Nya prylar från XTZ!
625 svar till detta ämne
Postad 02 January 2014 - 18:05
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Just därför jag kör med Onkyo  Mer för pengarna enligt mig, dom som får mer feelgood utav Integra får köra med den  @Jonas__W --- Tack för din bekräftelse.
@xtraljud --- Kanske dax å visa lite bilder nyfiken på vad du har just nu 
Idag kör jag en Yamaha 3020 som jag är väldigt nöjd med, blir inte lika varm som Onkyo och har en neutralare återgivning i mina öron. Känner inget behov av att lägga upp bilder just nu  Jag och frugan håller på och letar hus, har en tanke att lägga upp bilder sen när vi har hittat vårt hus.
Postad 02 January 2014 - 18:28
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Det handlar ju bara om mjukvara när det gäller t.ex. Audyessy Pro. Min Onkyo 818 har ingången för det och hårdvaran, saknas bara att man tillåter licenskostnader till den. I det stora hela är Integra mycket pengar för inget enligt mig. Lika bra att köpa motsvarande Onkyo på en gång.
Sen är det lite mer än några tusenlappar om man kollar på rek. priser. Onkyo 3010 kostade 25000:- när den kom, Integra 70.4 kostade 33000:- 8000:- mer för samma maskin. Hur mycket som skiljer mellan 5010 och 80.4 vet jag dock inte.
Håller med
Postad 02 January 2014 - 18:32
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Idag kör jag en Yamaha 3020 som jag är väldigt nöjd med, blir inte lika varm som Onkyo och har en neutralare återgivning i mina öron.
Känner inget behov av att lägga upp bilder just nu Jag och frugan håller på och letar hus, har en tanke att lägga upp bilder sen när vi har hittat vårt hus.
Va på G att ta en Yamaha men jag var nöjd med min förra så det fick bli fortsättning på det. Vilka högtalare och bas har du nu. Och lycka till med hus köpet, mins när vi letade (kul,spännande och frustrerande på samma gång)
Postad 02 January 2014 - 19:17
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Enligt en servicetekniker som lagar de båda märkena så var/är innandömet identiskt på Onkyo & Integra. Det som skiljer de åt är mjukvaran och ev layout på utgångar osv.
Det är inte första gången som en annan tillverkare köper produkter av en annan, märker om, lägger till sin touch och säljer för dubbla pengen.
Men det här är inte två olika tillverkare. Det är samma tillverkare som kallar sina saker lite olika. Jag hade ett Integra kassettdäck en gång i tiden, men på den tiden hette de Onkyo Integra. Nu verkar de ha kapat Onkyo-delen i namnet.
Postad 02 January 2014 - 19:28
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Det handlar ju bara om mjukvara när det gäller t.ex. Audyessy Pro. Min Onkyo 818 har ingången för det och hårdvaran, saknas bara att man tillåter licenskostnader till den. I det stora hela är Integra mycket pengar för inget enligt mig. Lika bra att köpa motsvarande Onkyo på en gång.
Sen är det lite mer än några tusenlappar om man kollar på rek. priser. Onkyo 3010 kostade 25000:- när den kom, Integra 70.4 kostade 33000:- 8000:- mer för samma maskin. Hur mycket som skiljer mellan 5010 och 80.4 vet jag dock inte.
Vad jag vet så släppte dom ingen motsvarighet till 5010 av Integra förra året, därav att bara 70.4 fanns tillgänglig, alltså ingen 80.4. Så möjligt att 70.4 var deras kombinerade toppmodell? dock håller jag helt med dig att det är onödigt att lägga pengar på Integra, dom är absolut inte sämre än Onkyo, men varför inte köpa en Onkyo istället och spara dom pengarna? Jag tycker även att Onkyo är snyggare  Jasså har Onkyo 818 möjlighet till en PRO-Licens?, det har jag inte för mig? Va på G att ta en Yamaha men jag var nöjd med min förra så det fick bli fortsättning på det. Vilka högtalare och bas har du nu. Och lycka till med hus köpet, mins när vi letade (kul,spännande och frustrerande på samma gång)
Kör ett Canton Reference paket med 9.2, 50.2 och vento 810, har just nu en st 850r subb, spelar riktigt vackert men är som du vet sugen på XTZas nya Cinema eller master  Främst för att jag är trött på körsbärs utförandet på mina canton, nya systemet ska gå i svart! Ja där vi letar hus finns det knappt några tillsalu för tillfället, men det börjar dyka upp här nu efter nyår enligt de mäklare jag varit i kontakt med. Jag har valt bort flertalet hus hittils för att dom ej haft källare
Postad 02 January 2014 - 19:57
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Men det här är inte två olika tillverkare. Det är samma tillverkare som kallar sina saker lite olika.
Jag hade ett Integra kassettdäck en gång i tiden, men på den tiden hette de Onkyo Integra. Nu verkar de ha kapat Onkyo-delen i namnet.
Det gör det inte bättre i mina ögon dock  Men tack för infon! Jasså har Onkyo 818 möjlighet till en PRO-Licens?, det har jag inte för mig?
Det var det jag försökte förklara, att 818 har all hårdvara och de ingångar som behövs för Pro, men man har valt att inte släppa Pro-licenser till den utan hålla det till de dyrare modellerna. De skulle troligen sälja för få dyra annars. Kanske därför som det inte ens finns XT32 i årets 828. 818 blev en väldigt populär modell då den var väldigt prisvärd. Ungefär som Denon X4000 i år.
Postad 02 January 2014 - 20:14
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Denon 4000 har väl inte XT32? Jo det hade den visst, ja säkert en prisvärd maskin då.
Dagens motsvarighet till 818 är 929. Det fula är ju att branchen har exakt koll på vad entusiast-konsumenterna vill ha, och "tvingar" oss att köpa modeller högre upp i serierna för att få tillgång till det som just entusiasterna vill.
I dagens läge så hade man kunnat släppa ett försteg med xlr, 32 bits dac, xt32 och 11.4 hantering för 10000kr eller mindre, men vilken firma gör det?
Redigerat av xtraljud, 02 January 2014 - 20:22.
Postad 02 January 2014 - 20:18
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Angående Integra, hette dom väl Integra Research tidigare.
Postad 02 January 2014 - 20:24
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Möjligt. Vad menar du med "tidigare"? Mitt "förr" handlade mer specifikt om år 1986...
Postad 02 January 2014 - 20:25
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Man är alltid sugen på nya pryla men just nu tycker jag att 818 har det jag behöver. Kommer att hönga på fetare steg framöver men det kommer nog dröja lite. Ska kanske prova 2st AP-100 om inte XTZ hittar på något annat på den fronten, annars så har jag spanat på lite andra trevliga steg. Nästa reviver får la blo en 9.2 eller 11.2 hmmmm men de e ingen brådis
@xtraljud. --- Trevlig setup  Huset dyker nog upp så småningom. Vi hade tur med vårat köp, fort och smidigt utan grångel eller letande.
Postad 02 January 2014 - 20:26
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1741 inlägg
Denon 4000 har väl inte XT32? Jo det hade den visst, ja säkert en prisvärd maskin då.
Dagens motsvarighet till 818 är 929. Det fula är ju att branchen har exakt koll på vad entusiast-konsumenterna vill ha, och "tvingar" oss att köpa modeller högre upp i serierna för att få tillgång till det som just entusiasterna vill.
I dagens läge så hade man kunnat släppa ett försteg med xlr, 32 bits dac, xt32 och 11.4 hantering för 10000kr eller mindre, men vilken firma gör det?
Det som gör X4000 unik i år är att den är även Pro-förberedd för 8000:-.
Postad 02 January 2014 - 20:27
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Möjligt. Vad menar du med "tidigare"? Mitt "förr" handlade mer specifikt om år 1986...
 De är ett tag sen. Vore coolt å ha en produkt som har de toggat
Postad 02 January 2014 - 20:29
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Ok, jag pratar om året då RDC-7 försteget och det tillhörande slutsteget släpptes, jag kommer dock inte ihåg vilket år det var? Mer modernt än 1986 iaf
Postad 02 January 2014 - 20:35
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Man är alltid sugen på nya pryla men just nu tycker jag att 818 har det jag behöver. Kommer att hönga på fetare steg framöver men det kommer nog dröja lite. Ska kanske prova 2st AP-100 om inte XTZ hittar på något annat på den fronten, annars så har jag spanat på lite andra trevliga steg. Nästa reviver får la blo en 9.2 eller 11.2 hmmmm men de e ingen brådis @xtraljud. --- Trevlig setup Huset dyker nog upp så småningom. Vi hade tur med vårat köp, fort och smidigt utan grångel eller letande.
Tack  Ja jag hoppas verkligen på att man hittar huset innan sommaren iaf. Skönt för er att det gick smidigt, som jag ser det så är även själva bud-kriget ett problem också, om fel folk kommer in och budar (läs: dom med 1-2miljoner mer än mitt tak)
Postad 02 January 2014 - 20:50
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
De är ett tag sen. Vore coolt å ha en produkt som har de toggat 
Ok, jag pratar om året då RDC-7 försteget och det tillhörande slutsteget släpptes, jag kommer dock inte ihåg vilket år det var?
Mer modernt än 1986 iaf 
Står nog kvar på vinden, om jag inte minns fel. Men lär väl inte ha klarat fukten där särskilt bra (tonhuvudena behövde ändå bytas och det lär jag ju inte kosta på idag...). Ursäkta lite OT, men ett sånt här är det som huserar på vinden: http://www.radiomuse...yo_ta_2058.html
Postad 02 January 2014 - 20:52
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Står nog kvar på vinden, om jag inte minns fel. Men lär väl inte ha klarat fukten där särskilt bra (tonhuvudena behövde ändå bytas och det lär jag ju inte kosta på idag...).
Ursäkta lite OT, men ett sånt här är det som huserar på vinden: http://www.radiomuse...yo_ta_2058.html
Kul med lite bilder, det var säkert en riktigt fin spelare då det begav sig  Jag förflyttades precis tillbaka till 80-talet en sväng, tack
Postad 02 January 2014 - 22:43
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Står nog kvar på vinden, om jag inte minns fel. Men lär väl inte ha klarat fukten där särskilt bra (tonhuvudena behövde ändå bytas och det lär jag ju inte kosta på idag...).
Ursäkta lite OT, men ett sånt här är det som huserar på vinden: http://www.radiomuse...yo_ta_2058.html
Ta hand om den  Vissa saker kan man bara inte slänga.
Postad 03 January 2014 - 00:01
enis
-
enis
-
Amatör
-
-
96 inlägg
http://integrahometh...ra_research.cfm
Postad 03 January 2014 - 02:19
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
http://integrahometh...ra_research.cfm
Ja precis där är dom!  fin fina produkter på sin tid, dagens försteg och slutsteg från Onkyo/Integra kan inte på något sätt mäta sig med den byggkvaliteten dessa Integra Research produkter hade. Slutsteget vägde 52kg om jag minns rätt. Och luckan på försteget var motordriven
Postad 03 January 2014 - 10:56
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
XTZ/Joel
Vet du om det finns planer på en mer kraftfull förstärkare, uppföljare till AP-100.
Skulle vara trevligt om XTZ hade större utbud där. Kika på Emotiva.com från USA, dom har samma tänk som ni (bästa möjliga produkt för lägsta möjliga pris)
Edit: Om detta inte är aktuellt så tycker jag att Olle borde kika lite mer på saken.
Man vill ju kunna driva sina XTZ högtalare med en maskin som har tillräckligt med krut och att det blir över 
Ni höjde ribban med Divine så nu är det dax att Divine får en värdig och likasinnad Power AMP som skakar om marknaden
Redigerat av RobNB, 03 January 2014 - 11:13.
Postad 03 January 2014 - 11:27
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Finns väl bättre steg än deras AP100.
Postad 03 January 2014 - 11:28
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Finns väl bättre steg än deras AP100.
Från XTZ?
Postad 03 January 2014 - 11:29
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
XTZ/Joel
Vet du om det finns planer på en mer kraftfull förstärkare, uppföljare till AP-100. Skulle vara trevligt om XTZ hade större utbud där. Kika på Emotiva.com från USA, dom har samma tänk som ni (bästa möjliga produkt för lägsta möjliga pris) 
Edit: Om detta inte är aktuellt så tycker jag att Olle borde kika lite mer på saken. Man vill ju kunna driva sina XTZ högtalare med en maskin som har tillräckligt med krut och att det blir över  Ni höjde ribban med Divine så nu är det dax att Divine får en värdig och likasinnad Power AMP som skakar om marknaden 
Håller med dig i "allt", XTZ skulle absolut behöva ett nytt slutsteg eller två i sitt sortiment  och dom ska matcha deras finaste högtalare i både kraft och kvalitet. Gärna ett 3-kanaligt steg för front och center, då marknaden lider stor brist på just 3-kanaliga steg. Men till skillnad från RobNB  så ber jag er att inte efterlikna Emotiva då jag personligen anser att dessa slutsteg låter förfärligt illa.
Redigerat av xtraljud, 03 January 2014 - 11:33.
Postad 03 January 2014 - 11:33
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Håller med dig i allt, XTZ skulle absolut behöva ett nytt slutsteg eller två i sitt sortiment och dom ska matcha deras finaste högtalare i både kraft och kvalitet.
Men till skillnad från RobNB så ber jag er att inte efterlikna Emotiva då jag personligen anser att dessa slutsteg låter förfärligt illa.
Nu har jag inte hört dom så jag låter det vara osagt. Men tanken bakom dom är fin  sen så är ju ljud en smaksak, men XTZ bör nog inte ha problem med få fram egna produkter men sin sound.
Postad 03 January 2014 - 11:38
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Ja absolut, att försöka hålla nere pris på sina produkter mot andra märken är ju alltid rätt väg att gå.
Men med just Emotivas slutsteg så har man enligt mig misslyckats, då återgivningen inte alls kan mäta sig med andra tillverkare.
Ja ljud är en smaksak men just Emotiva ligger lägre enligt mig.
Postad 03 January 2014 - 11:38
MattiasBGD
-
MattiasBGD
-
Veteran
-
-
2068 inlägg
Tror Joel på XTZ har fått en munkavel nu 
Tycker att dom redan avslöjat för mycket om dom nya produkterna.
Postad 03 January 2014 - 11:40
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Tror Joel på XTZ har fått en munkavel nu  Tycker att dom redan avslöjat för mycket om dom nya produkterna.
Tanken har slagit mig med
Postad 03 January 2014 - 11:40
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Vi borde få reda på om han kan upplysa oss via undergroundnyheter istöllet
Postad 03 January 2014 - 11:42
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Tror Joel på XTZ har fått en munkavel nu  Tycker att dom redan avslöjat för mycket om dom nya produkterna.
 Ja man kan tro det  Men jag tror ändå att det blivit en trevlig nyfikenhet och ett HA begär samtidigt  Vi borde få reda på om han kan upplysa oss via undergroundnyheter istöllet 
Vi startar en rörelse
Postad 03 January 2014 - 11:45
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Ja absolut, att försöka hålla nere pris på sina produkter mot andra märken är ju alltid rätt väg att gå.
Men med just Emotivas slutsteg så har man enligt mig misslyckats, då återgivningen inte alls kan mäta sig med andra tillverkare. Ja ljud är en smaksak men just Emotiva ligger lägre enligt mig.
Du är faktiskt den första som inte är förtjust i Emotiva som jag hört. Man ska lyssna på alla läger  Men de är som allt annat, de fins vi som gillar XTZ och dom som tycker annat om dom.
Postad 03 January 2014 - 12:18
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Du är faktiskt den första som inte är förtjust i Emotiva som jag hört. Man ska lyssna på alla läger  Men de är som allt annat, de fins vi som gillar XTZ och dom som tycker annat om dom.
Nja, det finns ett flertal som ej gillar Emotiva även på detta forum  Dock är det inte alla som skriver det öppet för att dom inte orkar med alla påhopp som vanligtvis följer. Ja alla tycker ju olika, och har olika syn på ljud, men att hävda att Emotiva låter bra är i mina öron en stor överdrift, sen om någon annan tycker att dom låter jättebra så har jag inget imot det.
Postad 03 January 2014 - 12:21
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Vi borde få reda på om han kan upplysa oss via undergroundnyheter istöllet 
Vart ska vi mötas? Och kan du vara våran sekreterare Zartok?
Postad 03 January 2014 - 12:24
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Jafan, som officiell basknarkare så hade jag nog absolut kunnat vara det
Postad 03 January 2014 - 14:21
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Från XTZ?
Nej men det finns andra tillverkare .
Postad 03 January 2014 - 14:39
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Du är faktiskt den första som inte är förtjust i Emotiva som jag hört.
Emotiva XPA-2 är testad av LTS. Dom fann den väldigt transparent. Jag ägde själv två st XPA-1 ett tag, och hade det inte varit för att jag behövt mer effekt hade dom förmodligen varit kvar än idag. Det finns folk som tror att dom kan höra skillnad på slutsteg. Slutsteg av god kvalitet som inte har någon tokig konstruktion alltså. Det är ofta samma människor som påstår att dom kan höra skillnad på kablar. Konstigt nog är det ingen som kan höra skillnad när dom inte vet vad det är dom lyssnar på.  Feelgood och placebo är en helt annan sak. Om man vill/tror att något ska låta bättre eller sämre så gör det också oftast det.
Postad 03 January 2014 - 16:28
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Nej men det finns andra tillverkare .
Ja absolut. Det är jag fullt medveten om och jag har givetvis några favoriter. Med det skulle fortfarande vara kul om XTZ höjde ribban på den fronten också, dom har redan AP-100 så det är bara att utöka  Emotiva XPA-2 är testad av LTS. Dom fann den väldigt transparent. Jag ägde själv två st XPA-1 ett tag, och hade det inte varit för att jag behövt mer effekt hade dom förmodligen varit kvar än idag.
Det finns folk som tror att dom kan höra skillnad på slutsteg. Slutsteg av god kvalitet som inte har någon tokig konstruktion alltså. Det är ofta samma människor som påstår att dom kan höra skillnad på kablar. Konstigt nog är det ingen som kan höra skillnad när dom inte vet vad det är dom lyssnar på. 
Feelgood och placebo är en helt annan sak. Om man vill/tror att något ska låta bättre eller sämre så gör det också oftast det. 
Bra input. De är just blindtester som är kul  Många besserwissers brukar få på fingrarna då. Jag är en utav dom som INTE är mega petig men ändå vill ha viss kvalité. Just Emotiva har jämförts med bla Hagel och McIntosh (och dom som gjorde jämförelsen har ägt samtliga) Men vi får inte glömma att vissa gillar/har inget emot till och med föredrar en viss färgning och andra avskyr det. Jag gillar ljud och bas. När jag gillar det jag hör så vill jag ha det tills jag upptäcker annat
Redigerat av RobNB, 03 January 2014 - 16:31.
Postad 03 January 2014 - 17:50
magnusson_85
-
magnusson_85
-
Beroende
-
-
1219 inlägg
Jag har bara lyssnat på xpa2 i ett blindtest mot en marantz reciever (kommer inte ihåg vilken) . Testade att byta med och utan slutstegen. Jag "gissade" rätt alla gånger. Kanske en slump? Men tyckte att det lät bättre utan slutsteget inkopplat. Jag visste inte ens vad det vad han bytte, om det va kablar eller CD eller slutsteg eller något annat eller inget alls. Kunde bara säga hur det lät, och det lät betydligt med instängt med xpa2 inkopplat. Med enbart marantzen släppt ljudet bättre från högtalarna helt enkelt. Detta va bara vad jag upplevde
Postad 03 January 2014 - 18:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Hur många serier, hur många var ni, hur utfördes testet samt var apparaterna nivåmatchade (varpå det sista är extremt viktigt).
Postad 03 January 2014 - 19:10
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Jag har bara lyssnat på xpa2 i ett blindtest mot en marantz reciever (kommer inte ihåg vilken) . Testade att byta med och utan slutstegen. Jag "gissade" rätt alla gånger. Kanske en slump? Men tyckte att det lät bättre utan slutsteget inkopplat. Jag visste inte ens vad det vad han bytte, om det va kablar eller CD eller slutsteg eller något annat eller inget alls. Kunde bara säga hur det lät, och det lät betydligt med instängt med xpa2 inkopplat. Med enbart marantzen släppt ljudet bättre från högtalarna helt enkelt. Detta va bara vad jag upplevde 
Du har upplevt det som dom flesta gör, dvs att Emotiva låter instängt och dovt. Jämfört mot mer seriösa tillverkare av effektsteg så ligger dom inte i närheten rent ljudkvalitetsmässigt. Man får vad man betalar för enligt mig.
Postad 03 January 2014 - 19:22
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Man får vad man betalar för enligt mig.
Och detta skriver du i en tråd som handlar om XTZ?
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 03 January 2014 - 19:22.
Postad 03 January 2014 - 19:24
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Du har upplevt det som dom flesta gör, dvs att Emotiva låter instängt och dovt. Jämfört mot mer seriösa tillverkare av effektsteg så ligger dom inte i närheten rent ljudkvalitetsmässigt.
Är det en mätbar skillnad?
Postad 03 January 2014 - 19:42
RobNB
-
RobNB
-
Beroende
-
-
1403 inlägg
Emotiva XPA-2 kostar lika mycket/lite som XTZ AP-100. Om man nu kan mäta kvalité efter prislappen vet jag ej dock.
Postad 03 January 2014 - 19:58
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Och detta skriver du i en tråd som handlar om XTZ? 
Ja bevisligen  Menar du att XTZ:as Divine serie och kommande Master serie inte håller måttet?
Postad 03 January 2014 - 20:03
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Ja bevisligen  Menar du att XTZ:as Divine serie och kommande Master serie inte håller måttet?
Jag menar bara att XTZ ofta förknippas med prisvärda/billiga produkter. Precis som Emotiva. Stämmer din förutsägelse så är XTZ exakt lika "dåliga" som Emotiva enligt dig. Jag menar alltså att din: "Man får vad man betalar för" inte stämmer så bra in om man ser till detta.
Postad 03 January 2014 - 20:06
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Är det en mätbar skillnad?
Ja absolut. De flesta olika slutsteg mäter olika. Och för det andra, har du testat att använda öronen när du jämfört olika slutsteg? Jag menar bara att XTZ ofta förknippas med prisvärda/billiga produkter. Precis som Emotiva. Stämmer din förutsägelse så är XTZ exakt lika "dåliga" som Emotiva enligt dig.
Jag menar alltså att din: "Man får vad man betalar för" inte stämmer så bra in om man ser till detta.
Så du drar alla över en kam menar du? Det är absolut inget fel med prisvärda produkter, givetvis. Men Emotiva innefattar inte dessa, enligt mig.
Postad 03 January 2014 - 20:06
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Så du drar alla över en kam menar du?
Hmm, det var nog du som började med det isåfall. "Man får vad man betalar för".
Postad 03 January 2014 - 20:08
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
Hmm, det var nog du som började med det isåfall.
"Man får vad man betalar för". 
Så du tycker att XTZ Divine är kaffepengar?, eller hur menar du?
Postad 03 January 2014 - 20:09
Unregisterede93ec5d9
-
Unregisterede93ec5d9
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Så du tycker att XTZ Divine är kaffepengar?, eller hur menar du?
Det har jag aldrig sagt.
Postad 03 January 2014 - 20:09
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
 Hmm, det var nog du som började med det isåfall.
"Man får vad man betalar för". 
Så vad menar du med detta uttalande?
Postad 03 January 2014 - 20:14
xtraljud
-
xtraljud
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
En prisvärd produkt, är ju bara det sålänge den har ett bra pris/prestanda för användaren ifråga. Det tycker jag att XTZ har, men definitvt inte Emotiva.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|