Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 22 November 2013 - 14:37
Postad 22 November 2013 - 14:53
Hur många kommer att skaffa prenium på en gång? Hitta endast att man köper det efteråt separat och blir fasiken dyrt för med både spel och prenium...
// Sat
Jag kommer defenitivt att köpa premium direkt! Klart det blir lite dyrt!
Fast ska man köpa alla DLC separat så blir det ännu dyrare.
Plus att man får ju tillgång till DLC hela 1 vecka tidigare som premium användare! Om det nu är värt något.
Edit: se walkiiis inlägg ovan!Jag skaffar premium direkt. Dice har riktigt bra DLC paket, så det är lätt värt det.
Redigerat av Zerokelvin, 22 November 2013 - 14:55.
Postad 22 November 2013 - 17:07
Jo, känns ju lite trist att behöva köpa dem separat... tycker att CoD och AC har gjort det lättare att man kan köpa "premium" och spelet i samma paket, även fast priset inte blir nämnvärt billigare.Hur många kommer att skaffa prenium på en gång? Hitta endast att man köper det efteråt separat och blir fasiken dyrt för med både spel och prenium...
Efter som det i mitt fall bara är DLC'n jag e ute efter, så har man på PS3:an kunna utnyttja någon annans (min sambo) premium att få DLC:erna. Med PS4 kanske det inte blir lika lätt...
Postad 22 November 2013 - 17:17
Jag kommer spela mycket BF4 under vintern/våren och Premium känns som ett givet köp för min del.Hur många kommer att skaffa prenium på en gång? Hitta endast att man köper det efteråt separat och blir fasiken dyrt för med både spel och prenium...
Postad 22 November 2013 - 17:21
Postad 22 November 2013 - 18:17
Har ju inte som det verkat allt för stabilt.
We have recently identified and eliminated three of the most common crash issues on PS4 in a hotfix. We will continue to investigate and eliminate stability issues as we find them. We have a game update on PS4 in the works for the week of Nov 25 and will be able to share details on it soon.
http://battlelog.bat...65219650959667/
Redigerat av Zerokelvin, 22 November 2013 - 18:18.
Postad 23 November 2013 - 16:09
Köpte mitt Bf3 prenium edition ganska sent till ps3 och då fanns det som "1 spel".
// Sat
Postad 24 November 2013 - 20:52
Det är ganska smart om man inte har hur mycket pengar som helst att spendera under månaden. Funderar på att göra detsamma.dock fundera jag själv på skaffa det kanske när dlc 2 kommer eller något sådant för att inte få dubbelkostnad samma månad (+ konsol).
Läste precis att Battlefield 4 använder 95% av processorkraften i de nya konsolerna:
http://bf4central.co...d-ps4-xbox-one/
Det ska bli intressant att se hur pass mycket kommande spel kan optimeras de närmsta åren och hur pass vacker grafik det går att pressa fram. Personligen hoppas jag dock att Dice prioriterar 60 fps och 64-spelarservers framför förbättrad grafik (även fast det givetvis också är välkommet).
Postad 24 November 2013 - 21:17
Det är ganska smart om man inte har hur mycket pengar som helst att spendera under månaden. Funderar på att göra detsamma.
Läste precis att Battlefield 4 använder 95% av processorkraften i de nya konsolerna:
http://bf4central.co...d-ps4-xbox-one/
Det ska bli intressant att se hur pass mycket kommande spel kan optimeras de närmsta åren och hur pass vacker grafik det går att pressa fram. Personligen hoppas jag dock att Dice prioriterar 60 fps och 64-spelarservers framför förbättrad grafik (även fast det givetvis också är välkommet).
Ok 95 %! Undra om det är bra eller dåligt? bra antar jag!
Håller med! Ser gärna mer spelare och bättre fps.
Postad 25 November 2013 - 16:41
En liten secret i slutet av videon. Kan vara bra om man ska ninja någon!
Firestorm Levolution + Caspian Border secret!
http://www.youtube.c...h?v=0HZufJVpE6M
Redigerat av Zerokelvin, 25 November 2013 - 16:41.
Postad 25 November 2013 - 16:48
Det är väl bra att kraften kommer till användning i alla fall.Ok 95 %! Undra om det är bra eller dåligt? bra antar jag!
Najs!Jackfrags video!
En liten secret i slutet av videon. Kan vara bra om man ska ninja någon!
Något som också förresten är riktigt najs är en dubbel-XP vecka för BF4 som startar nu på fredag:
http://feber.se/spel...r_battlefield_/
Ni som får konsolen på fredag får alltså en vecka på er att levla upp ordentligt.
Postad 25 November 2013 - 17:05
Behövs verkligen för mig, det går riktigt illa, jag skyller på amerikalagg 😼Något som också förresten är riktigt najs är en dubbel-XP vecka för BF4 som startar nu på fredag:
http://feber.se/spel...r_battlefield_/
Ni som får konsolen på fredag får alltså en vecka på er att levla upp ordentligt.
Postad 25 November 2013 - 19:56
Behövs verkligen för mig, det går riktigt illa, jag skyller på amerikalagg
Hehe..Detta lagg alltså!
Själv kommer jag att få vänja om mig lite då jag "fuskat" och kört med en sådan FragFx kontroll på PS3:an!
Tjuvtränade lite BF3 i helgen. Gick väl hyffsat med vanliga kontrollen!
Postad 25 November 2013 - 20:13
Men kelvin då...Själv kommer jag att få vänja om mig lite då jag "fuskat" och kört med en sådan FragFx kontroll på PS3:an!
Postad 25 November 2013 - 20:18
Men kelvin då...
![]()
Hur fungerar det att spela med en FragFx? Blir det ungefär samma "känsla" som att spela med en riktig mus?
Haha..förlåt!
Men jag har bara inte kunnat spela med kontroll i fps spel som gammal pc spelare man är!
Jo det har fungerat bra för mig. Har den varianten som är trådat. Och känslan blir förvånansvärt lik!
Men nu är det slut med det. Då den tydligen inte funkar på PS4:an.
Postad 25 November 2013 - 20:24
Ja, det är bara nöta och nöta med vanliga handkontrollen till PS4 så sitter det i ryggen sen. Jag var också en inbiten PC-spelare en gång i tiden när dinosaurierna härskade på jorden, men efter många timmar i Bad Comany 2 och Battlefield 3 så trivs jag utmärkt att spela med handkontroll.Men nu är det slut med det. Då den tydligen inte funkar på PS4:an.
Postad 25 November 2013 - 20:28
Ja, det är bara nöta och nöta med vanliga handkontrollen till PS4 så sitter det i ryggen sen. Jag var också en inbiten PC-spelare en gång i tiden när dinosaurierna härskade på jorden, men efter många timmar i Bad Comany 2 och Battlefield 3 så trivs jag utmärkt att spela med handkontroll.
Ja nu blir det ett bra tillfälle att nöta på med kontrollen! Ska bli också att känna skillanden på nya kontrollen.
Och för inte tala om 60fps.
Postad 25 November 2013 - 20:31
Ja, det lär bli en rejäl skillnad (till det bättre). Jag har inte spelat BF4 på PC eller någonting innan så det ska bli riktigt kul att uppleva 60 fps och 64-spelare på en och samma server för första gången.Ja nu blir det ett bra tillfälle att nöta på med kontrollen! Ska bli också att känna skillanden på nya kontrollen.
Och för inte tala om 60fps.
Postad 26 November 2013 - 07:26
Ja det är en massa smådetaljer bara som gör spelet betydligt vackrare.. det gör förvisso inget för att jag ska lättare vinna, men det känns finare bara..
Postad 26 November 2013 - 09:47
Jag har kört lite på PC, och favoriten är flood zone team deathmatch och domination.. det är så kristallklart, så färggrant och små detaljer som inte finns med på PS3:an. När man springer upp för vissa trappor och solen skiner in genom fönstrena så ser man hur fukten hänger i luften och bryter fint med solen. AC-fläktarna på taket roterar som dem ska. Trästugorna på taken har faktiskt mer färg än bara nån grågrön röra.. det sitter skyddsnät på sidorna om byggställningarna.
Ja det är en massa smådetaljer bara som gör spelet betydligt vackrare.. det gör förvisso inget för att jag ska lättare vinna, men det känns finare bara..
Ger mer till helhetsupplevelsen med bättre grafik helt klart!
Ska bli kul att se hur stor skillnad det är PS3 jämfört med PS4!
Tror jag ska starta upp förts BF3 på min ps3:a sedan direkt efter BF4 på PS4:an
Bara för att se!
Postad 26 November 2013 - 11:38
Redigerat av nedman, 26 November 2013 - 11:39.
Postad 26 November 2013 - 11:46
Bf kommer mer till sin rätt!
Postad 26 November 2013 - 12:38
Japp! Kaos, förvirring och misär. Det är riktiga BF-feelings det.Ja om det är något som jag ser mest fram emot så är det just detta med 64 spelare!
Bf kommer mer till sin rätt!
Postad 26 November 2013 - 18:40
Jag kör sällan conquest, utan mest team deathmatch, rush och liknande, men där är det inte 64 players verkar det som. Vet inte om det bara är en inställningsfråga vilket kommer "lösa sig" när man kan hyra egna servrar, eller om det är bara så många spelare i de game modes.
Postad 26 November 2013 - 18:54
Jag måste säga att antalet spelare verkar vara en av de minsta förändringarna.. :-(
Jag kör sällan conquest, utan mest team deathmatch, rush och liknande, men där är det inte 64 players verkar det som. Vet inte om det bara är en inställningsfråga vilket kommer "lösa sig" när man kan hyra egna servrar, eller om det är bara så många spelare i de game modes.
Det är bara 64 spelare i conquest!
Postad 26 November 2013 - 21:11
Sen kosta det bara 200kr
Redigerat av Unregistered9dec5957, 26 November 2013 - 21:12.
Postad 26 November 2013 - 22:03
Gameplay från China Rising DLC.
Finns några fler här.
http://www.youtube.c...qrmHTrLKwb3fxCi
Dragon Pass:
http://www.youtube.com/watch?v=vSYWuB1QChQ
Altai Range:
http://www.youtube.com/watch?v=noT6bZ9tQvw&feature=c4-overview&list=UUbu2SsF-Or3Rsn3NxqODImw
Edit: EA har ändrat embargot - Blir tillgänliga 12/3!
Redigerat av Zerokelvin, 27 November 2013 - 09:52.
Postad 27 November 2013 - 08:33
Kanske nu men skulle tro att det blir annat när dom släpper på hyrservrarna och folk går bananas med 64 TDM osvDet är bara 64 spelare i conquest!
Postad 27 November 2013 - 09:10
Hoppas att det alternativet kommer att finnas, vill ju spela 64 spelare i alla spel lägen.Kanske nu men skulle tro att det blir annat när dom släpper på hyrservrarna och folk går bananas med 64 TDM osv
Postad 27 November 2013 - 09:50
EA har hunnit ta bort dem...
Va f-n dryga EA. Va spelar det för roll om vi spelare ser lite gameplay nån dag för tidigt!!
Kanske nu men skulle tro att det blir annat när dom släpper på hyrservrarna och folk går bananas med 64 TDM osv
Haha...Total kaos. Det bli bra!
Kommer man kunna ändra antalet spelare i hyrservers för konsol då?
Kanske man ska ta och hyra en server igen!
Postad 27 November 2013 - 12:39
När öppnar de serverna? Single player var inte så kul :/
Den 29:e kanske? När spelet släpps...
Postad 27 November 2013 - 13:03
Kanske...
Nu får du straffet för att du fick spelet så tidigt. Kan du gott spela single player att tag till!
Postad 27 November 2013 - 16:58
det borde i alla fall finnas servrar i US om dom nu inte blockerat multiplayern heltNär öppnar de serverna? Single player var inte så kul :/
Postad 28 November 2013 - 14:37
Dubbel XP i några dagar.
Join in on the full week of Double XP that just started in Battlefield 4! Starting Nov 28 and running up until Dec 5, you will get Double XP for all matches played on Ranked and Official servers. Join us on the Battlefield now to rank up faster.
http://battlelog.bat...double-xp-live/
Postad 28 November 2013 - 16:10
Yes, skrev om det lite högre upp i tråden. En hel veckas dubbel XP kommer bli riktigt sweet!Perfekt tajming tills man får spelet imorgon!
Dubbel XP i några dagar.
Nu är det bara att be till högre makter att servrarna klarar trycket och att det inte blir allt för mycket problem med utläggningar och sådant skit i morgon. Tagga!
Postad 28 November 2013 - 16:14
Yes, skrev om det lite högre upp i tråden. En hel veckas dubbel XP kommer bli riktigt sweet!
Det är ju alltid lite drygt när man drar igång ett nytt BF-spel och inte har tillgång till alla roliga vapen med tillbehör, men nu lär det väl gå lite fortare i alla fall.
Nu är det bara att be till högre makter att servrarna klarar trycket och att det inte blir allt för mycket problem med utläggningar och sådant skit i morgon. Tagga!
Det går fort att ranka upp i BF4 även utan dbxp ,men med denna dbxp vecka som kommer så går det lika fort som en MHB:are som springer till sitt närmsta utlämningsställe idag och imorgon
Edit: den meningen ser konstig ut, men ni förstår hoppas jag
Redigerat av DragonPuffer, 28 November 2013 - 16:16.
Postad 28 November 2013 - 16:17
Yes, skrev om det lite högre upp i tråden. En hel veckas dubbel XP kommer bli riktigt sweet!
Det är ju alltid lite drygt när man drar igång ett nytt BF-spel och inte har tillgång till alla roliga vapen med tillbehör, men nu lär det väl gå lite fortare i alla fall.
Jaha..det missade jag att du hade skrivit!
Ja som sagt hoppas alla servrar håller för trycket. Men det skulle inte förvånna mig att när man väl sitter där glad i hågen så
går det inte att göra någonting.
Postad 28 November 2013 - 16:17
Det går fort att ranka upp i BF4 även utan dbxp ,men med denna dbxp vecka som kommer så går det lika fort som en MHB:are som springer till sitt närmsta utlämningsställe idag och imorgon
Visst är det väl så att om man köper BF4 via PSN så får man inte tillgång till China Rising-DLC:t framöver? Jag ska jaga ett exemplar av BF4 i morgon, men ifall jag inte hittar ett ex så kanske det blir digitalt all the way istället. Dock vill jag ju ha alla DLC-paket framöver.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 28 November 2013 - 16:18.
Postad 28 November 2013 - 16:19
Visst är det väl så att om man köper BF4 via PSN så får man inte tillgång till China Rising-DLC:t framöver? Jag ska jaga ett exemplar av BF4 i morgon, men ifall jag inte hittar ett ex så kanske det blir digitalt all the way istället. Dock vill jag ju ha alla DLC-paket framöver.
Vet ej hur det fungerar, kan du inte förboka det redan nu på Ps store? Kanske ingår då?
Redigerat av DragonPuffer, 28 November 2013 - 16:20.
Postad 28 November 2013 - 16:21
Postad 28 November 2013 - 16:26
BF4 via PSN får bli plan B tills vidare.
Postad 28 November 2013 - 16:34
Äsch, det får bära eller brista i morgon. Jag har ju några butiker att välja på och någon av dem lär ha BF4 hemma. Jag ska först kolla med Game i morgon och se om jag kan byta mitt KZ4 till ett BF4 med dem. Får säkert lägga en hundring mellan, men i morgon är pengar inte någon prioritet.
BF4 via PSN får bli plan B tills vidare.
inte byta. köp båda har jag sagt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
12 bilder
148 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?