Windows 10 gratis + Tips & Nyheter om Win 10.
506 svar till detta ämne
Postad 18 August 2015 - 16:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Efter några dagars användning så är jag inte så jätte nöjd, känns instabilt, behöver starta om datorn en till två gånger om dagen för att applikationer slutar fungera etc.
Opera är väldigt känsligt, ofta att den inte vill starta. Installation av Dropbox tvinga mig att starta om och sen ladda ner igen.
Saknar 8.1 faktiskt, funderar starkt på att gå tillbaka till den. Jag kommer inte byta ut min 8.1 jag har hemma, väntar kanske till windows 11.
Kommer ingen Windows 11 Microsoft har själv gått ut o sagt att Windows 10 blir den sista och de kommer bara införa nya funktioner och annat via Windows Update... va de gäller buggit ja den är ju inte helt klar dock har jag inte stött på nån större bugg ännu allt har funkat bra inga behövande omstarter osv se till att den är uppdaterad till senaste och se till alla drivers är senaste
Redigerat av Duckface21, 18 August 2015 - 16:06.
Postad 18 August 2015 - 16:13
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
3:e partstillverkarna behöver tid att komma ikapp för att anpassa sina program för win10, så är det och har alltid varit. Att opera är ostabilt i win10 är ju inte MS fel utan att Opera inte testat sin webläsare tillräckligt eller så råkar det vara just din hårdvaru kombination i win10 som Opera inte lirar så bra med.
Jag har inte haft ett endast problem med win10 hittills, dock har jag dock varit light användare sen släppet. dvs Xbox appen, Chrome, några torrents och lite putty.exe Fast det är så jag alltid använder windows
Postad 18 August 2015 - 16:55
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
opera för windows 10 kommer som universal app men först efter windows 10 för mobil är släppt
http://news.softpedi...ar-484102.shtml
Redigerat av Duckface21, 18 August 2015 - 16:55.
Postad 19 August 2015 - 07:49
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Idag när jag kom till jobbet, starta datorn, klicka igång samtliga program på en gång som jag brukar göra som ska startas, Opera ville inte och det var program nr 2 som blev klickad på.
Startade om datorn, öppna Opera först och då gick det.
Postad 19 August 2015 - 07:53
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Jag installerade Win 10 och valde att behålla allt. Min dator fungerar hur bra som helst just nu. Ser ingen anledningen att göra en clean install än så länge.
Postad 19 August 2015 - 07:56
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Idag när jag kom till jobbet, starta datorn, klicka igång samtliga program på en gång som jag brukar göra som ska startas, Opera ville inte och det var program nr 2 som blev klickad på.
Startade om datorn, öppna Opera först och då gick det.
du ska nog ta bort opera tills vidare när de e fixat så kan du installera det igen... en webbläsare kan inte hänga på om du ska använda win10 eller ej
Redigerat av Duckface21, 19 August 2015 - 07:57.
Postad 19 August 2015 - 08:33
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Min Dell Laptop funkar kanon med W10 (förutom ett felmeddelande från mitt USB ljudkort som kommer att uppdateras inom kort enl. tillverkaren) men min stationära är jäkligt slö i uppstarten. Hittar ingen inställning för "Snabb uppstart" som man googlat sig till på diverse sidor. Någon som har nån idé?
Postad 19 August 2015 - 08:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Min Dell Laptop funkar kanon med W10 (förutom ett felmeddelande från mitt USB ljudkort som kommer att uppdateras inom kort enl. tillverkaren) men min stationära är jäkligt slö i uppstarten. Hittar ingen inställning för "Snabb uppstart" som man googlat sig till på diverse sidor. Någon som har nån idé?
har du gjort nån clean install? på stationära? om du uppgradeade så för han öve mycket från tidigare windows och kan blitt fel där... annars snabbstarten ligger på samma ställe i windows 10 som windows 8
http://pcforalla.idg...ten-i-windows-8
Postad 19 August 2015 - 08:41
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Nä, ingen Clean på någon av dem. Ska testa punkt 4 i din länk eftersom jag inte har den kryss-rutan på den stationära.
Annars funkar den stationära väldigt bra. Hade lite strul med mitt Nvidia kort och X-Fi Music, men det löste sig genom att avinstallera och återinstallera drivrutinerna.
Redigerat av Melmac, 19 August 2015 - 08:42.
Postad 19 August 2015 - 08:55
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Mitt w8.1 startade väl snabbt i väntläget, men jag kunde inte använda den på 1-2 minändå för att hdd tuggade som en galning webläsaren tog som sagt över 1 min att starta. (Även vid w10 uppgradering)
Bytte till ssd och gjorde en clean install, nu är det mer eller mindre instant load efter snabbstart väl inloggad i windows.
Redigerat av SKIBBE, 19 August 2015 - 08:55.
Postad 19 August 2015 - 08:58
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Nä, ingen Clean på någon av dem. Ska testa punkt 4 i din länk eftersom jag inte har den kryss-rutan på den stationära.
Annars funkar den stationära väldigt bra. Hade lite strul med mitt Nvidia kort och X-Fi Music, men det löste sig genom att avinstallera och återinstallera drivrutinerna.
berätta gärna om du fick de funka
Postad 19 August 2015 - 09:58
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Snabb Uppstart finns även i Win7, och är helt enkelt en Hybrid mellan StandBy/Vänteläge (bryter man då strömmen förloras allt) och Hibernate/Viloläge (allt sparas ned på hårddisken, t ex öppna fönster av IE och Explorer och alla program, och man kan stänga av strömmen helt).
"Hybridströmsparläget är i första hand utformat för stationära datorer. Hybridströmsparläge är en kombination av strömsparläge och viloläge – det sparar alla öppna dokument och program i minnet och på hårddisken och försätter sedan datorn i ett energisparläge, så att du snabbt kan återuppta arbetet. Om ett plötsligt strömavbrott uppstår kan Windows därigenom återställa ditt arbete från hårddisken. När hybridströmsparläge är aktiverat försätts datorn automatiskt i hybridströmsparläge när du försätter datorn i strömsparläge."
"På stationära datorer aktiveras hybridströmsparläge som standardinställning."
"Viloläge är ett energisparläge som främst är utformat för bärbara datorer. Medan strömsparläget sparar dina inställningar i minnet och drar lite ström, sparar viloläget alla öppna dokument och program på hårddisken och stänger sedan av datorn. Av alla energisparlägen som används i Windows, förbrukar viloläge minst energi. På en bärbar dator bör du använda viloläge när du vet att du inte kommer att använda datorn under en längre period, och du inte har tillfälle att ladda batteriet under tiden."
http://windows.micro...asked-questions
Om man inte har en massa öppna fönster man vill ha kvar, så om man har en SSD är det ju då bara att stänga av helt, så att Windows får boota om från grunden när man startar datorn igen.
Det är ju alltid det bästa, för ibland kan det uppstå problem med Hibernate och Hybrid, då man får ett felmeddelande när man försöker starta om och HDDn inte kan läsa datan.
Men ofta beror det då på att man stängt av nån annan enhet efter att man Hibernerade, så då startar man den enheten igen (t ex en lös HDD) och då startar den vid nästa försök (man får alltså alltid en Meny där man kan välja att pröva omstart igen).
Och ibland tycks det bero på ett värmeproblem att inte HDDn (vare sig 'vanlig' HDD eller SSD) inte kan läsas vid första försöket, utan då får man vänta några minuter (till HDDn värmts upp...), och sen försöka igen, varpå det (oftast) lyckas, och man slapp förlora sina öppna fönster.
Redigerat av Kung Nu, 19 August 2015 - 10:07.
Postad 19 August 2015 - 10:09
Kimme
-
Kimme
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag installerade Win 10 och valde att behålla allt. Min dator fungerar hur bra som helst just nu. Ser ingen anledningen att göra en clean install än så länge.
Samma här 
Postad 19 August 2015 - 10:36
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Snabb Uppstart finns även i Win7, och är helt enkelt en Hybrid mellan StandBy/Vänteläge (bryter man då strömmen förloras allt) och Hibernate/Viloläge (allt sparas ned på hårddisken, t ex öppna fönster av IE och Explorer och alla program, och man kan stänga av strömmen helt).
"Hybridströmsparläget är i första hand utformat för stationära datorer. Hybridströmsparläge är en kombination av strömsparläge och viloläge – det sparar alla öppna dokument och program i minnet och på hårddisken och försätter sedan datorn i ett energisparläge, så att du snabbt kan återuppta arbetet. Om ett plötsligt strömavbrott uppstår kan Windows därigenom återställa ditt arbete från hårddisken. När hybridströmsparläge är aktiverat försätts datorn automatiskt i hybridströmsparläge när du försätter datorn i strömsparläge."
"På stationära datorer aktiveras hybridströmsparläge som standardinställning."
"Viloläge är ett energisparläge som främst är utformat för bärbara datorer. Medan strömsparläget sparar dina inställningar i minnet och drar lite ström, sparar viloläget alla öppna dokument och program på hårddisken och stänger sedan av datorn. Av alla energisparlägen som används i Windows, förbrukar viloläge minst energi. På en bärbar dator bör du använda viloläge när du vet att du inte kommer att använda datorn under en längre period, och du inte har tillfälle att ladda batteriet under tiden."
http://windows.micro...asked-questions
Om man inte har en massa öppna fönster man vill ha kvar, så om man har en SSD är det ju då bara att stänga av helt, så att Windows får boota om från grunden när man startar datorn igen.
Det är ju alltid det bästa, för ibland kan det uppstå problem med Hibernate och Hybrid, då man får ett felmeddelande när man försöker starta om och HDDn inte kan läsa datan.
Men ofta beror det då på att man stängt av nån annan enhet efter att man Hibernerade, så då startar man den enheten igen (t ex en lös HDD) och då startar den vid nästa försök (man får alltså alltid en Meny där man kan välja att pröva omstart igen).
Och ibland tycks det bero på ett värmeproblem att inte HDDn (vare sig 'vanlig' HDD eller SSD) inte kan läsas vid första försöket, utan då får man vänta några minuter (till HDDn värmts upp...), och sen försöka igen, varpå det (oftast) lyckas, och man slapp förlora sina öppna fönster.
det stämmer att det är liknade som hybenate osv men inte helt den sparar bara bootupen i en färdig state på disken därför är det ändå en färsk uppstart av datorn då fastboot används därför kan man ändå inte kalla det för en energisparläge... det fans inte i windows 7 fastboot introducerades i windows 8 ....
Postad 19 August 2015 - 11:10
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
det stämmer att det är liknade som hybenate osv men inte helt den sparar bara bootupen i en färdig state på disken därför är det ändå en färsk uppstart av datorn då fastboot används därför kan man ändå inte kalla det för en energisparläge... det fans inte i windows 7 fastboot introducerades i windows 8 ....
(Snälla, sluta upp att citera precis allt av lååånga inlägg hela tiden (speciellt när inlägget du citerar är precis innan), citera bara så mycket att läsaren påminns. Det blir jobbigt med så mycket text.)
I Win7 finns Hybridläget, vilket klart framgår om man tar sig en titt på Avancerade Energi-egenskaper. Hybridläget är blixtsnabbt, men då får man, som sagt, inte bryta strömmen, för då förloras öppna fönster osv.
Postad 19 August 2015 - 12:12
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Alla strömsparlägen är djävulens eget påfund. Det har på alla versioner sedan 95 slutat med att jag måste starta om datorn. Jag påbörjar alla datorer med att stänga av "slag för att klicka" följt av att stänga av alla former av strömspar
Postad 19 August 2015 - 12:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
(Snälla, sluta upp att citera precis allt av lååånga inlägg hela tiden (speciellt när inlägget du citerar är precis innan), citera bara så mycket att läsaren påminns. Det blir jobbigt med så mycket text.)
I Win7 finns Hybridläget, vilket klart framgår om man tar sig en titt på Avancerade Energi-egenskaper. Hybridläget är blixtsnabbt, men då får man, som sagt, inte bryta strömmen, för då förloras öppna fönster osv.
men snälla nån hybridläget finns i Windows 7 även vila läget!!!!! men inte snabbstart!! (fastboot) det är en sak som Windows 8 införde om du tror att du e så förbannat smart ta fram en skärmdump på det i Windows 7 eller åtminstone en länk där de visar hur du slår på det och jag snackar inte om hybrid eller vila läge för det har funnits sen ur minnestider
Redigerat av Duckface21, 19 August 2015 - 12:42.
Postad 26 August 2015 - 18:08
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Efter uppgraderingen kan jag ej längre titta på streamat material.. testat med olika webbläsare, Edge, IE, Chrome, Firefox..
Får ingen bild, men ljudet finns där. Testat att uppdatera till senaste Flashplayer,
Firefox gav mig bild när jag slog ifrån hardware accelaration i webbläsaren, men blden hackar släpar sig fram.
Även testat att uppdatera chipset/grafik driver till senaste.
Någon som har en lösning?
Redigerat av Mushunt, 26 August 2015 - 18:08.
Postad 26 August 2015 - 18:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Efter uppgraderingen kan jag ej längre titta på streamat material.. testat med olika webbläsare, Edge, IE, Chrome, Firefox..
Får ingen bild, men ljudet finns där. Testat att uppdatera till senaste Flashplayer,
Firefox gav mig bild när jag slog ifrån hardware accelaration i webbläsaren, men blden hackar släpar sig fram.
Även testat att uppdatera chipset/grafik driver till senaste.
Någon som har en lösning?
va har du för grafikkort? har de släppts uppdaterade drivare för dit GFX ... sen har du provat göra en clean install?
Postad 26 August 2015 - 18:52
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Tror som föregående skrivare att du får vänta på en uppdaterad drivare för ditt gfx-kort.
Prövade precis tv4play och svtplay utan problem på ett Intel HD4000 inga problem.
Testa att avinstallera drivisarna och låt windows lägga in dom själv. (dvs använd inte nvidias eller ati's drivisar från hemsidan)
Redigerat av SKIBBE, 26 August 2015 - 18:53.
Postad 26 August 2015 - 19:19
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
va har du för grafikkort? har de släppts uppdaterade drivare för dit GFX ... sen har du provat göra en clean install?
Jag har ett Radeon 6530D (apu)
Laddat hem senaste för Windows 10 på hemsidan.
Clean install har jag också gjort.
Redigerat av Mushunt, 26 August 2015 - 19:20.
Postad 26 August 2015 - 19:25
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
googlade detta till dig:
Installing AMD Catalyst 15.6 Beta Driver for Win 8.1 solved ALL my video problems. Here is a link to those drivers
http://support.amd.c...ndows-beta.aspx
källa: https://community.am...m/thread/184890
Redigerat av SKIBBE, 26 August 2015 - 19:25.
Postad 26 August 2015 - 21:01
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Tackar!! Ska genast testas! ☺
Postad 26 August 2015 - 21:30
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
TACK!!!!!! Det fungerar nu! Dock fick jag skala bilden lite för att fylla tvn, men detta får duga utmärkt tills de släpper en ny update till windows 10 som fungerar.
Postad 26 August 2015 - 21:31
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Lugnt, kul att det funka :-)
Postad 27 August 2015 - 05:56
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
TACK!!!!!! Det fungerar nu! Dock fick jag skala bilden lite för att fylla tvn, men detta får duga utmärkt tills de släpper en ny update till windows 10 som fungerar.
Vet inte vad du har för TV, men på Samsung kan man välja vad man ska ha på en viss ingång, så skalar den sen om själv.
Blir t ex en väldans skillnad om man väljer PC istället för DIGITALBOX på en ingång.
Postad 27 August 2015 - 12:49
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Vet inte vad du har för TV, men på Samsung kan man välja vad man ska ha på en viss ingång, så skalar den sen om själv.
Blir t ex en väldans skillnad om man väljer PC istället för DIGITALBOX på en ingång.
Jag har en LG 60" allting är kopplat till förstärkaren via HDMI och sedan ifrån förstärkaren till TVn. Var inga problem innan jag nergradera drivrutinerna.
Men nu funkar videos etc så jag får köra såhär tills de släpper en update till Windows 10.
Postad 27 August 2015 - 12:56
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Vad har du för upplösning på tv:n ? Ibland så kan 1367*768 paneler skala konstigt även om det står att dom stöder 1080p då kan det hjälpa att skicka en annan upplösning till tv:n förslagsvis 1367*768 som tv:n är ist för 1920*1080.
Postad 27 August 2015 - 21:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
ny update för insiders med bug fixar och ny context meny
http://www.winbeta.o...32-download-now
Redigerat av Duckface21, 27 August 2015 - 21:22.
Postad 28 August 2015 - 11:17
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Hej!
En av de mest använda funktionerna i win8.1 här hemma var möjligheten att streama nästan vilken webbaserad video som helst (t.ex. svtplay och en massa andra som saknar appar) till xbox one via internet explorer i "metro"-läget. Du bara surfade in på webbsidan på din surfplatta (vi har en surface 2) med win8.1, startade videon, sen i charms-menyn valde du enheter->xbox one och vips tog xboxen (eller vilken dlna kompatibel pryl som helst) över och bild och ljud streamades. Detta var ett utmärkt sätt att få tillgång till en massa tv-kanaler, nyheter osv som det inte finns appar för och som den inbyggda browsern i Xbox One vägrade spela pga inget stöd för flash eller silverlight. Utländska tv-kanalers sstreaming gick också utmärkt att få in på tvn.
Hur f-n gör man detta i windows 10?? Charms-menyn är borttagen och är tydligen ersatt av diverse hamburgermenyer i respektive appar, och i menyn för Edge finns givetvis inte "spela till" eller vad det nu kan heta tillgängligt. IE11 verkar bara finnas kvar för desktop och inte för "metro"-läget som är mer eller mindre borttaget.
Har googlat lite men inte hittat något vettigt om detta. Finns det nån windows 10-expert som vet?
/S
Postad 31 August 2015 - 20:56
isolde
-
isolde
-
Amatör
-
-
70 inlägg
År det någon mer som fått problem med hd.ljudet ? Har fujitsu q510 som fungerar kanon men efter installationen kan jag inte får ut hd ljud !
. Allt inkopplat till min pioneer sc1223, genom hdmi har fungerat i 8.1 hur länge som helst. Kan det vara drivrutiner som verkar vara nya från Juli i år.
Postad 31 August 2015 - 21:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hej!
En av de mest använda funktionerna i win8.1 här hemma var möjligheten att streama nästan vilken webbaserad video som helst (t.ex. svtplay och en massa andra som saknar appar) till xbox one via internet explorer i "metro"-läget. Du bara surfade in på webbsidan på din surfplatta (vi har en surface 2) med win8.1, startade videon, sen i charms-menyn valde du enheter->xbox one och vips tog xboxen (eller vilken dlna kompatibel pryl som helst) över och bild och ljud streamades. Detta var ett utmärkt sätt att få tillgång till en massa tv-kanaler, nyheter osv som det inte finns appar för och som den inbyggda browsern i Xbox One vägrade spela pga inget stöd för flash eller silverlight. Utländska tv-kanalers sstreaming gick också utmärkt att få in på tvn.
Hur f-n gör man detta i windows 10?? Charms-menyn är borttagen och är tydligen ersatt av diverse hamburgermenyer i respektive appar, och i menyn för Edge finns givetvis inte "spela till" eller vad det nu kan heta tillgängligt. IE11 verkar bara finnas kvar för desktop och inte för "metro"-läget som är mer eller mindre borttaget.
Har googlat lite men inte hittat något vettigt om detta. Finns det nån windows 10-expert som vet?
/S
De tog bort den funktionen i Windows 10 till förmån för smartglas och miracast efter dåligt användande de plockar bort den i Windows 8.1 med från kommande uppdatering som kommer nu i höst. Mer om det finns att läsa om på winbeta.org du får rulla lite då de va ett tag sen de skrev om det
Postad 01 September 2015 - 07:50
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
De tog bort den funktionen i Windows 10 till förmån för smartglas och miracast efter dåligt användande de plockar bort den i Windows 8.1 med från kommande uppdatering som kommer nu i höst. Mer om det finns att läsa om på winbeta.org du får rulla lite då de va ett tag sen de skrev om det
Tack för infon! Dock verkar inte Edge/IE11 stödja Miracast än i windows 10? Xbox one verkar ha blivit uppdaterad redan.
Hittade lite mer info här
http://www.umpcporta...actiontec-test/
Dock fick jag det inte att fungera så som de visar i videon. Det fanns ingen "projicera" eller liknande val i menyn som man ser i filmen...
/S
Redigerat av Unregistered8cb13de7, 01 September 2015 - 07:55.
Postad 01 September 2015 - 07:54
hampes
-
hampes
-
Användare
-
-
146 inlägg
År det någon mer som fått problem med hd.ljudet ? Har fujitsu q510 som fungerar kanon men efter installationen kan jag inte får ut hd ljud !
. Allt inkopplat till min pioneer sc1223, genom hdmi har fungerat i 8.1 hur länge som helst. Kan det vara drivrutiner som verkar vara nya från Juli i år.
fick samma problem med inget ljud över hdmi, ladda ner Intels driver update utility
Postad 01 September 2015 - 11:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Tack för infon! Dock verkar inte Edge/IE11 stödja Miracast än i windows 10? Xbox one verkar ha blivit uppdaterad redan.
Hittade lite mer info här
http://www.umpcporta...actiontec-test/
Dock fick jag det inte att fungera så som de visar i videon. Det fanns ingen "projicera" eller liknande val i menyn som man ser i filmen...
/S
miracast tex så måste du först in under enheter under inställningar och lägga till miracast enheten sen kommer den synas under sidomenyn och anslut och för smartglas så kör du igenom xbox appen...
apparna behöver ej stödja miracast då det funkar med alla appar miracast är inbyggt i systemet
här finns lite info hur du får de funka
http://blog.laptopma...reen-windows-10
Redigerat av Duckface21, 01 September 2015 - 11:50.
Postad 02 September 2015 - 06:31
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
miracast tex så måste du först in under enheter under inställningar och lägga till miracast enheten sen kommer den synas under sidomenyn och anslut och för smartglas så kör du igenom xbox appen...
apparna behöver ej stödja miracast då det funkar med alla appar miracast är inbyggt i systemet
här finns lite info hur du får de funka
http://blog.laptopma...reen-windows-10
Hej!
Vad märkligt, det var exakt så jag gjorde. Xboxen dök upp i listan över enheter (precis som man måste göra i windows 8.1) men jag kunde inte projicera något, knappen anslut fanns dock men xboxen listades inte där trots att jag hade lagt till den som enhet...
Lyckades inte speciellt bra med xbox appen, den buggade hela tiden, t.ex. oneguide visades första gången jag startade appen, sen resten av tiden jag körde windows 10 innan jag gick tillbaka till 8.1 så var oneguide försvunnen. Lyckades inte installera smartglass-appen heller, fick ett felmeddelande i windows store.
Och att edge i "tablet-läge" inte har något stöd för gester var bara för dåligt. Gamla IE11 för metro var en betydligt bättre webbläsare för surfplattor. Det var tydligen viktigare att kunna rita cirklar än grundläggande navigering...
Får väl försöka igen när den första stora buggfix-releasen är släppt för win10. Tack för infon, nu är jag med på hur det "i teorin" ska fungera. Intressant dock att jag körde MS-teknik rakt igenom, Surface 2 Pro med win10 mot en xbox one...
/S
Postad 02 September 2015 - 06:47
Kung Nu
-
Kung Nu
-
Beroende
-
-
1399 inlägg
Och att edge i "tablet-läge" inte har något stöd för gester var bara för dåligt. Gamla IE11 för metro var en betydligt bättre webbläsare för surfplattor. Det var tydligen viktigare att kunna rita cirklar än grundläggande navigering...
Var? ÄR väl isf också då ju IE11 finns kvar även i Win10.
Postad 03 September 2015 - 16:04
isolde
-
isolde
-
Amatör
-
-
70 inlägg
fick samma problem med inget ljud över hdmi, ladda ner Intels driver update utility
tack nu funkar det igen !
Postad 13 September 2015 - 17:58
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Alltså... Hur får jag bort så man inte behöver skriva in sitt lösenord/ PIN varje gång? Jag vill bara ha e användare och inga lösenord för att starta. Har provat genom att söka netplwiz och klicka ur den rutan, men hjälpte inte.
Postad 13 September 2015 - 18:15
robi
-
robi
-
Användare
-
-
193 inlägg
Alltså... Hur får jag bort så man inte behöver skriva in sitt lösenord/ PIN varje gång? Jag vill bara ha e användare och inga lösenord för att starta. Har provat genom att söka netplwiz och klicka ur den rutan, men hjälpte inte.
Hahahhaah, erkänn man bli knäpp!!!
Det var någon som hjälpte mig här på forumet med det men kommer ej ihåg om det var i den här tråden!
robi, den 17 Aug 2015 - 14:38, skrev:
Någon som vet vart/hur man stänger av det ******** login/lösenord varje gång man slår på datorn??? Blir galen, hittar det inte någonstans 
Inställningar ----->Konton------>Inloggningsalternativ där kan man ta port pin förfrågan
Och vill du ta bort lösenords fråga helt så skriver du control userpasswords2 i kör
Avmarkera kryssrutan Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn
Redigerat av Duckface21, 17 augusti 2015 - 15:32.
Redigerat av robi, 13 September 2015 - 18:17.
Postad 13 September 2015 - 19:20
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
där finns tidigare inlägg om lösenord
https://www.minhembi...23250&p=4241602
Redigerat av Duckface21, 13 September 2015 - 19:21.
Postad 13 September 2015 - 22:36
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
Efter uppdateringen till Windows 10 är mitt lokala nätverk mellan datorerna nere.. kommer ej åt datorerna. Försökt skapa hemgrupp men ingen dator kan ansluta trots rätt lösen. Behörigheterna för utdelade mappar är satt på "alla".. men ingen dator kommer åt filerna.
Vad gör jag för fel? Fungerade klockrent på Windows 7.
Redigerat av Mushunt, 13 September 2015 - 22:37.
Postad 14 September 2015 - 06:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Efter uppdateringen till Windows 10 är mitt lokala nätverk mellan datorerna nere.. kommer ej åt datorerna. Försökt skapa hemgrupp men ingen dator kan ansluta trots rätt lösen. Behörigheterna för utdelade mappar är satt på "alla".. men ingen dator kommer åt filerna.
jag hade samma fel dock inte att nätverket är offline utan det är att den promtar inte för lösen och bara säger ingen dator kunde hittas detta är en bugg och MS har fixat den du kan få bort felet med att köra senaste insider prew finns om du är insider som även släpps publikt i slutet av oktober
Postad 14 September 2015 - 13:40
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Hahahhaah, erkänn man bli knäpp!!!
Det var någon som hjälpte mig här på forumet med det men kommer ej ihåg om det var i den här tråden!
robi, den 17 Aug 2015 - 14:38, skrev:
Någon som vet vart/hur man stänger av det ******** login/lösenord varje gång man slår på datorn??? Blir galen, hittar det inte någonstans 
Inställningar ----->Konton------>Inloggningsalternativ där kan man ta port pin förfrågan
Och vill du ta bort lösenords fråga helt så skriver du control userpasswords2 i kör
Avmarkera kryssrutan Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn
Redigerat av Duckface21, 17 augusti 2015 - 15:32.
Jag har som sagt redan provat detta, men det kommer upp om att age PIN kod ändå
Postad 14 September 2015 - 13:56
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5338 inlägg
Dela ut till usern som loggar in ist och pröva om det funkar bättre?
Postad 14 September 2015 - 18:27
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
det går att komma runt det med om du matar in användare uppgifterna manuellt för nätverket under användare på kontrollpanelen
Postad 14 September 2015 - 18:36
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Frågan kanske har avhandlats men kan man inte köra några addons till Edge? Tänker främst på Adblock eller annat för att slippa alla annonser.
Postad 14 September 2015 - 20:19
croft
-
croft
-
Lärjunge
-
-
279 inlägg
Frågan kanske har avhandlats men kan man inte köra några addons till Edge? Tänker främst på Adblock eller annat för att slippa alla annonser.
Edge är fortfarande 'beta' tror jag.
Postad 15 September 2015 - 12:06
davvekulneff
-
davvekulneff
-
Lärjunge
-
-
346 inlägg
Har plötsligt fått in så att store öppnas när jag trycker alt + 2, alltså snabel a. Hur får man bort?
Postad 15 September 2015 - 14:51
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3278 inlägg
det går att komma runt det med om du matar in användare uppgifterna manuellt för nätverket under användare på kontrollpanelen
Hittar inte detta??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|