HBO Nordic
3030 svar till detta ämne
Postad 18 november 2012 - 18:24
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Värdelös? Enligt vilken referens då? Äh, jag orkar inte diskutera Apple med folk som har ett inneboende agg mot alla deras produkter.
jag hatar allt som har med Apple att göra!!!! jag verkligen hatar fuckapple!!!! det är därför jag har en iPhone 4S, iPad 3 och AppleTV, jag är sadomasochist min referens då var jämfört med andra telefoner (eller vad de försökte få iPhone att vara) vid den tiden. iPhone blev inte en bra produkt förräns de släppte iphone 3GS (som jag då köpte)
Postad 18 november 2012 - 21:15
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Anser du att den första iPhone var iPhone 3G då eller? Den telefonen hade en appstore från dag 1. När iPhone gen 1 släpptes så hade jag en Ericsson P900, och den hade inga appar, som bäst kunde man dra hem ngn tetriskopia från ngn site. Och trots sin stora skärm och en massa andra features som folk tydligen har glömt bort hur dåliga de var så gick den knappt att använda.
Den laggade ner sig själv eftersom program alltid var öppna i bakgrunden, skärmen var dålig och touchen var resistiv. Att ens söka efter ngt i Google var ett meck.
Och i iPhone 1 så var det inga problem att surfa (även om det gick lite slött på edge) och du hamnade inte på wapsidor, mailen gick att läsa och embeddade folk bilder eller skrev html-mail så renderades de korrekt. Så trots att den första iPhone inte hade ngn appstore så var den en frisk fläkt i en industri som tävlade i att göra så dåliga och uppsålda telefoner som möjligt och lansera dem på ,obilnätverk som gjorde sitt bästa för att göra upplevelsen ännu sämre med operatörsloggor och crapware installerat överallt.
Så säger att iPhone 1 var värdelös har glömt hur det var innan iPhone kom.
Redigerat av simulacra, 18 november 2012 - 21:31.
Postad 19 november 2012 - 08:43
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kolla in din video och tack för det Dock ser det ju sjukt jävla tråkigt ut alltså. Sämre layout får man ju leta efter haha. Är sjukt sugen på att skaffa HBO sen, men kmr enbart bara skaffa det om det kmr till Apple TV vilket inte verkar så lovande kanske just nu och nästan allt måste vara i HD för att det ska vara intressant för mig. Allternativet skulle ju vara om man kan köra det via AirPlay från sin iphone, men den funktionen verkar inte heller finnas just nu?! Annars blir det tyvärr att fortsätta fixa serierna på annat sätt som man gör idag
Killen som filmat nämner flertalet gånger att hans box bara ger 1080i och tror visst att en HDD-box skulle ge 1080p, men vad jag vet så finns ingen "TV-box", iptv eller whatever som ger ut 1080p. Där har HBO en stor nackdel gentemot Netflix som kan ses i 1080p på TV-anslutna boxar (ATV, PS3 mfl).
Postad 19 november 2012 - 08:45
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
1080p finns valbart i menyn på teliaboxen numer (fanns bara 1080i innan vad jag kan minnas) Däremot visas ju inte HBOmaterialet i denna upplösning. Vore kul med ett uttalande från telia hur planeringen ser ut på detta.
Postad 19 november 2012 - 08:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
1080p finns valbart i menyn på teliaboxen numer (fanns bara 1080i innan vad jag kan minnas) Däremot visas ju inte HBOmaterialet i denna upplösning. Vore kul med ett uttalande från telia hur planeringen ser ut på detta.
Det var märkligt. Med tanke på att alla deras senare titlar finns på Blu Ray borde det inte vara något problem att lägga ut dem som 1080p.
Postad 19 november 2012 - 09:03
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det var märkligt. Med tanke på att alla deras senare titlar finns på Blu Ray borde det inte vara något problem att lägga ut dem som 1080p.
Samma sak där, det kommer. Det förutsätter jag.
Postad 19 november 2012 - 10:07
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det är ganska tragiskt att läsa alla kommentarer på Facebook och Twitter om folk som spergar loss på att Telia fick starta några dagar innan och de minsann ska piratkopiera järnet bara för att "hämnas".
Bara för att de skrivit upp sig på ett nyhetsbrev (som tog 1 minut) så ska HBO skita i en stor samarbetspartner.
Det är ju inte ens samma tjänst. Vi som får det via Telia får Telias fula gränssnitt och inte möjlighet att komma åt webbtjänsten. Vill vi kolla på iPad eller liknande så måste vi använda Telia Play+ osv.
Telia har nog betalat bra för att få starta några dagar tidigare och ger det sedan gratis till sina befintliga kunder i 6 månader = mycket kunder och pengar till HBO.
Postad 19 november 2012 - 10:21
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Det är ganska tragiskt att läsa alla kommentarer på Facebook och Twitter om folk som spergar loss på att Telia fick starta några dagar innan och de minsann ska piratkopiera järnet bara för att "hämnas".
Bara för att de skrivit upp sig på ett nyhetsbrev (som tog 1 minut) så ska HBO skita i en stor samarbetspartner.
Det är ju inte ens samma tjänst. Vi som får det via Telia får Telias fula gränssnitt och inte möjlighet att komma åt webbtjänsten. Vill vi kolla på iPad eller liknande så måste vi använda Telia Play+ osv.
Telia har nog betalat bra för att få starta några dagar tidigare och ger det sedan gratis till sina befintliga kunder i 6 månader = mycket kunder och pengar till HBO.
Det är uppenbart att någon på HBO gjort bort sig rejält gällande bedömningen av hur lång tid allt skulle ta att få färdigt. Telia hade säkert räknat med att kunna lansera tjänsten redan för drygt en månad sedan, och HBO fick väl välja mellan att ge dem något nu eller att behöva betala tillbaka en del av kosingen. Det förklarar nog varför utbudet för närvarande är allt annat än komplett. De är helt enkelt inte klara ännu, och kommer säkert inte att lansera den "riktiga" tjänsten förrän de är det. Rent marknadsföringsmässigt har de skött hela lanseringen hur dåligt som helst, bland annat genom att gå ut stort med ett nyhetsbrev som sedan inte används som informationskanal (är det någon som har fått något mer än ett tackbrev när de skrev upp sig på det?), men jag hoppas ändå att det blir bra till slut. Det finns ingen anledning att utgå från att det inte skulle bli det.
Postad 19 november 2012 - 10:31
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Bra skrivet ONT77, håller med dig. Att dom tabbat sig innan med informationsflöde, inte kunnat hålla deadline o s v behöver ju inte betyda att slutprodukten är/blir dålig.
Postad 19 november 2012 - 11:12
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Det är väl det som gör det hela så frustrerande: de har ju redan en fantastisk produkt -- det vill säga HBO:s produktioner. Det borde vara den biten som är det svåra att få fram. Det "enda" de behöver göra nu är att fixa en teknisk lösning, samt skapa och upprätthålla kundrelationer -- och det är på de punkterna de misslyckas.
Postad 19 november 2012 - 12:29
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6 649 inlägg
Finns en fråga till telia på detta nu (bildkvaliteten etc) på telias officiella tråd här på MHB. Ni kan ju kolla där sen om det blir något svar.
https://www.minhembi...=87235&st=21150
Postad 19 november 2012 - 13:21
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Det "enda" de behöver göra nu är att fixa en teknisk lösning, samt skapa och upprätthålla kundrelationer -- och det är på de punkterna de misslyckas.
Kanske inte något man snyter ut på en kafferast. En bra teknisk lösning tar tid. Om de skulle lansera för tidigt skulle de få mycket skit för att användarna får agera betatestare. Så kan det förstås fortfarande bli när de väl lanserar. Självfallet har lanseringen tagit längre tid än vad HBO räknat med. Vi får hoppas att det betyder att tjänsten blir skitbra eller iaf tillräckligt bra från början.
Postad 19 november 2012 - 20:10
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Fast om innehållet sitter fast i en laptop eller tablet så är det ju per definition värdelöst oavsett innehåll.
Det verkar ju som innehållsleverantörerna har insett att de måste konkurrera med piratebay och de tar steg i den riktningen där både Viaplay och netflix låter dig använda vilken skärm du vill för att se saker. Men problemet har varit färskheten på innehållet.
Det är ju därför folk börjar bli arga nu, HBO lovade guld och gröna skogar och folk börjar fantisera om att se Game of Thrones s3 på sin tv i nästan samma takt som i USA utan att behöva piratkopiera, och nu låter det helt plötsligt som om HBO tar bort alla fördelarna och börjar bete sig som det gamla kabeltvbolaget de faktiskt är.
Postad 19 november 2012 - 22:52
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kanske inte något man snyter ut på en kafferast.
Självklart inte, därav citattecknen runt ordet "enda". Men streamning har gjorts många gånger av många företag, och det borde inte vara omöjligt att exempelvis köpa in en färdig lösning. (Faktum är att HBO i USA ju redan har en sådan lösning.) Jag menar bara att detta torde vara relativt enkelt jämfört med att få ihop det fantastiska bibliotek av program som HBO har. Att anställa någon människa som klarar av att informera och kommunicera med potentiella kunder borde inte heller vara omöjligt, kan man tycka ...
Postad 20 november 2012 - 03:28
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
jag får intrycket att vi vid lansering endast får HBO via webb och iOS, PS3 och Apple TV kanske kommer senare 45] HBO Danmark @HBOdk
@asgerpe @bramandersen Nærmere detaljer vedrørende PS3 kommer ved vores lancering.
View conversation
45] 16h HBO Danmark @HBOdk
@Faxe3 @bramandersen Nærmere detaljer vedrørende Apple TV kommer når vi lancerer.
View conversation
45] 18 Nov HBO Danmark @HBOdk
@bramandersen Med henblik på iOS, så anser vi dette som en meget vigtig platform og vi vil naturligvis være tilgængelig på iOS devices.
View conversation
Postad 20 november 2012 - 07:55
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Denna eventuella Apple Tv-app - Är det något HBO måste utveckla eller utvecklar Apple det själva? Kostar det nått för HBO att finnas på Apple TV?
När jag kollar på t ex NetFlix för Apple TV så är det ju inte alls samma gränssnitt som vanliga NetFlix utan alla "appar" verkar ha samma utseende.
Vore ju surt om det skulle kosta pengar för HBO att finnas på Apple TV. Det enda Apple TV gör verkar ju vara att visa en spellista som hämtas från nätet. Ingen trafik går väl genom Apples servrar?
Om man skaffar det fristående HBO Nordic - vilket verkar bli det bästa sättet att kolla på TV:n smidigt? HDMI från datorn (med fjärrkontroll)? PS3? Xbox360? Roku? Samsung Smart TV? Panasonic Smart TV?
Postad 20 november 2012 - 11:13
kave
-
kave
-
Lärjunge
-
-
438 inlägg
Ädelt att ta sida för TV bolagen Wofser. Apple TV är ju som ett stort annonsplank för HBO och förmodligen ett av de absolut bästa sätten att använda tjänsten så jag förutsätter att Apple tar betalt.
Vem som sen gör vad är ju helt ointressant, även om jag är säker på att det är HBO som själva får göra utvecklingsarbetet.
Drömmen vore ju att Apple TV öppnades upp precis som andra IOS enheter. Det hade varit fantastiskt att surfa och spela spel etc via Apple TV direkt. Men det kommer säkerligen.
Postad 20 november 2012 - 11:50
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Denna eventuella Apple Tv-app - Är det något HBO måste utveckla eller utvecklar Apple det själva? Kostar det nått för HBO att finnas på Apple TV?
När jag kollar på t ex NetFlix för Apple TV så är det ju inte alls samma gränssnitt som vanliga NetFlix utan alla "appar" verkar ha samma utseende.
Vore ju surt om det skulle kosta pengar för HBO att finnas på Apple TV. Det enda Apple TV gör verkar ju vara att visa en spellista som hämtas från nätet. Ingen trafik går väl genom Apples servrar?
Om man skaffar det fristående HBO Nordic - vilket verkar bli det bästa sättet att kolla på TV:n smidigt? HDMI från datorn (med fjärrkontroll)? PS3? Xbox360? Roku? Samsung Smart TV? Panasonic Smart TV?
Apple TV som inte jailbreakad är helt låst till de appar som Apple själva lägger till och som är utvecklade av dem. Således ser alla apparna snarlika ut, vare sig man ska hyra film via itunes eller se på Netflix. Det finns stora fördelar med det men självklart också nackdelar. I det stora hela så verkar dock Apples version av Netflix vara den som både ser bäst ut och funkar bäst. Det vore drömmen om de kunde göra en liknande app för HBO, men haken är att finns det inte i US så lär det inte komma till oss. HBO Go som finns däröver verkar bara vara tänkt för mobila enheter.
Postad 21 november 2012 - 10:31
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Vet någon om man kommer att se HBO på Samsung Smart eller Xbox 360?
/S
Postad 21 november 2012 - 10:41
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Vet någon om man kommer att se HBO på Samsung Smart eller Xbox 360?
/S
Ja, men appen finns inte ännu: http://www.samsung.c...nce/#/News/HBO/
Postad 21 november 2012 - 12:19
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Anser du att den första iPhone var iPhone 3G då eller? Den telefonen hade en appstore från dag 1. När iPhone gen 1 släpptes så hade jag en Ericsson P900, och den hade inga appar, som bäst kunde man dra hem ngn tetriskopia från ngn site. Och trots sin stora skärm och en massa andra features som folk tydligen har glömt bort hur dåliga de var så gick den knappt att använda.
Den laggade ner sig själv eftersom program alltid var öppna i bakgrunden, skärmen var dålig och touchen var resistiv. Att ens söka efter ngt i Google var ett meck.
Och i iPhone 1 så var det inga problem att surfa (även om det gick lite slött på edge) och du hamnade inte på wapsidor, mailen gick att läsa och embeddade folk bilder eller skrev html-mail så renderades de korrekt. Så trots att den första iPhone inte hade ngn appstore så var den en frisk fläkt i en industri som tävlade i att göra så dåliga och uppsålda telefoner som möjligt och lansera dem på ,obilnätverk som gjorde sitt bästa för att göra upplevelsen ännu sämre med operatörsloggor och crapware installerat överallt.
Så säger att iPhone 1 var värdelös har glömt hur det var innan iPhone kom.
Jag har en Iphone 1 8GB vid sidan om mig här på jobbet som jobbtelefon. Den fungerar fortfarande utmärkt. Aldrig behövt byta batteri heller.
Postad 22 november 2012 - 14:03
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
De verkar ha en fest i kväll på Café Opera. Undrar om de kör igång då?
Postad 22 november 2012 - 15:21
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det är väl dom och Telia som har festen och dom har ju redan kört igång. Det är garanterat inte någon kick off för lansering för övriga plattformar.
Redigerat av BrittBastard, 22 november 2012 - 15:23.
Postad 22 november 2012 - 18:22
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Festen var i går, och hade Magic City-tema. Tyvärr kan man dock inte titta på Magic City än, eftersom HBO inte lagt ut avsnitt ett av serien utan bara avsnitt två och framåt ...
Postad 23 november 2012 - 08:02
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Ännu ett intetsägande mail från HBO om att man får prioriterad access och mer info kommer snart. Vi har sett samma info förr...
http://campaign.hbon...BXOXP4qb0xODA==
Redigerat av agpath, 23 november 2012 - 08:02.
Postad 23 november 2012 - 08:30
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Ja, men appen finns inte ännu: http://www.samsung.c...nce/#/News/HBO/
tack för infon. Detta måste vara en av de mest märkliga lanseringar jag har varit med om... /S
Postad 23 november 2012 - 09:32
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Festen var i går, och hade Magic City-tema. Tyvärr kan man dock inte titta på Magic City än, eftersom HBO inte lagt ut avsnitt ett av serien utan bara avsnitt två och framåt ...
Säker på det? Jag är relativt säker på att jag tittade på 1:a avsnittet förra veckan. Avsnittet började med att han vaknade upp i sängen och gick ut på balkongen och såg nått i poolen. Sen höll de på att anordna en fest och det var någon strejk bland de anställda. Stämmer ganska bra överrens med beskrivningen av första avsnittet på Wikipedia.
Postad 23 november 2012 - 10:38
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Säker på det?
Jag har till och från gått in och tittat i programbiblioteket för att se när/om de fyller på en del serier som inte varit kompletta. Band of Brothers hade t.ex från början bara två avsnitt utlagda och har sedan gradvis fyllts på. Magic City-avsnitten har varit från avsnitt tre och framåt, men när jag kollade i går kväll hade även avsnitt två lagts ut. Kan det hända att avsnitt ett legat ute någon gång när jag inte kollat, och sedan tagits bort? Tja, kanske det. Jag har själv inte sett serien ännu, så jag vet inte vad som händer i de olika avsnitten.
Postad 26 november 2012 - 08:11
Vrålapan
-
Vrålapan
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Jag har till och från gått in och tittat i programbiblioteket för att se när/om de fyller på en del serier som inte varit kompletta. Band of Brothers hade t.ex från början bara två avsnitt utlagda och har sedan gradvis fyllts på. Magic City-avsnitten har varit från avsnitt tre och framåt, men när jag kollade i går kväll hade även avsnitt två lagts ut. Kan det hända att avsnitt ett legat ute någon gång när jag inte kollat, och sedan tagits bort? Tja, kanske det.
Jag har själv inte sett serien ännu, så jag vet inte vad som händer i de olika avsnitten.
Tänkte börja se serien igår men upptäckte ganska snart att det inte var avsnitt ett som jag startat då det började med en resume. Blev något förvånad måste jag säga!
Postad 26 november 2012 - 11:26
Unregistered4ca4111b
-
Unregistered4ca4111b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Tänkte börja se serien igår men upptäckte ganska snart att det inte var avsnitt ett som jag startat då det började med en resume. Blev något förvånad måste jag säga!
Kan det vara så att Magic City är från Starz och HBO har inte lika stor möjlighet att ha serien i all oändlighet? De får väl köpa in rättigheterna som alla andra (C More, Netflix osv) och det ksotar så länge de vill ha serien tillgänglig. På andra tjänster som köper in serier och filmer så försvinner ju det saker hela tiden. Nu är det lite speciellt just detta då 1:a avsnittet försvann så snabbt så jag tror faktiskt det har skett ett misstag även om man inte kan räkna med att serier inköpta av Starz kommer vara tillgängligt hela tiden (eller komma så snabbt som HBO-serier)
Postad 27 november 2012 - 07:20
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Det verkar vara helt slumpmässigt vilka serier som saknar avsnitt, och vilka avsnitt som saknas. HBO-serien Band of Brothers blev precis komplett efter att ha saknat avsnitt länge. The Pacific (HBO) saknar fortfarande avsnitt 2 och 8. Magic City (Starz) saknar fortfarande avsnitt 1. Spartacus: Gods of the Arena (Starz) saknar avsnitt 4. Treme (HBO) saknar avsnitt 1 och 3 av säsong 3 -- alla andra avsnitt är där. Roligast är Party Down (Starz): samtliga avsnitt av serien (två säsonger) är där -- förutom avsnitt 1 av säsong 1 ... Det kan saknas på fler ställen, men mer än ovanstående har jag inte orkat kolla. Och jo, jag vet: "det kommer att fyllas på gradvis".
Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 27 november 2012 - 10:19.
Postad 27 november 2012 - 09:44
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Det verkar vara helt slumpmässigt vilka serier som saknar avsnitt, och vilka avsnitt som saknas. HBO-serien Band of Brothers blev precis komplett efter att ha saknat avsnitt länge. The Pacific (HBO) saknar fortfarande avsnitt 2 och 8. Magic City (Starz) saknar fortfarande avsnitt 1. Spartacus: Gods of the Arena (Starz) saknar avsnitt 4. Treme (HBO) saknar avsnitt 1 och 3 av säsong 3 -- alla andra avsnitt är där. Roligast är Party Down (Starz): samtliga avsnitt av serien (två säsonger) är där -- förutom avsnitt 1 av säsong 1 ...
Det kan saknas på fler ställen, men mer än än ovanstående har jag inte orkat kolla. Och jo, jag vet: "det kommer att fyllas på gradvis".
känns inte värt att prenumerera på tjänsten så länge den är så "hattig" har nästan gett upp på HBO nu, förväntar mig inte mycket. De siktade mot stjärnorna men missade ladugårdsdörren
Postad 27 november 2012 - 10:36
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Å näääääääär kommer alla få tillgång till det?!
Postad 27 november 2012 - 11:09
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Å näääääääär kommer alla få tillgång till det?!
"När vi är klara", säger de hela tiden. Och att döma av kommentarerna efter Telia-lanseringen är de inte det på långa vägar. Men jag förmodar (rena spekulationer, jag erkänner) att de siktar på en lansering innan årsskiftet. Själv är jag dock inte lika sugen längre efter att jag skaffade Unblock US och kan skifta mellan alla olika Netflix-regioner, vilket innebär att Netflix plötsligt får ett knäckande stort utbud. Ju fler (spekulerar igen) som upptäcker den möjligheten desto svårare kommer konkurrerande tjänster att få det, även om HBO ligger lite bättre till på grund av sina originalserier än exempelvis Viaplay. Eftersom jag själv inte måste se nya avsnitt av en serie jag följer så fort som möjligt så länge jag har något annat att titta på, kommer det att löna sig att fortsätta köpa blu-ray-boxar av HBO-serier. Såvida inte HBO Nordic visar sig bli en riktig supertjänst när de är klara...
Postad 27 november 2012 - 12:08
Unregisteredfe9edec5
-
Unregisteredfe9edec5
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag tror nu att Telias erbjudande om att man får de första sex månaderna av HBO gratis helt enkelt beror på att Telia vet att tjänsten inte är klar, och att den inte kommer att bli det på ett tag. Därför kan de inte med gott samvete ta betalt för den första tiden. Sedan är det ju en annan sak att de använder The Wires logotype i sin marknadsföring, trots att det inte finns ett enda avsnitt av den serien upplagt än, men, men ...
Postad 27 november 2012 - 14:13
uberweiss
-
uberweiss
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
"När vi är klara", säger de hela tiden. Och att döma av kommentarerna efter Telia-lanseringen är de inte det på långa vägar. Men jag förmodar (rena spekulationer, jag erkänner) att de siktar på en lansering innan årsskiftet. Själv är jag dock inte lika sugen längre efter att jag skaffade Unblock US och kan skifta mellan alla olika Netflix-regioner, vilket innebär att Netflix plötsligt får ett knäckande stort utbud. Ju fler (spekulerar igen) som upptäcker den möjligheten desto svårare kommer konkurrerande tjänster att få det, även om HBO ligger lite bättre till på grund av sina originalserier än exempelvis Viaplay. Eftersom jag själv inte måste se nya avsnitt av en serie jag följer så fort som möjligt så länge jag har något annat att titta på, kommer det att löna sig att fortsätta köpa blu-ray-boxar av HBO-serier. Såvida inte HBO Nordic visar sig bli en riktig supertjänst när de är klara...
Hur fungerar det att köra Unblock? Det går alltså att skifta mellan olika regioner i Netflix?
Postad 27 november 2012 - 14:20
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hur fungerar det att köra Unblock? Det går alltså att skifta mellan olika regioner i Netflix?
Du måste byta dns manuellt, så det är ju lite knöligt.
Postad 27 november 2012 - 14:36
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Du måste byta dns manuellt, så det är ju lite knöligt.
Det är just det som är grejen, man behöver inte byta dns manuellt längre. Man skriver in deras dns i sin router, sedan kan man byta region på Unblock US:s hemsida. Det finns tio regioner att välja bland. När man har bytt behöver man bara starta om den enhet man använder. Det här är en betaversion så man måste göra det via hemsidan, men tydligen jobbar de på att göra det möjligt att göra det direkt via sin Apple TV, PS3, etc. Det är dock inget större problem tycker jag, utan mycket smidigt och enkelt redan nu. http://support.unblo...to-watch---betahttp://www.unblock-u.../how-to-set-up/Man kan testa gratis i en vecka, om man vill kontrollera att det funkar som det ska. Sedan kostar det knappt fem dollar i månaden.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 27 november 2012 - 14:37.
Postad 27 november 2012 - 15:15
Arcane
-
Arcane
-
Användare
-
-
216 inlägg
... men det bästa är givetvis attställa in DNS:en på den enhet du använder istället för routern så att du slipper att använda deras DNS
Postad 27 november 2012 - 15:28
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
... men det bästa är givetvis attställa in DNS:en på den enhet du använder istället för routern så att du slipper att använda deras DNS
Varför det? Då måste du väl ändra DNS på enheten varje gång du ska byta region? Jag är för övrigt inte ens säker på att du kan skifta mellan flera regioner då... Använder du deras DNS direkt i din router ändras regionen i ALLA dina enheter när du ändrar region på hemsidan. Du kan också, mycket lätt, ändra från Sverige, till USA, till Mexico, till Canada, etc, och tillbaka till Sverige igen. Mycket smidigt om du som jag har en ATV i vardagsrummet och en i sovrummet. Och i vilket fall (även om du ställer in det på den aktuella enheten) är det deras DNS du använder, det är det som får det att fungera.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 27 november 2012 - 15:29.
Postad 27 november 2012 - 15:56
Arcane
-
Arcane
-
Användare
-
-
216 inlägg
Varför skulle det vara en skillnad?
Hursomhelst så fungerar det precis likadant om du kodar in den på enskilda enheter, även när man ändrar region. Som sagt slipper du surfa med deras DNS och således undgår du att de övervakar din trafik och dylikt.
Postad 27 november 2012 - 16:05
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Varför skulle det vara en skillnad?
Hursomhelst så fungerar det precis likadant om du kodar in den på enskilda enheter, även när man ändrar region. Som sagt slipper du surfa med deras DNS och således undgår du att de övervakar din trafik och dylikt.
Det är klart, är man rädd för att de spionerar på en kan man göra så om det fungerar lika bra. Men det är enklare med routern. Hur som helst, huvudsaken är att det fungerar och att alla är nöjda.
Postad 28 november 2012 - 07:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Det är just det som är grejen, man behöver inte byta dns manuellt längre. Man skriver in deras dns i sin router, sedan kan man byta region på Unblock US:s hemsida. Det finns tio regioner att välja bland. När man har bytt behöver man bara starta om den enhet man använder. Det här är en betaversion så man måste göra det via hemsidan, men tydligen jobbar de på att göra det möjligt att göra det direkt via sin Apple TV, PS3, etc. Det är dock inget större problem tycker jag, utan mycket smidigt och enkelt redan nu.
http://support.unblo...to-watch---beta http://www.unblock-u.../how-to-set-up/
Man kan testa gratis i en vecka, om man vill kontrollera att det funkar som det ska. Sedan kostar det knappt fem dollar i månaden.
Men hur blir kvaliteten på US-innehållet? Man får förmoda att de inte speglar det utbudet på de svenska servrarna.
Postad 28 november 2012 - 07:53
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Detta verkar ju värdelöst. Det är mycket bättre att se serierna på BD med överlägsen bild- och ljudkvalitet. Då får man alla avsnitt också...
Postad 28 november 2012 - 07:56
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Men hur blir kvaliteten på US-innehållet? Man får förmoda att de inte speglar det utbudet på de svenska servrarna.
Den blir alldeles utmärkt. Har inte lagt märke till att den skulle vara sämre på något vis.
Postad 04 december 2012 - 12:03
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1 590 inlägg
Postad 04 december 2012 - 12:06
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
...verkligen. Snacka om att ha gjort bort sig.
Postad 05 december 2012 - 08:22
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Haha! T o m jag börjar hålla med...ok att det tar tid men dom kunde ju åtminstone komma med en vettig och konkret förklaring till VARFÖR det tar sån jefvla tid! Nej, det här har dom skött på ett otroligt amatörmässigt sätt.
Postad 05 december 2012 - 08:39
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Haha! T o m jag börjar hålla med...ok att det tar tid men dom kunde ju åtminstone komma med en vettig och konkret förklaring till VARFÖR det tar sån jefvla tid! Nej, det här har dom skött på ett otroligt amatörmässigt sätt.
Under tiden har Netflix snabbt blivet en sådan integrerad del av familjens hemunderhållning (via Apple TV för oss) att det blir oerhört svårt att komma in med en tjänst som inte ens har presenterat om det kommer att finnas appar tillgängliga. Igår uppdaterad Apple sin TV och inte dök det upp någon HBO-app då heller...
Postad 05 december 2012 - 16:10
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Under tiden har Netflix snabbt blivet en sådan integrerad del av familjens hemunderhållning (via Apple TV för oss) att det blir oerhört svårt att komma in med en tjänst som inte ens har presenterat om det kommer att finnas appar tillgängliga. Igår uppdaterad Apple sin TV och inte dök det upp någon HBO-app då heller...
Det finns ingen HBO app till AppleTV:n att lägga dit öht.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|