Nvidia Shield Android TV 4K
3007 svar till detta ämne
Postad 19 oktober 2015 - 10:40
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Gillar spelaren. Streamat spel med bra resultat. SVT-play däremot beter sig ibland konstigt med märkliga grafikfel.
Har även provat att streama The Witcher via min PC, det krashar tyvärr hela tiden. Får googla och se om jag kan hitta något.
Har iallafall kommit tillrätta med mina buffrings problem i Kodi genom att skriva en advance settings fil.
Kan posta här om någon annan har problem.
Postad 19 oktober 2015 - 13:05
umj
-
umj
-
Användare
-
-
132 inlägg
Gillar spelaren. Streamat spel med bra resultat. SVT-play däremot beter sig ibland konstigt med märkliga grafikfel.
Har även provat att streama The Witcher via min PC, det krashar tyvärr hela tiden. Får googla och se om jag kan hitta något.
Har iallafall kommit tillrätta med mina buffrings problem i Kodi genom att skriva en advance settings fil.
SVT Play är på App nivå, jag har då inga problem med streama The Witcher.
Postad 19 oktober 2015 - 13:22
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Jag får gröna grafikfel i svtplay appen. enligt geforce forumet så beror det på en DHCP bugg..
Redigerat av jimjans, 19 oktober 2015 - 13:22.
Postad 19 oktober 2015 - 14:55
umj
-
umj
-
Användare
-
-
132 inlägg
Jag får gröna grafikfel i svtplay appen. enligt geforce forumet så beror det på en DHCP bugg..
De funkade fint för mig när jag körde SVT play, men då måste de ha kommit upp i 2.1 patch, men kör inte SVT play längre..
Postad 19 oktober 2015 - 16:09
Cederstock
-
Cederstock
-
Rookie
-
6 inlägg
Netflix i 4K och multikanal-ljud?
Får inget svar från Nvidia om 4K bild och HD ljud funkar i Netflix-appen som är laddad i hårdvaran som nu säljs i Sverige. Någon som köpt här hemma i Sverige och vet?
Dvs, får ni ut multikanalljudet till era förstärkare via HDMI?
Funkar i US och Kanada vet jag
Redigerat av Cederstock, 19 oktober 2015 - 16:14.
Postad 19 oktober 2015 - 18:50
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Får inget svar från Nvidia om 4K bild och HD ljud funkar i Netflix-appen som är laddad i hårdvaran som nu säljs i Sverige. Någon som köpt här hemma i Sverige och vet?
Om man inte vill mysa på det här forumet så kan man hoppa till det officiella...där brukar det mesta tas upp. 
https://forums.gefor...eld-android-tv/
Tror det finns några klistrade netflixtrådar där.
Eller kanske på netflix sida.
https://help.netflix...SButtonClick&q=
Skulle dock inte lite på den sidan (Shield finns inte med, men netflix är inte kända för att ha aktuell info i sin kundtjänst).
Men uppenbarligen så finns Ultra-HD abonnemanget i Sverige så då borde det fungera kan man tycka...
Redigerat av e3henri, 19 oktober 2015 - 18:57.
Postad 19 oktober 2015 - 20:15
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
det fungerar men tänk på att du måste ha en förstärkare och tv som klarar hdcp 2.2.
Postad 19 oktober 2015 - 20:17
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
5.1 ljud funkar bra. 4k har jag inte testat.
Postad 20 oktober 2015 - 12:58
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
tycker det fungerade superbra att streama spel från datorn till shielden. Spelade lite Shadow of Mordor utan problem.
Postad 20 oktober 2015 - 13:13
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
tycker det fungerade superbra att streama spel från datorn till shielden. Spelade lite Shadow of Mordor utan problem.
Ja vissa spel funkar kanon och vissa mindre bra, Steams streamings tjänst funkar något bättre just nu enligt mig...
Postad 20 oktober 2015 - 13:41
umj
-
umj
-
Användare
-
-
132 inlägg
4K funkar på Netflix orginal serier.
Postad 20 oktober 2015 - 13:44
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
4K funkar på Netflix orginal serier.
Allt som har stöd för 4k funkar men viktigt att hela kedjan klarar dhcp 2.2 många förstärkare och 4k tv apparater som inte gör det.
Postad 20 oktober 2015 - 14:50
umj
-
umj
-
Användare
-
-
132 inlägg
Allt som har stöd för 4k funkar men viktigt att hela kedjan klarar dhcp 2.2 många förstärkare och 4k tv apparater som inte gör det.
Jo men de är inte Nvidia fel att sedan att olika bolag gör olika saker och har aktivera DHCP 2.2 på vissa portar eller inaktivera de som standard är ju som sagt inte en Nvidia fråga.
http://support-shiel...splay_Setup.htm
Där är ett exempel på lösningar för modeller.
Postad 20 oktober 2015 - 15:26
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Synd att man behöver roota maskinen för att få homepage som man vill att den skall se ut.
Postad 20 oktober 2015 - 15:34
umj
-
umj
-
Användare
-
-
132 inlägg
Synd att man behöver roota maskinen för att få homepage som man vill att den skall se ut.
Varför behöver du roota den? finns gott om lunchrar och installera. android tv launcher
Postad 20 oktober 2015 - 15:58
Cederstock
-
Cederstock
-
Rookie
-
6 inlägg
Info för er som funderar på att köpa 4K TV med Netflix app för att komma åt 4K-material;
Netflix strömmar 4K-material med multikanalljud sedan rätt lång tid tillbaka vad jag vet. Det betyder dock tyvärr inte att du kan räkna med att få både 4K-bild och multikanalsljud att fungera. Åtminstone inte idag. Eftersom appen sitter i TV:n behöver du skicka tillbaka multikanalströmmen via ARC i HDMI-sladden (eller om du använder separat digital ljudutgång, coaxial eller optisk) till din receiver för avkodning och sedan ljud ut till dina högtalare. Netflix säger sig inte känna till någon TV i dagsläget som stödjer detta (??). Snurrigt.
Därav föddes tanken med extern mediaspelare. Vad gäller externa spelare verkar det bara vara Sheilden som löser uppgiften. Om man får tro inläggen ovan. Åtminstone vad gäller 5.1 antar jag? På Nvidias sida går att läsa att senaste software update (2.0) adderar stöd för pass-through-support för Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio. Den kom för endast 20 dagar sedan. Är det någon som kan bekräfta att de fått något material att fungera med dessa två ljudformat?
Verkar helt snurrigt att man skulle ha "glömt" att bygga in stöd för multikanalsljud i apparna. Det är ju inte precis nytt.... Men det kommer kanske med software updates längre fram.
Ryktet säger att det även kan finns BluRay-spelare med Netflix app som kanske kan fungera. Någon som har erfarenhet av detta?
Netflix svenska support behöver bygga upp teknisk kompetens, det är svårt att få vettiga svar av dem.
Postad 20 oktober 2015 - 16:12
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Info för er som funderar på att köpa 4K TV med Netflix app för att komma åt 4K-material;
Netflix strömmar 4K-material med multikanalljud sedan rätt lång tid tillbaka vad jag vet. Det betyder dock tyvärr inte att du kan räkna med att få både 4K-bild och multikanalsljud att fungera. Åtminstone inte idag. Eftersom appen sitter i TV:n behöver du skicka tillbaka multikanalströmmen via ARC i HDMI-sladden (eller om du använder separat digital ljudutgång, coaxial eller optisk) till din receiver för avkodning och sedan ljud ut till dina högtalare. Netflix säger sig inte känna till någon TV i dagsläget som stödjer detta (??). Snurrigt.
Därav föddes tanken med extern mediaspelare. Vad gäller externa spelare verkar det bara vara Sheilden som löser uppgiften. Om man får tro inläggen ovan. Åtminstone vad gäller 5.1 antar jag? På Nvidias sida går att läsa att senaste software update (2.0) adderar stöd för pass-through-support för Dolby TrueHD och DTS-HD Master Audio. Den kom för endast 20 dagar sedan. Är det någon som kan bekräfta att de fått något material att fungera med dessa två ljudformat?
Verkar helt snurrigt att man skulle ha "glömt" att bygga in stöd för multikanalsljud i apparna. Det är ju inte precis nytt.... Men det kommer kanske med software updates längre fram.
Ryktet säger att det även kan finns BluRay-spelare med Netflix app som kanske kan fungera. Någon som har erfarenhet av detta?
Netflix svenska support behöver bygga upp teknisk kompetens, det är svårt att få vettiga svar av dem.
klart det finns tv apparater som kan skicka 5.1 via ARC .
Vad har du för setup idag?
Postad 20 oktober 2015 - 16:17
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
För er som inte har hdcp 2.2 i eran tv och förstärkare såg jag precis att hdfury släppt en lösning för det http://www.hdfury.co...k60-444-600mhz/
Har deras drhdmi och den funkar kanon..
Postad 20 oktober 2015 - 17:09
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Ja precis de flesta har 5.1 ljud via Arc, dock är det väl stödet för HD audio begränsat på de flesta.
Netflix stödjer ju multikanal i form av DD+, TrueHD eller DTS-HDMA pasdthrough har inte med saken att göra.
Det som ofta skapar problem med netflix i olika setuper är att de använder DD+ istället för vanlig DD.
Förstår heller inte vad du menar bortglömt stöd för multikanalsljud i apparna? Det mesta på Shielden är väl i multikanal.
Känns som lite missuppfattningar kring begreppet multikanalljud (allt som är mer än stereo...bitstream eller lpcm)
Redigerat av e3henri, 20 oktober 2015 - 17:14.
Postad 20 oktober 2015 - 19:27
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag får 5.1 från Netflix dock så omkodas DTS till PCM om jag kör via Plex appen.
En grej som jag irriterar mig lite på när det gäller googles media prylar är bristen på att hantera bildfrekvenser. Chromecast och nexus player är låsta till 60 Hz . I Nvidia shield finns det möjlighet att hantera det manuellt. Men jag tycker att det borde hanteras automatiskt. Med tanke på att bilduppdateringen i Netflix kan variera beroende på vad man spelar upp så kan det bli lite tröttsamt att behöva manuellt sitta och ändra detta (samt det är svårt att veta vilken frekvens materialet är i).
Postad 20 oktober 2015 - 19:33
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Jag får 5.1 från Netflix dock så omkodas DTS till PCM om jag kör via Plex appen.
En grej som jag irriterar mig lite på när det gäller googles media prylar är bristen på att hantera bildfrekvenser. Chromecast och nexus player är låsta till 60 Hz . I Nvidia shield finns det möjlighet att hantera det manuellt. Men jag tycker att det borde hanteras automatiskt. Med tanke på att bilduppdateringen i Netflix kan variera beroende på vad man spelar upp så kan det bli lite tröttsamt att behöva manuellt sitta och ändra detta (samt det är svårt att veta vilken frekvens materialet är i).
använder du plex fungerar det automatiskt men du måste aktivera det.. Kodi har också stöd för det och för mig funkar det kanon.
Postad 20 oktober 2015 - 20:45
Aristoteles
-
Aristoteles
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Postad 20 oktober 2015 - 21:20
Cederstock
-
Cederstock
-
Rookie
-
6 inlägg
Ja precis de flesta har 5.1 ljud via Arc, dock är det väl stödet för HD audio begränsat på de flesta.
Netflix stödjer ju multikanal i form av DD+, TrueHD eller DTS-HDMA pasdthrough har inte med saken att göra.
Det som ofta skapar problem med netflix i olika setuper är att de använder DD+ istället för vanlig DD.
Förstår heller inte vad du menar bortglömt stöd för multikanalsljud i apparna? Det mesta på Shielden är väl i multikanal.
Känns som lite missuppfattningar kring begreppet multikanalljud (allt som är mer än stereo...bitstream eller lpcm)
Med bortglömt stöd menar jag den situation (som det verkar) att inte en enda 4K TV har en Netflix app som stöder multikanalsljud tillbaka till receivern via ARC (eller annan digital utgång). Finns det någon som kan bekräfta motsatsen med faktiskt erfarenhet? I så fall vilken TV?
Att Netflix skickar en ström över internet som innehåller både 4K bild och flerkanalsljud hjälper ju tyvärr inte om inte hårdvara och mjukvara (Netflix-appen) klarar av att hantera den (både ljud och bild).
Mjukvara uppdateras ju hela tiden så man får väl anta att så även kommer ske för Netflix (det verkar vara här som problemet ligger), man blir bara förvånad över att det inte verkar finnas någon apparat över huvud taget (TV eller extern mediaspelare) som vid lansering av Netflix 4K-ström med 5.1 ljud fått en mjukvara som faktiskt kan återge materialet som det är tänkt.
klart det finns tv apparater som kan skicka 5.1 via ARC .
Vad har du för setup idag?
Så är det nog, men nu menar jag specifikt Netflix 4K-material med multikanal via ARC (eller annan digital utgång). Verkar vara dåligt med stöd som det ser ut nu
Redigerat av Cederstock, 20 oktober 2015 - 21:31.
Postad 20 oktober 2015 - 22:28
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Tror din fråga har hamnat i fel forum om den gäller inbyggd Netflixappar i TV-apparter och dess problem med ARC
Angående Netflix på Shield så fungerar ju 5.1 ljud, även med 4k så det är väl inga problem?
Om man dock måste krångla till det och köra från Shield till TV och sedan till Receiver så kan det bli problem.
Se här:
https://forums.gefor...surround-sound/
Netflix använder DD+ (som det är tänkt), men viss utrustning klarar inte av att spela upp det.
Postad 21 oktober 2015 - 06:47
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Varför behöver du roota den? finns gott om lunchrar och installera. android tv launcher
Kan jag på ett enkelt sätt få de appar jag vill på hemsidan?
Postad 21 oktober 2015 - 07:39
Cederstock
-
Cederstock
-
Rookie
-
6 inlägg
Tror din fråga har hamnat i fel forum om den gäller inbyggd Netflixappar i TV-apparter och dess problem med ARC
Angående Netflix på Shield så fungerar ju 5.1 ljud, även med 4k så det är väl inga problem?
Om man dock måste krångla till det och köra från Shield till TV och sedan till Receiver så kan det bli problem.
Se här:
https://forums.gefor...surround-sound/
Netflix använder DD+ (som det är tänkt), men viss utrustning klarar inte av att spela upp det.
Ok. Min initiala fråga var om någon i forumet har lyckats köra Netflix 4K-material med multikanal-ljud via sin Nvidia och fått ut även multikanalljudet (inte bara 2-kanalsljud i stereo). I Sverige?
Nvidia säger att de inte vet om det fungerar. Netflix säger att det bara funkar i USA och Canada. Därför undrar jag om någon har faktisk erfarenhet och kan bekräfta att det fungerar. Vad har ni i så fall för setup? Och kör ni då via HDMI eller annan digital utgång för ljudet?
Postad 21 oktober 2015 - 09:34
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Finns viaplay till shield?
Postad 21 oktober 2015 - 09:56
Raskus
-
Raskus
-
Forumräv
-
-
804 inlägg
Finns viaplay till shield?
Nix.
Men det finns Chromecaststöd i Viaplay-appen.
Postad 21 oktober 2015 - 13:14
Unregistered5bf0b7df
-
Unregistered5bf0b7df
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Jag har precis skaffat köpt en Nvidia Shield Android tv, jag har tänkt att använda den som mediacenter och för att surfa på tv,n. Det jag har problem med är att hitta en bra webbläsare till den. Har installerat Chrome genom en apk-fil men det verkar vara mer anpassat för en telefon och fungerar inte som en "vanlig" webbläsare där man kan bläddra mellan flikar högst upp. Jag har ett Logitech K400 tangentbord som jag har tänkt använda till den när jag surfar. Vilken webbläsare rekommenderar ni?
Vet ni var man kan se alla appar som är öppna i bakgrunden så att man kan stänga av dem?
Postad 21 oktober 2015 - 14:34
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Jag har precis skaffat köpt en Nvidia Shield Android tv, jag har tänkt att använda den som mediacenter och för att surfa på tv,n. Det jag har problem med är att hitta en bra webbläsare till den. Har installerat Chrome genom en apk-fil men det verkar vara mer anpassat för en telefon och fungerar inte som en "vanlig" webbläsare där man kan bläddra mellan flikar högst upp. Jag har ett Logitech K400 tangentbord som jag har tänkt använda till den när jag surfar. Vilken webbläsare rekommenderar ni?
Vet ni var man kan se alla appar som är öppna i bakgrunden så att man kan stänga av dem?
Finns en web läsare som heter web browser och är anpassad för android TV.
https://play.google....GHYHIsAGqx4PYCw
Redigerat av jimjans, 21 oktober 2015 - 14:36.
Postad 23 oktober 2015 - 13:04
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Någon som vet hur man tar ut ett microSD kort när man satt i det? jag försöker trycka lätt in det så att det ejectar, men det bara sitta kvar i och rör sig inte, så jag vet inte ens om det sitter i rätt som det ska 
det är ett Samsung MicroSDXC EVO 64GB Class 10.
Postad 23 oktober 2015 - 13:40
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Någon som vet hur man tar ut ett microSD kort när man satt i det? jag försöker trycka lätt in det så att det ejectar, men det bara sitta kvar i och rör sig inte, så jag vet inte ens om det sitter i rätt som det ska 
det är ett Samsung MicroSDXC EVO 64GB Class 10.
Du ser väl om kortet mountas i shielden gör den inte det är väl chansen stor att den sitter fel.
Postad 23 oktober 2015 - 14:06
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
ok fick ut kortet med en pincett. Satte i det igen och det tog ej i fållorna, testade några gånger sedan tog det.
Orkar inte skicka tillbaka konsollen pga detta för ev. fel - så jag får ha det i nu som det är. det går att ta ut nu iallafall.
Postad 23 oktober 2015 - 16:55
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Någon mer som märkt att i Spotify appen i Android (via en smartphone) så ser man inte Shielden som "anslut till andra enheter med spotify connect". Jag kan inte ansluta till chromecasten som är inbyggd i Nivida shielden. Jag vet jag testade det för ett tag sedan när jag skickade netflix från en telefon till nvidia - och då fungerade det.
Men ser alltså inte shielden i spotify appen - någon mer som har problem med detta?
Postad 23 oktober 2015 - 17:34
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Någon mer som märkt att i Spotify appen i Android (via en smartphone) så ser man inte Shielden som "anslut till andra enheter med spotify connect". Jag kan inte ansluta till chromecasten som är inbyggd i Nivida shielden. Jag vet jag testade det för ett tag sedan när jag skickade netflix från en telefon till nvidia - och då fungerade det.
Men ser alltså inte shielden i spotify appen - någon mer som har problem med detta?
inget problem har aldrig funkat, 1gen chromecasten har precis fått denna funktion så vi får hoppas shielden får det också...
Postad 23 oktober 2015 - 21:13
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
stödjer denna i framtiden ett fungerande kodi, med hdmi passtrough 7.1 dts hd atmos (dts x) så kommer jag köpa 3 st rakt av.
Är trött som fan men är det hdmi 2.0 samt 2.2 ?? sorry om det redan står inga linser och sjukt sugen.
Postad 23 oktober 2015 - 22:26
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
stödjer denna i framtiden ett fungerande kodi, med hdmi passtrough 7.1 dts hd atmos (dts x) så kommer jag köpa 3 st rakt av.
Är trött som fan men är det hdmi 2.0 samt 2.2 ?? sorry om det redan står inga linser och sjukt sugen.
Den inbyggda spelaren klarar dessa format och de är på gång till kodi. Dock är det Dolby som har atmos inte dts.
I kodi 15.2 får du ut alla hd format i pcm men passthrough har börjat få stöd i vissa nighties versioner av 16.0...
Redigerat av jimjans, 24 oktober 2015 - 10:07.
Postad 24 oktober 2015 - 08:24
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
Ok, köpte 2 st prodigy 4k när de kom som fortfarande inte går att använda nämligen, men köper en och kollar hur det fungerar/ tack för svar. Jävligt synd att ISO 3D inte lirar, det är det enda som fungerar på prodigyn 4k haha
Postad 24 oktober 2015 - 10:04
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Ok, köpte 2 st prodigy 4k när de kom som fortfarande inte går att använda nämligen, men köper en och kollar hur det fungerar/ tack för svar. Jävligt synd att ISO 3D inte lirar, det är det enda som fungerar på prodigyn 4k haha
helt annan kvalitet på programvaran än xtreamer går inte ens att jämföra...
Postad 24 oktober 2015 - 10:49
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
vill du verkligen få igång spotify connect så kan du ju installera spotify appen på shielden via sideloader eller något liknande fungerar ok.
Postad 24 oktober 2015 - 10:49
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Den inbyggda spelaren klarar dessa format och de är på gång till kodi. Dock är det Dolby som har atmos inte dts.
I kodi 15.2 får du ut alla hd format i pcm men passthrough har börjat få stöd i vissa nighties versioner av 16.0...
Vet inte vad du räknar som hd format. Men kan du verkligen få ut fler kanaler än 7.1 från Kodi/shield via PCM?
Jag vet att HDMI 2.0 stödjer fler än 8 PCM kanalet, men finns det med i kodi?
Om jag förstår rätt så stödjer HDMI1.4 Atmos via passthrough och det fungerar även på äldre blu-ray spelare samt Shield, men om du ska använda PCM så krävs HDMI2.0 för att få ut fler än 8 kanaler och det stöds inte just nu.
Postad 24 oktober 2015 - 11:05
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Vet inte vad du räknar som hd format. Men kan du verkligen få ut fler kanaler än 7.1 från Kodi/shield via PCM?
Jag vet att HDMI 2.0 stödjer fler än 8 PCM kanalet, men finns det med i kodi?
Om jag förstår rätt så stödjer HDMI1.4 Atmos via passthrough och det fungerar även på äldre blu-ray spelare samt Shield, men om du ska använda PCM så krävs HDMI2.0 för att få ut fler än 8 kanaler och det stöds inte just nu.
ja där har du helt rätt kodi stöder bara 7.1 pcm som det nu är .
Postad 24 oktober 2015 - 11:11
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
7.1 räcker gott för mig, viktigt att den levererar atmos, då jag har 2 soundbars som stödjer det samt 2 förstärkare.
3 av dessa kommer stödja dtsx i framtiden.
Postad 24 oktober 2015 - 21:11
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
7.1 räcker gott för mig, viktigt att den levererar atmos, då jag har 2 soundbars som stödjer det samt 2 förstärkare.
3 av dessa kommer stödja dtsx i framtiden.
Det kanske bara är jag, men det var mycket konstigt där.
Poängen med Dolby Atmos är just att få ut fler än 7,1 kanaler, och poängen med en Soundbar är att få något form av virtuellt surround som i bästa fall kan upplevas som ett gammal pro-logic system (subjektiv bedömning) utan att behöva skruva upp högtalar i hela huset.
Så varför är det viktigt att få Dolby Atmos stöd (7.1.4) när du nöjer dig med 7,1 stöd och sitter på högtalare som knappt kan återskapa 5.1?
Postad 24 oktober 2015 - 21:25
whityoustone
-
whityoustone
-
Användare
-
-
239 inlägg
Ja jag har 11.2 i ett rum, sen har jag 3 rum till. Jag har ett dedikerat biorum
Postad 24 oktober 2015 - 22:24
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Ja jag har 11.2 i ett rum, sen har jag 3 rum till. Jag har ett dedikerat biorum
Det han menade var nog att atmos gör varken från eller till när det gäller soundbars sen är det mer än 7.1 kanaler dock är det bara den interna spelaren i shielden som stöder atmos än så länge.
Postad 25 oktober 2015 - 17:42
plundvik
-
plundvik
-
Användare
-
-
228 inlägg
Har just skaffat mig en Shield, kan man på något sätt komma åt sina mediafiler (bilder och videos) från sitt nätverk, exvis NAS?
Postad 25 oktober 2015 - 17:54
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Har just skaffat mig en Shield, kan man på något sätt komma åt sina mediafiler (bilder och videos) från sitt nätverk, exvis NAS?
kodi funkar bra.
Har du en plex server på nasen fungerar plex bra.
Du har har även es explorer men det är en filhanterare.
Redigerat av jimjans, 25 oktober 2015 - 17:56.
Postad 25 oktober 2015 - 18:23
plundvik
-
plundvik
-
Användare
-
-
228 inlägg
kodi funkar bra.
Har du en plex server på nasen fungerar plex bra.
Du har har även es explorer men det är en filhanterare.
Tack för infon, ska testa.
Postad 25 oktober 2015 - 22:25
geko53
-
geko53
-
Rookie
-
2 inlägg
Kan jag på ett enkelt sätt få de appar jag vill på hemsidan?
Med Leanback launcher går det inte..om apparna inte supportar den.
Har själv övergått helt till HALauncher ...gillar den skarpt, bästa flexibilitet att konfa min Shields utseende med appar, iconer..backdrops per kategorier..m.m
Redigerat av geko53, 25 oktober 2015 - 23:08.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|