![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 mars 2013 - 18:28
Men funderar på att ta Viaplay TV + Film också, TV6 HD lockar ju och man får några filmkanaler också :-) synd att de inte hade Viaplay TV + Sport bara, det hade varit givet köp!
Redigerat av fristil, 13 mars 2013 - 18:34.
Postad 13 mars 2013 - 18:40
ringde och skulle säga upp mitt Com Hem abonnemang igår men det blev inte så. Com Hem halverade min kostnad med halva priset om jag stannade kvar hos dom 1 år till. Han var även snabb att skicka med en ny inspelningsbar box gratis också. Min box gick sönder för 3 veckor sedan och har varit inne på lagning, då blev jag inte erbjuden någon ny box, summa summarum blev att jag även fick 1 månad gratis.
Men funderar på att ta Viaplay TV + Film också, TV6 HD lockar ju och man får några filmkanaler också :-) synd att de inte hade Viaplay TV + Sport bara, det hade varit givet köp!
De är snabba att ge rabatt när man säger upp

Postad 13 mars 2013 - 18:46
Postad 13 mars 2013 - 18:50
ringde och skulle säga upp mitt Com Hem abonnemang igår men det blev inte så. Com Hem halverade min kostnad med halva priset om jag stannade kvar hos dom 1 år till. Han var även snabb att skicka med en ny inspelningsbar box gratis också. Min box gick sönder för 3 veckor sedan och har varit inne på lagning, då blev jag inte erbjuden någon ny box, summa summarum blev att jag även fick 1 månad gratis.
Jag hoppas att dom inte lurade på dig en Motorola VIP 1963C, det måste vara den sämsta boxen jag någonsin har haft! OM det är den du har fått, så ska du vara medveten om att du måste ha comhems modem för att få tillgång till deras play tjänster. Den får du gratis, men man brukar vara tvungen att säga till om det.
Är det någon mer än jag som har ett "svart hål" i programguiden på Viasat motor? Detta gör ju förutom att man får kolla vad som sänds någon annanstans att det inte går att använda "gula knappen"...
Ja, jag har oxå det... det är inte bra nu när F1 börjar

Postad 13 mars 2013 - 19:07
Postad 13 mars 2013 - 19:15
Är viaplay-boxen snabb när man byter kanal? Ingen som orkar lägga upp lite caps på programguide och kanalöversikt m.m?
Du kan kolla på detta Youtube klippet så får du en uppfattning om hur det ser ut och fungerar http://www.youtube.c...h?v=0lXkedcrj9g
Postad 13 mars 2013 - 19:29
Är det någon mer än jag som har ett "svart hål" i programguiden på Viasat motor? Detta gör ju förutom att man får kolla vad som sänds någon annanstans att det inte går att använda "gula knappen"...
Det var samma igår att det inte fanns EPG på Viasat Motor, vi får hoppas de läser här och fixar till det
Postad 13 mars 2013 - 19:37
De är snabba att ge rabatt när man säger upp
Fick du halva priset även på sport paket? Tror nog att 1-4:an inom snar framtid finns i boxen som hd åxo..
Jag hoppas att dom inte lurade på dig en Motorola VIP 1963C, det måste vara den sämsta boxen jag någonsin har haft! OM det är den du har fått, så ska du vara medveten om att du måste ha comhems modem för att få tillgång till deras play tjänster. Den får du gratis, men man brukar vara tvungen att säga till om det.
Jo det var den boxen, tror jag. vad är det för modem? kan du länka?
Man kan ju hoppas. Läst lite att SVT HD är på G, men kommer 4an och 3an också så är det ju ett givet köp. Men funderar på nu på att ta Viaplay TV + Film + Sport i alla fall :-) 10 kr dyrare än Com Hem men, men som sagt TV6 HD får man ju då också.
Postad 13 mars 2013 - 20:00
Det är en Netgear CG3100 som du kommer att få hem, har du tur så skickar dom det automatiskt men om jag vore dig så skulle jag ringa supporten och kolla för säkerhets skull. Jag rekommenderar att du läser Boxens tråd om du inte har gjort det tidigare även om den verkar ha dött ut en aning.
https://www.minhembi...&hl=comhem&st=0
Mitt personliga råd till dig är att ångra ditt val, men du gör som du vill...
Edit: Om du klickar på fliken trådlöst så ser du modemet https://www.comhem.s...70/-/index.html
Redigerat av Xet, 13 mars 2013 - 20:03.
Postad 13 mars 2013 - 20:16
fristil
Det är en Netgear CG3100 som du kommer att få hem, har du tur så skickar dom det automatiskt men om jag vore dig så skulle jag ringa supporten och kolla för säkerhets skull. Jag rekommenderar att du läser Boxens tråd om du inte har gjort det tidigare även om den verkar ha dött ut en aning.
https://www.minhembi...&hl=comhem&st=0
Mitt personliga råd till dig är att ångra ditt val, men du gör som du vill...
Edit: Om du klickar på fliken trådlöst så ser du modemet https://www.comhem.s...70/-/index.html
En sån har jag redan :-)
Postad 13 mars 2013 - 20:43
Du kan kolla på detta Youtube klippet så får du en uppfattning om hur det ser ut och fungerar http://www.youtube.c...h?v=0lXkedcrj9g
Tack för klippet!
Den grå hinnan på live-kanalerna som inte är HD syns ju rätt tydligt i detta klipp. Det var ju en liten besvikelse att det skulle vara så tydligt.
Postad 13 mars 2013 - 20:52
Postad 13 mars 2013 - 20:58
Men herregud, det här de sänder ut i vad de kallar tv6hd (Bayern - Arsenal) är ju så långt ifrån HD kvalitet som man kan komma!!!!
det där lät ju inte bra
Postad 13 mars 2013 - 21:10
Boxen och tjänsten är helt klart i ett beta stadium. Kvalitet och funktionalitet skiftar från dag till dag och jag har en bestämd känsla av att tjänsten och viasats serverkapacitet är underdimensionerad. Vid "populära" sändningar är kvaliteten ofta dålig men kollar du dagtid på en match i repris är det oftast jättebra bild!! Så här har det vad jag förstår varit länge, om det blivit bättre vet jag inte då jag bara haft boxen ett par månader.det där lät ju inte bra
Postad 13 mars 2013 - 21:18
Boxen och tjänsten är helt klart i ett beta stadium. Kvalitet och funktionalitet skiftar från dag till dag och jag har en bestämd känsla av att tjänsten och viasats serverkapacitet är underdimensionerad. Vid "populära" sändningar är kvaliteten ofta dålig men kollar du dagtid på en match i repris är det oftast jättebra bild!! Så här har det vad jag förstår varit länge, om det blivit bättre vet jag inte då jag bara haft boxen ett par månader.
en kompis tog med sig boxen till mig förra helgen och vi kollade hockey HD (flyers och st louis) och det funkade perfekt, kanon bild förutom att de hade lite problem i boston pågrund av snöstorm
Postad 13 mars 2013 - 21:21
Men herregud, det här de sänder ut i vad de kallar tv6hd (Bayern - Arsenal) är ju så långt ifrån HD kvalitet som man kan komma!!!!
Det är ingen riktigt flyt i bilden. Känns som bilden kanske konventeras om någonstans och där det inte blir rätt
Har provat ändra mellan 720P/1080i men märker ingen skillnad
Postad 13 mars 2013 - 21:25
en kompis tog med sig boxen till mig förra helgen och vi kollade hockey HD (flyers och st louis) och det funkade perfekt, kanon bild förutom att de hade lite problem i boston pågrund av snöstorm
Jo, nhl brukar vara bra!
Missförstå mig inte, mycket med boxen är bra och jag vill inte göra mig av med den men den funkar långt ifrån perfekt!
Det är ingen riktigt flyt i bilden. Känns som bilden kanske konventeras om någonstans och där det inte blir rätt
Har provat ändra mellan 720P/1080i men märker ingen skillnad
I min box är det en enorm skillnad mellan kvaliteten på 6hd och fotboll hd, Malaga - Porto sänds i helt ok kvalitet!!
Postad 13 mars 2013 - 21:27
Postad 13 mars 2013 - 21:28
I min box är det en enorm skillnad mellan kvaliteten på 6hd och fotboll hd, Malaga - Porto sänds i helt ok kvalitet!!
Har inte Fotboll HD så jag kan inte jämföra
Postad 13 mars 2013 - 21:29
Har du likvärdig kvalitet på bägge fotbollssändningarna?Jag kör 1080 i50 flyter på lika bra som vanliga 6 hd detsamma med bildkvaliten Inge sämre än "vanliga" sändningen..
Postad 13 mars 2013 - 21:52
I dagsläget hade jag inte rekommenderat denna lösning. Vänta!
Postad 13 mars 2013 - 22:10
Nu är det ju iofs 11 månader kvar till OS men om inte kvalitetsutvecklingen sätter ordentlig fart kan det bli ett sändningsfiasko av gigantiska mått!6 hd håller ingen högre klass ikväll nä... Beta ja, herregud. Snart får dom nog snöra ihop problemsäcken om dom vill att jag ska fortsätta betala, är inte ok som det är idag.
I dagsläget hade jag inte rekommenderat denna lösning. Vänta!
De kommer få en enorm (tror jag) tillströmning av kunder i februari nästa år och om de inte har koll på grejerna då och levererar kvalitet kommer viasat bli hudflängda i pressen och få ett rykte som får comhem att framstå som ett kundvänligt företag...
Viasats varumärke står verkligen på spel med deras OS-köp!
Postad 13 mars 2013 - 22:23
Nu är det ju iofs 11 månader kvar till OS men om inte kvalitetsutvecklingen sätter ordentlig fart kan det bli ett sändningsfiasko av gigantiska mått!
De kommer få en enorm (tror jag) tillströmning av kunder i februari nästa år och om de inte har koll på grejerna då och levererar kvalitet kommer viasat bli hudflängda i pressen och få ett rykte som får comhem att framstå som ett kundvänligt företag...
Viasats varumärke står verkligen på spel med deras OS-köp!
Det mesta i fotbollsväg som viasat skickar ut är i rätt dålig kvalisort, beror oftast på kamerorna på plats, med undantag såklart.
Jag har Pace 865 och Pace 830 via satellit och det är ofta samma skit där.
Men de sändningar där de använder sin egen utrustning håller enorm klass oftast, vad jag förstått är det storsatsning på just OS och inga mellanhänder inblandat, men kan inte sätta min nästa lön på det uttalandet.
Var mer insatt back in the days när jag jobbade där..
Viaplayboxen är kalas tycker jag i övrigt, lite seg i menyhanteringen ibland och har haft ett störigt problem med att vissa filmtitlar har dykt upp upprepade gånger i listan, löste sig med en reset (håll inne power on/off i ca 5sec och installera om).
Bildkvaliten är riktigt trevlig på sovrums LEDen (42" LG i mellanpris-klassen), kör supra-hdmi, vet dock inte om den gör så mkt på 1080i sändning, om jag ska vara helt ärlig. Men det känns bra

Postad 13 mars 2013 - 22:39
Så du menar att Champions League och Premier League produceras med kass utrustning?Det mesta i fotbollsväg som viasat skickar ut är i rätt dålig kvalisort, beror oftast på kamerorna på plats, med undantag såklart.
Jag har Pace 865 och Pace 830 via satellit och det är ofta samma skit där.
Men de sändningar där de använder sin egen utrustning håller enorm klass oftast, vad jag förstått är det storsatsning på just OS och inga mellanhänder inblandat, men kan inte sätta min nästa lön på det uttalandet.
Var mer insatt back in the days när jag jobbade där..
Viaplayboxen är kalas tycker jag i övrigt, lite seg i menyhanteringen ibland och har haft ett störigt problem med att vissa filmtitlar har dykt upp upprepade gånger i listan, löste sig med en reset (håll inne power on/off i ca 5sec och installera om).
Bildkvaliten är riktigt trevlig på sovrums LEDen (42" LG i mellanpris-klassen), kör supra-hdmi, vet dock inte om den gör så mkt på 1080i sändning, om jag ska vara helt ärlig. Men det känns bra
Vad är det du menar Viasat producerar själv med egen utrustning i HD, inte hockeyallsvenskan iallafall...
Sen tycker jag att det finns en hel del att säga om boxen, från leksaksfjärren till att det tar 3-4 sek att växla kanal för att nämna något.
Men som sagt tidigare, jag gillar iden, tror det är framtiden men det mesta måste bli mycket bättre innan detta är någon massprodukt!!
Postad 13 mars 2013 - 22:46
Så du menar att Champions League och Premier League produceras med kass utrustning?
Vad är det du menar Viasat producerar själv med egen utrustning i HD, inte hockeyallsvenskan iallafall...
Sen tycker jag att det finns en hel del att säga om boxen, från leksaksfjärren till att det tar 3-4 sek att växla kanal för att nämna något.
Men som sagt tidigare, jag gillar iden, tror det är framtiden men det mesta måste bli mycket bättre innan detta är någon massprodukt!!
Med undantag, ja, det var så förut om inte annat. Jag jobbade där för några år sedan (när de roffat åt sig PL och CL totalt) och det var lite gnälligt för att utrustningen på plats, som hyrdes in, var undermålig. Har såklart förbättrats avsevärt på senaste, när det köpts in bättre prylar. Det var i samma veva som det lanserades fotboll i 3D som kvaliten ökade, är min upplevelse iaf.
Hockeyallsvenskan är det oftast SVT eller någon av deras samarbetspartners (S24?) som står för kamerautrustningen, det var iaf så för 2-3 år sedan.
Och ja, seg kan den vara ibland den lille rackaren, men som du säger, en grym ide!
Postad 14 mars 2013 - 08:37
Tack för klippet!
Den grå hinnan på live-kanalerna som inte är HD syns ju rätt tydligt i detta klipp. Det var ju en liten besvikelse att det skulle vara så tydligt.
Det har dock blivit betydligt bättre på just den punkten

Postad 15 mars 2013 - 14:39
Nu finns även 3:an i HD
Härligt, nu väntar jag bara på Svt och skysports news

Postad 15 mars 2013 - 14:46
Härligt, nu väntar jag bara på Svt och skysports news
Inte glömma 4:an, nu ryker nog mitt comhem abb och en till box beställes

Postad 15 mars 2013 - 14:49
För betatestare eller för alla?
Jag är ingen beta testare så då finns den för alla..
Postad 15 mars 2013 - 14:57
Inte glömma 4:an, nu ryker nog mitt comhem abb och en till box beställes
Jag tittar sällan på Tv4 men du har rätt, klart att den ska vara i HD den kanalen med.
Beställde igår vid 7 på kvällen, imorse kl 07.31 var den skickad. Bra fart måste jag säga. Lär väl komma imorgon då.
Har du fått din box än? Vad tycker du om den så här långt?
Postad 15 mars 2013 - 15:10
Postad 15 mars 2013 - 15:28
Tror TV4 HD är rätt kört, inte ens Viasat har den i HD - efter 5 års förhandlingar...Inte glömma 4:an, nu ryker nog mitt comhem abb och en till box beställes
Postad 15 mars 2013 - 16:33
Fokus är Viasat Golf HD samt Motor HD.
Det jag kommer vänta mest på som ny "feature" är flerkanalsljud!
Postad 15 mars 2013 - 21:20
Det har dock blivit betydligt bättre på just den punkten
Har jag missat något?, detta "fenomen" påpekade jag för deras support för ett par månader sedan. Svaret var att det berodde på komprimeringen (märkligt). Om de nu ändrat något, framför allt till det positiva, brukar de vara snabba med att lyfta detta. Detta har de inte gjort och jag har inte märkt någon förbättring...?
Nu låter jag som en riktig surkärring, jag vet. Är bara förbannad på att alla tekniska tillkortakommanden håller på att schabbla bort en annars väldigt bra grej.
Postad 15 mars 2013 - 21:26
Har jag missat något?, detta "fenomen" påpekade jag för deras support för ett par månader sedan. Svaret var att det berodde på komprimeringen (märkligt). Om de nu ändrat något, framför allt till det positiva, brukar de vara snabba med att lyfta detta. Detta har de inte gjort och jag har inte märkt någon förbättring...?
Nu låter jag som en riktig surkärring, jag vet. Är bara förbannad på att alla tekniska tillkortakommanden håller på att schabbla bort en annars väldigt bra grej.
Tycker inte heller att det är någon skillnad out of box, dock så har jag fixat det med gamma kurvan så jag märker knappt av det

Postad 15 mars 2013 - 21:41
Okej, då får jag be om ursäkt! Efter att ha uppdaterat min tv med annan mjukvara så var jag tvungen att ändra inställningarna och har efter det faktiskt fått en bra bild och jag trodde inte att det berodde på det utan att det var Viasat som hade gjort en förändring i sin utsändning. Jag får be om ursäkt för felaktig information.
Postad 15 mars 2013 - 23:31
Tycker inte heller att det är någon skillnad out of box, dock så har jag fixat det med gamma kurvan så jag märker knappt av det
Är inte det som att ta på sig solbrillor? ,)
Postad 15 mars 2013 - 23:44
Är inte det som att ta på sig solbrillor? ,)
Nej beror på vad du gör med övriga inställningar och vilken förutsättning bildvisaren har..
Postad 16 mars 2013 - 00:26
Just nu har jag hittat en riktigt bra inställning, därav så ser jag inte heller den grå hinnan som jag så tydligt såg tidigare på Viaplay boxens utsändningar. Det märkliga i kråksången är att jag inte kalibrerade bilden mot Viaplay boxen, utan jag använde Comhems sändningar som referenser men det slutade med att det blev bra bild på både Comhems och Viaplays sändningar. Måste vara en ren tur att jag lyckades få till det så pass bra

Postad 17 mars 2013 - 12:03

Postad 20 mars 2013 - 11:09
Tex under WarnerTV går det inte att starta Vänner, Dark Blue, Without A Trace och antagligen fler, jag har inte orkat kolla. Så här har det varit sen helgen då det verkar som om de hade någon typ av krasch hos viaplay.
På deras sunkiga community finns ingen info att hitta!
Postad 20 mars 2013 - 13:35
Är det någon mer än jag som har stora problem med Viaplay tv (inte livekanalerna)? Jag får inte upp några program varken under tv6 eller tv8 och massor av program som "finns" går inte att starta...
Tex under WarnerTV går det inte att starta Vänner, Dark Blue, Without A Trace och antagligen fler, jag har inte orkat kolla. Så här har det varit sen helgen då det verkar som om de hade någon typ av krasch hos viaplay.
På deras sunkiga community finns ingen info att hitta!
Jag har testat nu att se Vänner och Dark Blue, båda fungerade

Postad 23 mars 2013 - 00:35
Viaplay TV/Film fungerar perfekt.
Viaplay Live-kanalerna fungerar perfekt med riktigt bra bild och flyt FÖRUTOM den egentligen enda kanalen som är viktig för mig, Viasat Golf HD.
Det är liksom inte samma flyt i den som de andra där t ex Viasat Motor HD är en dröm i flyt och bild. På Visat Golf HD ser man det väldigt tydligt t ex när någon puttar att bollen liksom hackar sig fram. Likaså när man följer bollen i luften eller när någon svingar så syns det så tydligt att det är en ström utan flyt jämfört med vanlig TV. Med tanke på att golfen var det som fick mig att köpa paketet är jag djupt besviken.
Någon annan som har samma problem? Har ni felanmält det till supporten? "Erkänner" de att problemen finns?
(Sitter på 100Mbit fiber och kör trådat)
Postad 23 mars 2013 - 08:21
Nu har jag fått boxen och börjat köra.
Viaplay TV/Film fungerar perfekt.
Viaplay Live-kanalerna fungerar perfekt med riktigt bra bild och flyt FÖRUTOM den egentligen enda kanalen som är viktig för mig, Viasat Golf HD.
Det är liksom inte samma flyt i den som de andra där t ex Viasat Motor HD är en dröm i flyt och bild. På Visat Golf HD ser man det väldigt tydligt t ex när någon puttar att bollen liksom hackar sig fram. Likaså när man följer bollen i luften eller när någon svingar så syns det så tydligt att det är en ström utan flyt jämfört med vanlig TV. Med tanke på att golfen var det som fick mig att köpa paketet är jag djupt besviken.
Någon annan som har samma problem? Har ni felanmält det till supporten? "Erkänner" de att problemen finns?
(Sitter på 100Mbit fiber och kör trådat)
Har du provat och ställt om boxen till 50hz ist. Kollar mycket på golfen och upplever inga problem med flytet..
Postad 23 mars 2013 - 09:19
Postad 23 mars 2013 - 11:41
Har stängt av alla s k bildförbättrande funktioner i TVn.
Grejen är ju den att alla andra kanaler fungerar perfekt och flyter klockrent, så det måste ju vara just Viasat Golf HD som är problemet.
Enligt Viaplay community har flera exakt samma problem med just denna kanal. Grymt irriterande!
Postad 23 mars 2013 - 22:02
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar