Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 55EG920V

658 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 May 2016 - 17:49

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0
Hur gick det med prismatchningen? Eller lämnade du in tv'n ?

Postad 17 May 2016 - 18:17

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Läste  ett test om tvn att man skulle dra ner på ljusstyrkan under 50. Även oledljuset skulle man dra ner på. vad har ni för gamma på, 2,2 eller 2,4.    2,4 ger väl mörkare bild. vilket tycker ni ger bäst bild. jag tittar på isf expert 1 läge.

När jag tittar på film via hdmi-ingången använde jag "expert 1" där jag dragit ned ljusstyrkan från standardinställningen 50 till 47.

Nu har förövrigt de andra kedjorna sänkt sina priser också så nu verkar "standardpriset" vara under 20.000:-

Postad 17 May 2016 - 19:09

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

ställde in ljusstyrkan med hd dve, sänkte till 48. och ställde in färger röd, grönt, blått,  blir mer och mer förtjust av denna tv. allt som jag köper tycks  priset går ner på, har haft min i en vecka nu.  tittar på hockey-vm nu, den är suverän tycker jag. 

Postad 18 May 2016 - 22:43

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hur är det med hdr och netflix i denna apparat? Enligt L&B senaste nummer så finns det några titlar i hdr och dv. På en bild ser man tydligt att står hdr efter filmtiteln men jag får inte fram nån hdr-logga på marco polo eller DD. På bilden i tidning var det från dansk netflix,men jag har provat både dk och us,samma där,ingen hdr-logga.(ibland funkar unblock) Så jag undrar om denna modell endast stöder hdr från bluray och usb och inte netflixappen. Är det nån med denna tv som sett hdr på netflix?

Postad 19 May 2016 - 02:27

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

aspect ratio,  bildläge,  vilket bildläge ska man ha när man tittar på blurayfilm. jag har alltid trott att 16:9 var det rätta, kollade runt på nätet om LG och där verkade det som att Just scan var det rätta bildförhållande.  just scan som i denna LG heter  "skanna bara".

Postad 19 May 2016 - 07:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

aspect ratio,  bildläge,  vilket bildläge ska man ha när man tittar på blurayfilm. jag har alltid trott att 16:9 var det rätta, kollade runt på nätet om LG och där verkade det som att Just scan var det rätta bildförhållande.  just scan som i denna LG heter  "skanna bara".

Skanna bara är det rätta.

Postad 19 May 2016 - 07:39

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Gärna fler åsikter om hur ni tycker TVn presterar med 1080p signal (förslagsvis fr. dator) samt Fotboll och liknande på HD-tv, både gällande bildkvalitet och rörelsehantering. 

Priset känns attraktivt men ju mer jag läst börjar jag känna att tekniken inte är helt mogen än och att det kan vara bättre att vänta några år.

Postad 19 May 2016 - 08:39

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

jag har tittat på både ishockey och fotboll på HD-TV, och har inte sett något konstigt med rörelsehantering.

Postad 19 May 2016 - 08:44

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Vilka knäppa uttryck. Varför heter inte bildformaten som de gör på filmers omslag, typ 2:40:1 eller 1.78.1... ?

Postad 19 May 2016 - 09:20

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

Jag tror att både Sony och Samsung har bättre skalningsförmågor men dom gör inga OLEDS tyvärr.  

Postad 19 May 2016 - 09:25

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

Vilka knäppa uttryck. Varför heter inte bildformaten som de gör på filmers omslag, typ 2:40:1 eller 1.78.1... ?

Det kan verka ologiskt och krångligt. Men Aspect ratio är två olika saker i produktionsmiljö och hemelektroniken.  

På inspelning pratar man om Ar som format för bildförhållandet.  

I en tv handlar det om bildhanteringen, hur signalen ska hanteras. Tex på DVD tiden ändrade man inställningar för Anamorfiska signaler direkt i TVn. 

Redigerat av dealerovski, 19 May 2016 - 09:27.

Postad 19 May 2016 - 14:02

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

vad anser ni om superupplösning, provade låg det blev väldigt skarpt och kanske lite mer djup i bilden. den kanske ställer om en hel del parameter i inställningarna.

Postad 19 May 2016 - 14:28

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

vad anser ni om superupplösning, provade låg det blev väldigt skarpt och kanske lite mer djup i bilden. den kanske ställer om en hel del parameter i inställningarna.

inte sett den inställningen,  var hittar du den?  Har man olika nivåer eller?  Du skriver att du provade "låg" och det blev skarpare?

Postad 19 May 2016 - 14:38

Unregistered109b3d11
  • Unregistered109b3d11
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Någon med tips på bra väggfäste till en 55EG960V? Får hem den på måndag.

Kör just nu detta fäste till min panasonic cx740, men det måste självklart monteras ner och ersättas av ett annat

http://www.webhallen...tcl=search:live

Postad 19 May 2016 - 14:50

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Någon med tips på bra väggfäste till en 55EG960V? Får hem den på måndag.

Kör just nu detta fäste till min panasonic cx740, men det måste självklart monteras ner och ersättas av ett annat

http://www.webhallen...tcl=search:live

Finns det något bättre än det här frågar jag mig då :) :

http://www.multibrac....com/2933.shtml

Postad 19 May 2016 - 16:15

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

inte sett den inställningen,  var hittar du den?  Har man olika nivåer eller?  Du skriver att du provade "låg" och det blev skarpare?

du går in på expertkontroll,  klicka dig ner till superupplösning, där har du ett par olika lägen att välja på. av,Låg, medel, hög.  tyckte faktiskt att läget låg gav en del till bilden.

Postad 19 May 2016 - 17:16

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Hur är det med hdr och netflix i denna apparat?

Jag tror Netflix ska skicka ut HDR i HDR10 (som 55EG920V har) men jag gissar att de inte startat ännu, eller så har LG inte uppdaterat Netflix appen med stöd ännu.
(läste någonstans att det var LG som uppdaterade appen, inte Netflix själva)

Vi får väl se om/när det kommer :)

Postad 19 May 2016 - 17:57

Unregistered109b3d11
  • Unregistered109b3d11
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Finns det något bättre än det här frågar jag mig då :) :
http://www.multibrac....com/2933.shtml

Ska kika på den, såg riktigt smidig ut :)

Postad 19 May 2016 - 22:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Jag tror Netflix ska skicka ut HDR i HDR10 (som 55EG920V har) men jag gissar att de inte startat ännu, eller så har LG inte uppdaterat Netflix appen med stöd ännu.(läste någonstans att det var LG som uppdaterade appen, inte Netflix själva)Vi får väl se om/när det kommer :)

Netflixappen uppdaterades den 11/5-16 så det är nog ingen uppdatering på gång där inte. Kan vara så att den har endast hdrstöd via hdmi och usb.

Postad 20 May 2016 - 07:22

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

Netflixappen uppdaterades den 11/5-16 så det är nog ingen uppdatering på gång där inte. Kan vara så att den har endast hdrstöd via hdmi och usb.

Ja så länge dom inte uppdaterar Netflix appen så har den bara HDR stöd via hdmi och usb.    Men det är bara en begränsning av ovilja isåfall. 

Postad 20 May 2016 - 08:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Fick detta svar från LG

Vi inväntar svar från berörda parter om huruvida detta kan/kommer att implementeras i Netflix gällande din TV.

Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkommen att kontakta oss igen.

Postad 20 May 2016 - 14:50

Ruuy88
  • Ruuy88
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Ska kika på den, såg riktigt smidig ut :)

Kul! Lycka till

Postad 21 May 2016 - 08:48

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Ja så länge dom inte uppdaterar Netflix appen så har den bara HDR stöd via hdmi och usb.    Men det är bara en begränsning av ovilja isåfall.

Jag har 2st externa enheter som har Netflix med 4K, Samsung UBD-8500 och Nvidia Shield där i vilket fall Nvidia har sagt att HDR kommer till Netflix.

Är ju ett alternativ OM nu LG inte uppdaterar den inbyggda Netflix appen med HDR :)

Redigerat av Pulver, 21 May 2016 - 08:49.

Postad 22 May 2016 - 22:44

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

tvn skalar väl inte upp till 4k från digitalboxen, det gör inte min.  är det bara 1080p som går att skala upp.

Redigerat av mr richards, 22 May 2016 - 22:54.

Postad 23 May 2016 - 07:24

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

tvn skalar väl inte upp till 4k från digitalboxen, det gör inte min.  är det bara 1080p som går att skala upp.

Vad menar du ? Får du endast en "liten" bild om du ansluter en digitalbox ? Hur ansluter du ? Med HDMI ?

Ett alternativ är ju att använda den inbyggda TV-mottagaren, det finns ju både satellit, kabel och marksänd mottagare samt möjlighet till inspelning (via usb)

Jag använder själv den inbyggda mottagaren med ComHem och en HD-Modul, fungerar helt OK (men jag stör mig på att jag inte får igång förhandsvisning i EPG:n - men det är ett känt "comhem problem")

Postad 23 May 2016 - 09:34

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

• 904 inlägg
  • 0

när jag tittar på tv från digitalboxen så har jag helbild på tvn, trycker jag på info på tv-fjärren så visar den 1080i som upplösning. när jag tittar på uppskalad 4k från blurayspelaren visar den 4k upplösning. såg i nån tråd här tidigare att tvn skulle skala upp allt som var lägre än 4k.  så man får inte uppskalad 4k upplösning på tvn automatiskt från tv-digitalbox.

Postad 23 May 2016 - 10:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 3

när jag tittar på tv från digitalboxen så har jag helbild på tvn, trycker jag på info på tv-fjärren så visar den 1080i som upplösning. när jag tittar på uppskalad 4k från blurayspelaren visar den 4k upplösning. såg i nån tråd här tidigare att tvn skulle skala upp allt som var lägre än 4k.  så man får inte uppskalad 4k upplösning på tvn automatiskt från tv-digitalbox.

Info-knappen visar upplösningen på insignalen. Lämpligt nog.

Det är lustigt att så många missuppfattar den där knappen. Hade ju varit rätt meningslöst om den visade upplösningen (snarare pixelantalet) på bilden efter skalning, då hade det ju stått "4K" (eg 3840*2160) jämt. ;)

Redigerat av pacman, 23 May 2016 - 11:11.

Postad 27 May 2016 - 06:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Netflix uppdaterad,ingen hdr tyvärr

Postad 27 May 2016 - 06:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

ställde in ljusstyrkan med hd dve, sänkte till 48. och ställde in färger röd, grönt, blått,

Hur gjorde du detta?

Postad 27 May 2016 - 19:27

sutcher
  • sutcher
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hur fungerar LG 920 när det gäller sport, såsom hockey och fotboll? Hänger den med i rörelserna? :-)

Postad 27 May 2016 - 19:43

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Hur fungerar LG 920 när det gäller sport, såsom hockey och fotboll? Hänger den med i rörelserna? :-)

Det är en fruktansvärd TV överlag med banding i alla mörka scener och även banding i sport som visar sig efter ett tag.. Finns flera användare här och på internationella forum som försöker få hjälp med dessa problem men får kalla handen av LG. Vänta eller välj en annan TV är mitt råd :)

Redigerat av Brother Spartacus, 27 May 2016 - 19:43.

Postad 27 May 2016 - 20:28

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 2

Det är en fruktansvärd TV överlag med banding i alla mörka scener och även banding i sport som visar sig efter ett tag.. Finns flera användare här och på internationella forum som försöker få hjälp med dessa problem men får kalla handen av LG. Vänta eller välj en annan TV är mitt råd :)

Finns ju de med helt andra erfarenheter i tråden, ffa i sport. Sök i tråden, frågan har varit uppe tidigare.

Postad 27 May 2016 - 21:07

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Finns ju de med helt andra erfarenheter i tråden, ffa i sport. Sök i tråden, frågan har varit uppe tidigare.

Jo men den suger för filmtittande i mörkt rum pga. bandingen. Har testat flera exemplar och detta är väldokumenterat. Undvik denna om ni inte planerar att ha varenda lampa i hela lägenheten/huset tänd medan ni tittar :D

Postad 28 May 2016 - 08:12

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 2

Jag har tittat en hel del på ishockey under våren och tycker den fungerar bra, inga eftersläpningar :)
Det beror ju givetvis på källan också, jag har tittat på Cmore HD via ComHem.

Jo men den suger för filmtittande i mörkt rum pga. bandingen. Har testat flera exemplar och detta är väldokumenterat. Undvik denna om ni inte planerar att ha varenda lampa i hela lägenheten/huset tänd medan ni tittar :D

Du överdriver enormt. Mitt exemplar har ingen synbar banding (det går säkert att hitta med hjälp av gråbilder och lång kamera-exponering, men det är ingenting som jag sett vid vanlig användning) och jag tittar enbart på film när det är helt mörkt.
Senast igår blev det en film i 3D och det var magiskt bra bild :)
Jag kan se problem med bilden i området "near black", men det går att minimera med rätt bildinställningar.

Det är väldigt lätt att fastna på ett problem och glömma bort det faktum att denna TV är den första 4K OLED TV:n under 20.000:- och dessutom den högst betygsatta TV:n hos prisjakt just nu.

Jag är fullt medveten om att årets OLED-modeller från LG är bättre på många punkter, men de är de enda TV-apparaterna som har en chans att toppa denna modell, och de ligger än så länge i en helt annan prisklass.

Även om min tidigare TV (Sony 55W905A) - som numera hänger i sovrummet - är en mycket bra LCD-TV har jag väldigt svårt att titta på den eftersom svärtan alltid ser "grådassig" ut i jämförelse.

Postad 28 May 2016 - 09:49

sutcher
  • sutcher
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tack för svar från samtliga! Hur fungerar det vid "vanlig" sändning från svt, tv4 mfl? Eftersläpningar då? Fast i dessa fall kanske det inte har med tvn att göra..

Jag har tittat en hel del på ishockey under våren och tycker den fungerar bra, inga eftersläpningar :)
Det beror ju givetvis på källan också, jag har tittat på Cmore HD via ComHem.

Postad 28 May 2016 - 10:32

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Tack för svar från samtliga! Hur fungerar det vid "vanlig" sändning från svt, tv4 mfl? Eftersläpningar då? Fast i dessa fall kanske det inte har med tvn att göra..

Nej, det är ingen skillnad vid sändning från SVT eller TV4 - iallafall inte via ComHem.

Anledningen att jag nämnde källan är att jag testat att streama en direktsänd ishockey-match via Cmore:s app vid något tillfälle och jämfört mot den vanliga sändningen från ComHem - då kunde man se irriterande "ryck" i bilden från den streamade sändningen (trots att jag har en optimal trådad 100Mbit uppkoppling)

Postad 28 May 2016 - 11:38

SALVETA
  • SALVETA
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Fick detta svar från LG
Vi inväntar svar från berörda parter om huruvida detta kan/kommer att implementeras i Netflix gällande din TV.
Hoppas att detta är till hjälp för er och om ni har ytterligare frågor är ni välkommen att kontakta oss igen.

Jag har också fått samma svar från LG och tycker det är sjukt att de säljer en HDR-TV och sedan inte orkar/vill uppdatera netflix med stöd för det då det i princip är den enda källan vi har att kolla på i Sverige än så länge. Så gnäll gärna på LG om att uppdatera appen så de fattar att kunder är missnöjda.
Blir nog inte någon tv från LG igen om de inte bryr sig ett dugg om äldre modeller så fort de släppt något nytt.

Postad 28 May 2016 - 12:37

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 1

Nej, det är ingen skillnad vid sändning från SVT eller TV4 - iallafall inte via ComHem.

Anledningen att jag nämnde källan är att jag testat att streama en direktsänd ishockey-match via Cmore:s app vid något tillfälle och jämfört mot den vanliga sändningen från ComHem - då kunde man se irriterande "ryck" i bilden från den streamade sändningen (trots att jag har en optimal trådad 100Mbit uppkoppling)

Kan dessa irriterande ryck uppstått på grund av felaktig uppspelningsfrekvens?

Postad 28 May 2016 - 14:58

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Kan dessa irriterande ryck uppstått på grund av felaktig uppspelningsfrekvens?

Det är möjligt, men jag har för mig att jag testade med bla chromecast och där har man väl inga möjlighet att själv påverka uppspelningsfrekvensen (?)

Har för mig att jag även testade på andra apparater (för att utesluta att den trådlösa uppkopplingen med chromecast var orsaken) med liknande resultat och beslutade mig för att titta vidare med ComHem via antennuttaget.

Det var i vilket fall inget fel på TV:n :)

Min slutsats var/är att streaming fortfarande inte är lika bra som traditionella tv-sändning, men den dagen kommer väl också.

Redigerat av Pulver, 28 May 2016 - 14:59.

Postad 28 May 2016 - 15:04

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

• 985 inlägg
  • 0

Det är möjligt, men jag har för mig att jag testade med bla chromecast och där har man väl inga möjlighet att själv påverka uppspelningsfrekvensen (?)

Har för mig att jag även testade på andra apparater (för att utesluta att den trådlösa uppkopplingen med chromecast var orsaken) med liknande resultat och beslutade mig för att titta vidare med ComHem via antennuttaget.

Det var i vilket fall inget fel på TV:n :)

Min slutsats var/är att streaming fortfarande inte är lika bra som traditionella tv-sändning, men den dagen kommer väl också.

Numera går det att välja 50 eller 60 hz i Chromecast. Har du inte gjort någon ändring så blir det garanaterat 60 Hz. Cmores app använder garanterat TV-strömmen som källa, dvs 50 Hz och vipps har du framkallat ryck när du försöker spela upp 50 Hz i 60 Hz.

Postad 30 May 2016 - 18:33

Unregisteredd9e93711
  • Unregisteredd9e93711
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Går i tankar att inhandla denna fantastiska TV men fick höra av en på mm att man inte får in tv4play på denna. Man kan inte ladda ner appen.
Stämmer det?

Redigerat av Unregisteredd9e93711, 30 May 2016 - 19:01.

Postad 30 May 2016 - 19:02

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Går i tankar att inhandla denna fantastiska TV men fick höra av en på mm att man inte får in tv4play på denna. Man kan inte ladda ner appen.
Stämmer det?

Inte svtplay heller. Men viaplay.

Postad 30 May 2016 - 19:16

SALVETA
  • SALVETA
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 1

Stämmer det?

Men det kan man ju enkelt få med en Chromecast.

Postad 30 May 2016 - 19:22

Unregisteredd9e93711
  • Unregisteredd9e93711
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Inte svtplay heller. Men viaplay.

SVT skulle gå sa han men inte tv4play.

Tack för svaret

Men det kan man ju enkelt få med en Chromecast.

Ok tänkte om man kunde lagt den direkt i tvn. Har appletv men va nyfiken på om man som sagt kunde
Få den i tv.

Tack för svar.

Postad 30 May 2016 - 22:23

Unregisteredd9e93711
  • Unregisteredd9e93711
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Blir att inhandla i slutet på veckan.
Spännd som fanken på den. Har en led 40 nu som är köpt -06 så det kommer bli en rejäl uppfräschning av
bild och upplevelse.

Postad 31 May 2016 - 07:26

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Har en Samsung 65JS9005 som jag förvisso gillar men den har en hel del bleeding samt clouding som stör vid vissa tillfällen..  funderar nästan på att köpa denna på öppet köp och prova/jämföra, alternativt köpa en Samsung 55" 8005 för 12-13k och spara resten till framtida OLED om 2-3 år.. hmm.

Postad 31 May 2016 - 17:32

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Numera går det att välja 50 eller 60 hz i Chromecast. Har du inte gjort någon ändring så blir det garanaterat 60 Hz. Cmores app använder garanterat TV-strömmen som källa, dvs 50 Hz och vipps har du framkallat ryck när du försöker spela upp 50 Hz i 60 Hz.

Det här har egentligen inte alls med denna TV att göra så vi ska inte grotta ned oss mer i det, men vill ändå nämna att jag testade Cmore på Apple TV4 idag - både på 1080p 60Hz och 1080p 50Hz - med TV-kanalen Cmore Hockey HD och jämförde med direktsändningen av samma kanal med ComHem via antennuttaget.
Streamingen var inte dålig, men via antenn var bilden bättre. Höll man blicken på pucken så "blinkar" den (hackar) fram över isen med streaming via Cmore appen, men via antenn-ingången flyter den perfekt.

Har en Samsung 65JS9005 som jag förvisso gillar men den har en hel del bleeding samt clouding som stör vid vissa tillfällen..  funderar nästan på att köpa denna på öppet köp och prova/jämföra, alternativt köpa en Samsung 55" 8005 för 12-13k och spara resten till framtida OLED om 2-3 år.. hmm.

Skulle vara roligt att höra ditt utlåtande om du bestämmer dig för att göra det. Jag gick i samma tankar med en Samsung 8005, men ångrar inte att jag köpte 920V. Den är inte 100% perfekt, men riktigt bra :)

Postad 31 May 2016 - 21:01

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Skulle vara roligt att höra ditt utlåtande om du bestämmer dig för att göra det. Jag gick i samma tankar med en Samsung 8005, men ångrar inte att jag köpte 920V. Den är inte 100% perfekt, men riktigt bra :)

Absolut, räkna med utlåtande i så fall. Hur motiverar LG 920 över Samsung JS9005?
Största fördelar och nackdelar med 920? Är den verkligen så kass på 1080p källor som vissa hävdar?

Postad 01 June 2016 - 07:36

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Den största fördelen och motivationen är den mest uppenbara - det är en OLED-TV jämfört med en LCD-TV ;)

Jag har haft många bra LCD-TV som har "bra" svärta, men självklart är det en helt annan sak med OLED när det svarta verkligen är svart - när eftertexterna rullar i filmen är det verkligen vit text på svart bakgrund, inte vit text på grådassig flammig bakgrund.

Den är definitivt inte kass på 1080p källor, tvärtom är den antagligen en av de absolut bästa - det beror ju på VAD man jämför.

Skulle gissa på att en jämförelse av 1080P material mellan några "toppmodeller" som exemeplvis Samsung S9005, Panasonic DX900 och 920V skulle alla ge olika för och nackdelar - Problemet hos 920V ligger i området "near black" där de andra apparaterna säkerligen är bättre, men 920V skulle vinna många ronder i andra områden.

Postad 01 June 2016 - 08:04

Unregisteredb7f6d076
  • Unregisteredb7f6d076
  • Forumräv

• 709 inlägg
  • 0

Absolut, räkna med utlåtande i så fall. Hur motiverar LG 920 över Samsung JS9005?
Största fördelar och nackdelar med 920? Är den verkligen så kass på 1080p källor som vissa hävdar?

Nej det är den inte. häng inte upp dig på vad folk skriver om att 920 är dålig på 1080p mtrl. Tror att vissa missuppfattade att du skulle använda tv'n som dataskärm och diskussionen gick mot det och skalning osv. Du kommer inte att hitta någon annan på forum eller via tester att tv'n är dålig på detta. :)

Edit: detta gäller om du använder tv'n för film, serier , spel, på avstånd som Inte är 1m. Återigen tv'n visar 1080 mtrl alldeles utmärkt(Sålänge källan är bra, skit in skit ut). Sen får du läsa på OLED specifika issues som banding och vissa near black anomaliteter, men detta gäller nog alla oled modeller 2015:)
Rekommenderar dig att köpa tv'n om du verkligen är intresserad. på EG eller MM tex och provar den hemma. Om du inte skulle vara nöjd så lämnar du tillbaka den. Lycka till!

Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 01 June 2016 - 11:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.