* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX10 *
532 svar till detta ämne
Postad 02 February 2004 - 17:57
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Lirsa, tat lungt... vi å norrmännen har nästan exakt samma moms. 25 VS 26
Om du köper i N så tar du in den taxfree så att säga & sedan läggs Svensk moms på det & vipps har du nästan på öret samma pris.
Alt. åker du själv upp & köper den, packar upp den å slänger kartongen & kör hem & låtsas att det regna  det lär det ju ändå göra.
Men jag hade pratat med www.demovision.se i Gbg. Snacka med Ingmar/Ingvar, han håller priset som stog "fel" i Hemmabio tidningen. Visserligen blir priset 13.744:- (10,995 + moms) så slipper du åka hit å dit
Lycka till.
Postad 02 February 2004 - 17:59
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
glömde lite.
Köp en tupplur på Ikea så länge tills ekonomin hämtat sig. Kostar ca. 200:- för 100 x 195 cm.
Postad 03 February 2004 - 01:51
Unregistered33380
-
Unregistered33380
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Jag vill tacka dig Kenti... Jag kontaktade projektor.no och fick tag i Hitachin inkl frakt till Sverige för 12150 kr, helt sanslöst billigt..
Fråga är om nån annan här har handlad hos dem, kan man lite på företaget, vad säger du Kenti?
Mkt bra pris iaf! 
edit:stavfel
Grrrrrr  Hvorfor kjøpte inte jag min Hitachi der da...?? Etter at jeg tipset deg om priset på projektor.no fikk jeg en mail fra de der de sa at priset var uten moms... Dvs 11300*1.24% = 14012kr. Underlig pris du fikk av de da..? Vet som sagt inte hur mycket man kan lita på dom, selv om det sannsyligvis inte er noe problem. Men derfor åkte jag til Hifi center kjeden å kjøpte den til 14000kr. Da vet jeg hvertfall at det er trygt med tanke på at det er et seriøst företagende. Nå har jo også selvfølgelig Panasonic 500:n kommet i Norge til 15000kr. Den jeg siklet på før jul och ville bestille från tyskland Men men, Hitachi:n er jo ganske bra den også da  Noen svensker som trenger en billig Hitachi med 80 timmar på nakken?
Redigerat av Unregistered33380, 03 February 2004 - 01:53.
Postad 03 February 2004 - 08:51
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Men jag hade pratat med www.demovision.se i Gbg. Snacka med Ingmar/Ingvar, han håller priset som stog "fel" i Hemmabio tidningen. Visserligen blir priset 13.744:- (10,995 + moms) så slipper du åka hit å dit 
Köpte också min på demovision för 13.7 kkr. men de har höjt priset nu igen...
Redigerat av basdanne, 03 February 2004 - 08:51.
Postad 03 February 2004 - 09:44
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Sorry
Visste inte om prisändringen...
Hur som helst verkar Hi. vara ett bra köp totalt oavsett om man betalar 13-15,000:-, är så jädrans nöjd med den & kan knappt bärga mig tills jag får min Pioneer 668 till den
Postad 03 February 2004 - 10:47
perado
-
perado
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Efter att ha läst lite till om "mitt problem" så verkar det vara damm jag har. Finns det möjlighet att borsta/blåsa bort detta själv eller måste man lämna in den för att bli av med problemet? Panelerna som det pratas om var sitter de? I anslutning till lampan eller? Är det tre paneler som finns? Grön/Röd/Blå??
Jag får citera mig själv eftersom jag inte fått svar på min fråga...  Är det någon som vet om man själv kan blåsa bort dammet i projektorn eller måste man skicka in den? Det är kanske irriterande med en röd suddig prick i puckstorlek en 1/8:del från ovansidan vi svart bakgrund.
Postad 03 February 2004 - 14:26
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Sorry
Visste inte om prisändringen...
Hur som helst verkar Hi. vara ett bra köp totalt oavsett om man betalar 13-15,000:-, är så jädrans nöjd med den & kan knappt bärga mig tills jag får min Pioneer 668 till den 
lurar faktiskt också på att köpa en 668...
Postad 03 February 2004 - 19:01
perado
-
perado
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Efter att ha läst lite till om "mitt problem" så verkar det vara damm jag har. Finns det möjlighet att borsta/blåsa bort detta själv eller måste man lämna in den för att bli av med problemet? Panelerna som det pratas om var sitter de? I anslutning till lampan eller? Är det tre paneler som finns? Grön/Röd/Blå?? Jag får citera mig själv eftersom jag inte fått svar på min fråga... Är det någon som vet om man själv kan blåsa bort dammet i projektorn eller måste man skicka in den? Det är kanske irriterande med en röd suddig prick i puckstorlek en 1/8:del från ovansidan vi svart bakgrund.
Efter att ha pratat med wiktors om problemet tyckte de att det inte lät som dammproblem utan mer om LCD displayen som kanske kunde vara defekt. Vi får se för i morgon lämnar jag in den för att skicka den på service. Tråkigt...  Vad ska jag nu titta med undertiden den är på service?
Postad 03 February 2004 - 22:24
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Basdanne,
gör det
fick den i em. så jag smet hem tidigare från jobbet.
Är skitnöjd, & då är den ändå bara 5 tim. gammal ännu... man bör väl bränna in den ett hundra tal timmer innan man uttalar sig om nya prylar.
Men, kan inte låta bli att lovprisa 668.an.
Körde lite 2-kanals, analogt direkt givetvis. & det lät bättre än min gammla 717 på min nya/beg. Sony TA-VA777ES
DVD.
Mmm, har bara slagit på PS & kör den i "PDP" läget. PDP är ett "plasma läge" hittar allt annat men tyvärr inget LCD läge, men tycker nog PDP är närmast, eller?
Rullade in Pod racet som vanligt & visst var det ett bildlyft. Inget snack där inte. Bra mycket bättre än min Denon DVD-700 ihop med iscan pro.
Bytte till Morions grotter & ojdå vad detaljerat det blev där då  ännu ett lyft.
Just nu känns det som ett bra val av spelare. Tyvärr finns det ju oändliga bild justeringar som jag inte riktigt rår på ännu. Skall lusläsa manualen inatt så får vi se vad som ev. skall justeras tids nog
Postad 05 February 2004 - 09:42
lirsa
-
lirsa
-
Beroende
-
-
1022 inlägg
He he, jag är världens ombytligaste människa, köpte en panna 500 i måndag, fick lämna tillbaka den för den passade inte formatmässigt med hylla i bakväggen. Bytte till en Infocus SP4800 mkt bra, förutom 2 dm ljuspill runt hela projen och regnbågar som jag inte, trots att jag satt en bra stund, upptäckte när jag fick demat...
Och idag då, ska i väg och byta igen...
Fy fa...  Antingen blir det Hitachin eller Sanyo Z2, nån som gjort ngn direkt jänförelse mellan dessa?
Norge är ju uteslutet numer, tyvärr, kan ju lika bra handla i Sverige om det i princip är garanterat att jag åker på moms...
edit:slarv och stavfel, har lite brådis..
Redigerat av lirsa, 05 February 2004 - 09:44.
Postad 05 February 2004 - 14:26
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Hitachi: kräver mindre duk eller längre avstånd...
Z2:an: lite mer vertical banding...
Hitachi: billigare...
Z2:an: dyrare...
Hitachi: tyst...
Z2:an: ngt tystare (tyckte jag)
Hitachi: mkt bra färger och omfång
Z2:an: mkt bra färger och omfång
...
Mina intryck.
Postad 05 February 2004 - 17:37
Unregisteredd35fadb9
-
Unregisteredd35fadb9
-
Användare
-
-
121 inlägg
Andra sätt att skriva att "Hitachi: kräver mindre duk eller längre avstånd" på är
Hitachi : lägre upplösning, pixligare bild
Hitachi : mer screendoor
Om Sanyo har problem med dammfiltret så tycker jag att det kan vara värt att ta med i vågskålen.
Postad 06 February 2004 - 11:23
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Har inte kikat så noga på Z2:an men TX-10:an har i alla fall en grym zoom och lens-shift vilket gör den mycket lättplacerad i rummet. Den har även inga luftuntag eller utblås på baksidan vilket gör att man kan ställa den på hylla med "ryggen" mot utan att bränna den. användarnamnDet låter ju lovande... det står mellan den och en H/K DV-30... har inte riktigt bestämt mig än.
Postad 06 February 2004 - 11:47
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Just det... Den är ju faktiskt extremt lättplacerad. Vet inte heller hur Z2:an står sig ang. det...
Postad 06 February 2004 - 12:01
Freddan.G
-
Freddan.G
-
Forumräv
-
-
573 inlägg
Vill gärna se en demo av denna, vet någon vart den finns att kika på i
Västra götaland? Är det GBG som ligger närmast till hand?
Gärna någon butik som har lite andra projektorer att jämföra med.
Kanske finns tips i tråden men jag hade inte orka att kolla igenom denna nu.
Postad 06 February 2004 - 12:36
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Z2:an har samma möjligheter ang. placering, bortsett en lite mer begränsad Zoom.
Passar dock till de flesta installationer ändå, kolla på hembiobutikens fakta om Z2, där är en atbell som visa Zoom möjligheterna.
Postad 06 February 2004 - 17:54
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
Denver,
Jag var på Ågrens HiFi i Gbg idag & kollade snabbt in Z2.a live, Ice age mera exakt. Bilden är kanon men tyvärr störder jag mig enormt på VB, hade detsamma på min gamla Toschiba TLP-650 (XGA), så det var inget för mig, tyvärr...
Iallafall har dom Hitachin i det lilla rummet för demo & även PT-AE100 om man även vill få lite mera input i LCD träsket, he hee.
Måste bara säga att Pioneer 668 & Hitachin verkar vara en jädrans bra kombo, är skit nöjd. (sitter med tummarna mitt på hängslena lätt tillbakalutad i soffan)
Postad 08 February 2004 - 18:43
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Ett starkt plus till att tänka på för Hitachin tycker jag är bildkvaliteten på icke progressvia signaler, framförallt RGBs ( scart ) men även via s-video. Jag provade alltså som jag skrev det för ett tag sen med RGBs och jag har kört vidare så, det blir bra bild och då har jag ändå ingen dålig dvd med PS Pal att jämföra med utan en Philips 963:a.
Mattias.
Postad 14 February 2004 - 17:52
Unregisterede779d6b9
-
Unregisterede779d6b9
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Då har jag tyvärr skickat iväg projjen på rep idag.
Har haft problem med whisper mode... När jag har slagit på det (whisper mode) så har bilden mörknat lite, men trots det har inte fläkten dämpats något, tyvärr.
Sådana här gånger känns det väldigt skönt att man har handlat i den lokala butiken!
Postad 14 February 2004 - 23:01
perado
-
perado
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Sådana här gånger känns det väldigt skönt att man har handlat i den lokala butiken!
Precis. Jag har också haft problem och varit tvungen att skicka in min, eller rättare sagt lämnat in min till den lokala återförsäljaren. På så vis slipper jag stå för kostnader för frakt och annat. Jag har lite svårt att förstå de som vågar köpa projektorer i japan och andra ställen. Vad händer med dem om problemet uppstår? Fungerar världsgaranti?
Postad 15 February 2004 - 01:37
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Visst är det skönt att ha handlat i en loka butik men säg på dyrare produkter som du kan spara 20-30000:- och ännu mer på att köpa i USA eller t.e.x Japan.. för den summan har man råd att skicka den världen runt många gånger, t.o.m åka med själv och få en fin semester på köpet.
Mattias.
Postad 15 February 2004 - 13:17
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Håller med, särskilt på, som sagt, dyrare pryls, folk är osäkra på att göra ett köp från tex. japam pga. frakt-osäkerhet osv. , MEN här är en "nyhet", de svenska återförsäljarna får INTE sina produkter via rymdskepp eller telepati!
Skillnaden är att DU sparar pengar istället för att DOM tjänar pengar(även om det inte handlar om de summor som vissa tror), och du måste själv ta tag i problemet och ev. skicka tillbaka prylen om det blir problems
Som sagt, man väljer själv, efter ekonomi och prioriteringar(lathet  )
Postad 15 February 2004 - 13:57
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Jag söker just nu efter begade eller demoex av bio försteg i USA.
Kan ta några exempel.
Demo ex av Krell Showcase hos en handlare, $3000. Nypris i sverige ca 60 000:- .
Demo ex av Krell HTS-2 $3000-3500 ( kan uppgraderas direkt till HTS-7.1 för $2000 ). En ny HTS-7.1 kostar i sverige 125 000:- .
Begad Theta Casanova $1800-2200. Nypris i sverige ca 70 000:- .
Flera handlare jag pratat med kan även fixa dom till 220V för $200.
Dom verkar oxå vara väldigt förstående och hjälpsamma för att göra dte dom kan för att man ska slippa moms, och då börjar vi snacka billigare grejer !!
Mattias.
Redigerat av mattiask, 15 February 2004 - 13:58.
Postad 16 February 2004 - 08:31
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Då har jag tyvärr skickat iväg projjen på rep idag. Har haft problem med whisper mode... När jag har slagit på det (whisper mode) så har bilden mörknat lite, men trots det har inte fläkten dämpats något, tyvärr.
Men att bilden mörknar lite på whispermode är väl helt som det skall? Men det är klart ... då vill man ju att fläkten skall tystna också. Jag har klarat mig än så länge.
Postad 16 February 2004 - 21:51
mange_b
-
mange_b
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nu har jag också blivit med denna proj  !
Hääärligt, måste jag säga! Jag tittade på denna, Sanyo Z2, Panasonic AE500 och LG RJ21, men till slut så slog jag ändå till på hitachin.
Jag gillar särskilt färgerna, att den trots lite lägre kontrast ändå plockar fram lika mycket (minst!) ur de mörka scenerna som de andra projarna och har en suverän linjedubblare. Höll också i min enfald på att köpa en Sharp Z-201 men sansade mig då den är för dyr i mitt tycke.
Den här projen kommer att räcka tills 3 chips DLPerna är nere på 25 tkr!
Enda problemet nu är att jag måste byta DVD. Min gamla Pioneer 525 håller helt enkelt inte måttet längre.
Hade Philips 963SA funnits kvar hade jag köpt den, men nu vet jag inte längre. Någon som har ett tips på vad som kan funka bra med TX10an?
/Mange
Postad 17 February 2004 - 02:04
Unregistered33380
-
Unregistered33380
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Gratulerer mang_b!
Jeg ville kjøpt Denon 2900 eller den litt rimeligere 2200. Jeg måtte også bytte ut min pioneer 656A etter at jeg kjøpte TX10:n.
2900 er jeg veeeldig fornøyd med, bildene blir sinnsykt bra på projektoren. Denon 2200 er ganske lik 2900, så den anbefaler jeg også derfor.
Postad 17 February 2004 - 08:44
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
"Den här projen kommer att räcka tills 3 chips DLPerna är nere på 25 tkr!"
Jo, så är det nog, att en projektor med redan, i dagens mått, låg prestanda skall stå sig i 5år framåt!
Kan ju alltid hoppas...
Postad 17 February 2004 - 08:55
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Dr Death>> Jag bara undrar; varför bedriver du ett privat korståg mot denna projektor? Fick du inte köpa den för mamma?
Postad 17 February 2004 - 12:11
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Enda problemet nu är att jag måste byta DVD. Min gamla Pioneer 525 håller helt enkelt inte måttet längre. Hade Philips 963SA funnits kvar hade jag köpt den, men nu vet jag inte längre. Någon som har ett tips på vad som kan funka bra med TX10an?
/Mange
Samma här... sitter också med en 525:a som skall bytas ut. Kör S-video mellan nu och det är väl sådäär. Lutar åt en H/K 31:a när den kommer. Den förvisso slimmad men det får man ta. (vill hellre ha en fet) Annars har jag hört att Pionner 668 passar bra med TX10:an
Postad 17 February 2004 - 12:56
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
mange_b & basdanne: Prova köra RGBs från scarten på era 525:er, det kan fungerar riktigt bra. Jag kör RGBs från min Philips 963:a fast jag kan köra PS Pal via komponent om jag vill, men föredrar RGBs !! Mattias.
Postad 17 February 2004 - 13:02
basdanne
-
basdanne
-
Forumräv
-
-
898 inlägg
Min 525:a håller ändå på att ge upp.
Ibland tar den inte CD-skivor och den strular en hel del.
Jag lurade ett tag på att göra som du säger, köra RGB via Scart men jag har 16 meter mellan proj och DVD så det skulle bli ganska dyrt bara för att "testa".
Och som sagt så är det ändå dags att byta upp mig.
Postad 17 February 2004 - 15:43
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Dr Death>> Jag bara undrar; varför bedriver du ett privat korståg mot denna projektor? Fick du inte köpa den för mamma? 
Nej, det är mest att jag tycker att den är rejält överskattad med tanke på vad som finns i strax över/samma prisklass. Visst den har bra zoom och bra färger och lite smått och gott, MEN är inte upplösningen i minsta laget för att vara en så pass ny projektor, och bilden utmärker ju inte sig som bättre än tex. ae-300, ae-500 eller z2, som alla har högre upplösning. Ja, ja , jag vet att upplösning är inte allt, men ni måste hålla med om att det är rätt viktigt i jämförelsen, särskilt när det är där nästan hela skillnaden ligger på dessa projjar... Och sen att köpa en 854*480 lcd-projj, med motiveringen "tills 3chips DLP projjarna går ner till 25K" så börjar man ju undra om man skämtar. Lär ju inte ske i närmsta taget, att de skulle trilla ner på 25000kr, jag känner inte ens till en enda sådan modell idag, men visst drömmer man om DLP, 3 chip, 1920*1080P matad med äkta HDDVD med samma upplösning...
Postad 17 February 2004 - 18:45
mange_b
-
mange_b
-
Användare
-
-
199 inlägg
Dr Death>> Jag bara undrar; varför bedriver du ett privat korståg mot denna projektor? Fick du inte köpa den för mamma?  Nej, det är mest att jag tycker att den är rejält överskattad med tanke på vad som finns i strax över/samma prisklass. ... Och sen att köpa en 854*480 lcd-projj, med motiveringen "tills 3chips DLP projjarna går ner till 25K" så börjar man ju undra om man skämtar.
Lär ju inte ske i närmsta taget, att de skulle trilla ner på 25000kr, jag känner inte ens till en enda sådan modell idag, men visst drömmer man om DLP, 3 chip, 1920*1080P matad med äkta HDDVD med samma upplösning... 
Nej, varför skulle jag skämta om det  ? Det är ju ett faktum att vi alla slänger pengarna i sjön som går och köper en proj över huvud taget idag. Tekniken går helt enkelt för snabbt fram, så oavsett vad du och jag går och köper får vi knappt ett ruttet korvöre för det om några år. Detta var en del av anledningen till att jag valde denna lite billigare proj. Helt enkelt bästa pris/prestanda just nu och jag behöver inte gräma mig för att jag förlorat så förbannat mycket kulor när jag så småningom byter, för det gör vi ju alla så småningom. Och då blir det kanske en 3 chips DLP för 25 tkr - det hoppas jag på iaf  . (By the way så ligger de nya 3 chipparna i 250000 kr klassen idag, pratade med killarna på CC om detta nyligen. Marantz kommer med en för 300000 kr.) PS Min Pioneer 525 är kass ändå. Luckan vänder och åker in direkt när jag trycker ut den så den ska hivas ändå. Känner mig lite tveksam till Pioneers kvalité faktiskt.
Redigerat av mange_b, 17 February 2004 - 18:47.
Postad 17 February 2004 - 19:07
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Jo, jag tror vi är på nästan samma spår, förutom att jag inte tycker att Hitatchin ger bäst pris/prestanda idag.
För nån enstaka tusing till får du ju en med HDTV-upplösning.
Tänk vad kul när HDDVD kommer (antagligen långt innan man får råd till en 3 chippare), att kunna köra 720P pixelperfect för nästan samma pengar som du gett nu!
Postad 17 February 2004 - 19:17
mange_b
-
mange_b
-
Användare
-
-
199 inlägg
Tänk vad kul när HDDVD kommer (antagligen långt innan man får råd till en 3 chippare), att kunna köra 720P pixelperfect för nästan samma pengar som du gett nu! 
HDDVD kommer nog att dröja lika länge som 3 chipparna så fortsätt dröm du  . Först ska man enas om en standard, sen ska filmbolagen övertygas, därefter kommer tillgången på HDDVD material att vara minimal de första åren pga för liten efterfrågan (se bara på SACD och DVD-audio). Jag lär nog ha bytt proj till dess och under tiden kommer jag att stormtrivas med min hitachi  .
Postad 18 February 2004 - 00:40
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
 Faen att man inte har så låga krav, då hade jag sluppit byta min nuvarande Sanyo plv30 (som har en mycket snarlik bild)...
Postad 18 February 2004 - 00:47
mattiask
-
mattiask
-
Veteran
-
-
1830 inlägg
Att PLV30 skulle ha snarlik bild har jag svårt att tänka mig. PLV Z1 har definitivt sämre bild och Z2 hade oxå det på dom flesta punkter vid det tillfället jag jämförde den och Hitachin.
Men det är nog ingen mening med att börja argumentera med herr död känner jag på mig.
Jag kollade nyss en film, blir fortfarande helt imponerad över vilken bild denna lilla billiga sak ger.
Jag köpte en Sony HS10 för 30K, sålde den för 20K 10 månader senare, köpte en Hitachi för 14K och fick bättre bild, mycket lägre fläktljud och väldigt mycket snyggare montering av projjen, så här bra affär har jag aldrig gjort i hela mitt liv !!
Mattias.
Postad 18 February 2004 - 01:59
Unregistered33380
-
Unregistered33380
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Vi kan jo alla bare begynna och sikla på den nye Hitachi TX100 som kommer i april engang. Den skal visst vara vass, och har en mycket bettre uppløsning enn tx10 har. Ler mer om Hitachien her.
Redigerat av Unregistered33380, 18 February 2004 - 05:23.
Postad 18 February 2004 - 09:47
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5025 inlägg
Länken verkar inte funka..?
Postad 18 February 2004 - 09:48
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1770 inlägg
Postad 18 February 2004 - 13:05
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Den verkar jääävligt intressant och SNYGG.
Är det nån som vet mer om denna pjäs, typ när den skall komma, exakt?
Postad 18 February 2004 - 23:37
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
He he, jag är världens ombytligaste människa, köpte en panna 500 i måndag, fick lämna tillbaka den för den passade inte formatmässigt med hylla i bakväggen. Bytte till en Infocus SP4800 mkt bra, förutom 2 dm ljuspill runt hela projen och regnbågar som jag inte, trots att jag satt en bra stund, upptäckte när jag fick demat... Och idag då, ska i väg och byta igen... Fy fa... Antingen blir det Hitachin eller Sanyo Z2, nån som gjort ngn direkt jänförelse mellan dessa?
Norge är ju uteslutet numer, tyvärr, kan ju lika bra handla i Sverige om det i princip är garanterat att jag åker på moms...
edit:slarv och stavfel, har lite brådis..
Vilken butik är det du handlar i där du får byta så där? Jag har inte hittat någon butik där man får öppet köp på proj. Hur länge fick du ha dem hemma och prova?
Postad 08 March 2004 - 11:15
Unregistereddfe0135d
-
Unregistereddfe0135d
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Min projektor bråkar ibland och tycker att det är dax att byta lampan.
Är det någon annan som råkat ut för det?
/Magnus
Postad 08 March 2004 - 11:20
perado
-
perado
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hur lång tid har din lampa gått?
Postad 08 March 2004 - 11:32
Unregistereddfe0135d
-
Unregistereddfe0135d
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Den har inte gått mer än kanske 50 timmar. Jag har väl fått felet 4 gånger. Jag tror att det är funktionen som försöker lista ut om lampan är gammal som inte är 100% riktig. Lampan är det nog inget fel på.
/Magnus
Postad 10 March 2004 - 11:02
perado
-
perado
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Men vad står det i menyn att lampan har gått?
Postad 12 March 2004 - 03:58
Unregistered33380
-
Unregistered33380
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
Er det noen her som kjører TX10:n tilsammans med Denon DVD 2900?
Isåfall hadde jeg varit veldig interesserad hva hur ni har ställd inn er dvd og projektor. Färger, svärta och liknende.
Är alltids fint med lite tips.
Postad 12 March 2004 - 10:26
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
längesen man skrev här nu.. =)
tänkte bara kolla en sak med er.. hör ni fläkten när ni ser på film? min har börjat med ett tickande ljud nästan.. låter väldigt svagt men man hör det när man sitter o tittar tyvärr..
Postad 12 March 2004 - 21:03
Unregistered55c65f14
-
Unregistered55c65f14
-
Forumräv
-
-
888 inlägg
inga problem med mitt ex. ca.310 timmar på den nu.
Postad 13 March 2004 - 05:42
Unregistered33380
-
Unregistered33380
-
Forumräv
-
-
842 inlägg
längesen man skrev här nu.. =)
tänkte bara kolla en sak med er.. hör ni fläkten när ni ser på film? min har börjat med ett tickande ljud nästan.. låter väldigt svagt men man hör det när man sitter o tittar tyvärr..
Nei, ikke noe mer enn vanlig. Bare på veldig tysta partier i filmen. Ikke slik tikking du snakker om, det må være et eller annet med viften din. Men jeg har begynt å se mange grønne og røde prikker rundt omkring på bilden. Mistenker at det er støv på linsen eller LCD panelet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|