Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 12 september 2012 - 22:29

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Hur gör man för att justera textremsan upp eller ner då?

Postad 13 september 2012 - 22:32

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Hmm om jag kommer ihåg rätt options knappen på fjärren och sedan undertextmeny/inställningar tror jag.

Postad 14 september 2012 - 20:00

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Finns ingen sådan funktion där, mer än att ändra språket på texten. Den verkar helt enkelt inte ha den möjligheten. Har lite mer dålig kritik på denna spelare; Alla 10 filmer jag har stoppat i den har alla haft stora problem med ljudsynken och att de låser sig helt eller låser sig kortare perioder. Den kan inte gå tillbaka till där jag stoppade filmen sist. Kan inte förstå att enbart vissa har dessa problem medans andra inte har? Aja, väntar på den utlovande uppdateringen från Asus innan jag lämnar tillbaks den.

Postad 14 september 2012 - 20:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Ljudsynken har jag problem med om jag väljer högupplöst, inte när jag väljer DD eller DTS. Inga stora problem för just mig, eftersomjag har en gammal receiver, men förstår att det är irriterande. Verkar på andra inlägg här som om de jobbar på det och att det ska komma en fix. Låt oss hoppas att det är sant (men det borde de ha fixat tidigare).

Postad 14 september 2012 - 20:08

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0
Du kör reguljära bluray skivor inga rippar eller något? Hur stoppar du filmerna? Den borde hitta rätt emellanåt i alla fall om den nu inte kraschade när du startade om den.

Du kör ingen sketen hdmi-switch eller något som kan orsaka handskakningsproblem? Kopplar du spelaren direkt till tvn eller till receivern. Jag kör bild till tvn och ljud till receivern via sekundära utgången. Inte upplevt några ljudsync problem alls. Men händer det bara sporadiskt så kör jag mestadels via hörlurar och spdif utgångarna då.

Redigerat av oqvist, 14 september 2012 - 20:09.

Postad 14 september 2012 - 20:59

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Kom på ett knep att fixa till ljudet när det är ur synk.

1. Stoppa filmen så att du kommer tillbaks till huvudmenyn
2. Stäng av spelaren
3. Sätt på spelaren
4. Sätt igång filmen

Nu ska ljudet vara i synk. men detta är bara tillfälligt, man behöver antagligen göra så varje gång ljudet är ur synk.

Postad 14 september 2012 - 21:08

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Kör bara köp Blu-ray så de är inga sådana problem, ang att den inte hittar var den var sist i filmen, så verkar det inte funka på alla filmer. Funkade nu sist med filmen Nobels Testamente. Fixar dom inte ljudsynken/frysningarna/justera textraden tills nästa fw så får jag helt enkelt inse att Asus var för billig för att vara sann. Blir väl en Oppo till slut iaf känns det som.

Inget fel på min utrustning, snarare tvärtom, den är väl lite för överkvalificerad för Asusen.

Postad 14 september 2012 - 22:34

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Finns ingen sådan funktion där, mer än att ändra språket på texten. Den verkar helt enkelt inte ha den möjligheten. Har lite mer dålig kritik på denna spelare; Alla 10 filmer jag har stoppat i den har alla haft stora problem med ljudsynken och att de låser sig helt eller låser sig kortare perioder. Den kan inte gå tillbaka till där jag stoppade filmen sist. Kan inte förstå att enbart vissa har dessa problem medans andra inte har? Aja, väntar på den utlovande uppdateringen från Asus innan jag lämnar tillbaks den.

Jodå den finns där men inte alltid beror på vad man spelar upp om man läser manualen :) Spelaren har klara problem med vissa saker bla ljudsyncen på dts hd ma spåren bla på Hunger Games , dock jobbas det på en fix till nästa firmware uppdatering. Så för knappa 1500 får man en spelare med riktigt bra bild och ljud och möjlighet till att ändra region om man vill.

Postad 16 september 2012 - 00:06

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Är det någon som provat 3D och märkt att L och R är felskiftat.....

Redigerat av jimjans, 16 september 2012 - 10:33.

Postad 16 september 2012 - 10:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Även fått ett konstigt fel att den inte vill skicka ut ljud via hdmi 2 när den är ihop kopplad med projektor 2 men fungerar utmärkt när den är ihop kopplad med projektor 1

Postad 16 september 2012 - 13:16

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Är det någon som provat 3D och mÄrkt att L och R Är felskiftat.....

Har inte testat med senaste firmware, men tidigare har jag inte sett något konstigt. Hur ser man att höger/vänster är skiftat?

Postad 16 september 2012 - 14:25

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Du ser dubbelt i stället för 3d det som ska hamna framför hamnar bakom inget problem med dlp projektorn där jag kan synka om glasögonen men det blir problem med den andra projektorn jvc x30 där jag inte kan kasta om L och R ....

Redigerat av jimjans, 16 september 2012 - 14:29.

Postad 16 september 2012 - 14:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Även märkt att det smäller från högtalarna om man spolar eller byter kapitel också sen har den hängt sig ett gäng gånger också detta verkar vara en riktig skitspelare min htpc är ju ett under av stabilitet och lättanvänd i jämförelse med denna spelare .....

Postad 16 september 2012 - 14:43

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Då har jag definitivt inte haft problem med omvänd L/R.

Några smällar från högtalarna har jag inte heller.

Har inte hört någon annan med de problemen.

Min har hängt sig ett par gånger, framförallt vid uppspelning av 3D-film, väldigt sällan när jag spelar upp vanliga BD.

Postad 16 september 2012 - 15:11

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
samma här båda hdmi funkar klockrent... inga smällar eller konstigheter med ljudet... och 3d ser galet bra ut

Postad 16 september 2012 - 15:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 745 inlägg
  • 0
Jag hade också lite problem med att det poppade till i högtalarna ibland när man bytte kapitel, eller ibland när man gjorde val i menyn på vissa filmer.

Postad 16 september 2012 - 16:05

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

samma här båda hdmi funkar klockrent... inga smällar eller konstigheter med ljudet... och 3d ser galet bra ut

Men du har väl dlp ? har ing problem med 3d på dlp där väljer man sync så kastar den mellan L/R och R/L men lcd projektorn (jvc x30) har inte denna funktion jag tror asus har missat standarden på denna punkt på min panasonic bdt-310 funkar det kanon på denna punkt. Sen funkar båda utgångarna när jag väljer jvc projektorn men inte den andra projektorn...

Redigerat av jimjans, 16 september 2012 - 16:06.

Postad 16 september 2012 - 21:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Om Asus inte följt standarden så hade det knappast fungerat på min TV (och andras), så den förklaringen tror inte jag på. Det kan inte vara något annat problem med din uppsättning?

Postad 16 september 2012 - 21:38

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Konstigt att det fungerar på alla andra enheter jag spelar upp med powerdvd panasonic samsung xtreamer prodigy spelar upp rätt när det gäller L/R till min projektor men inte asusen provat att byta ut den mot en likadan i butik men samma fel....

Postad 16 september 2012 - 21:44

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Konstigt att det fungerar på alla andra enheter jag spelar upp med powerdvd panasonic samsung xtreamer prodigy spelar upp rätt när det gäller L/R till min projektor men inte asusen provat att byta ut den mot en likadan i butik men samma fel....

hmm skumt har aldrig hört om det problemet tidigare och det verkar ju funka bra för alla andra

Postad 17 september 2012 - 09:49

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Borde ju ligga något i hdmi signalen som berättar vad som är vänster respektive höger detta är ju inget problem med dlp där du kör dlp link för där synkar du bara om...

Postad 17 september 2012 - 09:58

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Borde ju ligga något i hdmi signalen som berättar vad som är vänster respektive höger detta är ju inget problem med dlp där du kör dlp link för där synkar du bara om...

men det är ju inte bara folk med DLP som har denna utan många med LCD både projektor och tv som inte har problem...

Postad 17 september 2012 - 10:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Ja men något konstigt är det eftersom det blir så här bara med denna spelare ?....

Redigerat av jimjans, 17 september 2012 - 10:45.

Postad 17 september 2012 - 13:41

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Om det bara är du som har problemet så gissar jag att felet antingen uppstår på annat ställe än i själva spelaren, eller att just din spelare är trasig.

Postad 17 september 2012 - 16:30

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Det är spelaren det är fel på eller det är rättare sagt asus som slarvat i senaste firmwaren går jag ner till 1.05.01 alltså den innan den senaste så skickar den ut 3d som den ska och vad jag kunnat läsa mig till så ska 3d signalen flaggas rätt för att displayen projektorn skall veta vad som är höger vänster.....

Postad 17 september 2012 - 17:48

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
SC-Zap prova att uppgradera firmware så tror jag du får samma problem som jag tur att det går att uppgradera och nergradera som man vill...

Postad 17 september 2012 - 17:52

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

SC-Zap prova att uppgradera firmware så tror jag du får samma problem som jag tur att det går att uppgradera och nergradera som man vill...

ahh va bra att du hitta en lösning men gå in på asus forumet och skriv det till suporten så dom kan flagga rätt i nya fw som kommer så du kan uppgradera fw i framtiden utan att få det felet

Postad 17 september 2012 - 18:38

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Kan inte Asus satsa på att få vanliga köp Blu-ray att fungera korrekt först innan dom börjar titta på piratrelaterat skit! Ska dom som är lagliga och pröjsar för filmer bli lidande medans kriminella (ja piratkopiering är kriminellt) ska få sitt att fungera och de kan även justera texten. Kan inte förstå att den här spelaren ens fick släppas, jag vet ju själv (jag jobbar som produktutvecklare) att de är ganska strikta regler/undersökningar när man tillverkar en ny produkt som ska få säljas till konsumenter, de kostar även en slant att få en produkt godkänd för att få tillverkas/säljas. Man kan ju undra om allt har gått rätt till (dvs muta)...

Postad 17 september 2012 - 18:52

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Vet inte om jag ska ta åt mig men allt jag kört på spelaren har varit lagliga inköpta blu ray...

Postad 17 september 2012 - 19:05

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Bara att ladda ned den nya Firmwaren!
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=O!Play%20BDS-700&p=19&s=12

Postad 17 september 2012 - 19:35

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
funkar inte att installera för mej update failed får jag bara hmm

Postad 17 september 2012 - 21:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Hur gör man för att nedgradera, bara att leta upp en tidigare firmware och ta in via USB? Hittils har jag låtit spelaren ta hem o direkt installera uppdateringar.

Postad 17 september 2012 - 22:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Ladda den via usb bara, den nya uppdateringen var ingen höjdare den heller fel på L/R också...

Redigerat av jimjans, 17 september 2012 - 22:01.

Postad 17 september 2012 - 22:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Jag har FW 1.06.02.P. Fanns ingen nyare att hämta hem.

Inga som helst problem med 3D-filmen jag testade. Körde bara någon minut, så jag vet inte än om de tidigare problemen att just den här filmen (Nightmare before christmas) hänger sig för ofta kvarstår. Kanske kan kolla det imorgon, nu är det sängdags.

Postad 17 september 2012 - 22:36

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Men det måste ju vara något fel på firmwaret eftersom 1.05 funkar som det ska när det gäller L/R.

Postad 17 september 2012 - 23:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Det gör även den nya, du verkar vara ensam om problemet.

Postad 17 september 2012 - 23:48

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Ja men om 1.05.01 fungerar som den ska när det gäller 3D men inte 1.06.02.p eller den nyaste 1.06.03p då måste dom ju ändrat något.....

Postad 18 september 2012 - 22:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Igen: Det verkar bara vara du som har problem, åtminstone bland de som skriver här.

Har du läst något om det på andra forum?

Såg förresten på 45 minuter av Tim Burtons Nightmare before christmas (var trött efter jobbet, så höll på att somna och avbröt filmen). Inga problem, så något verkar de fixa på sina updates i alla fall.

Postad 18 september 2012 - 22:48

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Igen: Det verkar bara vara du som har problem, åtminstone bland de som skriver här.

Har du läst något om det på andra forum?

Såg förresten på 45 minuter av Tim Burtons Nightmare before christmas (var trött efter jobbet, så höll på att somna och avbröt filmen). Inga problem, så något verkar de fixa på sina updates i alla fall.

japp inget sync problem på dom 2 skivor jag haft det på tidigare med dts master heller...

blir bara mer och mer nöjd denna spelare kanske blir riktigt riktigt bra i slutändan...

när jag köpte den så visste jag om många problem men köpte endå för jag trodde och hoppades på att asus skulle fixa det framöver vilket dom verkar göra oxo....

Postad 19 september 2012 - 12:21

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Blev medlem på Asus VIP forum och skrev av mig lite om vad som behöver fixas och prioriteras först, förhoppningsvis så lyssnar Asus och fixar så att de som använder köpta Blu-rays kommer att prioriteras först. Fick ju dock självklart motstånd, men de hade så dålig engelska och så mycket faktafel och blev påkomna att de körde piratfilmer, han ville inte direkt fortsätta disskussionen ;) Han förstod att han var körd så att säga...

Postad 19 september 2012 - 13:31

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Blev medlem på Asus VIP forum och skrev av mig lite om vad som behöver fixas och prioriteras först, förhoppningsvis så lyssnar Asus och fixar så att de som använder köpta Blu-rays kommer att prioriteras först. Fick ju dock självklart motstånd, men de hade så dålig engelska och så mycket faktafel och blev påkomna att de körde piratfilmer, han ville inte direkt fortsätta disskussionen ;) Han förstod att han var körd så att säga...

jag själv har 3 barn och jag har rippat precis alla mina barnfilmer på dvd och bluray till disc annars skulle det va skrot av skivorna på 2 sekunder...

mycket enkelt för barnen att bläddra bland filmerna nu och titta på film utan risk för att dom ska förstöra alla skivor...

men som sagt jag tror också större delen som vill ha streaming osv att funka kör pirat också

Postad 19 september 2012 - 14:00

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0
Tycker du kom in helt fel i den diskussionen Flame. Som sagt det händer att folk rippar sina blurays för att lägga in i media servrar eller pga klåfingriga ungar. Du framstår lite som ett troll i den tråden kan jag tycka.

Postad 19 september 2012 - 14:18

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Största problemet med orginal filmer är att dom tar tjugo år att starta varning för ditt datt + 20 trailers....

Postad 19 september 2012 - 14:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Största problemet med orginal filmer är att dom tar tjugo år att starta varning för ditt datt + 20 trailers....

Tyvärr är det ofta alltför sant. Blev därför positivt överraskad över Tim Burtons... där man bara väljer språk (för textningens skull) och sedan kommer du direkt till en minimal meny där du startar filmen. Länge sen jag träffade på en film helt utan en massa trailers och varningar.

Postad 19 september 2012 - 14:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0
hmm minns inte vilken film det var men var en film där filmen bara startade som ett herrans under! Första svängen fick jag för mig att jag inte ens fick varnings texten men den fanns där ett par sekunder och sedan rullade filmen bara. Wow wow wow liksom.

Ni har väl hört om de senaste påfunden som ska minska problem med piratkopieringen också. Helt sinnessjukt hur en del inom branschen inte kan tänka längre än näsan räcker.
http://arstechnica.c...nment-warnings/

I regel så får man ju varningstexten på 5 språk sedan non skippable trailers även på en del köp film!
Men känns absolut som man oftare stöter på de här guldkornen. Sista hyrfilmen jag såg Flowers of War dök det till och med upp en tryck menu to skip trailers :)

Postad 19 september 2012 - 14:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Det är ju sinnessjukt att man straffas för att man köper orginalskivor dom borde göra spelare som visar varningen när man spelar piratkopierad film i stället...

Postad 19 september 2012 - 15:09

Flame
  • Flame
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Tycker du kom in helt fel i den diskussionen Flame. Som sagt det händer att folk rippar sina blurays för att lägga in i media servrar eller pga klåfingriga ungar. Du framstår lite som ett troll i den tråden kan jag tycka.

Du och jag kommer nog aldrig att vara överens, vi kan nog diskutera detta i evigheter. Men faktum kvarstår dock, de som tagit åt sig har också använt andra format än köpta Blu-ray. De säger mig en hel del, sen att du försöker få mig att vara ett troll, då har man sjunkit långt ner. Jag hoppas du har läst tråden det gäller och att du förstår engelska, för du har inte ett rätt.

rumpnisse; Jag respekterar ditt resonemang när man har barn. Förstår att du vill "gömma" känsliga delar som Blu-ray skivor faktiskt är, de köper jag helt. Men frågan handlade ju om piratkopiering och har man köpt något är det inte piratkopiering. Om du har läst tråden så förstår du att denna personen uppenbarligen är en piratkopierare. Han hade ju fabricerat sitt meddelande direkt efter att jag hade postat, han lade till detta i sitt första inlägg "The problem is in both the blu ray disc, and the iso reproduce by a external hard drive.", tyvärr så kan man inte se om någon har editerat ett meddelande på Asus och de utnyttjade han såklart.

Jag länkar till forumstråden sen får var och en ge sin uppfattning om någon tycker att jag har fel, förklara gärna varför och på ett vuxet och korrekt sätt.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20120918171318391&board_id=19&model=O!Play+BDS-700&page=1&SLanguage=en-us

Är det någon som har köpta Blu-ray av Titanic 3D eller Piranha 3DD och en Asus 700, kolla om ni också får sådana fel som han beskriver. De är nästan så att jag skulle köpa dessa filmer för att testa annars...

Postad 19 september 2012 - 15:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0
Titanic tycker är väl smörig som film. Pirhana räckte gott och väl att se Pirhana 3D på Cmore First HD (dock inte 3D-versionen då), det är absolut ingen film jag känner något behov av att äga (läs: den är ju faktiskt kass som film och vill man se bara bröst finns andra filmer...).

Postad 19 september 2012 - 15:44

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 291 inlägg
  • 0
Nu gör du samma sak i den här tråden Flame. Kan ju skriva något om att du inte riktigt förstår svenska när jag skrev att du framstår som ett troll. Medan du tar det för att jag påstår att du är ett troll . Men som du säger meningslös diskussion.

Piranha 3D hyrde man i stort sett gratis via Lovefilm. Högst medioker rulle men jag vill minnas den fungerade i alla fall. Inte hundra på hur mycket jag körde den genom BDS-700 dock. Går att hyra om man är ytterst svältfödd på 3D men ingenting att ha i filmhyllan direkt.

Titanic är man lite nyfiken på men på tok för dyr för tillfället. Får hoppas den dyker upp på lovefilm snart. Får väl hoppas det blir någon slags referens på hur bra konverteringar kan bli :)

Redigerat av oqvist, 19 september 2012 - 15:45.

Postad 20 september 2012 - 19:20

catccom
  • catccom
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag tycker det ær jættebra att dom fixat undertexterna. Dock så ligger det væll lite i det att Blurayfunktionen ska bara fungera klockrent vid det hær laget, spelaren har ju varit ute ett tag nu.
Om nu killen på Asusforumet har problem med att spela upp "gud vet vad" från sin HDD, så får ju faktiskt Asus fixa detta... oavsett var han fått sitt material ifrån!

Jag har ett problem med en Batman begins, ljudet hackar nær dekodern i recivern kodar av ljudet. Væxlar man till PCM på Asusen så funkar det iof bra. Får testa den nya FW'n... Kanske blir bættre med den.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.