Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Philips Pronto *

1012 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips SBC-RU890 Pronto (Fjärrkontroller) 1 7,89 (18) Inga priser
Philips SBC-RU970 Pronto Pro (Fjärrkontroller) 1 8 (6) Inga priser
Philips SBC-RU950 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 8,71 (20) Inga priser
Philips SBC-RU940 Pronto (Fjärrkontroller) 1 7,72 (24) Inga priser
Philips SBC-RU930 Pronto Neo (Fjärrkontroller) 1 7,1 (9) Inga priser
Philips SBC-RU980 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8,6 (4) Inga priser
Philips SBC-RU960 Pronto NG (Fjärrkontroller) 1 7,6 (4) Inga priser
Philips SBC-RU990 Pronto Pro NG (Fjärrkontroller) 1 8,43 (6) Inga priser
Philips TSU9600 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8,78 (8) Inga priser
Philips TSU9400 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8,67 (5) Inga priser
Philips TSU9200 Pronto (Fjärrkontroller) 0 (0) Inga priser
Philips TSU9800 Pronto (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 31 augusti 2005 - 15:32

Unregistered8864d6b7
  • Unregistered8864d6b7
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Kom bara ihåg att + ska vara inne i kontakten och - på utsidan, annars går tydligen dockning-stationen sönder.

Tack för svaret!

Finns det alltså olika varianter, dvs även där + är ute och - inne i kontakten? Hur ser man vilket det är?

Mvh / PG

<{POST_SNAPBACK}>

Nästa alla universal trafos har en switch för hur man ska ha + och -
Bilden på trafon är rätt så förklarande vilken är vad.....

Postad 31 augusti 2005 - 16:04

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Det går ju alltid att mäta om man är osäker.

MVH

Postad 31 augusti 2005 - 18:40

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Köpte en Neo idag o har än så länge bara "småpillat" på den.Undrar om det finns nån här på forumet som har loggor att dela med sig av tex till tvkanalerna o till recivern o dvd av H/K,projektorn en Panasonic o tv:n en liten LG. Har än så länge bara lagt in tv:n med nosmotnos men d funkar bara sådär.....

Postad 02 september 2005 - 11:33

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0
Undrar om någon lyckats styra Wavemans produkter med en pronto ?
Detta märket säljs av Clas ohlsson och är relativt billiga.
Skulle vara mycket kul om det gick att styra dessa med pronto 970.

Hoppas någon testat och lyckats!

Mvh:Robert

Postad 02 september 2005 - 13:00

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Kaki02, det brukar finnas en liten symbol som ser ut ungefär så här:

-(o-
- +

Kolla t ex på din mobilladdare så ser du vad jag menar

Ytspänning, jag har en Neo-fil med de flesta svenska kanalloggor, CNN, BBC etc. Den finns på Remotecentral, men jag kan mejla den direkt om du vill

/Micke

Postad 02 september 2005 - 13:07

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
ML: jag kör två olika typer av IR-dimmers med min Pronto Neo; dels den som Clas Ohlson säljer, dels en som jag köpte från www.letsautomate.com. Mer info finns i denna tråd:
https://www.minhembi...showtopic=84207

/Micke

Postad 02 september 2005 - 13:35

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Tack för alla svar kring AC-adaptern, det blev den från Claes Ohlson. Får testa ikväll om det funkar som det ska.

Det verkar dock dom om batteripacket har gjort sitt, stendött. Var kan jag få tag på ett nytt, eller vad finns det för alternativ?

Fortsätter lite frågeställningar kring det här med fjärrstyrda system. Claes Ohlsons alternativ till dom vanliga vägguttagen verkar ju klart vettigt, men är det någon som kommit på någon bra lösning för den befintliga takbelysningen? Jag har idag dimmer både i hallen och i vardagsrummet, båda dessa vore ju kanon om man kunde styra med pronton. Finns det några lösningar med RF-öga eller liknande som man kan koppla in? Man vill ju helst inte sätta dit en annan dimmer som inte matchar övriga kontakter/uttag. Finns det annars några snygga dimmeralternativ med RF-öga?

/ PG

Redigerat av kaki02, 03 september 2005 - 11:52.

Postad 02 september 2005 - 19:01

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

• 357 inlägg
  • 0

ML: jag kör två olika typer av IR-dimmers med min Pronto Neo; dels den som Clas Ohlson säljer, dels en som jag köpte från www.letsautomate.com. Mer info finns i denna tråd:
https://www.minhembi...showtopic=84207

/Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar för svaret
Men jag skulle vilja köra rf.
Det blir nog att köpa x10 trots priset hittar inget annat som man vet funkar med rf.

Mvh:ML

Postad 06 september 2005 - 09:57

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej igen,

Är det inga andra som har blivit tvungna att byta batteripacket? Har hittat säljare i USA och UK, men dom packen skulle gå på ca 400 - 500 kr med frakt. Känns tragiskt att behöva betala halva dockningsstationen igen bara för ett batteripack.

Lösningar eller tips?

/ PG

Postad 10 september 2005 - 11:36

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej!

Vad är det för skillnader på

Philips RU-930 1774:-
Philips RU-950 3745:-

Vad får man för dom där 2000 kronorna extra för Ru-950

(priserna från http://www.fyndborsen.se/)

Postad 10 september 2005 - 12:29

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Det är väl inget direkt svar på din fråga, men nedan följer två PDF filer med info om dom två pronto du frågar om.

Bifogad fil(er)

Postad 11 september 2005 - 21:57

Unregistered8864d6b7
  • Unregistered8864d6b7
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0

Man skulle ju kunna tänka sig ett gruppköp från USA om det intresset skulle vara större.

Bisterfinnen: Jag har fått dina filer och kommer att lägga ut dem så fort jag får en stund över.

<{POST_SNAPBACK}>

Väntar ivrigt! :)

Postad 12 september 2005 - 19:14

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Visste att det var något jag hade missat att göra i denna tråden.
Filerna kommer upp under kvällen.
Ber om ursäkt för att det har tagit lite tid men jag skyller på att det har varit mycket att göra.... :)

Postad 12 september 2005 - 21:50

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Här kommer de filer som jag har fått av Bisterfinnen.
Hans långt ifrån klara PCF-fil enligt honom själv samt lite kanalloggor som han har gjort.
Loggorna är i färg. Vad som ingår i PCF-filen vet jag ej utan ni får ladda hem den och leka med den själva.
Lägger filerna här så länge så ska jag ta mig i kragen och göra ett ordentligt första inlägg i denna tråd där jag fortsättningsvis kommer att lägga alla filer som skickas in till mig eller som redan finns på andra platser i denna tråd. Allt för att få det så överskådligt som möjligt.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Berggren, 12 september 2005 - 21:51.

Postad 13 september 2005 - 03:43

firstandy
  • firstandy
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
har inte riktigt fått det här klart för mig, efter att ha läst stora delar av tråden. men finns det någon möjlighet att styra ljuset med en tsu3000? går det att styra tex dimmermotagare som tar emot ir-signaler? ex den som har nämnts från clas ohlson...

Postad 13 september 2005 - 06:19

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Tack för alla svar kring AC-adaptern, det blev den från Claes Ohlson. Får testa ikväll om det funkar som det ska.

Hur gick det?

MVH

Postad 13 september 2005 - 07:14

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Hur gick det?

MVH

<{POST_SNAPBACK}>

Bisterfinnen,

Tack, så långt gick det alldeles utmärkt. Dockningsstationen fungerar strålande, däremot så stötte jag på ett nytt problem. Batteripacket har gjort sitt så nu jagar jag alternativ. Ett nytt pack kan man få hem från US eller UK för ca 400 - 500 kr, vilket är för saftigt tycker jag.

Man kanske får titta närmare på Berggren's alternativ! Några fler som provat detta?

/ PG

Redigerat av kaki02, 14 september 2005 - 22:46.

Postad 13 september 2005 - 09:39

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

har inte riktigt fått det här klart för mig, efter att ha läst stora delar av tråden. men finns det någon möjlighet att styra ljuset med en tsu3000? går det att styra tex dimmermotagare som tar emot ir-signaler? ex den som har nämnts från clas ohlson...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inga problem att styra IR-dimmers och IR-brytare med vilken som helst Pronto. RF-dimmers däremot funkar bara med vissa Pronto-modeller (eller inte alls...) Just Clas Ohlsons IR-dimmer funkar dessutom med vilken fjärrkontroll som helst, eftersom det är dimmern som lär sig IR-signalen, inte fjärren!

/Micke

Postad 13 september 2005 - 14:09

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Fanns en klänk till något som heter "CodeGen" som tydligen hadde å göra något med styrningen av x10 grejer via pronto.

Men jag får inte länken att fungera.

Nån som vet någon ny länk??

Postad 13 september 2005 - 18:49

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Codegen supportas inte längre av killen som gjorde den från början. Han fick personliga problem (ngt med familjen) och valde att ta bort det från sin sida då det tog för stor del av hans tid med support och utveckling.
Så hoppet står till att någon har laddat ner det och är villig att dela med sig till dig eller oss andra.
Detta är vad jag har läst mig till på Remotecetral i alla fall, så jag antar att det stämmer för jag har inte heller hittat programmet på några sidor som det länkas till.

Postad 13 september 2005 - 18:56

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Man kanske får titta närmare på Berglund's alternativ! Några fler som provat detta?

/ PG

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmpf, Berglund?
Berggren heter jag, lägg namnet på minnet annars får ni varningar hela bunten! :)
Skämt åsido, jag har fixat länken så man kan se hur min "modifikation" av Pronton ser ut. Detta för att lura den så den tror att man kör med ett batteripack från Pronto när man i själva verket kör med vanliga laddningsbara batterier. Texten är på engelska då jag först postade detta på Remotecentral's sida, men ni kan väl engelska killar? Annars får ni be om en förklaring så ska jag försöka svara.

Bilderna hittar ni HÄR

Postad 13 september 2005 - 19:20

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Codegen supportas inte längre av killen som gjorde den från början. Han fick personliga problem (ngt med familjen) och valde att ta bort det från sin sida då det tog för stor del av hans tid med support och utveckling.
Så hoppet står till att någon har laddat ner det och är villig att dela med sig till dig eller oss andra.
Detta är vad jag har läst mig till på Remotecetral i alla fall, så jag antar att det stämmer för jag har inte heller hittat programmet på några sidor som det länkas till.

<{POST_SNAPBACK}>

Med risk för att ställa dum fråga, (har inte fått mina X-10 + Pronto 950 ännu så jag är inte så insatt)

Men hur får jag min Pronto att fungera med X-10 systemet utan CodeGen.

Någon som har programmet & som har lust å dela med sig?? Snälla!!! :)

Redigerat av patrikwinbjork, 13 september 2005 - 19:21.

Postad 14 september 2005 - 10:00

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
På denna URL finns både en instruktion hur man konfigurerar Pronto RU950 för X10 och möjlighet att ladda ner codegen!

http://www.simplyaut.....and_X10a .asp

Lycka till!
/Micke

Postad 14 september 2005 - 17:15

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

På denna URL finns både en instruktion hur man konfigurerar Pronto RU950 för X10 och möjlighet att ladda ner codegen!

http://www.simplyaut.....and_X10a .asp

Lycka till!
/Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Tusen tack för det, bara pronton dyker upp i brevlådan nu så man får nått å göra för en tid frammöver

Postad 14 september 2005 - 22:54

kaki02
  • kaki02
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Man kanske får titta närmare på Berglund's alternativ! Några fler som provat detta?

/ PG

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmpf, Berglund?
Berggren heter jag, lägg namnet på minnet annars får ni varningar hela bunten! :D
Skämt åsido, jag har fixat länken så man kan se hur min "modifikation" av Pronton ser ut. Detta för att lura den så den tror att man kör med ett batteripack från Pronto när man i själva verket kör med vanliga laddningsbara batterier. Texten är på engelska då jag först postade detta på Remotecentral's sida, men ni kan väl engelska killar? Annars får ni be om en förklaring så ska jag försöka svara.

Bilderna hittar ni HÄR

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry Berggren, total miss från min sida som givetvis är korrigerad! =)

Tack för informationen, ett par följdfrågor bara. Vad är det för liten "bottenplatta" du använder dig av samt var köpte du delarna?

/ PG

Postad 15 september 2005 - 19:51

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Plattan i botten är en experimentplatta som man använder vid enklare konstruktioner för att se så en elektriska idéer fungerar. Kallas VEROBOARD på "fackspråk".
Har inte köpt en enda del själv då allt jag behövde fanns på jobbet :P Jobbar som sagt med elektronik hela dagarna så jag tog vad som fanns på jobbet.
Men skulle tro att allt finns att köpa hos Classe eller Kjelle ;)
Den lilla vita kontakten som ni ser på bilderna är en avklippt 3polig kontakt så den bara blev 2polig. Detta för att den skulle passa. Den hittade jag på ett batteripack i en trådlös telefon. Det var den enda storleken som passade. Men det finns säkert att köpa hos Classe/Kjelle också.
Ska bara tillägga att det fungerar ypperligt och går fort att göra.
Så lycka till med era mods, har ni fler frågor så ska jag försöka svara på dem så gott jag kan.

Postad 18 september 2005 - 18:02

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Det är ju många här på forumet som har köpt CD från Kina.
Det är ingen som sitter på lite diskreta koder till en Orginal 2008

Postad 23 september 2005 - 21:39

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej!

Nån som har nått bra förslag på hur jag löser följande.

Vill med hjälp av min pronto slå av projektorn för att sen bryta strömmen efter 2 min när fläkten stannat. Men vill göra allt i en och samma knapptryckning.

Projen går ju via ir. Strömmen kan jag slå av via X-10.

Men hur får jag fördröjningen på 2 min däremellan??

Postad 23 september 2005 - 22:11

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Det kan du väl ställa in i macrot som du gör? Eller det kanske inte går att ställa in en så "lång" tid som 2min?
Har för mig att man kan ställa in "delayen" mellan två operationer som man vill göra, men är osäker på hur lång tid man kan ställa in. Jag vet att man kan ställa in hur länge en knapp ska vara intryckt i alla fall. Detta för att kunna komma in i menyer på projektorer bland annat.

Postad 23 september 2005 - 22:12

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Det är ju många här på forumet som har köpt CD från Kina.
Det är ingen som sitter på lite diskreta koder till en Orginal 2008

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det som du vill kunna göra på din Original 2008?
Man kan ju använda sig av "workarounds" för att få till en del funktioner om man inte har tillgång till de diskreta koderna.

Redigerat av Berggren, 23 september 2005 - 22:13.

Postad 25 september 2005 - 18:46

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Jag har provat att lära min pronto de basic knapparna som man vill ha typ play, stop osv.

Men sen fungerar det inte så bra när man ska anv pronton. Antar att det är lite problem med att lära den. En variant är kanske och lägga upp de koder som jag har försökt lära in på remotecentral och försöka få någon att titta på dem och "rätta" till dem. Eller kanske någon här som besitter sådan kunskap.

F.ö så har jag inföskaffat en Philips LI970 (RF->IR) för pronto.
Den kan starkt rekomenderas så man sliper rikta pronto, för det är ju så jobbigt. :)

Postad 29 september 2005 - 15:46

Unregistered7d12e428
  • Unregistered7d12e428
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Hej!

Nån som har nått bra förslag på hur jag löser följande.

Vill med hjälp av min pronto slå av projektorn för att sen bryta strömmen efter 2 min när fläkten stannat.  Men vill göra allt i en och samma knapptryckning.

Projen går ju via ir. Strömmen kan jag slå av via X-10.

Men hur får jag fördröjningen på 2 min däremellan??

<{POST_SNAPBACK}>

Skapa en knapp i Pronto Edit.
I knappen; lägg till en länk eller IR-kod till kommandot som stänger av projjen och en till för X-10-switchen.
Lägg sedan till 4 st Delay á 30 sek mellan det första och andra kommandot.
Du kan tom leka lite med att dela upp de sista 10 sekunderna och lägga ett Beep mellan så att du får en countdown.

//D

Redigerat av Unregistered7d12e428, 29 september 2005 - 15:47.

Postad 17 oktober 2005 - 10:43

JerkerS
  • JerkerS
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Är det någon som har descrete codes till Samsungs boxer DTB9401V??
Skulle vara till stor hjälp.

//Jerker

Postad 19 oktober 2005 - 21:26

Unregistered45779500
  • Unregistered45779500
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har investerat i en pronto neo och är ägare av en Arcam receiver 300 samt en Dvd DV78,
är det ngn som känner till om det finns pronto koder att lägga in till dessa enheter ??

Tack på förhand...

Postad 20 oktober 2005 - 17:12

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med min Pronto Edit.

Kan inte skriva å & Å i "label".

Nån som har nån lösning?

Postad 21 oktober 2005 - 18:43

znobben
  • znobben
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej å hå. E ny här i detta underbara forum, varför har ja inte hittat detta tidigare =)

Är lite förvirrad å hoppas på lite kloka svar från er rutinerade.

Har läst runt denna tråd ang Philips Pronto. Skall dra över till USA om ett litet tag å funderar på så som många andra gjort att ta hem en Philips Pronto, då det skiljer sig i pris.
Tänkte en 6000 alt 7000, för de skilljer sig i pris dock. Har läst runt oxå på remote central å vet väl de ungefärliga skillnaderna, men e det ngn som har koll på om det verkligen är värt mellanskillnaden upp ??? Har liksom lite svårt och motevera mig att köpa mig en dyrare kontroll, då jag tycker det är väldigt mycket pengar för en Philips Pronto tsu 6000. Eller rättare saggt mycket pengar för en fjärrkontroll =))

Samt hur är de med RF sändaren i Pronto vet ju att man har 418Mhz i USA kontra 433 Mhz i Sverige.

Om jag tex vill styra en Draper duk eller en Kingpin duk, fungerar de då? Lär jag veta villka frekvenser dukarna styrs av?
Hur skall jag gå tillväga om jag köper en amerikansk Pronto för att kunna styra en duk?

Mvh, förvirrad prylbög. :)

Postad 22 oktober 2005 - 03:11

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Sitter i USA just nu och var inne och sneglade på Pronto. Undrar, precis som znobben, om det funkar rakt av att köpa en i USA, trots vissa skillnader i frekvens.

/Stonemountain

Postad 22 oktober 2005 - 08:29

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Visst fungerar det att köpa en rakt av i USA, men den fungerar inte med att styra de saker som går på frekvens här hemma i Sverige utan att bygga om den.
En ombyggnation kan/bör endast utföras av någon med stor vana av ytmonterade komponenter annars är risken stor att det inte går så bra.
Men bortsett fårn det så fungerar den ypperligt i Sverige.

Postad 22 oktober 2005 - 13:22

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Berggren: Vad menar du med att det inte fungerar att styra de saker som går på frekvens?

Postad 22 oktober 2005 - 15:46

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
En RU 980 / TSU 7000 kan styra enheter som styrs både med infrarött ljus (IR) och med signaler via radiofrekvens (RF). De saker som styrs med IR, t.ex tv, dvd, video, förstärkare, projektor etc kan du styra med både amerikanska och europeiska modellen.

När det gäller RF så har europa och USA olika standardfrekvenser. I USA så är det 418 mHz ch i europa 433,?? mHz. Detta innebär att du inte kan styra europeiska RF-enheter som t.ex belysningsfjärrstyrning, fjärrstyrda rullgardiner och projektordukar etc. Du kan dock byta RF-sändare, men det är inte lätt.

Hoppas det klarnar.

Postad 22 oktober 2005 - 16:05

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Klockrent. Eftersom jag endast är ute efter att styra min elektronik ska det alltså inte vara några problem med en Pronto köpt i USA. Tack för hjälpen.

/Stonemountain

Postad 24 oktober 2005 - 07:31

JerkerS
  • JerkerS
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Är det någon som har descrete codes till Samsungs boxer DTB9401V??
Skulle vara till stor hjälp.

//Jerker

<{POST_SNAPBACK}>

Hittade en komplett layout på remotecentral som hade koderna för Samsung boxen så nu funkar det klockrent. (Ola Möllers layout..).
Dock har jag en ny fråga nu. hur funkar ccf filer?? Hittade en fil för Media Center 2005 och det var en ccf fil, har dock ingen aning om hur dessa funkar. Provar NeoEdit och NeoHacker.. Någon som kan hjälpa mig??

//Jerker

Postad 30 oktober 2005 - 12:02

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
en fråga från en som har precis köpt en pronto 950.. Är det enklast att dra hem en schysst färdig layout med tex med min arcam 300 och arcam dvd och jobba sig fram med den eller ska man börja från början på en ny layout från prontons orginal layout?
Har pulat nu litegrann men inser att detta kan bli en evighets grej då det finns hur mycket som helst att göra.
Undar oxå om man på enkelt vis baka in andras layouter för t.ex min projektor på en befintlig layout eller måste man då sitta å manuellt föra över varje indivudiella knapptryckning?

Annars lite allmänna tips på hur man enklast strukturerar upp sin pronto..
Gillar daniels layout from remotecentral och skulle vilja bygga på den.

Mvh
Andreas

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 30 oktober 2005 - 12:49.

Postad 30 oktober 2005 - 17:12

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
JerkerS, ccf-filer är till ProntoEdit, gissar att du har Neo? Tyvärr finns inget sätt att konvertera ccf till ncf, men om du laddar ner ProntoEdit, så kan du i alla fall kopiera själva IR-koderna (i ProntoHex-format), knapp för knapp, och klistra in i NeoHacker. Bra om du hittar en ccf-fil som har någon diskret kod som du inte lyckas hitta någon annan stans.

/Micke

Postad 30 oktober 2005 - 21:15

Unregistered1cc1b926
  • Unregistered1cc1b926
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
andy76q,
När det gäller konfigurations av pronton så rekommenderar jag dig att lägga in alla dina koder i separata "dolda devices", på samma sätt som Daniel Tonks gör i sin konfigurationsfil.
Sedan länkar du till koderna från respektive device setup.
Om du gör så så blir det betydligt enklare att ändra i layouten utan att "tappa" koder.
En annan fördel är ju att du kan "ensa" utseendet på layouten oberoende av ex. vilken dvd-spelare som styrs. Sen underlättar det ju betydligt när man köper nya grejer. Ens respektive behöver inte ens märka att det egentligen står en ny förstärkare i skåpet, för allting ser ut "precis som vanligt" i pronton.

Postad 05 november 2005 - 10:58

patrikwinbjork
  • patrikwinbjork
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hej!

Har en fläkt hemma i köket som går att styra via ir.
Ska ringa tillverkan och fråga efter "ir koderna" för att kunna använda via pronton,

Men vad är det jag ska fråga efter? Och vad är det för svar jag ska vänta mig för att få det att fungera?

Postad 10 november 2005 - 22:59

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Ingen som råkar ha några prontokoder till Nokiagrejer?

Postad 17 november 2005 - 23:22

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

• 1 036 inlägg
  • 0
Halloy!
Jag köpte en begagnad TSU6000 (Pronto pro) igår och undrar nu om det är ngn. som vet var man hittar/hur man kan lägga in nya ikoner för t.ex. TV-spel och PC. (Till ingångarna på LCD-TV:n)
Det fanns ju en del på remotecentral för DVD, TV mm. men jag vill ha en för nintendo samt en för datorn oxå...

Postad 18 november 2005 - 09:39

znobben
  • znobben
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hur byter man RF sändare?, svårt, jo de kan jag tänka mig.

Har varit runt lite å kikat, men är det någon som har någon ide vart det kan finnas någon beskrivning eller mer information hur man byter från Amerikansk till Europeisk standard?

Postad 18 november 2005 - 19:26

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

För er som har amerikanska Prontos och vill kunna använda RF-funktionen rakt av för att styra till exempel lampor eller liknande så har jag snokat rätt på den komponent som skickar dessa signaler.
Problemet är att den minsta kvantiteten man kan köpa är 25st vilket är lite för mycket för mig.
Man behöver ju bara 1 i varje Pronto.
Frågan är om det finns intresse av att dela på köpet? Dock så bör man vara väl förtrogen med lödning och då helst SMDlödning (ytmontering). Eventuellt så kan jag fixa era Prontos, dock så får ni ha i åtanke att allt vad garanti och dylikt inte gäller längre då man öppnar och modifierar sin Pronto.
Någon som vill få igång sin RF på rätt frekvens?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hur byter man RF sändare?, svårt, jo de kan jag tänka mig.

Har varit runt lite å kikat, men är det någon som har någon ide vart det kan finnas någon beskrivning eller mer information hur man byter från Amerikansk till Europeisk standard?

<{POST_SNAPBACK}>

Citerar mitt egan inlägg ovan som du får läsa. Visst går det men det är lite pill som sagt. Men jag jobbar på att fixa detta, dock så har det varit fullt upp på jobbet än så länge men det börjar lugna ner sig lite så jag hoppas kunna sätt amig och ordna detta på min TSU3000 inom kort.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.