Nu har jag en 3805 och en DVD 3910 men får inte DLink att fungera.
Vad behövs göra.
Min HK låter mera bas. Finns det någon bas förändring till 3805.
Låter för ljus.
Konstigt
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 08 October 2004 - 20:07
Hej
Nu har jag en 3805 och en DVD 3910 men får inte DLink att fungera. Vad behövs göra. Min HK låter mera bas. Finns det någon bas förändring till 3805. Låter för ljus. Konstigt Postad 08 October 2004 - 20:43 Låt den spela in sig några dygn.. Har du kört autosetupen korrekt? Postad 08 October 2004 - 23:27 skulle nog låta bra i alla fallInte här hemma, här upplever jag den som ganska neutral. Postad 09 October 2004 - 05:48 ???skulle nog låta bra i alla fall Vad menar du? Utveckla ditt svar lite, varför skulle det låta bra? Postad 09 October 2004 - 07:30 Bara vad jag tror ,därför att mina e lättdrivna och det låter inte bra tycker jag??? Postad 09 October 2004 - 08:06
JörgenG: Aktivera DenonLink görs i tre steg:
- Koppla in kablen i 3910 och 3805 - Gå in i setupen i 3910, leta upp valet DenonLink. Ändra från Off till 2nd. - Gå in i setupen i 3805, under Inputs, Digital Assign - välj DenonLink på den källa som du vill förknippa den med, lämpligen DVD. Sätt i nåt kul i dvd-spelaren, vrid upp volymen och njut! Inte helt säker på vad menyerna heter, har ju inte varit inne o pillat sen igår kväll Postad 09 October 2004 - 08:11
Jag är löjligt nyfiken på att få höra kommentarer om ljudet via DenonLink eftersom jag har vissa förhoppningar om att det ska låta riktigt bra. DenonLink är ett av dom tyngre argumenten till att 3805 ska få en ny partner...
Postad 09 October 2004 - 14:01
Har kopplat upp ett 5.1 system nu och undrar bara om det finns några skillnader på om man kör med A, B eller surround back utgångarna för surround högtalarna?
Är någon att föredra? Kör med A nu.. Postad 09 October 2004 - 14:45 Spelar ingen roll. Men om du har möjlighet så kan du ju bi-ampa frontarna med de två överblivna kanalerna. Postad 09 October 2004 - 14:59
ok tack för infon.
Blir det stor skillnad om man kör biamp? Har tyvärr inte den möjligheten än på de hgt jag har, men det får ju bli nytt snart.. Postad 09 October 2004 - 15:05 Inte säkert att det blir sån stor skillnad, men det blir knappast sämre hur som helst Postad 09 October 2004 - 21:10
JAJA!!!
Då var 3805 borta satte in min avr7500 igen fan vilken skillnad de blev kommer aldrig byta ut den.!!!Man kan säga att den kan underhålla de inerst nervtrådarna så man får gåshud ,kör den med DENON 3910 som jag tänker behålla!!!! Postad 10 October 2004 - 11:01 Grattis till uppvaknandet! Mvh JB Postad 10 October 2004 - 11:21
Jo det kan faktiskt bli sämre i en aspekt. I mitt (och flera andras) fall så uppstår det ett brum/brus som är störande när man spelar på låg volym och i lugna partier. Det ligger på en konstant nivå och ökar alltså inte när man skruvar upp volymen. Inte säkert att alla får det problemet eller stör sig på det. Postad 10 October 2004 - 13:09 Kör mitt tidigare inlägg i repris...! Mvh JB Postad 14 October 2004 - 12:37
Om man har ett 5.1 system uppkopplat och inga externa förstärkare.
Går det att enbart få ut musiken genom surround högtalarna? Och i så fall kunna använda surround A till bio rummet, sedan dra hgt kabel till ett annat rum o använda surround B där som fullregister utan att det spelar i biorummet. Postad 14 October 2004 - 17:10 JAPP!!!!!!!!!!!!!!!! Postad 14 October 2004 - 17:13 skönt... Postad 14 October 2004 - 20:05
nikkeg: Vad hände ?
8/9 "Så jag kan garanter er att den som köper denna blir inte besviken alls" 9/10 "Då var 3805 borta satte in min avr7500 igen fan vilken skillnad de blev kommer aldrig byta ut den" Jag trodde du var nöjd med 3805:an. Har jag missat något? /Jocke Postad 15 October 2004 - 00:21
Jag får be om ursäkt !!.Jag har tagit tillbaka min 3805 mina öton funka inte så bra var lite förkyld så det var nog därför som jag inte blev riktigt nöjd !!! jag e nöjd (Jocke)!!
Postad 16 October 2004 - 09:21
Det var skönt att höra. Blev lite rädd där att jag missat något. Tänker nämligen köpa en 3805:a och en 3910:a. Tror att det skall bli en bra kombination. Letar lämpliga högtalare nu. Är i husköpartagen så jag vill inte köpa högtalare innan jag vet hur stort rummet blir där dom skall stå. Har funderat på Canton karat S paket , JM-Lab Chorus(726) och B&W CM4 paket. Kom gärna med förslag i det prisläget(20-35kkr).
/Jocke Postad 17 October 2004 - 09:23
Kan varmt recomendera denna kombo,,efter som jag kör den själv MVH.NIKKE Postad 17 October 2004 - 20:53
Nån mer än jag som tycker att det är onödigt långt mellan högtalaranslutningar och jordskruv? Ska man ansluta en skärm till skruven för varje högtalarkabel blir det ett riktigt virrvarr där bak...
Postad 29 October 2004 - 10:13 Jag kan av erfarenhet rekomendera Elacs 200 Serie // Plasma Postad 30 October 2004 - 19:59
Hejsan !
Har kört 3805:an ett tag nu och är nöjd, men en sak fattar jag inte riktigt. I menyerna på ett ställe kan man välja LFE eller LFE+MAIN, vad innebär det? Är LFE = Den till sub avdelade signalen?(i mitt fall inställt 60Hz) Är LFE+MAIN = Ett högre spann frekvensmässigt än det inställda? Nån som kan och vet det här? Vore mycket tacksam för utförligt svar. MVH Björn// Postad 30 October 2004 - 22:27
Hej Screen.
LFE+MAIN betyder att LFE signalen går till både subben och fronthögtalarna. Det var inte svårare än så. Postad 31 October 2004 - 00:41
Är det bara om frontarna är ställda i large eller är det standard?
Om alla HT:na är ställda i large gäller det alla då? Jag tycket nog att det är svårare än så, för just nu kör jag alla i large och då undrar man vad som sker med vilka kanaler och med vilka signaler? Så sluta inte å svara va, för mig är det forfarande inte riktigt glasklart!?! MVH Björn// Postad 31 October 2004 - 11:53
Jag är inte helt hundra på det här utan jag spekulerar en aning. Häng med mig så får vi se om du tyckerattt mitt resonemang verkar förnuftigt...
Först vill jag skilja på frekvenserna som du har delat av med din inställda delningfrekvens och LFE signalen. Det är två olika saker. LFE signalen har ljudproducenten konstruerat, dvs han har bestämt vilka signaler som skall skickas till .1 kanalen. Den ändra inställningen har du gjort för att anpassa din sub mot dina övriga högtalare (om du har surroundhögtalare som går ner lågt i frekvensbandet så kanske du har ställt in delningen på t ex 60hz). När du då ställer in dina fronthögtalare på Small så går alla frekvenser under 60hz till subben samt att subben aven spelar LFE signalerna som givetvis kan vara över 60hz. När du ställer dina frontar på Large så går endast LFE-signalen till subben och frontarna tar hand om hela frekvensbandet. När du ställer in LFE+MAIN så gäller inte delningsfrekvensen (60hz) för frontarna utan de spelar med hela frekvensbandet och subben spelar LFE-signalen samt alla frekvenser upp till 60hz. Dina surroundhögtalare spelar som vanligt alla frekvenser över 60hz (jag förutsätter att du har ställt dem som Small). Hoppas att detta blev lite klarare. Postad 31 October 2004 - 12:28
ycc140...
Tackar för det mycket informativa och uttömmande svaret. Nu lossnar det nog lite, men det är en sak till som Tommypeters skrev i grann-forumet som jag tycker borde tilläggas som info för undrande. [QUOTE]Ställer du alla högtalare som Large så innehåller "Basen" enbart LFE-kanalen. Denna skickas till subben och till frontarna, inte till de andra högtalarna satta som Large. Sen kan man ju undra om man t.ex. kör 5-channel stereo, vad som händer med LFE-signalen då. För det är väl bara DVD-film som har dedikerad LFE-signal eller? hmm....det é mycke nu.... MVH Björn// Redigerat av Unregisteredfef17be0, 31 October 2004 - 12:32. Postad 02 November 2004 - 23:20
Det jag var lite skeptiskt till innan jag köpte den här pjäsen var hur länge batterierna skulle hålla i fjärren. Idag märkte jag att "ramarna" + source on/off inte syns eller lyser mkt svagt jämfört med resten av "knapparna". Köpte min reciever för ungefär 3mån sen och använt den frekvent varje dag.
Har era batterier lagt av än? Eller kan det vara något annat som spökar med fjärren? det är (RC-970 modellen) Har ännu inte hunnit köpa nya batterier... Postad 03 November 2004 - 01:29 tiden du fick stämmer bra med mina batterier vilket gjorde att jag köpte laddbara i stället btw vilken färg har ni på eran fjärr alltså där "knapparna" är då. såg på hifi stället att dom hade en som var grön svart, ful som ******** tyckte jag det var. min är blå Postad 03 November 2004 - 08:27
Jag har haft en programerbar Philips ProntoPro tidigare (färgskärm) och den fick man ladda mer än 1 gång i veckan
Vad gäller knapparnas färg på fjärren så trodde jag att blå var den enda färg som fanns tillgänglig??????? Postad 03 November 2004 - 17:41
De första modellerna av 3805:an som kom ut hade en fjärr med en anna bakgrundsfärg, tydligen hade denna fjärr en hel del barnsjukdomar som senare rättades till när RC-970 modellen kom. Med den modellen blev oxo bakgrunden blå.
Postad 04 November 2004 - 12:48
Har äntligen fått min 3805`a men kan inte få upp OSD .Har kopplat dvd/cd (963sa) med sacd kontakter(6st) o två st rca + en gul kabel mellan tv´n(philips9617) o förstärkaren det är väldigt iriterande. Det är min första avr...saknar jag nån kabel nånstans eller tacksam för svar / tips
ha det Postad 04 November 2004 - 13:21
Du har rätt kablar i alla fall. Kanske är det någon inställning på TV som inte är rätt, dvs. att du kanske inte har ställt in den på attt ta emot signaler från komposit ingången?
Jag måste trycka "TV/AV" knapen och sen välja vilken ingång jag skall använda för att få det att fungera. Sen tror jag att det oxo finns en inställnig på recievern huruvida den skall skicka signal eller inte. Förresten har du pluggat in bildkabeln i "monitor-out" där bak på recievern? Postad 05 November 2004 - 09:45
Skulle det göra någon skillnad på ljudet om man stoppar i en annan dlink kabelen den som man fick med till recivern! vad tror ni ?
Postad 07 November 2004 - 18:40
Jag har inte läst igenom hela denna tråden men har bara en fråga.
Ni som har 3805 hur är den i ljudet? jag tycker min nuvarande 1804 är lite för ljus. Postad 08 November 2004 - 00:34
Jämfört med min brorsas Sony DE-475 (tror jag den heter) är mer bas samtidigt som jag som lyssnare uppfattar att det är mkt mer kontroll även på höga ljuvolymer. Brorsan har ett par Audiopro golvare köpta 2002. Jag har testat att koppla in bägge recievrarna och fastän jag anser mig ha relativt amartörmässiga öron tycker jag att stereoperspektivet är bättre med 3805:an å andra sidan kan man tycka att något annat vore otänkbart med hänsuýn till prisskillnaden.
Just nu kör jag med B&W 602S3 och som jag uppfattar det är basen likabra som med broresans golvare kopplade till Sonyn, dock är det aningens mjukare/lenare ljud från hans anläggning. Lite mer och tydligare "S" ljud från min anläggning. Men överlag får jag nog säga att kontrollen oavsett ljudvolym är det som skiljer mest. Samt att 3805:an ger ett mer neutralt ljud, kalla vad det vad man vill. Den är så himla skön att lyssna till, man kan sitta i skolan på en föreläsning och verkligen längta till att komma hem och lyssna till en skiva som Damien Rice's "O". Allt finns med, man sitter verkligen där mitt i orkestern hörs/känns det som. Stereoperspektivet och kontrollen är nog det jag framhåller som bäst med denna maskin jämfört med Sony DE-475. Men som sagt, i mina upplevelser av Denon 3805 ingår B&W högtalarna så att enbart räkna med 3805:an för den underbara upplevelsens skull är nog att vara orättvis. Men å andra sidan vad vore en bra reciver utan bra högtalare? Redigerat av Unregisteredd8265939, 08 November 2004 - 00:36. Postad 08 November 2004 - 19:40 Precis, jag sitter nämligen i valet mellan 3805 och NAD T763v2. Har precis fått sålt min 1804 så det är lite brådis Redigerat av Crille99, 08 November 2004 - 19:41. Postad 09 November 2004 - 23:05
1 Hur beskriver ni ljudet från 3805, är det neutralt?
2 Tips på lämpligt 5.1 system för 20-35000 i mahogny (brunrött) 3 D-link med DVD 3910 är det bra? Peter Postad 10 November 2004 - 09:39 Ljudet från 3805 tycker jag är i närheten av neutralt, något åt det ljusa hållet, detta då tillsammans med mina Dali Evidence 470. Jag är då mycket nöjd med ljudet från 3805, hade Sonys Str-Db-1080, största i QS-serien innan, och jag märkte stor skilland i detaljer i mellanregister o diskant, samt att den hade mycket mer kontroll på basen, även vid mycket höga volymer. Ljudet tillsammans med mina Dali Evidence: Mycket detaljer i diskanten, ljudet är inte för vasst, men ändå med bra skärpa och rösterna framtonas starkt o klart, samtidigt som det är bra rymd i ljudet. Bra tryck i basen. Mvh Andreas Postad 10 November 2004 - 12:04
Hej allihop
Jag är sugen på 3805 (alternativt 2805) när jag blir husägare framåt våren. Jag har dock en fråga angående 5.1-ljud när man har 7.1 högtalare. De bakre surrounderna används så klart till DD-EX och DTS-ES, men hur är det med vanlig DD och DTS i 5.1 och framför allt DVD-audio och SACD i 5.1. Delar förstärkaren upp surroundljudet i de 4 bakre högtalarna på något sätt, eller blir de bakre surrarna tysta? Edit: Jag får väl svara själv då Om man använder digital ljudingång med DD 5.1 eller DTS 5.1 så får man enligt manualen ljud ur alla högtalare (Dolby Pro Logic IIx). Om man får in 5.1-ljud genom de analoga 7.1-ingångarna borde det väl inte komma ljud ur de bakre surrarna. (Det kanske kan finnas någon inställning för detta, men jag hittar ingen i manualen) Redigerat av Unregistered33861, 19 November 2004 - 23:12. Postad 17 November 2004 - 19:23
Kan man själv välja vart man vill dela av alla högtalare? T.ex. om jag vill att min subba ska ta hand om allt under t.ex. 90 Hz från frontarna och centern, och allt under 100 Hz från surrarna, går det att ställa in så?
Tänkte köpa B&W 603 S3 golvare som frontar och 602 S3 stativare som surround. Ett tag var jag inne på att köpa 602 hela vägen runt, men borde inte det extra baselementet kunna avlasta mellanregistret lite om jag köper golvmodellen istället? Vill dock inte att det ska gräva för djupt, eftersom jag är säker på att min tilltänkta subbas kan ta hand om tonerna under 80-100 Hz mycket bättre. Så, kan man välja själv hur man vill dela alla högtalare? Postad 20 November 2004 - 11:07
På 3805 väljer man en delningsfrekvens för alla högtalare. Man kan t.ex. inte få olika för frontarna och surroundarna. Jag har iallafall inte lyckats få det.
Postad 22 November 2004 - 13:25
Min plan för att komma tillrätta med att ha olika crossover för front och övriga högtalare till min 3805 är att skaffa en sub från REL, kanske en Strata 5. Tricket med det är att man kan ansluta subben med hög- och lågnivåingångarna samtigt.
Uppsättningen blir då: - Sätta frontarna till large och koppla in dem via högnivåingång till subben. Sätta lämplig crossover på subben, typ 40 Hz. - Sätta center och surrounder till small med lämplig crossover, typ 80 Hz, och låta förstärkaren skicka LFE och allt under 80 över lågnivåsignalen till subben. Bäst hade ju varit om förstärkaren kunde sätta olika crossover per kanal, men då detta inte går antar jag att det är så här man får jobba. Lite OT att börja snacka sub-märken, jag ber om ursäkt. Jag har dock inte hittat att någon annan än REL skulle erbjuda denna lösning. Postad 22 November 2004 - 15:41
Funderar att uppgradera lite, ska antagligen köpa en 2910 DVD och funderar således på 3805 med. Min fråga nu, är det värt att uppgradera från min nuvarande H/K 5550?
Postad 22 November 2004 - 18:09
Nån som vet var jag kan få tag på en svart 3805 till vettigt pris. Fyndbörsen och Hembiobutiken säljer bara silverfärgade. InWarehouse säljer svarta men när jag började klicka in min beställning där stod det 'preliminärt leveransdatum 2004-12-24' och så länge vill jag inte vänta. Hifi-klubben har svarta antar jag men då kostar de en tusenlapp till jämfört med de tidigare ställena.
Tips? Postad 23 November 2004 - 17:04
Har du kollat med någon av Fyndbörsen/Hembiobutiken om de kan tänka sig sälja en svart åt dig?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |