Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Nya" Panasonic TX-36L35D för 15995:-

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2004 - 10:57

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0

Håller inte med. Det är DVDbilden jag främst är imonerad av - den slår det mesta! Visserligen med en bra spelare kopplad via RGB. TV bild med analog signal är ok, men inget mer.
Men som det är nu så känns det som att jag behöver se om alla mina 400 dvd filmer... eftersom jag ej sett dem i "riktig" kvalité innan....    :P

Var runt på ett par butiker och tyckte TV:n verkade värdelös... kollade dock in forumet här och nu äger jag en sådan - helnöjd!

Jo, borde ju rimligtvis vara bättre bild på DVD än analogt... Måste ha varit dålig scart, DVD spelare eller någon inställning den blockiga bilden berodde på. Kanske man ska ta den på öppet köp och testa själv?

Postad 10 October 2004 - 11:02

Unregistered4beaac47
  • Unregistered4beaac47
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Definitivt!

Jag tror inte du blir missnöjd...

Beror på vad du är van vid visserligen men blockighet och speciellt 100H´z effekter var det jag tittade noga efter ... synade tv skeptiskt första veckan... men satt hela tiden med ett leende på läpparna... En sådan här tv kostadde 35.000 för nåt år sedan så det är inte så konstigt man misstror kvalitén ... Har kollat lite tester också i Engelsk press o de är lika imponerade som jag...

Lycka till!

Postad 10 October 2004 - 11:07

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Håller inte med. Det är DVDbilden jag främst är imonerad av - den slår det mesta! Visserligen med en bra spelare kopplad via RGB. TV bild med analog signal är ok, men inget mer.
Men som det är nu så känns det som att jag behöver se om alla mina 400 dvd filmer... eftersom jag ej sett dem i "riktig" kvalité innan....    ;)

Var runt på ett par butiker och tyckte TV:n verkade värdelös... kollade dock in forumet här och nu äger jag en sådan - helnöjd!

Jo, borde ju rimligtvis vara bättre bild på DVD än analogt... Måste ha varit dålig scart, DVD spelare eller någon inställning den blockiga bilden berodde på. Kanske man ska ta den på öppet köp och testa själv?

Nu har jag inte CA2 själv, men om orginalet är av lägre upplösning eller om scarten är dålig blir kanske effekterna du talar om blir mindre på en 32:a än en 36:a. Du provade ingen annan film? Det kan vara värt att testa med det och en bättre scart.

Köpa TVn på öppet köp. Jo, det kan väl va bra, men då måste du bära tillbaka 80kg TV om du skulle ångra dig (men det tror jag förståss inte att du gör). :P
Jag själv fick skära sönder kartongen för att överhuvud taget få ur TVn ur kartongen och sen ha grannen till hjälp för att lyft upp den på TV-bänken. :)

Postad 10 October 2004 - 11:21

Unregistered908f6ab1
  • Unregistered908f6ab1
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0

Men som det är nu så känns det som att jag behöver se om alla mina 400 dvd filmer... eftersom jag ej sett dem i "riktig" kvalité innan....    :P

Nu har jag inte CA2 själv, men om orginalet är av lägre upplösning eller om scarten är dålig blir kanske effekterna du talar om blir mindre på en 32:a än en 36:a. Du provade ingen annan film? Det kan vara värt att testa med det och en bättre scart.

Köpa TVn på öppet köp. Jo, det kan väl va bra, men då måste du bära tillbaka 80kg TV om du skulle ångra dig (men det tror jag förståss inte att du gör). :P
Jag själv fick skära sönder kartongen för att överhuvud taget få ur TVn ur kartongen och sen ha grannen till hjälp för att lyft upp den på TV-bänken. ;)

Nej, provade tyvärr ingen annan film, scart el. DVD spelare. Nära stängningsdags när jag besökte butiken så det fanns ingen tid till det. Eftersom det är så många här som är nöjda med sin tv så vägrar jag tro att blockigheten berodde på tvn, blir mer och mer övertygad om att det var scarten, filmen eller spelaren.

Jo, besten är ju rätt stor så jag tror inte man skulle orka baxa den tillbaka till butiken på öppet köp även om man inte var 100% nöjd med den :)

Postad 10 October 2004 - 11:37

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Mina erfarenheter säger att DVD-filmer kan variera stort i kvalite... Jag kör DVD-filmer från Xbox'en + HD-pack, och de flesta filmer är helt makalösa i kvalite, inga komprimeringsartefakter där inte. Bara ren och ljuvlig bild!
Men ibland råkar man på en film som är riktigt kass, som är så "blockig" att man kunde tro scenerna var komponerade av LEGO...

Nä, inte är det TV'ns fel!

Postad 10 October 2004 - 12:45

psajke
  • psajke
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
hej, vad är xbox hd pack??

Postad 10 October 2004 - 13:11

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

hej, vad är xbox hd pack??

http://www.xbox.com/...itionavpack.htm

The Xbox High Definition AV Pack connects the console to most TVs with interlaced component video inputs including high definition ready TVs that support 480i and either 480p, 720p or 1080i component video signals. Look for HDTV support on Xbox game packages. Movie playback is in 480i only.

This pack also supports digital or surround sound audio receivers. Sound system with Dolby Digital decoding and a fiber optic cable required to enable Dolby Digital sound. Sound system with Dolby Pro Logic decoding required to enable Dolby Surround sound. (Additional cables and sound systems sold separately.) High definition ready television required to enable high definition features.

Postad 16 October 2004 - 21:57

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Äntligen så är ett exemplar beställt och på väg hem till mig. :blink:

Sålde min gamla TV idag, hur jag ska klara mig till mitten av veckan utan TV vet jag inte. Någon som har några förslag? :(

En eloge till Jeanette hos Technistore som svarat på massor av mail från mig fast det är helg. Deras kundservice är otroligt bra. Priset på TVn (13085kr) var inte dåligt heller. :blink:

Återstår att se om jag blir nöjd med köpet, men det tror jag att jag blir.

Redigerat av Namtrac, 16 October 2004 - 21:58.

Postad 16 October 2004 - 22:54

Unregistered4beaac47
  • Unregistered4beaac47
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
En liten kul notis...

Bor i centrala Malmö och fick hjälp med att få hem TV av en kompis med en BMW X5, den slukade hela med kartong o allt... Har en rätt stor bil själv och tackade för hjälpen, då jag tänkte att min gamla Thomson 33" får jag ju lugnt in i bilen...

Icke sa nicke...

TV:n var tung och jag hade bara lunchrast, orkade inte dra upp den för trappan igen för att köra den till tippen en annan dag... Så jag lät den stå kvar på gatan...

4 timmar senare var jag hemma igen o problemet var löst... :blink:

TV:n borta... japp, så är Malmö nuförtiden, inte ens en värdelös gammal Thomson med defekt bildrör får stå kvar....

P.S Det är en av Malmös största gator så det går INTE att smyga bort med den precis...

LOL!

Postad 16 October 2004 - 23:37

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

En liten kul notis...

Bor i centrala Malmö och fick hjälp med att få hem TV av en kompis med en BMW X5, den slukade hela med kartong o allt... Har en rätt stor bil själv och tackade för hjälpen, då jag tänkte att min gamla Thomson 33" får jag ju lugnt in i bilen...

Icke sa nicke...

TV:n var tung och jag hade bara lunchrast, orkade inte dra upp den för trappan igen för att köra den till tippen en annan dag... Så jag lät den stå kvar på gatan...

4 timmar senare var jag hemma igen o problemet var löst... :blink:

TV:n borta... japp, så är Malmö nuförtiden, inte ens en värdelös gammal Thomson med defekt bildrör får stå kvar.... 

P.S Det är en av Malmös största gator så det går INTE att smyga bort med den precis...

LOL!

Ibland har det sina fördelar :blink:

Postad 20 October 2004 - 11:40

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Fick äntligen min TV idag, men skulle behöva hjälp av någon expert med komponentingången.

Den fungerar helt enkelt inte. Jag har kopplat komponentkabeln mellan min DV-575 och TVn men får ingen bild alls på AV4. <_<

Är det någon inställning i menyn på TVn man måste göra? Jag hittar ingenting i manualen och tycker inte att det verkar finnas särskilt många inställningsmöjligheter i menyerna.

Eller är det kanske dvdn? I setupen där står det att komponentutgången är inställd på interlace och det går inte att ändra till progressive, men det ska väl vara bild ändå då på AV4? Interlace/progressive-menyn blir liksom inte markerad på dvdn. Betyder det att dvdn inte känner av komponentkabeln och att det kanske är kabeln det är fel på? :angry:

Snälla, hjälp en stackars nybliven TV-ägare som vill se på dvd med hjälp av komponentingången.

Redigerat av Namtrac, 20 October 2004 - 11:42.

Postad 20 October 2004 - 12:32

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Börkar misstänka att det antingen är kabeln det är fel på eller dvdspelarens komponentutgång. Detta eftersom spelaren inte verkar känna av alls att det sitter en komponentkabel i den. Det går inte att markera interlace eller progressive i dvd-menyerna. Får höra vad hembiobutiken säger...

Postad 20 October 2004 - 12:36

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Prova tryck på "AV4"-knappen 2 gånger i följd på tv-fjärren...

Postad 20 October 2004 - 12:40

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Mm, jag läste det tidigare och testade det. Det fungerade inte. :angry:

I vilket fall borde det gå att markera Interlace/Progressive i dvd-menyn på dvd-spelaren, men det gör det inte.

Redigerat av Namtrac, 20 October 2004 - 12:40.

Postad 20 October 2004 - 18:12

xevox
  • xevox
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
hej! blir bilden bra från 1,6 - 2 meters avstånd? (litet rum)
Var precis påväg å beställa en px20 men nu när man läst detta känns ju 32" "litet" <_<
har suttit med en gammal samsung 25"are så hoppas denna ska duga för mig :angry:

Postad 22 October 2004 - 18:33

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Om man loggar in som prisjaktmedlem kostar den 13085 krpå technistore, men längre ner står ju fraktkostnad 699 kr, fick ni som köpte den där betala det? I såfall är det ju bättre att köpa lokalt för lite mer, men få hjälp med hemfrakt och vid ev. problem

Postad 22 October 2004 - 21:12

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Egill>>

I såfall är det ju bättre att köpa lokalt för lite mer, men få hjälp med hemfrakt och vid ev. problem

Inte när lokala handlaren tar 15995 kr för samma TV. ;)

Technistore har dessutom en grym kundtjänst. Jag skickade ett stort antal mail innan mitt köp och fick svar inom ett dygn alla gångerna. Tror inte det blir några problem med hjälp om TVn går sönder.

Dessutom lät de mig betala en del av summan för TVn i lördags och resten i måndags eftersom inga banker var öppna och jag inte kunde sätta in pengarna jag fått vid min TV-försäljning.

Är förresten jäkligt nöjd med inköpet hittills om man bortser från PS-floppen, men det var ju inte TVns fel.

Redigerat av Namtrac, 22 October 2004 - 21:13.

Postad 22 October 2004 - 21:34

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0
Expert säljer denna tv + orginal tvbänk för 14.995:-... mycket bra pris!

Postad 22 October 2004 - 22:04

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Expert säljer denna tv + orginal tvbänk för 14.995:-... mycket bra pris!

Ja det är i alla fall billigare än den Audio Video-butik jag var in i för ett par veckor sedan. Jag sade i princip rätt ut att jag bestämt mig för TVn och att jag endast var intresserad av att veta det absolut lägsta priset handlaren kunde erbjuda. Han gick till datorn och knappade lite och sade sedan.........15995kr. :lol: ;)

Inget köp där alltså.

Kan förstå att det känns säkrare att handla lokalt eftersom det geografiskt oftast är närmare än internethandlarens butik + att man slipper frakten (som i det här fallet var dyr), jag tänkte på samma sätt själv. Tyvärr var handlarna i Gävle och Valbo helt omöjliga när det gällde priset och då gav det mig inte så mycket val. Jag tvingades att betala ett lägre pris istället. ;)

Postad 24 October 2004 - 15:43

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Kan förresten nämna att det löste sig för mig med komponentkabeln. Man var tvungen att slå över till video från RGB på dvdspelaren innan man kunde göra valet.

Postad 27 October 2004 - 10:42

joakim98
  • joakim98
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har haft en 36tummare nu några månader...har nån mer haft problem med text/tv:en ???

Har redan bytt ut min tv en gång p.g.a att den dog en dag.
Innan det stängde den av sig då och då...sen var det natta.

Postad 27 October 2004 - 20:56

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Jäklar vad den sjunker i pris, 12965 kr på techistore och 12790 på fyndbörsen :) Ännu billigare om man köper den i Tyskland förstås, men då får man allt hoppas att den inte behöver repareras.

Postad 28 October 2004 - 07:25

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

• 836 inlägg
  • 0

Har haft en 36tummare nu några månader...har nån mer haft problem med text/tv:en ???

Har redan bytt ut min tv en gång p.g.a att den dog en dag.
Innan det stängde den av sig då och då...sen var det natta.

Jag har haft min sedan maj och aldrig någonsin upplevt ett enda problem med den...

Vad exakt har du problem med?

Postad 29 October 2004 - 06:59

joakim98
  • joakim98
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Problemet med texten är att vissa rader försvinner på sidorna.
Har både parabol, boxer och vanlig analog tv.
Det har dock blivit lite bättre sedan jag ändrade om lite bland anslutningarna.

Postad 29 October 2004 - 22:40

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Suck...den som hade 12700:- över.....

Postad 01 November 2004 - 22:30

nickeh
  • nickeh
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
nu har jag beställt en :D
jag nappade på experts erbjudande 14995 inkl. originalbänk.

på onsdag ska dom komma hem med den. jag känner mej som ett barn dagarna före julafton, lite smått ivrig alltså.

Postad 02 November 2004 - 10:00

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
999 Euro från Tyskland

Det ger 8932 Sek med en kurs på 8.94.... :D

Postad 02 November 2004 - 12:20

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
"Mindestens 4 bis 12 Wochen Lieferzeit" Jag har aldrig läst tyska men betyder inte detta låååååång leveranstid? Man kan få den för runt 1050 euro istället här: http://www.tnt-media...4c0aa7ed309cbbd eller http://www.zarsen.de...t=6517&cat=9227

Postad 02 November 2004 - 12:38

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Synd att man e en sån fegis och inte har lust att beställa från Tyskland...

Postad 02 November 2004 - 14:30

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Är man lite kall så går man ihop ett gäng pers och köper från samma ställe! Pajar då ngn av dom inom ett år så går man ihop och delar på den fraktkostnaden, blir typ som en försäkring.... <_<

Redigerat av Matsen, 02 November 2004 - 14:30.

Postad 03 November 2004 - 12:49

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

999 Euro från Tyskland

Det ger 8932 Sek med en kurs på 8.94....  :)

Högst troligt att moms + frakt tillkommer på det priset :)

mao 9000 + moms ca 2400 + frakt ca 1000 = 12400

Boogie

Redigerat av bigbadboogie, 03 November 2004 - 12:50.

Postad 03 November 2004 - 15:02

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Nja jag vet inte det, 1045 resp 1055 euro som de kostar i den butiker jag länkade till är med moms (Alle Preise enthalten die deutsche MwSt. dvs om de inte levererar alltför mycket till Sverige så är det den tyska lägre momsen som gäller), fast utan frakt förstås, frakten går i sistnämnda fallet på 119 euro, så slutpriset blir ca 10600 kr

Redigerat av Unregistered803f725b, 03 November 2004 - 15:02.

Postad 03 November 2004 - 15:39

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
alltså typ 2000:- dyrare i svedala....kan det kanske va värt....

Postad 03 November 2004 - 16:06

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
ja, ca 2500 kr (frakt tillkommer ju i Sverige också) billigare blir det. De enda problemen som jag kan se är garantin (kan man lämna in den i Sverige trots att den är inköpt i Tyskland?) och manualen (inte på svenska antar jag?)

Postad 04 November 2004 - 01:16

Soundz
  • Soundz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nån mer som har problem med Lipsync?
Får detta synkproblem ibland, då vid analogt TV-tittande.
Har sett det på i stort sett alla kanaler.

Är heller inte så förtjust i fjärrkontrollen, tycker knapparna är för mjuka
och sladdriga.

Bilden är iaf jäkligt bra på denna TV!

Postad 05 November 2004 - 01:34

nickeh
  • nickeh
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
WOW !!
vilken fet bild, jag fick hem tv:n idag och kan konstatera att bilden är STOR.
jag är faktiskt grymt imponerad , vilken skärpa o svärta. jag har en pioneer 545
och en supra scartkabel och kör rgb-signal, vad tror ni om jag byter dvd med dottern
en pioneer 370 och inhandlar en komponentkabel, kan det bli ännu bättre bild då ?

Postad 05 November 2004 - 07:37

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Kan förresten nämna att det löste sig för mig med komponentkabeln. Man var tvungen att slå över till video från RGB på dvdspelaren innan man kunde göra valet.

Hmmmm, sorry Namtrac. Har inte läst tråden på ett tag... Jag hade annars svaret på din fråga. Det är samma fenomen med min Pioneer 470.

Redigerat av Unregistered3fae1c7d, 05 November 2004 - 07:39.

Postad 05 November 2004 - 07:50

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

WOW !!
vilken fet bild,  jag fick hem tv:n idag och kan konstatera att bilden är STOR.
jag är faktiskt grymt imponerad , vilken skärpa o svärta. jag har en pioneer 545
och en supra scartkabel och kör rgb-signal, vad tror ni om jag byter dvd med dottern
en pioneer 370 och inhandlar en komponentkabel, kan det bli ännu bättre bild då ?

Jag "uppgraderade" från Pioneer 360 till 470 just för att få bl a komponent. Växlade mellan RGB-scart och komponent på 470:n, men kan inte säga att jag upplevde någon större skillnad då bilden redan är väldigt bra via RGB. Men nu kör jag iaf komponent i fall det kanske är skillnad som jag inte märkte vid första anblick :)

Å andra sidan fick jag även DivX-stöd och bättre stöd för jpg-skivor så "uppgraderingen" var inte helt värdelös.

Dock har jag en dröse gamla pioneer-spelare nu. Har sparat min första, en gammal 525 också :D men 360:n har jag ingen användning för längre.

Postad 05 November 2004 - 09:52

Unregistered3ad86eea
  • Unregistered3ad86eea
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jag säljer min TX-36 Intrersserad ????

Postad 08 November 2004 - 00:01

nickeh
  • nickeh
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
förbannade geometri !

av fyra hörn har jag i allafall ett som är rakt :D
hörni :
sätt formatet till 4:3 och titta på skarvarna mellan dom svarta fälten o bilden,
hur ser dom ut ? på min tv böjer sej i allafall skarven inåt mitten i tre hörn.
i dom andra formaten ser jag så fort det är något föremål som ska vara rakt hamnar i hörnen på bilden så böjer dom sej inåt rejält mycket. nu har jag ju fått syn på det så jag retar mej hela tiden på det.

är det nån annan som har samma problem ?
är det nån som har fått det åtgärdat, eller fixat det själv med nån inställning ?

Postad 08 November 2004 - 00:05

nickeh
  • nickeh
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
aha! nu såg jag att TOKEORM har en precis likadan testbild som jag. inåtböjda hörn, har du fått det där fixat ...eller ??

Postad 08 November 2004 - 00:38

Unregistered31b0023d
  • Unregistered31b0023d
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Håller med om att geomatrin inte är av bästa klass på QuintrixSR,
Har själv försökt åtgärda detta via service menyn men utan resultat,

Störde mig på det i början, men nu ingnorerar jag problemet då bilden är superb i övrigt, priset var ju dessutom inte högt för en 36tummare.

Men egentligen så ska det ju inte vara på detta viset,
Tydligen så har Panasonic minskat geometri och konvergens problemen på QuintrixSR 2.
Men ska kontakta min lokala TV-repratör, och se om han kan rätta till problemet på garantin.

M.v.h Anders

Postad 08 November 2004 - 21:52

nickeh
  • nickeh
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
jag får nog också försöka få hem nån som kan titta på det här.

Men som du säger knaz så är ju bilden för övrigt väldigt fin .

Postad 09 November 2004 - 12:42

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Killar, vad har ni för bänk till denna bjässe?

Har lurat på min särbo en Panasonic TX-36L35D (Fyndbörsen 12 695 + 500 kr för transport inkl. inbärning i hissen :) ) och nu står den och svajar på den minimala bänk som var snålt tilltagen redan till den tidigare Samsung 32:an.....

Verkar som om IKEAs "Stormark" för 495 kr är det bästa valet om man vill ha en bänk som pallar denna TV och inte har speciella krav på vissa färger av trä och dyl.

Vad har ni? Nån som har "Stormark"?

// Fnulan

Postad 09 November 2004 - 13:27

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Om jag inte minns helt fel var det någon som tidigare i tråden :) just rekommenderade IKEAbänken. Själv tog jag originalbänken, tyckte den såg bättre ut än IKEAs. Om man sedan tycker det är värt att lägga ut 1500:- extra är ju upp till var å en!

Postad 09 November 2004 - 14:26

Namtrac
  • Namtrac
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Har lurat på min särbo en Panasonic TX-36L35D (Fyndbörsen 12 695 + 500 kr för transport inkl. inbärning i hissen  B) ) och nu står den och svajar på den minimala bänk som var snålt tilltagen redan till den tidigare Samsung 32:an.....

Verkar som om IKEAs "Stormark" för 495 kr är det bästa valet om man vill ha en bänk som pallar denna TV och inte har speciella krav på vissa färger av trä och dyl.

// Fnulan

Jag hade IKEAs "Magiker" (1195kr) till min SONY FX65:a sedan tidigare. Den klarar 100 kilo om jag inte minns fel. Ren tur att jag köpte den, men det var den enda bänk IKEA hade som gjorde att jag kunde få in dvd, receiver, digitalbox, video, PS2 + en massa spel på ett bra sätt. Mycket nöjd är jag i alla fall, både med TVn och bänken. :)

EDIT: Så här ser den ut förresten:
Postad bild

Redigerat av Namtrac, 09 November 2004 - 14:28.

Postad 09 November 2004 - 14:35

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Tack!

Snyggt, Namtrac :)

Svårt det här med vikten..... Jag har mer eller mindre gett upp tanken på att hitta en bänk där man får in allt. Jag menar TV:n 82 kg, receivern + DVD-spelaren blir runt 19 kg, till det kommer en video (3 kg??) och så skivor då, och kabel-TV-boxen, och.....

100-kgsgränsen passeras ju rätt snabbt!

Får nog bli en Stormark där ENBART kabel-TV-boxen och videon får bo. Och TV:n, så klart!

Sen får man väl hitta en annan lösning för resten....

// Fnulan

Postad 09 November 2004 - 16:48

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Har precis fått min från Fyndbörsen och är i stort sett nöjd, men....

förbannade geometri !

av fyra hörn har jag i allafall ett som är rakt 
hörni :
sätt formatet till 4:3 och titta på skarvarna mellan dom svarta fälten o bilden,
hur ser dom ut ? på min tv böjer sej i allafall skarven inåt mitten i tre hörn.
i dom andra formaten ser jag så fort det är något föremål som ska vara rakt hamnar i hörnen på bilden så böjer dom sej inåt rejält mycket. nu har jag ju fått syn på det så jag retar mej hela tiden på det.

är det nån annan som har samma problem ?
är det nån som har fått det åtgärdat, eller fixat det själv med nån inställning ?

Håller med om att geomatrin inte är av bästa klass på QuintrixSR,
Har själv försökt åtgärda detta via service menyn men utan resultat,

Störde mig på det i början, men nu ingnorerar jag problemet då bilden är superb i övrigt, priset var ju dessutom inte högt för en 36tummare.

Men egentligen så ska det ju inte vara på detta viset,
Tydligen så har Panasonic minskat geometri och konvergens problemen på QuintrixSR 2.
Men ska kontakta min lokala TV-repratör, och se om han kan rätta till problemet på garantin.

M.v.h Anders

...har samma problem. Har dock bara "inböjningar" i de båda nedre hörnen. Får se om jag orkar göra något åt det (om det nu går).

Problemet nu är vad jag ska ha för bänk. Är nog tvungen att göra en egen om man ska få de prestanda man är ute efter.

Edit: Någon som vet hur man kommer in i servicemenyn?

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 09 November 2004 - 17:00.

Postad 09 November 2004 - 19:16

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Särbon som precis fått igång sin rapporterar att bilden är HELT FANTASTISK!

Skillnaden är tydligen ljusår mot hans c:a 3 år gamla Samsung 32:a 100hz.

// Fnulan

Postad 09 November 2004 - 21:33

Unregistered3fae1c7d
  • Unregistered3fae1c7d
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Har lurat på min särbo en Panasonic TX-36L35D (Fyndbörsen 12 695 + 500 kr för transport inkl. inbärning i hissen  :) ) och nu står den och svajar på den minimala bänk som var snålt tilltagen redan till den tidigare Samsung 32:an.....

// Fnulan

Var jag som tog upp STORMARK. Kolla tidigare i historiken i denna tråd för diskussioner om mycket, t ex STORMARK. Jag har postat alla tänkbara mått och bilder om den. Orkar du inte bläddra igenom all historik kan du kolla i mitt galleri där jag har en bild på TVn på en IKEA STORMARK.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.