Jo, fast vi visste redan de måtten sedan månader tillbaka.
Sony PlayStation VR
(VR-glasögon)
|
9
|
(24)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation VR - Worlds Bundle (inkl. Kamera)
(VR-glasögon)
|
9
|
(18)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation VR (inkl. Kamera & Move)
(VR-glasögon)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 30 July 2016 - 14:59
De har sagt att all 99.5 % av liren eller något kommer fungera med reguljär gamepad annars så lyser ju ps move kontrollerna i 360 och förmodar de fixar reflexer på baksidan av headsetet som med Riften. Men det behövs givetvis fler kameror för mindre lost tracking frustration.
Postad 17 August 2016 - 09:48

http://www.neogaf.co...d.php?t=1264578
Nått säger mig att det saknas en "Enhanced for Neo"-märkning på fodralet...
Redigerat av pacman, 17 August 2016 - 09:53.
Postad 26 August 2016 - 12:07
http://vrgeeks.se/28...o-ger-motstand/ hade vart trevlig. Uppföljare till novint Falcon ![]()
Postad 26 August 2016 - 14:11
Playstation Glove incoming?
Hoppas det ![]()
Tänkte väl att de skulle försöka med någon lösning som överträffar Move redan till denna version av PSVR.
Postad 30 August 2016 - 14:58
Dead or Alive: Extreme 3 VR är ju ett givet köp till samlingen.
Will support the PlayStation VR on launch day.
Redigerat av New Player, 30 August 2016 - 15:29.
Postad 30 August 2016 - 15:50
Dead or Alive: Extreme 3 VR är ju ett givet köp till samlingen.
Hmm. Någonting säger mig att Sony har en guldgruva i Japan med PSVR och den här typen av titlar.

Postad 30 August 2016 - 15:53
Haha det är nog sant. Jag vill bara ha den i samlingen, behöver nåt som sticker ut i hyllan ![]()
Redigerat av New Player, 30 August 2016 - 16:04.
Postad 30 August 2016 - 16:09
Haha det är nog sant. Jag vill bara ha den i samlingen, behöver nåt som sticker ut i hyllan
Medvetet skämt? Japanerna vill ha hyllor som sticker ut ![]()
Postad 09 September 2016 - 16:27
Tror det blir dyrare att köpa allt löst.
Redigerat av New Player, 09 September 2016 - 16:28.
Postad 10 September 2016 - 12:30
http://vrgeeks.se/30...playstation-vr/
Får hoppas de orkar dra på rejält supersampling äter prestanda.
Postad 10 September 2016 - 18:06
Sensationalistrubrik iofs. I princip ett måste för att få bästa upplevelsen, inte ett måste för att få en bra upplevelse.
Postad 15 September 2016 - 14:42
Upptäckte idag att Playstation VR kostar 4130kr istället för 4690kr på Siba.se ifall man har ett Benify-konto.
Sparar nog min förhandsbokningsbokning hos Webhallen för att vara på den säkra(?) sidan. Vill ju ha den ASAP.
Postad 15 September 2016 - 17:07
Ja, om man bokar om nu vetefan om man får tag i det. Har de ingen prisgaranti där då
? Kan jag också tjäna lite.
Kanske inte hade gällt med Benify-konto ändå iofs.
Redigerat av Zoiler, 15 September 2016 - 17:07.
Postad 16 September 2016 - 20:07
There are two types of people in the world: those who play racing games in cockpit view, and those who prefer a behind-the-car chase camera. I've always been firmly in the latter camp, since I tend to play arcade-style games like Outrun and Ridge Racer where judging the arc of a drift is important. But I do admire those who play racers from the first-person perspective, and sometimes wish I were able to enjoy the more immersive experience it affords.
Virtual reality might be what makes this happen for me. It's not like I want a chase cam when driving an actual car — spatial awareness and depth perception makes it easy to judge corners and surroundings in real life. And in VR, you get stereoscopic vision and the ability to look around yourself without even thinking about it. I've played a fair few driving games on the Oculus Rift and HTC Vive at home, but my experience with Driveclub VR at Tokyo Game Show has been the best yet.
And while competing VR racing games on PC do have an edge in terms of absolute resolution and detail, PS VR's RGB-stripe display means Driveclub VR has an overall cleaner appearance than racing games I've played on the Vive and Rift.
Driveclub VR is the most impressive virtual reality racer yet
Driveclub verkar onekligen funka bra i VR.
Postad 16 September 2016 - 20:36
Driveclub VR is the most impressive virtual reality racer yet
Driveclub verkar onekligen funka bra i VR.
Låter juh inte helt fel. 😃
Postad 16 September 2016 - 21:02
Upptäckte idag att Playstation VR kostar 4130kr istället för 4690kr på Siba.se ifall man har ett Benify-konto.
Sparar nog min förhandsbokningsbokning hos Webhallen för att vara på den säkra(?) sidan. Vill ju ha den ASAP.
Är det möjligt att se Benifys rabatter även om man inte har ett konto?
Postad 16 September 2016 - 22:07
Cockpit simulationer sitter ju bara och väntar på VR. AC, PCars, iRacing perspektivet är 1:1. De är inte helt fel som roomscale applikationer heller. Grymt skönt göra trackwalks kunna gå ur bilen och sträcka på ryggen och hitta gokartbanor på Spa man inte hade någon aning om fanns
. Eller bara gå runt och spana in 3D modellerna etc. Finns flera bilmärken som håller på och sätter upp VR stationer i sina bilhallar för att sälja kommande bilmodeller eller kunna dema bilar på månen ![]()
Välja bort screendoor för blurrigare bild är jag dock tveksam till. Det är lite borderline ändå ibland med att se bromspunkterna. Sen är fov rätt snäv även med rift/vive även om det blir klart bättre med tunnare inserts. Spelar mindre roll för Arkadracers där du inte behöver respektera dina medtävlare på samma sätt iof.
Postad 17 September 2016 - 15:02
500 dollar kostar detta paket i USA och man får det fullständiga spelet VR Worlds... Vart finns den Europeiska varianten? Ser att MediaMarkt vill ha 5500 för detta paket men utan VR Worlds, alltså får man bara demot. ???

Postad 20 September 2016 - 08:05
500 dollar kostar detta paket i USA och man får det fullständiga spelet VR Worlds... Vart finns den Europeiska varianten? Ser att MediaMarkt vill ha 5500 för detta paket men utan VR Worlds, alltså får man bara demot. ???
500$ inklusive moms då?
Postad 04 October 2016 - 13:16
Postad 05 October 2016 - 14:08
Låt oss se om Playstation kan få fart på VR, med vettigare spel, än på PC.
Är dock orolig att det kommer att fastna i en massa tech och gimmick spel, även här.
Postad 05 October 2016 - 15:25
Occasionally, the studio will opt to "switch off the lights" so to speak, and even though you know the inevitable's coming, it's hard not to recoil when a massive spider suddenly leaps directly into your line of sight.

Postad 05 October 2016 - 15:39
Flera PSVR-recensioner här.
Verkar som ett dugligt/bra köp om man har pengarna och förstår att det är ett komplement till TV:n. Men kommer skilja sig mycket från person till person säkerligen. Recensionerna är ju bra iaf.
IGN har recenserat några spel också.
Superhypercube 9.0
Thumper 9.0
Job Simulator 7.5
Wayward Sky 7.3
Batman: Arkham VR 7.3
Until Dawn: Rush of Blood 6.0
PlayStation VR Worlds 6.0
Harmonix Music VR 3.5
Jag kollade upp nästan alla spel för ett par dagar sedan och är inte förvånad över Harmonix-betyget. Poänglöst "spel". Kommer vara en hel del sådana. Men det positiva är att det finns några bra 3-4-timmars upplevelser också som Thumper och Arkham VR.
En del rapporter om trackingproblem för Move-kontrollerna är dock inte så uppmuntrande. De flesta har det inte, men vissa hade det. Eurogamer tror jag det var som hade det, och sedan fick de nya headset och då försvann det.
Redigerat av Zoiler, 05 October 2016 - 15:53.
Postad 05 October 2016 - 19:12
digital foundry sa på tuben att det verkar finnas en sweetspot på ca 1.5 meter ifrån kameran då det fungerar som bäst, men att det i vardagsrum kan bli lite knivigt. däremot så säger både df och ign att det inte är ett så stort problem med upplösningen, och ett stort plus är att psvr tydligen är RIKTIGT bekväm, bättre än både oculus och vibe.
however, dom två konkurrenterna har väl rasat i försäljning när orderlistan kom ikapp och nu säljer väl vr till pc rätt dåligt? undrar hur det blir med psvr?
Postad 05 October 2016 - 20:03
however, dom två konkurrenterna har väl rasat i försäljning när orderlistan kom ikapp och nu säljer väl vr till pc rätt dåligt? undrar hur det blir med psvr?
Ja, på PC fronten verkar det istortsett ha stendött.
Släpps ju iofs mest en massa sunkiga shovelware spel, vilket gjorde att jag snabbt tröttnade på VR.
Finns inga killer app spel.
Förhoppningsvis, så har Playstation lite högre kvalité och krav på de spelen som släpps till PSVR.
När wow upplevelsen lagt sig, så håller det inte med en massa ytliga gimmick spel, som man går igenom på en timme.
Finns dock en betydligt större chans, att det dyker upp fina AAA spel till PSVR framöver, då den lär sälja betydligt bättre än Oculus och Vive. Vilket gör att dom förhoppningsvis vågar lägga lite mer pengar på spelen.
Om det nu inte stendör även här efter några månader.
Men det ser ju hyfsat ljust ut, än så länge ![]()
Postad 05 October 2016 - 20:08
Kostar för mycket, inga spel, måste ha ett bra grafikkort.
PSVR kommer gå bättre, men det behövs spel framöver för att hålla upp intresset.
Postad 05 October 2016 - 23:22
Sony kommer ge full uppmärksamhet till denna under måååånga år och den kommer bada i AAA lir. Det har de bevisat med andra tillbehör/parallell-plattformar som t.ex. Move och Vita.PSVR kommer gå bättre, men det behövs spel framöver för att hålla upp intresset.
(ärligt talat så hoppas jag det kan nå upp till "en ganska välmående nisch"-nivå iaf. headsetet som sådant, minus tracking, verkar i det närmaste briljant)
Redigerat av pacman, 05 October 2016 - 23:25.
Postad 05 October 2016 - 23:50
De är redan bofast inom simracing och flygsimulationer. Sen lär ju folk upptäcka att de är grymt kolla på film med också ![]()
Postad 06 October 2016 - 11:34
Jag är fortfarande intresserad men det finns ju ingen anledning att köpa innan det kommer bra spel.
Postad 06 October 2016 - 11:55
Så är det ju ja. Funderar på att avboka förbeställningen. Då är frågan när det kommer bra spel?
Postad 06 October 2016 - 11:59
Jag är fortfarande intresserad men det finns ju ingen anledning att köpa innan det kommer bra spel.
Nej, vänta tills det kommer ett "riktigt" spel, så att säga, och demo fasen är över.
Alla såna här "on rails" spel, som London Heist, tröttnar man snabbt på, efter att ha spelat dom ett par ggr.
Enda spelen som tilltalade mig, i den där videon, var "Thumper" och "BattleZone", men de släpps även i vanliga 2D versioner.
Och BattleZone, vette fan om jag klarar av i VR, då alla snabba spel jag testat i VR, där man förflyttas i en farkost eller på en plattform, i alla riktningar, gav mig motion sickness efter bara några sekunder.
Synd att trackingen inte verkar va på topp. Det var nåt jag hade problem med på Vive, med kontroller som inte riktigt hängde med på vissa ställen i rummet, trots att jag kalibrerade och flyttade på basstationerna, så jag vet hur frustrerande det kan vara.
Positivt att skärmarna verkar va betydligt bättre på att gömma screendoor effekten, jämfört med Vive och Rift. Då det också var nåt jag stöde mig rejält på i vissa spel.
Och vanliga PS4 verkar ju inte ha några problem med att få spelen att rulla på, med jämn framerate ![]()
Redigerat av Svante Skoog, 06 October 2016 - 12:03.
Postad 06 October 2016 - 11:59
Postad 06 October 2016 - 12:16
Film ser jag hellre på en högupplöst skärm eller projektor.
Visst får man stor bild i VR, men kändes som att se på en DVD på en 576p projje för 10 år sen ![]()
Postad 06 October 2016 - 12:44
Nä det känns ju som man är där när det händer. Skitkul va fönstertittare. Fast absolut upplösningen är i nedre kanten ändå så frågan är om PSVR räcker. Tror de borde gå om de får till det med supersamplingen iaf.
Redigerat av oqvist, 06 October 2016 - 12:45.
Postad 06 October 2016 - 14:55
Postad 07 October 2016 - 09:21
Postad 07 October 2016 - 10:18
kommer inte media markt och liknande ha uppe såna här saker? det känns som att om dom ändå har en enhet framme, varför inte även VR?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
3 bilder
37 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?