Jag tycker att man borde få tillbaka åtminstone hälften av värdet på sitt skepp om man vill byta. Men endast om det är ett skepp som man har köpt. Man kan ju sälja allt annat så varför inte lixom. Och det är ju hyggligt mycket pengar det handlar om.
No Man's Sky (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
9
|
(14)
|
599:- | |
No Man's Sky (PC)
(PC-spel)
|
7
|
(6)
|
Inga priser |
Postad 14 August 2016 - 17:14
Det va ju 10ggr lättare att flyga med HK! Så använder mus och tangentbord till fots, och xbox HK när det är dags att flyga. ![]()
Hur fasen räknar man ut summan när man ska får koordinater på tex kraschade skepp?
Redigerat av Garrett, 14 August 2016 - 17:15.
Postad 14 August 2016 - 17:34
Det är olika. Men det är lite logisk mattematik. ena är bara vanlig multiplikation. *1,*2,*3,*4,*5,*6 Så det slutar med 120*6=720
Tror någon är *3-1 eller liknande.
Jag är inte jätteduktig på matte, men jag har ett bra logiskt tänkande. Så jag tycker det är lätt iaf.
Postad 14 August 2016 - 17:57
1234 - 2341 - 3412 - 4123
Postad 15 August 2016 - 11:28
Postad 15 August 2016 - 11:39
Postad 15 August 2016 - 11:54
Det är riktigt värt att skaffa, har fått en hel del antimatter och liknande från såna lådor, och uppgraderat dräkten på en station. Dessutom så behöver man bara göra en, sen återanvänds den
Redigerat av Zartok, 15 August 2016 - 11:58.
Postad 15 August 2016 - 12:01
Postad 15 August 2016 - 12:18
Kollade en stream i 10min idag och det var tillräckligt för att jag kommer aldrig spela detta om jag inte blir erbjuden pengar för att spela det..
Hmm, är inte det här precis som Destiny, fast ett annat namn ?
Postad 15 August 2016 - 13:00
Köpte spelet nyss, får vänta till efter jobbet med o lira
Förväntningarna har jag nog på rätt ställe, är inställd på grinding, lootande och utforskande.
Postad 15 August 2016 - 13:30
Postad 15 August 2016 - 13:53
Hmm, är inte det här precis som Destiny, fast ett annat namn ?
Jo, fast utan gameplayet (multiplayer/skjutmekanik/fiender/anpassning av din karaktär/loot/story).
Postad 15 August 2016 - 15:21
Edit: Om man inte orkar läsa så säger den här recensionen ungefär samma sak.
http://www.youtube.com/watch?v=HefCxo9UVtA
Redigerat av Zoiler, 15 August 2016 - 15:26.
Postad 15 August 2016 - 15:23
Jag är nog lite småkorkad för jag är inte riktigt med på hur main story funkar. Har fått antimatter men inte fått till nån hyperdrive. Håller dock på att farma och sälja så att jag kan köpa ett större skepp. Går snabbt att håva in pengar när det finns gott om emeril (heter det så?) och aluminium. Borde nå två mille ikväll så att jag kan köpa ett ordentligt vrålåk =)
Hyperdriven får du i början när man följer den lilla tutorial som är. Missar man det, så kan man få den som recept.
Postad 15 August 2016 - 18:26
Köpte spelet nyss, får vänta till efter jobbet med o lira
Förväntningarna har jag nog på rätt ställe, är inställd på grinding, lootande och utforskande.
du kommer INTE att bli besviken ![]()
tur att du inte läst zoilers recension innan köpet *asg*
jag brukar ibland fråga efter en siffra och få ett svar på det, men med den sågningen som stod så misstänker jag att jag kan lista ut ungefär vart det ligger för honom ![]()
Redigerat av Zartok, 15 August 2016 - 18:30.
Postad 15 August 2016 - 20:17
tur att du inte läst zoilers recension innan köpet *asg*
Vadå, han kanske gillar att farma/grinda saker
. Det gör ju du och Walkii, alla äro vi olika. Jag är ingen Minecraftspelare. Jag lade ner Destiny så fort jag insåg att jag behövde grinda gear.
Men du var ju riktigt imponerad av Mad Max i början och nu var du tydligen skitless på det. Kommer bli samma sak med detta, frågan är ju bara hur lång tid det tar
Postad 15 August 2016 - 20:26
Grindandet är gottmos hela vägen fram till skyrim kommer ut
Postad 15 August 2016 - 20:33
Om en månad är det dags för Destiny igen.
por vu! jag vågar inte köpa mer destiny innan tvåan dyker upp och blir spelet jag hoppades att ettan skulle bli ![]()
... med medföljande Zartok-hype *asg*
Postad 15 August 2016 - 21:06
por vu! jag vågar inte köpa mer destiny innan tvåan dyker upp
Men du älskar väl Destiny? ![]()
Postad 15 August 2016 - 21:17
Men du älskar väl Destiny?
Ungefär lika mycket som jag älskar att riskera en pungspark ![]()
Nej, det var för ytligt grindande och när jag spelade så var det väldigt statiskt. Det fanns typ fem-sex vapen som gick att få som var exakt samma oavsett vem som hittade dom om jag minns rätt. Idag är det annorlunda, men det är nog inte nog annorlunda för att få mig intresserad av det igen tror jag. Eller, det är det inte. Destiny var för mig den största minan någonsin, och därför drar jag mig för att köpa mer innan det förändrats från grunden. Utöver det så var det riktigt urusla DLC som dom tog ut megaöverpris för men ändå gjorde "nödvändiga" om man ville ha högre level.
Så... njet.
No mans sky har inte riktigt samma problem, då det är en annan form av spel. Grindandet finns ju kvar i högar, men det dras jag ju till ska jag erkänna. Det finns betydligt mer att undersöka, lite beroende på hur man ser det, men jag har någon gång spenderat åtta timmar på min måne (Zartokions moon) i mitt andra solsystem (Zartokion was here II) och bara grindat guld. Sen så var det kul att flyga till en planet där det fanns lite mer djurliv. Dock så tror jag inte att jag varit på nog många ställen för att återfinna det som många säger, att spelet blir för likt sig själv oavsett vart man åker.
Just nu är jag i min fjärde galax, passande nog med namnet "Zartokion was here IV" *asg*
Postad 15 August 2016 - 21:19
Ungefär lika mycket som jag älskar att riskera en pungspark
Haha okej, ne jag tänkte bara på beskrivningen under din avatar, då får du ändra det för det missleder ju folk ![]()
Postad 15 August 2016 - 21:35
Haha okej, ne jag tänkte bara på beskrivningen under din avatar, då får du ändra det för det missleder ju folk
HAHAHA, FAN! Hade helt glömt bort att någon hade petat dit det på mig *asg*
Hoppas att det inte ändras, jag kommer nog att kunna förklara mig när Destiny 2 släpps ![]()
Postad 16 August 2016 - 06:17
Kommer nog faktiskt inhandla efter semestern. Kommer förmodligen bli besviken men har blivit sugen efter att ha läst lite olika texter.
Postad 16 August 2016 - 07:32
Haha Zoiler
Att du ens la ner tid på att spela det?
Jag tycker det är sjukt nice så här långt, såklart kommer det sina med tiden som alla andra spel, men just nu räcker det med att resa till en ny planet för att jag ska bli smålyrisk
Och snyggt som f är spelet, ibland när man står på en planet och tittar ut över vidderna och ser anslutande månar i horisonten blir man glad i ögat! Nästan så man kan starta en Screenshot tråd till No Mans Sky bara för att visa hur snyggt det är ![]()
Postad 16 August 2016 - 07:35
Kom till en planet igår som hade massor av sac venom... bra betalt för dem och de var överallt. Och köpte till mig flera nya vapen. Sen fick jag även ett vapen när jag svarade rätt på en fråga. Och efter jag tog emot det så hade vapnet som man kan köpa gått upp med 2 slots till så då köpte man det istället.
Så nu har jag ett med 22 slots tror jag det var ![]()
Sen även ett tips... sök efter pods och uppgradera exosuits istället för att bara jaga skepp. Klart man kan göra båda men det är bra mycket billigare att göra så och spara till ett nytt skepp på lite längre tid. Tror någon har länkat tidigare, men denna är kort och bra ![]()
https://www.youtube....h?v=zdZNakiEtec
Postad 16 August 2016 - 10:34
Jag fick en ny miningtool nyss då jag lyckades svara rätt på någon utomjordlig fråga jag inte visste ett ord av. Men finns inget smidigt sätt att switcha mellan vapen och mining? Eller måste man discarda så fort man vill gå från vapen till mining?
Postad 16 August 2016 - 11:36
Har fortfarande inte sett röken av nån atlaspryl. Skitspel...
Redigerat av muppsson, 16 August 2016 - 11:36.
Postad 16 August 2016 - 13:03
Haha, ja fy fan
. Sådär skulle det vart istället. Jäkla falsk marknadsföring.
Haha ZoilerAtt du ens la ner tid på att spela det?
Måste ju ge det en chans iaf nu när de skickade det till mig
. Jag spelade tills jag tröttnade på gameplayloopen och det var inte så farligt många timmar.
Angående fototråd så finns det en på gaf som jag har kikat lite i: http://www.neogaf.co...d.php?t=1259850
Postad 16 August 2016 - 13:07
Ju mer jag spelar, ju mer fastnar jag..
Blir knasiga planeter om jag inte följer Atlas upptäckte jag.. Atlas routen verkar gå genom en sorts solar hela tiden?
Postad 16 August 2016 - 13:41
Mdag, du undrade ju över NMS vs Elite och denna video går igenom skillnaderna.
http://www.youtube.com/watch?v=0nQ1bt9eflU
Postad 16 August 2016 - 17:50
Mdag, du undrade ju över NMS vs Elite och denna video går igenom skillnaderna.
http://www.youtube.c...h?v=0nQ1bt9eflU
Hahahahaha!! ![]()
Ok, skippar det här. Återvänder istället till Elite Dangerous när de implementerat landning på planeter med atmosfär eller något annat roligt.
Eliteforumet om NMS: https://forums.front...-Thread/page194
Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 August 2016 - 21:39.
Postad 16 August 2016 - 18:56
https://www.youtube.com/watch?v=nPzOEKjYW4Y
i lol'd när han kom till MP-delen *asg*
minecraft in space. jepp, så är det nog. fast än så länge kan vi inte bygga så mycket ![]()
Postad 16 August 2016 - 23:32
i lol'd när han kom till MP-delen *asg*
Jag blev lite konfunderad när han sa att han "nog" inte ens ska slutföra sin "andra" spelgenomgång och sedan också köpa det på PC? Nån form av sarkasm kanske eller internt skämt.
Reddit har gjort en lista med falsk marknadsföring.
http://www.youtube.com/watch?v=A8P2CZg3sJQ
Postad 17 August 2016 - 11:22
Har spelat ca 5-6 timmar på en GOG version.
Och fy fan vilken tråkfest....
Var lite mysigt och intressant i början, men blev snabbt extremt enformigt.
Först och främst, är ju inventory systemet helt bedrövligt, samt att man av nån jäkla anledning, måste ha en tom plats, för att prata med en alien.
Öh, jaha?
Har varpat två gånger, och insåg att jag inte orkar köra längre.
Visst en oändlig mängd med planeter och galaxer.
Men hur kul är det, då nästan alla ser lika ut, förutom lite andra färger, och ännu nån variant på tidigare varelser m.m.
Samt att alla baser och stationer är stöpta ur samma form, och ofta stöter man på samma typ av Alien, som man ska deala med.
Känner mig som Bill Murray i Groundhog Day, när allt känns som en återupprepning ![]()
Visst, det ska väl finnas nån form av story, men orkar inte med å crafta å plocka i 100 timmar för att nåt intressant ska hända.
Allt känns så tomt och dött. Det känns som ett skelett av ett spel, som aldrig blev färdigt.
Hade varit bättre om dom haft 50 planeter, med stor variation på miljö och liv.
Hellre kvalité framför kvantitet.
Jag hade hoppats på att det skulle bli en redigt episk och mäktig upplevelse, när dom visade upp alla videos.
Jag behöver ingen handledning, men för bövelen, ge mig en ANLEDNING till att vilja fortsätta, och nåt att kämpa för.
Visst gillar man spel som Minecraft m.m., så kan jag förstå att man gillar spelet.
Men detta var iaf, för mig, lika kul som att leta ludd i naveln ![]()
Jaja, nu har jag iaf prövat spelet.
Postad 17 August 2016 - 15:16
Har spelat ca 5-6 timmar på en GOG version.
Men det är ju därför jag utsätter mig för sånt här, så att du ska slippa slösa ditt liv. Nu offrade jag mig i onödan ![]()
Han här på forumet som hatar att plocka blommor i Far Cry borde ju spela detta, hade vart den perfekta tortyren ![]()
Postad 17 August 2016 - 16:00
Men det är ju därför jag utsätter mig för sånt här, så att du ska slippa slösa ditt liv. Nu offrade jag mig i onödan
Han här på forumet som hatar att plocka blommor i Far Cry borde ju spela detta, hade vart den perfekta tortyren
Nästa gång ska jag banne mig vänta på din recension, innan jag utsätter mig för liknande **** ![]()
Haha! Kanske slutar med att han får psykbryt ![]()
Postad 17 August 2016 - 22:34
Helt plötsligt så låter det som att det finns risk för att vi ska behöva betala för DLC, något som sades skulle vara gratis tidigare. Utöver det så kritiseras spelet rätt hårt för att det saknas rätt ordentligt med saker som spelet skulle finnas. Tja, det går ju inte riktigt att säga varken bu eller bä just nu, vi får se. Men jag skulle själv inte vilja betala mer pengar för det här spelet.
Vill inte bara låta sur och bitter med dåliga nyheter, så här kommer en bra också:
http://www.fz.se/art...or-mycket-glada
Hello games filar på en gratis uppdatering som kommer göra oss alla glada
Redigerat av Zartok, 17 August 2016 - 23:08.
Postad 18 August 2016 - 08:42
Postad 19 August 2016 - 08:12
Jag diggar spelet för vad det är, spelar väldigt mycket högintensiva spel som BF4, Rocket League, Destiny och Division så NMS är ett bra avbrott ibland
Just NMS är ju verkligen ett spel där man antingen älskar eller hatar det som jag ser det.
Har typ 6 planeter i rad landat på steniga planeter som varit helt utan liv. Sentinels har däremot varit superaggresiva på dessa, så fort jag minade minsta lilla så var dom där!
Ska se om jag kan plocka fram ett screenshot från en planet där den var fylld med fyrkantiga svävande kuber som var värda ca 50k STYCK! Däremot så fick man sentinels efter sig så fort man tog 1, så man fick flyga vidare och landa igen innan man kunde sno en till...
Postad 19 August 2016 - 10:02
Jag diggar spelet för vad det är, spelar väldigt mycket högintensiva spel som BF4, Rocket League, Destiny och Division så NMS är ett bra avbrott ibland
Just NMS är ju verkligen ett spel där man antingen älskar eller hatar det som jag ser det.
Har typ 6 planeter i rad landat på steniga planeter som varit helt utan liv. Sentinels har däremot varit superaggresiva på dessa, så fort jag minade minsta lilla så var dom där!
Ska se om jag kan plocka fram ett screenshot från en planet där den var fylld med fyrkantiga svävande kuber som var värda ca 50k STYCK! Däremot så fick man sentinels efter sig så fort man tog 1, så man fick flyga vidare och landa igen innan man kunde sno en till...
Vortex Cubes, du min vän har hittat en guldgruva! Farma skiten ur den planeten, dom är ganska sällsynta. ![]()
EDIT: Stavfel
Redigerat av ROCA, 19 August 2016 - 10:05.
Postad 19 August 2016 - 10:52
Precis såna var det! Det bajsiga är ju att dom tar 1 slot per kub, dvs man kan inte farma allt för mycket
Tror jag fick ihop 5-6st. Men rätt häftigt att hela planeten var fylld med dom ![]()
EDIT* Har läst på litegrann, verkar ha gjort ett stort misstag som lämnade den planeten så snabbt som jag gjorde...hade kunnat bli multimiljonär på nolltid ju ![]()
Redigerat av hifimarcus, 19 August 2016 - 10:56.
Postad 19 August 2016 - 12:18
Postad 19 August 2016 - 13:11
Där jag befann mig var det i princip vortexcubes överallt, helt sjukt. Synd att man inte kan se på något sätt vilken planet man hittade en viss sak, hade ju varit intressant nu i efterhand.
Postad 19 August 2016 - 13:37
Där jag befann mig var det i princip vortexcubes överallt, helt sjukt. Synd att man inte kan se på något sätt vilken planet man hittade en viss sak, hade ju varit intressant nu i efterhand.
Viktigt att man döper planeterna.
Om du kommer ihåg när du var där blir det lite lättare att hitta den.
Postad 20 August 2016 - 16:02
befann mig på en sån där kubplanet när jag satte igång idag. samlade på mig runt tre miljoner eller så rätt snabbt och kände sen att det var dags att lämna den. hittade en till med MÄNGDER av kuber. har som mest fått sju på bild samtidigt. ska farma upp 10 miljoner har jag tänkt, efter det så har man nog det som behövs pengamässigt (ska börja leta skepp, blir billigare än att köpa dom ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
12 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?