Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 February 2013 - 00:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ännu jobbigare, dyrare och mer riskabelt. Då knackar jag hellre in tecknen :)

Postad 24 February 2013 - 03:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Samma här. Men det är ändå 300 spänn man hade kunnat köpa ett halvt spel för. ;)

Postad 24 February 2013 - 12:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Samma här. Men det är ändå 300 spänn man hade kunnat köpa ett halvt spel för. ;)

Dra ner på spelpriserna så har du tjänat in det, ingen köper väl för 600 spänn numera :)

Postad 24 February 2013 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Project Gotham Racing launchtitel antagligen.

Postad bild

Postad 24 February 2013 - 16:24

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Launch-spel för Xbox 1, ja.

Troligtvis håller de liv i trademarken för att ingen annan ska sno det. De måste enligt lag göra det annars förlorar de det.

Men visst, inget är ju omöjligt. Även om Bizarre Creations stängdes ner för 2 år sen av Activision.

Skulle satsa mer på Forza 5 som launch dock.

Postad 24 February 2013 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men visst, inget är ju omöjligt. Även om Bizarre Creations stängdes ner för 2 år sen av Activision.

De heter Lucid Games nu, f.d. Bizarre-utvecklare och inte lika stora.

Men det verkar finnas en del intressenter/förslag på hur det skulle kunna gå till. MS äger IP:t har jag för mig. Om de klarar av att fortsätta med Halo utan Bungie så ska det inte vara några problem med PGR.

Postad 24 February 2013 - 22:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Fast i Halo fallet skapade de ju 343 industries med ett par nyckelpersoner från Bungie. Från Bizarre har de ingen. Lucid Games verkar hålla på med iOS spel.
Inget som inte säger att de givetvis bara gör iOS för att finansiera ett nytt PGR, men det är inte speciellt troligt.

Som sagt var, tror att Microsoft satsar på Forza som launch för next-gen istället för att väcka upp PGR med en helt ny utvecklare. De kanske gör det senare, men inte som launch-titel.

Postad 24 February 2013 - 23:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fast i Halo fallet skapade de ju 343 industries med ett par nyckelpersoner från Bungie. Från Bizarre har de ingen.

Vadå ingen? Lucid Games är ju Bizarre mini. Det skulle bara vara en helt ny utvecklare till namnet eftersom flera av de anställda har jobbat på PGR.

On 26 February 2011, GameSpot reported that a group of senior members of Bizarre Creations were forming a new independent gaming studio known as Lucid Games. The team are based in Liverpool and are now employing around 40 members of staff. It is believed that Lucid Games will be releasing at least one title in 2013, which is widely rumoured to be a new Project Gotham Racing game. [7] [8]

Lucid Games verkar hålla på med iOS spel.
Inget som inte säger att de givetvis bara gör iOS för att finansiera ett nytt PGR, men det är inte speciellt troligt

De äger ju inte PGR, det gör MS. Om de skulle utveckla det så skulle de så klart bli finansierade av MS, det skulle vara outsourcing. Tänk Epic och Gears of War, fast MS äger IP:t. Eller Smash Bros och Namco. Med tanke på att de bildades 2011 är det inte heller så konstigt att de inte hunnit släppa några konsolspel.

Säger inte att PGR 100 % är ett launchspel eftersom du har rätt i att de måste förnya patentet för att äga det. Så det kan lika gärna bli Forza, mer troligt t o m, men dina argument förstår jag inte. Det låter som att du menar att MS måste göra det själva eller nåt inom first party eller att Lucid inte kan finansieras av andra. Makes no sense.

Postad 25 February 2013 - 01:48

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tror du inte det hade märkts i bokslutet om MS finansierade ett bolag som satsar på iOS och Vita spel? Omsättningen som hade krävts för hantera en next-gen AAA titel hade nog lyst igenom rätt bra.

Dessutom, " makes no sense"? Mitt argument är att jag inte tror att MS finansierar Lucid för att göra nästa PGR medan ditt argument är både att de gör det och inte gör det? Där kan vi prata om no sense.

Postad 25 February 2013 - 03:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Tror du inte det hade märkts i bokslutet om MS finansierade ett bolag som satsar på iOS och Vita spel? Omsättningen som hade krävts för hantera en next-gen AAA titel hade nog lyst igenom rätt bra.

Förstår faktiskt inte, MS finansierar massa AAA-spel som de låter andra utveckla. De gör knappt några spel själva. Hur resonerar du?

Dessutom, " makes no sense"? Mitt argument är att jag inte tror att MS finansierar Lucid för att göra nästa PGR medan ditt argument är både att de gör det och inte gör det? Där kan vi prata om no sense.

Ah, fick tänka ett tag för att fatta hur du menade här. Inledningsvis sa jag att PGR verkar bli en launchtitel, då visste jag inte om att man måste förnya patent ändå. Efter du informerade om detta så är jag givetvis inte lika säker eftersom man inte kan ta patentet som något bevis. Något racingspel bör ju bli en launchtitel men om det är PGR eller Forza är hugget som stucket. Ser man till traditionen och rykten så kanske PGR har ett litet övertag.

Det jag diskuterat därefter är alltså rent hypotetiskt. Där svarar jag bara på dina motargument som jag inte tycker håller.

Bizarre finns inte längre.

Nej, men Lucid består av en del utvecklare från bla Bizarre och Criterion. Ryktet går om att de håller på med nästa PGR. Både Xbox och Xbox 360 lanserades med PGR så det är inte helt otänkbart att även 720 skulle kunna göra det. Bara för att Bizarre inte finns betyder det mao inte att PGR går i graven för alltid. Det är vanligt att spelserier byter utvecklare.

Från Bizarre har de [MS] ingen

Detta är jag fortfarande inte säker på vad du menar med, men det verkar som att du tror att MS måste göra spelet själva? Det kan ju inte ha gått så lång tid sen det fanns exklusiva tredjepartsspel att du glömt av att de existerar?

Ett spel från en major publisher under 2013 av Lucid Games:

Postad bild

Lucid Games verkar hålla på med iOS spel.

De bildades alltså 2011, de har inte hunnit ge ut något konsolspel. De är små så de måste backas upp av större företag. De kommer inte fortsätta ge ut iOS-spel för evigt. Förstår inte varför du tror att det är deras målsättning. De var med på Sonys bild över utvecklare som jobbade på PS4 så uppenbarligen jobbar de med konsoler också.

Inget som inte säger att de givetvis bara gör iOS för att finansiera ett nytt PGR

Som sagt. Lucid äger inte varumärket PGR, så de skulle inte kunna finansiera det om de så ville. De har dessutom inte råd med det själva så små och nystartade som de är. De måste få hjälp utifrån, vilket de också får enligt bilden ovan. Är det detta du tycker är konstigt? Det är rätt vanligt, Bayonetta 2 finansieras av Nintendo. MS finansierade Epic för att göra Gears.

Colonial Marines finansierades av SEGA som äger IP:t, men de gjorde inte spelet själva utan outsourcade det till Gearbox och Timegate. Samma som detta skulle vara.

Mitt argument är att jag inte tror att MS finansierar Lucid för att göra nästa PGR

Det är dock inte ditt argument, det är din ståndpunkt. Det är dina argument jag inte finner särskilt övertygande och jag beskriver varför ovan. Det skulle vara önskvärt om du kan förklara hur du resonerar med vart och ett av dessa och övertyga mig varför de "makes sense".

Redigerat av Zoiler, 25 February 2013 - 03:03.

Postad 25 February 2013 - 14:01

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Skulle int förvåna mig om Forza 5 blir en launchtitle med.

Postad 25 February 2013 - 14:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Nej, det enda som förvånar mig är om de inte skulle ha någon av dessa två till launch.

Edit: 26:e april skulle det kunna bli ett MS-event.

Redigerat av Zoiler, 25 February 2013 - 15:26.

Postad 25 February 2013 - 20:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Äh, lång väntan. GDC är ju i slutet av mars där Sony kommer hålla lite tal om PS4an, kommer MS skippa detta helt med nya boxen ? Annars kan vi nog vänta oss en hel del leaks därifrån...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 February 2013 - 20:18.

Postad 26 February 2013 - 08:44

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Skulle int förvåna mig om Forza 5 blir en launchtitle med.

Det där är faktiskt nånting som skulle kunna få mig att skaffa en NextXBOX720+, om jag kan få ett paket med en bra ratt (Fanatec) som funkar till PC också. Sony har ju sagt att gamla kontroller inte fungerar till PS4, men vad tror ni om ny XBOX:en? Kommer gamla kontroller att fungera?

Postad 26 February 2013 - 12:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Borde inte fungera. De borde vilja sälja nya. Men man vet ju inte, Nintendos fungerar.

Postad 26 February 2013 - 12:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Jag vet inte var jag läste det någonstans. Men har för mig att MS hade kommit på en ny teknik angående den trådlösa överföringen. Men jag är inte helt säker på det :)

Postad 26 February 2013 - 13:23

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0
Inte tror jag MS dumpar Fanatec rattarna. De har ju ingen förmåga att fixa vettiga egna rattar så det är ju lite självmord om de är seriösa med att Forza ska va för alla. I sådana fall fixar de en annan partner.

Vore ju toppen om de över ger sin XID standard och släpper in fler rattar på konsolen. Även om XID har en viss teoretisk fördel över HID standarden när det gäller ffb. Men den nyttjas inte.

Postad 26 February 2013 - 13:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag vet inte var jag läste det någonstans. Men har för mig att MS hade kommit på en ny teknik angående den trådlösa överföringen. Men jag är inte helt säker på det :)

Rykten säger ny vilket är samma som att de nu kommer köra Bluetooth istället för RF.

Postad 26 February 2013 - 13:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Inte tror jag MS dumpar Fanatec rattarna.

Jo, tänkte mer på handkontrollerna.

Postad 26 February 2013 - 15:44

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

"With the next Xbox, you supposedly have to have an internet connection, and the discs are watermarked, whereby once played on one console it won’t play on another. So I think the generation after that will be digital-only.”

http://www.destructo...es-246969.phtml

Always online och inga begagnade spel på konsolen.

Postad 26 February 2013 - 16:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Den som lever får se. Sony verkar svänga en del också.

Tror när alla kort är på borden så kommer båda ha en liknande lösning för skivorna. Detta tror jag är något man har tagit fram i samråde med andra jättar från industrin.

Postad 26 February 2013 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ja fast det är ett rykte än så länge.

Postad 26 February 2013 - 16:12

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Jo fast han verkar ju ha rätt bra insyn i branschen.

Jag tror att MS kommer att implementera ett sånt system i nya Xboxen, frågan är om Sony gör samma sak.
Om de båda kommer att ha ett skydd mot begagnade spel så måste de sänka priserna i deras respektive onlineshop. Ett nytt spel för 699:- är inte riktigt humant!

Själv tycker jag att nuvarande system fungerar bra, online-pass för $10/90SEK på beg.spel för att få tillgång till online delen.

Postad 26 February 2013 - 16:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jo fast han verkar ju ha rätt bra insyn i branschen.

Det stämmer med vad som ryktats tidigare. Problemet är att om Sony inte gör det också så tappar MS enormt på det.

Postad 26 February 2013 - 17:47

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 2
Begagnat känns helt främmande för mig.
Antal begspel jag köpt till 360 kanske en handfull och i princip alla gick att få till samma eller lägre pris på nätbutik.

Skulle ms sälja mindre antal enheter pga begstopp på dom?

Postad 26 February 2013 - 18:35

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10559 inlägg
  • 0

Alltså det där går ju inte... När failboxen går sönder och man reklamerar för en ny då är de spel man kört på den förbrukade? Får hoppas att åtminstone en konsol kommer köra liknande taktik då blir det ju tokenkelt att nöja sig med bara en... Inte en chans att jag litar på att MS kan bygga ihop något som håller.

Postad 26 February 2013 - 18:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Skulle ms sälja mindre antal enheter pga begstopp på dom?

Handlar inte bara om att köpa till reducerat pris, vad som är viktigare är att folk säljer sina spel och därmed kostar det inte mycket att köpa ett spel, vissa tjänar t o m på det. Det är något de flesta tar för givet.

Postad 26 February 2013 - 19:58

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Sticker ut haka lite och säger att det här med begagnatstoppet (eventuellt) är en liknande bubbla som den om bakåtkomp inför 360/ps3 :P

Postad 26 February 2013 - 20:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Fast begagnade spel har väl alla spelbolag gnällt om länge? Känns som det är en återkommande diskussion och en av anledningarna till att alla har varit så "på" när det gäller steam. Personligen tror jag inte att MS kommer att tappa mycket på det. Ja de kommer att tappar användare men tillräckligt många för att det skall spela någon roll? Demografin blir äldre och äldre (och därmed också köpstarkare) och jag tror inte så många äldre användare ramlar ner på Game för att köpa ett spel begagnat.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 26 February 2013 - 20:16.

Postad 26 February 2013 - 20:16

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Jag tror att nästa generation är MS sista i konsolbranschen.
Känns som att de lider av samma hybris och arrogans som Sony led av efter succén med PS2. Plus att de verkar sätta mindre fokus på gaming och lite mer på underhållning och Kinect. Nåt som många gamers inte bryr sig om.

Vi får helt enkelt se den 27e april men jag hoppas att jag har fel. :)

Postad 26 February 2013 - 21:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Radiozovarning...

Postad 26 February 2013 - 21:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Känns som att de lider av samma hybris och arrogans som Sony led av efter succén med PS2. Plus att de verkar sätta mindre fokus på gaming och lite mer på underhållning och Kinect. Nåt som många gamers inte bryr sig om.

Vi får helt enkelt se den 27e april men jag hoppas att jag har fel. :)

Det mest imponerande är att MS har inte sagt ett enda ord om sin nästa maskin men redan nu är det "Hybris och Arrogans" / "De fokuserar inte på gaming" / "Ingen kommer köpa deras maskin för de ska banna alla begagnade spel" osv. NeoGAF sitter folk och hoppas på att de ska banna begagnade spel så de kan köra sina "Dooomzbox".

Trodde folk som önskade all olycka till MS försvann efter 360 men tydligen inte.

Det bästa är nog att en gammal klassiker har fått liv igen: Sonydefenseforce.com

Den har varit nere från 2010 fram tills nu. Antar de gav upp PS3 efter 3-4 år. Där har man redan döpt den till DRM Xbox.

Redigerat av PalmiNio, 26 February 2013 - 21:14.

Postad 26 February 2013 - 21:24

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Nej de har inte sagt ett ord men många av ryktena lär stämma, eller hur?
Precis som de gjorde med PS4.

Nån aktör kommer att försvinna från den här konsolbranschen efter nästa generation och det kommer inte att bli Nintendo.
Och med tanke på hur mycket fokus Sony lagt ner på just gaming så lär det roffa åt sig flera av de 150m gamers som köpte Xbox och PS3.

Jag har väl knappast önskat dem olycka?
Det är som sagt vad jag tror och spekulerar, precis som hur du brukar spekulera hejvilt om diverse försäljningssuccér och annat.

Postad 26 February 2013 - 21:36

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Plus att de verkar sätta mindre fokus på gaming och lite mer på underhållning och Kinect. Nåt som många gamers inte bryr sig om.

Hårklyveri kanske men gamers huserar väl på pc-marknaden?

Oavsett, gamers är inte den köpstarkaste kundkretsen direkt.
Medelålders män och familjer är det däremot.

En mer multi purpose / familjevänlig enhet bryter lättare bördig mark.

Många av dom som köpte ps3 kommer att köpa ps4 och dito med 360/durango
Ev tapp för durango då en del köpte 360 helt sonika för att ps3 inte fanns
Annat potentiellt tapp för durango är om ms, mot all förmodan, skulle tappa tidsexklusiviteten på dlc till cod
Har inte aning hur sony skulle kunna tappa köpare.

Postad 26 February 2013 - 21:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nån aktör kommer att försvinna från den här konsolbranschen efter nästa generation och det kommer inte att bli Nintendo.
Och med tanke på hur mycket fokus Sony lagt ner på just gaming så lär det roffa åt sig flera av de 150m gamers som köpte Xbox och PS3.

Jag har väl knappast önskat dem olycka?
Det är som sagt vad jag tror och spekulerar, precis som hur du brukar spekulera hejvilt om diverse försäljningssuccér och annat.

Vad i deras rykten säger att de inte satsar på Gaming? Det enda rykten säger är att nästa Xbox kommer ha en annan minnesstruktur och en svagare GPU.

Ja man kommer bundla en Kinect. Sony kommer bundla sin kamera.

Om min fråga är: Hur kan nog upplevas arrogant och ha hybris när man inte sagt ett enda ord om sin maskin?

Det imponerande är hur mycket du tycker Sony har lagt ner på gaming på PS4. Jämfört med vad och baserat på vad?

Att du kan slänga allt du gör på Facebook?
Att du kan ladda ner saker i bakgrunden?
Att man visar upp ett nytt IP från Media Molecule som är lika intetsägande som Wii Music?
Att du nu har en partychatt värt namnet?

Har inget mot PS4 men sett till vad de gjorde med PS3 så ser jag ingen hardcore gaming revolution som skulle få alla att börja emigrera.

Visst är alla funktioner välkomna och verkar vara logiska men för mig är det mer att de gjort och och gjort rätt jämför med läxor man lärde sig från PS3. Betänk att många av de funktionerna man presenterade är rena OS funktioner som Microsoft utan problem kan och troligtvis kommer ha med i sin nästa maskin, vara en del funktioner redan fanns som standard på Xbox 360. På spelsidan var det i sin tur bara uppföljare (KZ och InFamous), ett techdemo på UE4 och QD, några tedjeparts spel (som till 100% säkerthet hittar till MS maskin) och några nya IP som defintivt inte var hardcore gaming.

Vad gäller försäljning och generationen efter detta låter jag vara osagt innan Microsoft kort ligger på bordet och viktigast av allt - Vi vet vad fan maskinerna kommer kosta.

Redigerat av PalmiNio, 26 February 2013 - 21:40.

Postad 26 February 2013 - 22:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
En annan imponerande syn från NeoGAF är hur:

8GB RAM = massa extra RAM till massa icke gaming funktioner

Blev

8GB RAM = massa awsome super duper RAM som kommer göra alla spel bättre

Efter en presentation av Sony.

Postad 26 February 2013 - 22:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag sa ju att gnabbet skulle börja igen, det här är bara början tyvärr.

Stämde ryktena med PS4 tycker du? Det var samma rykten där, Sony tog patent på en metod för att förhindra vidaresäljning. Vi vet inte än hur de kommer göra annat än att de senast sa "vi kommer göra det som är rätt för alla". Det är inget som är klart ännu, självklart kan det hända dock.

Känns ju ganska märkligt att prata om arrogans och hybris när inte ett ord yttrats. Vad är det egentligen du baserar det på? Sony var helt galna, MS får slita hårt om de ska komma upp i de citatmängderna. Sony är som ett helt annat företag nu tack och lov.

Hårklyveri kanske men gamers huserar väl på pc-marknaden?

Huh?

På spelsidan var det i sin tur bara uppföljare (KZ och InFamous)

De har många fler spel att utannonsera till launch som de säger. Och Knack var ingen uppföljare - men det kanske inte räknas för att det är färgglatt eller nåt, vad vet jag.

Postad 26 February 2013 - 22:14

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

De har många fler spel att utannonsera till launch som de säger. Och Knack var ingen uppföljare - men det kanske inte räknas för att det är färgglatt eller nåt, vad vet jag.

Skrev nya IPn som inte var hardcore gaming = Knack :)

Sen tror jag själv klart att Sony kommer bomba oss med fler spel som du säger. Men rykten och spekulationer är vad det är fram till den dagen. Var med att belysa att jag inte tycker Sony satsar mer än vad de gjort innan, vilket såklart inte är dåligt.

Gött dock att de skippat "it does everything" snacket.

Redigerat av PalmiNio, 26 February 2013 - 22:14.

Postad 26 February 2013 - 22:32

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Det är ju bara att kolla senaste 2 åren. Kolla E3, det handlar mest om Kinect, streamtjänster och multiplatformsspel som de har nån tidseexklusivt material till. MS har för få bra IPn. Spel är väl ändå vad det handlar om?

Anledningen att många valde Xbox före PS3 var bl.a. för att 3e partsspelen höll en högre kvalité, pga att den var mycket enklare att utveckla till och Xbox Live var mycket mer komplett än PSN
Nu är det på minst lika villkor. De har lyssnat på utvecklarna och gått med på de krav som de ställt, vilket de absolut inte gjorde med PS3.

Med tanke på svårigheten att utveckla till PS3, det "dyra" priset, ett år kortare på marknaden och det dåliga ryktet så lyckades de ändå sälja nästan lika många konsoler som MS.

Men den här gången är det på lika villkor på alla plan, därav min spekulation.

Presentationen de hade nyligen handlade mest om spel, spelutvecklarna och nya funktioner.
Det var inte som med PS3 presentationen då de va väldigt "Vi är bäst, störst och vackrast" och drog upp en massa tekniskatermer utan de va mycket mer ödmjuka nu.

Bara det att ha konsolen måste konstant vara online eller att man måste ha Kinect inkopplad för att ens kunna spela.
Vad får MS att tro det är det köparna vill ha? De är arroganta i sitt tänk.

Som sagt så är det återigen vad jag tror utifrån ryktena, och jag tycker att det är bra att du motargumenterar. Det är ju ingen annan som kommer med vad de tror utifrån de ryktena som finns. :)

Postad 26 February 2013 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Men rykten och spekulationer är vad det är fram till den dagen.

Kommer ju direkt från deras bossar i nyligen genomförda intervjuer så det är ganska 110 %.

Skrev nya IPn som inte var hardcore gaming = Knack :)

Som sagt... vad spelar det för roll att de "inte är hardcore". Är Ratchet hardcore? Viva Pinata? Vad spelar det för roll? Spel som spel.

Postad 26 February 2013 - 22:44

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Bara för att de tar patent på nåt så innebär det inte per automatik att det blir verklighet.
Tyckte faktiskt att många av PS4 ryktena stämde ganska bra. Share, handkontrollen, typ av minne och typ av CPU.

Postad 26 February 2013 - 22:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Med tanke på svårigheten att utveckla till PS3, det "dyra" priset, ett år kortare på marknaden och det dåliga ryktet så lyckades de ändå sälja nästan lika många konsoler som MS.

Trots att Sony gick in i generationen med ~80 % av hela marknaden lyckades MS sälja lika många konsoler som Sony under generationen. Nu går båda in med lika stor andel. Om vi vänder på steken.

Ryktena är inte särskilt smickrande men jag skiljer på rykten och fakta. Att kalla dem arroganta pga rykten är meningslöst, om det visar sig vara sant kan man börja snacka.

Och Sonys arrogans var på ett helt annat plan. "Nästa generation börjar när vi säger det". Det är inte samma sak som att erbjuda korkade funktioner.

Bara för att de tar patent på nåt så innebär det inte per automatik att det blir verklighet.

Nej, det innebär att det blir ett rykte. Med tanke på att Gamestops aktier föll så kan vi nog klassa det som ett rykte. Och det kan fortfarande hända även PS.

Varför blir Xbox-ryktet automatiskt verklighet menar du?

Nu säger jag inte att det inte kan hända, men Livingstone säger "supposedly", han reflekterar över det rykte som redan går.

Redigerat av Zoiler, 26 February 2013 - 23:00.

Postad 26 February 2013 - 23:09

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Helt rätt.
MS var smarta med att lansera konsolen så tidigt, folk ville ha nytt och MS tog tillfället iakt. Det hade dock sitt pris.

Vi får helt enkelt se när det kommer mer konkret fakta på bordet

Postad 27 February 2013 - 02:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det skulle vara önskvärt om du kan förklara hur du resonerar med vart och ett av dessa och övertyga mig varför de "makes sense".

*Sigh* Ok då.

Förstår faktiskt inte, MS finansierar massa AAA-spel som de låter andra utveckla. De gör knappt några spel själva. Hur resonerar du?

Givetvis finansierar MS en massa AAA-spel. Men vilket AAA spel har de finansierat från en relativt liten studio utan att det märkts?
Det jag menar är, ett företag som Lucid kan inte 'gömma' den utvecklingsbudgeten som ett AAA för next-gen kräver.
Visst, de kan ju givetvis bara låna ut ett par design-snubbar och ha något tredje bolag göra själva programmeringen och grafiken och allt annat, men då är det ju knappast utvecklat av Lucid Games.

Nej, men Lucid består av en del utvecklare från bla Bizarre och Criterion. Ryktet går om att de håller på med nästa PGR.

Meh, rykten. Vad sägs om fakta?

De är 40 personer. Jobbar mest med mobila spel som de tillverkar på kontrakt från andra. Inte en chans att de har kraft att fixa en AAA titel själva.
Från deras hemsida:

Lucid has set itself out to be a small team with big ideas and the skills to deliver them.
[...]
We’ve successfully won contracts to build dynamic new IP, settled ourselves into a shiny new office in the heart of Liverpool’s creative quarter and completed a number of technically challenging work-for-hire contracts.
[...]
With almost 40 staff at Lucid

Från en presentation av en av programmerarna där (http://madworldstudi...ucid-games.html):

The origin of Lucid Games told the story of a large company going bankrupt, and the assembly of a small group of people who formed Lucid. Moreover, the transition from making budget AAA titles to smaller mobile-based games gave a great deal of scope on the differences between the two types of development, alongside their pros and cons.

Både Xbox och Xbox 360 lanserades med PGR så det är inte helt otänkbart att även 720 skulle kunna göra det. Bara för att Bizarre inte finns betyder det mao inte att PGR går i graven för alltid. Det är vanligt att spelserier byter utvecklare.

Klart det är möjligt att Microsoft låter en annan utvecklare ta över PGR. Min ståndpunkt är att det inte kommer vara Lucid Games.
Och klart det blir ett bilspel till launchen. De är tacksamma för att det är något som folk kan relatera till. Det är svårare att relatera till grafiken i Halo än grafiken i ett bilspel.

Detta är jag fortfarande inte säker på vad du menar med, men det verkar som att du tror att MS måste göra spelet själva? Det kan ju inte ha gått så lång tid sen det fanns exklusiva tredjepartsspel att du glömt av att de existerar?

Självfallet inte. Mass Effect var ett exklusivt tredjepartsspel en gång i tiden.
Men återigen, jag tvivlar inte på att PGR inte kommer att återuppstå. Jag tvivlar på att Lucid kommer att vara de som står bakom den återkomsten.

Ett spel från en major publisher under 2013 av Lucid Games:

Postad bild

Troligen Activision mer än Microsoft.

De bildades alltså 2011, de har inte hunnit ge ut något konsolspel. De är små så de måste backas upp av större företag. De kommer inte fortsätta ge ut iOS-spel för evigt. Förstår inte varför du tror att det är deras målsättning. De var med på Sonys bild över utvecklare som jobbade på PS4 så uppenbarligen jobbar de med konsoler också.

Det är deras målsättningen enligt deras hemsida. Givetvis inte att bara ge ut iOS spel, men det låter på dem som att de inte vill satsa på ett nytt AAA spel igen.

Som sagt. Lucid äger inte varumärket PGR, så de skulle inte kunna finansiera det om de så ville. De har dessutom inte råd med det själva så små och nystartade som de är. De måste få hjälp utifrån, vilket de också får enligt bilden ovan. Är det detta du tycker är konstigt? Det är rätt vanligt, Bayonetta 2 finansieras av Nintendo. MS finansierade Epic för att göra Gears.

Colonial Marines finansierades av SEGA som äger IP:t, men de gjorde inte spelet själva utan outsourcade det till Gearbox och Timegate. Samma som detta skulle vara.

Platinum Games 120 personer, Epic Games 160 personer. Gearbox 180 personer.
Jag säger givetvis inte att det inte finns outsourcade projekt. Det jag säger är att det kommer inte vara Lucid Games som gör nästa PGR.

Mycket möjligt att vi ser både Forza och PGR till nästa xbox launch, för att bilspel säljer grafik så mycket bättre än någon annan spelkategori.

Postad 27 February 2013 - 07:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är ju bara att kolla senaste 2 åren. Kolla E3, det handlar mest om Kinect, streamtjänster och multiplatformsspel som de har nån tidseexklusivt material till. MS har för få bra IPn. Spel är väl ändå vad det handlar om?

Anledningen att många valde Xbox före PS3 var bl.a. för att 3e partsspelen höll en högre kvalité, pga att den var mycket enklare att utveckla till och Xbox Live var mycket mer komplett än PSN
Nu är det på minst lika villkor. De har lyssnat på utvecklarna och gått med på de krav som de ställt, vilket de absolut inte gjorde med PS3.

Men den här gången är det på lika villkor på alla plan, därav min spekulation.

Presentationen de hade nyligen handlade mest om spel, spelutvecklarna och nya funktioner.
Det var inte som med PS3 presentationen då de va väldigt "Vi är bäst, störst och vackrast" och drog upp en massa tekniskatermer utan de va mycket mer ödmjuka nu.

Bara det att ha konsolen måste konstant vara online eller att man måste ha Kinect inkopplad för att ens kunna spela.

Som sagt så är det återigen vad jag tror utifrån ryktena, och jag tycker att det är bra att du motargumenterar. Det är ju ingen annan som kommer med vad de tror utifrån de ryktena som finns. :)

Vad MS gjort med 360 är lika icke relevant som vad Sony gjort med PS3.

När MS drog upp Kinect drog Sony upp Move, men visst det är lätt att glömma då den ena blev en lite större succé.

Roligt att du ser PS3 som positivt med tanke på "hur svårt de hade" enligt dig. Att MS hade RROD, följde upp en dålig konsol (Xbox 1), lät som en skördeträska, repade skivor, saknade WiFi, kunde inte spela BluRay, saknade HDMI ----- Ja inget av detta kan ju varit negativt.

Hur bra / dåligt PS3/360 har sålt kan vi spinna i evigheter - du försöker spinna till något positivt om PS3 med att säga nästan lyckats sälja mer än 360. Jag säger att man har tappat hälften av produktanvändarna från tidigare produkt och ur ett företagssammanhang är det rätt katastrofalt. Microsoft har har lyckats få 3 gånger så många användare sen innan. Men som sagt, det handlar om spin.

Håller dock med om att PS4 och Xbox 720 ser ut att hamna på lika villkor som du säger. Men det är därför det blir så lustigt att du samtidigt drar slutsatsen att de är arroganta och inte fokuserar på gamers.

Att det ryktas nytt Actrion IP från Rare, nytt MMO från Lionhead. Att de dessutom reggat 3 nya namn. Eller att Black Tusk Studios ska göra ett nytt AAA IP för next-gen Xbox, samt 3 andra next-gen spel. Eller ett nytt Project Gotham Racing som det ryktats.

Nä men vi skiter i en del rykten och håller oss vid att de inte satsar på gaming.

På studio sidan ligger Sony 1 generationer före. 360 hade fler exklusiva spel än Xbox 1 och hade fler nya stora IP än vad man hade på Xbox 1. Sony har fortfarande fler och kommer addera mer. Detta är såklart jättekulmen är inget som kan på förhand avgöra vilket vi såg förra generationen.

Tyckte faktiskt att många av PS4 ryktena stämde ganska bra. Share, handkontrollen, typ av minne och typ av CPU.

Jaha och nu blev ryktesspridning helt plötsligt inte automatiskt sanning.

Imponerande hur du drar en stark linje till konkret sanning på en del rykten och avfärdar andra.

Ska vi vänta till MS har hållit sin presentation innan vi skriker Måste-alltid-vara-online-kan-inte-använda-begagnat-bara-kinect-skit-spel-Xbox.

Redigerat av PalmiNio, 27 February 2013 - 07:47.

Postad 27 February 2013 - 08:02

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Det mest imponerande är att MS har inte sagt ett enda ord om sin nästa maskin men redan nu är det "Hybris och Arrogans" / "De fokuserar inte på gaming" / "Ingen kommer köpa deras maskin för de ska banna alla begagnade spel" osv. NeoGAF sitter folk och hoppas på att de ska banna begagnade spel så de kan köra sina "Dooomzbox".

Trodde folk som önskade all olycka till MS försvann efter 360 men tydligen inte.

Det bästa är nog att en gammal klassiker har fått liv igen: Sonydefenseforce.com

Den har varit nere från 2010 fram tills nu. Antar de gav upp PS3 efter 3-4 år. Där har man redan döpt den till DRM Xbox.

Finns kopiöst många MS-hatare kvar ute i det vilda, kolla bara på alla journalister som sitter med sina Apple-prylar och letar med microskop efter minsta tendens till en möjlig negativ vinkel på artikeln.

Vad gäller alltid online är det en fullständig katastrof, men MS och Sony är inte dummare än att dom inser att det måste införas på gemensam front. Aldrig att MS inför detta ensamt eller tvärtom. Samma sak med spärren mot begagnade spel. Alltid online är dock den verkliga boven i dramat, jag har själv blivit drabbad av det. AC:Revelations köpte jag till PC, kunde inte spela det på en hel helg eftersom Ubisofts servrar låg nere i tre dagar. Lösningen fanns på Piratebay. Skandal om Sony/MS inför detta.

Postad 27 February 2013 - 09:19

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Även om nåt av dem blev en "succé", så ligger dom fortfarande och skräpar i många hem. Det finns för få bra spel till Kinect och Move.

Det är väl ändå skillnad mellan att ta patent på nåt och att få det bekräftat från flera olika källor?

Roligt att du ser PS3 som positivt med tanke på "hur svårt de hade" enligt dig. Att MS hade RROD, följde upp en dålig konsol (Xbox 1), lät som en skördeträska, repade skivor, saknade WiFi, kunde inte spela BluRay, saknade HDMI ----- Ja inget av detta kan ju varit negativt.

Som jag skrev så hade det sitt pris med att vara första på marknaden.
Men det viktiga är ATT vara först och att vara den enda aktören med en next gen konsol på marknaden i över ett år.
Det är en enorm fördel!

Hade de väntat med release så hade marknaden inte sett ut som den gör idag.

Som jag sagt tidigare så är det vad jag tror och spekulerar, vi får väl se den 27e april. Svårare än så är det inte.

Postad 27 February 2013 - 10:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Även om nåt av dem blev en "succé", så ligger dom fortfarande och skräpar i många hem. Det finns för få bra spel till Kinect och Move.

Det är väl ändå skillnad mellan att ta patent på nåt och att få det bekräftat från flera olika källor?

Som jag skrev så hade det sitt pris med att vara första på marknaden.
Men det viktiga är ATT vara först och att vara den enda aktören med en next gen konsol på marknaden i över ett år.
Det är en enorm fördel!

Hade de väntat med release så hade marknaden inte sett ut som den gör idag.

Som jag sagt tidigare så är det vad jag tror och spekulerar, vi får väl se den 27e april. Svårare än så är det inte.

Vad är bekräftat från olika källor? Alla har använt samma källa angående mycket, t ex SupeDAE. Samma ord fast sagt via olika sidor under olika omständigheter (Mycket från Edge senaste). Att sen Ian Livingstone säger samma sak i en form som undrar om han också bara citerar rykten:

With the next Xbox, you supposedly have to have an internet connection

Antingen vet han och då lär han inte få säga ett ord enligt NDA eller så är ordet "supposedly" att han läst samma rykten som du och jag har gjort.

Här har du tidigare orbis rykten:

According to reliable sources, the box--codenamed Orbis--may not be backward compatible with older PS3 games and will reportedly lock games to a user's PlayStation Network (PSN) account. The latter effectively blocks used gam
es by limiting them to a trial mode, among other restrictions. A fee would also be required to unlock the full game.

http://asia.cnet.com...es-62214090.htm

we've heard from multiple sources that the Orbis will likewise have some kind of anti-used games measures built into the console. Here's how our main source says it's currently shaping up: new games for the system will be available one of two ways, either on a Blu-Ray disc or as a PSN download (yes, even full retail titles). If you buy the disc, it must be locked to a single PSN account, after which you can play the game, save the whole thing to your HDD, or peg it as "downloaded" in your account history and be free to download it at a later date.

http://kotaku.com/58...dium=socialflow

Så det handlar alltså bara inte om en patent som har poppat upp utan liknande rykten har varit uppe tidigare. Så ska vi nu vara överrens om att vi enligt olika källor också har bekräftat att de kommer blocka begagnade spel + en patent som också tyder på det - helt enligt din logik hur du tolkar en del rykten? Eller ska vi kanske inte lägga 1+1=2 än?

Och trots en visning vet vi fortfarande inte riktigt Sonys ståndpunkt. Jag menar hur märkliga är inte dessa formuleringarna Shuhei Yoshida:

"Aaaah," was Yoshida's initial answer, but seemingly only because he'd forgotten his line. "So what was our official answer to our internal question?" he asked his Japanese PR advisor. The advisor stepped in but didn't seem to answer clearly, at least to my ears. Yoshida then took control again firmly: "So, used games can play on PS4. How is that?"

Kan tex vara fullt möjligt att MS och Sony har suttit ner med de stora utgivarna och kommit överrens om en standard och därefter bestämt sig att utannonsera det samtidigt och gemensamt så att skadehanteringen läggs på alla samtidigt.

Alla vet om att detta är expolsive stuff så att det snackas väldigt lågt om det i det offentliga rummet är något rätt förväntat.

Redigerat av PalmiNio, 27 February 2013 - 10:58.

Postad 27 February 2013 - 11:19

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 1
Du verkar ha hakat upp dig på beg. block., den skiter jag fullständigt i. Då det inte påverkar mig alls.
De båda kan köra ett sånt system och folk kommer likt förbannat att köpa konsolerna då de inte kommer att ha nåt val, men om en aktör inte kör med det så är det en riktigt stor fördel.

Jag tror att MS kommer att implementera ett sånt system i nya Xboxen, frågan är om Sony gör samma sak.
Om de båda kommer att ha ett skydd mot begagnade spel så måste de sänka priserna i deras respektive onlineshop. Ett nytt spel för 699:- är inte riktigt humant!

Själv tycker jag att nuvarande system fungerar bra, online-pass för $10/90SEK på beg.spel för att få tillgång till online delen.

Hur Livingstone fått sin info vet jag inte. Men eftersom han har stor insyn i branschen så tror jag knappast att hans källa är SuperDAE

Postad 27 February 2013 - 11:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 1

Du verkar ha hakat upp dig på beg. block., den skiter jag fullständigt i. Då det inte påverkar mig alls.
De båda kan köra ett sånt system och folk kommer likt förbannat att köpa konsolerna då de inte kommer att ha nåt val, men om en aktör inte kör med det så är det en riktigt stor fördel.

Det var hemskt vad du vänder kappan efter vinden. Du sa det var skillnad på rykten från flera källor och patent. Ville belysa om att där funnits rykten om blockning av begagnat spel innan patenten blev en nyhet från vad nyhetssidorna har kallar "insatta källor".

Båda systemen har haft sin beskärda del av "bekräftade rykten från folks om har koll" - vilket är hur nyhetssidorna oftast beskriver vart de har fått infon.

Och eftersom du inte vet vart Livingstone fått sin info och eftersom hans ord är väldigt vagt belagda - jag menar man säger inte "supposedly" om man är 100% säker.

Man förbluffas hur du väljer att rykten om 720 ska vara bekräftat som sanning, och därmed är de arroganta, men samtidigt verkar du inte tycka rykten om PS4 har haft samma tyngd. För hur annars kan man förklara när du säger:

Så eftersom vi åter igen står på sidan där du eller jag inte har hört ett enda ord från Microsoft om sin nästa maskin och det uppenbarligen inte går att ta källor på orden så kanske vi ska skippa det här antagandet om hur mycket eller hur lite de kommer fokusera på gaming för du vet inte ett skvatt om det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.