Denon DP-47F
(Skivspelare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Simply Black Magic RIAA-Dynavox-TPR-2
(Försteg)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 29 October 2014 - 21:39
Postad 30 October 2014 - 13:46
Budgie från Parks Audio?Skönt med lite utmaningar för att hålla liv i tråden.
Man får gissa hur många gånger som helst och jag kan förvåna lite och säga att det är helt utan rör������
Det kommer fler ledtrådar efter hand sålänge ingen träffar rätt
Mvh JAS
Postad 30 October 2014 - 15:26
Budgie från Parks Audio?
Nopp
helt utan rör
från USA
balanserat
utan återkoppling (zero feedback)
Äcklig ful blå lysdiod i fronten
ingen av o på knapp
Lycka till om ingen gissar rätt så kommer en bild ikväll
mvh Jas
Postad 30 October 2014 - 18:22
Det var roligt att träffa dig JAS, även om det var några år sedan. Vi får se när vi träffas igen? Roligt initiativ dock med gissnings-lekar:)
Liberty Audio?
Jag har sökt på populära RIAA-amps från Amerika, är jag på rät adress?
Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 18:32.
Postad 30 October 2014 - 18:40
Skall uppdatera mitt album inom kort då jag har en del saker sen ett bra tag tillbaka som behöver uppdateras.
Tack för att ni ändå är med på tåget när tillfälle ges..
HaD gött vänner.
Postad 30 October 2014 - 18:44
Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 18:44.
Postad 30 October 2014 - 18:55
Well, hoppas att RIAAT hämtar dina morgon-tofflor åt dig också alt. brygger morgonkaffet?
Postad 30 October 2014 - 19:41
Mina morgonbestyr tycker jag är mysigt att göra själv men att spela musik låter jag något eller någon annan göra då jag är lagom taktdöv. Jag försökte som mindre grabb att spela trummor men det gick väl sisådär.....JAS DIN GALNING, HAR DU SHOPPAT ETT RIAA FÖR XXXX-KRONOR?
Well, hoppas att RIAAT hämtar dina morgon-tofflor åt dig också alt. brygger morgonkaffet?
Skulle vara väldigt roligt att träffas snart igen men jag har ingen resa till baksidan i sikte så det får väl bli vid någon mässa i framtiden.
Det är så skönt att krypa in i lyan nu när det börjar mörkna o spisa lite sköna skivor och ett antal månader har vi på oss att njuta innan det kommer andra roliga årstider med allt vad det innebär.
HaD mvh Jas
Postad 30 October 2014 - 19:45
Postad 30 October 2014 - 19:58
Såg på din senaste bild att du har åtminstone kan vara förkyld med behag.Håller på att tillfriskna från en förkylning, löser det ikväll med whisky. Tänker medvetet falla för den gamla klyschan att detta botar förkylning, well är åtminstone happy!
Du väckte en tanke att man kanske skall följa dina behov och ta en slät....
Krya på dig mvh Jas
Postad 30 October 2014 - 20:10
Mkt kärlek, mvh Tassen!
Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 20:17.
Postad 30 October 2014 - 20:27
Dessvärre måste jag medge att för denna bild så var det faktiskt the i glaset, kulören påminner dock mkt om whisky. Har varken Ardbeg eller Laphroaig hemma, utan bara billigare whisky, men det fungerar det med. Nu skall jag lyssna på kassett och bli nostalgisk. Peace!
Mkt kärlek, mvh Tassen!
Så grymt häftigt med kassett. Jag har inte en enda kassett hemma så det kanske blir min nästa grej bara för att fortsätta göra roliga grejer här i livet.
Kram på er
Vi kanske tappade tråden men vi är väl snart på banan igen....
Postad 30 October 2014 - 20:28
Kassett är helt ute tyvärr. Nu gäller det här.Så grymt häftigt med kassett. Jag har inte en enda kassett hemma så det kanske blir min nästa grej bara för att fortsätta göra roliga grejer här i livet.
Kram på er
Vi kanske tappade tråden men vi är väl snart på banan igen....
Postad 30 October 2014 - 20:29
Jag har ett par sådana...Kassett är helt ute tyvärr. Nu gäller det här.
Horn har ju alltid regerat
Postad 30 October 2014 - 20:30
Postad 30 October 2014 - 20:31
Spara?? Det gillar inte regeringen. Ajabaja.Jag kommer nog inte boosta min vinylrigg ytterligare, utan känner att jag kan leva utan de förlorade nyanserna. Har istället börjat spara pengar, kan ni tänka er?
Postad 30 October 2014 - 20:34
Varför gillar den nuvarande regeringen att spara pengar? Vet om att vi befinner oss i ett skede där de rödgröna har en förkärlek för att ta ut mer beskattning till förmån för att stärka den offentliga sektorn, men jag måste spara till nytt boende.
Tanken var att investera i en ny puppa för att kunna dra på smilbanden, men det blev en PS4 istället.
Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 20:36.
Postad 30 October 2014 - 20:36
Inom kort. Vinylskatt.Woooahh! Har alltid velat haft en sådan där i ett hörn av mitt vardagsrum!
Varför gillar den nuvarande regeringen att spara pengar? Vet om att vi befinner oss i ett skede där de rödgröna har en förkärlek för att ta ut mer beskattning till förmån för att stärka den offentliga sektorn, men jag måste spara till nytt boende.
Postad 30 October 2014 - 20:38
Har redan fått en påhälsning av radiotjänst, och jag åkte dit så det small om det!
Jag var i lagom slapp i min sinnesstämning när det ringde på dörren!
En man på andra sidan öppnade med repliken: - Hej, jag är från radiotjänst, har ni tv?
Tassen svarar:- Noop, kollar inte på tv"
Den myndige mannen frågar: - Var är det då för diffust, oregelbundet skimmer jag kan se bakom er om skimrar mot bakväggen?
Tassen: - Det är min glödlampa som håller på att ge upp!
Den myndige mannen: Vad är det då för spännande dialog jag hör i bakgrunden?
Tassen: - Det är ljudet från mina högtalare, som i sin tur är kopplade till stereon.
Den myndige mannen: - Jag har allt jag behöver och återkommer inom kort!
Well, well jag åkte dit på grund av en förlegad avgift som uppenbarligen måste inkasseras.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Glidtassen, 30 October 2014 - 21:09.
Postad 31 October 2014 - 07:55
Suget på något nytt finns fortfarande kvar och varit på några demningar på sista tiden då det spelats en hel del underbar vinyl, lyssnade bl a på en fullutrustad Lp12 igår =).
Iallafall, för att lugna mitt inre sug fundera jag på någon form av uppdatering inom vinylen. Har följande Rega Rp3 med Elys2:a till en Heed Audio Questar. Vad skulle ni välja att uppgradera? Fundera på om inte en skivtvätt vore till sin rätta, eller ny pickup med en bunt nya skivor...
Postad 31 October 2014 - 08:10
Hmm... Tror inte att regeringen här hemma skulle bli glad om jag smög in lite uppgraderingar i bänken....
Ayre p5 var det ja... Det kan man nog kalla för en uppgradering... Jag hoppas att det låter lika bra som prislappen skvallrar om. Har aldrig hört på riaasteg i dessa prisklasser så jag har ingen aning om hur mycket bättre det blir.
Idag är det en ledig dag (första dagen sedan skolan startade som jag är ledig). Ska ägna dagen åt lugn, vila och en och annan vinylskiva.
Postad 31 October 2014 - 13:53
Att påstå att livet kommer bli bättre bara för jag köpte detta kan jag aldrig påstå även om jag tyckte för första gången på länge att något var bättre än mitt gamla Musical Fidelity riaa.
Jag har sagt det hundra gånger och det är att en bra nätdel till ett riaa med fina kondingar så är man kommit en bra bit påväg.
Fredag idag så njut av helgen
mvh Jas
Postad 31 October 2014 - 15:55
Ha en trevlig fredag och helg du med.
Redigerat av GyroSE, 31 October 2014 - 16:00.
Postad 31 October 2014 - 16:50
Hej GyroGrattis JAS:en till nyinköpet! Kan tänka mig att det låter finfint, perfekt med en sån uppgradering nu när höstmörkret sänker sig på allvar över Svea Rike. Du får återkomma med en liten recension när du har lyssnat in dig ordentligt på ditt nya RIAA- steg. Kommer du satsa också på Ayre:s matchande strömfilter till RIAA- steget?
Ha en trevlig fredag och helg du med.
Nej jag ser inte det i dagsläget men man vet aldrig. Den nätdelen som sitter i riaa delen är troligen samma filter som man skulle använda med det filtret.
Det finns andra ganska bra nätfilter men jag har inte kommit så långt i min utveckling ännu så nästa del blir att försöka med några små medel förbättra rummet lite då det är min sämsta del hemma.
Trevlig helg
Postad 31 October 2014 - 22:30
Låter vettigt att lägga lite krut på rummet och akustikfix i stället för nätfilter- finns säkerligen mer att hämta där i förhållande till vad ett strömfilter ger.
Postad 04 November 2014 - 07:26
Sedan satt jag igår och skulle beställa plastfickor från "tysken" men det fanns en bunt olika att välja på storleksmässigt och tjockleksmässigt och tänkte höra, vilket tjocklek och storlek har ni andra på ytterplasten respektive innerpapperet?
Postad 04 November 2014 - 15:49
Fick som aldrig något svar på min fråga tidigare i tråden. Fundera på köpa vita drivremmen till Rega och tänkte höra med er som gjort det om det handlar om feelgoodkänsla eller om den verkligen förbättrar ljudet något?
Jag hade tidigare en Rega PR1 - som jag aldrig blev kompis med - och köpte den vita drivremmen. Skulle nog säga feelgoodkänsla, kan inte minnas att jag hörde någon egentlig skillnad. Kanske har jag till och med den remmen liggandes någonstans, kan kolla om intresse finns, är dock osäker på jag har den kvar.
Postad 04 November 2014 - 17:38
Jag hade tidigare en Rega PR1 - som jag aldrig blev kompis med - och köpte den vita drivremmen. Skulle nog säga feelgoodkänsla, kan inte minnas att jag hörde någon egentlig skillnad. Kanske har jag till och med den remmen liggandes någonstans, kan kolla om intresse finns, är dock osäker på jag har den kvar.
Vad kör du för spelare nu istället då? Är väl samma på pr1 som pr3? Kolla gärna
Postad 04 November 2014 - 21:11
Jag har haft flera spelare i de lägre prisklasserna. En av de bättre var en Pro-Ject RPM 5.1. Längtan efter ett vanligt fällbart och skyddande lock och möjligheten att montera en "The Q-Up" som lyfter armen automatiskt vid skivslut gjorde att jag "nedgraderade" till en Pro-Ject Debut Carbon Esprit. För pengarna är det en riktigt bra spelare. Regan var inget för mig. Hade mest problem med den.
Redigerat av Mange36, 04 November 2014 - 21:18.
Postad 05 November 2014 - 07:50
Postad 05 November 2014 - 15:39
Vars finns lämpliga vinylbackar att köpa? Sedan upprepar jag en tidigare fråga, vilken ytterplast brukar ni köpa från "tysken"?
Postad 05 November 2014 - 15:45
Jag har testat lite från tysken men tycker de här varit bäst. Klarast och sitter bäst på 1XLP. Finns som 100 pack med.Blev några nya skivor för mig idag och nu börjar nästa problem. Det är nog säkert upptagit i tråden någonstans men orkar inte läsa igenom 80sidor.
Vars finns lämpliga vinylbackar att köpa? Sedan upprepar jag en tidigare fråga, vilken ytterplast brukar ni köpa från "tysken"?
Cdon.se
EAN 7332390713950 (du kan söka på EAN. Går inte länka CDON..)
Redigerat av Drobbo, 05 November 2014 - 15:47.
Postad 06 November 2014 - 07:35
Jag har testat lite från tysken men tycker de här varit bäst. Klarast och sitter bäst på 1XLP. Finns som 100 pack med.
Cdon.se
EAN 7332390713950 (du kan söka på EAN. Går inte länka CDON..)
Tackar ska kolla in dem.
Postad 06 November 2014 - 07:57
Skulle jag kunnat göra det i ett blindtest? Tveksamt - men det kändes bra i alla fall. Man ska inte underskatta feelgoodkänslan.
Postad 06 November 2014 - 08:06
Jag testade vita drivremmar på min Rega P7 för dryga året sedan - minns inte exakt men det finns sannolikt beskrivet i tråden. Jag upplevde det just då som ett lyft, och värt de hundralappar som det kostade (2 remmar på P7...).
Skulle jag kunnat göra det i ett blindtest? Tveksamt - men det kändes bra i alla fall. Man ska inte underskatta feelgoodkänslan.
Själv köpte jag några nya skivor igår och fick spela. Lät min anläggning annorlunda? Nä, inte ett dugg men glädjen och känslan av att höra och upptäcka nytt gjorde att det lät fantastiskt!
Som sagt feelgoodkänslan ska inte underskattas. Hoppas på att uppnå det igen med nya remmen och gör den någon riktig förbättring är det ännu mera plus! Glömde självklart att höra med lokala butiken om han hade remmen, när jag var in igår och köpte skivor. Lätt hänt.
Postad 13 November 2014 - 07:31
Är det någon som testat denna
AT 95
Tänkte att det kan vara rolig för dem som just böjat med hifi
Har haft den i olika omgångar. Den är bra, för pengarna mycket bra. Föredrog denna före ortofon 2m red. Ortofon är nog mer korrekt men AT95 spelar med hög boogiefaktor. Det svänger om musiken helt enkelt.
Om man ska skaffa sin första PU så är den ett mycket bra val.
Redigerat av hultin, 13 November 2014 - 07:32.
Postad 28 November 2014 - 16:13
Postad 28 November 2014 - 19:51
Postad 28 November 2014 - 19:54
Köper ni något bra?Med tanke på glidtassens inlägg har cdon 20% rabatt på skivor. In och botanisera med er http://cdon.se/musik/vinyl/
Postad 28 November 2014 - 23:16
Någon mer som precis köpt några bra skivor?
Postad 29 November 2014 - 06:40
Spoiler: det är en kartong/papp bit. Fick hem 2st pga att jag förbeställde skivan både från USA och från UK.
Redigerat av mostling, 29 November 2014 - 06:40.
Postad 29 November 2014 - 10:18
Postad 29 November 2014 - 14:18

Eller är den här ifrån Dustarm ifrån Svalander något att hänga i granen?

Skall man ha en puck som indikerar så att spelaren står helt i våg eller skall man lägga mobilen och använda det ibyggda vattenpasset?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
34 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?