Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg)
|
7 år sedan |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg)
|
16 år sedan |
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg)
|
16 år sedan |
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg)
|
16 år sedan |
Streama från dator till Ipod (6 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 10 July 2010 - 22:24
Postad 10 July 2010 - 22:39
Satt o funderade lite, om jag sedan skaffar iphone 4 när den kommer ut. Kan jag då med itunes synka in in alla mina gamla saker från min 3gs som kontakter och anteckningar. Och hur gör man med alla program som man köpt som t.ex tomtom som är ganska dyrt, det vill man ju inte precis köpa om igen. Och om jag samtidigt vill ha kvar 3gs,en eller ger den till min fru. Kan man ha alla program i båda då?
De program, spel, musik osv som du köpt via iTunes är ju direkt kopplat till ditt iTunes konto och du behöver alltså inte betala igen för t.ex. ditt TomTom. Har du gjort en säkerhetskopia på alla dina inställningar/program kan du synka dom till din nya iPhone 4 & du kan också ha samma program på båda telefonerna. Jag är inte helt säker på hur många enheter (tror det är 5st) man kan koppla till samma iTunes-konto men 2st ska inte vara några problem alls.
Postad 11 July 2010 - 00:08
Postad 11 July 2010 - 15:05
Har iOS4
Postad 11 July 2010 - 15:13
Hur lägger man ni mappar på mobilen, mappar där apps ska ligga!
Har iOS4
Du drar en app på en annan så skapas en mapp automatiskt. Sen kan du döpa om mappen om du vill.
Postad 11 July 2010 - 18:34
Finns det nån gräns hur många appar man kan ha i en app/mapp?Du drar en app på en annan så skapas en mapp automatiskt. Sen kan du döpa om mappen om du vill.
Postad 11 July 2010 - 23:27
Finns det nån gräns hur många appar man kan ha i en app/mapp?
Tyvärr så kan man bara ha 12 appar i en mapp. Önskar att man kunde ha fler :/
Postad 12 July 2010 - 07:56
I helgen var jag ute och körde och använde då GoogleMaps som jag brukar göra. Jag hade telefonen i min TomTom bilhållare, kopplad till laddaren i cigarrettuttaget, och hade samtidigt telefonen kopplad till mitt headset via Bluetooth så jag skulle slippa ta loss telefonen från hållaren ifall det ringde. Efter ett tag så märkte jag att batteriindikatorn visade på en minskning, den hade gått från 83% ner till 77% (!). Detta TROTS att jag hade telefonen i billaddaren. Jag testade att ta loss laddaren från cigarrettuttaget och sätta i den igen, det blingade till i telefonen så den började ladda igen men trots detta så blev det fortsatt minskning av batterikapaciteten.
Jag stängde då av navigeringen via GoogleMaps och använde då bara Bluetooth mot mitt headset och märkte att den började ladda, batterikapaciteten ökade stadigt.
Jag har aldrig sett detta innan, det är precis som om telefonen gör av med mer kräm än vad den får in från laddaren. Vad tror ni om detta? Har någon av er varit ute för detta tidigare?
Postad 12 July 2010 - 11:27
Undrar då om det finns något sätt att få in mina kontakter från min 3gs till lånemobilen?
Vet att alla mina kontakter i iphonen sparas i datorn när jag säkerhetskopierar den. Men vart kan jag se dom?
Är det ens möjligt att få in dom till en äldre mobil?
Sen undrar jag om det är fler som har skickat in sin vita 3gs för sprickor i skalen till Anovo, och hur lång tid det tog?
Postad 12 July 2010 - 11:30
Om man använder telefonen som navigering och laddar hem kartorna från Tomtom. Måste man ha täckning på mobilen för att det ska funka? Använder Telenor och har upptäckt att dom kanske inte har den bästa täckningen!
Ialla fall så måste det funka för att jag ska skaffa detta. Kostar ju trots allt 600kr
Tack på förhand!
Postad 12 July 2010 - 11:35
Detta är kanske redan besvarat men jag ställer frågan igen.
Om man använder telefonen som navigering och laddar hem kartorna från Tomtom. Måste man ha täckning på mobilen för att det ska funka? Använder Telenor och har upptäckt att dom kanske inte har den bästa täckningen!
Ialla fall så måste det funka för att jag ska skaffa detta. Kostar ju trots allt 600kr
Tack på förhand!
Med TomTom så behöver du inte datatrafik för att kunna navigera, du har då redan kartorna sparade i telefonen.
Postad 12 July 2010 - 11:57
Redigerat av discomega, 12 July 2010 - 11:58.
Postad 12 July 2010 - 17:21
Det var ett snällt svar zinned78. Jag hade varit mycket elakare
. Nu när vi ändå är snälla, Navigon EU säljs nu till ett rabatterat pris. 659 kr. Jag har testat båda och jag tycker Navigon är bättre. Tomtom hackade kartan en del för mig. Nu äger jag inte Tomtom så jag vet inte hur senare versioner är.
Jag har testat båda två och hade innan test Tomtom som den jag skulle köpa, men inte efteråt.
Navigon har dom bästa kartorna, iallafall för mig, bor på landet där vi inte har vanliga gatuadresser utan gårdsnamn och Tomtom kunde inte hitta nått medans Navigon hittar alla möjliga konstiga gårdar mitt inne i nån skog.
Allt jag testat på Navigon hittar den klockrent, Tomtom hittar nada på landet men den funkar i större städer.
Postad 12 July 2010 - 17:29
Jag har testat båda två och hade innan test Tomtom som den jag skulle köpa, men inte efteråt.
Navigon har dom bästa kartorna, iallafall för mig, bor på landet där vi inte har vanliga gatuadresser utan gårdsnamn och Tomtom kunde inte hitta nått medans Navigon hittar alla möjliga konstiga gårdar mitt inne i nån skog.
Allt jag testat på Navigon hittar den klockrent, Tomtom hittar nada på landet men den funkar i större städer.
Prisa gud, äntligen stöter man på en som har testat båda ordentligt
Jag har några frågor till dig gällande detta men för att inte spamma sönder tråden så skickar jag de i PM.
Postad 13 July 2010 - 02:44
Jag har en fråga till alla er kunniga användare.
I helgen var jag ute och körde och använde då GoogleMaps som jag brukar göra. Jag hade telefonen i min TomTom bilhållare, kopplad till laddaren i cigarrettuttaget, och hade samtidigt telefonen kopplad till mitt headset via Bluetooth så jag skulle slippa ta loss telefonen från hållaren ifall det ringde. Efter ett tag så märkte jag att batteriindikatorn visade på en minskning, den hade gått från 83% ner till 77% (!). Detta TROTS att jag hade telefonen i billaddaren. Jag testade att ta loss laddaren från cigarrettuttaget och sätta i den igen, det blingade till i telefonen så den började ladda igen men trots detta så blev det fortsatt minskning av batterikapaciteten.
Jag stängde då av navigeringen via GoogleMaps och använde då bara Bluetooth mot mitt headset och märkte att den började ladda, batterikapaciteten ökade stadigt.
Jag har aldrig sett detta innan, det är precis som om telefonen gör av med mer kräm än vad den får in från laddaren. Vad tror ni om detta? Har någon av er varit ute för detta tidigare?
Nej, det låter märkligt.. Jag har alltid i billaddaren samtidigt som jag kör Navigon och batteriet laddas alltid, om än lite saktare än vanligt. Dock har jag inget bluetooth-headset, kanske är därför det minskade? GPS+BT=waaaaay too much ström används..?
Ska idag skicka in min 3gs på service (sprickor i det vita skalet), och kommer få låna en modell äldre ericsson eller nokia.
Undrar då om det finns något sätt att få in mina kontakter från min 3gs till lånemobilen?
Vet att alla mina kontakter i iphonen sparas i datorn när jag säkerhetskopierar den. Men vart kan jag se dom?
Är det ens möjligt att få in dom till en äldre mobil?
Sen undrar jag om det är fler som har skickat in sin vita 3gs för sprickor i skalen till Anovo, och hur lång tid det tog?
Om du har en Mac så kan du synca dem till Address Book, och då är det lätt att få in de i din Nokia eller SE-mobil; bara att exportera till ett stött format och sedan använda Nokias eller SE's program svit för att föra över de till telefonen.
Om du använder Windows har jag för mig att det går att synca med Outlook, och då är det i princip samma sak.
Återkom GÄRNA om du verkligen får den åtgärdad på garantin. Har själv sprickor i min svarta iPhone 3GS (nere på baksidan, vid dock-kontakten) och även min kompis, och personalen på TRE säger att det förmodligen inte kommer gå på garantin, trots att så många fått dessa sprickor, idioter...
Postad 13 July 2010 - 07:20
Nej, det låter märkligt.. Jag har alltid i billaddaren samtidigt som jag kör Navigon och batteriet laddas alltid, om än lite saktare än vanligt. Dock har jag inget bluetooth-headset, kanske är därför det minskade? GPS+BT=waaaaay too much ström används..?
Ja, man kan ju tro att det är för mycket ström som används jämfört med vad som matas in i telefonen. Det som används vid tillfället är ju BT-kommunikation mot headsetet, datatrafik för att uppdatera kartan hela tiden i GoogleMaps samt att GPS'en ständigt uppdaterar positionen genom att snacka med satelliterna.
MEN...
Du vet ju att det finns massor av produkter man kan driva från cigg-uttaget. T ex finns det ju kylboxar som drivs därifrån, ingen kan inbilla mig att en iPhone skulle kräva mer strömstyrka än en kylbox för att drivas.
Har du möjlighet att låna ett BT-headset och testa att köra detta simultant med GoogleMaps i din bil så blir jag väldigt tacksam
Postad 13 July 2010 - 08:59
Ja, man kan ju tro att det är för mycket ström som används jämfört med vad som matas in i telefonen. Det som används vid tillfället är ju BT-kommunikation mot headsetet, datatrafik för att uppdatera kartan hela tiden i GoogleMaps samt att GPS'en ständigt uppdaterar positionen genom att snacka med satelliterna.
MEN...
Du vet ju att det finns massor av produkter man kan driva från cigg-uttaget. T ex finns det ju kylboxar som drivs därifrån, ingen kan inbilla mig att en iPhone skulle kräva mer strömstyrka än en kylbox för att drivas.
Har du möjlighet att låna ett BT-headset och testa att köra detta simultant med GoogleMaps i din bil så blir jag väldigt tacksam
Rimligtvis borde väl telefonen med få kräm direkt från uttaget och det där lär det väl inte ta slut. Och batteriet laddas liksom bredvid.
Postad 13 July 2010 - 09:00
Återkom GÄRNA om du verkligen får den åtgärdad på garantin. Har själv sprickor i min svarta iPhone 3GS (nere på baksidan, vid dock-kontakten) och även min kompis, och personalen på TRE säger att det förmodligen inte kommer gå på garantin, trots att så många fått dessa sprickor, idioter...
Jag hade en spricka på baksidan av min 3GS, från dockkontakten och cirka 15 mm rakt upp. Jag fick min 3GS utbytt på garanti utan problem, med Telia dock.
Postad 13 July 2010 - 18:22
Dock så går det inte bakåt iallafall.
Har ingen GPS docka utan kör med en billig hållare och laddar via en Itrip fm sändare.
Postad 13 July 2010 - 20:58
Postad 13 July 2010 - 21:20
Postad 14 July 2010 - 01:06
Jag hade en spricka på baksidan av min 3GS, från dockkontakten och cirka 15 mm rakt upp. Jag fick min 3GS utbytt på garanti utan problem, med Telia dock.
Fast om jag minns rätt så skickas alla svensksålda iPhones till Anovo för reparation, oavsett vilken operatör de är köpta hos. Så förhoppningsvis bör även min bli utbytt utan problem. Annars hänvisar jag till dig
Undrar om någon vet alarm till 3GS, som fungerar när man lyssnar på musik eller har mobilen avstängd?
Inbyggda alarm-funktionen ("Påminnelser") som finns i klock-appen fungerar alldeles ypperligt som alarmklocka, även när du gör annat på telefonen. Dock går larmet ej när iPhone är avstängd.
Postad 14 July 2010 - 12:00
Fast om jag minns rätt så skickas alla svensksålda iPhones till Anovo för reparation, oavsett vilken operatör de är köpta hos. Så förhoppningsvis bör även min bli utbytt utan problem. Annars hänvisar jag till dig
Telia har ett avtal med LAN-Master AB som finns i Malmö och Stockholm. Dom kanske är mer välvilliga än Anovo?
Postad 14 July 2010 - 15:00
Telia har ett avtal med LAN-Master AB som finns i Malmö och Stockholm. Dom kanske är mer välvilliga än Anovo?
Smidigt var det i alla fall. Dom har en 4-timmars service garanti, så längre än så är du inte utan din iPhone. Jag fick en utbytestelefon inom 4 timmar som var i perfekt skick, inte en skråma. Perfekt inför försäljningen av 3GS för att skaffa en iPhone 4.
Okej? Jag felanmälde mitt på telia.se, och fick skicka min till Anovo iaf. :S
Postad 14 July 2010 - 15:07
Postad 14 July 2010 - 19:08
Verkstad: Mottaget 2010-07-13
Verkstad: Avslutad 2010-07-14
Verkstad: Lämnat verkstad 2010-07-14
Avslutad i butik 2010-07-14
*edit*
Såg nu att jag missade att det även stod så här
Arbetsbeskrivning
Enheten är utbytt på garanti.
Garantiärende:G1163XXXXX
Nytt IMEI:012264XXXXXXXXX
APPLE
Redigerat av Electrified, 14 July 2010 - 19:16.
Postad 15 July 2010 - 11:15
Först mitt problem, efter ios4 update har min telefon strulat, jag vill nu göra följande men vet inte hur?
1. Jag har ett flertal dubbla kontakter i min telefon som syncas via Gmails kontakter där det inte finns dubletter, HUR gör jag för att resetta min telefon helt samt tömma mina kontakter på telefonen on re-synca dom med dom som jag ser som orginal på gmail?
Om jag deleter dom på telefonen syncas ju den och då försvinner dom ju på gmail också så det går inte??
2. Jagfår inte mina apps att fungera som dom skall i itunes.
när jag installerade ios4 så följde inte alla mina apps med när jag syncade telefonen, alla ligger kvar i itunes men jag får inte över dom till telefonen? kan man manuelt styra genom att markera eller så vilka prog man vill ha Från ituns Till telefonen och låta dom man inte vill ha ligga Kvar på itunes?
2,5. om jag köpt x-antal apps och vill ominstallera itues ELLER installera det på en annan dator, hur får jag tillbaka mina redan köpta apps samt dom jag redan valt tex grattis apps? är inte dom knutna till mitt konto och borde dyka upp/uppdateras så fort jag loggar in på mitt konto i itunes?
Jag vore MYCKET tacksam om någon förstår sig på mitt problem och kan hjälpa mig!
Tack på förhand!
/P
Postad 15 July 2010 - 11:33
Om du öppnar telefonen i itunes så finns det en flik där du bockar i de apps som ska synkas till telefonen, där kan du även ändra utseendet på skärmarna samt skapa mappar.
Backup på apparna gör du genom att helt enkelt spara den mapp på datorn där apparna hamnar, om du inte vet var de ligger så kan du högerklicka på appen och välja "visa i utforskaren" eller liknande.
Postad 15 July 2010 - 12:59
Postad 15 July 2010 - 16:57
Om du stänger av kontaktsynk så finns väl kontakter kvar på båda ställena, då borde det ju vara lugnt att rensa i telefonen och sen synka igen.
Om du öppnar telefonen i itunes så finns det en flik där du bockar i de apps som ska synkas till telefonen, där kan du även ändra utseendet på skärmarna samt skapa mappar.
Backup på apparna gör du genom att helt enkelt spara den mapp på datorn där apparna hamnar, om du inte vet var de ligger så kan du högerklicka på appen och välja "visa i utforskaren" eller liknande.
Tack det där med kontakterna verkar fungera, fick göra om telefonen som helt ny, men det verkar fungera.
men ang min apps? på min stationärdator som jag normalt använt för allt sync har jag i itunes alla prog jag köpt, MEN den började stula (tappar kontakten med usb hela tiden så syncning är omöjlig) DÅ testatde jag att installera itunes på min laptup, MEN du är frågan, hur får jas så att säga över mina redan köpta apps till den sync jag numera gör på laptopen? finner ingen inställning som fixar det?
Jag trode det var som tex på Spotify, så fort du loggar in på kontot finns allt dör oavsett var du installerat itunes, men så är det inte tydligen.
vad göra?
Postad 15 July 2010 - 18:01
Stod precis och snackade med en polare på uppfarten, tar upp luren för att glo på klockan. Skiter fastnar i shortsen och tappas. Inget hårt fall så kände mig inte orolig. Tar upp luren och hela glaset har sprukit.
Jag är väldigt nöjd med min iphone och har inga planer på att byta. Men känns som att det nästan är smidigare att fixa en ny lur än byta glaset? Någon som fått glaset bytt?
Postad 15 July 2010 - 18:17
Tack det där med kontakterna verkar fungera, fick göra om telefonen som helt ny, men det verkar fungera.
men ang min apps? på min stationärdator som jag normalt använt för allt sync har jag i itunes alla prog jag köpt, MEN den började stula (tappar kontakten med usb hela tiden så syncning är omöjlig) DÅ testatde jag att installera itunes på min laptup, MEN du är frågan, hur får jas så att säga över mina redan köpta apps till den sync jag numera gör på laptopen? finner ingen inställning som fixar det?
Jag trode det var som tex på Spotify, så fort du loggar in på kontot finns allt dör oavsett var du installerat itunes, men så är det inte tydligen.
vad göra?
Nä, Spotify har ju hela din användare i molbet, men vad gäller de andra apparna så ligger användardata om apparna i backupen, men både backuperna och appsen ligger ju lokalt i datorn och är bundna till ditt ituneskonto, det du måste göra då är att dra över all data samt backup från den gamla datorn till den nya (var backupen finns vet jag inte men den ska ligga där, kolla google) avaktivera itunes i gamla datorn (görs i Store eller Affär bland alternativen i högst upp i itunes) installera itunes på en ny dator sen lägga över alla filer på den nya och synka på.
Det borde även funka att bara föra över apparna, auktorisera och göra en ny backup på den nya installationen av itunes.
Men innan du börjar rota med allt sånt kan du prova ett annat gammalt trick som jag råkat ut för, prova att synka genom en annan USB-kontakt, det har hjälpt mig åtminstone en gång när jag inte kunnat uppgradera firmware helt plötsligt som en burk, borde fungera om inte USB-kontrollern på din gamla dator funkar och inte gått sönder.
Är det någon som vet var man kan få bytat glaset över displayen på sin lur i skåne trakten?
Stod precis och snackade med en polare på uppfarten, tar upp luren för att glo på klockan. Skiter fastnar i shortsen och tappas. Inget hårt fall så kände mig inte orolig. Tar upp luren och hela glaset har sprukit.
Jag är väldigt nöjd med min iphone och har inga planer på att byta. Men känns som att det nästan är smidigare att fixa en ny lur än byta glaset? Någon som fått glaset bytt?
En snabb googlesökning säger qvicken i Lund
Postad 15 July 2010 - 18:53
En snabb googlesökning säger qvicken i Lund
WTF!
Jag hittar inget alls när jag googlar. Har nu satt mig vid en dator för att se om det blir bättre, men någon qvicken hittar jag inte..
*edit: Till slut hittade jag..
Stötte även på mailshop.se som säljer delarna löst så man kan byta själv. Är lite inne på om detta inte är ett alternativ kanske?
Någon som testat?
Redigerat av Darth Tojayz, 15 July 2010 - 19:02.
Postad 15 July 2010 - 19:24
vad göra?
Det som simulacra kan man göra men är väldigt mycket onödigt krångel.
Gör istället så att du avauktoriserar din telefon på din "gamla" dator samt installerar iTunes på din "nya" dator och sedan ansluter du och auktoriserar din telefon till den. Väl där så väljer du alternativet "Överför inköp från iPod" som finns på arkivmenyn. Då kopieras alla apps du har i telefonen över till iTunes på din nya dator, sedan är det bara att synka som vanligt och använda den datorn med din telefon framöver.
Smidigt och lätt.
Postad 15 July 2010 - 20:01
Såg just att ios 4.0.1 fanns att tillgå via itunes.
Ja, den uppdaterar bl a algoritmen för hur antalet staplar som ska visas räknas ut samt att det är ny storlek på staplarna.
Postad 15 July 2010 - 22:20
Nä, Spotify har ju hela din användare i molbet, men vad gäller de andra apparna så ligger användardata om apparna i backupen, men både backuperna och appsen ligger ju lokalt i datorn och är bundna till ditt ituneskonto, det du måste göra då är att dra över all data samt backup från den gamla datorn till den nya (var backupen finns vet jag inte men den ska ligga där, kolla google) avaktivera itunes i gamla datorn (görs i Store eller Affär bland alternativen i högst upp i itunes) installera itunes på en ny dator sen lägga över alla filer på den nya och synka på.
Det borde även funka att bara föra över apparna, auktorisera och göra en ny backup på den nya installationen av itunes.
Men innan du börjar rota med allt sånt kan du prova ett annat gammalt trick som jag råkat ut för, prova att synka genom en annan USB-kontakt, det har hjälpt mig åtminstone en gång när jag inte kunnat uppgradera firmware helt plötsligt som en burk, borde fungera om inte USB-kontrollern på din gamla dator funkar och inte gått sönder.
tack! skall försöka detta om inte det andra fungerar!
Postad 15 July 2010 - 22:25
Det som simulacra kan man göra men är väldigt mycket onödigt krångel.
Gör istället så att du avauktoriserar din telefon på din "gamla" dator samt installerar iTunes på din "nya" dator och sedan ansluter du och auktoriserar din telefon till den. Väl där så väljer du alternativet "Överför inköp från iPod" som finns på arkivmenyn. Då kopieras alla apps du har i telefonen över till iTunes på din nya dator, sedan är det bara att synka som vanligt och använda den datorn med din telefon framöver.
Smidigt och lätt.
Om jag förstår dig rätt så tror jag inte jag kan göra det, nämligen för att som jag tidigare skrev hade jag två problem vara det ena var dubletter på min kontakter, vad jag gjorde var stängde av sync mot google senan fabriks återställde jag telefonen och slog på sync igen och då fungar det.
Detta betyder väll att då jag nästan inte har nån av mina gamla apps på TELEFONEN utan bara kvar i "gamla" itunes på fasta datorn kan jag ju inte få över dom till laptopen från telefonen? (om jag förstått detta rätt)
jag trodde appsen var knutna till mitt konto och inte bara lokalt på dator ( om det är så då skall jag fn i mig sälja skiten för maken till dumt system...gahh)
Postad 15 July 2010 - 22:35
Om jag förstår dig rätt så tror jag inte jag kan göra det, nämligen för att som jag tidigare skrev hade jag två problem vara det ena var dubletter på min kontakter, vad jag gjorde var stängde av sync mot google senan fabriks återställde jag telefonen och slog på sync igen och då fungar det.
Detta betyder väll att då jag nästan inte har nån av mina gamla apps på TELEFONEN utan bara kvar i "gamla" itunes på fasta datorn kan jag ju inte få över dom till laptopen från telefonen? (om jag förstått detta rätt)
jag trodde appsen var knutna till mitt konto och inte bara lokalt på dator ( om det är så då skall jag fn i mig sälja skiten för maken till dumt system...gahh)
Jag missuppfattade dig nog då, jag trodde du hade apparna på din telefon men att du bara inte kunde synka mot datorn. I ditt fall får du nog då göra som simulacra föreslår, alternativt ladda ner apparna från AppStore igen. Det senare är iaf inga problem, inte heller om du har betalt för dem...de är som du själv säger knutna till ditt Apple ID och du kan utan kostnad ladda ner dem igen om du skulle ha blivit av med dem.
Det är bara att välja tillvägagångssätt
Redigerat av zinned78, 15 July 2010 - 22:36.
Postad 15 July 2010 - 23:47
Jag missuppfattade dig nog då, jag trodde du hade apparna på din telefon men att du bara inte kunde synka mot datorn. I ditt fall får du nog då göra som simulacra föreslår, alternativt ladda ner apparna från AppStore igen. Det senare är iaf inga problem, inte heller om du har betalt för dem...de är som du själv säger knutna till ditt Apple ID och du kan utan kostnad ladda ner dem igen om du skulle ha blivit av med dem.
Det är bara att välja tillvägagångssätt
Tack för att du orkar med mig och mitt strulande!
Ja då kollade jag appstore och ville testa hur det funkade med en app jag betalt för sedan tidigare, Doodle Jump i detta fall, med båda mina datorer igång och inne på appstorem i den gala ser jag Doodle ligga i biblioteket "Program" och betald sedan tidigare.
Nu går jag in på appstore med med laptopen och söker upp sagda spel men även fast jag är inloggad så visar det att jag skall betala 7kr.... verkar ju då INTE kontoknutet som jag förstår det?
Nåja förstår om detta blir oändligt komplicerat, måste undersöka i morgon var det finns någon support för detta
Postad 16 July 2010 - 00:39
Nu går jag in på appstore med med laptopen och söker upp sagda spel men även fast jag är inloggad så visar det att jag skall betala 7kr.... verkar ju då INTE kontoknutet som jag förstår det?
Jo, det är kontoknutet, tryck bara på "7kr"-knappen så kommer det upp en ruta som säger att du redan betalat för denna app, och frågar om du vill ladda ned den igen.
Postad 16 July 2010 - 08:57
Jo, det är kontoknutet, tryck bara på "7kr"-knappen så kommer det upp en ruta som säger att du redan betalat för denna app, och frågar om du vill ladda ned den igen.
Precis, det är exakt så som shapic säger...är du trots det "orolig" så börja med en sju kronors app så ska du se att det fungerar
Postad 16 July 2010 - 16:38
Det funkade! men jisses det var inte lätt att lista ut :/ börjar seriöst ledsna på apples Itunes och deras hela system...
Tack grymt uppskatta med hjälpen!
Precis, det är exakt så som shapic säger...är du trots det "orolig" så börja med en sju kronors app så ska du se att det fungerar
Som jag sa ovan så fungerade det, Tack för hjälpen nu verkar allt fungera, mycket tacksam för att ni tog er tid!
Postad 16 July 2010 - 16:50
Trevlig helg!
Postad 23 July 2010 - 03:03
Går det att köpa bara usb-kabeln nånstans?
Postad 23 July 2010 - 07:34
Du har ingen polare som har ngn över som du kan köpa loss?
Redigerat av simulacra, 23 July 2010 - 07:34.
Postad 23 July 2010 - 08:19
Finns kabel hos kjell.com för 129:-Min laddare har slutat att fungera, usb-kabeln har blivit sliten.
//Micke
Postad 23 July 2010 - 11:10
Min laddare har slutat att fungera, usb-kabeln har blivit sliten.
Sök på "apple usb" i prisjakt så får du fram ett gäng direkt länkar till butik.
Finns för ca 65:- och uppåt.
Postad 24 July 2010 - 14:42
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
12 bilder
69 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler