Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast (gen 1)

1018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (Gen 1) (Mediaspelare) 7 7,98 (227) 159:-

Postad 16 april 2014 - 07:37

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Köpte från CDON och Chromecasten är en US-version med adapter till vägguttaget tejpat på förpackningen, är allas så?

Nej, då är det nog parallellimporterat. Jag köpte mina från Electroworld; där låg allt i kartongen... inget tejpat på utsidan.

Postad 16 april 2014 - 07:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Jag tror det i alla fall, har testat på tre skärmar nu.

Då känner jag mig rätt dyngsäker :)

Postad 16 april 2014 - 12:16

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Tjo! Har nu tre chromecasts. Men det enda de i stort set går att använda till e ju Youtube. Nån som har någon bra aktuell länk till vilka appar som faktisk funkar med CC idag?
Och är det någon som har lyckats casta tex. tv4play från en chrometab på datorn utan olidligt lagg??

Postad 16 april 2014 - 12:21

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0

Tjo! Har nu tre chromecasts. Men det enda de i stort set går att använda till e ju Youtube. Nån som har någon bra aktuell länk till vilka appar som faktisk funkar med CC idag?
Och är det någon som har lyckats casta tex. tv4play från en chrometab på datorn utan olidligt lagg??

Någon/Några har satt ihop en lista på Chromecast-appar:
http://www.reddit.co...ecast/wiki/apps

Postad 16 april 2014 - 12:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

http://www.google.com/intl/sv/chrome/devices/chromecast/apps.html

Postad 16 april 2014 - 12:29

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

https://play.google.com/store/apps/details?id=goko.gcs

Postad 16 april 2014 - 13:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

kör plex och kan casta tv4 play utan problem från telefon eller platta..

Postad 16 april 2014 - 17:21

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Mest populär i kategorin Mediaspelare! - 2:a totalt på Prisjakt :)

Postad 16 april 2014 - 17:35

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Bevisar att den är tillräckligt enkel för att alla ska kunna köpa den, PS4an är väl etta så där faller den teorin

Postad 16 april 2014 - 17:41

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Men snart måste Google börja tänka på en CC 4K kanske?

Postad 16 april 2014 - 17:43

Mrhoyt
  • Mrhoyt
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Känns väldigt meningslöst, dom kan ju börja med en som faktiskt stödjer 5Ghz trådlöst...

Postad 16 april 2014 - 18:40

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
videostream var ganska najs faktiskt. om man nu bara kunde lägga till en playlist med så hade det varit bäst.

Postad 17 april 2014 - 08:37

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Ärligt talat förstår jag inte alla som köpt en CC utan att läsa specifikationerna och sedan klagar.

Man får ju ha rätt förväntningar på en enhet för 300 kronor.

Den klarar precis det som den utger sig för att klara. Det primära var för Google att CC skulle fungera med Googles partner (Netflix et al) och Googles egna tjänster (Music, YouTube).

Lokalt lagrade media var aldrig avsikten och om den funkar med diverse nedtankat material är det bara en bonus.

Postad 17 april 2014 - 10:45

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 2

Ärligt talat förstår jag inte alla som köpt en CC utan att läsa specifikationerna och sedan klagar.

Något som förvisso inte bara drabbar CC....

Samtidigt tror jag Google gjorde en pedagogisk vurpa med att inkludera cast från Chrome tab. Det känns som en "kul grej" man lagt in för att man kunde snarare än ett seriöst menat användningsfall, men det fick ganska stor uppmärksamhet och i förlängningen verkar en hel del klagomål baseras på upplevelser av just det.
Man hade kanske sålt färre stickor på kort sikt utan den funktionen, men blir det för mycket gnäll som bygger på att man använder dem på sätt som inte realistiskt kan bli bra så skrämmer det troligen bort en del kunder.

Postad 17 april 2014 - 16:05

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Köpte en till idag till sovrummet, jag använder tab cast på HBO Nordic och det funkar faktiskt bra jämfört med gamla blu-ray spelarens HBO nordic-app. Man kan ju alltid hoppas att HBO nordic tillämpar en CC-funktion men det är nog inget som kommer hända :/

Postad 17 april 2014 - 16:08

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Nej, det kan du vara säker på. På två år har dom Telia och Samsung-appar som verkar fungera och inget har hänt´på 1,5 år

Postad 17 april 2014 - 20:56

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Det funkade utan problem att installera den på jobbet så nu är det nästan slagsmål om vem som ska kasta youtube videos till teven. Den hängde sig faktiskt så jag fick dra ut strömmen och då märkte jag att den var väldigt varm så den blev kanske lite överbelastad av alla videos. Jag upptäckte även en liten knapp på CC, någon som vet vad den har för funktion? Är det är en av/på knapp?

Kan även nämna att den jag har hemma som är köpt på Webbhallen (som troligtvis är import) innehöll USB kabel men elkontakten var av US modell. Den jag köpte till jobbet som är köpt på Elgiganten saknade USB kabel men hade svensk elkontakt. Jag vet inte om USB kabeln saknades eller om den inte följer med på dom som säljs på Elgiganten.

Postad 18 april 2014 - 08:37

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

. Den jag köpte till jobbet som är köpt på Elgiganten saknade USB kabel men hade svensk elkontakt. Jag vet inte om USB kabeln saknades eller om den inte följer med på dom som säljs på Elgiganten.

Den jag köpte igår på elgiganten hade usb-kabel (och svensk elkontakt)

Postad 18 april 2014 - 11:22

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Det funkade utan problem att installera den på jobbet så nu är det nästan slagsmål om vem som ska kasta youtube videos till teven. Den hängde sig faktiskt så jag fick dra ut strömmen och då märkte jag att den var väldigt varm så den blev kanske lite överbelastad av alla videos. Jag upptäckte även en liten knapp på CC, någon som vet vad den har för funktion? Är det är en av/på knapp?

Kan även nämna att den jag har hemma som är köpt på Webbhallen (som troligtvis är import) innehöll USB kabel men elkontakten var av US modell. Den jag köpte till jobbet som är köpt på Elgiganten saknade USB kabel men hade svensk elkontakt. Jag vet inte om USB kabeln saknades eller om den inte följer med på dom som säljs på Elgiganten.

chromecasten blir väldigt varm verkar vara helt normalt..

Postad 18 april 2014 - 12:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Knappen är för återställning om jag minns rätt
  • Physically hold down the button on your Chromecast for at least 25 seconds or until the solid light begins flashing.

Redigerat av Benkke, 18 april 2014 - 12:44.

Postad 05 maj 2014 - 08:01

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Viaplay-stöd på gång.
http://www.swedroid....i-testar-betan/
http://www.idg.se/2....l-googlestickan

Edit:
Ute nu – https://play.google....viaplay.android

Redigerat av mr.keyser, 05 maj 2014 - 10:43.

Postad 05 maj 2014 - 11:28

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 1

Viaplay-stöd på gång.

Edit:

Bra. Undrar varför HBO Nordic har så svårt att få till det...

Postad 05 maj 2014 - 11:39

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 1

Bra. Undrar varför HBO Nordic har så svårt att få till det...

Det har jag undrat sen de startade...

Postad 05 maj 2014 - 17:40

Unregistered80d8b88a
  • Unregistered80d8b88a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Det går inte på något sätt att använda datorn, samtidigt som man castar i fullscreen på tex hulu+ eller hbogo så fort man

trycker esc på datorn så blir ju bilden på tv:en halv med,. lite halv drygt...

Postad 05 maj 2014 - 18:43

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Viaplay-stöd på gång.

Edit:

Vad bra att det händer något på deras sida oxå MEN 720p och icke 5.1 ljud då stannar jag kvar i Netflix LOL

Postad 05 maj 2014 - 19:12

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0

Det går inte på något sätt att använda datorn, samtidigt som man castar i fullscreen på tex hulu+ eller hbogo så fort man

trycker esc på datorn så blir ju bilden på tv:en halv med,. lite halv drygt...

Det där har varit ett par månader, förut gick det att casta fullscreen och använda datorn

Postad 05 maj 2014 - 19:26

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Lyckades inte casta med viaplay, den kunde inte connecta. Varför blir jag inte förvånad när det är viaplay inblandat?

Postad 05 maj 2014 - 19:32

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
Det funkade skitbra för mig. Tittade på ett par gamla Pluraavsnitt

Postad 05 maj 2014 - 22:18

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0
Har Viaplay något som Netflix inte har? Sporten?

Spotify är något som verkligen skulle ge CC betydligt större intresse tror jag. Playkanaler verkar också många vilja ha, men det är väl som på G för vissa iallafall.

Postad 06 maj 2014 - 06:49

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Har Viaplay något som Netflix inte har? Sporten?

Spotify är något som verkligen skulle ge CC betydligt större intresse tror jag. Playkanaler verkar också många vilja ha, men det är väl som på G för vissa iallafall.

Ja, det är väl sporten. Premier League, Champions League, OS, F1 med mera. Sen är det väl ganka lika med filmer och tv-serier

Postad 06 maj 2014 - 18:54

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Nån mer en jag som upplever bilden suddig när det är rörelser i tex Netflix. Finns väl något fint ord för det typ jidder eller liknande. Kan det bero på 60hz och vi kör med 50hz. Googlade lite snabbt och upptäckte andra som har problem med det

Postad 07 maj 2014 - 07:52

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Nån mer en jag som upplever bilden suddig när det är rörelser i tex Netflix. Finns väl något fint ord för det typ jidder eller liknande. Kan det bero på 60hz och vi kör med 50hz. Googlade lite snabbt och upptäckte andra som har problem med det

Beror på vad du tittar på. Filmerna är 24hz och då kan det bli jidder om du kör 50 el 60hz ut. TV-serier är 50 eller 60 hz så där är det inga problem.

Redigerat av agpath, 07 maj 2014 - 07:53.

Postad 07 maj 2014 - 08:59

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Jag får 60hz som inte går att ändra. Kollade på Fällning Skifs via Cromecast. Sen kopplade jag över till min NUC med 50hz och allt jidder upphörde. Annars så är det kanon bild med chromecast. Tror dock min Panasonic plasma är extra känslig mot sånt

Postad 07 maj 2014 - 16:15

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Har inte provat men den påstår kunna streama spotify

http://www.androidpo...ort-to-spotify/

Postad 08 maj 2014 - 13:16

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 266 inlägg
  • 0
Även Headweb fixar stöd för Chromecast.
https://www.headweb....ogle-chromecast

Postad 12 maj 2014 - 19:04

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Tja!

Köpte idag en chromecast till sovrummet, är riktigt nöjd! Den används enbart till netflix och plex, men vad mer kan den göra?

Antar att dom flesta använder dom mest för dom två tjänsterna men finns det nått roligt hack eller liknande? Och fick för mig att man skulle kunna spegla webbläsaren på telefonen till cc går det?

Postad 12 maj 2014 - 19:07

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Tuben och Play music är den gjord för också

Postad 14 maj 2014 - 17:22

dana666
  • dana666
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
En ny app som är ett måste för er med mobil och surfplattor (android) och vill spela Spotify är spoticast,kanske har nämts i tråden innan? Den är gratis o funkar kanon (min nexus 2013 i alla fall).

https://play.google....m.nop.spoticast

Redigerat av dana666, 14 maj 2014 - 19:52.

Postad 14 maj 2014 - 17:27

dana666
  • dana666
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ett tipps för er som råkar ut för att det saknas några sekunder i slutet på låten är att spotify verkar sätta på Crossfade efter spoticast har installerats,är bara att stänga av det i såfall! Dom som loggar in med Facebook verkar det funka bäst för,folk gnäller att den loggar ur ibland med vanligt konto!

Redigerat av dana666, 14 maj 2014 - 19:56.

Postad 17 maj 2014 - 18:37

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Är det någon som testat den med Viaplay och framförallt sportsändningarna?
Har Viasat genom Telia men bara SD-kanalerna, dock ingår Viaplay som har HD men att försöka genomlida en hockeymatch där genom att kolla på datorn kopplad till TV'n är inte att tänka på. Silverlight gör att spelarna hoppar fram över isen och pucken blir en decimeter lång...

Skulle Chromecast kunna bli min räddning?

Postad 17 maj 2014 - 20:19

Unregisterede606b1f9
  • Unregisterede606b1f9
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Är det någon som testat den med Viaplay och framförallt sportsändningarna?
Har Viasat genom Telia men bara SD-kanalerna, dock ingår Viaplay som har HD men att försöka genomlida en hockeymatch där genom att kolla på datorn kopplad till TV'n är inte att tänka på. Silverlight gör att spelarna hoppar fram över isen och pucken blir en decimeter lång...

Skulle Chromecast kunna bli min räddning?

Pratar bara för mig själv! MEN det funkar suveränt för mig, sitter just nu och castar Bayern - Dortmund från iMacen till tvn. Inget hack, ingen buffring. Klockren bild dessutom!

Postad 18 maj 2014 - 11:34

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Kan någon testa och se om livesändningar på SVTPlay fungerar hos er?
http://beta.svtplay.se/kanaler

Postad 18 maj 2014 - 18:41

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Pratar bara för mig själv! MEN det funkar suveränt för mig, sitter just nu och castar Bayern - Dortmund från iMacen till tvn. Inget hack, ingen buffring. Klockren bild dessutom!

OK, men Silverlight kanske fungerar vettigt på Mac överlag? Det gör det ju dessvärre inte med Windows.

Nån som testat det med Windows eller Android?

Postad 18 maj 2014 - 18:50

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Om du kör en tjänst som har inbyggt stöd för chromecast (netflix, Youtube, svtplay beta... viaplay vet jag inte då jag inte har det själv) så har inte datorn nåt med uppspelningen att göra. Den hjälper endast till att starta streamen men sen går allt via chromecast och ditt nätverk, inte datorn. Om du har Mac eller PC eller någon form av smartphone spelar alltså ingen roll för hur uppspelningen funkar.

Postad 18 maj 2014 - 22:19

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Om du kör en tjänst som har inbyggt stöd för chromecast (netflix, Youtube, svtplay beta... viaplay vet jag inte då jag inte har det själv) så har inte datorn nåt med uppspelningen att göra. Den hjälper endast till att starta streamen men sen går allt via chromecast och ditt nätverk, inte datorn. Om du har Mac eller PC eller någon form av smartphone spelar alltså ingen roll för hur uppspelningen funkar.

Ja jo det visste jag, ser nu att jag tänkte en sak men skrev nått annat.
Vill veta om nån som upplevt en hockeymatch på viaplay under windows och förstår vad jag menar med hoppande spelare och decimeterlång puck och kan bekräfta att det inte är så med chromecast.
Har en polare som tycker det är skitbra bild när jag visat honom så alla verkar inte märka av det. Han är ju inte så bright så kanske är hans hjärna som tuggar på i samma usla FPS eller nått så det kompenserar bort det ;)

Postad 18 maj 2014 - 23:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Ja jo det visste jag, ser nu att jag tänkte en sak men skrev nått annat.
Vill veta om nån som upplevt en hockeymatch på viaplay under windows och förstår vad jag menar med hoppande spelare och decimeterlång puck och kan bekräfta att det inte är så med chromecast.
Har en polare som tycker det är skitbra bild när jag visat honom så alla verkar inte märka av det. Han är ju inte så bright så kanske är hans hjärna som tuggar på i samma usla FPS eller nått så det kompenserar bort det ;)

har du testat att ändra refreshrate i Windows så det matchar det du ser på, svensk ishockey sänds i 50hz och Nhl i 60hz och om det är judder du stör dig på så har chromecast det också...

Redigerat av jimjans, 18 maj 2014 - 23:45.

Postad 19 maj 2014 - 16:22

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Kan någon testa och se om livesändningar på SVTPlay fungerar hos er?
http://beta.svtplay.se/kanaler

Ja hittade orsaken. Den fungerar inte ihop med Unlocator :rolleyes:

Postad 19 maj 2014 - 16:28

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Ja hittade orsaken. Den fungerar inte ihop med Unlocator :rolleyes:

Tror/vet du om det bara gäller beta.svtplay.se eller kommer det att gälla appen (som jag hoppas att den kommer snart) också?

Postad 19 maj 2014 - 16:42

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Kan inte svara än. Man måste se om det fungera när den kommer.
Men jag har anmält den till Unlocator och hoppas att de fixar det.

Postad 20 maj 2014 - 02:28

InzZzomnia
  • InzZzomnia
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

har du testat att ändra refreshrate i Windows så det matchar det du ser på, svensk ishockey sänds i 50hz och Nhl i 60hz och om det är judder du stör dig på så har chromecast det också...

Nej men har testat nu, spelade tyvärr ingen som helst roll. Är verkligen otroligt att man inte fixat det här än med Silverlight, när man söker på problemet så verkar det ju funnits ända sen lanseringen av skiten.
Nu är jag inte riktigt säker på vad judder är för något men problemet är som jag skrivit, när spelarna sätter fart så liksom hackar de sig fram över isen, ser ut som varannan bildruta försvinner.
Så när man skickar det vidare fran viaplayappen på sin surfplatta så använder sig Chromecast av Silverlight föra att spela upp det alltså eftersom det bara är med det som problemet existerar?
Hade ju varit smutt om man kunnat installera Viaplayappen på den eller om den speglat skärmen från surfplattan rakt av.

Redigerat av InzZzomnia, 20 maj 2014 - 02:36.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.