? så hur menar du då?

Postad 24 September 2011 - 23:34

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Mvh

sjukt bra "bang for the buck" men dock så har den lite högre inputlagg(40-50?) vilket kan vara en nackdel beroende på hur mycket du spelar. Matt display

Om du vill ha lägre inputlag men hålla priset nere. Dock så reflekterar den mycket. Bildkvaliteten är inte i samma nivå som Sonyn.

Marknadens bästa Bild, största svagheten är att den reflekterar en hel del. En av marknadens lägsta inputlag på 19-24ms vilket är ett jätte plus om spelandet är viktigt.

Att inte Pansonic G30 finns i större storlekar i Norden är bara så fel. Skulle ju sälja skit bra i 55" med ett pris på 14-15k?

Redigerat av ganksta1, 24 September 2011 - 23:47.

Postad 25 September 2011 - 12:00

SimonM7
  • SimonM7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag känner att jag förmodligen får formulera om mig då ja. :)

Jag letar efter en ny TV. Spelar främst Xbox/PS3/PC/hd-saker på den, men även en hel del retroprylar så det är bra om inte skalaren är en katastrof. Även om jag spelar är jag inte nån sorts Call of Duty-demon som måste ha toklite input lag, men jag vill naturligtvis pressa i nederkanten där och inte hamna i Sonys EX500-krokar med 60-120ms.

Plasma eller LCD, och jag tänker mig 42" (om inte Plasman kan öka utan större prissveda) och jag tar väldigt gärna ett eller flera förslag på varje.

Min budget-sättning är lite underlig. Jag har dels tittat på saker i 4000-5000kr-klassen och lägger mig hemskt gärna där om det finns riktigt prisvärda saker. Annars är jag villig att gå upp till 6000-7000kr om det skulle finnas något självklart val där, men det skulle innebära uppoffringar i typ.. kylskåpet. Gärna tips som svävar i ändarna på spektret där så jag kan välja hur fattig jag ska bli. :)

Sammanfattningsvis; Plasma eller LCD, 4000-7000:-, främst till spel men även film, främst HD men även en del SD. Ett billigare/prisvärt och ett lite premium/prisvärt-tips inom budgetramen.

Hoppas detta är en bättre utformad efterfrågan! Tack på förhand!

Postad 26 September 2011 - 08:26

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Jag känner att jag förmodligen får formulera om mig då ja. :)

Jag letar efter en ny TV. Spelar främst Xbox/PS3/PC/hd-saker på den, men även en hel del retroprylar så det är bra om inte skalaren är en katastrof. Även om jag spelar är jag inte nån sorts Call of Duty-demon som måste ha toklite input lag, men jag vill naturligtvis pressa i nederkanten där och inte hamna i Sonys EX500-krokar med 60-120ms.

Plasma eller LCD, och jag tänker mig 42" (om inte Plasman kan öka utan större prissveda) och jag tar väldigt gärna ett eller flera förslag på varje.

Min budget-sättning är lite underlig. Jag har dels tittat på saker i 4000-5000kr-klassen och lägger mig hemskt gärna där om det finns riktigt prisvärda saker. Annars är jag villig att gå upp till 6000-7000kr om det skulle finnas något självklart val där, men det skulle innebära uppoffringar i typ.. kylskåpet. Gärna tips som svävar i ändarna på spektret där så jag kan välja hur fattig jag ska bli. :)

Sammanfattningsvis; Plasma eller LCD, 4000-7000:-, främst till spel men även film, främst HD men även en del SD. Ett billigare/prisvärt och ett lite premium/prisvärt-tips inom budgetramen.

Hoppas detta är en bättre utformad efterfrågan! Tack på förhand!

Bra uppskalning mot pris. 19-24 ms inputlag vilket är jätte bra. finns även i 42" om du vill spara lite pengar.

Som ovan men bättre kontrast/svärta, USB inspelning via inbyggd box, DLNA stöd osv.

Matt panel kan ju vara positivt. Lägre MS än Sonyn men har inte nån exakt siffra.

Bra och billig utan extra funktioner, även här lägre MS än Sonyn.

Personligen hade jag kört på 42G30.

Postad 26 September 2011 - 14:25

byhkov
  • byhkov
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tjenare.

har haft en Samsung UE558005 hemma ca en vecka, men den är bedrövlig att spela ps3 pga av input lag, så ja har bestämt mig för ett tv byte.

Anvnädningsområdet är

TV via HDbox, mestadels fotboll och hockey,

Ps3 sportspel till 98%

Film Blu Ray, DivX, 3D mm

har funderat på en panasonic VT30 istället, vad tror ni om den? fixar den hockey o fotbollsmatcher på ett bra sätt

MVH Eric

Postad 26 September 2011 - 15:03

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Game Mode är rätt gömt på Samsungs nuvarande LEDs men Inputlag ska inte vara överdrivet högt med rätt inställningar på UE55D8005 runt 40ms men med fel inställningar kommer man lätt upp i 100ms vilket är katastrof. Gillar du tvn övrigt så prova att tveaka inställnigarna lite.

VT30 är en bättre TV på många sätt och specielt för sport och spel men innan du byter kan det vara värt att prova att ändra lite.

Men ja är du inte nöjd så byt till VT30 den är perfekt för dig.

Postad 26 September 2011 - 15:24

byhkov
  • byhkov
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
ja har testat Gamemode, men jag tycker det blev så fruktansvärt jobbig bild med pixlar lite överallt och kantiga skuggor osv

man kanske upplever det på annat sätt om man kör på en 46" istället?

om ja skulle bestämma mig för en VT30, måste man köra på gamemode där oxå eller pallar dem med ps3an ändå?

Redigerat av byhkov, 26 September 2011 - 15:29.

Postad 26 September 2011 - 16:16

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Du bör köra game mode där också men du kommer inte uppleva problemen du beskriver med skuggor och pixlig bild.

Postad 26 September 2011 - 17:41

byhkov
  • byhkov
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
ska ta mig en funderare så får vi se...just nu är ja iaf utan TV

Postad 26 September 2011 - 18:18

Krokodilen31
  • Krokodilen31
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Ska köpa en ny tv, det skall vara en LCD med LED backlit.

Kollat lite och fastnat för dessa.

LG modell LG47LW550

Eller

SAMSUNG UE46D7005

båda har ju sina fördelar nackdelar

Jag gillar passiv 3D sen är ju frågan hur mycket man kollar på 3D material, Designen på samsungen är ju överlägsen LG.n. Hur är det med Bleeding och dylika problem på denna samsung, dom har ju haft problem.

Vem skulle ni själva välja? andra förslag!...... men håll er till LCD/LED tack

K

Postad 26 September 2011 - 20:08

xylion
  • xylion
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej alla glada =)

Skall köpa ny tv och har tittat lite på http://www.elgigante...cx520?scid=1698
men är lite osäker.

Letar efter en TV för 6000kr som är mellan 42-47".
Får gärna ha inbyggd digitalbox.

Vill ha så bra bild som möjligt och inte en massa lull lull. (Alltså behöver inte vara 3d eller spela från HD.)
Använder mig av förstärkare för ljud och HTPC för att spela film.

Tittar mest på TV-serier och film. Har planer på att skaffa PS3 i framtiden men det är inget måste att den ska vara lämpad för att spela snabba spel på.

Vad är bäst för mig?

//Oscar

Redigerat av xylion, 26 September 2011 - 20:13.

Postad 27 September 2011 - 00:16

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Ska köpa en ny tv, det skall vara en LCD med LED backlit.

Kollat lite och fastnat för dessa.

LG modell LG47LW550

Eller

SAMSUNG UE46D7005

båda har ju sina fördelar nackdelar

Jag gillar passiv 3D sen är ju frågan hur mycket man kollar på 3D material, Designen på samsungen är ju överlägsen LG.n. Hur är det med Bleeding och dylika problem på denna samsung, dom har ju haft problem.

Vem skulle ni själva välja? andra förslag!...... men håll er till LCD/LED tack

K

inte för att peta dig i ögat men ingen av dom är backlit LED

Båda har problem med bleeding/clouding sen om du stör dig på det får du bestämma.
Samsungen har bättre media funktioner osv. 3D funktionen på LG är billigare att införskaffa och mindre känslig för omgivning när det kommer till vinkel osv. Är 3D viktigt så kör på LG.

Vill du ha som du skriver en backlit LED så har du dessa

Bästa backlit LED på marknaden med pris därefter

LGs nya värsting som inte har blivit testad ordentligt än då den är så ny. svårt att säga om den klår Sonyn.

Philips nya värsting som även här, inte fått nåt vettigt test än.

Redigerat av ganksta1, 27 September 2011 - 02:08.

Postad 27 September 2011 - 00:21

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Hej alla glada =)

Skall köpa ny tv och har tittat lite på http://www.elgigante...cx520?scid=1698
men är lite osäker.

Letar efter en TV för 6000kr som är mellan 42-47".
Får gärna ha inbyggd digitalbox.

Vill ha så bra bild som möjligt och inte en massa lull lull. (Alltså behöver inte vara 3d eller spela från HD.)
Använder mig av förstärkare för ljud och HTPC för att spela film.

Tittar mest på TV-serier och film. Har planer på att skaffa PS3 i framtiden men det är inget måste att den ska vara lämpad för att spela snabba spel på.

Vad är bäst för mig?

//Oscar

Som du säger så är den inte direkt anpassad för snabba spel men om du kan ha överseende med det så är det en väldigt prisvärd tv. Annars har du Panasonic TX-P42U30 som är jätte bra för spel om du kan tänka dig en plasma. Finns även i 50" för 6500

Postad 27 September 2011 - 07:35

xylion
  • xylion
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Som du säger så är den inte direkt anpassad för snabba spel men om du kan ha överseende med det så är det en väldigt prisvärd tv. Annars har du Panasonic TX-P42U30 som är jätte bra för spel om du kan tänka dig en plasma. Finns även i 50" för 6500

Är lite känslig för plasma, vet dock inte varför. =/

Hur står sig LG 42LV4500 i jämförelse?
Just nu står det nog mellan LGn och Sony'n om ingen har något annat alternativ.

Postad 27 September 2011 - 08:21

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Ja du vinner input lag mot clouding. Upp till dig. Tänk på att den LGn du länkat är en Tysk import modell. Alla LG som är köpta av LG Nordic slutar med ett stort N. Det skiljer rätt mycket i garanti villkor. Kortsagt din tv blir fraktad till Tyskland för eventuella reparationer och allt sköts av butiken du köper av och inte LG Norden. I detta fall Netonnet.

Här har du ett vettigt alternativ. Bättre input lag och mer stöd via USB. Så spar du lite pengar.

Redigerat av ganksta1, 27 September 2011 - 08:24.

Postad 27 September 2011 - 10:50

SimonM7
  • SimonM7
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

*snip*

Personligen hade jag kört på 42G30.

Stort tack för svar och tips! Jag har tittat på just de apparaterna så det är helt klart lite erkännande och bekräftelse på att jag varit rätt ute. Gällande svärta/kontrast som du nämner som skillnad på U30 och G30, är det i alla förhållanden eller är det just olika resistans mot sol/lampljus i rummet?

Postad 27 September 2011 - 15:01

Stylaren
  • Stylaren
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej på er!

Jag har en kollega som har svårt att bestämma sig vilken tv han skall köpa. Jag förstår honom helt och hållet då marknaden är ganska fet på just tv-apparater.

Så nu behöver han eran hjälp. Vilken tv är den mest prisvärda för 6-8k?

Stort tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar
Anthon

Postad 27 September 2011 - 15:58

trigger_killer
  • trigger_killer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

sjukt bra "bang for the buck" men dock så har den lite högre inputlagg(40-50?) vilket kan vara en nackdel beroende på hur mycket du spelar. Matt display

Om du vill ha lägre inputlag men hålla priset nere. Dock så reflekterar den mycket. Bildkvaliteten är inte i samma nivå som Sonyn.

Marknadens bästa Bild, största svagheten är att den reflekterar en hel del. En av marknadens lägsta inputlag på 19-24ms vilket är ett jätte plus om spelandet är viktigt.

Att inte Pansonic G30 finns i större storlekar i Norden är bara så fel. Skulle ju sälja skit bra i 55" med ett pris på 14-15k?

Dunder tack! Hade inte en susning om det med inputlag!... Blir nog två tv... en 42" som skall till sovrummet för tv och film från datorn Antar att man kan ta billigaste möjligaste nästan kanske ?, Sedan en till vardagsrummet"!... Skall titta in dina förslag!

Mvh Patrik

Postad 27 September 2011 - 16:27

Krokodilen31
  • Krokodilen31
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

inte för att peta dig i ögat men ingen av dom är backlit LED

Båda har problem med bleeding/clouding sen om du stör dig på det får du bestämma.
Samsungen har bättre media funktioner osv. 3D funktionen på LG är billigare att införskaffa och mindre känslig för omgivning när det kommer till vinkel osv. Är 3D viktigt så kör på LG.

Vill du ha som du skriver en backlit LED så har du dessa

Bästa backlit LED på marknaden med pris därefter

LGs nya värsting som inte har blivit testad ordentligt än då den är så ny. svårt att säga om den klår Sonyn.

Philips nya värsting som även här, inte fått nåt vettigt test än.

Ledsen att jag skrev fel, vet skillnaden....Och jag antar att även du förstod vad jag menade. Tack för svaren var väl ungefär vad jag redan kommit fram till, tror inte jag kommer att använda den interna mediaplayern så värst mycket i vilket fall. Ang clouding och bleeding så har väl samsung haft väldiga problem på sistone vad jag sett.... är även denna modell speciellt drabbad, man kan ju tro det pga att den är mer "designad" än lg:n.....

Postad 28 September 2011 - 10:31

Phixer
  • Phixer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej,

Ska flytta snart och har då länge gått och suktat efter en ny TV som skall pryda väggen i mitt vardagsrum. Jag är såklart intresserad av bästa möjliga bild men samtidigt en jävligt snygg tv, detta har gjort att jag börjat snegla på Samsung 8 serien i 55", men har också hört en hel del dåligt om den. Jag listar lite info här nedan så kan väl något snällt proffs försöka hjälpa mig i djungeln då jag tappat förtroendet för alla säljare i butiker som såklart vill sälja sina egna produkter.

- Minst 46" men är mest inne på 55"
- Film, Spel, Sport, vanlig TV i den ordningen är användningsområdet
- Vägghängd, smarta lösningar för sladdanslutningar så man slipper trixa så mycket för att dölja kablar.
- Snabba menyer, har just nu en samsung 5-serie och man får ju krupp på hur seg den är.
- Lcd/Plasma spelar ingen roll, bilden är allt, förbrukning och likande är inget jag bryr mig om.
- Jag är inte intresserad av 3d, kommer det med "utan extra kostnad" så visst, men jag vill inte betala extra för att få det.
- Upp till ca 25.000 kan jag tänka mig att lägga

Tack på förhand.

Postad 28 September 2011 - 13:13

byhkov
  • byhkov
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej igen Funderar på denna TV: Sharp Aquos LC-46LE831S
vad tror ni?

Användningsområdet är:

TV från HDbox, mest hockey o fotboll

mycket ps3 spelande (endast sportspel) orolig för input lag

Filmer i alla olika format Blu ray, mkw DivX

Postad 28 September 2011 - 18:10

Unregistered7937afa8
  • Unregistered7937afa8
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Några erfaraheter av denna?
https://www.prisjakt...kt.php?e=853756

Postad 29 September 2011 - 07:56

Fresan86
  • Fresan86
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Ska hjälpa en kollega att köpa tv. Han har inte allt för höga krav. Ska va lcd, 40 tum, stöd för dvb-c eller om de va dvd-t.

Han vill lägga mas 8000 kr.

Dessa 2 har jag fått fram?

Vilken av dessa är bäst, Sony 40ex720 eller ex 520?

Postad 29 September 2011 - 08:24

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Stort tack för svar och tips! Jag har tittat på just de apparaterna så det är helt klart lite erkännande och bekräftelse på att jag varit rätt ute. Gällande svärta/kontrast som du nämner som skillnad på U30 och G30, är det i alla förhållanden eller är det just olika resistans mot sol/lampljus i rummet?

Det är både och.

Postad 29 September 2011 - 08:29

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Ledsen att jag skrev fel, vet skillnaden....Och jag antar att även du förstod vad jag menade. Tack för svaren var väl ungefär vad jag redan kommit fram till, tror inte jag kommer att använda den interna mediaplayern så värst mycket i vilket fall. Ang clouding och bleeding så har väl samsung haft väldiga problem på sistone vad jag sett.... är även denna modell speciellt drabbad, man kan ju tro det pga att den är mer "designad" än lg:n.....

Samsungen är inte sämre än nån annan enligt min uppfattning. Men däremot är Samsungen helt klart den mest populära modellen på marknaden så det är helt naturligt att fler röster gör sig hörda när dom inte är nöjda. Skulle inte säga att den har mer problem med clouding/bleeding än LGn.

Hej,

Ska flytta snart och har då länge gått och suktat efter en ny TV som skall pryda väggen i mitt vardagsrum. Jag är såklart intresserad av bästa möjliga bild men samtidigt en jävligt snygg tv, detta har gjort att jag börjat snegla på Samsung 8 serien i 55", men har också hört en hel del dåligt om den. Jag listar lite info här nedan så kan väl något snällt proffs försöka hjälpa mig i djungeln då jag tappat förtroendet för alla säljare i butiker som såklart vill sälja sina egna produkter.

- Minst 46" men är mest inne på 55"
- Film, Spel, Sport, vanlig TV i den ordningen är användningsområdet
- Vägghängd, smarta lösningar för sladdanslutningar så man slipper trixa så mycket för att dölja kablar.
- Snabba menyer, har just nu en samsung 5-serie och man får ju krupp på hur seg den är.
- Lcd/Plasma spelar ingen roll, bilden är allt, förbrukning och likande är inget jag bryr mig om.
- Jag är inte intresserad av 3d, kommer det med "utan extra kostnad" så visst, men jag vill inte betala extra för att få det.
- Upp till ca 25.000 kan jag tänka mig att lägga

Tack på förhand.

Med det du skriver finns det ingen annan tv du bör titta på.

Postad 29 September 2011 - 08:32

ganksta1
  • ganksta1
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Ska hjälpa en kollega att köpa tv. Han har inte allt för höga krav. Ska va lcd, 40 tum, stöd för dvb-c eller om de va dvd-t.

Han vill lägga mas 8000 kr.

Dessa 2 har jag fått fram?

Vilken av dessa är bäst, Sony 40ex720 eller ex 520?

Gå in på närmaste Elgiganten och försök hänvisa till att dom sålde den för 4990kr förra veckan och så köper han den.

Postad 29 September 2011 - 09:09

k1-
  • k1-
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,

Jag går i tankarna att antingen köpa en
https://www.prisjakt...kt.php?p=764767
eller
https://www.prisjakt...kt.php?p=549178
Vad är det för skillnad mellan dessa två?

Och denna kostar ungefär lika mycket
https://www.prisjakt...kt.php?p=825638

Vad skiljer den mot de andra två (förutom storleken)?

TVn ska användas för tv/surf/film i den ordningen.

Redigerat av k1-, 29 September 2011 - 09:15.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.