Postad 21 October 2012 - 13:07
Postad 21 October 2012 - 13:44
Postad 21 October 2012 - 13:48
Nintendo är snarare emot allt vad licenspenqar heter. Allt för att få en billig hårdvara antar jag.jag har själv installerat netflix på både mitt wii och ps3 ... men jag kan bara inte förstå varför de ens fixar netflix på wii. nintendo har ju vart emot allt som media heter på wii den har ju inget,,... ingen mp3 spelare ingen video spelare den klarar inte dvd film.. och så kommer de på vi godkänner netflix app
Vad gäller Netflix så får de snarare en liten kickback när någon tittar på en film.
Redigerat av Centimeter, 21 October 2012 - 13:48.
Postad 21 October 2012 - 14:01
Nu har jag prövat Netflix på vår Wii.
HD är naturligtvis bara att glömma och interfacet är förstås lite taffligare, men det funkar.
Det blir till att flytta upp den lilla vita till grabbens rum. På en 32" funkar SD bra nog.
Det är utmärkt att netflix ger startvalet mellan en vuxen- och en barnversion. Jag önskar bara att man kunde välja att låsa barnvalet på valda enheter och dessutom sätta åldersgränsen lokalt.
Netflix, om ni läser detta, snääällllaaaa?
Finns lite inställningar att ändra för föräldrarkontroll under ditt konto, har dock inte testat själv.
Postad 21 October 2012 - 14:08
Postad 21 October 2012 - 15:10
Är du seriös eller trollar du.
Det är klart alla kan inte få tillgång till tjänsten men så svårt borde det inte vara att fixa linuxstöd,de stöder ju android och det är linuxbaserat.
Min känsla, vilket jag inte påstår är fakta, är att de privata Linux-användarna är en rätt liten grupp till att börja med, och att de sen nog i många fall inte är speciellt villiga att betala för sig för att få innehåll. Inser att detta så klart inte gäller alla, men iaf bland mina vänner som är "Linux-fantaster" så är det absolut så, allt ska liksom vara gratis oavsett vad det kostar att producera.
Postad 21 October 2012 - 16:40
På Xbox är det text på samma program.
Postad 21 October 2012 - 18:43
har en htpc kopplad till en 16:9 lcd tv men får
mycket svarta kanter uppe och nere går detta att ställa in på nått sätt eller är det kört så länge dom kör med silverlight?
Redigerat av James Bond, 21 October 2012 - 18:44.
Postad 21 October 2012 - 19:01
HD ligger över SD-kvalitet öm än inte blu-ray
SD går också att se på, bättre än 3ans NCIS tex
Allt är ju inte svensktextat men en stor del
Den gula texten är ingen favorit men går att leva med
Allt fungerar smidigt med paus, spolning od
Det bästa är att den minns var man håller på i en 70 avsnitts serie och INGEN JÄVLA REKLAM
Redigerat av Benkke, 21 October 2012 - 19:31.
Postad 22 October 2012 - 08:17
Hur väl fungerar det för er? Har själv väldigt dåliga erfarenheter av Sliverlight då jag får extremt ryckiga panoreringar etc. Tycker Flash verkar funka bättre även om det kan bli en del hack i panoreringar även där (fram för allt när man kör lite mer högupplösta material).
Mina erfarenheter grundar sig främst på Headweb och SF anytime.
Postad 22 October 2012 - 09:09
Hittills har Silverlight på PC funkat bra.Jag har förstått att Netflix använder sig av Silverlight för PC (Windows).
Hur väl fungerar det för er? Har själv väldigt dåliga erfarenheter av Sliverlight då jag får extremt ryckiga panoreringar etc. Tycker Flash verkar funka bättre även om det kan bli en del hack i panoreringar även där (fram för allt när man kör lite mer högupplösta material).
Mina erfarenheter grundar sig främst på Headweb och SF anytime.
Postad 22 October 2012 - 09:31
Redigerat av agpath, 22 October 2012 - 09:32.
Postad 22 October 2012 - 10:06
Ett globalt problem som Netflix Sverige tyvärr inte kan göra något åt. Det har visst varit ett jäkla liv på gula spanska undertexter tex.Den gula texten är ingen favorit men går att leva med
Postad 22 October 2012 - 10:07
Star Wars var faktiskt i Surround när den kom.
Nej, det var den inte. Star Wars mixades i Dolby Stereo. Dolby Surround lanserades 1982.
Ursäkta OT, men rätt ska vara rätt.
Redigerat av MartinP666, 22 October 2012 - 10:07.
Postad 22 October 2012 - 10:23
för mig tar det bara 10-20 sek.... prova med att flytta xboxen.. det kan vara att wlan signalen är svar o det tar en stund att "buffra upp" signalen!Kollade netflix på xboxen igår och bråkade som tusan med att få igång Hdn. Började kolla "Taken" och HD ikonen lös upp först efter 40 min wtf? Det var även inte spiksynk mellan bild och ljud vilket ju är redigt störigt.
Postad 22 October 2012 - 10:36
Hittills har Silverlight på PC funkat bra.
Okej, det är märkligt för jag har prövat att köra på olika hårdvara och får samma problem oavsett.
Eller så är det kanske bara en del som upplever problemen, vill minnas att Visat har haft stora problem med detta (de kör även Silverlight).
Postad 22 October 2012 - 10:44
Korrekt, men det fanns en mono-utgåva för de biografer som inte hade stereo-ljud...Nej, det var den inte. Star Wars mixades i Dolby Stereo. Dolby Surround lanserades 1982.
Postad 22 October 2012 - 11:17
Postad 22 October 2012 - 12:59
Här kommer lite bilder som bevisar vad jag menar:
Dessa 3 Bilder är från The Expendables
Står att den har 5.1 ljud och receivern avkodar DD+ och jag får 5.1 ljud
Jag får inte fram infon som dina bilder visar att den finns i HD eller 5.1 ljud? Kör från PC. Är det någon inställning som jag missat?
Thomas
Postad 22 October 2012 - 13:01
Jo på PCn så buffrade den upp till HD "som den ska" på bara några sekunder. Och jag kör trådat till xboxen så tycker inte det ska göra någon direkt skillnad. Det var även olika på olika filmer. Jag provtittade på Matrix också samtidigt bara för att se om den buffrade upp snabbare, vilket den inte gjorde (vet inte hur lång tid det skulle ta men när jag inte fått hd efter 3 min så stängde jag av). Medans någon annan film som jag inte kommer ihåg fick HD nästan med en gång. Så jag inbillade mig att det kanske är olika mycket högtryck på vissa filmer vissa tider?!för mig tar det bara 10-20 sek.... prova med att flytta xboxen.. det kan vara att wlan signalen är svar o det tar en stund att "buffra upp" signalen!
Forskade vidare lite i osynkproblemet och hos mig var det drygt en ruta osynk, som tur var kom ljudet för tidigt så jag kunde fördröja det 50ms i recievern (1 ruta = 40ms vid 25 fps). Ska testa lite mer om det är på alla filmer och om det blir värre efter att man pausat eller spolat i filmen. Och om det är likadant på Pc etc.
Postad 22 October 2012 - 13:14
Jag får inte fram infon som dina bilder visar att den finns i HD eller 5.1 ljud? Kör från PC. Är det någon inställning som jag missat?
Thomas
Ser inte heller dom på PC bara med PS3
//Mike
Postad 22 October 2012 - 14:04
Postad 22 October 2012 - 15:36
Nja. Kritiker.se går igenom hur många av det senaste årets filmer som Viaplay och Netflix har i sitt utbud (under rubriken "Så bra utbud har Netflix och Viaplay, svart på vitt"). Men varför skulle "nya filmer" vara samma som sak som ett bra utbud av filmer och TV-serier? Det har ju påpekats gång på gång i den här tråden att Netflix kör med ett lite äldre utbud.Intressant http://blogg.kritike...-svart-pa-vitt/
För övrigt förstår jag inte den här fixeringen med nya filmer och serier -- i stället för bra -- men det är en annan sak ...
Postad 22 October 2012 - 15:54
är det likadant i mediaboxarna?
Postad 22 October 2012 - 16:22
Nä va?, gör dom inte? På xboxen visas allt rätt jag tittat på i allafall, och även det lilla jag sett på PCn.irriterande att dom inte kör filmerna i 16:9 format i silverlight.
Postad 22 October 2012 - 17:27
Nja. Kritiker.se går igenom hur många av det senaste årets filmer som Viaplay och Netflix har i sitt utbud (under rubriken "Så bra utbud har Netflix och Viaplay, svart på vitt"). Men varför skulle "nya filmer" vara samma som sak som ett bra utbud av filmer och TV-serier? Det har ju påpekats gång på gång i den här tråden att Netflix kör med ett lite äldre utbud.
För övrigt förstår jag inte den här fixeringen med nya filmer och serier -- i stället för bra -- men det är en annan sak ...
Det är väl klart att det är viktigt med nya filmer i utbudet. Det är väl ingen som vill betala för en tjänst som bara har filmer som man redan sett via andra kanaler. Ska man dessutom lyckas med att vara en seriös konkurrent till piratkopiering så går det inte att komma med titlar som funnits ute i ett halvår eller mer.
Gratisbiten är inte så viktig som smidighet och utbud för min egen del, men vad ska jag med Netflix till när jag redan sett de filmer de erbjuder och som jag tycker är intressanta?
Postad 22 October 2012 - 17:42
Postad 22 October 2012 - 18:23
jag betalar gärna för filmer jag sett förut handlar inte om det utan de handlar om en bra tjänst i övrigt filmer ska man kunna se hur många gånger man vill .. sen är detta ganska nytt i sverige med tiden tror jag detta kommer bli nått bra
Yes och jag betalar mer än gärna 200+ i månaden för att slippa PB och få tillgång till gamla/nya filmer och serier och gärna från ett ställe så jag slipper ha en massa konton/appar osv för att hålla reda på allt.
//Mike
Postad 22 October 2012 - 18:49
Då är Netflix inget för dig och kommer aldrig att bli. Har man använt Netflix i USA vet man hur deras utbud fungerar och det kommer inte som någon chock det utbud som de har. Som andra är inne på är Netflix ett alternativ som erbjuder mycket film till en billig penning när du vill. Inte det nyaste eller fräschaste men bra/stort utbud.Det är väl klart att det är viktigt med nya filmer i utbudet. Det är väl ingen som vill betala för en tjänst som bara har filmer som man redan sett via andra kanaler. Ska man dessutom lyckas med att vara en seriös konkurrent till piratkopiering så går det inte att komma med titlar som funnits ute i ett halvår eller mer.
Gratisbiten är inte så viktig som smidighet och utbud för min egen del, men vad ska jag med Netflix till när jag redan sett de filmer de erbjuder och som jag tycker är intressanta?
Denna artikel i DN visar hur problematiskt det är med film och rättigheter: http://www.dn.se/eko...d-tjansterna-at
Filmbolagen säljer rättigheterna till sina filmer i fem olika så kallade rättighetsfönster. Beroende på vilket fönster vod-tjänsterna köper sina rättigheter i, blir utbudet annorlunda. För att komplicera det ytterligare kan tjänsterna ha avtal i olika fönster med olika filmbolag, men generellt ser det ut så här:
• Första fönstret är när filmerna har premiär på bio. Då kan inga vod-tjänster köpa rättigheterna.
• Efter tidigast 3–4 månader släpps filmerna på DVD och Bluray. I detta fönster köper vissa vod-tjänster sina rättigheter. De kan då erbjuda relativt nya filmer, men får ofta betala per visning och tar då också betalt för varje ”uthyrning”. Filmerna försvinner sedan från utbudet när nästa fönster öppnas.
• 8–10 månader efter biopremiären säljs rättigheterna till betaltevekanaler, bara dessa kanaler får då visa filmerna. Kanalernas egna vod-tjänster kan då ha samma filmer i sina abonnemang, och eftersom rättigheterna är exklusiva hinner de då före andra abonnemangstjänster. Filmerna finns oftast tillgängliga under 12 till 18 månader, innan de plockas bort.
• Fjärde fönstret, då filmer traditionellt kommer på vanlig teve, öppnar 1–3 år efter biopremiären. Här köper många abonnemangstjänster sina rättigheter och kan då erbjuda stora kataloger med många, men inte helt färska, filmer.
• I det femte och sista fönstret, som öppnar 5–6 år efter biopremiären, anses filmerna av filmbolagen ha passerat de viktigaste fönstren, och blir tillgängliga för alla att köpa för en relativt låg summa.
Vod-tjänster som köper rättigheter i två fönster kan i och med tidsbegränsningarna ha luckor i serier av filmer.
Den nyaste och den äldsta filmen i en trilogi kan finnas, samtidigt som film nummer två saknas, då den befinner sig mellan två rättighetsfönster.
Postad 22 October 2012 - 19:27
Då är Netflix inget för dig och kommer aldrig att bli. Har man använt Netflix i USA vet man hur deras utbud fungerar och det kommer inte som någon chock det utbud som de har. Som andra är inne på är Netflix ett alternativ som erbjuder mycket film till en billig penning när du vill. Inte det nyaste eller fräschaste men bra/stort utbud.
Denna artikel i DN visar hur problematiskt det är med film och rättigheter: http://www.dn.se/eko...d-tjansterna-at
Och där har vi ju problemet. Filmbolagen måste sudda bort gränserna på VoD och dyligt. Jag förstår att det kommer ta lite längre tid till Netflix, det är ändå en tjänst jag betalar för, precis som att ha en viss kanalas utbud, jag väljer detta medium istället för traditionell TV. De hittar nog någon lösning som småningom :-)
//Mike
Postad 22 October 2012 - 19:52
Då är Netflix inget för dig och kommer aldrig att bli. Har man använt Netflix i USA vet man hur deras utbud fungerar och det kommer inte som någon chock det utbud som de har. Som andra är inne på är Netflix ett alternativ som erbjuder mycket film till en billig penning när du vill. Inte det nyaste eller fräschaste men bra/stort utbud.
Du kanske förstår mitt inlägg lite bättre om du läser det jag svarade på först?
Postad 22 October 2012 - 20:11
Nej, det var den inte. Star Wars mixades i Dolby Stereo. Dolby Surround lanserades 1982.
Och lite mer OT.
Så nog kan man väl säga att den mixades i surround.
The sound editing and re-recording team began by preparing a four-track master mix (Left-Center-Right-Surround) which would serve as the basis for both the 35mm and 70mm stereo versions. First, the master mix was dubbed to a matrix-encoded two-track Lt-Rt (Left total-Right total) printmaster for use in creating the 35mm Dolby Stereo prints. Then, the same four-track master, with some enhancements added, was used to create the six-track version. In comparison to the 35mm Dolby Stereo version, the Six-Track Dolby Stereo version during playback offered discrete channels, greater clarity, superior dynamic range, and two extra channels for special low-frequency enhancement, in what the Dolby folks affectionately called “baby boom.” After completing the multichannel versions, the soundtrack crew created another English-language mix: a monaural mix. This would be included on prints destined for theatres not equipped with a stereophonic sound system and for versions prepared for ancillary markets. The mono prints were put into circulation upon the wide national break in June 1977.
Postad 22 October 2012 - 20:27
Tja, Netflix har ju över tjugo miljoner kunder i USA, så man får väl säga att det gått hyfsat för dem.Det är väl klart att det är viktigt med nya filmer i utbudet. Det är väl ingen som vill betala för en tjänst som bara har filmer som man redan sett via andra kanaler.
Det jag ifrågasatte med Kritiker.se-undersökningen var att man enbart tittade på hur många nya filmer respektive tjänst har. Det vore väl relevant om Netflix hade påstått att de var "bäst på nya filmer" eller liknande, men det har de ju inte.
Men, MartinP666, om du nu har sett samtliga högkvalitativa filmer som gjorts mellan 1895 och 2011 (och inte har lust att se en enda av dem igen) så är väl Netflix helt enkelt inte tjänsten för dig.
Postad 22 October 2012 - 21:29
//Mike
Postad 22 October 2012 - 21:30
Filmer som är 16:9 orginal körs ju som det.irriterande att dom inte kör filmerna i 16:9 format i silverlight.
I De flesta filmer avsedda för bio ligger formatet på 2,35:1. Detta innebär att man får svarta kanter ovanför och under, och så ska det vara. Att beskära en 2.35:1 film till 16:9 är att förstöra den. IHO.
/MrStarhouse
Redigerat av MrStarhouse, 22 October 2012 - 21:31.
Postad 22 October 2012 - 21:51
//Mike
Bifogad fil(er)
Redigerat av fristil, 22 October 2012 - 21:52.
Postad 22 October 2012 - 22:35
Nej egentligen inte. Du får vad du betalar för, 79:- i månaden ger dig filmer i fönster 3/4 (se dn-artikeln). Jag hittade gott om äldre film jag inte hunnit se ännu eller vill se om men inte ha hemma i hyllan. Netflix ger mig alternativet att göra detta när jag vill för 79:- vilket är ett helt okej pris för mig. Men jag drivs inte av att ha de senaste filmerna heller, jag är mer intresserad av bra filmer jag kan tänkas ha missat av olika anledningar.Du kanske förstår mitt inlägg lite bättre om du läser det jag svarade på först?
Men ja, det är lite fånigt att Netflix säger att man är en konkurrent mot nedladdning då man inte alls har det filmsegemnentet som lockar nedladdare. Men för mig är det perfekt.
Postad 23 October 2012 - 07:13
Jag förstår inte denna fixering vid filmer. För mig är det mer intressant att de har ett stort utbud av TV-serier och barnprogram. Nya filmer hur jag på Blu Ray, då det ändå aldrig kan bli optimalt med strömmad film, men TV-serier jämför jag med kvaliteten på tex TV4 (kass bild och massor av reklam) och då är Netflix en utmärkt tjänst.Nej egentligen inte. Du får vad du betalar för, 79:- i månaden ger dig filmer i fönster 3/4 (se dn-artikeln). Jag hittade gott om äldre film jag inte hunnit se ännu eller vill se om men inte ha hemma i hyllan. Netflix ger mig alternativet att göra detta när jag vill för 79:- vilket är ett helt okej pris för mig. Men jag drivs inte av att ha de senaste filmerna heller, jag är mer intresserad av bra filmer jag kan tänkas ha missat av olika anledningar.
Men ja, det är lite fånigt att Netflix säger att man är en konkurrent mot nedladdning då man inte alls har det filmsegemnentet som lockar nedladdare. Men för mig är det perfekt.
Postad 23 October 2012 - 08:18
Det kan jag hålla med, faktum är att jag inte sett klart en enda film ännu medan jag däremot har tittat på många avsnitt från flera olika serier. Du har nog rätt i att detta är en av Netflixs styrkor.Jag förstår inte denna fixering vid filmer. För mig är det mer intressant att de har ett stort utbud av TV-serier och barnprogram. Nya filmer hur jag på Blu Ray, då det ändå aldrig kan bli optimalt med strömmad film, men TV-serier jämför jag med kvaliteten på tex TV4 (kass bild och massor av reklam) och då är Netflix en utmärkt tjänst.
Postad 23 October 2012 - 12:27
Netflix har väl ungefär samma utbud som de flesta tv-kanaler (jämför det med ett betal-tv-paket istället, men med möjlighet att själv välja vad man vill se).
Det jag uppskattat mest hittils är dess förmåga att tipsa mig om liknande filmer/serier som det jag gillar, möjligheten att se det på alla plattformar jag har. Kunna ha android/ios-enheter som "fjärrkontroll" till ps3:an (saknar dock till windows mobile!) samt det bra utbudet av barnserier/filmer.
Vet inte riktigt vilken verklighetsuppfattning personer har som tror att filmer ska finnas som knappt släppts på bluray än här. (Men det finns ju på pajrätebäj ju!!!)
(Det jag dock stör mig på nåt grymt är deras påträngande inställning till facebook, ge mig en "Jag har inte facebook"-kryssruta för bövelen!
Redigerat av dhanjel, 23 October 2012 - 12:28.
Postad 23 October 2012 - 12:44
(Det jag dock stör mig på nåt grymt är deras påträngande inställning till facebook, ge mig en "Jag har inte facebook"-kryssruta för bövelen!
)
På PC är det fruktansvärt påträngande men på PS3 tackade jag nej en gång och aldrig sett eländet sedan
Postad 23 October 2012 - 12:51
Ni som kan använda telefonen som "fjärr" och välja att starta filmen på playstation eller xboxen istället, har ni reggat enheterna på kontot? Jag har inte reggat någonting men tänkte att det kanske var det som krävdes för att man ska kunna starta på andra enheter?
Postad 23 October 2012 - 12:56
Stör mig också på facebookrutan, den täcker ju även en hel "rad" så man inte kan klicka på filmer just där
Ni som kan använda telefonen som "fjärr" och välja att starta filmen på playstation eller xboxen istället, har ni reggat enheterna på kontot? Jag har inte reggat någonting men tänkte att det kanske var det som krävdes för att man ska kunna starta på andra enheter?
nej, verkar som man inte behöver registrera någon enhet än eller att det inte blivit implementerat för oss i norden än
Postad 23 October 2012 - 13:16
Det är ju bara att "Koppla från" under inställningarna på web-sidan "Hantera Facebook Connect".På PC är det fruktansvärt påträngande men på PS3 tackade jag nej en gång och aldrig sett eländet sedan
Redigerat av agpath, 23 October 2012 - 13:16.
Postad 23 October 2012 - 13:37
Postad 23 October 2012 - 13:44
Lite kul att folk tror att netflix skulle vara ett lagligt piratebay med exakt samma innehåll för bara 79kr/mån.
Netflix har väl ungefär samma utbud som de flesta tv-kanaler (jämför det med ett betal-tv-paket istället, men med möjlighet att själv välja vad man vill se).
Japp, det som kommer dock att slå stort och störst är den förste som lyckas få ihop allt så allt kommer ungefär samtidigt som det släpps
på dvd/blueray.. netflix ligger väldigt lång efter med just filmer tycker jag.
HBO med..
Postad 23 October 2012 - 13:53
//Mike
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
91 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?