SpoilerHåller med dig om att den är sevärd
Kan bara instämma det smärtade i hela mig!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 January 2012 - 15:58
Kan bara instämma det smärtade i hela mig! Postad 29 January 2012 - 16:06
Såg Manhunter igår. Filmen som var före När lammen tystnar. 8 av 10. Hade inte huvudrollsinnehavaren snackat med sig själv kunde filmen fått 9 av 10.
Postad 29 January 2012 - 16:40
Nu får du ta av dig nattmössan pöjk! Den badar ju fullkomligt i LFE och massa andra sköna effekter som gör att alla högtalare får jobba för fulla muggar. Sen finns det filmer som är tightare i ljudet, men att ge den en två då vaknar jag allt till Postad 29 January 2012 - 21:07
Smurfarna 2D blev det ikväll med barnen. Ingen höjdare, den har visserligen sin charm och sina stunder men den är för vuxen för att vara en barnfilm tyckte barnen medan jag tyckte den var lite väl gullig för vuxna.
Svårt att betygsätta.. Stark 2- svag 3. Postad 29 January 2012 - 22:28
In Time
Började helt okej! Men valde sedan att pendla fram och tillbaka hela tiden.. när man kände att det var på väg att hända något så dog det ut igen.. Slutet gjorde inte helheten bättre heller. 2/5 Klockor Cell 211 Denna filmen gillade jag! Bra film igenom hela filmen. Brukar inte vara mycket för utlänska filmer där de pratat annat än Engelska, men denna film gjorde att man inte tänkte så mycket på det. 4/5 Interner Postad 29 January 2012 - 23:31
haha, ja, jag säger ju hellre att jag har fel än att du har det, men samtidigt så... jag upplevde ett tomt ljud. fanns ingen basdynamik som hos ex xmen first class. Filmen var kanske inte basfattig, men ljuden var väldigt... mekaniska. jag fick ingen vidare trovärdighet i det. fast det är ju min upplevelse. sett first class och jämfört ljudet dom två? Postad 30 January 2012 - 11:13
Mission Impossible Ghost Protocol.
Bättre än tidigare filmer. Lite smårolig ibland, mycket action men en del scener kunde jag inte ens med min vildaste fantasi få att verka sannolikt. Var kom madrassen ifrån som han föll ner på i början av filmen? Oerhört störande att man inte fick någon förklaring till det och en del annat som man undrade varför de gjorde så. Postad 30 January 2012 - 12:19
Det är ju en massa action Gillar du den så testa Touching the Void. Det är en glasklar 5/5 rulle. Black Death var en klar överraskning. Kul när lågbudgetfilmer överpresterar Postad 30 January 2012 - 22:13
Såg klart Priest ikväll...
Börjar mycket lovande men tar fort en sväng åt fel håll och det kändes helt klart som att de byggde upp till något som aldrig hände. Hade potential men föll väldigt platt, tyvärr. Men slagsmålsscenerna var välgjorda och en del härliga effekter samt med en bra bild gjorde den härlig att se på åtminstone. Ljudet var även det bra. 2/5 Postad 31 January 2012 - 00:08
har nu sett färdigt alla harry potterfilmer.
'har aldrig sett mer än dom två första och nu har jag sett hela serien från början till slut dom senaste 2 veckorna och jag tycker att dom var riktigt riktigt bra. hela serien får 9/10 i betyg av mig Postad 31 January 2012 - 07:20
The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1 igår och det är världens bästa film! Alla karaktärer är såååå coola och snygga! Nej vänta nu... Det handlar ju om en glittrande vampyrkille, en rebellisk förvuxen varulvs-baby och en mongoloid-grimaserande tonårstjej...
De första 45 minuterna är så segdragna och menlösa att de kan få vilken vuxen människa att vilja ta livet av sig och resten av filmen är bara så fjortis och korkad att man i princip kräks. Det märks att filmen(/filmerna) är riktade till mentalt outvecklade och får emo-trollkarlen Harry Potters filmer att framstå som klockrena Oscarsvinnare. Betyg: I JUST SAW THE GAYEST FILM ON EARTH! Postad 31 January 2012 - 08:50
Tack för morgonens gapskratt! Postad 31 January 2012 - 11:14
Ha ha, för mig räckte den första, fick tillräckligt med smör för resten av livet
Postad 31 January 2012 - 12:04
Såg Rango igår. Rolig och underhållande med drösvis av blinkningar och referenser till framför allt klassiska westernfilmer men även en hel del annat. Som vanligt med animerat höll bilden toppklass och ljudet var bra. 7/10 i betyg.
Postad 31 January 2012 - 13:42
Såg Anonymous igår.
Handlar om Shakespear och var faktiskt sevärd. Bra skådespelarinstatser från vissa:) Postad 31 January 2012 - 22:35
Såg precis färdig Underworld
Sett den för ett par år sedan och kom ihåg att jag gillade den. Hittade den för 60 kronor på Giganten på Bluray och vad nöjd jag är. Härlig action (speciellt om man är monstergalning som mig själv) med bra CGI och den är mycket vacker i full HD. Storyn är förvånansvärt bra med många bra skådisinsatser, inte att förglömma Kategori Beckinsale i tajta läderkläder, hon ser ännu bättre ut i HD! Många scener är härligt kompade med hjälp av modern musik vilket gör ljudet mycket bra. Postad 01 February 2012 - 09:11
Jag såg Warrior igår och hade absolut inga förväntingar alls. Men det här var riktigt bra. Visserligen var det lite Rocky-varning över hela historien, men det kändes som en betydligt mer komplicerad intrig än så.
Postad 01 February 2012 - 14:33
Det är samma här fast vi ser på bilar 2 nu istället för 1an och de är ju rätt skönt
Postad 01 February 2012 - 20:15
1dr.jpg 121.02K
2 Antal nerladdningarLågmäld gangsterfilm med grymma blodbad i samma lågmälda stil Inte likt något jag sett förut och vad som helst kunde hända hela tiden Postad 01 February 2012 - 22:21
Ikväll stod 30 Days of Night på menyn på Bluray.
Även detta en film som jag sett tidigare och gillat och nu fått tag på i HD. Och herregud vad jag gillar vampyrfilmer! Inga bögigiga j*vla mesvampyrer här inte, nu är det sorten som suger blod, äter människor ochnsliter huvudet av sina offer. Ljudet var tyvärr lite halvdåligt i jämförelse med många andra filmer. Jag är däremot förvånad över att ingen tänkt på upplägget med vampyrer och mrka Alaska tidigare? Det gör sig i min mening riktigt väl. Blodet mot den helvita bakgrunden är vackert att se men fortfarande skrämmande. Bilden är dessutom riktigt bra och ett par riktigt sköna och nytänkande vinklar. Filmen får en 8 av 10 av mig! Postad 02 February 2012 - 14:18
The woman.
Var fundersam då jag såg trailer om det var en skräck komedi, såg filmen och det känns fortfarande som jag inte riktigt vet vad jag fick.. typ en mörk komedi med skräckelement? nja.. 1.5/5 tigrar i betyg. Postad 02 February 2012 - 21:25
The Hunter http://www.imdb.com/title/tt1703148/
2/5 Nja, det var en seg väntan på ett halvtrist slut. Ska precis ge Cowboys & Aliens en chans, kan ju knappast vara sämre än de senaste filmer jag sett... Postad 02 February 2012 - 22:28
Avslutade kvällen med American Psycho.
En fruktansvärt underskattad film om ni frågar mig. Mr Bale gör ju en helgrym insats som Patrick Bateman. Filmen både ser och låter förvånansvärt bra. En klockren 5/5! Postad 03 February 2012 - 07:06
Kom ihåg när jag skulle se den första gången, hade hört mycket från dom som läst boken så jag förvänta mig nåt i stil med Seven, den hade också precis kommit då, när jag sen såg American Psycho så fick jag se nåt helt annat än vad jag hade förväntat mig men blev sjukt positiv överraskad, den var sjukt bra! Postad 03 February 2012 - 09:38
låter superbra, har inte sett den men ska nog köpa hem den då den ligger under 50lappen Postad 03 February 2012 - 16:24
Betalade 49 kronor för mitt ex, en bra investering kan jag lova! Postad 03 February 2012 - 18:04 C&A var ju riktigt underhållande 3/5 Postad 04 February 2012 - 09:00
Underskattad vetefan om jag håller med dig om. Det är ju en erkänt bra film. Jag håller dock med om att den är otroligt bra. En av de bästa filmer som finns i min mening. Postad 04 February 2012 - 17:56
Du kanske har rätt. Personligen tycker jag att den inte omnämns så pass ofta som den borde i filmkretsar, men jag kanske hänger i fel kretsar för det. Jag får nog hålla med dig om en av de bästa rullar som finns. Postad 04 February 2012 - 19:24
Det ligger nog lite i att det kanske är "filmkretsar" som är rätta miljön för American Psycho. Här på forumet till exempel tror jag de flesta (filmälskare?) anser filmen är jättebra fast ute i familjerna bland "slötittare" kanske det inte är likadant. Filmen kräver ju lite av tittaren. Jag har sett filmen väldigt många gånger och jag tycker den är lika bra varje gång, det tyder på fenomenalt manus vilket filmen ju har. Dessutom är ju Bale så grymt bra i denna filmen. Fenomenalt gjord film. Redigerat av Sgart, 04 February 2012 - 19:24. Postad 04 February 2012 - 21:30
Du har säkert rätt och även jag har sett den (alldeles för) många gånger, men den håller verkligen. Även om jag fortfarande har frågetecken jag än idag inte rätat ut. Postad 05 February 2012 - 12:40
Hade en Mission:Impossible-marathon i går på Blu-ray.
Mission 1 är min favorit, är lik serien samt att den har en allvarlig ton, inte en massa fånig hollywood-humor som trea och förmodligen fyran har. Mission 2 har en grymt bra ljudmix och bra musik, fotot är också trevligt speciellt i full HD. Mission 3 har en massa dösnack och mycket fokus på Hunts privatliv, uppdragen är snabbt överstökade och man får inte vara med i planeringen så det känns som att filmen är ansedd till publiken som inte vill använda sin hjärna utan endast vill se Cruise i en romantisk situation. Postad 05 February 2012 - 13:13
Såg två kanonrullar igår. Inga lättsmälta filmer eller filmer för grabbkvällen, men oj så bra:
![]()
Postad 05 February 2012 - 16:05 Bilderna fungerar inte. Så man ser inte vilka filmer du menar Postad 05 February 2012 - 17:39 Jag såg dom också häromdagen, tvåan var den bästa. Ettan var ju förräderi inom IMF, det är ju inte troget serien Trean var ok men tre i rad blev kanske mycket Postad 05 February 2012 - 20:08
DeadHeads.
En riktigt udda Zombiefilm, åt humorhållet i stil med Zombieland, men inte lika bra tyvärr. Helt klart sevärd om man gillar zombiefilmer, ger den 6/10 i betyg. Redigerat av sinnes, 05 February 2012 - 20:09. Postad 05 February 2012 - 21:01
Das Boot (DC) på BluRay. Klockren film på en klockren utgåva med utmärkt extramaterial! En av filmhistoriens bästa och största. Något kornig ibland och något dassig svärta, men annars helt suverän!
B: 8/10 L: 9/10 E: 9/10 //Stefan ☕ Postad 05 February 2012 - 21:13
Apflickorna. Vad var det som är så provocerande och underbart med den???
Zzzzzzzzzzzz, Två svaga apor av fem. Postad 05 February 2012 - 21:49
A Very Harold & Kumar 3D Christmas
Hade inga höga förväntningar på denna, var inte så nöjd med tvåan. Visade sig vara riktigt grym! Ni som gillade ettan kommer verkligen gilla denna! Som vanligt händer det alltid massa oförutsedda saker precis i fel tid Lätt sevärd! Postad 06 February 2012 - 06:20
Samtliga 4 filmer har förrädare inom IMF, det är inte troget serien med det är ändå mycket i den första filmen som är, tilldelning av uppdrag, planering, många olika karaktärer. Postad 06 February 2012 - 14:26
The Guard
Visste att den skulle vara exceptionellt bra efter första scenen. Lågmäld med riktigt skarp humor. 5/5 Seeking Justice En bättre än normalt Nicholas Cage film på senare år. Vilket egentligen inte säger mycket Bra söndags rulle, kräver inte mycket tankeverksamhet. 3/5 Postad 08 February 2012 - 09:13
Apflickorna
2/5 Förstår inte varför den ska vara provocerande eller något annat som det står om filmen.. Postad 08 February 2012 - 12:34
Jag har tänkt på filmen sedan i söndags. Men inte för att den var bra. Det blir mer och mer obegripligt för mig varför den hyllats. Yxiga skådespelarinsatser, förutom lillasyrran som var bra i rollen. Vad som är provocerande fattar jag inte. Men jag har iofs funderat. Måste se en bra rulle fort för att glömma eländet.... Redigerat av Bongo_Mongo, 08 February 2012 - 12:34. Postad 08 February 2012 - 14:06
"Crank" i natt... Satte igång den för att kunna somna (har sett den ett par gånger tidigare) .. Den är ju alldeles för underhållande för att kunna somna till
Postad 08 February 2012 - 15:06
In time
tror att iden är jättebra men utförandet gör att filmen faller platt, en remake på det här så (; 2/5 tigrar i betyg 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |