Nog om denna diskussion.
Vet inte om det står o tråden men bungie gick ut med att dom kommer ha folk jobbandes med spelet 24/7 365 dagar om året, och det ska tydligen gå att göra något nytt i spelet VARJE dag dom nästkommande 10 åren = mind blown
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Destiny - Bungies storspel efter Halo
Startad av
PalmiNio
, Feb 12 2013 20:43
2098 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 14 May 2014 - 10:18
Det jag menar är att jag inte kan förstå hur så pass mycket folk är negativa inför destiny.. Blev smått förvånad när jag börja läsa om spelat, så pass många som kommenterar "borderlands kopia" osvosv varför inte bara öppna sinnet och hoppas på det bästa?
Nog om denna diskussion. Vet inte om det står o tråden men bungie gick ut med att dom kommer ha folk jobbandes med spelet 24/7 365 dagar om året, och det ska tydligen gå att göra något nytt i spelet VARJE dag dom nästkommande 10 åren = mind blown Postad 14 May 2014 - 10:43
Njäe, för att linka Borderlands hade det ju krävts splitscreen..
Jag personligen tycker det liknar Warframe på något sätt.. Aja, hoppas bara på att det är bra, frugan vill verkligen spela det, så kanske måste ha 2 st PS4'or.. Postad 14 May 2014 - 11:13
ska jag vara ärlig så var min första tanke också att folk har varit överraskande negativa. jag ser fram emot det här vansinnigt mycket. det var ju två tidningar som spelat prealphan som också har uttalat sig kritiskt mot destiny och det förvånade mig först. men mycket av den kritik spelet fått (ex sådan kritik som finns i spekulationstråden om e3) är sådana saker som jag aldrig ens tänkt på. det jag märkt är att folk kritiserar lite olika saker, men ingen av kritiken är riktat mot spelets bästa delar (bästa delarna imo that is!).
borderlandskopia säger man eftersom det är väldigt mycket loot och fps. visst, det stämmer ju. det är fps och loot. men det här kommer att vara helt annorlunda i gp än borderlands. borderlands 2 var ett sätt att uppvisa en helt ny loot-motor samtidigt som man vävde in ett humoristiskt spel mitt i alltihopa. med väldigt mycket självdistans. det här kommer bli mer som halo och lootmotor. få jämför halo och borderlands. det man kanske hellre skulle vilja säga är att det är en första mix av halo och diablo 2, då skulle fler bli intresserade! den stora attraktiva saken för mig är att det är lite som halo coop. jag ska erkänna rakt av att jag nog aldrig NÅGONSIN haft så kul som jag hade när jag och en polare körde halo 2 coop. ärligt talat. det var magiskt. fantastiskt. såna coop har jag, efter halo, aldrig stött på. samtidigt så gillar jag konceptet PvE eftersom det aldrig är en grupp människor som förlorar mot en annan grupp människor. förlorar man mot datorn så är det en annan sak än att förlora mot xxx-sniperoz-xxx i en quickscopeduell. datorn utnyttjar inte spelglitchar eller liknande. det blir mer rättvist. budgeten borde onekligen tala för, och visa hur annorlunda det här kommer att vara. vad hade borderlands 2 för budget? vad hade det dyraste spelet någonsin för budget? vi kan jämföra ex shenmue, som var dåtidens dyraste spel och gjorde (tyvärr) också en brakförlust. 47 miljoner dollar. värde 65 miljoner dollar idag. ok. najs. GTA V hade sin budget på massiva hissnande 240 miljoner dollar! AAAHH!! fy fan vad pengar!! say what? destinys budget är MER än det DUBBLA!? det bör även det säga mycket om spelet =) det finns mycket som missas när folk trackar spelet. endel sänker spelet på grunder som andra inte tänker på. endel tycker helt enkelt inte om konceptet. endel kommer påvisas ha fel. det enda jag kan säga med säkerhet är att alla kommer älska destiny. nästan. tycker jag Postad 14 May 2014 - 13:00
Vad är det som är nytt och innovativt med Destiny? För mig är det bara storleken och paketet som imponerar, jag vet att de sagt att de ska omdefiniera FPS-genren, men vad är det som görs som inte görs på annat håll? Ser som andra sagt ut som Borderlands, eller Halo + Diablo, ingen ny genre.
Postad 14 May 2014 - 13:15
Zartok: 500M$ är väl för flera spel (4?) och marknadsföringen ska väl tryckas in där också?
Imponerande siffra hursomhelst. Zoiler: Man kan besöka Venus (djungel) mind explosion! Nej men allvarligt, oavsett vad PR-avd på Bungie säger så anser jag att Destiny kanske inte är banbrytande, men ändock väldigt intressant och kommer svälja halva hösten (jag räknar iskallt med ett Zelda U/release 11/6-14 där Iwata säger: nu är nya Zelda ute och Wii U är räddad) Postad 14 May 2014 - 13:33
det är fps med loot mer än så behöver man nog inte säga + att det är mmo + att det är pve och pvp + att att spelet är enormt (freeroam kommer rocka) ge mig något spel någonsin som har vart detta? det finns inget, jag försöker inte hype:a spelet även fast jag är sjukt hypad.. jag har inte ens spelat halo.. Redigerat av xarl, 14 May 2014 - 13:34. Postad 14 May 2014 - 14:06 https://www.minhembio.com/spelrec/2551 Enda skillnaden är att Destinys budget är överlägsen, det de gör är de inte först med dock. Man kan förstås hävda att Defiance är ett TPS och inte ett FPS, men det är inte direkt som att det är en avgörande faktor för innovation. Grundidén är samma i båda spelen och jag tror att jag kommer få en liknande spelupplevelse, fast mycket bättre i Destiny förstås, Defiance var inget bra. I Defiance så sprang jag omkring i en stor öppen värld, lootade kistor och monster och gjorde uppdrag tillsammans med andra slumpmässiga personer eller pvpade dem. Redigerat av Zoiler, 14 May 2014 - 14:17. Postad 14 May 2014 - 15:09
ser man på! det spelet hade jag ingen aning om. det är inte jättevanligt i alla fall..
Postad 14 May 2014 - 15:42
leah: fyra spel? jag har bara hört talas om att activision har köpt den färdiga produkten och att dom ska lägga den summan på destiny, marknadsföring och såna saker. planning to spend 500m usd på utveckling och promotion står det på ign. ja, infrastruktur och sånt också, men jag har inte läst att det täcker kommande titlar. then again, det kanske är det DEVELOPMENT är *asg* mycket pengar är det iaf!
vafan att det där... defiance inte var bra. det lät nämligen exakt som ett spel som jag vill ha, bara det att det är ute nu! Postad 14 May 2014 - 17:44
Zartok: Lika bra du bokar möte med mr Dis. För säkerhets skull
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 May 2014 - 23:45. Postad 14 May 2014 - 20:28 Hänger inte heller med. Mr Diss, är det Radiozo? Defiance var en hyfsat stor satsning faktiskt och ett ambitiöst projekt. Det gjordes en TV-serie samtidigt. Tanken var (är?) att lite likt Quantum Break så skulle det man gör i spelet påverka TV-serien. Men spelet floppade. Postad 14 May 2014 - 21:53
Zartok: Visst äger Bungie IP:t?
Jag tror inte att man satsar en halv miljard jänkekrona på ett nytt IP om man inte ser en väldans ljus framtid framöver. Activision mjölkade ju sönder Tony Hawk-serien, Guitar Hero, COD what have you.... Become legend =) Postad 14 May 2014 - 22:08
CoD är inte söndermjölkat än, vänta några decennier så kanske vi börjar närma oss
Ja, när kontraktet är över. Postad 14 May 2014 - 22:09 Jag kan väldigt lite om hur sånt där går till, men av det jag förstått så äger bungie tekniken iaf, activision köper en färdig produkt av bungie och matar sen in pengar i annat, ex marknadsföring och royalties. En halv miljard dollar är sjuka pengar, att det är på ett nytt ip visar extremt hög tilltro till produkten. Jag menar... det slår titanic. Och avatar. Det är fan lika mycket som båda dom två filmerna tillsammans! Ja, beräknat utan inflation typ. Jag tror att det kommer bli en succee, men jag tror absolut inte att dom tjänar ihop dom pengarna på första spelet (15miljoner ex sålda till fullpris). Nästkommande delar lär bli betydligt billigare att släppa Postad 14 May 2014 - 22:25
spelet har en galen budget, men det känns endå som inte så mycket folk har kollat närmare på spelet, förmodligen kommer dom pumpa ut reklam osv några månader innan release
Postad 14 May 2014 - 22:26
Activision äger licensen under avtalsperioden som upphör 2020. När avtalet är över övergår licensen till Bungie som då kan licensiera ut Destiny till andra distributörer, dvs utveckla Destiny för andra än Activision om de så vill.
Till skillnad från Halo där Bungie utvecklade spelet och MS behöll licensen och satte 343 på jobbet när Bungie sökte nya äventyr. Vissa perks ingår när man har skapat en megaserie som Halo, att få behålla licensrättigheterna var säkerligen ett krav från deras sida och vem vill inte jobba med dem? Det är därför Activision satsar så stort på detta, Bungie tillhör spelutvecklareliten. Det var för övrigt samma sak med Insomniac Games och Sunset Overdrive, de hade som krav att få behålla IP:t. MS var inte de första de pitchade spelet för, men de gick med på det kravet. Det har slagit förbeställningsrekord för ett nytt IP så det är ganska hajpat redan. Men marknadsföringen har ju inte börjat ännu, den kommer säkert bli crazy. Redigerat av Zoiler, 14 May 2014 - 22:30. Postad 14 May 2014 - 23:03
Det är rätt sällan spel hypeas så långt innan släpp. Det är fortfarande fyra månader kvar. Spelet gör sin egen reklam, men det är mer än troligt att vi även kommer få se det här spelet köras på tv bland annat. Det kommer bli en enorm marknadsföring. Själv förstår jag inte varfö riktigt, det kommer sälja sig självt tror jag. Det kommer dyka upp på alla recensionssidor, förstasidor på speltidningar osv. Men men, med en halv miljard dollar vill man nog inte chansa
2020? Feck! Tioårsperioden startade när dom började prosucera spelet? Bara sex år kvar!? Postad 14 May 2014 - 23:43 äh, långsökt. Dis-appointment/ed. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 14 May 2014 - 23:45. Postad 14 May 2014 - 23:56 Det kan bli längre iofs, de måste släppa 4 spel och 4 expansioner/DLC innan de har uppfyllt avtalet. Destiny 2014, sedan nästa spel 2016, 2018 och 2020 med expansioner i mellanåren är tanken. I och med att de skulle släppa 2013 från början så är det förmodligen förskjutet ett år framåt till 2021 (sista DLC).
Ett år försenat nu så 2023 kan de börja använda IP:t själva som det ser ut, men måste fråga Activision först. Finns en hel del klausuler som komplicerar saker och ting.
Mer om avtalet här. Postad 15 May 2014 - 02:03
Jag kan tänka mig att Destiny blir som WoW. Kasst i början (?), sen artar det sig och blir ett av de starkaste om inte det starkaste varumärket i spelbranschen. Melankoli i flera år tills det släpps en update som återupplivar spelserien igen. Spinoffs etc.
Postad 15 May 2014 - 06:15 Ok, sen finns det säkert lite småklausuler här o där (som alltid i ett kontrakt).
Själva hypen är stor hos denna iaf. Jag tror att de fixar halva den siffran inom ett år. När mediamaskinen drar igång på nätet/TV så lär folk köpa det, det släpps i början av september. Hur många spel släpps då (som är i paritet med detta)? Tips: Riktigt bra YouToubers som avhandlar Destiny lyder följande MoreConsole https://www.youtube....ser/MoreConsole DestinyUpdates https://www.youtube..../DestinyUpdates ReachForgeNetwork https://www.youtube....achForgeNetwork Har ni inte kollat in de än så gör det. Rekommenderas enligt mig i ordningen jag skrev deras nicks Redigerat av Leahspappa, 15 May 2014 - 06:17. Postad 15 May 2014 - 07:14
wow var bättre i början, kasst nu så den går inte riktigt hem för mig iaf Spelet blir inte automatiskt bättre för man lägger mer pengar på det, som många verkar tro. Tror dock att det blir ett bra spel och kommer lagomt till hösten/vintern Postad 15 May 2014 - 08:39
varför kommer det vara kasst i början? förstår inte.. som det ser ut nu kommer det vara grymt i början Postad 15 May 2014 - 08:51
Nej det kanske inte blir bättre, per se. Men medel för att anställa personal som är top of the line kostar givetvis sin slant. Detta säkerställer väl nånstans att visionen i praktiken garanteras? Activision som publisher, hur är de i förhållande till låt säga EA? Postad 15 May 2014 - 16:00
Vardagscynism då många stora titlar verkligen storfailar (Rome/Diablo/SimCity/etc.) i början att möta förväntningar och deadlines, det var lite av en långsökt jämförelse från första början ändå.
De är väl moneygrubbers, Activision? Har hört att det riktats mycket kritik mot dem för att deras VD exempelvis är helt affärsinriktad och inte särskilt spelintresserad. E: Måste vara trött eller något idag, menade givetvis att de i princip är samma som EA på många sätt. Deras tendens att mjölka alla möjliga titlar exempelvis... Redigerat av Filip_M, 15 May 2014 - 16:30. Postad 15 May 2014 - 16:40
Den ursprungliga deadlinen var ju vid ps4-release, sedan dess har det flyttats fram flera gånger om. Ett år extra lär ha gjort endel med spelet
Postad 15 May 2014 - 22:09
Ok, trist om det är så. Hoppas att Bungie har mer att säga till om iom den stora satsningen. Nån som sitter på färsk info? Postad 16 May 2014 - 06:31
daikatana? duke nukem? Postad 16 May 2014 - 06:41
Fast bungìe är ju en av dom starkaste korten på marknaden, kan jämföras med square exempelvis. Sä det är nog ingen fara på taket
Jag tror att vi kommer ha en jäkligt färdig produkt vid betan faktiskt. Optimistisk som jag är. Men jag ser det som realistiskt. Måste vara så. Men vet inte varför Postad 16 May 2014 - 10:11
Det ligger förmodligen en hel del sanning i ditt antagande då de har enorma personalresurser att tillgå. Skulle inte detta släppas vid launch? Eller inom det fönstret iaf? Postad 16 May 2014 - 10:22
Från början, typ 2010, var det en launchtitel. sen blev det förskjutet allt eftersom, och resten är... tyvärr fortfarande historia. men snart!
Postad 16 May 2014 - 10:42
Har bungie mer folk än dice? Fler än infinity-ward/treyarch? Eller? Bungie är väl kända för marathon och halo, inte direkt något annat eller superstor studio? Iofs mycket pengar från activision i PR, men med tanke på vad de slänger ut på cod så och hur bra det är så....
Jag håller inte andan. Hoppas dock på att det är så bra som det sägs, eller nästan i alla fall Postad 16 May 2014 - 11:18
Bungie har haft mer tid på sig än dice hade med bf4, sen så sitter bungie på större kompetens i sina utvecklare. slutligen har man erfarenheten frånbhalo, spelet som imo revolutionerade fps-genren på ett sätt bara doom gjort tidigare. så det är mycket som talar för bungie och därmed även destiny.
Säga vad man vill om dice, men jag tror absolut inte att det är nog en kompetensskillnad där som är markant. Ta ex kompositören, bungie har ju kört med marty, en av dom stora namnen i branchen idag. Undrar om det finns siffror på hur mycket folk som jobbar i dom olika studiosarna? Postad 16 May 2014 - 11:39
Jag sätter inte halo högre än bf, inte än tidiga cod heller för den delen. Det är ett bra spel absolut, så förhoppningarna är hyfsade i alla fall. Tänker då inte gå in i det med inställningen att det kommer bli allt vad man önskar av ett sådant här spel. Då ju mer jag ser/läser, ju mindre hypad blir jag.
Grundidéerna är bra, men känns som de kanske inte får tid eller nog stöd av utgivaren för att köra på hela sin grundvision. Ska bli intressant att se i september, förbokningen ligger sen länge Postad 16 May 2014 - 11:55
jasså? själv så har jag faktiskt känt att dom nästan måste ha fått allt stöd dom har behövt iom att activision har lagt ut så vansinnigt mycket pengar på spelet. ofta handlar ju stöd från utgivare om finansiella stöd, och destiny är världens hittills dyraste spel mig veterligen, så jag har tänkt precis tvärt om =) du kanske har tänkt att bungie har andra ambitioner än det som kommer att göra med destiny iofs, jag har i min lilla värld enbart tänkt att det är exakt såhär bungie har velat göra, och fått göra. typ fått oändligt djupa fickor, plocka vad ni vill.
destiny är ju trots allt dyrare än världens dyraste filmer också. det blir tillsammans världens kanske dyraste underhållningsprodukt som är tilltänkt att konsumeras av individen (därmed räknar jag inte med ex sporter som f1, som kostar mycket mer, men samtidigt så kan det inte konsumeras på samma sätt riktigt). ja, om någon förstår vad jag menar. det är inte tänkt att vi ska köra en f1-bil =) usch, det är så väldigt många som säger att dom blivit mindre hypeade på det här spelet, det känns som att fler fallet av hypetåget medans jag sitter kvar i vagnen *asg* Postad 17 May 2014 - 08:10
Stendött på weekly update från bungie, men dom valde att svara på ett par frågor som var väldigt intressanta och ändå gjorde att den här weekly updaten var den bästa på mycket länge. Deras egen update var typ tre stycken, kostast hittills. Frågorna var skitbra. Svaren var inte lika luddiga som tidigare.
Bungie skrev även rakt ut att det är the calm before the storm. Tack för att dom iaf skriver det. Sånt vill man höra så att man inte behöver fundera själv. 23 dagar till e3 typ? ********, jag känner hypetåget värre än någonsin nu! helskotta så det kliar efter den där ******** betan. då det verkligen verkligen verkligen har teasats med att betan kommer på bungieday så BORDE vi ps-spelare kunna få den kanske så tidigt som första juli eller sista juni. YAAAARGH!!! Redigerat av Zartok, 17 May 2014 - 10:15. Postad 17 May 2014 - 11:15 Wtf? Jag sitter kvar i vagnen. Ropa inte hej än. På detta forum är hypen låg medan internationella forum är bra mkt mer intresserade Postad 17 May 2014 - 17:46
Jag hoppas verkligen det, spelet måste sälja rätt bra bara för att breaka even
Fler kritiska eller skeptiska röster har höjts på nätet, dessa har ofta inte med gameplay att göra, men jag tänkte ta upp ett par ounkter och sen se hur jag ser på det hela. 500 miljoner dollar. Ja, det är en punkt. Spelet måste sälja näst intill rekordsiffror för nya ip för att ligga på jämt resultat. 16 miljoner ex av ett nytt ip är fett mycket. Jag undrar hur många förbokningar det ligger... 10%? 15%? Ja, det här ett faktiskt ett stort problem. Jag tror pengarna som satsat i spelet är... jävligt vintigt. Hur djupa fickor activision än har så måste dom få avkastning på det här. Alltid online. Ja, destiny ska verkligen upplevas online. Det spelar ingen roll om man kan spela offline (vilket jag inte vet om man kan, men troligtvis kan man det). Det ingår world events hela tiden och det är tänkt att andra spelare ska kunna hoppa in och ut från din spelsession snabbt och enkelt. För oss i sverige är det troligtvis inga problem. Men i länder där man inte har bredband så kan det här göra spelet till ett tråkigt lir. Det var en av fallrepen för borderlands, som egentligen var gjort för att spela flera. Pvp. Man spelar alltid sin karaktär. Hur balanserar man upp det egentligen? Ja, bra fråga. Jag har ingen aning. Möter man folk som lootat fett så kanske man är körd på förhand. Servrarna. Ja, för 500 miljomer dollar ska man nog kunna få rätt stabila servrar med i priset. Men frågan är om det är möjligt. Jag vill minnas cod ghosts som att det fungerade felfritt när det kom. Sen vill jag minnas att diablo 3 inte gick att starta. Error 37. Postad 17 May 2014 - 18:01 De som spelar mest och hittar bäst items ska ju ha en klar fördel imo, men förhoppningsvis så är skill också en viktig del. Dock låser man inte upp PvP förrän efter några missions så att inte nybörjare ska bli helt överkörda. Undrar om fordon finns i PvP. Postad 17 May 2014 - 19:28
Det står något om fordon i senaste updaten, men jag vill inte tolka det åt dig eller någon annan, så det får ni göra själva
"AceCat Can we talk about vehicles? I understand this is first and foremost an FPS, but the variety of the vehicles in a game like Halo made that game awesome while still maintaining a solidly FPS feel. You were one of those guys, eh? Couldn’t get a kill without a vehicle? Spent most of your time defending the base so the enemy team couldn’t make off with your beloved ride? All of your finest moments were spent sitting in the seat of your favorite craft? I was one of those guys, too. There’s a place for us in Destiny. See you at E3." Om det blir prylar mot varandra så bör inte låglevldade ha en chans (pvp låses upp efter ett par timmar eller så) med tanke på dom utlovade level och kustomiseringsmöjligheterna som finns. Destinys legendaty weapons kommer vara vansinnigt starka. Kolla thunderlord, högsta leveln på den så skjuter den ammo som sprängs i fienden. Postad 17 May 2014 - 21:54 Om man hittar en sån själv så vill man ju att man ska vara överlägsen De kan ju begränsa till olika levels t.ex. Här är för 0-20, här är för 20-50 osv. Postad 17 May 2014 - 21:57
Det måste vara svårt för Bungie att balansera (låt säga att jag har level 95 och någon annan enbart har 15) då iaf jag vill att det ska kännas/synas att jag är bättre/kommit längre
Postad 17 May 2014 - 22:02
Jag hoppas att dom kommer ha ett högt levelcap. Hittills har vi sett level 23. Tidigare spekulerades det i att det bara tog några timmar att fullevla, men det har tagits tillbaka.
Postad 18 May 2014 - 07:55
Mm, såg något liknande, att de vill inte fokusera på levlingen i sig. Eller så förstod jag det. Däremot hoppas jag att de kan styra PvP lite så att inte det blir helt orättvist för de som får möta mig... Postad 19 May 2014 - 10:38
Dom har tagit tillbaka det, att det ska fort upp till maxlvl alltså. Postad 19 May 2014 - 11:05
Jag är kluven. Dom vill inte ha levelgrinding, men dom vill ha lootgrinding. Verkar det som. Varför ska man inte bara få grinda allt när man änså håller på?
Postad 19 May 2014 - 11:32
som i alla loot spel, en lvl 10 bössa går inte jämnföra med en lvl 25 osv, jag hoppas det tar mer än en natt att max lvla Postad 19 May 2014 - 11:46
jag hoppas överlag att det inte är så stort fokus på level på vapnen. hittar man ett bra vapen så vill man ju självklart kunna använda det lite högre upp. i borderlands 2 fanns det ju ett gigantiskt problem med detta, du kunde hitta två exaka likadana pistoler, men dom kunde skilja 30 levlar och miljoner i skada.
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |