Redigerat av Unregistereda0ef723f, 23 mars 2004 - 16:38.
Postad 22 mars 2004 - 15:18 ![]() ![]() ![]() Redigerat av Unregistereda0ef723f, 23 mars 2004 - 16:38. Postad 22 mars 2004 - 15:20 ![]() ![]() Postad 22 mars 2004 - 15:33 He he. Ja, det är sant. MEN det verkar som att projektorer är ganska känsliga. ![]() Postad 22 mars 2004 - 16:07 ![]() Redigerat av Martin.M, 22 mars 2004 - 16:07. Postad 22 mars 2004 - 16:09 ![]() Har en del filmer som ska ses. Master & Commander är den som ska bli roligast. ![]() Edit: Vilket KRÅNGEL! Nu får jag tillbaka mitt första exemplar då många har kollat på den utan att se några fel. ![]() Redigerat av Unregistereda0ef723f, 23 mars 2004 - 16:40. Postad 22 mars 2004 - 16:52 ![]() Btw, det var nog lika bra att vi inte hann träffas i helgen som gick, jag har åkt på världens magsjuka... ![]() PS. Jag har precis, ahem, uträttat två högst nödvändiga "ärenden", så nu är magen defenitivt tom och av någon märklig anledning fick jag tillräckligt med kraft nog att hasa mig till datorn för att kolla lite mail (och precis som voodoo hamnade jag även på den här sajten)... Vad säger man...? ![]() Postad 22 mars 2004 - 16:55 ![]() Krya på dig! ![]() Postad 22 mars 2004 - 16:56 ![]() Postad 23 mars 2004 - 16:03 ![]() Polarn gjorde samma sak i höstas... Hör av er när det börjar dra ihop sig och ni är friska. ![]() Så laddar jag batterierna. Redigerat av Unregistereda6c0cb38, 23 mars 2004 - 16:09. Postad 23 mars 2004 - 16:42 Postad 23 mars 2004 - 22:52 Jag lider med dig Peter! Finns det något värre än när man har lagt ut en stor summa pengar på en pryl som bara leder till en massa problem. ![]() Postad 23 mars 2004 - 22:55 Din beskrivning stämmer överens på flickvänner i allmänhet tycker jagJag lider med dig Peter! Finns det något värre än när man har lagt ut en stor summa pengar på en pryl som bara leder till en massa problem. ![]() ![]() Bara pengar och problem ![]()
Redigerat av Martin.M, 23 mars 2004 - 22:56. Postad 26 mars 2004 - 10:10 ![]() ![]() Jag kanske ska skita i det hela....? Nu när jag vet att det inte är några fel på min proje så kanske jag ska njuta av filmer istället?? ![]() Nåja, lägger upp bilder på mina "prickar" i helgen förhoppningsvis då jag får tid. Ska ju jobba också så jag har inte hela helgen på mig. ![]() Postad 26 mars 2004 - 10:37 ![]() Något sådant har jag aldrig hört talas om... Postad 26 mars 2004 - 10:39 ![]() ![]() Postad 26 mars 2004 - 10:40 ![]() Vore intressant om det är nåt som nån annan kan se, efter att du har pekat ut det... Postad 26 mars 2004 - 13:20 Jag har nu tre personer som ser samma sak. Min syn är det inga fel på för övrigt. ![]() ![]() Postad 26 mars 2004 - 13:26 ![]() Postad 28 mars 2004 - 21:44 ![]() ![]() Snacka om mysko! Skickar ett mail till Gustaf på Cavena som han förhoppningsvis läser imorgon bitti. En bild som visar den röda som stör mest kommer här. Begrunda och skriv sedan om vad ni tror det är. Sitter i screendooren ju! Det är INTE en lysande pixel.....enlig Cavena. Den syns inte vid filmtittning utan mot mörka bakgrunder och nära duken. PS. Den vita lilla pricken som är med på de flesta bilderna satt i kameran. Inget skit på linsen iaf. ![]() Edit 040331: Bild och länk borttagen då det löst sig mellan mig och Cavena. Vill inte göra dem arga. Om ni vill se bilderna kan ni skicka ett PM till mig. ![]() Redigerat av Unregistereda0ef723f, 31 mars 2004 - 14:02. Postad 29 mars 2004 - 10:21 ![]() Har Gustaf (Cavena) hört av sig, och vad säger han/de? Postad 29 mars 2004 - 10:23 Edit: Har startat en tråd om mitt problem. Den hittas HÄR. Redigerat av Unregistereda0ef723f, 29 mars 2004 - 10:25. Postad 29 mars 2004 - 10:48 Har ingen anning om vad det kan vara då jag ej sett något liknande förut då det ej handlar om död pixel helmysko ![]() Märkligt! Ser ut som en infraröd prick som normalt ej skall synas då det ligger utanför vårat synspektrum. Men det finns fjärrar och annan infraröd utrustning som avger spårljus. Jag kan tex se det infraröda som kommer från min fjärrkontroll till DVD spelaren om jag i ett helt mörkt rum trycker sensorn rakt in mot ögat och trycker på knapparna annars så kan jag ej se det!. De andra fjärrarna jag har kan jag ej se det infraröda hur jag än gör!. Prova följande sätt på projektorn igen och visa en mörk bakgrund. Håll sedan kameran precis där fläcken uppenbarar sig(rummet måste vara kolsvart). Stäng av blixten i kameran och ställ in slutartiden till maximala värdet och placera kameralinsen precis där fläcken är och rikta kameran ut mot projektorn dvs ut i rummet och ej mot duken. Mycket viktigt att inget ljus förekommer i rummet det skall vara närmast kolsvart och håll kameran så stabilt som möjligt och ta ett par bilder med lins precis i det fokusområde där fläcken befinner sig. Kolla sedan på bilderna i datorn och kolla om du ser en vit/grön fläck på ett annars närmast svart foto. Då vet du att det av någon anledning kommer ett nära nog infrarött ljus(något som kameror kan uppfatta men ej våra ögon). Antingen kommer detta ljus från någon sak i rummet eller konstigt nog från projjen självt. Jag vet att det med svarta genomskinliga eller helt genomskinliga föremål går att få fram nära nog infraröda spektra om man håller det framför en vit ljuskälla såsom en projjlampa. Prova att hålla handen bakom duken där fläcken uppenbarar sig och se om den försvinner då isåfall så är det någonting bakom duken som återkastar ljus nära det infraröda spektrat typ ett hårstrå eller något. Sjuk teori eller hur! ![]() Edit! Såg nu att du även har grön prick!Ja då faller kanske min teori men du kan ju i alla fall utföra experimentet med kameran som jag sa och kanske få fram något intressant!. Uppenbarligen kommer det från projjen. Veird! prova att håll ett vitt papper nära projjen och se om det syns då i liten skala!. Redigerat av Joakim_A, 29 mars 2004 - 10:52. Postad 29 mars 2004 - 11:14 PS: Jag har tid idag, Peter =) Edit: I rött =) Redigerat av Unregistereda6c0cb38, 29 mars 2004 - 13:44. Postad 29 mars 2004 - 11:25 Håller med! Hur kan de INTE se den röda te.x.?? Den är ju inte bara mot en bakgrundsfärg menar jag. Gustaf var på lunch nu, men jag kommer prata med honom senare idag hoppas jag. PS. Zalve. Har du tid i mig? ![]() ![]() ![]() Postad 29 mars 2004 - 12:05 Hej!Håller med! Hur kan de INTE se den röda te.x.?? Den är ju inte bara mot en bakgrundsfärg menar jag. Gustaf var på lunch nu, men jag kommer prata med honom senare idag hoppas jag. Skall du inte prova att ta en bild på det sätt som jag beskrev bara för skojs skull?. Kan ju resultera i någon intressant iaktagelse!. Då får man u ju eventuellt reda på i alal fall om projjens lampa avger infrarött ljus inom detta punktområde av någon konstig anledning! Postad 29 mars 2004 - 12:07 Postad 29 mars 2004 - 13:43 Sen om det bryts mot glaset/prismat, så kanske vi kan få det till en annan frekvens.. Peter: Vi tar det via ICQ, och försöker hitta en tid... Redigerat av Unregistereda6c0cb38, 29 mars 2004 - 13:43. Postad 29 mars 2004 - 22:57 ![]() ![]() Postad 31 mars 2004 - 14:03 Ska vi ta en film idag hos mig innan jag skickar iväg den, eller ska vi ta det om en vecka då jag har ny proje och nytt dukmaterial?? ![]() ![]() Postad 01 april 2004 - 02:10 Då kan vi snacka om NYpremiär... ![]() Postad 01 april 2004 - 02:13 Jag väntar, står verkligen inte ut med alla dina pixlar och lysande mellanrum, står inte ut alltså, känns som om det är skönare att titta på en 1080p film på en C64 ![]() ![]() Postad 29 april 2004 - 10:15 Sherwood P965 och A965 har äntligen blitt klara, kataloger finns på huset att hämta samt prylarna kommer dit så fort som möjligt ![]() Priset ligger på 17.500:- /del eller 30 för hela kalaset. Postad 29 april 2004 - 13:54 Postad 29 april 2004 - 21:53 Men Martin ! Denon 3805 då ![]() Postad 06 maj 2004 - 13:01 Tänkte bara göra ett officiellt inlägg i denna tråd eftersom man själv är örebroare. Fråga mig inte varför jag inte orkat hojta tidigare, är ju inte första gången man är inne på prisjakt direkt. Jajja, nu så. Är ni ur-örebroare by default eller har ni kommit hit via arbete eller universitet eller nått sånt? Själv är jag hitflyttat pga att jag började på universitetet 1997(f**n vad tiden går). MartinM:
På ekershallen?? Har de börjat kränga H/K? ![]() Ärligt talat, hur vet du det? Knegar där eller var det i samband med postärende? För du menar väl Ica? (är mitt andra hem föresten, bor ett stenkast därifrån) Postad 06 maj 2004 - 13:08 ![]() Jag jobbar på securitas och jag brukar vara på Ekershallen och stänga kassaskåpet, då passar man på att kolla in om det finns några hembiofreaks i närheten. Tyvär är det mest Eltax folk verkar det som Brrrrr... men ibland ser man en o annan fin pryl passera förbi! Jag är Örebroare by default, dvs alltid negativ och gnällig ![]() Postad 06 maj 2004 - 13:22 Aha, vid Spar där? Ja ta mig tusan, vi är ju nästan grannar. ![]() Å då är jag med...gillar inte det där postkontoret på ekershallen. Fasen vad de har tagit pengar ifrån mig genom åren! ![]() Postad 06 maj 2004 - 13:28 ![]() Postad 06 maj 2004 - 13:37 Jo men du är å andra sida hemma o partar hos mig mer än infödingarna haha ![]() pacman: Japp nästan grannar. Får komma i sommar sen o hinka mängder med bärs i trädgården! Ang det vi snackade om i pmet ... där kan man väl rigga upp en projektor o lite pryls hehe ![]() ![]() Postad 06 maj 2004 - 14:02 Aha, ja det där såg ju allt ut att funka! Inte alls omöjligt att man dyker över en sväng till den gräsmattan nej. ![]() Vågar man ha en proj utomhus tro? Man skulle hitta en billig begangnad, ljusstark dlp med sluten optik, borde vara bästan riskfritt. Undra föresten hur glada grannarna blir om man rockar film mitt i natten utomhus? ![]() C-Quence>> Just ja, så var det ja. Tur det, annars skulle man säkert frestas med Marcus-kabel eller hur det nu va... ![]() ![]() Postad 06 maj 2004 - 14:36 ![]() Du får komma upp till Stockholm sen, så får vi grilla och dricka öl, samt så får du kolla in min nya anläggning sen! PS. Klicka på :: countdown! (som även finns i min signatur) så får du se... ![]() pacman; japp, så är det... Och ja, jag har en 10-meters komponentvideokabel från MarcusCables (som förresten Petesapie skulle ha testat för ett par helger sedan, men annat kom i vägen för honom). Däremot ränner jag i Örebro titt som tätt - måste ju gadda ihop oss då för att dricka lite bärs... ![]() Postad 06 maj 2004 - 14:40 Sen fixar man typ ett badkar fullt med is där man kan lägga bärsen... grillar o partar och ställer ut klipscharna i trädgården.. det vore nåt alltså.. ![]() Postad 06 maj 2004 - 14:43 NU (äntligen) verkar det som att jag kan flytta hem igen. Orkar inte bo i kappsäck längre. ![]() Vi får stråla samman för lite bärs osv när jag fått tillbaka mina mattor osv från saneringsbolaget. ![]() PS. För er som inte visste vad det hela gäller så kan jag säga att min sambo glömde en platta med makaroner på hela natten för en vecka sedan. ![]() Redigerat av Unregistereda0ef723f, 07 maj 2004 - 08:31. Postad 06 maj 2004 - 20:06 Det är väl det klipschen duger till ![]() ![]() ![]() J/K Postad 07 maj 2004 - 06:10 ![]() JmLab kan vad jag vet endast användas som dörrstoppar (gäller modellerna under 100.000:-) ![]() Postad 10 maj 2004 - 12:01 Inte för privatbruk kanske, där ligger dyraste på runt 80k ![]() 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |