Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sunfire, Velodyne, Earthquake, SVS, REL, Kreisel m.m. (Diskussionstråd)

674 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 12 October 2012 - 15:28

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Exakt vad baserar du detta påståendet på?
Nej, en DD18+ skulle få så sjukt mkt spö av de alternativen som jag gav att det inte vore kul. Det är ganska basic kunskap.

Personer med höga krav?

Tester utförda på subben ifråga, där den på papper bevisar sin klart höga prestanda, jämförelsevis mot dom absolut bästa subbarna så är den själv en utav dom.

Så varför ifrågasätter du det?

Men nu tjatar vi inte mer om det?, här ska poppas Kreisel subb :)

Postad 12 October 2012 - 21:37

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Erat intresse här i tråden var ju inte direkt stort, detta ser jag dock som stolthet mer än att "inte vara intresserad utav nya Kreisel subben".

Vi har iaf lyssnat ett par timmar totalt, och jag är på allvar imponerad! av denna subb, den presterar ngt så fruktansvärt bra gentemot i butiken i Frölunda, hemma i mitt vardags/media rum.

Musik och film har fungerat utan problem, att få den samspelt/integrera var en barnlek.

Nu blir det fortsatt fest här inatt, men jag har två dagar kvar med subben ifråga, och jag kommer fylla på här i tråden om upplevelser, även fast ni inte alls är intresserade :) för det är den värd.

Postad 12 October 2012 - 21:46

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Brallsson & Bakerman läste fort som fasiken och stack lika fort.

Postad 13 October 2012 - 00:58

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
jag själv är imponerad sen många år av hur 8st 6,5" presterar så jag är knappast den som tänker slakta din upplevelse
men mer input om subben i fråga är önskvärt....även mer info om övrig kringutr....

Redigerat av robert293, 13 October 2012 - 01:01.

Postad 13 October 2012 - 08:06

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Kul att du är glad över din upplevelse med subwoofern.

Postad 13 October 2012 - 08:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Erat intresse här i tråden var ju inte direkt stort, detta ser jag dock som stolthet mer än att "inte vara intresserad utav nya Kreisel subben".

Vi har iaf lyssnat ett par timmar totalt, och jag är på allvar imponerad! av denna subb, den presterar ngt så fruktansvärt bra gentemot i butiken i Frölunda, hemma i mitt vardags/media rum.

Musik och film har fungerat utan problem, att få den samspelt/integrera var en barnlek.

Nu blir det fortsatt fest här inatt, men jag har två dagar kvar med subben ifråga, och jag kommer fylla på här i tråden om upplevelser, även fast ni inte alls är intresserade :) för det är den värd.

Klart det är intressant med intryck, men det är nog det fetade som gör att dom antagligen suckar åt dig.

Postad 13 October 2012 - 08:45

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 2
EtageMedia: Vad finns det att svara på? Ska jag kommentera en subjektivt utsaga? Den går ju bara att glädjas åt nät du verkar glad åt den. Att sitta och jämföra upplevelser ger ju inte ett smack.

Postad 13 October 2012 - 09:00

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Gomorgon :)

Nja jag menade väl mer så attt just denna subben är ju rätt intressant, det är Ken Kreisels senaste bygge, efter att han lämnat MK.

Det finns ett antal frågor och trådar om subben ifråga, men väldigt få som lyssnat på den, så jag tänkte helt enkelt att intresset utav denna subbs prestanda skulle visa sig mer.

För mig personligen så är det en av dom absolut mest intressanta subbarna där ute på marknaden just nu.

Men alla är vi ju intresserade utav olika saker såklart ;)

Jaja nu blir det frukost, sen en heldag med ljud/tuning :wub:

Klart det är intressant med intryck, men det är nog det fetade som gör att dom antagligen suckar åt dig.

Hehe dock har jag en poäng där eller hur Niklas...

Postad 13 October 2012 - 09:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vad som än händer så lär ju kreisel spela hästvägar bätte än sunfire, så vi får tänka på det när etage kommer fram.till att basen hemma nu är fin och båter rent ;)

Postad 13 October 2012 - 09:28

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Då jag själv sålt dom största delarna ur min senaste anläggning så använder jag mig utav mitt budget system från Tangent, närmare bestämt ett par E5, E24 och E4. (drivs av en lånad Onkyo 5009, och en HK AVR 165 oxå denna är inlånad)

Även dessa billiga högtalare låter oförskämt bra i mitt rum (jag har dom på övervåningen annars) och man får funderingar på om det är värt att lägga så mkt pengar som man faktiskt gör emellanåt :rolleyes: ... jo det är det, men skillnaderna är små per betald krona.

Högtalarna delas samtliga vid 80hz, och här kommer det trevligaste, Kreisel subben tar över otroligt fint ifrån högtalarnas delningspunkt, den får högtalarna att visa sitt bästa och det blir svårt att urskilja att det faktiskt är ett budget högtalarsystem och en "high-end" subb som det lyssnas på.

Det låter oerhört balanserat, och högtalarna spelar stort och med god kontroll (speciellt med Onkyo 5009) dom klarar även av att spela högt, långt mkt högre än vad man tror, dvs jag har inte fått dom till bristningsgränsen än, för det har lixom inte behövts att höjja mer.
Kan nog vara så iofs att dessa högtalarna verkligen trivs i detta rummet? för jag har hört dom låta betydligt sämre i ett par butiker.

Subben spelar från ca 84hz och neråt, den spelar TIGHT, hårt, och torrt, och den får fram kraftiga fysiska svängningar i hela huset, kopplingen till rummet som sådant är äckligt bra, och allt bara funkar, integreras väldigt bra i musik som Infected, Dire Straits, Bruce, osv.

Och till film (kollade ett par sekvenser Avatar igår bl a) så levererar den bergfast och snustorr bas med ett jefla tryck, dock tror jag inte att den spelar mkt djupare än ca 20hz.

Och den är faktiskt rätt ståtlig, i butik kändes den mindre, men väl här hemma i mitt vardagsrum så känns den rejäl och finnishen är hög.

Kvalitetskänslan är mkt bra.

Postad 13 October 2012 - 09:50

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Jämfört mot min förra Vento 850R spelar den med mer attack i ljudet, den klipper lixom till hårdare, en mer aggressiv framtoning.

Och den trivs med att vara delad förhållandevis högt.

Vad som än händer så lär ju kreisel spela hästvägar bätte än sunfire, så vi får tänka på det när etage kommer fram.till att basen hemma nu är fin och båter rent ;)

:)

Det vet vi inte än, tanken är ju att låna hem ett par intressanta subbar till och jämföra här hos mig i samma rum.

Sunfire EQ 12" är absolut inte utesluten än iaf...

Postad 13 October 2012 - 09:54

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ngn utav er som har lyft upp en Sunfire EQ12" ifrån golvet å rakt upp ngn gång? vill du bli chockad så testa ;)

Postad 13 October 2012 - 10:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ngn utav er som har lyft upp en Sunfire EQ12" ifrån golvet å rakt upp ngn gång? vill du bli chockad så testa ;)

Såhär alltså, känns lite omständigt att lyfta sina subbar på det sättet...
http://youtu.be/qrvO02euc1I

Postad 13 October 2012 - 10:12

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
:D :lol:

(Klent folk får faktiskt helt enkelt inte upp den)

Redigerat av EtageMedia, 13 October 2012 - 10:13.

Postad 13 October 2012 - 10:25

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Tillägg angående Tangent:

Visst presterar dom grymt bra för sitt pris, men efter lite mer kritisk lyssning nu på mina referensskivor och utan öl, så uppfattar man även dess brister.

Upplösningen lackar och vid väldigt höga nivåer så komprimerar dom mer, och övre mellanregistret har inte den rymd/stage jag uppskattar, som en mer påkostad historia har.

Men för priset och tillsammans med DXD-12012 så presterar dom väldigt bra.

Postad 13 October 2012 - 11:57

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Nu Kingdom of Heaven på reference volym! :)

Postad 13 October 2012 - 12:17

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Och nu: Mr Magnus - Beat Machine så starkt som denon AVR3808a kan styra ut pre-out-utgångarna (+18).

Suck... :huh:

Postad 13 October 2012 - 12:20

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Och nu: Mr Magnus - Beat Machine så starkt som denon AVR3808a kan styra ut pre-out-utgångarna (+18).

http://people.dsv.su.se/~maan2158/Album%204/Mr%20Magnuz%20-%204%2005%20Beat%20Machine.mp3

Suck... :huh:

Moget inlägg.

Postad 13 October 2012 - 12:23

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Glad att du reagerade:

Nu Kingdom of Heaven på reference volym! :)

Kan du dra några paralleller mellan mitt mogna inlägg och det ovan citerade?

Postad 13 October 2012 - 12:37

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ja okejrå..

Jag håller på och testar en specifik subwoofer, en Kreisel DXD-12012, jag matar den med olika musik och filmspår, för att på ett enkelt sätt kolla vad den går för, detta skriver jag om i min/denna subwoofer-tråd för dom som är intreserade.

Och nu senast så förklarade jag vilken film jag skulle kolla på och att jag bestämt mig för att köra på referensvolym.

Thats it.

Men ditt patetiska inlägg förstår jag ingenting utav, du kanske vill förklara lite mer ingående?.

Postad 13 October 2012 - 12:44

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Kan jag göra:

Ditt inlägg framstår nog som lika patetiskt som du tycker att mitt gjorde. Sen förstår jag inte varför du ska pressa två stackars tolvtummare med referensnivå. Har de något inbyggt högpassfilter som skydd?

Postad 13 October 2012 - 12:51

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Kan jag göra:

Ditt inlägg framstår nog som lika patetiskt som du tycker att mitt gjorde. Sen förstår jag inte varför du ska pressa två stackars tolvtummare med referensnivå. Har de något inbyggt högpassfilter som skydd?

"Nog lika patetiskt"..... haha i en tråd som är startad av mig och där jag förmedlar upplevelser angående en specifik subwoofer, vilket är trådens innebörd, nedu! B)

Det är absolut inte synd om dessa två tolvtummare, varför tycker du det?

Dom klarar av att spela referensvolym utan några som helst problem, riktigt bra subb denna faktiskt.

B)

Kör just nu subben i bypass-läge, helt klockrent!

Hur många tolvor har du då? och är det synd om dom?

Postad 13 October 2012 - 12:52

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Den är säkert superbra.

Jag tycker synd om två tolvtummare för att de inte kan pumpa tillräckligt mycket luft.

Hur djupt ligger F3?

Postad 13 October 2012 - 12:53

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Den är säkert superbra.

Jag tycker synd om två tolvtummare för att de inte kan pumpa tillräckligt mycket luft.

Hur djupt ligger F3?

Kan inte pumpa tillräckligt mkt luft för......?

Förklara gärna lite mer för mig vad som menas med F3, tack.

Frekvensomfånget är 20hz - 200hz om det är det du undrar.

Sen är dessa subbar byggda enlig principen att du med fördel köper flera utav dom och monterar dom på varandra i den mån du anser att du behöver bas/headroom. dom skruvas då fast i varandra varannan subb upp och ner, subbornas lådor har dessa infästningar inbyggt.

Rätt smidigt.

Redigerat av EtageMedia, 13 October 2012 - 13:02.

Postad 13 October 2012 - 13:03

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 1
Att spela låga frekvenser handlar om att kunna pumpa mycket luft. Så långt tror jag väl att alla är med iaf. För varje oktav nedåt man vill spela måste pumpförmågan fyrdubblas för att kunna bibehålla samma ljudtryck. Så säg att du har två tolvtummare som maxas vid 40Hz. Då måste du ha åtta stycken för att spela 20Hz med samma ljudtryck.

Så om Kreiselbasen vill spela under 20Hz så kunde kanske ett högpassfilter som skyddar den från infrasignaler vara på sin plats. Dock så står det på hemsidan att:

Typical in Room Frequency Response:
10 Hz - 200 Hz.

Och för att 10Hz ska kännas/höras måste man spela riktigt djälva starkt. Min egen erfarenhet säger mig att det ska vara ett riktigt litet rum för att två tolvor ska räcka och göra den återgivningen meningsfull.

Det är klart. Alla slutna lådor kan ju spela 10Hz. Men de faller av och frekvenskurvan är alltså inte rak. Du kan ju lätt undersöka när den faller av med hjälp av en tongenerator. T.ex:

http://www.tolvan.co...=/tone/tone.php

Bra hjälpmedel att lyssna efter sina rumsmoder också.

Hur som helst kan den ju lätt visa dig hur djupt basen faktiskt spelar i ditt rum utan att falla av.

Postad 13 October 2012 - 13:05

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
http://www.kreiselsound.com/

Du har väl redan varit inne här och kikat (ja klart du har), men jag länkar ändå.

Postad 13 October 2012 - 13:08

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ja med rumsstöd så presterar den säkert en bit under 20hz, med hyffsad output i ett inte alltför stort rum.

Två st sådana här subbar (4st aktiva 12") presterar säkerligen redigt bra, för att inte tala om 4st.

Som tur är kan man ju köpa en bas i taget....

Postad 13 October 2012 - 13:09

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Tack

Glömde ju att svara på frågan också:

F3 är den punkt där basen fallit av 3dB.

Här är en liten länk med info:

http://www.members.s...iele-small.html

Postad 13 October 2012 - 13:13

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Har du lust att förklara lite mer runt programmet du länkade till?

Tack

Glömde ju att svara på frågan också:

F3 är den punkt där basen fallit av 3dB.

Här är en liten länk med info:

http://www.members.s...iele-small.html

Bra sida, tack.

Postad 13 October 2012 - 13:19

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag brukar använda Tone till att manuellt göra svep fram och tillbaka för att höra resonanser i basområdet. Hittar jag en kan jag låta tonen stå på för att sedan trycka på mute. Då hör jag direkt decaytiden också. Det kan också vara intressant att höra hur en ton förändras när man går omkring i rummet.

Nu har jag ingen praktisk erfarenhet av att köra med audyssy och sånt, men det vore skoj att lyssna på lite tonsvep på ett sådant system. Undrar om de systemen kan ta hänsyn till riktnig på ljudet och inteferenser? Gör de bara en invers på den uppmätta kurvan?

Postad 13 October 2012 - 13:33

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ok det låter ju simpelt men ett bra sätt att ta reda på dessa problem.

Jag har haft dubbla subbar i två olika omgångar och kört med adyssey XT32 osv, men tycker som regel inte att deras auto-mätningar blir bra, i mitt nuvarande boende så har jag inte ens testat att köra en XT32 kalibrering.

Men man kan ju köpa en Pro-kit oxå, men har inte läst på om allt där än, ville_vonka vet mer om det.

Postad 13 October 2012 - 13:43

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Jag och Vonka har diskuterat en del om audyssey tidigare. För mig framstår det som en sorts nödmetod att ta till när man inte har möjlighet eller kunskap att rätta till rumsproblemen akustiskt.

Postad 13 October 2012 - 14:18

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Nu kunde jag inte låta bli att skriva..
MYCKET märklig tråd där en kille förklarar för alla andra hur bra baslådor är, och hur dåliga andra är.
En kille som slår sej för bröstet och idiotförklarar alla andra.
Samma kille vet inte ens vad F3 är...

Hoppas att ni alla förstår kompetensen vi snackar här...
Den som inte finns...

Postad 13 October 2012 - 14:19

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
All elektronisk rumskorrigering är kompromisser, så ja det är sådant man får ta till om man inte vill/kan/får bygga om sitt rum för att få till akustiska problem.

Postad 13 October 2012 - 15:37

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1

MYCKET märklig tråd där en kille förklarar för alla andra hur bra baslådor är, och hur dåliga andra är.

Den som inte finns...

Jag vet inte vad du tror.

Men förstår du inte att folk som inte är pålästa rent teoretiskt om bas, kan skönja bra mot dålig bas osv ändå?

En bas låter väl för**** inte bättre bara för att han som lyssnar på den vet vad F3 betyder!!!

När jag beskriver olika subbar, och när jag hävdar att den ena låter bättre än den andra, så har det ju ingenting! att göra med teoretiska ljud-terms förkortningar.

Jag LYSSNAR och använder mina egna instrument, och det säger väl allt.

Redigerat av EtageMedia, 13 October 2012 - 15:41.

Postad 13 October 2012 - 15:44

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Eller skulle tex Kreisel subben låta sämre om jag visste hur man förkortar ordet dynamisk kontrast på Tyska?

Hahaha skrattretande påhopp från dig :lol:

Postad 13 October 2012 - 15:50

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 1

Den som inte finns...

Kul att du är inne och läser hela tiden iaf :)

Och du påstår att jag idiotförklarar andra? va!?

Säger coolingen som tom vet vad f3 är...

Postad 13 October 2012 - 15:58

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Vad är f3 på kreiseln i ditt rum Etage?

Postad 13 October 2012 - 16:02

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Vad är f3 på kreiseln i ditt rum Etage?

Har du inte läst inläggen du själv har skrivit Komorok?

Postad 13 October 2012 - 16:05

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Har du inte läst inläggen du själv har skrivit Komorok?

Jo, hur så? Har du inte kollat det ännu?

Postad 13 October 2012 - 16:07

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Ne, jag vet inte hur jag går tillväga, men om det är lätt gjort så förklara, så gör jag det.

Postad 13 October 2012 - 16:14

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Tja, yxmetoden är ju att använda tonprogrammet och lyssna hur djupt det går att spela med bibehållen nivå ( utan att röra volymkontrollen såklart). Börja vid t.ex 50Hz och gå nedåt. Du lär höra en rumsresonans kring 35-40Hz också. Under det kanske det är rakt en bit innan du kommer höra att ljudet blir svagare.

Typ så. Den seriösa metoden kräver ju mätutrustning.

Postad 13 October 2012 - 16:20

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Tja, yxmetoden är ju att använda tonprogrammet och lyssna hur djupt det går att spela med bibehållen nivå ( utan att röra volymkontrollen såklart). Börja vid t.ex 50Hz och gå nedåt. Du lär höra en rumsresonans kring 35-40Hz också. Under det kanske det är rakt en bit innan du kommer höra att ljudet blir svagare.

Typ så. Den seriösa metoden kräver ju mätutrustning.

Ja det var det jag trodde, och det är inget jag har här hemma, är lixom inte så intressant just nu, eftersom systemet håller på att köpas, det kommer ta tid innan systemet är komplett, men när det är det så ska det bli utmätt, och korrigeras på en hyffsad nivå (är ju som sagt ingen mancave)

Kör ju med ett par budget högtalare nu och bara leker lite med subben ifråga, den låter riktigt bra och det räcker för mig just nu.
Mer subbar ska testas innan det blir val och köp.

Postad 13 October 2012 - 16:23

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Har du inte ens en dator du kan spela ljud ifrån?

Postad 13 October 2012 - 16:28

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Kan meddela att subben klarar av att spela extremt starkt, elementet/elementen hålls i ett bra grepp av Claridy steget.

Så som den uppfattas och presterar i mitt rum gentemot hos HBB i Frölunda är en stor skillnad till det positiva hemma hos mig.

Har du inte ens en dator du kan spela ljud ifrån?

Jo absolut, en sprillans ASUS Ultrabook med Ivy-Bridge plattform, älskar den :)

Matar Onkyo 5009:an med HDMI rakt in i 32 bits daccarna, låter ju inte direkt dåligt, saknar dock riktiga högtalare nu :)

Postad 13 October 2012 - 16:30

Unregistered757ca215
  • Unregistered757ca215
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Installera Tone på den då och undersök av hjärtans lust. Jag tror du kan lära dig något på kuppen. Och inte lär du dö av det heller.

Postad 13 October 2012 - 16:34

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0

Installera Tone på den då och undersök av hjärtans lust. Jag tror du kan lära dig något på kuppen. Och inte lär du dö av det heller.

Ja jag ska kika på detta, helt klart intressant och säkert lärorikt.

Får se efter Lördagsmiddagen...

Postad 13 October 2012 - 16:51

EtageMedia
  • EtageMedia
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
Behöver köpa mig en ljudtrycksmätare...

Postad 13 October 2012 - 21:19

doglas2009
  • doglas2009
  • Forumräv

• 763 inlägg
  • 0

Är inte sunfiren ganska lätt? 24kg... :huh: Jag har inga problem att vandra omkring med mina ~35kg (st) subbar ^_^

Postad 13 October 2012 - 21:21

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Hehe dock har jag en poäng där eller hur Niklas...

Vad är den poängen isåfall? :)

Jag kan ju enbart svara för mig själv på frågan om varför det inte varit mycket intresse kring dina tester. Du verkar ju till och med ha efterfrågat mig. :)

Jag är helt enkelt inte särskilt intresserad utav dina subjektiva åsikter och har inte så mycket att tillägga om dom. Vidare så verkar det ju som så att vi tycker helt olika om väldigt många saker och har helt olika krav. Att du dessutom kommer med spydiga kommentarer och personangrepp när du inte kan svara på sakfrågor eller när du har målat in dig i ett hörn gör att åtminstone jag inte har särskilt stor lust att diskutera vidare. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.