Onkyo TX-NR717
(Förstärkare)
|
7
|
(5)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR818
(Förstärkare)
|
9
|
(30)
|
Inga priser |
Onkyo TX-NR818 7:2 (2 inlägg)
|
6 år sedan |
Onkyo TX-NR717 problem (5 inlägg)
|
10 år sedan |
Onkyo 2012: TX-SR 313, TX-NR 414, TX-NR 515, TX-NR 616 (883 inlägg)
|
10 år sedan |
Onkyo TX-NR818 (att ställa in optimalt?) (13 inlägg)
|
10 år sedan |
vill se film med hög volym utan dist o missljud (53 inlägg)
|
11 år sedan |
Dubbla subutgångar (11 inlägg)
|
12 år sedan |
Audyssey MultEQ XT32 (63 inlägg)
|
12 år sedan |
Köpa slutsteg till receivern? (29 inlägg)
|
12 år sedan |
Suck, djupt suck...... (7 inlägg)
|
12 år sedan |
Onkyo TX-NR818 - Eftersläp i bilden! (5 inlägg)
|
12 år sedan |
Vanlig delningsfrekvens på surroundhögtalare, Monitor Audio RXFX (19 inlägg)
|
12 år sedan |
Om ni hade 10000kr till reciever! (29 inlägg)
|
13 år sedan |
Nytt hembiopaket i 15000-25000kr klassen (4 inlägg)
|
13 år sedan |
Inställningar för Onkyo TX-NR818 (7 inlägg)
|
13 år sedan |
Klipsch RF-35 aktivt drivna! (0 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 24 January 2013 - 11:30
Postad 24 January 2013 - 14:28
Jag hade problem med min första TX-NR5009 som jag köpte hösten 2011.
Fick den till slut utbytt men fick betala frakten till den Tyska affären som jag köpte den ifrån.
Skriver mest detta för att jag kan förstå din frustration, irritaion och kanske förtvivlan.
Under mina problem så var jag också i kontakt med konsument europa.
Jag skulle rekommendera dig att kontakta dem och förklara ditt ärende.
[email protected]
Själv fick jag snabbt svar och erbjudande om hjälp om jag skulle få problem.
Jag använde dock inte denna hjälp utan gjorde ringde direkt till den tyska servicestationen som tagit emot min Onkyo. Förklarade ärendet och fick igenom ett byte till en ny enhet. Detta var cirka 3 - 4 veckor efter att jag skickat i väg den. Precis som i mitt ärende så verkar din förstärkare ha varit trasig direkt vid leverans.
Om jag minns rätt så fick jag bland anna svaret att man som konsument inte ska behöva stå för frakten. Jag orkade bara inte tjafsa med affären i Tyskland.
Önskar dig lycka till med ditt dilemma och hoppas att du kan få rätt på din Onkyo.
Joeeng
Postad 24 January 2013 - 17:19
Vad illa att det var på detta vis hade man vetat det innan så är det tveksamt om man köpt från eurotexx.
Trodde precis som du att det var Europa garanti. Hoppas man slipper strul och problem med recivern så man slipper bråka och knöla.
Då är det alltså upp till Eurotexx hur de vill sköta det hela, och går de i konken eller vägrar hjälpa till så står man alltså helt utan garanti.
Postad 24 January 2013 - 19:03
Det känns mer som om de vill komma ifrån sitt ansvar.
Postad 25 January 2013 - 01:23
http://www.eu.onkyo....yoDealersResult
Postad 25 January 2013 - 11:26
Personligen är jag faktiskt vare sig förbannad eller frustrerad. Ännu dvs... Utan tycker bara det är trist att ens nyköpta produkt inte fungerar som den ska ur kartong. Att jag kom på det lite senare var att jag bara körde 2-kanal i början. vad som är trist med Onkyo i detta fallet är att det är ju deras maskin, utgår ifrån att de tillverkat alla det står Onkyo på? Dvs den var förmodligen fel på redan från fabrik. Att de inte vill sedan ta ansvar för det pga internationell ekonomipolitik vilket det i slutändan handlar om, är trist inte bara att det drabbar mig, utan även att de med många andra företag jobbar emot frihandelspolitiken som hela EU bygger på. Vi SKA ha en rätt att handla av vem vi vill i vilket land vi vill. Kommer ihåg att jag var inblandad tillsammans med många andra här gällande Monitor Audio, där dom försökte sätta stopp för frihandel, men vi var många och lyckades bla få till att MA´s priser dumpades i Sverige även om de aldrig skulle erkänna att det var pga oss.
Nog om politik...
Eurotexx skall inte ha någon kritik i dagsläget, förutom att de påstod det om EU-garantin. Då jag vänt mig mestadels till Onkyo för att se hur det egentligen ligger till. Om Eurotexx är bra eller mindre att göra med kommer vi till senare när det blir aktuellt.
Vad som irriterar mig mest är att felet är marginellt, dvs nästan så man kan leva med det. Nästan...
Det har förövrigt verkat eftersom att jag dragit ur kontakten ett par gånger nu övergått från ett pssscccchhh-ljud som uppkommit efter ca 1 timmes användande till ett konstant "brumm" men det krävs att man mer eller mindre har örat vid högtalaren. Dvs man hör problemet än mindre, fast redan från start. Men något fel måste det ju vara och tekniska fel brukar ju ha den icke ovanligheten att knappast bli mindre med tiden.
Har provat att switcha surround bak och då uppkommer samma fel på andra högtalaren så det är inget fel på högtalaren. Har även provat att banka lite på apparaten för att se så det inte är något glapp. Några fler tips på undersökning. Vet av erfarenhet att ju mer info man kan delge en reparatör desto större chans är det att få det reparerat eller rent av ersatt.
Postad 25 January 2013 - 14:05
Tackar för deltagande.
Personligen är jag faktiskt vare sig förbannad eller frustrerad. Ännu dvs... Utan tycker bara det är trist att ens nyköpta produkt inte fungerar som den ska ur kartong. Att jag kom på det lite senare var att jag bara körde 2-kanal i början. vad som är trist med Onkyo i detta fallet är att det är ju deras maskin, utgår ifrån att de tillverkat alla det står Onkyo på? Dvs den var förmodligen fel på redan från fabrik. Att de inte vill sedan ta ansvar för det pga internationell ekonomipolitik vilket det i slutändan handlar om, är trist inte bara att det drabbar mig, utan även att de med många andra företag jobbar emot frihandelspolitiken som hela EU bygger på. Vi SKA ha en rätt att handla av vem vi vill i vilket land vi vill. Kommer ihåg att jag var inblandad tillsammans med många andra här gällande Monitor Audio, där dom försökte sätta stopp för frihandel, men vi var många och lyckades bla få till att MA´s priser dumpades i Sverige även om de aldrig skulle erkänna att det var pga oss.
Nog om politik...
Eurotexx skall inte ha någon kritik i dagsläget, förutom att de påstod det om EU-garantin. Då jag vänt mig mestadels till Onkyo för att se hur det egentligen ligger till. Om Eurotexx är bra eller mindre att göra med kommer vi till senare när det blir aktuellt.
Vad som irriterar mig mest är att felet är marginellt, dvs nästan så man kan leva med det. Nästan...
Det har förövrigt verkat eftersom att jag dragit ur kontakten ett par gånger nu övergått från ett pssscccchhh-ljud som uppkommit efter ca 1 timmes användande till ett konstant "brumm" men det krävs att man mer eller mindre har örat vid högtalaren. Dvs man hör problemet än mindre, fast redan från start. Men något fel måste det ju vara och tekniska fel brukar ju ha den icke ovanligheten att knappast bli mindre med tiden.
Har provat att switcha surround bak och då uppkommer samma fel på andra högtalaren så det är inget fel på högtalaren. Har även provat att banka lite på apparaten för att se så det inte är något glapp. Några fler tips på undersökning. Vet av erfarenhet att ju mer info man kan delge en reparatör desto större chans är det att få det reparerat eller rent av ersatt.
Usch, vet precis hur det är. Fick för nåt år sen ett par högtalare (från england) som var kantstötta. Visst dom lät precis som dom skulle men jag själv vet ju att det var en repa på baksidan. Det gör att den där sköna känslan av "nöjdhet" inte infinner sig. Det slutade med att jag fick sälja högtalarna och göra en ekonomisk förlust, för jag kunde inte förbise skadan. Hoppas Eurotexx visar sig från den bästa sidan. Köpte även min NR818 där, den fungerar dock klockrent.
Postad 25 January 2013 - 21:53
Någon som har några synpunkter? Jag var helt inne på Onkyon och har väntat på den sen jag gjorde beställningen 10 december så känns riktigt surt nu.
Postad 25 January 2013 - 22:12
Gäller det även vid köp från webshop i Tyskland?
http://youtu.be/sUU1QSEwb4U
www.konsumenteuropa.se
Postad 26 January 2013 - 12:33
Dumt att man inte ser vilket ljudläge man har på appen och volymen i siffror.
Postad 26 January 2013 - 13:29
Kommer nog dröja innan dom nya introduceras och dom lär ju inte vara gratis som vanligt när dom lanseras. Är du ute efter en 818 så känns det nu i dagsläget mer stabilt om man köper det här hemma. Mindre strul om det skulle uppkomma problem. Sen vet man ju inte om det blir smidigare men man förutsätter det. Jag köpte min för 10K här hemma för några månader sen och är nöja. Synd och tråkigt att alla inte har samma flyt.Efter att ha väntat i över en månad på min 818 från projektorshop jag köpt för 7000kr. Efter diverse förseningar från leverantören Så har dom tydligen upptäckt nu att dom inte får sälja denna i/till sverige. Vilket gör att jag inte får någon nu. Tyvärr har priserna på tyska sidorna även gått upp till över 8000kr. Jag vet inte nu om jag ska köpa en från sverige istället om det nu är garanti problem från onkyos sida. Eller om det finns en annan mer prisvärd eller kanske de nya modellerna för året lanseras snart.
Någon som har några synpunkter? Jag var helt inne på Onkyon och har väntat på den sen jag gjorde beställningen 10 december så känns riktigt surt nu.
Postad 26 January 2013 - 15:21
Kommer inte längre åt spotify på 818? Står kontrollera dina kontouppgifter typ, provat att lägga in dem igen men likadant. Funkar bra på datorn i alla fall så det är inget med själva spotify-kontot utan 818. Wifidongeln lös så den verkade vara ok?
Edit: Något skumt var det, provade internetradion inga problem, lade inte mitt konto en tredje gång. DÅ gick det MEN då låste sig spotify, gick inte att blädra vare sig via förstärkaren, fjärren eller telefonen. Men lyckades få igång det. Hoppas det var engångsföretelse...
Någon mer som haft detta problem (eller orka kolla om dom kan logga in på Spotify)? Jag kommer inte in på Spotify. Jag har kontaktat Onkyo support med har inte fått svar ännu (ingen kritik mot dom då det bara gått 1-2 veckodagar).
1. Jag har Spotify Premium.
2. Jag vet att Spotify inte har problem då jag kommer in via PC, iPad och Galaxy SIII...
3. Jag vet at nätverket fungerar och att recievern inte har problem med det (oppdaterat firmware, lyssnat på internet-radio).
4. Jag har prövat med både användarnavn och e-post, men får fortfarande felmeddelandet "Login error.".
*edit*Jag har det nye typen konto där man måste ha Facebook. Efter mycket letande fann jag detta;
https://www.spotify.com/no/help/faq/devices/connect-devices/
Så nu är saken löst.
*/edit*
//LD
Postad 28 January 2013 - 08:25
Efter att ha väntat i över en månad på min 818 från projektorshop jag köpt för 7000kr. Efter diverse förseningar från leverantören Så har dom tydligen upptäckt nu att dom inte får sälja denna i/till sverige. Vilket gör att jag inte får någon nu. Tyvärr har priserna på tyska sidorna även gått upp till över 8000kr. Jag vet inte nu om jag ska köpa en från sverige istället om det nu är garanti problem från onkyos sida. Eller om det finns en annan mer prisvärd eller kanske de nya modellerna för året lanseras snart.
Trist, detta är agenternas fel eftersom dom motsträvar den fria handeln i EU, vilket dom inte ska. Finns ju bara ett sätt för dom att lösa det och det är att ta ut samma pris överallt, något dom är för snåla för.
Postad 28 January 2013 - 15:57
Postad 28 January 2013 - 19:10
Postad 28 January 2013 - 19:55
Någon som har provat Music Optimizer till Spotify? Det har jag. Kan helt klart rekommenderas! Har någon hightech uppsamplings funktion på min NAD 565-spelare som jag inte imponerades av varpå jag var på förhand skeptisk, men provade och banne mig, Music Optimizer-funktionen fungerar faktiskt riktigt bra. Ljudet blir bättre, lite grann som om man hade lirat det från en skaplig cd i jämförelse med utan. Blir dock inte bra att samtidigt köra Dynamic EQ dock bör påpekas. Stereoläge (utan audussey/dynamic eq/dynamic vol.) med Music Optimizer är min rekommendation.
Redigerat av Unregistered0c078b54, 28 January 2013 - 19:55.
Postad 03 February 2013 - 16:50
Någon annan som kalibrerat med sub och inte upplevernågon lågfrekvent testsignal?
Sen har läst lite här och där om att XT32 kalibrerar varje sub för sig vilket inte stämmer. Båda subbarna får samma signal och jag hittar inte heller något i manualen som antyder något annat. Synd annars, för det hade ju varit trevligt.
Postad 03 February 2013 - 19:01
Sen har läst lite här och där om att XT32 kalibrerar varje sub för sig vilket inte stämmer. Båda subbarna får samma signal och jag hittar inte heller något i manualen som antyder något annat. Synd annars, för det hade ju varit trevligt.
XT32 kan kalibrera subbor individuellt men på 818 kalibrerar den båda subborna som samma.
För att få den funktionen måste man upp till värre modeller typ 3010/5010 så kan man ha två subbor som kalibreras individuellt.
Sub EQ HT heter funktionen som klarar flera subbor
Här listas alla modeller som har Sub EQ HT
Länk
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 03 February 2013 - 19:09.
Postad 03 February 2013 - 19:44
XT32 kan kalibrera subbor individuellt men på 818 kalibrerar den båda subborna som samma.
För att få den funktionen måste man upp till värre modeller typ 3010/5010 så kan man ha två subbor som kalibreras individuellt.
Sub EQ HT heter funktionen som klarar flera subbor
Här listas alla modeller som har Sub EQ HT
Länk
Helt korrekt!
Sen fixar XT32 kalibrering av subben, så lågt som din sub går. Det behöver du inte fundera över. Jag har mätt upp resultatet före och efter kalibrering ett antal gånger med bra utrustning och XT32 gör ett toppenjobb i basregistret.
Postad 03 February 2013 - 20:58
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 03 February 2013 - 20:58.
Postad 03 February 2013 - 21:29
Det fungerar riktigt bra i alla fall, det kan jag lova. Det folk ofta klagar på är att det blir basfattigt, men då har de troligen aldrig lyssnat på en korrekt frekvensgång heller.
Postad 03 February 2013 - 21:39
Sen fixar XT32 kalibrering av subben, så lågt som din sub går. Det behöver du inte fundera över. Jag har mätt upp resultatet före och efter kalibrering ett antal gånger med bra utrustning och XT32 gör ett toppenjobb i basregistret.
Hur låter det i subben/arna när du kalibrerar då? Funderar på om det kanske är fel på min... Fast å andra sidan låter basen mycket bra för övrigt, i alla fall den subbarna spelar.
Postad 03 February 2013 - 21:57
Hur låter det i subben/arna när du kalibrerar då? Funderar på om det kanske är fel på min... Fast å andra sidan låter basen mycket bra för övrigt, i alla fall den subbarna spelar.
Låter väldigt skumt, subbarna försöker ju spela upp något som går högt upp i frekvens. Men slutresultatet blir riktigt bra.
Postad 03 February 2013 - 22:14
Postad 04 February 2013 - 18:09
Har du frågat angående returfrakten? om dom står för den eller vad dom ska ha för att ordna returfrakten?Ang. mitt problem, så vill jag påpeka att Eurotexx, aldrig har varit negativa eller något sådant. Fick även mail idag att de skall ordna med transport och åtgärda felet på tysk serviceverkstad. Så det verkar vara lugnt att ha handlat/handla därifrån.
Postad 04 February 2013 - 21:02
Postad 04 February 2013 - 21:33
Onkyo verkar inte vara så roliga att ha att göra med... Någon som är duktig på konsumenträtt? Garanti ett år är väl lagstadgat?
Ett halvt år lagstadgat. Svenska leverantörer brukar ha ett eller två år.
Inser att detta inte har någon inverkan på just det här fallet, men vill ändå kommentera detta.
Det finns faktiskt ingen form av lagstadgad garanti i svensk lag. Däremot finns det i konsumentköplagen ett visst skydd, reklamationsrätten, mot ursprungliga fel. Reklamationsrätten gäller under tre år. Däremot skiftar bevisbördan efter sex månader (kan det vara det du tänker på?). Under de första sex månaderna är det upp till säljaren att bevisa att felet inte var ursprungligt. Därefter går bevisbördan över till köparen som måste visa att felet faktiskt fanns på varan vid leveransen.
Nåja... åter till ämnet...
Redigerat av ljudvåg, 04 February 2013 - 21:35.
Postad 05 February 2013 - 10:39
Precis det är dom tyska säljarna som ska bevisa att det inte är fel på recivern under dom första sex månaderna,därefter så har man 2 års reklamationsrätt gentemot säljaren (med egen bevisbörda).Och returfrakten ska säljaren stå för enligt den tyska konsumenträtten.Inser att detta inte har någon inverkan på just det här fallet, men vill ändå kommentera detta.
Det finns faktiskt ingen form av lagstadgad garanti i svensk lag. Däremot finns det i konsumentköplagen ett visst skydd, reklamationsrätten, mot ursprungliga fel. Reklamationsrätten gäller under tre år. Däremot skiftar bevisbördan efter sex månader (kan det vara det du tänker på?). Under de första sex månaderna är det upp till säljaren att bevisa att felet inte var ursprungligt. Därefter går bevisbördan över till köparen som måste visa att felet faktiskt fanns på varan vid leveransen.
Nåja... åter till ämnet...
Postad 05 February 2013 - 18:34
Precis det är dom tyska säljarna som ska bevisa att det inte är fel på recivern under dom första sex månaderna,därefter så har man 2 års reklamationsrätt gentemot säljaren (med egen bevisbörda).Och returfrakten ska säljaren stå för enligt den tyska konsumenträtten.
Vill bara förtydliga att mitt inlägg avsåg svensk lagstiftning.
Om du köper via internet av ett bolag gäller reglerna i det land där bolaget är registrerat och/eller verkar. Vissa länder reglerar överhuvudtaget inte e-handel om köparen inte befinner sig i samma land. I dessa fall gäller endast de villkor som ingås i avtalet mellan köpare och säljare (ofta i form av allmänna villkor som godkänns i samband med köpet). Om jag inte missmins mig är det bland annat så när man som svensk handlar från ett bolag i USA.
Inom EU finns ett direktiv om distanshandel som reglerar en minsta nivå på ländernas lagstiftning. Direktivet anger bland annat att reklamationsrätten måste vara minst 2 år samt att ångerrätten måste vara minst 7 dagar. Bevisbördan måste dessutom ligga på säljaren under de första 6 månaderna. De exakta reglerna för varje land kan variera så länge de följer EU-direktivet. Svensk lag är t ex något hårdare och garanterar tre års reklamationsrätt och 14 dagars ångerrätt. I detta fall är det som jeppeman mycket riktigt påpekar tysk lagstiftning som gäller.
Postad 06 February 2013 - 18:56
http://eur-lex.europ...99L0044:SV:HTML
http://ec.europa.eu/...rs/index_en.htm
Postad 08 February 2013 - 23:26
Jag kikar på Onkyo 818 och läste någonstans om att man kan lägga in zoner på den? Stämmer detta, dvs att jag kan ha den i källaren med koppla ihop högtalare på entreplan och vindsplan? Går det då att ha igång 2 ljudkällor samtidigt som Sonos?
Tänkte ha den i hembiorummet men vill kunna köra musik i hela huset.
Några andra förslag?
Mvh Peter
Postad 10 February 2013 - 16:44
Postad 10 February 2013 - 17:02
Postad 10 February 2013 - 18:32
Postad 18 February 2013 - 18:58
Köpte idag ett par begagnade stativare för att användas som zon2 i köket.
Testade lite snabbt med internetradio och det funkade kanon med zon2. Växlade över till htpcn som matar recivern via hdmi satt på lite musik men gick inte att få ljud ur zon2 över huvud taget. Testade det mesta innan jag läste i manualen och hittade detta.
Obs
• Endast analoga ingångskällor matas ut av terminalerna
ZONE 2/3 LINE OUT och FRONT WIDE/ZONE 2 L/R,
FRONT HIGH/ZONE 3 L/R. Digitala ingångskällor matas inte
ut. Om inget ljud hörs när en ingångskälla har valts, kontrollera
att källan är ansluten till en analog ingång.
Det förklarar ju varför det inte funkar!!!
Vad ska man med zon2 till över huvudtaget när det inte fungerar på digitala ingångar bara analoga???
Får ju skylla mig själv för att jag inte kollade ordentligt innan jag köpte högtalarna.
Men surt är det, får väl lägga ut de på blocket och hoppas bli av med de.
Ingen som är sugen på ett par Canton Plus XXL till en billig peng??
En tanke borde man inte kunna koppla från pre-out från frontarna till någon av de analoga ingångarna och välja den ingången för zone2??? Eller kommer det bli rundgång eller är det rent skadligt för recivern???
Borde ju inte vara någon skillnad om man gör så eller kopplar in en annan förstärkare/slutsteg.
Postad 19 February 2013 - 19:43
Sen att man inte ser i displayen vad som händer med zon2 när man använder fjärren suger ju. Man måste fram och peta på recivern för att kunna se vad som händer med zon2. Inte heller på tvn kan man se zon2 volym och källa SKÄRPNING Onkyo. Känns som de slängt in en massa funktioner för att det ska se bra ut på pappret sen att de är helt oanvändarvänliga i verkligheten. Samma gäller spotify funktionen som är usel.
Kom på en mycket bättre ide.
Kopplar in extra högtalarna som front high ist. sen kör jag all chanel stereo när jag vill ha musik i köket. Visst är det sämre än zon2 då man inte kan få annat ljud i vardagsrummet. men det får bli en kompromiss lösning.
Nu återstår bara den svåra biten att övertala frun att vi ska ha ett par högtalare i köket. Hon totalvägrar och tycker det ser fult ut med högtalare i köket, men vad gör man inte för att få lite välljud till matlagningen.
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 19 February 2013 - 19:45.
Postad 19 February 2013 - 21:32
Sen att man inte ser i displayen vad som händer med zon2 när man använder fjärren suger ju. Man måste fram och peta på recivern för att kunna se vad som händer med zon2. Inte heller på tvn kan man se zon2 volym och källa SKÄRPNING Onkyo. Känns som de slängt in en massa funktioner för att det ska se bra ut på pappret sen att de är helt oanvändarvänliga i verkligheten. Samma gäller spotify funktionen som är usel.
Nu återstår bara den svåra biten att övertala frun att vi ska ha ett par högtalare i köket. Hon totalvägrar och tycker det ser fult ut med högtalare i köket, men vad gör man inte för att få lite välljud till matlagningen.
1. Har du provat android/iphone-apparna att styra onkyon med?
2. Trådlösa hörlurar kanske kan vara något istället?
Postad 20 February 2013 - 18:18
Postad 09 March 2013 - 13:37
Verkar som dom bara kommer köra uppdatering via usb nu efter att användare haft problem med nätuppgraderingar.
http://www.se.onkyo....2013-82777.html
Postad 11 March 2013 - 12:34
Alla inställningar verkar vara som innan uppdateringen.
/O
Postad 11 March 2013 - 22:10
Uppdaterade min 818 igår. Tog hem zip mappen, zippade upp den och la filerna på ett tomt USB. Tog nog mindre än 10 minuter så va den uppdaterad. Tyckte förut att zon2 och zon1 inte synkad men nu verkar zonerna spela "samtidigt".
/O
Låter ju bra att slippa kalibrera om allt igen.
Då får man ta och testa denna.
Postad 11 March 2013 - 22:50
Någon som testat nya firmwaren.? Skillnader?
Uppdaterade min nyss och har inte hunnit testa så mycket men uppdateringen var
smidig via USB Sticka och gick fort.
Ända som jag reagerat på är att jag tycker att volymen är låg enligt mig på film
om man använder THX ljudstandarden som matar neråt mot 0 db som är referens
på dom flesta andra märken jag använt.
Använder ni THX eller Natural på volyminställnings standard ??
Självklart skiljer det mellan källorna på filmer då jag använder en hel del via dator och
streamar men även på bluray så tycker jag att det är lägre men då gick jag också
från Marantz SR8002 + Emotiva XPA-3, till enbart Onkyo TX-NR818.
Postad 13 March 2013 - 21:56
Uppdaterade min 818 igår. Tog hem zip mappen, zippade upp den och la filerna på ett tomt USB. Tog nog mindre än 10 minuter så va den uppdaterad. Tyckte förut att zon2 och zon1 inte synkad men nu verkar zonerna spela "samtidigt".
/O
Den uppzippade mappen är ju 105 MB stor, med det står att man ska klara sig med ett 32 MB USB-minne. Vad är det jag missar?
Hämtar här:
Postad 13 March 2013 - 22:06
Den uppzippade mappen är ju 105 MB stor, med det står att man ska klara sig med ett 32 MB USB-minne. Vad är det jag missar?
Hämtar här:
Det står inte att du klarar dig med ett USB minne på 32 MB. Det står att du bör ha 32 MB ledigt på ditt USB minne.
Postad 14 March 2013 - 08:37
Ah, efter man har kopierat filerna alltså.Det står inte att du klarar dig med ett USB minne på 32 MB. Det står att du bör ha 32 MB ledigt på ditt USB minne.
Jag hade lite otur där... Glöm min fråga är ni snälla!
Redigerat av freol, 14 March 2013 - 08:43.
Postad 14 March 2013 - 20:46
Lite nyfiken bara.
Sen undrar jag hur man gör om man vill köra med en extra kanal och om det är någon mening med det... hmmm.
Gillar tanken med fler högtalare, både fram och bak.
Postad 14 March 2013 - 21:14
Har ni kört med pre out? Någon särskilt steg ni rekommenderar om man vill ge extra krut till frontarna och tycker ni att det är värt med extra krut då.
Lite nyfiken bara.
Sen undrar jag hur man gör om man vill köra med en extra kanal och om det är någon mening med det... hmmm.
Gillar tanken med fler högtalare, både fram och bak.
Jag kör med preout på samtliga 9.1 och är nöjd med detta. Har iofs inte använt slutstegen i onkyon överhuvudtaget.
Se även min gästbok för bilder och info ;-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Onkyo TX-NR818 7:2
20 bilder
209 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?