Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Filmer & Serier på Netflix

3590 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 August 2013 - 23:54

Wowbagger IP
  • Wowbagger IP
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Körde på Apple tv inställt med engelsk text, start filmen på Brazil sen bytte jag till Mexico och då blev jag av med texten.

Postad 17 August 2013 - 12:24

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Jag hittade ett sätt på PC att bli av med subs på Netflix Brazil/Mexico.
Jag sätter igång filmen och väljer ljud spanska och inga subs, sedan väljer jag engelskt ljud och medan det laddas byter jag snabbt till ljud spanska och då får jag engelskt ljud utan subs. Det står visserligen ljud spanska utan subs men det blir det inte.

Postad 17 August 2013 - 13:08

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Hell On Wheels säsong 1 och 2 ( Netflix US)) grym serier rekommenderas varmt.

Postad 17 August 2013 - 17:39

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Säsong 1 av Revolution har dykit upp hos amerikanska Netflix

Postad 18 August 2013 - 13:01

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Hell On Wheels säsong 1 och 2 ( Netflix US)) grym serier rekommenderas varmt.

säsong 1 finns också på svenska netflix

Postad 18 August 2013 - 15:25

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

säsong 1 finns också på svenska netflix

Vad som finns på svenska Netflix har jag ingen koll på, det får man göra själv.

Postad 19 August 2013 - 12:07

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0
Tiittade färdigt på säsong 3 av The Killing igår, klart bättre än jag trodde den skulle vara. Mycket möjligt vi får se en säsong 4 här också.

Sen började jag kolla på Homeland säsong 1 som finns på svenska Netflix, riktigt spännande första avsnitt.

Postad 19 August 2013 - 23:15

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
För er som inte tycker att det räcker med ett avsnitt i veckan av Top of the Lake kan se hela första säsongen på Netflix USA.

Postad 20 August 2013 - 07:00

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Orange is the new black, har ett avsnitt kvar - nån som vet när säsong två börjar sändas? IMDB säger 2014. Bra serie!

Postad 20 August 2013 - 08:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Orange is the new black, har ett avsnitt kvar - nån som vet när säsong två börjar sändas? IMDB säger 2014. Bra serie!

De började att spela in säsong 2 för ett par veckor sedan så den bör komma under våren-2014.

För er som inte tycker att det räcker med ett avsnitt i veckan av Top of the Lake kan se hela första säsongen på Netflix USA.

"Ett avsnitt i vecka"? Vardå? Den serien finns inte alls på SE.

Postad 20 August 2013 - 08:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Jag har också bara kunnat hitta release för andra säsongen 2014. Netflix anger inget annat och ingen annan heller.
Andra säsongen började spelas in för några veckor sedan och det är rimligt att anta att man behöver ha hösten 2013 på sig för inspelning och postprod.
Edit: Såg att agpath svarade samtidigt. Vi motsäger i alla fall inte varandra.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 20 August 2013 - 08:06.

Postad 20 August 2013 - 08:46

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Den startade på SVT1 igår så han menar nog ett avsnitt i veckan på SVT/SVT Play. Skulle jag tro,

Postad 20 August 2013 - 09:19

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Den startade på SVT1 igår så han menar nog ett avsnitt i veckan på SVT/SVT Play. Skulle jag tro,

Ja och då kan vi konstatera att det är SVT som har rättigheterna och den lär inte dyka upp på Netflix SE på ett bra tag. Det är det största problemet med Netflix. Så länge som någon svensk kanal har visningsrättigheter så får de inte serierna. Därav saknas senare säsonger av en del serier som tex fortfarande repriseras på kanaler som TV3/TV6. Jag har svårt att förstå att rättigheter säljs till endast en kanal. Producenterna borde väl vinna på att deras serier visas på flera olika kanaler/tjänster?

Postad 20 August 2013 - 09:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Ja och då kan vi konstatera att det är SVT som har rättigheterna och den lär inte dyka upp på Netflix SE på ett bra tag. Det är det största problemet med Netflix. Så länge som någon svensk kanal har visningsrättigheter så får de inte serierna. Därav saknas senare säsonger av en del serier som tex fortfarande repriseras på kanaler som TV3/TV6. Jag har svårt att förstå att rättigheter säljs till endast en kanal. Producenterna borde väl vinna på att deras serier visas på flera olika kanaler/tjänster?

men TV-bolagen förlorar intäkter, reklambolagen. Då betalar de mindre för att få visa.

Det ska dock bli intressant att se i framtiden hur olika visningsfönstren blir, det kan mycket väl förändras. Lite nyfiken är jag exempelvis på om inte House of Cards eller, för den delen, Orange is The New Black dyker upp på någon TV-kanal eller om de bara kommer gå till DVD/BD.

Rättigheter för den delen. The Hobbit talades det om för en tid sedan är, att den finns på Netflix UK. I Sverige kan jag meddela att C More play visar den till början av juni nästa år, torde vara exklusivt under den tiden.

Postad 20 August 2013 - 10:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

men TV-bolagen förlorar intäkter, reklambolagen. Då betalar de mindre för att få visa.

Det ska dock bli intressant att se i framtiden hur olika visningsfönstren blir, det kan mycket väl förändras. Lite nyfiken är jag exempelvis på om inte House of Cards eller, för den delen, Orange is The New Black dyker upp på någon TV-kanal eller om de bara kommer gå till DVD/BD.
Rättigheter för den delen. The Hobbit talades det om för en tid sedan är, att den finns på Netflix UK. I Sverige kan jag meddela att C More play visar den till början av juni nästa år, torde vara exklusivt under den tiden.

Som läget är nu med rättigheter och visningsfönster hit och dit lär nog för många det självklara visningsfönstret innebära fortsatta seglatser i sjörövarnas bukt.
Man kan knappast påstå att rättighetsinnehavarna är särskilt kreativa för att motverka laglösa seglatser. Utöver hot om olika typer av bestraffningar förstås.

Postad 20 August 2013 - 14:10

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

De började att spela in säsong 2 för ett par veckor sedan så den bör komma under våren-2014.

Om ni läser ordentligt så skrev jag att Top of the Lake finns på Netflix i USA. Alltså för oss som kan växla mellan Netflix regioner.

Postad 20 August 2013 - 18:17

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
någon som vet vad det finns för brittiska filmer på netflix sverige. varje gång jag sätter på en film som råkar va från england så tycker jag nästan alltid dom är bra.
jag menar INTE komedier nu för det är tråkigt.
såg nyss The veteran som var väldigt bra samt In bruges som är en av mina favoritfilmer.

finns det fler? :)

Postad 21 August 2013 - 07:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

någon som vet vad det finns för brittiska filmer på netflix sverige. varje gång jag sätter på en film som råkar va från england så tycker jag nästan alltid dom är bra.
jag menar INTE komedier nu för det är tråkigt.
såg nyss The veteran som var väldigt bra samt In bruges som är en av mina favoritfilmer.

finns det fler? :)

Filmer alltså? Brittiska TV-serier har en egen kategori så dessa är lätta att hitta via web-gränssnittet.
http://movies.netfli...d=83&agid=52117

Om ni läser ordentligt så skrev jag att Top of the Lake finns på Netflix i USA. Alltså för oss som kan växla mellan Netflix regioner.

Nja, jag menade att du verkade syfta på att man fick se ett avsnitt i taget i Sverige. Men då denna serie bara går på SVT och detta inte framgick så blev det lite otydligt.

Postad 21 August 2013 - 08:32

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
.

Redigerat av kave, 21 August 2013 - 08:35.

Postad 21 August 2013 - 09:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Filmer alltså? Brittiska TV-serier har en egen kategori så dessa är lätta att hitta via web-gränssnittet.
http://movies.netfli...d=83&agid=52117

Nja, jag menade att du verkade syfta på att man fick se ett avsnitt i taget i Sverige. Men då denna serie bara går på SVT och detta inte framgick så blev det lite otydligt.

Ja jag skrev ju filmer.

Redigerat av andreassofus, 21 August 2013 - 09:53.

Postad 21 August 2013 - 10:16

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ja jag skrev ju filmer.

Det jag var det jag var rädd för. Det är endast brittiska tv-serier som är taggade. Filmer får man söka efter via titel eller skådespelare.

Postad 21 August 2013 - 13:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Det jag var det jag var rädd för. Det är endast brittiska tv-serier som är taggade. Filmer får man söka efter via titel eller skådespelare.

ok tydligen framgick det inte vad jag ville så jag tar om det.

Någon som har tips på bra engelska filmer?

Postad 21 August 2013 - 15:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

ok tydligen framgick det inte vad jag ville så jag tar om det.

Någon som har tips på bra engelska filmer?

Bronson, Damned United, Fish Tank, Harry Brown, The Bank Job, Doomsday, Fifty Dead Man Walking, Hunger, Shame. Där har du några.

Postad 21 August 2013 - 15:46

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Bronson, Damned United, Fish Tank, Harry Brown, The Bank Job, Doomsday, Fifty Dead Man Walking, Hunger, Shame. Där har du några.

Tack så mycket, har inte sett någon av dom tror jag så det var ju bra :)

Postad 23 August 2013 - 20:44

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
håller på att kolla på orange is the new black nu. har sett 9 avsnitt. En hyfsad serie med en del humor i. Dock så tycker jag att den kan vara lite långtråkig ibland. Händer inte så mycket som gör att man fastnar riktigt.

nån som har tips på en serie där man verkligen fastnar? helst inte komedi.

Postad 23 August 2013 - 22:50

limpet
  • limpet
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

En annan engelsk höjdare är Dead Man's Shoes. Finns på Netflix Sverige.

Postad 23 August 2013 - 23:00

limpet
  • limpet
  • Användare

• 108 inlägg
  • 1

håller på att kolla på orange is the new black nu. har sett 9 avsnitt. En hyfsad serie med en del humor i. Dock så tycker jag att den kan vara lite långtråkig ibland. Händer inte så mycket som gör att man fastnar riktigt.

nån som har tips på en serie där man verkligen fastnar? helst inte komedi.

Om du inte har sett den, kolla in Dollhouse av Joss Whedon. En ganska komprimerad serie på två säsonger med vardera 13 avsnitt så det händer saker hela tiden. I början är serien ganska episodisk där man bara får se glimtar av den underliggande, större intrigen, men den tar sig rejält i avsnitt 6 "Man on the Street". Serien har ett riktigt slut, dvs blev inte allt för brutalt nedlagd. Det hela är scifi som handlar om hur man har lyckats ta fram teknik för att programmera människor med falska minnen och personligheter och vad det i förlängningen leder till.

Postad 24 August 2013 - 12:21

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Ser på min ps3 att många filmer försvinner efter 26aug från netflix sv,tex nya Batman? Nån som vet vad d handlar om?

Postad 24 August 2013 - 13:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

• 1877 inlägg
  • 0

Ser på min ps3 att många filmer försvinner efter 26aug från netflix sv,tex nya Batman? Nån som vet vad d handlar om?

Det beror på att Warner Bros. har sagt upp avtalet med Netflix för att istället satsa på en egen tjänst kallad Warner Archive Instant Service:
http://instant.warnerarchive.com/
Även material från MGM, Universal och Viacom har försvunnit från Netflix.
Eftersom rättigheterna ser olika ut för olika marknader kan vissa filmer ligga kvar i Sverige trots att de tagits bort på Netflix i USA.

Postad 24 August 2013 - 16:24

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Det beror på att Warner Bros. har sagt upp avtalet med Netflix för att istället satsa på en egen tjänst kallad Warner Archive Instant Service:
http://instant.warnerarchive.com/
Även material från MGM, Universal och Viacom har försvunnit från Netflix.
Eftersom rättigheterna ser olika ut för olika marknader kan vissa filmer ligga kvar i Sverige trots att de tagits bort på Netflix i USA.

Warner har bara sagt upp avtalat med amerikanska netflix.

Detta påverkar dock inte svenska Netflix-tjänsten då den inte har samma distributörer som den amerikanska versionen.

http://www.idg.se/2.1085/1.505707/1794-titlar-borta-fran-amerikanska-netflix

Det är snarare så att vi i Sverige får Warner-titlar fortare då Netflix har ett exklusivt avtal här.

Given Time Warner's plans to roll out the HBO Go online video service in the region, it is significant that Netflix's Scandinavian service will offer Warner films in the earliest window, a first for the company.

http://www.hollywoodreporter.com/news/netflix-scandinavia-studios-spotify-warner-bros-379211

Nya filmer har oftast ett kortare fönster på streamingtjänster och filmkanaler, typ sex månader. Eftersom det oftast är dyrt att ha dessa filmer köper bolagen dem sedan på nytt i ett billigare paket. Ibland sker det på en gång. Jag har varit med om att en film skall försvinna från amerikanska netflix och sedan dyka upp ett par dagar senare igen,

Postad 25 August 2013 - 09:39

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Dredd har dykt upp på amerikanska netflix

Postad 25 August 2013 - 11:57

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Har börjat se The Fall med Gillian Anderson på amerikanska Netflix, riktigt bra deckare som utspelar sig i Belfast.

Redigerat av Arcane, 25 August 2013 - 11:57.

Postad 25 August 2013 - 13:10

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Fel

Redigerat av madison6, 25 August 2013 - 13:12.

Postad 25 August 2013 - 15:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

du har fel. kollade precis netflix på datorn och där går det att sortera ut allt från storbritanien. gött :)

Postad 25 August 2013 - 15:37

madison6
  • madison6
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0

du har fel. kollade precis netflix på datorn och där går det att sortera ut allt från storbritanien. gött :)

Hur gör du då?
Jag hittar inget sätt att filtrera ut brittisk film.

Postad 25 August 2013 - 15:44

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
På datorn:
Genrer ---> Världen runt
Undergenrer ---> Storbritannien

Edit: Felstavning

Redigerat av SC-Zap, 25 August 2013 - 15:45.

Postad 25 August 2013 - 17:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
vet inte hur du hittar dit utan jag gick in på en engelsk film så är det ju massa "taggar" under, tex action och liknande, där fanns även "brittiska filmer" eller vad det nu stod, tryckte bara på den så dök det upp massor. :)

Postad 26 August 2013 - 09:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

vet inte hur du hittar dit utan jag gick in på en engelsk film så är det ju massa "taggar" under, tex action och liknande, där fanns även "brittiska filmer" eller vad det nu stod, tryckte bara på den så dök det upp massor. :)

Nice. Man kommer till exakt samma sida om man klickar på taggen "Brittiska filmer". :)

Postad 26 August 2013 - 11:02

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Om du inte har sett den, kolla in Dollhouse av Joss Whedon. En ganska komprimerad serie på två säsonger med vardera 13 avsnitt så det händer saker hela tiden. I början är serien ganska episodisk där man bara får se glimtar av den underliggande, större intrigen, men den tar sig rejält i avsnitt 6 "Man on the Street". Serien har ett riktigt slut, dvs blev inte allt för brutalt nedlagd. Det hela är scifi som handlar om hur man har lyckats ta fram teknik för att programmera människor med falska minnen och personligheter och vad det i förlängningen leder till.

Kan bara hålla med, Dollhouse gjorde att jag fick upp ögonen för annat som Joss Whedon gjort som tex: Firefly och Cabin in the woods.

Annars är Justified en serie man inte kan rekommendera nog många ggr.

Postad 26 August 2013 - 11:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Haven finns på svenska Netflix, lätt övernaturlig serie av Steven King

Postad 27 August 2013 - 11:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ser på Terra nova nu. Jag gillar den än så länge. Gillar den typ av serier/filmer , typ lost, jericho, the walking dead och i am legend., och liknande där något har hänt i världen och dom ska försöka överleva , eller där dom är fast på en öde ö och måste överleva .

heter den genren nåt speciellt? Tar gärna emot tips med samma stil både filmer och serier :)

Postad 27 August 2013 - 12:35

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

heter den genren nåt speciellt? Tar gärna emot tips med samma stil både filmer och serier :)

Typ efter apokalypsen, "post apocalyptic". Här har du en hel del från Wikipedia:
http://en.wikipedia....levision_series

edit:
och här har du filmer i samma genre:
http://en.wikipedia....eries)#mw-pages

Redigerat av distortion2, 27 August 2013 - 12:36.

Postad 27 August 2013 - 12:57

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

ser på Terra nova nu. Jag gillar den än så länge. Gillar den typ av serier/filmer , typ lost, jericho, the walking dead och i am legend., och liknande där något har hänt i världen och dom ska försöka överleva , eller där dom är fast på en öde ö och måste överleva .

Jag gillade Outcasts, synd att den lades ner så fort.

Postad 27 August 2013 - 14:28

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Tack ska ni ha. Ska kolla upp det :)

Postad 27 August 2013 - 14:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Tack ska ni ha. Ska kolla upp det :)

Kolla kategorin SF och Fantasy, tv på Netflix:
http://movies.netfli...id=83&agid=1372

Postad 27 August 2013 - 14:43

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Survivors

http://movies.netfli...51?locale=en-US

Postad 27 August 2013 - 16:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Tack o tack. Många bra tips nu :)

Postad 27 August 2013 - 19:25

Arcane
  • Arcane
  • Användare

• 216 inlägg
  • 2
Eftersom Moreflicks fungerar lite si och så ibland tänkte jag att det kunde vara på sin plats att lägga upp en lista med lite andra sidor jag använder för att följa med i de olika regionerna.

Skandinavien: http://www.flixfilm.dk
Kanada: http://can.whatsnewonnetflix.com
USA: http://instantwatcher.com eller http://www.flixfilm.us eller http://us.whatsnewonnetflix.com
UK: http://uk.istreamguide.com

Finns säkert andra men det är dem jag använder.

Postad 27 August 2013 - 20:36

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

Eftersom Moreflicks fungerar lite si och så ibland tänkte jag att det kunde vara på sin plats att lägga upp en lista med lite andra sidor jag använder för att följa med i de olika regionerna.

Bra länkar! Tack för dessa ;)

Postad 31 August 2013 - 12:08

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Tittar just nu på serien Once Upon a Time på Netflix US. Undrade verkligen hur de skulle få det lite märkliga konceptet att fungera, men efter bara att par avsnitt var jag helt fast och den blir bara bättre. Den mest originella och underfundiga serie som jag har sett på länge. Castingen är suverän, men bäst av alla är Robert Carlyle. Säsong två lades helt nyligen till. Rekommenderas varmt!

http://www.imdb.com/...3230/?ref_=sr_1

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.