Här svarar CD på vem som gjort boxen: http://www.canaldigi...le____8635.aspx
//David
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 28 March 2008 - 11:18
Sagem gör box för satellit, det är dom som ligger bakom den fruktansvärt fula 80-tals lådan som CD har....
Här svarar CD på vem som gjort boxen: http://www.canaldigi...le____8635.aspx //David Postad 29 March 2008 - 16:52
Någon som vet någon cardsplitter som fungerar med comhems hd-box? (hdtv)
Postad 30 March 2008 - 20:11
SmartWi med sista Beta FW fungerar perfekt med HD boxen och samsungboxarna tillsammans
Maveric Redigerat av Unregistered1103, 30 March 2008 - 20:12. Postad 30 March 2008 - 21:40
Har comhem och kör med den inbyggda boxen för Sony KDL40D3000K. Tänkte skaffa en Sony KDL-26T3000 och vill dela kortet. Fungerar det med SmartWi?
Postad 30 March 2008 - 21:45
Om du går in på forumet som det länkas till tidigare i tråden kan du säkert få säkra svar direkt
genom att läsa det som är skrivet. Men jag kan inte tänka mig att det inte skulle gå .. då det finns så många firmware att välja på sedan tidigare och då det fungerar till allt annat jag testat. Det har funnits problem med vissa .. men de har de löst ganska kvickt Maveric Postad 31 March 2008 - 09:04 Sorry - my error. Man ska ju läsa också. Tänkte Boxer, där funkar det bra.Är nog bra, men inte en satellitbox, Sagem gör väl inte ens satellitboxar.https://www.prisjakt...kt.php?p=106649 Postad 31 March 2008 - 17:37
Jag kör med KDL40W2000 och Boxer. Funkar perfekt. Skulle kunna mig tänka mig att alla Sony är ganska lika. Det som kan skilja är CAM:en. Jag kör med två olika (en i Sonyn och en i Pioneer DVD-recordern). Båda funkar kanon med SmartWi. Sen kör jag med två boxar till (en Force och en Thomsson). Allt funkar klockrent. Har dessutom en gammal version av SmartWi. Har sagt det förr men det tål att sägas en gång till, SmartWi är den bästa investering jag gjort! Se dock upp med att dina boxar funkar med SmartWi. Postad 31 March 2008 - 20:42
Tackar, jag har exakt dom 2 boxarna Vart kan man ladda ner senaste betan? Jag beställde smartwii med 3st kort från digitalboxen.com är det bra saker? läste att det fanns massa kopior som var dåliga. Postad 01 April 2008 - 17:15
Tjena grabbar!
Någon som vet om Samsung digitalbox DCB-B260Z fungerar till smart wi? Har nämligen en Samsung digitalbox DCB-B270Z men tänkte köra en billigare variant till de två andra tv apparaterna o köra på en B260! Tacksam. MVH. Postad 01 April 2008 - 17:26
Har skaffat SmartWi nu och kör med Canal Digitals Combobox. Har bara en i nuläget men ska köpa 2 st till. Jag antar att jag kommer att behöva en sladd från parabolen till varje respektive digitalbox. Hur gör jag då? För det första, vad är det för sladdar jag ska ha och vart ska jag köpa dessa? Behöver jag någon form av "splitter" för att dela ut sladden till alla 3 boxar?
Postad 03 April 2008 - 19:42
Jag har tecknat ett CD-abonnemang och köpt deras Inspelningsbara box. Har sedan tidigare en Nokia 9802 box som jag tänkte ha i sovrummet. Kommer cardsplittern att fungera på båda dessa boxar? Tacksam för svar!
Postad 05 April 2008 - 08:23 Jag har en Samsung DCB-B270Z & en DCB-P850Z SmartWi version 8 och FirmWare 2.35 det fungerar till 98%, de övriga 2% tappar boxarna kontakten med sändaren vilket får bilden att försvinna. På en helkväll framför dumburken kan det inträffa 0-3ggr framför allt om man har båda boxarna i gång samtidigt. Det kan kanske går att avhälpa med annat FirmWare men jag har inte orkat prova ännu. /Kosso Postad 05 April 2008 - 08:37
Senaste version är nu 2.43beta9 http://www.smartwi.n...2.43Beta9T0.zip
Jag har en Samsung DCB-B270Z & en DCB-P850Z SmartWi version 8 och FirmWare 2.35 det fungerar till 98%, de övriga Postad 05 April 2008 - 08:40 Ja du lär behöva en antennkabel till varje box i från parabolen och därför beöver du en splitter precis som du säger. Ex en sådan här. http://www.satpro.se..._nr=FC-3SPLT-KN Finns att köpa i nästa alla radio/tv handlare OnOff, Expert mfl. Glöm inte kablaget och ev kontakter, det kan dom hjälpa dig med i affären, lycka till. /Kosso Postad 05 April 2008 - 08:50 Enligt andra på SmartWi forum så fungera det utmärkt med en sådan här i från Kjell & Kompani, har dock ej provat själv. http://www.kjell.com...500000,26500000 http://www.kjell.com...00000,291500000 /Kosso Postad 05 April 2008 - 11:13
Är det någon som testat denna produkt tillsammans med Sony 32S3000? Funderar på att skaffa den som sovrums-tv men bara om det funkar med Cardsplittern från Smartwi...
Tacksam för all hjälp! Postad 06 April 2008 - 09:49
Nu är jag lite orolig. Har inte fått allting installerat än, ska få det nästa vecka. Men idag så kom det en faktura och lite info från Canal Digital. Där det bland annat stod "Dekodertyp: Pairing", kommer det att funka med SmartWi?
Postad 06 April 2008 - 16:50
Hej! Comhem har paring och det fungerar för mig med smartwi, läs i min tråd om det. Postad 06 April 2008 - 17:51
Tack det lugnade ner mig tillfälligt i alla fall. Får se på Torsdag om det funkar, hoppas hoppas. Postad 06 April 2008 - 22:04
Vad betyder Dekodertyp: Pairing? Har beställt en CD-box med inspelning och har sedan tidigare en Nokia 9802 box som jag för flera år sedan använde. Kommer dessa två boxar att fungera med cardsplitter?
Postad 10 April 2008 - 16:36
Fick allt installerat idag och det funkade inte. Ringde då upp Canal Digital och sa att de hade lovat mig att det skulle vara lugnt att flytta runt kortet mellan alla boxar, då sa jag serienummer på alla boxar och hon skulle koppla dessa till kortet. Hon sa att hon kunde göra ett undantag då jag blivit lovad (vilket jag inte har, såklart) och det ska snart funka, så vi får se
Postad 10 April 2008 - 20:36
Kolla in Future cardsplitter istället! bättre räckvid, snabbare och ubyggbar med antenner från tex tradlost.se.
Finns på www.teknikcompaniet.se Postad 11 April 2008 - 07:16 Hmm skulle nog inte köpa den sänder på 2.4 GHz hur mycket annan utrustning gör inte det ? Det är som gjort för problem... Vad jag kan se verkar det inte finnas några direkta firwmare uppdateringar eller att det släps några löpande , men jag kan ha fel. Sen den där antennen på kortet tja den talar för sig själv, påminner mer om någon stridsledningscentral, säkert att den bara räcker 100m och inte 100km /Kosso Postad 13 April 2008 - 15:48
Jag kör SmartWi med Boxer (fyra olika boxar, bl.a. en Sony 40W2000). De senaste dagarna har det strulat lite. Bilden fryser i mellan åt på t.ex. tv3 och Discovery. Jag får inte upp några felmeddelande bara bildstörningar.
En kompis har samma problem och hon kör med en Nokia-box. Den visar lite olika felmeddelande (bl.a. "nekad åtkomst till ljud- och bildströmmar"). Är det någon annan som har har haft problem dom senaste dagarna? Håller Boxer på och ändrar något i kodning/utsändning? Min SmartWi gått som tåget i flera år nu. Jag vet dock inte om det är SmartWi som strular eller om det är ett "vanligt" sändnings/mottagnings-problem (antenn etc.). Postad 13 April 2008 - 16:51
Har liknade problem och gissar att det är relaterat till https://www.minhembi...s...0&start=150 . Har tre boxar, force 320t, dreambox 500t och sagem itd-75, där 320t inte visar något felmedelande alls, dreamboxen säger "can not decode" och sagem att nyckel inte finns på detta programkort. Sedan tar det max 10 sek så är bilden tillbaka i mellan 1-30 min. Postad 13 April 2008 - 21:11
Jag hade samma problem. Ringde Boxer och bad dem skicka signal. Sedan dess har det fungerat klockrent, peppar,peppar... Postad 13 April 2008 - 21:24
Har fått samma strul de senaste dagarna. Trodde det berodde på att jag nyligen har lagt till ytterligare en klient. Är ni säkra på att det kan ha med boxer att göra? Postad 13 April 2008 - 21:33
Jag kör på 4 Boxar, Force och Sagem. Efter att Boxer skickat signal i ca 1 timme fungerar det nu som det gjorde innan problem med frysning av bild och hackning. Har beställt en CD-hdbox och skall köra det på en ny splitt. Det borde väl fungera?
Postad 14 April 2008 - 06:25
Skönt att höra att det inte verkar som om det är min SmartWi det är fel på.
Det verkar mera som om Robert har lite problem... https://www.minhembi...s...0&start=150 tony97: Vad innebär det att du bad dem "skicka signal"? Postad 18 May 2008 - 09:12
Whome: Jag vet inte riktigt hur det går till men vad jag förstår kan de förstärka signalen. Efter detta så fungerar det nu perfekt. Har i dagarna köpt Cardsplitter nr 2 som jag kör på min CD-HDBox. Fungerar hur bra som helst även på min föråldrade Nokia 9802 som står i sovrummet.
Postad 08 June 2008 - 20:51
Min ena cardsplitter fungerar perfekt med Boxer. Men min andra som fungerade med Canal Digital slutade i veckan att fungera, det står bara något om fel sorts kort eller liknande. Någon saom har samma problem?
Postad 17 June 2008 - 09:51
Det finns både gammalt & nytt info i denna tråd. Jag använder Smartwii V8 med 3 klienter och DT 355 som har fungerat rent utan krångel i flera år (hade bara en annan Smartwii version tidigare).
Någon mera frågade om räckvidden till en gäststuga på ca 25m, jag har samma fråga som tydligen inte besvarats. Om nu inte Smartwii V8 klarar 25-30m, vad finns det då för prylar SOM FUNGERAR med längre räckvidd? Jag vill inte ha några idiotiska mail om propåer av köp (säljare undanbedes!!!) utan information här om vad som kan fungera mellan en server och i detta fall endast 1 st klient. Mottagaren är inte något problem, jag köper den som funkar till helt enkelt. Postad 18 June 2008 - 19:21
Om du inte har något mellan i form av tegelväggar eller annat som stör så ska det nog fungera med 25 m. Det kan hjälpa med att ställa mastern på högkant för att få lite bättre täckning. Vill man modifiera med att löda dit en antenn på klienten så är det möjligt men inget som inte rekommenderas om man inte gillar att exprimentera och därmed ta risken för att förstöra grejorna.
Postad 29 June 2008 - 19:38
Hur framtidssäker är denna? Vad händer om dom byter kryptering? Är det olika version beroende på DVB-C, -T och -S?
Funkar den ihop med viasats "nya" kryptering eller är det kört där? Postad 29 June 2008 - 21:37
Framtidssäker kan nog ingen lova. Viasat fungerar ej då de har parat sina boxar med kortet och har kryptering i mellan box - kort.
Programvar skiljer mellan olika krypteringssystem och har inget att göra med om det är -C, -T eller -S som är skillnader i överföringssättet box och källa.
Postad 30 June 2008 - 09:05
Jag har inte testat E30 C Plus, bara E30 Plus (Boxervarianten). Den funkade inte med SmartWi. Postad 30 June 2008 - 09:23
Har en smartwii liggandes hemma som inte används då jag inte fått ordning på den. Problemet är att bilden fryser till ibland och ljudet "blippar" till som dåliga mp3or, det konstiga är att detta bara händer på en del kanaler, tex. Canal+ sport 2, medans andra fungerar som det ska. Jag har Comhem och V2.27 i klienten.
Postad 30 June 2008 - 17:17
Senaste version att ladda ner från SmartWI är 2.43 beta 9 http://www.smartwi.net/downloads.html så det kan ju ha hänt en del. Humax-mottagare verkar vara lite känsliga om det är en sådan som du har så brukar 2.35 beta 2 som fungerar bra om jag kommer ihåg rätt. Sök på SmartWI forumet.
Postad 30 June 2008 - 18:24
Så med andra ord kommer troligen boxer och comhem också snart gifta sina kort med boxen på så sätt undvika detta. Postad 30 June 2008 - 20:48
Viasat använder NDS medans Canal Digital och Comhem använder Conax och där fungerar det trots pairing vad jag vet men om det fungerar i morgon vet nog ingen.
Postad 21 August 2008 - 09:27
Har skafft mig Comhems Humax HD-box och enligt Smartwi´s forum så rekommenderar man en firmware på själva korten och en annan firmware i masterboxen sedan. Hur skall man gå till väga för att det skall bli så?
Postad 21 August 2008 - 17:26
Jag har ju svart dig på SmartWI forumet men härkommer det ännu en gång.
Ladda firmware i boxen, ladda alla korten, sätt i orginalkort, sätt i varje klientkort 5 sek (för att ladda ner ATR (Answer To Reset),ladda firmware i boxen som du vill ha till Humax, ladda humax-kortet, ladda tillbaka ursprungsfirmwaren i mastern. Klart. http://www.smartwi.n....php?f=2&t=2681
Postad 21 August 2008 - 18:25
Har en liten fråga.
Jag har precis fått hem min smartwi. (är ganska novis på ämnet) Hur ska jag koppla in så det går att se på två boxar samtidigt, för tillfället kan jag det bara jag inte är på samma kanal. Måste man ha ett huvud i parabolen men två utgångar? Finns det någon switch av något slag som delar mottagningen via parabolen? Om inte vad är det jag saknar? Tacksam för svar snarast då min son vill se på Toon Disney i sitt eget rum.... Postad 21 August 2008 - 18:35
Hej för att kunna titta på 2 olika boxar behöver du en ny huvud med 2 utgångar (eller 4 om du vill, säkra lite inför framtiden, inte stor skillnad i priset). och så klart en till kabel från parabolen dvs den andra uttagen på den nya LNB till din andra box. sedan kan du titta på 2 olika kanaler samtidigt. mvh D Postad 21 August 2008 - 18:49
Hej tack som... Haft massa problem.... Jag har Canal Digital, spelar det någon roll vilket huvud jag köper. Tänkte köpa ett med 3-4 utgångar. Eller har du något att rekommendera just för C D. Mvh MB Postad 22 August 2008 - 14:41
Hej igen.
Har införskaffat ett nytt huvud med 4 uttag. Nu är problemet att den andra boxen tappar signalen när vi är på samma kanal. Tror att jag sliter mitt hår snart. Trodde det skulle vara lätt, det var vad dom sa!?! Alltså vad är problemet? Mvh MB Postad 27 August 2008 - 19:38
Har ett återkommande problem.
Jag har Canal Digital och ComboBoxen, det funkar utmärkt emellanåt. Men det gör det bara i två veckor, sedan brukar jag få upp "ingen tillgång" och måste således sätta in originalkortet i båda boxarna och uppdatera det, sedan funkar det. Men det är rejält störande att alltid behöva göra det här. Finns det något som man kan göra för att få bukt med det? Postad 27 August 2008 - 20:34
Låter som om du har en äldre version av programvara för då fanns detta problem. Ladda ner 2.43 Beta 9 (längst ner på sidan) här http://www.smartwi.net/downloads.html
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |