Bygga två basar samt slutsteg ca max 30 000 Hjälp!
the t.amp TA2400 MK-X
(Slutsteg)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Behringer iNUKE NU6000
(Slutsteg)
|
4
|
(2)
|
Inga priser | |
miniDSP 4x10
(Studio Outboard & Signalförädlare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser |
Bygga tunn men hög subwoofer (126 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 01 March 2014 - 18:41
Ja va F#n...va sur jag blir att dom inte kollar upp elementen efter monteringSkönt att höra
Vi kan byta om du vill
Postad 01 March 2014 - 18:50
Postad 01 March 2014 - 20:52
Hello,
Thank you for contacting Parts Express. I am so sorry to hear you received your product damaged. Are you saying you received the items damaged from shipping? Or do you feel it was a manufacturer defect? We're happy to replace any item that arrived damaged or defective, but are the items now in Sweden? We would only be able to ship the replacements to the address on the original invoice. Can you provide us more more pictures of the shipping carton and manufacturer boxes?
We appreciate your business. Please let us know if we may be of additional assistance.
Postad 01 March 2014 - 22:04
Postad 01 March 2014 - 22:17
Grejen är ju att det inte verkar vara nån fraktskada. Alla kartonger och allt är i bra skicka. Dom kan ju knappast skaka sönder, isf skulle man ju inte kunna använda dom som just basar. Jag tycker det verkar som att dom glömt limma. Själva spridern sitter limmat i en svart ring, och där sitter det ju fast. Men det ringen som spridern sitter fast i ska ju sin tur sitta fast i korgen, och det gör den inte.
Postad 01 March 2014 - 23:09
Ta bilder runtom på samtliga kartonger, du kan skriva dit A,B, C, D tex på sidorna så det framgår klart att samtliga sidor är oskadade och att det inte handlar om transportskada utan att Parts Express har skickat defekta element och du därför ska stå skadelös. Ta även foto på QC-märkningen om det finns någon, för Parts Express borde vilja följa upp ärendet. Jag läste på AVS-forumet att Parts Express för några veckor sedan att Parts Express för en tid stoppade vidare utleveranser på storebror 5400 Ultra. Plockat ur minnet skedde detta ganska nyligen, typ mindre än 3 månader sedan.
När dom skriver: “ I am so sorry to hear you received your product damaged. Are you saying you received the items damaged from shipping? Or do you feel it was a manufacturer defect? We're happy to replace any item that arrived damaged or defective, but are the items now in Sweden? We would only be able to ship the replacements to the address on the original invoice. Can you provide us more more pictures of the shipping carton and manufacturer boxes?” Kan du ju returnera typ: As seen from my included pictures of the boxes, there are no signs of abuse during shipping. So, these 3 drivers did not arrive in a damaged condition, they were defective drivers from start, at the time they were sent off from Parts Express.
Skulle det skita sig med reklamationsutbyte, kräv uppgift om vilken typ / märke av lim som skall användas och låt göra en reparation på en omkoningsfirma i Sverige. (I Göteborg finns ”Initial+ initial” Högtalarservice, va’re nu vad dom hette … Kladdar du in lim i ”dragspelsvecken” på spidern, lär den inte fungera som tänkt.) Kan tänka mig att det blir billigaste alternativet både för dig och Parts Express. Parts Express borde då kreditera dig för kostnaderna + frakten. Vill det sig illa, kan det vara fel på mått och toleranser, du nämnde någon metallring, då kanske det behövs friska delar och inte bara några strängar lim på rätt ställe.
Redigerat av Adhoc1, 01 March 2014 - 23:09.
Postad 01 March 2014 - 23:58
22. Kan man returnera eller byta ut en vara som är köpt i USA via ShopUSA?
Alla amerikanska nätbutiker har en returpolicy som man som kund skall förhålla sig till och oftast kan man returnera sin vara utan problem.
Du kan självklart returnera direkt till säljaren om säljaren är enig med dig. Här skall man dock vara uppmärksam på att adressen för returvaror kan vara en annan än avsändaradressen.
Vi rekommenderar att man skickar enkla paketreturer från sitt lokala postkontor.
Hos posten betalar du frakt beroende på vikten.
Om du har returnerat din köpta vara och nätbutiken ersätter dig med en ny vara behöver du inte betala in tull och moms för ersättningsvaran eftersom detta genomfördes vid första köpet. Om detta skulle inträffa vad vänlig att meddela oss detta så kommer vi inte att debitera dig för tull och moms på din nya registrering.
Då byte/returnering uppstår vänligen meddela oss via email [email protected] och inkludera:
Bevis/kvitto för att varan är skickad som retur.
Ordernumret som tillhörde varan dvs. det nummer som från början följde varan då den blev registrerad på vår terminal i Virginia
Ordernummer för registrering av den nya varan.
Postad 02 March 2014 - 00:13
http://services3.pos...ctid=0000.15182
Redigerat av MikeVKR, 02 March 2014 - 00:22.
Postad 02 March 2014 - 00:50
Postad 02 March 2014 - 01:01
Postad 02 March 2014 - 01:10
Men fan, därefter lägger väl shopusa till en fraktavgift ytterligare på det hela?
Redigerat av Zartok, 02 March 2014 - 01:12.
Postad 02 March 2014 - 08:23
M vart är det tänkt att Qs stämpeln ska egentligen? Jag hittar ingen alls.
Tack för all hjälp och stöd från er
Postad 02 March 2014 - 09:35
Cobra: Hur ser dina element ut på översidan på spridern? Är det mellanrum mellan spridern och korgen? På mitt som är "helt" är det ett mellanrum där men ej på undersidan. Jag ska försöka ta några närbilder så ni alla förstår. Men först är det hockeyskola och innebandyskola för pojken. Så det blir nog inte för än ikväll.
Jag märkte upp alla kartonger med A1,B1 osv för att dom ska vilken kartong och sida det är. Sen jag en post it lapp och satte på korgen med A, B osv på när jag fotade elementen också. Tack för tipset Adhoc1
Jag tycker att dom borde skicka utan att jag ska behöva betala några frakter eller så när det blivit någon miss i produktionen. Annars tycker jag faktiskt att är riktigt dåligt av dom. Tänkte att jag ska mail till TC SOUNDS också, så dom också får veta om det.
Postad 02 March 2014 - 10:45
Fraktfirman tycks inte ha någonting med ärendet att göra. Om nu kartongerna är helt intakta har dom mottagit defekta element och levererat defekta element. Skit in i kartongen, skit ut ur kartongen ...
Postad 02 March 2014 - 14:05
Det är en övre spidern och undre spidern som är limmade på en metallring och bildar som en "låda" styrning det ska
vara/är mellanrum upp till men den ska vara tät och limmad fast undertill,bilder så ni ser hur det ser ut..
Övre spidern.
IMG_1007.JPG 6.94MB
3 Antal nerladdningar
IMG_1010.JPG 7.23MB
1 Antal nerladdningar
IMG_1018.JPG 6.51MB
0 Antal nerladdningarUndre spidern fast limmad.
IMG_1013.JPG 6.88MB
0 Antal nerladdningar
Redigerat av cobra-427, 02 March 2014 - 14:09.
Postad 02 March 2014 - 14:18
den styrning den behöver.
Postad 02 March 2014 - 15:43
Eller... det finns ju lim som är hemskt starka också.
Postad 02 March 2014 - 15:51
Postad 02 March 2014 - 16:19
Det går att limma men då skall dom vara monterade med magnet så man kan känna om talspolen kommer fel med skrap som fel källa .Då ska det se ut så då. Måste ju fråga när det va fel på mina andra. Jag tycker också att det borde gå att limma själv i värsta fall. Det är ju liksom neråt, så man kan ju inte hamna fel.
Spider upphängningen sitter i regel på en plast ring hur är den plast ringen centread i förhållande till korgen är det muff passning .
Postad 02 March 2014 - 16:29
Sitter övre och undre spidern ihop som ett "paket" i metallringen?
Polaren som har dom andra sex elementen ringde nyss dom var också ok!
Postad 02 March 2014 - 16:32
Vad händer om du limmar själv och det inte håller? Eller om ditt "hela" element pajar. Då kan dom ju hävda att du har mixtrat med grejerna själv och att inga garantier gäller.
Fyra nya korgar, och det ska inte kosta dej en krona. Punkt slut.
Sen är det ju surt med väntetider, men det kan det vara värt.
Postad 02 March 2014 - 16:47
Postad 02 March 2014 - 16:56
Sen limmar han dom och vips så har han 8 korgar tjohe då kan det eldas element .Jag skulle ALDRIG tolerera något annat än FYRA helt nya korgar från en annan batch.
Vad händer om du limmar själv och det inte håller? Eller om ditt "hela" element pajar. Då kan dom ju hävda att du har mixtrat med grejerna själv och att inga garantier gäller.
Fyra nya korgar, och det ska inte kosta dej en krona. Punkt slut.
Sen är det ju surt med väntetider, men det kan det vara värt.
men det här skall han ta direkt med TC sound.
Postad 02 March 2014 - 17:02
Cobra: ja, dom sitter limmade ihop med nån sorts ring i mellan, tror det är plast eller nåt annat konstigt. Det syns inget lim eller nåt på korgen. Skulle man trycka upp spidern tillräckligt hårt skulle man kunna få in fingret i mellan. Det svarta som spidern är limmad med känns skört, känns även som att ringen är gjort i samma material. Spdrarna kanske är påsmälta på den bara med värme.
Sen limmar han dom och vips så har han 8 korgar tjohe då kan det eldas element .
men det här skall han ta direkt med TC sound.
Behöver jag inte skicka tillbaka dom jag har är det inte omöjligt att det blir 4 lådor till sen i framtiden
Postad 02 March 2014 - 18:44
Skickar dom nya till dig så får du förmodligen fyra nya korgar utan magneter. Magneterna du har nu är väll felfria och inte gratis att frakta, så dom byter dom inte ut. Det är jag nästan helt säker på.Behöver jag inte skicka tillbaka dom jag har är det inte omöjligt att det blir 4 lådor till sen i framtiden
Men sån tur har man väll aldrig är klart
Har för mig att när Bakerman brände en talspole så fick han ingen ny magnet.
Postad 02 March 2014 - 19:12
Postad 02 March 2014 - 19:37
Har för mig att när Bakerman brände en talspole så fick han ingen ny magnet.
Postad 04 March 2014 - 16:14
Hello Andreas
I am truly sorry to hear that you are having a problem with our lms-r 15 top assembly.
We have had this problem on a few speakers once before two years ago, and I know exactly what happened. The painting on the surface where the bottom spider is glued did not stick properly.
We will be able to send you replacement top assemblies by next week.
Please email us your address, since these will be sent from San Diego.
Again, my apologies for your troubles.
Thilo Stompler
TC Sounds
Postad 04 March 2014 - 17:25
Glömde skriva att detta svar fick jag direkt ifrån TC Sounds. Jag mailade dom sammtidigt nämligen. Tänkta att det kanske skulle bli lättare på det sättet. Fick detta svaret strax efter från Parts Express:
Hi Andreas.
Thank you for the additional information. In order to proceed we need to have a clear understanding of what is wrong with each speaker/part. Can you list them each individually with what’s wrong with them along with their individual pictures? It looks like we have some possible carrier damage and some manufacturer defective. And we will need to proceed in two different manners to make sure we’re covered both by the carrier and the manufacturer.
Thank you so much for your patience while we work to correct this for you!
Lyn Brown | Call Center Team Leader
Postad 04 March 2014 - 17:29
Postad 04 March 2014 - 18:56
Redigerat av cobra-427, 04 March 2014 - 21:10.
Postad 05 March 2014 - 11:28
Postad 05 March 2014 - 17:07
Jag skrev i mitt mail till dom att ja inte ville stå för några kostnader utan att jag tyckte att dom skulle skicka mig 4st nya, så jag hoppas verkligen att det blir så. Jag skickade tillbaka till honom och frågade några saker, men han har inte svarat än.
Postad 07 March 2014 - 09:31
Postad 07 March 2014 - 14:05
Postad 10 March 2014 - 21:11
Så här skrev han:
Hello Andreas
We shipped you four replacement top assembliestoday. These were fully tested here in San Diego an are under warranty. Since they have been tested in enclosures, you will notice that they have been mounted, but are new otherwise.
It should take 2-3 weeks to get to you.
The postal service in the USA does not issue tracking numbers, since it is not consumer track able. If you do not receive if within 3 weeks, please let us know.
My apologies for the inconvenience.
You may keep the other top assemblies, no need to return them.
In fact, they are repairable by re-glueing the spider ring to the basket, but it's a bit difficult to get the glue there.
Take care,
Thilo Stompler
TC Sounds
Postad 10 March 2014 - 21:37
Postad 11 March 2014 - 00:11
Ja det känns väldigt skönt
Då har jag 4st över också, inte helt omöjligt att jag köper 4st motorer lite senare i framtiden
måste hitta mera plats i vardagsrummet isf
Gött att det löste sej.
Jag tror tyvärr inte att dom säljer lösa motorer. Men det kan ju bli schyssta slavar.
Postad 11 March 2014 - 05:01
Jag hittade inga på parts express sida heller. Men man kan ju alltid maila och fråga isf.
Postad 11 March 2014 - 10:27
Att det löste sig på ett sådant bra sätt för dig magnusson_85.
Så du kan gå vidare med bygget
Postad 11 March 2014 - 10:37
Postad 11 March 2014 - 17:43
Du kan ju göra klart lådorna så att det baraä är att dra ast elementen när dom kommer, om lådorna inte redan är klara.
Näe dom är inte klara än. Vi får se när Mattias har tid, Sen ska hans kompis hinna med också
Kolla här då
http://www.parts-exp...sembly--293-665
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Bygga tunn men hög subwoofer
85 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler