Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 55POS9002

835 svar till detta ämne OLED 4k
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2018 - 09:31

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
A-light gör det lätt värt att hålla sig kvar vid den. Och vilken härligt snygg bild! Kommer bli än bättre efter kalibrering. 👍 För egen del tycker jag att mjukvaran är helt överlägsen allt jag tidigare ägt. Bara hoppas att Android TV växer till sig, (hoppas 7 kommer snart) och blir mer vanligt "där ute". Saknar en del appar, t ex CMore och HBO Nordic. Dom går ju minst lika bra att casta, men en app hade inte skadat, när möjligheten finns.

Nu ska jag bara hitta och köpa ett par bt handkontroller 🎮 så vi kan spela på den med. Finns ju ett gäng androidspel att testa.

Nä, för mig är det en solklar keeper. Har länge suktat efter en Ambi tv, och det är bättre än jag hade förväntat mig. Den har kapacitet att göra allt jag vill och lite till. Nä, LG får allt komma med något revolutionerande för att jag ska köpa en sådan.

Postad 28 January 2018 - 11:46

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

A-light gör det lätt värt att hålla sig kvar vid den. Och vilken härligt snygg bild! Kommer bli än bättre efter kalibrering. 👍 För egen del tycker jag att mjukvaran är helt överlägsen allt jag tidigare ägt. Bara hoppas att Android TV växer till sig, (hoppas 7 kommer snart) och blir mer vanligt "där ute". Saknar en del appar, t ex CMore och HBO Nordic. Dom går ju minst lika bra att casta, men en app hade inte skadat, när möjligheten finns.

Nu ska jag bara hitta och köpa ett par bt handkontroller 🎮 så vi kan spela på den med. Finns ju ett gäng androidspel att testa.

Nä, för mig är det en solklar keeper. Har länge suktat efter en Ambi tv, och det är bättre än jag hade förväntat mig. Den har kapacitet att göra allt jag vill och lite till. Nä, LG får allt komma med något revolutionerande för att jag ska köpa en sådan.

Hoppas också på att det blir bättre med uppdateringen. Håller med om att a-light gör det hela värt besväret. Och själva android-TV har jag inget otalt med. Däremot som tidigare tagits upp att tvn inte klarar att dra runt 4k material i hdr, när dom säljer den på just dom kriterierna är inte ok. Plus lite andra buggar och lagg. Men som sagt, blir förhoppningsvis bättre efter uppdateringen.
Få inga förhoppningar angående handkontroll dock. Har försökt ansluta både handkontroller samt headset. Tvn hittar ingenting när man söker.
Nu funkar tvn ändå ok. Men det är efter 4st!!! fabriksåterställningar. Det är inte ok för en tv i den här prisklassen enligt mig i alla fall.

Postad 28 January 2018 - 12:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

4k hdr material har jag då inga problem med och den hittar mitt bluetooth headset men ihopparningen är lite dryg men det är inte tvns fel utan bluetooth då jag har samma strul med alla mina enheter. Den gillar inte att va ihopkopplad med flera enheter samtidigt. Finner inte mer strul med denna tv än mina gamla sonys och samsung ärligt talat.

Rörelsehanteringen börjar jag fatta hypen för också. Testa lite i början men störde mig på spökbilderna overdrive skapar.

Såg blue planet 2 nu och har sedan ett tag börjat köra på low på både natural och clear motion. Fick en massa udda grafikfel så börja fundera på om de var interpolationen som balla ur. Men de var de inte utan de var hdmi kabeln som glappa i bluray spelaren. Sen börja jag försöka köra blue planet II utan rörelsehantering och herregud vad de hacka. Till den grad man tror det är defekt. Vad i h-vete börjar redan med jordglobsloggon. Går till plasman och jo de hackar likadant där. Lite mindre störande men det är ju 5" mindre och satt längre ifrån. Ju större bild ju större hack är nog exakt samma även om jag inte kan köra sida vid sida.

Men jag vet inte kanske kan man hjärntvätta hjärnan med 24p stutter och den utvecklar mellanbilder själv men det ser ju sinnessjukt onaturligt och kasst ut! Albatross som sveper elegant över havsytan? Nä inte ett skit allt du får är en massa stillbilder i en diapresentation och det är bara en lätt överdrift.

Lite overdrive artifakter/ghostning runt om objekten i rörelse emellanåt är ett mycket mindre fel så tror aldrig jag kommer lyckas gå tillbaks. Måhända börjar jag experimentera med high och max istället.

Postad 28 January 2018 - 13:08

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Lite overdrive artifakter/ghostning runt om objekten i rörelse emellanåt är ett mycket mindre fel så tror aldrig jag kommer lyckas gå tillbaks. Måhända börjar jag experimentera med high och max istället.

Sony OLED som jag hade innan hade bra interpolering utan artifakter och SOE. I de flesta fallen har jag inga problem med interpolering avstängt men med dokumentärer och sånt med massa rörelser kan bli jobbiga ibland och LGs trumotion är inte bra. Tycker dock dokumentärer som PE2 och Blue Planet borde vara i 60fps. Hoppas LG jobbar på deras trumotion på 2018-modellerna. Att man får jämnare rörelser utan artifakter och SOE.

Förutom Sony ligger Panasonic och Philips bättre till där än LG.

Redigerat av Chamber, 28 January 2018 - 13:12.

Postad 28 January 2018 - 13:20

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Tror ni att denna modell kommer att få Dolby Vision HDR?

I och med att Philips hoppat på hdr10+ tåget så är det inte troligt.

Postad 28 January 2018 - 14:10

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

4k hdr material har jag då inga problem med och den hittar mitt bluetooth headset men ihopparningen är lite dryg men det är inte tvns fel utan bluetooth då jag har samma strul med alla mina enheter. Den gillar inte att va ihopkopplad med flera enheter samtidigt. Finner inte mer strul med denna tv än mina gamla sonys och samsung ärligt talat.

Rörelsehanteringen börjar jag fatta hypen för också. Testa lite i början men störde mig på spökbilderna overdrive skapar.
Såg blue planet 2 nu och har sedan ett tag börjat köra på low på både natural och clear motion. Fick en massa udda grafikfel så börja fundera på om de var interpolationen som balla ur. Men de var de inte utan de var hdmi kabeln som glappa i bluray spelaren. Sen börja jag försöka köra blue planet II utan rörelsehantering och herregud vad de hacka. Till den grad man tror det är defekt. Vad i h-vete börjar redan med jordglobsloggon. Går till plasman och jo de hackar likadant där. Lite mindre störande men det är ju 5" mindre och satt längre ifrån. Ju större bild ju större hack är nog exakt samma även om jag inte kan köra sida vid sida.

Men jag vet inte kanske kan man hjärntvätta hjärnan med 24p stutter och den utvecklar mellanbilder själv men det ser ju sinnessjukt onaturligt och kasst ut! Albatross som sveper elegant över havsytan? Nä inte ett skit allt du får är en massa stillbilder i en diapresentation och det är bara en lätt överdrift.

Kanske ska klargöra då det inte framgick. Jag pratar om 4k-hdr-material från fil. Via Netflix och blueray funkar det. Orkade bara inte fördjupa mig då diskutionen fanns sen tidigare.
Jag får ta en till titt på blåtanden då. Kanske får igång den med lite tur. 😀

Postad 28 January 2018 - 15:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

hehe ja de kan jag förstå att de strular. Filmindustrin gör detta svårt med viljes tyvärr.

Blåtanden får du nog igång. För att förenkla se till den inte är kopplad till någon annan enhet innan. Jag kör bose quietcomfort och de kan du resetta men de är en liten procedur som jag väl börjar få till konsekvent. Tvn hittar lurarna snabbt när den är nollställd tar de 30 sekunder så är de lika bra gå tillbaks och börja om. Men som sagt det är inte tvn som är dum det är bluetooth ihopparningen som är bökig du kommer få samma problem oavsett tv :)

Postad 29 January 2018 - 23:42

Racer
  • Racer
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Bästa och billigaste handkontrollerna som funkar är ju Xbox 360. Dock ska man köpa versionen med pc-dongel. Funkar klockrent, tycker iallafall jag! Dessutom billiga.

https://www.prisjakt...ct.php?p=170247

Postad 06 February 2018 - 00:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Hmm har de alltid vart så att 1080p material inte skalas upp till fullskärm i Netflix och YouTube? Hittar ingen inställning i menyerna för att ändra aspect ration. Såg nya cloverfield men de mysko var att undertexten hamna längst ner men filmen var i en 1080p box mitt i.

Guldfiskminne men vill tro jag kört fullskärm innan. Även YouTube var i fönster.

Postad 06 February 2018 - 09:45

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=8cUuy7BHdc4

Här tipsar dom om 100 kontrast på HDR-settings. Jag sag att min var satt på 70 på HDR ISF DAY. 

Vad använder ni där? 100 också?

Postad 06 February 2018 - 14:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Brukar ha 100 på kontrast men sänka på videokontrast emellanåt.

Postad 06 February 2018 - 14:51

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Brukar ha 100 på kontrast men sänka på videokontrast emellanåt.

Vad har du på videokontrast? 

Postad 06 February 2018 - 15:52

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Olika beroende på hur mycket strålkanon jag vill ha i Tone mapping. Kör jag inte hdr har jag sällan kontrast över 60.

Postad 07 February 2018 - 21:46

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Kan någon göra mig en tjänst? Ni som har Netflix med 4K abonnemanget, skulle ni kunna göra följande?

Titta på Marco Polo avsnitt 3, 14:10 minuter in till 16:00 ungefär. Hur är det med vertical banding och rörelsehanteringen under den specifika intervallen?

Rörelsehanteringen ser jag inga problem med. Rätt tydlig banding dock. Bildläge HDR film.
Men tack då, för att du förstörde tvn för mig 😝

Bästa och billigaste handkontrollerna som funkar är ju Xbox 360. Dock ska man köpa versionen med pc-dongel. Funkar klockrent, tycker iallafall jag! Dessutom billiga.

https://www.prisjakt...ct.php?p=170247

Tänkte köpa mig en XBOX ONE kontroll. V2 verkar stödja bluetooth mot Android/pc utan dongle. Någon som provat?

Postad 07 February 2018 - 21:56

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Kan även meddela att Trågets strömkabel funkade fint även för mig, tillsammans med 19,5mm väggfäste från Jula (69kr 😁)
Fanns hos HiFi klubben!

Postad 07 February 2018 - 22:20

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hmm har de alltid vart så att 1080p material inte skalas upp till fullskärm i Netflix och YouTube? Hittar ingen inställning i menyerna för att ändra aspect ration. Såg nya cloverfield men de mysko var att undertexten hamna längst ner men filmen var i en 1080p box mitt i.

Guldfiskminne men vill tro jag kört fullskärm innan. Även YouTube var i fönster.

Har alltid fullskärm. Ska finnas inställning för det om jag inte minns fel. Det måste ju vara den du pillat på ;-)

Postad 07 February 2018 - 22:57

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Har inte pillat något. Dock idag var cloverfield fullskärm igen så något hos Netflix antar jag. Vart hittar man inställningen för aspect ration. Brukar ju alla monitorer ha?

Redigerat av oqvist, 07 February 2018 - 23:01.

Postad 08 February 2018 - 12:30

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Det är så j*vla synd att en sådan fin tv ska förstöras av ett gammalt och dåligt fungerande Android TV.

Postad 08 February 2018 - 13:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Det är så j*vla synd att en sådan fin tv ska förstöras av ett gammalt och dåligt fungerande Android TV.

Spelar roll.

Köp en Apple TV 4K.

Postad 08 February 2018 - 14:00

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Spelar roll.

Köp en Apple TV 4K.

Absolute. Men ska det behövas då en tv kostar 30 000? Den här skitna mjukvaran har tvingat mig att spendera ytterlige 2k på en Apple TV 4k

Postad 08 February 2018 - 14:08

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
De behövs inte finns inbyggd Chromecast. Behöver inte punga ut med 2k för appletv

Postad 08 February 2018 - 14:17

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Fortfarande idiotiskt att man säljer en tv för 30k med en sådan kass mjukvara. 

Postad 08 February 2018 - 15:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Fortfarande idiotiskt att man säljer en tv för 30k med en sådan kass mjukvara.

Jag gav 16900 och har aldrig haft bättre smartv. Det som är dumt år att de hade kunnat sälja den för 15000 helt utan smartfunktioner

Postad 09 February 2018 - 21:25

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Har inte pillat något. Dock idag var cloverfield fullskärm igen så något hos Netflix antar jag. Vart hittar man inställningen för aspect ration. Brukar ju alla monitorer ha?

:-)
Finns direkt under inställningar - bildformat, men man kan såklart inte ändra i alla lägen utan måste gå till tv först... 🤔

Postad 09 February 2018 - 21:33

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Tycker inte heller det känns som en 30000 kronors tv från 2017... (eller så är det precis det det gör...)

Idag försvann ljudet när jag slog igång ambilight... Kom tillbaka när jag stängde av det och sen kunde jag slå på det igen.
Sen kollade jag på lite naturfilm och förlät snabbt tvn, det går ju faktiskt inte att hitta några som helst fel i bilden :-D
(förutom banding i Marco Polo då...)

Postad 09 February 2018 - 22:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Ja alltså det är lika mycket en 30000 :- tv som LG b7 är. Verkar som några få kedjor lyckats få ensamrätt och försöker kränga den med grymma avanser. Men den går ner i 16900 med jämna mellanrum och borde väl sjunka eftersom.

Postad 10 February 2018 - 09:20

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Igår fick jag 7.0 uppdateringen och efter ett kort test så valde jag även att ”installera om TVn”. För första gången på en 55POS9002 så får jag nu kanalikoner 😊

Postad 10 February 2018 - 15:40

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jaha. Fick också 7.0 idag. Kan inte se några speciella förbättringar tyvärr. Fortfarande massa lagg och digitaltv-biten är precis lika dålig som innan. Blåtanden hittar fortfarande ingen av mina enheter heller. Nä, nu blir det tyvärr till att på något sätt försöka lämna tillbaka tvn och vänta på någon ny modell som kanske fungerar bättre. 😔
(och ja, jag har provat att göra en fabriksåterställning)

Postad 10 February 2018 - 15:59

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Förvånad över att du inte lyckas med blåtand? Jag är total bluetooth newbie och jag lyckades :P

Postad 10 February 2018 - 16:23

tråget
  • tråget
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Det är nog inte så mycket att vara förvånad över. Tror det är något fel på blåtanden. Det funkar till fjärren men den hittar inget när man ställer enheterna i sökläge. Har testat med fyra olika. Taskig kvalitetskontroll kanske. Vem vet. Kommer försöka få tag i nästa årsmodell till ett överkomligt pris när den väl dyker upp. Hoppas på bättre lycka där.

Postad 10 February 2018 - 16:35

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Nu när NetonNet har den också verkar priset stabiliserat sig på 16900. Skulle aldrig betalat 30k för min heller.
Måste kolla om jag fått någon uppdatering ikväll och om den löser ljudproblemen jag haft.

Postad 10 February 2018 - 16:55

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Det är nog inte så mycket att vara förvånad över. Tror det är något fel på blåtanden. Det funkar till fjärren men den hittar inget när man ställer enheterna i sökläge. Har testat med fyra olika. Taskig kvalitetskontroll kanske. Vem vet. Kommer försöka få tag i nästa årsmodell till ett överkomligt pris när den väl dyker upp. Hoppas på bättre lycka där.

Kanske. Jag har en känsla att jag skulle lyckas om jag kom hem. Det är lite av en ritual om enheten parats med något annat innan :P

Postad 10 February 2018 - 18:06

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3278 inlägg
  • 0
Sitter med 55POS901F som jag köpte i höstas, upplever inga bekymmer alls som ni beskriver. Tycker ju att efterträdaren skulle ha mindre bekymmer än sin föregångare?

Postad 10 February 2018 - 19:46

BigWoofer
  • BigWoofer
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Fick en uppdatering ja med.
Har inte märkt några större förändringar än förutom kanalväjningen. Ser mycket bättre ut nu tycker jag och det går att bläddra genom kanallistan riktigt snabbt! Själva kanalbytet tar ju fortfarande en stund dock och tv guiden är lika seg som innan...

Är väl denna uppdatering antar jag.
New features:
Improved Overall system performance
Amazon HDR Support
Amazon DD+ Support
Improved Browser compared to Android M
HLG (Hybrid Log Gamma) functionality
Chromecast 4K support
Multiple Google accounts support for your TV
Support of cable operator Teleing for Slovenia
Reduced Upgrade time (in progress)
Enhanced Security (SELinux Policies)
App recording

Postad 11 February 2018 - 10:09

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

hmm har inte fått uppdateringen finns den att ladda ner någonstans?

Postad 11 February 2018 - 10:35

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag har fått denna firmware TPM171E _ 003.000.208.000

HDR fungerar fortfarande inte med Youtube appen 😴

Changelog Firmware TPM171E _ 003.000.208.000 – Date: 2018/02/09

Supports introduction of OLED873 and OLED973 range
Amazon is now certified and preinstalled
Improved audio performance for 55POS9002
Fix to ensure successful updating of the remote control (BT RC6H)
Fix to avoid connection loss and pairing issues with remote control (BT RC6H)
Improvements for 4K USB playback
YouTube v2 playback improvements
Improvements in stability
Improvements for auto start-up

Redigerat av XINS, 11 February 2018 - 10:40.

Postad 11 February 2018 - 10:40

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Ni som har denna tv. Hur är den att spela på? Den har ca 32 ms input lag men det säger inte så mycket om hur det upplevs. Vet att lg:s oled har runt 20 ms input lag, men det kanske man inte ens märker?

Postad 11 February 2018 - 13:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Ni som har denna tv. Hur är den att spela på? Den har ca 32 ms input lag men det säger inte så mycket om hur det upplevs. Vet att lg:s oled har runt 20 ms input lag, men det kanske man inte ens märker?

Jo de värdena brukar man kunna lita på.Under 20 ms då tappar man i regel inte många frames. Beror lite på om du kör konsol eller PC. Kör du 60 hz så har du bra seg visuell respons redan där och de multipliceras inte med input lagget.

De trevliga med philipsen är att även om de har lite mer input lag i spelläget men kör du hdr lägena så har de lägre input lag än LG i de optimerade bildlägena. De flesta lir jag kör så duger de gott kan leva med lite extra input lag. Fast paced lir där de verkligen har betydelse har du aldrig tid att kolla på ögongodis där passar en panel med högre refresh rates och lägre input lag bättre om du ska winning.

Postad 11 February 2018 - 19:50

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Fullständig spec av senaste fw. v. 003.000.173.001 släpptes aldrig separat.

TPM171E _ 003.000.208.000 – Date: 2018/02/09

- Supports introduction of OLED873 and OLED973 range

- Amazon is now certified and preinstalled

- Improved audio performance for 55POS9002

- Fix to ensure successful updating of the remote control (BT RC6H)

- Fix to avoid connection loss and pairing issues with remote control (BT RC6H)

- Improvements for 4K USB playback

- YouTube v2 playback improvements

- Improvements in stability

- Improvements for auto start-up

TPM171E _ 003.000.173.001 – Date: 2018/01/08

- Android 7.0 based software

- Update of Google apps

- Reduced Upgrade time

- Improvements in stability

- Improvements in DVB-T2 broadcast reception

- Improved PQ tuning for 8602 range

- Improved audio tuning for 55POS9002

- Enable checking for new SW during virgin installation

- Fix for smooth streaming for Blockbuster app with

- Fix to avoid Ethernet connection loss

- Fix for "The channel list has been updated" OSD staying on screen all the time

- Fix for TV going back to standby automatically

- Fix for “Scrambled channel" OSD after channel installation

- Fix for HbbTV notification being shown sometimes when HbbTV was deactivated

- Security fix for WPA2 protocol related to Key Reinstallation Attacks (KRACK)

- Update for channel logo’s

- Updated translation string database

Jag upplever att ändringar gjorts gällande IR-signaler för direktval av källor. Någon annan med Logitech Harmony som noterar detta?

Postad 11 February 2018 - 22:03

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Inte fått den än undrar varför? Köpte min på elgiganten

Postad 11 February 2018 - 22:07

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Inte fått den än undrar varför? Köpte min på elgiganten

Sökt efter uppdateringen "manuellt" via Settings?

Postad 11 February 2018 - 23:22

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Sökt efter uppdateringen "manuellt" via Settings?

Allt som finns under uppdateringsfliken har man testat. 6:e oktober är min uppdatering från.

Postad 12 February 2018 - 21:10

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Samma här, ingen uppdatering!

Postad 13 February 2018 - 00:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Vad är en bal på slottet...

Postad 13 February 2018 - 21:34

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0
Fick uppdateringen idag. Camodul i morgon så får se om man får igång digitaltv ur den.

Postad 13 February 2018 - 23:26

Unregisteredb82fb343
  • Unregisteredb82fb343
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hoppas denna uppdatering löser lite problem.

Postad 15 February 2018 - 18:41

iNDePeNDeNt365
  • iNDePeNDeNt365
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ni som "fått" och installerat den, har ni gjort det via usb lr ota?

Postad 15 February 2018 - 19:14

XINS
  • XINS
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
OTA

Postad 15 February 2018 - 21:24

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10560 inlägg
  • 0

Internet. Fick igång digitaltv inget strul men det är helt otroligt vad 5 tum gör. Får så mycket bättre bild ur min 51" plasma.

Man var mest hypad över de där med att kunna ta bort kanalikoner. Synd att det bokstavligt inte går att ta bort dem. Ännu en anledning varför jag inte vill se på tv med oleden. Ja inte plasma heller för den delen men det löser sig med att jag närmast aldrig hittar något att se på tv som inte körs bättre streamat utan reklam!

Postad 16 February 2018 - 10:52

GSTAR
  • GSTAR
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej!

Installerat senaste uppdateringen.

Jag kör ljudet ut via Sonos Playbar, och efter uppdateringen i söndags så startar ljudet från tv:n 04:05 och varar i 15 sek varje natt, ingen bild bara ljud någon annan som upplevt nått liknande?

Verkar dock som att brumljudet som uppstod ibland via Sonos har försvunnit. Lite irriterande att det kommer upp ett meddelande att Tv:s högtalare är avstängda varenda gång man höjer eller sänker ljudet, upplever också att ljudskalan uppför sig underligt ibland på 15 och ibland på 3 fast volymen ut är densamma.

Även taggad med OLED, 4k

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.