Ja, för folk i gemen tror att kabeltv=fria kanaler i vägguttaget, gärna analoga. Då är ju detta ett enormt steg framåt. Men för oss som testat allt från satellit till iptv under de senaste 20 åren har lite svårt att förstå det stora i detta.Comhem måste ju lansera det som guds gåva till människan annars säljer det ju inte
Mvh J
Postad 21 November 2013 - 08:12
Postad 21 November 2013 - 08:32
Ska bli intressant att se hur antalet digital-tv-kunder utvecklas hos ComHem under tiden från TiVo-lanseringen och framåt. Det finns - åtminstone i teorin - en stor potential bland de 1,1-1,2 milj ComHem-hushåll som saknar eget digital-tv-abonnemang. Man kan förmoda att det är denna "tysta majoritet" som ComHem försöker väcka till liv med sin TiVo-kampanj.Ja, för folk i gemen tror att kabeltv=fria kanaler i vägguttaget, gärna analoga. Då är ju detta ett enormt steg framåt. Men för oss som testat allt från satellit till iptv under de senaste 20 åren har lite svårt att förstå det stora i detta.
Problemet är dock att det finns motstånd mot att betala några större summor varje månad för utökat TV-utbud hos denna kategori (en del har väl iofs redan parabol eller ip-tv från konkurrenterna) och hos många finns även en bristande kännedom om vilket kanalutbud som finns, "finesser" som on demand, play, HD-tv, PVR osv.
De 600 000 hushåll som redan har eget abonnemang med olika typer av kanalpaket/boxar betalar ju ordentligt varje månad så där finns inget annat att hämta än deras fortsatta betalningsvilja och lojalitet mot ComHem (om sedan TiVo är lösningen är väl inte så uppenbart egentligen...)
Postad 21 November 2013 - 08:42
Från en enda kanal till alla 75 (eller hur många det nu finns) Jag hade valt SVT HD1 och HD2, TV3HD, TV4HD, Mezzo live HD, SILVER HD och någon Nature/Crime i HD. Resten är helt ointressant för mig. Denna konfig hade jag lätt kunna pynta 200-250:-/mån för.
Postad 21 November 2013 - 11:30
I den bästa av världar önskar jag det fanns ett alternativ som jag kunde plocka ihop alla kanaler helt själv. Ju fler kanaler jag väljer, desto billigare paketpris.
Från en enda kanal till alla 75 (eller hur många det nu finns) Jag hade valt SVT HD1 och HD2, TV3HD, TV4HD, Mezzo live HD, SILVER HD och någon Nature/Crime i HD. Resten är helt ointressant för mig. Denna konfig hade jag lätt kunna pynta 200-250:-/mån för.
Nu ska väl iof inte jag tala om för dig vad du vill och inte vill ha, men vore inte det bästa att du själv fick välja vilka program du ville se (när du ville se dem) utan att behöva alls fundera över över kanaler? För egen del ser jag kanaler idag ung som en CD skiva, ett transportmedel/en förpackning som en gång behövdes men som idag känns rätt gammalmodigt.
Postad 21 November 2013 - 12:31
Absolut. Men jag vet inte hur jag skulle få information om olika progam, nya program från de olika leverantörerna.Nu ska väl iof inte jag tala om för dig vad du vill och inte vill ha, men vore inte det bästa att du själv fick välja vilka program du ville se (när du ville se dem) utan att behöva alls fundera över över kanaler? För egen del ser jag kanaler idag ung som en CD skiva, ett transportmedel/en förpackning som en gång behövdes men som idag känns rätt gammalmodigt.
Jag vill ändå ha någon form av tablå för att kunna följa direktsändningar m.m.
Är som sagt inte så insatt, men gillar tablåtänket. Zappar ofta.
Postad 21 November 2013 - 12:38
Ett tips är att kolla på Blocket efter folk som vill bli av med sina Comhem-abonnemang som du kan överta. Skaffade själv Medium 8favoriter på det sättet förra månaden då det blev mycket billigare än att hoppa på deras TiVo-lösningar.Så om jag förstår detta rätt.. Man kan inte skaffa TV abb utan Tivo?
Kommer flytta till ett ComHem inkopplat hus så småning om..
Postad 21 November 2013 - 14:15
Jo, men poängen med Tivo är väl att boxen själv letar reda på det du är intresserad av oberoende av vilken kanal det sänds på. Nackdelen för kunden och fördelen för ComHem är då att det tänket bygger på att man har ett Max-paket, annars är det ju svårt för systemet att leta efter program bland kanaler som man inte har i sitt utbud.Absolut. Men jag vet inte hur jag skulle få information om olika progam, nya program från de olika leverantörerna.
Postad 21 November 2013 - 14:23
Du har förmodligen kommit på en av grundbultarna i ComHems TiVo-tänk, agpath!Jo, men poängen med Tivo är väl att boxen själv letar reda på det du är intresserad av oberoende av vilken kanal det sänds på. Nackdelen för kunden och fördelen för ComHem är då att det tänket bygger på att man har ett Max-paket, annars är det ju svårt för systemet att leta efter program bland kanaler som man inte har i sitt utbud.
Postad 21 November 2013 - 14:30
Det tog ett tag.Du har förmodligen kommit på en av grundbultarna i ComHems TiVo-tänk, agpath!
Men när man tänker på att "systemet" är byggt på att själv leta efter program enligt ett visst intresse så blir ju detta värdelöst om man inte har de kanaler som den har tänkt leta bland. Totalt värdelöst om man tex bara har Bas-kanalerna.
Redigerat av agpath, 21 November 2013 - 14:30.
Postad 21 November 2013 - 14:45
Jo, men poängen med Tivo är väl att boxen själv letar reda på det du är intresserad av oberoende av vilken kanal det sänds på. Nackdelen för kunden och fördelen för ComHem är då att det tänket bygger på att man har ett Max-paket, annars är det ju svårt för systemet att leta efter program bland kanaler som man inte har i sitt utbud.
Haha, jag fattar hur du menar.
Jag använder mig inte av tips-funktionen, då vi är fler användare med helt olika intresseområden.
Det skulle sluta med att jag satt med modeprogram, alla merlin-avsnitt och allt möjligt konstigt för att jag sett på "Game of Thrones"
Det där slår nog snett hur man än försöker anpassa. Alla automatiktjänster brukar ha ganska stor felmarginal.
njäe, tablå är gott nog för mig. Jag betalar gärna för det.
Redigerat av Dockland, 21 November 2013 - 14:46.
Postad 21 November 2013 - 15:41
Då svågern och svägerska verkligen inte borde ha skaffat barn (smått tragisk historia) så har sambon och jag åkt på att vara barnvakt relativt ofta. Då är det kanon att ställa in lite inspelningar från disney-channel o.dyl. Oerhört smidigt att ha lite sådana där program att plocka fram, speciellt om barnet vaknar på natten då inga kanaler sänder barnprogram i första hand...Haha, jag fattar hur du menar.
Jag använder mig inte av tips-funktionen, då vi är fler användare med helt olika intresseområden.
Det skulle sluta med att jag satt med modeprogram, alla merlin-avsnitt och allt möjligt konstigt för att jag sett på "Game of Thrones"
Det där slår nog snett hur man än försöker anpassa. Alla automatiktjänster brukar ha ganska stor felmarginal.
Annars är jag grymt nöjd med funktionaliteten faktiskt. Det är en del buggar, exempelvis fungerar bara tivo-to-go sporadiskt, men jag är riktigt nöjd.
Postad 21 November 2013 - 16:15
Se där. Du har kommit på hur man kan använda TiVo...Då svågern och svägerska verkligen inte borde ha skaffat barn (smått tragisk historia) så har sambon och jag åkt på att vara barnvakt relativt ofta. Då är det kanon att ställa in lite inspelningar från disney-channel o.dyl. Oerhört smidigt att ha lite sådana där program att plocka fram, speciellt om barnet vaknar på natten då inga kanaler sänder barnprogram i första hand...
Annars är jag grymt nöjd med funktionaliteten faktiskt. Det är en del buggar, exempelvis fungerar bara tivo-to-go sporadiskt, men jag är riktigt nöjd.
När min son (född 1986) kom ut till vårt fritidshus tillsammans med föräldrarna på fredagskvällen fanns där bara SVT1 och knappt SVT2 (skogs-tv alltså) och därför medfördes alltid ett gäng VHS-kassetter med Disneydags. Kvällen var räddad och föräldrarna kunde få lite lugn efter veckans arbete.
"Disneydags är ett TV-program för barn som började visas i SVT den 13 september 1991. Det är en timmes program som visar ett avsnitt ur två olika TV-serier från Disney samt två disneykortfilmer med exempelvis Kalle Anka, Musse Pigg eller Långben."
Postad 21 November 2013 - 18:50
Absolut. Men jag vet inte hur jag skulle få information om olika progam, nya program från de olika leverantörerna.
Fördelen med ondemand är väl snarare att allt är nytt till skillnad från kanaler som fyller ut med gamla repriser. Ja, om man nu inte väljer att se igen på det man redan sett då. Direktsändningar är väl eg samma sak oavsett hur man ser dem, själv kollar jag tex mkt direktsänd sport via nätet (främst ViaPlay och CSports). Zappande däremot är nog smidigare med vanliga kanaler, liksom text-tv
Men som sagt, du ska så klart välja det som du trivs bäst med!
Postad 21 November 2013 - 19:01
Haha, jag fattar hur du menar.
Fast även detta är en funktion som tex NetFlix haft i flera år och som säkerligen är både klart mer precis i att förutse vad man vill se och där man dessutom KAN se allt den föreslår. Sen är det absolut inte alltid 100% rätt men rätt sällan helt fel. Som jag ser det har TIVO 2 problem, begränsningen av att bara ha tillgång till det som sänds och att det bygger på att lagra en massa media lokalt isf i nätet. Min HTPC har ett antal TB disk som tidigare användes till bristningsgränsen, sen ledsnade jag på att ha en massa media lagrat hos mig när den borde ligga i nätet. Att den dessutom inte verkar fatta vilka kanaler man inte har tillgång till är rätt pinsamt, men borde väl gå att fixa.
Postad 21 November 2013 - 19:07
Se där. Du har kommit på hur man kan använda TiVo...
När min son (född 1986) kom ut till vårt fritidshus tillsammans med föräldrarna på fredagskvällen fanns där bara SVT1 och knappt SVT2 (skogs-tv alltså) och därför medfördes alltid ett gäng VHS-kassetter med Disneydags. Kvällen var räddad och föräldrarna kunde få lite lugn efter veckans arbete.
"Disneydags är ett TV-program för barn som började visas i SVT den 13 september 1991. Det är en timmes program som visar ett avsnitt ur två olika TV-serier från Disney samt två disneykortfilmer med exempelvis Kalle Anka, Musse Pigg eller Långben."
Så nu kan man ta med sig TIVO boxen ut till stugan isf VHS kassetten
Postad 21 November 2013 - 19:57
Yepp. TiVoToGo plus iPad = VHS!Så nu kan man ta med sig TIVO boxen ut till stugan isf VHS kassetten
Postad 21 November 2013 - 21:44
Yepp. TiVoToGo plus iPad = VHS!
Fantastiskt, det är ju nästan lika bra som att köra NetFlix, ViaPlay eller något annat direkt utan att gå via TiVO. Fast utan stöd för Android då. Och att man måste ha ett prograpaket över TiVo bas (dvs minst 279 kr/månad). Och inget stöd för offline-innehåll (ifall nu bredbandet i stugan har en dålig dag)
Nä då, kan absolut förstå om många gillar både TiVo och TiVoToGo även om just jag tycker det känns som "too little, too late". För den genomsnittlige ComHem-kunden är nog TiVo inte alls så dumt.
Postad 22 November 2013 - 17:10
https://www.comhembl...till-sju-dagar/
Play har ju hittills bara varit för kanaler i SD.
Nu presenteras sju dagars omstart av program även på ett antal HD-kanaler.
Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 November 2013 - 17:10.
Postad 23 November 2013 - 15:40
Ok. Såg i Comhem tråden att vanliga abb finns men samma pris så inte så himla noga att skippa Tivo boxen då. Men å andra sidan lunde jag inte skaffa Viasat Sport på bas abb enligt texten där.. sjukt surt.Ett tips är att kolla på Blocket efter folk som vill bli av med sina Comhem-abonnemang som du kan överta. Skaffade själv Medium 8favoriter på det sättet förra månaden då det blev mycket billigare än att hoppa på deras TiVo-lösningar.
Postad 23 November 2013 - 16:01
De nya abonnemangen (dvs Max, Plus, Mellan och Bas) utan TiVo-box är tänkta för hushåll där tekniska begränsningar omöjliggör TiVo. Dessutom kan den som absolut inte vill ha en "extra låda" skaffa abonnemang med programkort för att använda i inbyggd DVB-C tuner i t ex en smart-tv.Ok. Såg i Comhem tråden att vanliga abb finns men samma pris så inte så himla noga att skippa Tivo boxen då. Men å andra sidan lunde jag inte skaffa Viasat Sport på bas abb enligt texten där.. sjukt surt.
Slutligen kan det finnas en och annan som av principiella eller religiösa skäl hellre vill använda en traditionell digitalbox istället för TiVo även om on demand och play-funktionerna inte fungerar utan TiVo-boxen.
Postad 23 November 2013 - 16:09
Ok då får jag ringa dem när det blir av och skaffa eget Komboabb.. om det går. =)De nya abonnemangen (dvs Max, Plus, Mellan och Bas) utan TiVo-box är tänkta för hushåll där tekniska begränsningar omöjliggör TiVo. Dessutom kan den som absolut inte vill ha en "extra låda" skaffa abonnemang med programkort för att använda i inbyggd DVB-C tuner i t ex en smart-tv.
Slutligen kan det finnas en och annan som av principiella eller religiösa skäl hellre vill använda en traditionell digitalbox istället för TiVo även om on demand och play-funktionerna inte fungerar utan TiVo-boxen.
Postad 27 November 2013 - 07:43
https://www.comhem.s...rt-hedell-48984
Vi som fortfarande är utan denna mirakelmaskin TiVo och alltså letar "bra tv" med hjälp av EPG, tv-guider på nätet och tidningarnas tablåer kommer nog att känna igen oss när Hedenhös kommer som adventskalender i SVT om några dagar.
Tv-tittande från stenåldern? Sitt du där i Karlstad och gör tummen upp, Mr Tekniknörd. Jag klarar mig bra med det jag har. De få serier jag följer klarar jag att hålla koll på med hjälp av mina två inspelningsbara boxar.
Postad 27 November 2013 - 08:19
Robert har nog aldrig hört talas om Netflix US. Efter att ha testat det är det verkligen svårt att hitta något via "stenålderns tv-tittande"."Nu har vi haft TiVo i några månader och det vore otroligt svårt att gå tillbaka till ett tv-tittande från stenåldern, skrattar Robert Hedell från Karlstad."
https://www.comhem.s...rt-hedell-48984
Vi som fortfarande är utan denna mirakelmaskin TiVo och alltså letar "bra tv" med hjälp av EPG, tv-guider på nätet och tidningarnas tablåer kommer nog att känna igen oss när Hedenhös kommer som adventskalender i SVT om några dagar.
Tv-tittande från stenåldern? Sitt du där i Karlstad och gör tummen upp, Mr Tekniknörd. Jag klarar mig bra med det jag har. De få serier jag följer klarar jag att hålla koll på med hjälp av mina två inspelningsbara boxar.
Postad 27 November 2013 - 08:57
Hur orkar man se Netflix när nästan allt som kommer dit är lastgammalt?Robert har nog aldrig hört talas om Netflix US. Efter att ha testat det är det verkligen svårt att hitta något via "stenålderns tv-tittande".
Nu tycker jag att Tivo är den klart bästa mottagaren jag haft, speciellt när TiVo-ToGo slutat bugga, men att kalla annat tittande från stenåldern skulle jag definitivt inte göra.
Postad 27 November 2013 - 09:21
Också jag tror att TiVo har förutsättningar att utvecklas till något stabilt och kompetent. Synd att lanseringen skyndades på så att flera funktioner inte var färdigutvecklade (t ex TiVoToGo för Android) och andra inte var stresstestade till stabilitet. Om ytterligare ett halvår eller så bör dock det mesta fungera som det är tänkt och då tror jag TiVo-abonnenterna över lag bör vara nöjda åtminstone med tekniken även om kanalutbudet naturligtvis aldrig kommer att tillfredsställa alla.Hur orkar man se Netflix när nästan allt som kommer dit är lastgammalt?
Nu tycker jag att Tivo är den klart bästa mottagaren jag haft, speciellt när TiVo-ToGo slutat bugga, men att kalla annat tittande från stenåldern skulle jag definitivt inte göra.
Det där med "tv-tittande från stenåldern" misstänker jag får tillskrivas den som nedtecknat vittnesmålet från Robert Hedell (författarens namn står som Gunilla Mild Nygren). Efter att ha sett gårdagens TV-special om Thomas Quick/Sture Bergwall misstänker jag att allt som folk säger är friserat, halvsanningar eller rentav påhittat.
Postad 27 November 2013 - 10:20
Jag skrev Netflix US! Där finns t o m filmer som knappt har slutat gå på bio i Sverige. För att inte tala om alla säsonger på de flesta TV-serier. Undantaget HBO.Hur orkar man se Netflix när nästan allt som kommer dit är lastgammalt?
Postad 27 November 2013 - 11:35
Hur orkar man se Netflix när nästan allt som kommer dit är lastgammalt?
Hur kan jag se exempelvis House of cards i Full HD utan reklam utan att ladda ned någon mysko ripp från nätet?
Det samma gäller Game of Thrones, fast då på HBO.
Postad 27 November 2013 - 11:48
Det jag egentligen tycker är bäst med XBMC-lösningen är att den håller reda på alla serier som man sett. Blir snurrig då sambon och jag följer ett 20-tal. Var tidigare kopiöst trött på att leta rätt på vilket avsnitt man skulle se, men det kanske netflix också hjälper mig med?
Postad 27 November 2013 - 11:53
Hur orkar man se Netflix när nästan allt som kommer dit är lastgammalt?
Lastgammalt är det väl inte, men för 79 kr per månad kanske man inte ska förvänta sig att alla senaste storfilmer finns tillgängliga. Personligen har jag aldrig fattat varför bara det absolut senaste är sevärt vilket skräp det än må vara, medan kvalitetsfilmer osv med några år på nacken är ointressant. För mig handlar det om vad jag inte sett tidigare snarare än när det är gjort.
Sen förstår jag inte riktigt på vilket sätt du får tillgång till allt nytt genom TIVO?
Redigerat av improwise, 27 November 2013 - 11:55.
Postad 27 November 2013 - 11:57
Hur kan jag se exempelvis House of cards i Full HD utan reklam utan att ladda ned någon mysko ripp från nätet?
Skaffa NetFlix?
Postad 27 November 2013 - 13:46
Jamen, det är ju precis just det som Netflix är så bra på! Den vet exakt var du var och i vilket avsnitt på hur många serier du än följer. Det indikeras med en stapel på info under respektive titel.Det jag egentligen tycker är bäst med XBMC-lösningen är att den håller reda på alla serier som man sett. Blir snurrig då sambon och jag följer ett 20-tal. Var tidigare kopiöst trött på att leta rätt på vilket avsnitt man skulle se, men det kanske netflix också hjälper mig med?
Många av de nya storfilmerna finns på Netflix US, utan extra kostnad...Lastgammalt är det väl inte, men för 79 kr per månad kanske man inte ska förvänta sig att alla senaste storfilmer finns tillgängliga.
Postad 27 November 2013 - 13:48
Om man bor i Sverige då...?
Många av de nya storfilmerna finns på Netflix US, utan extra kostnad...
Postad 27 November 2013 - 13:57
https://unlocator.com/Om man bor i Sverige då...?
Eller gärna via:
https://unlocator.co...qzmYzfOXxIecosQ
Om någon skulle vilja testa.
Redigerat av agpath, 27 November 2013 - 14:16.
Postad 27 November 2013 - 14:03
Kanske dags att avsluta OT och återgå till TiVo.
Just thinking out loud...
Postad 27 November 2013 - 14:17
Då får vi väl återkomma är Netflix-appen kommer till TiVo i december.Visst finns det alternativ till ComHem och TiVo mm men det finns också trådar för Netflix. HBO, Viaplay mm.
Kanske dags att avsluta OT och återgå till TiVo.
Just thinking out loud...
För övrigt så har min och andras kommentarer handlat mycket om att rätta till en del missförstånd gällande vad TiVo kan och vad man kan få via andra tjänster eller lösningar. Bara för att understryka att TiVo inte är så unikt som ComHem vill påskina.
Redigerat av agpath, 27 November 2013 - 14:19.
Postad 27 November 2013 - 14:24
Jag förstår inte varför ComHem släpper in Netflix i deras box? Vad tjänar dom på det?Då får vi väl återkomma är Netflix-appen kommer till TiVo i december.
För övrigt så har min och andras kommentarer handlat mycket om att rätta till en del missförstånd gällande vad TiVo kan och vad man kan få via andra tjänster eller lösningar. Bara för att understryka att TiVo inte är så unikt som ComHem vill påskina.
Postad 27 November 2013 - 14:27
Förmodligen för att kunna behålla de kunder som annars lämnar ComHem för Netflix via andra plattformar. Samt för att få tillbaka några av de som redan gjort det. Dock har vi ingen aning om vilket gränssnitt de använder. Förhoppningsvis Netflix nya standardgränsnitt som är samma på tex PS3 och Smart TV.Jag förstår inte varför ComHem släpper in Netflix i deras box? Vad tjänar dom på det?
Redigerat av agpath, 27 November 2013 - 14:27.
Postad 27 November 2013 - 14:31
Då får vi väl återkomma är Netflix-appen kommer till TiVo i december.
True that. Dock den enskilt bästa lösningen Com Hem har haft hittills. Det är inte mycket mer än en inspelningsbar digitalbox med lite extra finesser.
Postad 27 November 2013 - 14:40
Fast länken till Netflix i TiVo blir väl bara en (kn)app till ett konto hos Netflix om kostar 79 kr/mån?Jag förstår inte varför ComHem släpper in Netflix i deras box? Vad tjänar dom på det?
Spelar väl ingen roll om den knappen sitter i TiVo eller någon annanstans.
Abonnenter hos ComHem som skaffar TiVo är knappast avskärmade från verkligheten omkring dem så om ComHem länkar till Netflix eller inte kan förmodligen inte spela någon större roll.
För inte skaffar man TiVo enbart för att komma till Netflix...
Eller?
Postad 27 November 2013 - 14:40
Netflix hyr väl in sig i ComHems datahall så det vore konstigt om ComHem inte får en riktigt bra lösning för det där.Förmodligen för att kunna behålla de kunder som annars lämnar ComHem för Netflix via andra plattformar. Samt för att få tillbaka några av de som redan gjort det. Dock har vi ingen aning om vilket gränssnitt de använder. Förhoppningsvis Netflix nya standardgränsnitt som är samma på tex PS3 och Smart TV.
Postad 27 November 2013 - 15:48
Det är inte fråga om en länk utan det kommer att finnas en app i TiVo, men jag förmodar att du ändå måste skaffa ett abonnemang hos Netflix. Det står bara att Neftlix kommer att finnas tillgängligt, inte att det skulle ingå gratis.Fast länken till Netflix i TiVo blir väl bara en (kn)app till ett konto hos Netflix om kostar 79 kr/mån?
Spelar väl ingen roll om den knappen sitter i TiVo eller någon annanstans.
Abonnenter hos ComHem som skaffar TiVo är knappast avskärmade från verkligheten omkring dem så om ComHem länkar till Netflix eller inte kan förmodligen inte spela någon större roll.
För inte skaffar man TiVo enbart för att komma till Netflix...
Eller?
Postad 27 November 2013 - 15:53
Netflix körs i AWS, Amazon Cloud. Vad har det med ComHem att göra?Netflix hyr väl in sig i ComHems datahall så det vore konstigt om ComHem inte får en riktigt bra lösning för det där.
Postad 27 November 2013 - 15:55
Jag tror att ingen tror att Netflix ingår gratis. Däremot så skulle jag inte bli förvånad om det kommer att bli så att Netflix bara kan användas via TiVo-boxen om man tecknar Största TiVo-paketet. Alltså inte bas-TiVo + Netflix.Det är inte fråga om en länk utan det kommer att finnas en app i TiVo, men jag förmodar att du ändå måste skaffa ett abonnemang hos Netflix. Det står bara att Neftlix kommer att finnas tillgängligt, inte att det skulle ingå gratis.
Postad 27 November 2013 - 15:57
Jag skulle uppenbarligen inte använt ordet länk...Det är inte fråga om en länk utan det kommer att finnas en app i TiVo, men jag förmodar att du ändå måste skaffa ett abonnemang hos Netflix. Det står bara att Neftlix kommer att finnas tillgängligt, inte att det skulle ingå gratis.
Men kn(appen) till Netflix som kommer i TiVo är väl motsv vad som redan finns i smart-tv från Samsung, Philips, Sony, LG osv?
Eller är det något magiskt med just TiVos Netflix-(kn)app?
Helt klart i alla fall att det inte är en tjänst som är gratis utan man måste ha eget konto hos Netflix även om man går vägen över TiVo.
Postad 27 November 2013 - 20:44
Jamen, det är ju precis just det som Netflix är så bra på! Den vet exakt var du var och i vilket avsnitt på hur många serier du än följer. Det indikeras med en stapel på info under respektive titel.
Många av de nya storfilmerna finns på Netflix US, utan extra kostnad...
Skulle nog mer säga att flera av storfilmerna kommer till NetFlix hyfsat snabbt, men för den som vill ha det senaste är väl Vudu, Amazon Instant Video osv. bättre. Men så kostar det så klart mer också iom att det är VoD.
Postad 27 November 2013 - 20:48
Netflix körs i AWS, Amazon Cloud. Vad har det med ComHem att göra?
Gissar att han kanske syftar på NetFlix Open Connect:
https://signup.netflix.com/openconnect
Om sen ComHem ska gå med i det eller inte vet jag dock inte.
Postad 28 November 2013 - 10:32
"En månad med TiVo":
http://digitallife.s...manad-med-tivo/
Slutade läsa efter "Hela detta inlägg är information från Com Hem". Vild gissning, dom är jättenöjda och TIVO är revolutionerande?
Redigerat av improwise, 28 November 2013 - 10:33.
Postad 28 November 2013 - 11:05
Kanske inte ett test i egentlig mening utan mest en sammanfattning av var TiVo står i dagsläget.Slutade läsa efter "Hela detta inlägg är information från Com Hem". Vild gissning, dom är jättenöjda och TIVO är revolutionerande?
Intressant info:
"En annan finess är att du snart (i december, säger Com Hem) kommer att kunna titta på Netflix direkt i din tv genom en app i TiVo, allt Netflix-innehåll blir också integrerat i sökresultaten."
Jag hade inte förstått att Netflix alltså ska integreras i TiVo på så sätt att om man gör "tummen upp" för viss skådespelare så får man även hänvisning till filmer och serier på Netflix. Dock förutsätter förmodligen detta att man har eget konto hos Netflix - åtminstone om man vill titta på de förslag man får från TiVo-tips.
Postad 28 November 2013 - 11:19
Kanske att Netflix har servrar man som man har stående i ComHems datahall. Det är ju som att säga att Facebook är amerikanskt och allt snack om Luleå är bara nonsens...Netflix körs i AWS, Amazon Cloud. Vad har det med ComHem att göra?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?